Liittyminen vene/pursiseuroihin

sisälle seuran

Mikähän on käytäntö kun haluaisin liittyä saimaan alueen vene/ pursiseuraan.
Ottavatko jäseneksi ulkopaikkakuntalaisen veneilijän. Olen ollut jo 10 vuotta kesäisin saimaalla veneilemäsä ja olisi mukava liittyä seuraan. Olisiko suosituksia jostakin seurasta joissa on muitakin kuin ' oman kylän miehiä' ?

64

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rf23rf320i

      Jos olet 10 vuotta veneillyt ilman veneilyseuraa, niin turhasta on turha maksaa. Hanki seuraa vaikka päivätansseista.

    • Entinen JPS jäsen..

      Ehdottomasti Joensuuhun. Otamme ilomielin vastaan ja on myös saimaan alueen isoimmat jäsenmaksut. palveluja ei ole mutta kun saadaan uusi veneilykeskus tehtyä niin johan on hyvä taas nostaa hallituksen jäsenmaksuja. Entinen JPS jäsen.

      • kysyn vaan......

        Hyvä entinen JPS jäsen. Mitä ovat hallituksen jäsenmaksut? Maksavatko he jotain ylimääräistä normaalin jäsenmaksun lisäksi?


    • Entinen JPS jäsen...

      Käsittääkseni hallitus päättää Ry: ssä, vuotuisista jäsenmaksuista. me jäsenet sitten kiltisti maksamme tai eroamme. nyt veneilykeskuksen myötä varmaan maksut tulevat nousemaan 1000% kun nyt nousua vuoteen on tullut lähes 100% pelkästä suunnittelusta...

      • kuinka lieneekään

        Et ymmärtänyt sanaleikkiä. Taidat olla niitä kyrsiintyneitä tyyppejä jotka olisivat halunneet kalifiksi kalifin paikalle mutta eivät tulleet valituiksi...


      • että näin,

        Kyllä se on jäsenistö joka päättää jäsenmaksuista yms. olennaisista asioista jäsenkokouksissa. Hallitus yleensä esittää, mutta kokouksessa kuka tahansa saa esittää mitä tahansa.


      • 5+15

        Olet käsittänyt väärin. Vuosikokous, jossa kaikilla jäsenillä on äänioikeus, päättää yhdistyksen hallinnosta, budjetista, toimintasuunnitelmasta jne. Eli jos siellä ne jäsenmaksutkin viime kädessä päätetään, samoin kuin se, mihin seura jäsenmaksuille kerätyt rahat käyttää. Hallitus toteuttaa sen mitä jäsenet päättävät. Monissa seuroissa vaan jäsenten aktiivisuus on minimaalista ja siitä seuraa se harhaluulo, että hallitus päättäisi kaikesta ja aina tietysti oman mielipiteen vastaisesti.


      • Ei hallitus

        Tarkasti ottaen jäsenet päättävät jäsenmaksun suuruuden kevät- tai syyskokouksessa. Hallitus kyllä esittää, mutta jäsenet sen päättävät.


    • puolueeton mielipide

      Ei ole enempää omakohtaista kokemusta lukuunottamatta yhtä vierailua LrPS:n isännöimiin junnukilpailuihin, mutta suosittelisin Lappeenrannan pursiseuraa. Muutamat tapaamiset Purjehtijapäivillä ja saatu käsitys toiminnasta antavat kuvan, että aloittajakin olisi sinne tervetullut. Luulisin, että LrPS:lla olisi hakijalle myös tarjottavaa. Eiköhän asiat selviä, kun ottaa yhteyttä ja vähän kyselee.

      • tiedähäntä

        Onkohan joissakin seuroissa sääntö että vain oman kylän veneet pääsee jäseneksi tai pitää olla suosittelia


      • Järjestäytynyt
        tiedähäntä kirjoitti:

        Onkohan joissakin seuroissa sääntö että vain oman kylän veneet pääsee jäseneksi tai pitää olla suosittelia

        En tiedä vaikka jossain seuroissa olisikin rajoitteita jäseniksi otettaville, mutta tuskin missään Saimaan rannoilla olevissa seuroissa. Itse olen ollut yli 20-vuotta jäsenenä Sulkavan pursiseurassa, enkä ole kylällä käynyt kuin muutamia päiviä kyläilemässä vuosien aikana. Uskoisin että jäseneksi pääsee edelleen, etuna mm. Saimaan pursiseurojen yhteiskäytössä olevat seurojen tukikohdat/saunat. Ja tietysti kaikki muut pursiseuran jäsenille tyypilliset edut.


    • kippari2

      Samanlaista jonninjoutavaa nokitusta tuntuu olevan venekerhoissa, vai pitäisikö niitä pitää korkeintaan kalakerhoina. Äijät kinastelee milloin mistäkin lillukan varresta veneilyharrastuksen jäädessä taka-alalle. En suosittele kenellekään.

    • tukikohdat

      Miten toimii nämä
      Saimaan pursiseurojen yhteiskäytössä olevat seurojen tukikohdat.
      Katsotaanko etttä mitä noi tänne tulee jos menee toisten tukikohtiin ja on vähän ulkopuolinen.
      Vai ovatko kaikki aina tervetulleita ?

    • entPS

      Meidän Pursiseurassa ei ole oikeastaan mitään järjellistä toimintaa. Samat veneet valtaavat viikonloppuisin tukikohdan, jonne täysjärkiset eivät viitsi mennä.
      Jos liputuskulttuuri ei olisi niin vahva, eli jokaisella kunnon veneilijällä pitää olla pursiseuran lippu, niin mahtaisiko meidän seurassa olla montakaan jäsentä.
      Tänä keväänä meiltä jää jäsenmaksut maksamatta.

      • Vaikeaa on

        Järjellinen on sama kuin sinulle sopivaa. Täysjärkinen tarkoittaa siis sinua. Suomi on täynnä pursiseuroja. Jos sinulle ei löydy sopivaa, perusta oma pursiseura. Vai onko sinulla sellaisia sosiaalisia vajavaisuuksia, ettet halua olla muiden seurassa?


      • entPS
        Vaikeaa on kirjoitti:

        Järjellinen on sama kuin sinulle sopivaa. Täysjärkinen tarkoittaa siis sinua. Suomi on täynnä pursiseuroja. Jos sinulle ei löydy sopivaa, perusta oma pursiseura. Vai onko sinulla sellaisia sosiaalisia vajavaisuuksia, ettet halua olla muiden seurassa?

        Kun yli 90 prosenttia ei osallistu mihinkään vähään, mitä on. Niin minäkö olen se johon sormi yksin osoittaa. Minun sosiallisuus ei ole kiinni siihen tosiasiaan, että muutama prosentti jäsenistä käyttää tukikohtaa.


      • Mary Knows All

        Sama juttu meillä.
        Satamassa on sama vakiporukka, joka käyttää paikkaa omana kesämökkinään ja savustaa muut pois. Säännöt on muokattu niin, että vain tietyn kokoiset veneet voivat saarikohdetta käyttää.

        Moottorin / generaattorin käyttökiellolla varmistetaan, ettei moottoriveneet yövy saaressa.

        Veneen pitää olla tietenkin seuran rekisterissä ja lippua pitää käyttää. Tästä ollaan tarkkoja paitsi tietenkin niiden kohdalla, jotka saavat tehdä toisin. Sattumalta se on samaa porukkaa, joka saaressa viettää kesän :)

        Venemaksut käytetään tietenkin suppean porukan hyväksi.


      • Mikä risoo
        Mary Knows All kirjoitti:

        Sama juttu meillä.
        Satamassa on sama vakiporukka, joka käyttää paikkaa omana kesämökkinään ja savustaa muut pois. Säännöt on muokattu niin, että vain tietyn kokoiset veneet voivat saarikohdetta käyttää.

        Moottorin / generaattorin käyttökiellolla varmistetaan, ettei moottoriveneet yövy saaressa.

        Veneen pitää olla tietenkin seuran rekisterissä ja lippua pitää käyttää. Tästä ollaan tarkkoja paitsi tietenkin niiden kohdalla, jotka saavat tehdä toisin. Sattumalta se on samaa porukkaa, joka saaressa viettää kesän :)

        Venemaksut käytetään tietenkin suppean porukan hyväksi.

        Samoin kahdessa seurassa johon kuulun, saaressa on aina vakiporukka, käytännössä hallituksen jäsenet.

        Mitä vikaa siinä on, sitä en ymmärrä? Onko niin että jos ei itse halua mennä, eivät muutkaan saisi?

        Minut on aina ystävällisesti otettu vastaan! Valittelevat itsekin kun jäsenistö on niin passiivista. Sama porukka talkoissa, saaressa, vuosikokouksessa (tämän kevään kokous oli hyvin tiedotettu, 3% jäsenistä osallistui).

        Kova pelko on ukkoutumisesta. Lähivuosina loppunee monen seuran taival. Monella yhdistyksellä keski-ikä on jo ylittänyt 60 vuotta, ja iso osa on jo "eläköitynyt veneilystä". Maksavat jäsenmaksua vain kannatuksen vuoksi.


      • sekopäät
        Mikä risoo kirjoitti:

        Samoin kahdessa seurassa johon kuulun, saaressa on aina vakiporukka, käytännössä hallituksen jäsenet.

        Mitä vikaa siinä on, sitä en ymmärrä? Onko niin että jos ei itse halua mennä, eivät muutkaan saisi?

        Minut on aina ystävällisesti otettu vastaan! Valittelevat itsekin kun jäsenistö on niin passiivista. Sama porukka talkoissa, saaressa, vuosikokouksessa (tämän kevään kokous oli hyvin tiedotettu, 3% jäsenistä osallistui).

        Kova pelko on ukkoutumisesta. Lähivuosina loppunee monen seuran taival. Monella yhdistyksellä keski-ikä on jo ylittänyt 60 vuotta, ja iso osa on jo "eläköitynyt veneilystä". Maksavat jäsenmaksua vain kannatuksen vuoksi.

        Purjehdusseura saaristomerellä 2000-luvulla: Papat itkevät sitä ettei seuralla ole omaa retkikohdetta koska muilla seuroilla on ja ostavat kaupungilta saaren ja kaupunki myy koska on muillekin seuroille myynyt. Edullinen seuramaksu muuttuu 2-3 kertaiseksi saarivelan kuolettamiseen.

        Ikään kuin saaristomerellä olisi retkikohteista pulaa.


      • Mary stays tall
        Mary Knows All kirjoitti:

        Sama juttu meillä.
        Satamassa on sama vakiporukka, joka käyttää paikkaa omana kesämökkinään ja savustaa muut pois. Säännöt on muokattu niin, että vain tietyn kokoiset veneet voivat saarikohdetta käyttää.

        Moottorin / generaattorin käyttökiellolla varmistetaan, ettei moottoriveneet yövy saaressa.

        Veneen pitää olla tietenkin seuran rekisterissä ja lippua pitää käyttää. Tästä ollaan tarkkoja paitsi tietenkin niiden kohdalla, jotka saavat tehdä toisin. Sattumalta se on samaa porukkaa, joka saaressa viettää kesän :)

        Venemaksut käytetään tietenkin suppean porukan hyväksi.

        Eikö se moottorin ja generaattorin käyttökielto koske myös purjeveneitä? En ymmärtänyt tuota pointtia ensinkään.


      • Ei ole vaikeaa
        Mary stays tall kirjoitti:

        Eikö se moottorin ja generaattorin käyttökielto koske myös purjeveneitä? En ymmärtänyt tuota pointtia ensinkään.

        Joo ymmärrysksen määrä on aina tapauskohtaista eikä sen puutetta tarvitse hävetä.

        Purjeveneen ja moottoriveneen yksi merkittävä ero on sähkön käytössä. Moottoriveneiden järjestelmiä ei tarvitse rakentaa eikä nitä rakenneta niukkuuden varaan. Tämä asia on helppo todeta vaikkapa messuilla, joten ei siitä en enempää.

        Sähköhella, jääkaapit, lämmin vesi, televisio ym... tarvitsevat generaattoria toimiakseen, jso ei jatkuvasti niin ainakin sillä hetkellä, kun niitä käytetään ja/tai akkuja ladataan.

        Tiedän toki, että moni ihminen elää siinä harhassa, että muut eivät tarvitse sitä, mitä itsellä ei ole. Tällä argumentilla voisi veneilyn kieltää kokonaan :)
        Venelijän kannalta on kuitenkin mielekästä, että hänen hankkimiaan ja tarpeelliseksi havaitsemiaan laitteita voi käyttää.

        Generaattorin käyttökielto rajoittaa matkamoottoriveneen käyttöä enemmän kuin purjeveneen ja siksi se on ainakin meidän seurassamme määrätty. Määrääjinä on purjeveneilijät, jotka lataavat akkunsa tuulivoimalla tai aurinkokkennolla.


      • hyvä hallitus
        Ei ole vaikeaa kirjoitti:

        Joo ymmärrysksen määrä on aina tapauskohtaista eikä sen puutetta tarvitse hävetä.

        Purjeveneen ja moottoriveneen yksi merkittävä ero on sähkön käytössä. Moottoriveneiden järjestelmiä ei tarvitse rakentaa eikä nitä rakenneta niukkuuden varaan. Tämä asia on helppo todeta vaikkapa messuilla, joten ei siitä en enempää.

        Sähköhella, jääkaapit, lämmin vesi, televisio ym... tarvitsevat generaattoria toimiakseen, jso ei jatkuvasti niin ainakin sillä hetkellä, kun niitä käytetään ja/tai akkuja ladataan.

        Tiedän toki, että moni ihminen elää siinä harhassa, että muut eivät tarvitse sitä, mitä itsellä ei ole. Tällä argumentilla voisi veneilyn kieltää kokonaan :)
        Venelijän kannalta on kuitenkin mielekästä, että hänen hankkimiaan ja tarpeelliseksi havaitsemiaan laitteita voi käyttää.

        Generaattorin käyttökielto rajoittaa matkamoottoriveneen käyttöä enemmän kuin purjeveneen ja siksi se on ainakin meidän seurassamme määrätty. Määrääjinä on purjeveneilijät, jotka lataavat akkunsa tuulivoimalla tai aurinkokkennolla.

        Nyt kerron sulle salaisuuden. Purjeveneissäkin on uuniliedet, jääkaapit ja varsin monissa myös lämpimät vedet sekä telkkarit. Ja niitä kaikkia voi käyttää. Ylivoimaisesti suurin osa matkamoottoriveneistäkin tulee toimeen ilman aggregaattia.

        Riippumatta siitä, millä voimalla minun veneeni etenee, en ikinä haluaisi satamassa viereeni aggregaatin pöristäjää. Ääni voi olla parhaimmillaan jopa siedettävä, mutta pakokaasut eivät. Eli aivan oikea ratkaisu on seurassa tehty. Ja jos päätöksellä ei olisi jäsenistön tukea, se purettaisiin.


      • Flag is the thing?
        entPS kirjoitti:

        Kun yli 90 prosenttia ei osallistu mihinkään vähään, mitä on. Niin minäkö olen se johon sormi yksin osoittaa. Minun sosiallisuus ei ole kiinni siihen tosiasiaan, että muutama prosentti jäsenistä käyttää tukikohtaa.

        Oletko siis seurassa vain lipun vuoksi?
        Katsastat veneen joka vuosi vain lipun vuoksi?

        Minulle tuo lippu on vain pieni lisäbonus.


      • Niinpäniin7
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Nyt kerron sulle salaisuuden. Purjeveneissäkin on uuniliedet, jääkaapit ja varsin monissa myös lämpimät vedet sekä telkkarit. Ja niitä kaikkia voi käyttää. Ylivoimaisesti suurin osa matkamoottoriveneistäkin tulee toimeen ilman aggregaattia.

        Riippumatta siitä, millä voimalla minun veneeni etenee, en ikinä haluaisi satamassa viereeni aggregaatin pöristäjää. Ääni voi olla parhaimmillaan jopa siedettävä, mutta pakokaasut eivät. Eli aivan oikea ratkaisu on seurassa tehty. Ja jos päätöksellä ei olisi jäsenistön tukea, se purettaisiin.

        Ei ole mitään järkeä kieltää generaattorin käyttöä päivällä. Purkkariessa monet asiat toimivat kaasulla koska sähköstä on pulaa.

        Kuulutko sinäkin meritiehen, kun vauikutat noin fanaattiselta?


      • hyvä hallitus
        Niinpäniin7 kirjoitti:

        Ei ole mitään järkeä kieltää generaattorin käyttöä päivällä. Purkkariessa monet asiat toimivat kaasulla koska sähköstä on pulaa.

        Kuulutko sinäkin meritiehen, kun vauikutat noin fanaattiselta?

        Päivälläkö ei aggregaatista tule pakokaasuja? En ole Meritiestä, mutta sama kielto on useimmissa kerhosatamissa ja hyvä niin. Meritie on ymmärtääkseni enemmän sataman pyörittämiseen keskittynyt seura, mutta niin iso, että oma saarikin on luonnollinen juttu.

        Missään laivakokoa pienemmässä sähköliesi on jo sen aggregaatin tarpeen takia kahjo valinta. Liesi toimii purjeveneissä kaasulla, muut laitteet sähköllä, siis keskimäärin.


      • Patakattila
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Päivälläkö ei aggregaatista tule pakokaasuja? En ole Meritiestä, mutta sama kielto on useimmissa kerhosatamissa ja hyvä niin. Meritie on ymmärtääkseni enemmän sataman pyörittämiseen keskittynyt seura, mutta niin iso, että oma saarikin on luonnollinen juttu.

