Verenpainen 86/49 pulssi 56 paha olla,

en jaksa hakeutua

lääkäriin, mikä neuvoksi,

Mistä apua yöllä tai yleensäkki viikonloppuna,
verenpaine on alhainen, heittelee, epävakaa, pulssi on myös epävakaa, kokoajan on paha olo, otin nesteenpoisto lääkettä, se hieman hellittää kohta kun neste alkaa irrota,
en enää jaksa tätä jatkuvaa huonoa oloa,

40

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätietoinen-

hoitaakohan ne enää näin vanhoja ihmisiä, vai antavatko kuolla oman onnesa nojaan,

• sini-sirkku ek

Huomenta

Valtakunnallinen terveysneuvontakeskus puh.nr. 10023

päivystää 24 h, josta saat ohjeita miten toimia edelleen.

• Kyllä sinun on lääkäriin mentävä. Vaiva on sydänperäinen, eikä pelkkä nesteenpoistolääke auta. Furesistako pistelet?

Kyllä sinulla on kännykkä kun on tietokonekin. Kännykällä soittaminen on vielä helpompaa kuin netin käyttö. Meno lääkäriin tai terveyskeskukseen on nyt edessä vaikka ambulanssilla. Jos kuolemaasi odotat niin tuleehan se lopulta kaikille.

• perämies

No kyllä nyt jokaisen sentään pitäisi ambulanssin numero muistaa 112 ja pojat harkitsee, ottavatko mukaan

• katleijanen!

Furesis poistaa nestettä kehosta ja samalla laskee verenpainetta. En ala arvailemaan miksi Furesista käytät ja mikä aiheuttaa turvotuksesi.

Vanhoilla unohtuu helposti juominen ja tapahtuu elimistön kuivuminen, seurauksena kiertävän verimäärän vähentyminen ja siitä verenpaineen lasku.
      Furesiksen otto tässä tapauksessa pahentaa tilannetta, päinvastoin hypovolemia on korjattava juomalla tai hätätapauksessa nesteen siirrolla iv:sti.

Nyt on parasta että jättää nämä palstaohjeet ja lähtee lääkäriin, tulee lääkityskin tarkistettua. Kyllä tuo on päivystystapaus.

• mahtaako olla

provo tuo aloitus, tuskin noin huonovointinen tulee jollekin keskustelupalstalle valittamaan . Aina saa kuitenkin samat provosoitumaan.

• katleijanen vaan

Älä sure ei tämä näpyttely mitään maksa. Mieti mikä se sinua provosoi.

• paniikkihäiriöinen

Tilanne on tosi, olen hyvin tietoinen että tämä johtaa kuolemaan,
        lääkäriin meno on kompleksimaista,

( mieluummin kuolen kuin lääkäriin )

meitä ihmisiä on monelaisia, on niitä jotka pelkää lääkäriinmenoa enemmän kuin kuolemaa,

• usko meni jo

Voikohan pelko olla noin järjetöntä? Vaikea on uskoa, hanki nyt ainakin rauhoittavaa, vaikkapa apteekista kysymällä, tai sitten kuolet, mieluummin kun kerran niin uskot!
      Sinähän se valitset.

Itsepäisiä on monenlaisia.

• Ihmettelee Makriina

Jaksat kysyä täältä neuvoja.
      Mikset soita päivystykseen?

• paniikkihäiriöinen -

makriinalle,

En vaan halua soittaa,
      olen paniikkihäiriöinen,,,, valitettavasti ,,,,
      jostain syystä joudun ajatuksestakin panikkiin, eikä taatusti lääkäri käsitä miksi,
      kiukuttaa ja v ....taa koko tilanne,
      mua on leikelty tarpeeksi montakertaa,,
      pistelee vihaksi jos taas joudun leikkuupöydälle,
      olkaa vaan vihasia ja haukkukaa vaan mua, ittelle en mahda mitään,
      hullu mikä hullu, ,
      tarviseisin hyvä läheisen tukihenkilön jonka kanssa voisin mennä lääkäriin , eikä mulla ole semmosta,
      kirjoittelen niin kauan näitä höpinöitäni ku hengissä olen,
      ja kun lakkaa nämä mun höpinät teidän iloksi ja teidän ärsytykeksi, vihastukseksi , toiset teistä vaan mua haukuu,
      siitä tiedätte että olen kuollu, tai sitten leikkuupöydällä,

• mottonsa, ei hoitoja

Viime vuonna keskuudestamme poistui sukulaismies. Ei käynyt koskaan lääkärissä sitten nuoruusvuosiensa.
        Vaivoja oli monia. Sanoi, jos lääkäriin menisin niin ei ne pois laskisi. Ei suostunut ottamaan tippaletkua käsivarteensa.
        Niitä vanhankansan jääriä hän oli viimeiseen saakka.

• ,,,,

Tekeväthän jotkut lääkärit kotikäyntejä.

Ymmärrän hyvin tunteesi. Minuakin on leikelty, ja olen joutunut olemaan kauankin sairaalassa, jonne en koskaan toivo enää joutuvani.

• Makriina ek

Makriina paniikkihäiriöiselle:

Vastasin aloitukseen lukematta koko rimpsua. Jatkossahan ahdistuksesi tulee selvästi esille. En toki halua lisätä pahaa oloasi ja pahoittelen, että lisäsin alakuloasi.
        Kun itse olen niitä, jotka luottavat terveydenhuollon ammattilaisiin, niin en osaa ajatella miten ongelmasi tulisi ratkaista.

Tuskinpa haluamme sinua haukkua tai syytellä, toivon ainakin omalta kohdaltani, että saat apua ja oikean lääkityksen mitä pikimmin.
        Hyvää jatkoa sinulle.
        Makriina

• neuvoja.

Vaadi ihmeessä lääkkeet paniikkihäiriöön. Esim diapam ensialkuun, ja sitten venlaflax pidempiaikaiseen käyttöön. Paniikkihäiriöön on nykyään tosi hyvät lääkkeet olemassa. Sun pitää vaan kertoa lääkärille paniikkihäiriöstäsi.

• --------------------

juu, niitä on muitaki jotka ei halua lääkäriin juuri paniikiin joutuessaan jo ajatuksesta,
      he mieluummin kuolee vaivoihinsa kuin lähtevät lääkäriin,
      niin kuoli miuki äiti, tiesi kuolevansa, ei lääkäriin lähteny vaikka olisin mukaan lähteny,
      joten löyty lattialta kuolleena,

• Vanha mömmö

Minäkin olen aika arka menemään nykyisin lääkäriin.
      Tulen tosiaan myös sairaaksi pelkästä menemisen pelosta.
      En oikeastaan lääkäreitä pelkää, mutta niitä kokeita.

Sama juttu kuoleman kanssa, odottelen joka ilta etten aamuisin heräisi.
      Kuolemaa en pelkää, kunhan ei olisi tapahtumaan yhdistyisi mitään traagista,kovaa kipua ja sellaista.

Mutta toisille kyllä annan kehoituksen sairaustapauksissa "mene pikaisesti lääkäriin"
      Tämän neuvon annan myös tälle aloitteen tekijälle.

• ei jaksa enää

Vanha mömmö

meitä näyttää olevan ainaki kaksi samanlaista, ajatuski lääkäriin menosta saa panikkiin,
        mä en pelkää niitä kokeitakaan,
        vaan sitä en ymmärrä miksi sairaita ihmisiä juoksutetaan eri kokeissa eikä kaikkia kokeita voi suorittaa samassa paikassa,
        muistan aikoinaan isäni, vein hänet lääkäriin, hänet lähetettiin heti sairaalaan tutkittavaksi, hän sai lääkityksen taas tasapainoon ja elämä jatkui taas parempana muutamia vuosia,
        miksi nykyään ei voisi tehdä samoin,

Jokunen aika sitten A-studossa oli terveysasiaa,
        siellä sanottiin että terveyskeskuksen tehtävä on estää ihmisiä pääsemästä hoitoihin,
        oli melko karmivaa kuuneltavaa jokun vikamiehen suusta,
        siltä pohjalta asiaa ajateltuna alkaa ymmärtää miksi sairaitten ihmisten elämää vaikeutetaan juoksuttamalla paikasta toiseen kokeitten perässä,
        eikä hoideta heti kuntoon,

• Makriina ek
        ei jaksa enää kirjoitti:

Vanha mömmö

meitä näyttää olevan ainaki kaksi samanlaista, ajatuski lääkäriin menosta saa panikkiin,
        mä en pelkää niitä kokeitakaan,
        vaan sitä en ymmärrä miksi sairaita ihmisiä juoksutetaan eri kokeissa eikä kaikkia kokeita voi suorittaa samassa paikassa,
        muistan aikoinaan isäni, vein hänet lääkäriin, hänet lähetettiin heti sairaalaan tutkittavaksi, hän sai lääkityksen taas tasapainoon ja elämä jatkui taas parempana muutamia vuosia,
        miksi nykyään ei voisi tehdä samoin,

