Asunnon ja työpaikan väliset matkakulut

Seppo693

Moi,

Minulla on liukuva työaika ja matka-aika töihin n. 2 tuntia jos käytän julkista liikennettä. Lasteni hoitopaikka sulkee ovensa klo 17, mikä tarkoittaa että minun täytyy lähteä töistä klo 15 jotta ehdin hakemaan lapseni hoidosta jos käytän julkista liikennettä.
Näin ollen työpäiväni olisi klo 7-15, mutta asuinpaikkakunnaltani ei kulje julkista liikennettä millä kerkeisin töihin klo 7. Voinko lyhentää matkakulut omaa autoa käytten verotuksessa?

-Seppo

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän se on

      Et voi. Lasten hoidosta haku ei ole syy hakea korvauksia oman auton käytöstä.

      Näin lukee verottajan sivuilla:

      Omaa autoa ei voida pitää halvimpana kulkuneuvona sen perusteella, että palkansaaja tarvitsee autoa työssään, kuljettaa lapsia päivähoitoon tai matka julkisilla kulkuneuvoilla kestäisi kauemmin kuin omalla autolla.

    • asdf42

      Sano pomollesi että kieltää sinulta liukuvan työajan käytön eli edellyttää tulemista duuniin seitsemäksi - näin syy ei olekaan lasten hakeminen vaan ihan työpaikan vaatimukset.

    • Hei "Seppo693" ja kiitos kysymyksestäsi!

      Olemme tällä palstalla varautuneet vastaamaan rakentamisilmoituksia koskeviin kysymyksiin.

      Palkan- ja eläkkeensaajia koskeviin kysymyksiinne vastaamme
      palvelunumerossa 020 697 002.

      Liitän oheen vielä linkin asunnon ja työpaikan välisiä matkoja koskeville sivuillemme
      http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Matkakulut/Asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matkat

      Ystävällisin terveisin
      Hanne Verotiimistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe