sitten täällä, tässä ja nyt mitä haluat kysyä. Irl et uskalla.
(tämä hypoteettisessa mielessä luotu aloitus.)
Mies, kysy minulta
38
197
Vastaukset
- Varattu vai
vapaa?
- "kuuntelen"
vapaa
- haaskoi miehii-
mitähän merkkaa onko joku kyselytäti varattu vai vapaa???
- että näin..:/
"kuuntelen" kirjoitti:
vapaa
Tietäisikin. En tiedä edes alottajasta.
- miäs?
mitä oikein haluut? Leikit ja sitten leikit rakastunutta? Kiusaat...
- "kuuntelen"
Tahdon hänet. En leiki. pelottaa vaan enkä tiedä mitä hän haluaa ja ajattelee.
- Onko hän sitten
"kuuntelen" kirjoitti:
Tahdon hänet. En leiki. pelottaa vaan enkä tiedä mitä hän haluaa ja ajattelee.
varattu vai vapaa?
- "kuuntelen"
Onko hän sitten kirjoitti:
varattu vai vapaa?
En tiedä
- 8+16
Miksi sinulla on noin suuret silmät?
- "kuuntelen"
"Jotta näkisin sinut paremmin"
- Olenko
mä ihan sekaisin? Joskus harvoina hetkinä tietää että en ole, mutta nekin saa vain syvemmälle kaaokseen.
- "kuuntelen"
Riippuu missä todellisuudessa elät? vastaako sinun aisti kokemukset vierelläsi olevien aisti kokemuksia? Tulkitsetko maailmaa ja ihmisiä kuvitteellisen maailman kautta vai realismin kautta? Mikä sitten on realismia? Kuka määrittää todellisuuden ja fiktiivisen maailman? Kenen todellisuus on oikea todellisuus? vai elämmekö kaikki omassa fiktiossa, kuvitteellisessa maailmassamme ja jokaisella on oma "todellisuus"? Ollaanko me sittenkin kaikki vähän sekaisin?
- Vaikea sanoa
"kuuntelen" kirjoitti:
Riippuu missä todellisuudessa elät? vastaako sinun aisti kokemukset vierelläsi olevien aisti kokemuksia? Tulkitsetko maailmaa ja ihmisiä kuvitteellisen maailman kautta vai realismin kautta? Mikä sitten on realismia? Kuka määrittää todellisuuden ja fiktiivisen maailman? Kenen todellisuus on oikea todellisuus? vai elämmekö kaikki omassa fiktiossa, kuvitteellisessa maailmassamme ja jokaisella on oma "todellisuus"? Ollaanko me sittenkin kaikki vähän sekaisin?
näen niin palhon eri todellisuuksia ja ne ei ole millään tavalla kytköksissä toisiinsa, että se ajaa minut hulluksi.
- "kuuntelen"
Vaikea sanoa kirjoitti:
näen niin palhon eri todellisuuksia ja ne ei ole millään tavalla kytköksissä toisiinsa, että se ajaa minut hulluksi.
Itse ajattelen hirveän laajasti, ehkä monimutkaisestikin. Leikin ajatuksella että mitä jos me kaikki ihmiset nähdään värit eri kontrastilla, puut erilaisina, jos haju aistimuksemme ovatkin erilaisia voimakkuuksiltaan.
Kuulemma äänet erilailla. Tunnemme ruohon jalkojen alla tai toisen kosketuksen kukin omalla tavallaan.
Kuvittelemme muidenkin kuulevan, näkevän, haistavan ja tuntevan asiat samalla tavalla kuin itse ne koemme. Jos jokaisella on vähän omanlainen todellisuus. Pääosin samanlainen suunta, mutta löytyykin vivahde eroja? - 17+16
"kuuntelen" kirjoitti:
Itse ajattelen hirveän laajasti, ehkä monimutkaisestikin. Leikin ajatuksella että mitä jos me kaikki ihmiset nähdään värit eri kontrastilla, puut erilaisina, jos haju aistimuksemme ovatkin erilaisia voimakkuuksiltaan.
Kuulemma äänet erilailla. Tunnemme ruohon jalkojen alla tai toisen kosketuksen kukin omalla tavallaan.
Kuvittelemme muidenkin kuulevan, näkevän, haistavan ja tuntevan asiat samalla tavalla kuin itse ne koemme. Jos jokaisella on vähän omanlainen todellisuus. Pääosin samanlainen suunta, mutta löytyykin vivahde eroja?Pääosin uskoisin, että kaikilla terveillä on samansuuntainen todellisuus.