        Missään laivakokoa pienemmässä sähköliesi on jo sen aggregaatin tarpeen takia kahjo valinta. Liesi toimii purjeveneissä kaasulla, muut laitteet sähköllä, siis keskimäärin.

        Kas, miten kahjo voi tietää, mikä on kahjoa?

        Aggregaatista ei tule paljoakaan pakokaasua ja se vähä, mikä tulee, menee tuulen mukana. Ääni voi olla häiritsevä, mutta päivällä on muitakin ääniä. Yöllä ja illalla on toki eri asia.


      • hallitukset alas
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Päivälläkö ei aggregaatista tule pakokaasuja? En ole Meritiestä, mutta sama kielto on useimmissa kerhosatamissa ja hyvä niin. Meritie on ymmärtääkseni enemmän sataman pyörittämiseen keskittynyt seura, mutta niin iso, että oma saarikin on luonnollinen juttu.

        Missään laivakokoa pienemmässä sähköliesi on jo sen aggregaatin tarpeen takia kahjo valinta. Liesi toimii purjeveneissä kaasulla, muut laitteet sähköllä, siis keskimäärin.

        Seurafriikkien ei kannata käydä Ahvensaaressa. Siellä sukeltajat voivat roudata naapuriveneestä agrekaattinsa kaivosjärven viereen ja täyttää ilmasäiliönsä. Miksei agrekaattia voisi käyttää päivisin seurasaaressa, jos vie agregaatin sähkökelan mitan (esim 50m) etäisyydelle veneistä.


      • olisko siksi?
        hallitukset alas kirjoitti:

        Seurafriikkien ei kannata käydä Ahvensaaressa. Siellä sukeltajat voivat roudata naapuriveneestä agrekaattinsa kaivosjärven viereen ja täyttää ilmasäiliönsä. Miksei agrekaattia voisi käyttää päivisin seurasaaressa, jos vie agregaatin sähkökelan mitan (esim 50m) etäisyydelle veneistä.

        Ehkä siksi, että kaikki aggregaatit eivät ole siirrettäviä


      • hyvä hallitus
        Patakattila kirjoitti:

        Kas, miten kahjo voi tietää, mikä on kahjoa?

        Aggregaatista ei tule paljoakaan pakokaasua ja se vähä, mikä tulee, menee tuulen mukana. Ääni voi olla häiritsevä, mutta päivällä on muitakin ääniä. Yöllä ja illalla on toki eri asia.

        Jos illalla ei voi keittää toti- tai teevettä, on valinta kahjo. Ja ruokailukin järjestettävä päiväsaikaan, että voi käyttää sähköhellaa... Se on aika yksinkertainen fakta, jonka kahjokin ymmärtää.

        Mikä hyvänsä polttomoottori tuottaa pakokaasuja ja juuri tuuli vie ne naapuriin. Ja vaikka päivällä on muitakin ääniä, on jatkuva moottorin pörinä vieressä kohtuuttoman ärsyttävää. Kun satamasta puhutaan, pitää olettaa, että siinä fendarietäisyydellä voi olla joku ja säännöt laatia sen mukaan. Ja siksi aggregaattien käyttö satamissa on useimmiten kielletty.


      • hallitukset alas
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Jos illalla ei voi keittää toti- tai teevettä, on valinta kahjo. Ja ruokailukin järjestettävä päiväsaikaan, että voi käyttää sähköhellaa... Se on aika yksinkertainen fakta, jonka kahjokin ymmärtää.

        Mikä hyvänsä polttomoottori tuottaa pakokaasuja ja juuri tuuli vie ne naapuriin. Ja vaikka päivällä on muitakin ääniä, on jatkuva moottorin pörinä vieressä kohtuuttoman ärsyttävää. Kun satamasta puhutaan, pitää olettaa, että siinä fendarietäisyydellä voi olla joku ja säännöt laatia sen mukaan. Ja siksi aggregaattien käyttö satamissa on useimmiten kielletty.

        "Mikä hyvänsä polttomoottori tuottaa pakokaasuja ja juuri tuuli vie ne naapuriin. "

        Seurafriikit sitten lähtevät purjein vierassatamista, jos ovat tuulen yläpuolella aamiasta kannella syövistä veneistä;-)


      • ...
        Flag is the thing? kirjoitti:

        Oletko siis seurassa vain lipun vuoksi?
        Katsastat veneen joka vuosi vain lipun vuoksi?

        Minulle tuo lippu on vain pieni lisäbonus.

        Olisko venepaikka kuitenkin lippua suurempi syy useimmille veneilyseuraan kuuluville?


      • se pieni ero
        hallitukset alas kirjoitti:

        "Mikä hyvänsä polttomoottori tuottaa pakokaasuja ja juuri tuuli vie ne naapuriin. "

        Seurafriikit sitten lähtevät purjein vierassatamista, jos ovat tuulen yläpuolella aamiasta kannella syövistä veneistä;-)

        Ensinnäkin, miten asia liittyy seuroihin tai seurajäsenyyksiin? Sama sääntö on yleensä voimassa myös kaupallisissa satamissa.

        Itse kysymys oli niin päätön, ettei pitäisi itsestäänselvyyteen vastata. Jos haluaa välittää naapureistaan, ei moottoria tarvitse käyttää kuin kymmeniä sekunteja siinä paikallaan. Voi jopa vetää itsensä ensin poijulle ennen starttia ja saapuessa sammuttaa heti kun köydet ovat kiinni. Aggregaattia käytetään kymmenistä minuuteista useisiin tunteihin.


      • hallitukset alas
        se pieni ero kirjoitti:

        Ensinnäkin, miten asia liittyy seuroihin tai seurajäsenyyksiin? Sama sääntö on yleensä voimassa myös kaupallisissa satamissa.

        Itse kysymys oli niin päätön, ettei pitäisi itsestäänselvyyteen vastata. Jos haluaa välittää naapureistaan, ei moottoria tarvitse käyttää kuin kymmeniä sekunteja siinä paikallaan. Voi jopa vetää itsensä ensin poijulle ennen starttia ja saapuessa sammuttaa heti kun köydet ovat kiinni. Aggregaattia käytetään kymmenistä minuuteista useisiin tunteihin.

        "Ensinnäkin, miten asia liittyy seuroihin tai seurajäsenyyksiin? "

        Joukossa tyhmyys ja kommunismi tiivistyy. Kommarit eivät elä ja anna toisten elää vaan keskittyvät kieltoihin ja kyttäämiseen.

        "Sama sääntö on yleensä voimassa myös kaupallisissa satamissa."

        Kaupallisissa satamissa on yleensä maasähkö.


      • hyvä hallitus
        hallitukset alas kirjoitti:

        "Ensinnäkin, miten asia liittyy seuroihin tai seurajäsenyyksiin? "

        Joukossa tyhmyys ja kommunismi tiivistyy. Kommarit eivät elä ja anna toisten elää vaan keskittyvät kieltoihin ja kyttäämiseen.

        "Sama sääntö on yleensä voimassa myös kaupallisissa satamissa."

        Kaupallisissa satamissa on yleensä maasähkö.

        Et sinäkään siinä naapurin osassa tykkäisi viereisen veneen nenään tunkemista pakokaasuista. Jos jokin asia on ulkopuolisille haitaksi, on yleisen mukavuuden takia järkevää kieltää sellainen. Se ei ole poliittinen kannanotto.

        Kaupallisissa satamissa on yleensä maasähkö, so what? Se vain tarkoittaa sitä, ettei yleensä aggregaattia tarvitsisi käyttää. Mutta niitä muita kuin "yleensä"-tapauksia varten sen käyttö on kielletty. Maasähkö kun voi olla jo muiden varaamaa tai sulakkeet poksahtaneet jonkun sillä hellansa lämmittävän rohmutessa liikaa.


      • hallitus alas
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Et sinäkään siinä naapurin osassa tykkäisi viereisen veneen nenään tunkemista pakokaasuista. Jos jokin asia on ulkopuolisille haitaksi, on yleisen mukavuuden takia järkevää kieltää sellainen. Se ei ole poliittinen kannanotto.

        Kaupallisissa satamissa on yleensä maasähkö, so what? Se vain tarkoittaa sitä, ettei yleensä aggregaattia tarvitsisi käyttää. Mutta niitä muita kuin "yleensä"-tapauksia varten sen käyttö on kielletty. Maasähkö kun voi olla jo muiden varaamaa tai sulakkeet poksahtaneet jonkun sillä hellansa lämmittävän rohmutessa liikaa.

        "Jos jokin asia on ulkopuolisille haitaksi, on yleisen mukavuuden takia järkevää kieltää sellainen. Se ei ole poliittinen kannanotto.
        "
        Seurasaaren 50 metriin päähän veneista 2*2m alue, jossa agregaatita saa päivisin käyttää. Se on kommunisteille liian vaikeaa, joten on polittinen kannanotto.

        "Maasähkö kun voi olla jo muiden varaamaa "

        Vähänpä sitä in vierassatamissa käyty, koska ei ole haaroitusjohtoja nähnyt käytettävän.

        "sulakkeet poksahtaneet jonkun sillä hellansa lämmittävän rohmutessa liikaa."

        Automaatisulake jos posahtaa, se on helppo kytkeä päälle. Todennäköisesti se ken sulakkeen jatkuvasti posauttaa ymmärtää hillitä kulutustaan.


      • tunnetollo
        hyvä hallitus kirjoitti:

        Jos illalla ei voi keittää toti- tai teevettä, on valinta kahjo. Ja ruokailukin järjestettävä päiväsaikaan, että voi käyttää sähköhellaa... Se on aika yksinkertainen fakta, jonka kahjokin ymmärtää.

        Mikä hyvänsä polttomoottori tuottaa pakokaasuja ja juuri tuuli vie ne naapuriin. Ja vaikka päivällä on muitakin ääniä, on jatkuva moottorin pörinä vieressä kohtuuttoman ärsyttävää. Kun satamasta puhutaan, pitää olettaa, että siinä fendarietäisyydellä voi olla joku ja säännöt laatia sen mukaan. Ja siksi aggregaattien käyttö satamissa on useimmiten kielletty.

        Kahjon oletukset oliva odotettuja.
        Veneiden ei tarvitse olla fendarietäisyydellä eikä generaattorin pakokaasun tarvitse mennä viereiseen veneeseen.

        On selvää, että kukaan ei käynnistä generaattoria niin, että toisen veneen kylki on ihan vieressä - ellei ole hätä. Pakokaasuja tulle pienestä generaattoruista todella vähän ja nekin liikkuvat vasirajassa ja menevät tuulen mukana.

        Paljon enemmän savua ja karsinogenettisiä yhdisteitä tulee grilleistä, jotka pitäisin ensin kieltää myrkyllisyytensä ja savunsa takia. Grillin savu lisäksi leviää paljon laajemmalle alueelle.

        Huomaa, että tunne ohjaa pövästiä enemmän kuin järki


      • 434532
        tunnetollo kirjoitti:

        Kahjon oletukset oliva odotettuja.
        Veneiden ei tarvitse olla fendarietäisyydellä eikä generaattorin pakokaasun tarvitse mennä viereiseen veneeseen.

        On selvää, että kukaan ei käynnistä generaattoria niin, että toisen veneen kylki on ihan vieressä - ellei ole hätä. Pakokaasuja tulle pienestä generaattoruista todella vähän ja nekin liikkuvat vasirajassa ja menevät tuulen mukana.

        Paljon enemmän savua ja karsinogenettisiä yhdisteitä tulee grilleistä, jotka pitäisin ensin kieltää myrkyllisyytensä ja savunsa takia. Grillin savu lisäksi leviää paljon laajemmalle alueelle.

        Huomaa, että tunne ohjaa pövästiä enemmän kuin järki

        "Paljon enemmän savua ja karsinogenettisiä yhdisteitä tulee grilleistä, jotka pitäisin ensin kieltää myrkyllisyytensä ja savunsa takia. Grillin savu lisäksi leviää paljon laajemmalle alueelle. "

        Samaa mieltä, ei ole käytännössä muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa satamaa, jos grillaajien savut tulevat veneeseen juurikin iltaisin jos haluaisi levätä punkassa. Aivan turhaa on mennä grillajille mitään sanomaan, voi käydä huonosti kuten minulle. Grillaaja kävi päälle, juoksin märällä kalliolla karkuun ja kaaduin noustessani veneeseen. 4 cm pitkä ja 1 cm syvä viiltohava käteen ja mustelmia. Illalla väsyneenä ja haavoittuneena 40 mpk veneilyä kaupunkiin ensiapuun.


    • pinklady2

      Pursiseurat on pinkkihousuisia Ruotsiin rahansa siirtäviä silkkimunia varten

    • höpöti hööö

      juu anna ne sataset mulle niin menisci rahat edes hyötykäyttöön, voit toki pyyhkiä seteleillä takamusta tai antaa ne veneseuralle...

    • mitä kysyttiin?

      On tää aina vähän merkillistä. Yksi kysyy, MIHIN seuraan kannattaisi liittyä ja kuoro on vastaamassa aivan toiseen kysymykseen. Jo liittymisen vastustajien kirjoituksista voi päätellä, että pysyminen ulkopuolella on useimmiten molemminpuolinen ilo.

      • Hilli

        On tää merkillistä, kun annetaan asiaan liittyviä näkemyksiä, niin yksi yhdenasianhörhö pistää poliisivaatteet päälle ja vaatii muita noudattamaan itse keksimiään sääntöjä


      • köyhälle

        Köyhä nyt vaan itse pistää asiat siihen mallin, ettei veneilyseuraa tarvitse. Tarvitset siis oman pihan ja laiturin.


      • KingKong of saimaa
        köyhälle kirjoitti:

        Köyhä nyt vaan itse pistää asiat siihen mallin, ettei veneilyseuraa tarvitse. Tarvitset siis oman pihan ja laiturin.

        Suosittelen sulkavan seuraa. Kulkemus on ykköspaikka saimaksella.


      • muuumuuuu
        Hilli kirjoitti:

        On tää merkillistä, kun annetaan asiaan liittyviä näkemyksiä, niin yksi yhdenasianhörhö pistää poliisivaatteet päälle ja vaatii muita noudattamaan itse keksimiään sääntöjä

        on se vaan kumma, varsinkin kun tää palsta on yleensä niin kovin asiallinen ja fiksu


      • asian vierestä
        Hilli kirjoitti:

        On tää merkillistä, kun annetaan asiaan liittyviä näkemyksiä, niin yksi yhdenasianhörhö pistää poliisivaatteet päälle ja vaatii muita noudattamaan itse keksimiään sääntöjä

        Jos olisikin annettu asiaan liittyviä näkemyksiä, ei tarttisi ihmetellä. Mutta kun kysyjä on jo itselleen tehnyt selväksi, että seurajäsenyys kiinnostaa ja vain sopivan seuran valinta on se kysymys. Miksi silloin seurattomat hörhöt innostuvat huutelemaan? Ei tarvitse keksiä sääntöä itse, kun vastaillaan siihen, mitä ei kysytä. Se on yleistä käyttäytymisnormistoa.


      • kommarivaltio
        asian vierestä kirjoitti:

        Jos olisikin annettu asiaan liittyviä näkemyksiä, ei tarttisi ihmetellä. Mutta kun kysyjä on jo itselleen tehnyt selväksi, että seurajäsenyys kiinnostaa ja vain sopivan seuran valinta on se kysymys. Miksi silloin seurattomat hörhöt innostuvat huutelemaan? Ei tarvitse keksiä sääntöä itse, kun vastaillaan siihen, mitä ei kysytä. Se on yleistä käyttäytymisnormistoa.

        "Miksi silloin seurattomat hörhöt innostuvat huutelemaan? Ei tarvitse keksiä sääntöä itse, kun vastaillaan siihen, mitä ei kysytä. Se on yleistä käyttäytymisnormistoa. "

        Aloittaja on veneillyt 10 vuotta ilman seuraa ja sitten ei saisi kertoa, ettet seuraa mihinkään tarvitse ja seon vai nrahanmenoa. Se on suomessa niin yleistä sananvapauden rajoittamista.


      • tavat ja vapaus
        kommarivaltio kirjoitti:

        "Miksi silloin seurattomat hörhöt innostuvat huutelemaan? Ei tarvitse keksiä sääntöä itse, kun vastaillaan siihen, mitä ei kysytä. Se on yleistä käyttäytymisnormistoa. "

        Aloittaja on veneillyt 10 vuotta ilman seuraa ja sitten ei saisi kertoa, ettet seuraa mihinkään tarvitse ja seon vai nrahanmenoa. Se on suomessa niin yleistä sananvapauden rajoittamista.

        Niinpä, aloittaja on jo veneillyt 10 v, joten varmasti jo osaa päättää, haluaako liittyä johonkin seuraan. Hän myös tietää tarkalleen, mitä veneily on seurojen ulkopuolella, mutta ei tietenkään tunne niitä seuroja. Siksi nyt kyselee mielipiteitä niistä, ei siitä, minkä jo tietää.

        Sananvapauteen kuuluu täysi vapaus vaikkapa aloittaa keskustelu seuraan liittymisen kannattavuudesta. Asian vierestä puhuminen on vain huonoa keskustelutaitoa.


      • ...
        tavat ja vapaus kirjoitti:

        Niinpä, aloittaja on jo veneillyt 10 v, joten varmasti jo osaa päättää, haluaako liittyä johonkin seuraan. Hän myös tietää tarkalleen, mitä veneily on seurojen ulkopuolella, mutta ei tietenkään tunne niitä seuroja. Siksi nyt kyselee mielipiteitä niistä, ei siitä, minkä jo tietää.

        Sananvapauteen kuuluu täysi vapaus vaikkapa aloittaa keskustelu seuraan liittymisen kannattavuudesta. Asian vierestä puhuminen on vain huonoa keskustelutaitoa.

        Ei täällä kukaan ole sinua kieltänyt puhumasta, mutta meidän sananvapauteemme taas kuuluu oikeus kritisoida sinun vastaustesi aiheellisuutta,


      • kommunistivaltio
        tavat ja vapaus kirjoitti:

        Niinpä, aloittaja on jo veneillyt 10 v, joten varmasti jo osaa päättää, haluaako liittyä johonkin seuraan. Hän myös tietää tarkalleen, mitä veneily on seurojen ulkopuolella, mutta ei tietenkään tunne niitä seuroja. Siksi nyt kyselee mielipiteitä niistä, ei siitä, minkä jo tietää.

        Sananvapauteen kuuluu täysi vapaus vaikkapa aloittaa keskustelu seuraan liittymisen kannattavuudesta. Asian vierestä puhuminen on vain huonoa keskustelutaitoa.

        "Sananvapauteen kuuluu täysi vapaus vaikkapa aloittaa keskustelu seuraan liittymisen kannattavuudesta. Asian vierestä puhuminen on vain huonoa keskustelutaitoa. "

        Kysytään, että mihin rikollisseuraan tai veneilyseuraan kannattaisi liittyä, niin sitten ei saisi ehdottaa ,että älä liity. Se on sananvapauden rajoittamista. Tosin esim. Sulkavan purjehdusseuran 60 euron laiturimaksun tavoitteleminen voi olla järkevääkin ja jos nykyinen satama on kalliimpi.


    • fakta-asiaa

      Jos olen oikein ymmärtänyt, aloittaja kyselee seuraan liittymisestä ja siitä, miten seuroissa otetaan vastaan.

      Vastaanotosta kertoo hyvin kuvaukset kotisaarimafioista, jotka tekevät säännöt, joita muiden tarvitsee noudattaa.

      Lisäksi on tietenkin ne, joilla on vakipaikka, johon kukaan ei saa mennä, vaikka maksaisikin samat maksut ja osallistuisi samoihin talkoisiin.

      Todellisuuden kuvaaminen palvelee myös saarisaurusten etua koska saavat pitää saarensa ja seuransa.

    • sisälle seuraan kans

      Olen pohtinut kans liittyä johonkin veneseuraan saimaan alueella kun meillä on kesämökki saimaalla, asumme pääkaupunki seudulla ja kuulumme siellä pursiseuran. Luin jonkun pursiseuran säännöistä että ei voi kuulua toiseen pursiseuraan samanaikaisesti?? Vai tarkoittiko se että vene ei voi kuulua saman aikaan kahden eri seuran venerekisteriin. ????

      • no problem

        Jäsenyyttä kahdessa seurassa ei estä mikään. Vene voi tietenkin olla vain yhden seuran rekisterissä. Hallituksen jäsenenä oleminen kahdessa seurassa yhtaikaa on jo sitten asia, jota ei välttämättä suvaita. Itsekin olen kahden seuran jäsen, toinen jäsenyys on minulle sopivampaa talvitelakointia varten. Ovat vieläpä naapuriseurat.


    • kippari5

      Veneily on mukavaa. Sen sijaan veneseuraan kuuluminen on aivan turhaa. Kalakerhoja suurin osa ja toiminta sen mukaista pelleilyä.

      • veneily ja veneily

        Joku on kalakerho, toisen päätoiminta on sataman ja telakan hoitaminen. Kolmas on sitten pursiseura, jolla voi olla nuokin toiminnat keskiössä olevien purjehdusurheilun ja junioritoiminnan lisäksi. Eli täysi vapaus valita mitä hyvänsä pelleilyn ja urheiluseuran väliltä. Useimmille veneily on vielä mukavampaa itselle sopivan seuran jäsenenä. Jos siis harrastaa veneilyä, eikä vene ole vain väline jotain muuta harrastaessa.


      • fffddefw
        veneily ja veneily kirjoitti:

        Joku on kalakerho, toisen päätoiminta on sataman ja telakan hoitaminen. Kolmas on sitten pursiseura, jolla voi olla nuokin toiminnat keskiössä olevien purjehdusurheilun ja junioritoiminnan lisäksi. Eli täysi vapaus valita mitä hyvänsä pelleilyn ja urheiluseuran väliltä. Useimmille veneily on vielä mukavampaa itselle sopivan seuran jäsenenä. Jos siis harrastaa veneilyä, eikä vene ole vain väline jotain muuta harrastaessa.

        "Useimmille veneily on vielä mukavampaa itselle sopivan seuran jäsenenä."
        http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf5/mkl_2005-5_veneilyn_maara.pdf
        "Yhteensä 737 500
        "
        http://www.purjehtija.fi/index.php?sivu=34612
        "Suomen Purjehdus ja Veneily tavoittaa yhteensä 60.000 purjehtijaa ja veneilijää.
        "

        Olet siis väärässä. Kivointa on veneillä ilman seuran tuomia kustannuksia ja velvotteita. Seuratoiminta on mm. rakettikauppiaiden unelma. Moni ei koskaan oikeasti niitä joudu käyttämään.


      • kuten sanoin
        fffddefw kirjoitti:

        "Useimmille veneily on vielä mukavampaa itselle sopivan seuran jäsenenä."
        http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf5/mkl_2005-5_veneilyn_maara.pdf
        "Yhteensä 737 500
        "
        http://www.purjehtija.fi/index.php?sivu=34612
        "Suomen Purjehdus ja Veneily tavoittaa yhteensä 60.000 purjehtijaa ja veneilijää.
        "

        Olet siis väärässä. Kivointa on veneillä ilman seuran tuomia kustannuksia ja velvotteita. Seuratoiminta on mm. rakettikauppiaiden unelma. Moni ei koskaan oikeasti niitä joudu käyttämään.

        Unohdit jotain:

        "Jos siis harrastaa veneilyä, eikä vene ole vain väline jotain muuta harrastaessa.

        Se muu harrastus voi olla mökin omistaminen tai kalastus tai ties mitä.


      • sönkönsönkön
        kuten sanoin kirjoitti:

        Unohdit jotain:

        "Jos siis harrastaa veneilyä, eikä vene ole vain väline jotain muuta harrastaessa.

        Se muu harrastus voi olla mökin omistaminen tai kalastus tai ties mitä.

        "Se muu harrastus voi olla mökin omistaminen tai kalastus tai ties mitä. "
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Veneily
        "Veneily on veneen harrastuskäyttöä tyypillisesti vapaa-aikana virkistykseen, liikkumiseen tai osana toista harrastusta"


    • yösönkkääjä

      Noin sitä aamuyöllä taas jodlaillaan. Tuo voi olla veneilyn määritelmä, mutta kuten jo määritelmässä sanotaan, se ei tarkoita veneilyn harrastamista.

      • aivottomat

        Noin sitä keskellä kirkasta päivää aivot ei toimi pätkän vertaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Harrastus
        "Harrastus on säännöllisesti harjoitettua vapaa-ajan toimintaa, jonka tarkoituksena on rentouttaa ja tuottaa mielihyvää. Harrastamisen motiivina on nautinto ja kiinnostus aiheeseen, ei rahallinen palkkio.
        "
        Kesämökkeilyä harrastavat veneillessään eivät aivottomien tulkinan mukaan siis harrasta veneilyä.


      • huomasit
        aivottomat kirjoitti:

        Noin sitä keskellä kirkasta päivää aivot ei toimi pätkän vertaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Harrastus
        "Harrastus on säännöllisesti harjoitettua vapaa-ajan toimintaa, jonka tarkoituksena on rentouttaa ja tuottaa mielihyvää. Harrastamisen motiivina on nautinto ja kiinnostus aiheeseen, ei rahallinen palkkio.
        "
        Kesämökkeilyä harrastavat veneillessään eivät aivottomien tulkinan mukaan siis harrasta veneilyä.

        Juuri noin se on jopa Wikipediassa määritelty. Huomasit se siis, mutta et ymmärtänyt.


      • 2rämm,nr
        huomasit kirjoitti:

        Juuri noin se on jopa Wikipediassa määritelty. Huomasit se siis, mutta et ymmärtänyt.

        "Juuri noin se on jopa Wikipediassa määritelty. Huomasit se siis, mutta et ymmärtänyt."

        Vajakille.
        "Soudin mökillä. Nämä videot Jämsän reissulta on kuvattu kameralla, jolla ei saa ääntä videoihin. Siksi näissä ei ole ääniä. "
        http://www.youtube.com/watch?v=coGh2QwNMBA

        Videossa mökkiläinen harrasta veneilyä ja on veneilijä. Suomessa on satoja tuhansia kesämökkeja, joten seuroissa olevat ovat vähemmistö, jos keskustellaan veneilijöiden rekisteröintistatuksesta.

        Todella paljon seuroissa olevat pitäväkin rekistereistä. Täysipäisille valtion ja kuntien rekisterikin ovat liikaa. Henkilörekisterit ovat verottamista ja kyykyttämistä varten, myös veneseuroissa.


      • veneily/harrastus
        2rämm,nr kirjoitti:

        "Juuri noin se on jopa Wikipediassa määritelty. Huomasit se siis, mutta et ymmärtänyt."

        Vajakille.
        "Soudin mökillä. Nämä videot Jämsän reissulta on kuvattu kameralla, jolla ei saa ääntä videoihin. Siksi näissä ei ole ääniä. "
        http://www.youtube.com/watch?v=coGh2QwNMBA

        Videossa mökkiläinen harrasta veneilyä ja on veneilijä. Suomessa on satoja tuhansia kesämökkeja, joten seuroissa olevat ovat vähemmistö, jos keskustellaan veneilijöiden rekisteröintistatuksesta.

        Todella paljon seuroissa olevat pitäväkin rekistereistä. Täysipäisille valtion ja kuntien rekisterikin ovat liikaa. Henkilörekisterit ovat verottamista ja kyykyttämistä varten, myös veneseuroissa.

        Kuten itse sanoit: "tai osana toista harrastusta". Ei se kovin vaikeasti ymmärrettävä lause ole.


      • r32
        veneily/harrastus kirjoitti:

        Kuten itse sanoit: "tai osana toista harrastusta". Ei se kovin vaikeasti ymmärrettävä lause ole.

        Se oli wikipedia lainaus, vaikea ymmärtää näköjään.


    • PS2

      Aloittajan kannattaa kysellä seuroista sen mukaan, mitä seuralta haluaa. Sähköposti ei taida olla kätevin väline, kun siihen ei aina vastata vai kertooko se jo heti alkuunsa, kannattaako siihen seuraan liittyä.
      Seuran sivuilta näkyy toiminnasta. Yleensä kesäisin on junnuleirejä purjehduksen suhteen, mutta tuskin sinne haluat. Saimaalla yleensä kunnat omistavat venepaikat.Sekään ei ole olennainen syy. Yksi syy voisi olla tukikohta. Mutta tukikohtiin ei saa loisimaan mennä. Minulle on ollut pettymys tuo tukikohtatoiminta. En halunnut mökkiä. Pursiseuran "mökistä" meinasin työleirin saada. Seinä on täynnä ohjetta, ettet vaan hyvällä omalla tunnolla jouten ole. Vieraskirjasta saat lukea, mitä muut ovat tehneet ja yritä pistää paremmaksi tai kuuntele sitä saarnaa muilta.
      No enpä ole pariin kesään käynyt seuran tukikohdassa vaan keskittynyt veneilyyn ja käynyt hyvissä kohteissa. Savonlinnassa kannattaa muutama päivä viivähtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      533
      3786
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3697
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2866
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2559
    6. 301
      2391
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1633
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      118
      1548
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe