Oli pysäyttävää tajuta tänään ihan yhtäkkiä, että arkulleni ei olisi tarpeeksi kantajia, jos nyt lähiaikoina pääsisin hengestäni. Hautajaisiini tulevat vieraat voisi ylipäätään laskea yhden käden sormilla. Surullisinta on, että kukaan ei edes surisi poismenoani.
Piti vain saada avautua tästä asiasta. Ahdistaa.
Ei riittävästi arkunkantajia
6
114
Vastaukset
- vainiinköiteerimielt
Ei se kuolleena varmaan paljoo kiinnosta että moni kantaa ja minne. Itse koen sen ettei kovin moni jäisi kaipaamaan voimavarana. Ei tarvitse murehtia että miten lapset pärjää tms.
- Keissa
Kyllä ne sinut mullan alle heittää, älä tuollaista murehdi. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä jo silloin tällöin ostavat esim, Lion_clubista kantajia. Ei välttämättä omaiset halua kantaa, vaikka heitä olisikin.
Minä iloitsen siitä, että en jätä jälkeeni invalidisoivaa surua. Ystäviä on, mutta eivät he sure lähiomaisten lailla. - paha paavali
Mun puolesta tämä maailma vois vaikka jo heti huomenna loppua, tulla
päätökseensä. Niin itseni kannalta mutta ennen kaikkea muiden osalta myös.
Oikeastaan ketään enkä mitään jäis täältä kaipaamaan, tuskinpa kovin moni
minuakaan.
Paskha mätämulkkeroita ja mätiämmejä, sekä sellaisiksi vielä omassa
paskhakehitystarinassaaan matkalla olevia. Mua vaan kyrsii sekin mätä
teatteri, mitä nääkin esittää sitten siellä maahanlaskutilaisuuksissa ja
muuallakin.
Paskhasittiäisten häitä ja hautajaisia, painukoot hel.vettiin
mätä näytelmineen mun puolesta.
Niin nettimäti sittisontiaiset kuin muutkin. Ja on muuten tullut jo vuosikymmeniä
tätä paskhaa jo nähtyä, paskha mätä ihmiseliölajin mätä edustajia, sekä
heidän mätä teattereitaan. - Kuolemanpelko
Ihmiselle on luontaista pyrkiä jonkinlaiseen kuolemattomuuteen. Moni haluaa rakentaa jotain, toinen tehdä taidetta, kirjoittaa kirjan. Usein palava halu saada lapsenlapsia lähtee siitä, että ihminen haluaa nähdä omien geeniensä siirtyvän eteenpäin, mikä on eräänlaista kuolemattomuutta.
Kuolemaa pelkäävää ihmistä lohdutetaan usein sillä, että ihminen jää tavallaan elämään jälkeenjäävien mielissä. On raskasta tajuta, että kukaan ei jää muistelemaan kuoleman jälkeen.
Minäkin lapsettomana ja ystävättömänä ihmisenä näen usein sieluni silmin hautakiveni, joka olla nököttää yksinään vuodesta toiseen tuulessa ja tuiskussa ilman, että kukaan käy muistelemassa. Toki järjellä ajateltuna asia on aivan yhdentekevä, mutta ihmisellä on myös tunteet ja useimmilla yhtenä perustavanlaatuisena pelkona kuolemanpelko sekä pelko tulla unohdetuksi ja hylätyksi.
Joskus olen miettinyt jopa sitä, että jos nyt lähtisin oman käden kautta, minulla olisi vielä viimeiselle matkalle saattajia. Noinkin itsekkäisiin ajatuksiin muistetuksi tulemisen tarve voi yksinäisen ihmisen ajaa. Mä oon toivonut et mut muumioidaan johonkin merkitykselliseen paikkaan.. johonkin missä on muitakin. Lisäksi haluan jättää jälkeeni jotain taiteellista. No ainakin yrittää.
Kuoleman jälkeen jonka toivon koittavan kyllä ihan kaukana vanhuudessa otan kevein mielin vastaan..jos saan toteutettua unelmani. Tehdä jotain luovaa. Tai no koko ajanhan teen ja oon jo jättänyt itsestäni jotain..ehkä se riittää. Mutta ehkä vielä enemmän ja jotain muuta. Kyllä sitä voi kaikenlaista tehdä kuin murehtia kuolemaa ja että ei ole surijoita. Parempi ehkä ettei olisikaan.
Mutta mutta..ties vaikka tällä matkalla tutustuu ihmisiin kun alkaa tekemään..no juttuja.Sit on niitä surijoitakin..- Yksin oon mä vain...
Ei oo mullakaan kantajia.Olen ajatellut ratkaista pulman lahjoittamalla ruumiini lääketieteelle,hakevat sitten pakettiautolla,ja vievät johonkin lääketieteen laitokselle leikeltäväksi.Tai teen testamentin että polttohautaus...tuhkat sirotellaan määräämääni paikkaan.Ei mitään turhia lätinöitä,papin kaunisteltuja paskapuheita,sukulaisten tekokyyneleitä,kin tulevat itkeen omia murheitaan haudalleni.Ei kaikkia tarvi tehdä samanlai kuin muut...voi määrätä ja suunnitella elinaikanaan niinkuin haluaa tehtävän,sitten kun se aika koittaa.Voi kirjoittaa itse hautaustestamentin,valmiitakin pohjia saa kukkakaupoista.Näin yhden sellaisen,kun eräs läheinen teki itsemurhan,ja jätti jälkeensä hyvin suunnitellut hautajaiset,oli maksanutkin ne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1721912Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561397Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1971178Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561122Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781082Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381017- 62936
- 66933
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212883Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali156846