Sitten on taas esim. värisokeita, kuuroja, sokeita ym. joilla todella varmasti on erilainen käsitys todellisuudesta enemmistöön nähden. - puhut siis
"kuuntelen" kirjoitti:
Kuvittelemme muidenkin kuulevan, näkevän, haistavan ja tuntevan asiat samalla tavalla kuin itse ne koemme. Jos jokaisella on vähän omanlainen todellisuus. Pääosin samanlainen suunta, mutta löytyykin vivahde eroja?kokemuksien ja aistimuksien luomista erilaisista "todellisuuksista". Se mikä pitää paikkansa toiselle, ei ole sitä jollekkin muulle. Oppiminen käy vain omien kokemusten kautta. Entä unelmat ja tavoitteet? Olisi kiva löytää ne uudelleen. Tuntuu että olen unohtanut ne jo kokonaan. Onko nekin vain aistiharhoja?
- "kuuntelen"
puhut siis kirjoitti:
kokemuksien ja aistimuksien luomista erilaisista "todellisuuksista". Se mikä pitää paikkansa toiselle, ei ole sitä jollekkin muulle. Oppiminen käy vain omien kokemusten kautta. Entä unelmat ja tavoitteet? Olisi kiva löytää ne uudelleen. Tuntuu että olen unohtanut ne jo kokonaan. Onko nekin vain aistiharhoja?
tavallaan kaikki unelmat ja tavoitteet on aistiharhoja. Ne ovat näkymättömiä ajatuksiamme. aivokemiaa joille sytykkeenä on tunteet joka käynnistää ihmisen toiminnan jolloin ajan kanssa näkymätön aivokemian tuotos muuttuu todellisuudeksi.
- olet siis jo
"kuuntelen" kirjoitti:
tavallaan kaikki unelmat ja tavoitteet on aistiharhoja. Ne ovat näkymättömiä ajatuksiamme. aivokemiaa joille sytykkeenä on tunteet joka käynnistää ihmisen toiminnan jolloin ajan kanssa näkymätön aivokemian tuotos muuttuu todellisuudeksi.
jyvällä ajatuksestani, kuinka kaikki on suurta ja mahtavaa valintaa. Vapautta valita seuraava kokemus. Mutta tarkoitan unohduksen tilaa, sitä tilaa jonka jokainen muistaa ennen syntymäänsä. Mustaa. Ei mitään. Ymmärrän myöskin että rakkauden tiellä "harhat" ja kokemukset vain jatkuvat. Tavallaan itseään syöttävä ilmiö. Miksi siis elää harhassa?
- "kuuntelen"
olet siis jo kirjoitti:
jyvällä ajatuksestani, kuinka kaikki on suurta ja mahtavaa valintaa. Vapautta valita seuraava kokemus. Mutta tarkoitan unohduksen tilaa, sitä tilaa jonka jokainen muistaa ennen syntymäänsä. Mustaa. Ei mitään. Ymmärrän myöskin että rakkauden tiellä "harhat" ja kokemukset vain jatkuvat. Tavallaan itseään syöttävä ilmiö. Miksi siis elää harhassa?
Kysymystäsi voisi laajentaa pidemmällekin.. Koko ihmisen elämä on tavallaan harhaa.
Tunteet joihin rakkaussuhteet ja avioliitot perustuu on aivokemiaa. Ilmiö aivoissamme. Luomme itsellemme arvostatuksia joiden varaan rakennamme olemassaolomme merkityksen ja oman identiteetin.
Työ tuo merkityksen. Työtä ja työtä kunnes kuolemme vailla päämäärää. Raha motiivina. rahalla ostamme statussymboleja joilla luulemme nostavamme omaa arvokkuuttamme. hukumme materiaaliin ja tavaraan.
Kuoleman kohdatessa omaiset hukkuu niihin miettien mihin niitä lykkäisi. vainaja joka niitä keräsi ei lopulta saanut matkaansa niistä ainoan ainutta. mätänevä ruho vain arkun pohjalla tai tuhkaa uurnassa jäljellä.
ihminen luo oman harhansa jossa elää luoden sääntöjä jolla kaavalla elämän pitäisi mennä ja mitä omistaa jotta olisi ihminen isolla iillä. - luin viestisi
"kuuntelen" kirjoitti:
Kysymystäsi voisi laajentaa pidemmällekin.. Koko ihmisen elämä on tavallaan harhaa.
Tunteet joihin rakkaussuhteet ja avioliitot perustuu on aivokemiaa. Ilmiö aivoissamme. Luomme itsellemme arvostatuksia joiden varaan rakennamme olemassaolomme merkityksen ja oman identiteetin.
Työ tuo merkityksen. Työtä ja työtä kunnes kuolemme vailla päämäärää. Raha motiivina. rahalla ostamme statussymboleja joilla luulemme nostavamme omaa arvokkuuttamme. hukumme materiaaliin ja tavaraan.
Kuoleman kohdatessa omaiset hukkuu niihin miettien mihin niitä lykkäisi. vainaja joka niitä keräsi ei lopulta saanut matkaansa niistä ainoan ainutta. mätänevä ruho vain arkun pohjalla tai tuhkaa uurnassa jäljellä.
ihminen luo oman harhansa jossa elää luoden sääntöjä jolla kaavalla elämän pitäisi mennä ja mitä omistaa jotta olisi ihminen isolla iillä.nopeasti ja ymmärsin mitä ajoit takaa. Mutta "illuusiot" ympärilläni kukaan ei oikeasti tunne noin. Kaikki pelkää mutta kukaan ei pysty kuvaamaan sitä sanoin... vaikeaa selittää. Olen pintaa syvemmältä unissani tavannut monia "materiaalisia" ihmisiä, mutta vain se jokin "este", epätieto kait, pitää nuo muut erillään muut minusta. Näen vanhoja kasvoja meneisyydestä unissani, vain huomatakseni että tuo uusi kasvo onkin se jonka kanssa puhuinkin jo unissani... luominen on myöskin epätietoisuutta.
- tossa sulle vastaus
tähän mieltä askarruttavaan kysymykseen...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Todellisuuden_sosiaalinen_rakentuminen - tsiisus
ja typerät äijät pistää kysellen tuiki tuntemattomalta muijalta. mitä välii?
- "kuuntelen"
Ei niin mitään. vaihda ketjua niin ei ärsytä.
- aa tuutilull
Miltä tuntui kun hieroin hellästi niskojasi unissani?
- "kuuntelen"
ei yhtään miltään. En päässyt kanssasi samaan unimaailmaan. Niskat on kipeät edelleen ja Tension neck päänsärky vaivaa päivittäin.
- todenpakoa
Miksi elät täällä mielikuvitusmaailmassa ?
- "kuuntelen"
Olen täällä lukemassa näitä ja kommentoimassa välillä yrittäen löytää erilaisia kulmia katsoa asioita. Jotta minun silmäni eivät katsoisi asioita niin kapeasti vaan näkisin paremmin toisenkin silmin.
Jotta pystyisin ymmärtämään mitä ehkä hän saattaisi ajatella ja tuntea. yritän koota kokonaiskuvaa ja rakentaa sen perusteella jonkinlaista sopivaa tapaa toimia.
Luen kirjoituksia erottelevalla silmällä. Erotan provot pois ja luen järjelliset viestit yrittäen ymmärtää miten ehkä oma käytökseni on vaikuttanut toiseen ja hänen tekoihin tai tekemättä jättämisiin.
Rakennan näkemystä joka auttaisi minua ymmärtämään häntä ja toimimaan tilanteen vaatimalla tavalla.
- todenpakoa
Ok. Minä en vaivaituisi. Minusta ei tulisi pelinrakentajaa. Sitä joko on tai sitten ei. Rakkautta. Yksinkertaista. Jo siitä tekee monimutkaista niin se haihtuu savuna ilmaan.
Eikä sitä täältä opi. Jokainen meistä on yksilö.- "kuuntelen"
ihastunut olen mutta ei itseään voi toiselle väkisin tuputtaa jos toinen ei halua tai hänellä on jo joku. Siinähän toinen ahdistuu! Asiaan liittyy muutakin. Irl juttuja ne.
- Huitsista
Minkä värinen ja mallinen auto sinulla on nyt?
- "kuuntelen"
Ei ole autoa.
- ????????
olenko minä tyhmä?
- "kuuntelen"
miten itse asian koet? Uskon että jokaisella on vahvuutensa joissa on hyvä ja sitten on niitä joissa on "tyhmä" ja huono. Eli jokainen meistä on sekä tyhmä ja huono että viisas ja hyvä ja ainutlaatuinen ja arvokas sellaisenaan.
- ???
Oletko valmis parisuhteeseen?
- "kuuntelen"
Oikealle vastaus olisi kyllä mutta askel kerrallaan.
- vinkkiä
kuka on se oikea ?
- "kuuntelen"
En ole aikaisemminkaan tänne hänen nimeään kirjoittanut. En edes nimikirjaimia, koska pidän yksityisyyttä tärkeänä. Enkä aijo siksi tähän vastata nytkään. Irl vastaan kyllä.
Täähä melekkee vaikuttapi, sakkipelin ratekialt. Millos tulloo sakki matti? : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802