Outoa ääntä marsulta..

Apua hakeva

Hei. Minulla on ollut 2 marsua noin 2 viikkoa. Toinen on mustavalkoinen normi marsu (ehkä) Ja toinen on vaaleanruskea rusettimarsu. Ne ovat toistensa parhaat kaverit. Mutta itse asiaan.. Minun mustavalkoinen marsu pitää outoa "kurnuttavaa" ääntä kun kuulee jonkun äkkinäisen äänen (kolahduksen , oven avauksen jne..) ja se myyjä sanoi että sillä marsulla on ollut jotain nuhaa , voiko nuha olla syynä outoon "kurnuttamiseen"? Vai mikä voisi olla? Tosin toinen marsu ei ääntele tuolla tavalla. Kiitos vastauksista valmiiksi!!Ja se kuulostaa niinkuin se sanoisi "Urrrrrr" Silleen kimeällä äänellä.. Tarvitsen vastauksia! :/

17

2468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ML.

Ole huoleti, tuo on täysin normaalia. Jotkut marsut ikään kuin vastaavat äkkinäisiin ääniin urisemalla. Minulla on kolme marsua, joista kaikki tekee noin. Ei siis hätää! :)

• Anonyymi

Tämä totta! Meilläkin marsu tekee samaa:)

• asiantuntija112

Todennäköisesti stouneich tauti.Se on fataali eli siihen kuolee.

• Anonyymi

Aika brutaalia ei se mikään sellainen ole ihan normaalia .Hait sen varmaan just jostain wikipediasta??

• Apua hakeva

Kumpikohan teistä on oikeassa?

• Apua hakeva

Taidan uskoa ML.:ään.

• marsut

Normaalia marsun ääntelyä. Googlettamalla löytyy kyllä tietoa marsujen ääntelyistä.

• liinnu

Valitettavasti stouneich taudilta kuulostaa :(

• Anonyymi

MMM juu.. todellakin ihan normaalia tuskin mitään sellaista on .

• Apua hakeva

Moi. Anteeksi teille ihmisille jotka ehottaa stouneichia , monet kommentoijat , ja mun isä (jolla on jyrsijöistä kokemusra) sanoo et se on normaalia , uskon niitä. Mutta tarkkailen tilannetta. Suljen keskustelun , mutta hei , kiitti kommenteista! Moro :)

• minätiedän, kuunnelkaa

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

• Apua hakeva
        minätiedän, kuunnelkaa kirjoitti:

Mä sanon vielä että ei oo mikää tauti!! Iha tavallista:)

USkon :)

• marsunomistaja

Vähän myöhässä oon, mut tuunpaha nyt viel sanomaan että iha normaalia on :)

• Älä pelkää!

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

• Apua hakeva
        Älä pelkää! kirjoitti:

Niin, että mullakin on viis vuotiaat marsut ja sellasta ääntä nekin pitää välillä ja se on varmaan joku ällanen pieni pelkotila (ainakin mä luulen) mun marsut kurnuttaa tolle jowkus kun vaik: avain kilisee tai ovi narisee tai kun musa pauhaa tai vaikka kun joku aivastaa! Älä pelkää. Eläinlääkärikn sano että se on vaan tommonen jutska et: kun marsu on saalis eläin niin sit se valmistautuu kun kuulee äänen! Eikä TODDELLAKAAN OO MIKÄÄN SAIRAUS! Onnea marsujen kaa!

Hei, kiitos Älä pelkää! :). Mun marsut on terveitä ja elää vielä hyvin :)

• Anonyymi

Marsuilla on paljon ääniä kannattaa katsoa youtubesta video jossa kerrotaan mitä eri äänet tarkoittavat jos ääni ei täsmää mitään näistä kannattaa puhua eläinlääkärille ennen kun oireet pahenevat

• Kummasta päästä mursua ääni pääsee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      23
      5048
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      60
      2965
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      12
      2870
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      140
      2779
    5. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      86
      1560
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      6
      1542
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1456
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      394
      1182
    9. Haluaisitko sinä

Että välimme selkeäisivät vai tämäkö riittää sinulle?
      Ikävä
      68
      1070
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      203
      909
    Aihe