Jokunen aika sitten A-studossa oli terveysasiaa,
        siellä sanottiin että terveyskeskuksen tehtävä on estää ihmisiä pääsemästä hoitoihin,
        oli melko karmivaa kuuneltavaa jokun vikamiehen suusta,
        siltä pohjalta asiaa ajateltuna alkaa ymmärtää miksi sairaitten ihmisten elämää vaikeutetaan juoksuttamalla paikasta toiseen kokeitten perässä,
        eikä hoideta heti kuntoon,

On mahdotonta, että sanotaan tuollaista jossakin ohjelmassa ja jätetään ihmiset siihen käsitykseen, että tieto on uskottava totena.
        On ihan oikein, että kirjoitit kuulleesi tiedon "vikamiehen suusta".
        Tuollaisilla heitoilla ei todellakaan edistetä mitään.

Terveyskeskuksissa hoidetaan sairaudet, joita meillä useimmilla on: verenpaineet, kiputilat, kuulovammat, tulehdukset....mutta kun niiden aiheuttajaa ei löydy, on tehtävä tarkemmat tutkimukset, ja niihin ei terveyskeskuksissa ole mahdollisuuksia.
        Kyllä Suomen terveydenhoito on korkealla tasolla.
        Kannattaisi luottaa siihen.

• pelko pois

soita 112 sieltä neuvovat mitä sinun pitää tehdä, jos joisit kahvia, niin saisit sen paineen nousemaan.
      Eikä ne lääkärit niin vaan leikkaa luvan ainakin kysyvät.
      Muistan lapsena oli vatsa ihan hirveän kipeä ja niin se vaan odotushuoneessa parani, en edes nähnyt lääkäriä.

• --------------------

ei ne tykää jos soittaa 112 :teen saa vielä sakot ku amblansimiehet tulevat kattomaan ja sanovat ilmoitusta turhaksi,
      ei sinne uskalla soittaa ku vasta tajuttomana, eikä silloin enään pysty soittamaan mihinkää,

vanhukset ovat turvattomia nyky yhteiskunnassa,,,

• pelkkiä luuloja

Höpö höpö, vastoin kaikkia järkipuheita haluat olla

surkuteltava, itsepähän kärsit siitä. Mutta lakkaa silti

syyttämästä yhteiskuntaa omista turhista kuvitelmistasi.

Asiallista on ambulanssi henkilökunta ja tehtävänsä
      vakavasti ottavia!

• ,,,,,,

Sinulla taisi pääasia solahtaa silmiesi vierestä sitä ymmärtämättä.
        Ei aloittaja sinun lisäksesi kenenkään ammattitaitoa epäillyt.

• willia
        ,,,,,, kirjoitti:

Sinulla taisi pääasia solahtaa silmiesi vierestä sitä ymmärtämättä.
        Ei aloittaja sinun lisäksesi kenenkään ammattitaitoa epäillyt.

ei tosiaan

• pelko pois

Ambulanssissa on tosi taitavaa porukkaa. Olen tarvinnut heitä usein ja AINA on palvelu ollut asiantuntevaa ja hyvää. Sanoisinko ammattikuntana parasta. Voimia heidän työlleen

• pelko pois

Turha esitellä kokeita ynm. jos potilas ei uskalla mennä lääkäriin.

• Tuntematon asia on pelottavampi. Ei pelko katoa torjumalla.
        Pitää oppia luottamaan.

• Toivomuksesi on nyt täytetty.

vastasin tähän toteamukseen:
      "mä en pelkää niitä kokeitakaan,
      vaan sitä en ymmärrä miksi sairaita ihmisiä juoksutetaan eri kokeissa eikä kaikkia kokeita voi suorittaa samassa paikassa" (nim. ei jaksa enää)

• Vahinko, että katleijanen poisti kirjoituksensa, tiedän hänen olevan pätevän ja auttavaisen ihmisen. Viimevuonna kun sairastelin pitkääm hän oli sellainen etä tuki, oli oikeesti huolissaan minusta, melkein vieraasta ihmisestä. Jälkeenpäin kun tunnemme jo paremmin, olemme hyviä kavereita.Kiitos katleija.

• Olet hyvä esimerkki siitä kuinka sinunkin oireittesi syytä jouduttiin etsimään monin tutkimuksin. ja aikaa kului. Kärsivällisyyttä se sinulta vaati, mutta lopulta kaikki selvisi onneksesi.
        Kiitos sanoistasi Late.

• hyvä olo

Söin silliä ja otin kaksi paukkua 40%:sta verenpaine nousi normaaliksi,

• Huolestunut :)

Mikä on tilanne tänään?

• 100 ko lie?

Suht terveen ihmisen on tarpeetonta mittauttaa verenpainetta, jos kunto tuntuu siedettävältä. Verenpaineen muutokset kyllä tuntee nahoissaan.
      Joillakin ikä-ihmisillä näyttää olevan eräs ajanviettotapa mittauttaa sitä usemman kerran vuodessa. Samat kyllä kolesterolimittauksillekin.
      Jolla oikeita vaivoja, mitä syytä minulla olisi niille ihmisille lällättää.

• paniikkihäiriöinen -

Tänään oli vointi erittäin huono aamulla, verenpaine 87/ 49 pulssi 49 välillä vetenpaine käväsi vielä huonompana,
      otin puranaa ja finreksiinä, sen jälkeenverenpainen nousi 97 / 59 pulssi normaali 59,
      olo tällähetkellä on parempi,
      painen heittelee, syke hieman epätasanen,
      verenpaine nyt illalla melko normaali, paitsi hieman epävakaa, tulos oli 138/81 p. 60, sitten 123/82 p. 48 , sitten 102 / 66 puls. 44 sitten taas 124 / 67 53 sitten 137/ 63 puls. 43
      en soittanu lääkäriin, koko päivän olen lepäilly kotona,
      en jaksanu lähteä minnekkää,
      lääkäriin meno on edelleen hyvin kompleksimaista,

• sama-

Tällähetkellä 99/63 p 44

• käymään vain...

Minkä ikäinen olet verenpainepotilas? Ilman lääkärihoitoa vaivasi pahenevat. Ikävä sanoa, mutta luonto karsii ensiksi liian estoiset joukostamme, mutta senhän tiedät itsekin.

• 3-9

Missä hän on????

• väärää näytelmää

Soitto 112.

Paikalle saapuu ensivaste. Heillä on laitteet tutkimiseen ja ensiapuun, jos sellaista tarvitaan.
      Ambulanssi saapuu paikalle ja vie potilaan hoitoa saamaan, mikäli sellaiseen on aihetta ja useimmiten alhainen verenpaine on merkki avun tarpeesta.

Ei siitä syytetä, vaikka tilaa apua, mutta omaksi vahingoksensa jättää apua tilaamatta.

Paniikkihäiriöhän on kuolemanpelkoa!

Ellei pelkää kuolemaa, eikä halua apua, eikä ole itsemurhaa suunnitteleva, joka hätähuutonsa tänne kirjoittaa, eihän ole mitään syytä täällä apua kysellä, ei sitä täältä saa.

Ohjeena joka jo tuolla olikin, nesteenpoistolääke alentaa verenpainetta, se ei ole lääke pahaan oloon, siihen on omat lääkkeensä.

Tämä verenpainemittausten tuloksen kirjooittaminen tänne kuin avunpyyntönä, on kyllä pahimman laatuista yhteydenottoa.
      Tällainen saa kaikki huolestumaan avun tarpeesta ja tietämättömyydestä kuka apua kaipaa, mutta tällaisiinhan täällä on jo totuttu.

Pelkkää näytelmää kirjoittaja kaipaa, ja sääliä, sitähän täällä saa, vai saako?
      Tuollaisen avun kaipaaja, tosi sairas, ei täällä vastaile kuin sivustakatsoja.
      Täällä, tässä ketjussa vastaili. Tunsi kai olevansa nyt tärkeä.

• heikunkeikun1

viimenen neuvo, älä mene lääkäriin, äläkä kirjoittele tänne. Se on siinä.

• sairas69

Jos et halua mennä lääkäriin neuvon sinua että jätät mittaukset niin saat rauhan sielullesi mitä turhaan mittailee jos ei halua hoitoon joten jätä mittari kaapin perälle ja rauhotu lähde kävelylenkille ja ota iisisti kyllä kaikki järjestyy aikanaan jos ei tänään niin ehkä huomenna joten Iloa ja tsemppiä,, ja mieti kuinka vaikeasti sairaita ihmisiä on paljon !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1107
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe