Tahtoisin asua Muumilaaksossa. Siellä kaikilla on kavereita eikä kenenkään tarvitse olla yksin.
Salainen toiveeni
14
181
Vastaukset
- Näkymätön lapsi
Mulla on aina ollut tuo sama :) Itse asiassa aina kun oon tosi down, katson muumilaaksoa dvd:ltä. Siellä hyväksytään omituisetkin tyypit, kunhan ei ole ilkeä.
Niin sen juuri pitäis mennä oikeassakin maailmassa. Mutta kun ei mene :( - mymlan
Nyt on Tove Janssonin näyttely menossa Athenäuemumissa: http://www.ateneum.fi/fi/tove-jansson
- manboob
Itsekin haluaisin olla muumi, muumeilla ei ole tissejä ollenkaan, näin ollen minulta katoaisi miestissit.
Joo..muuttusit valkoiseksi..nukkusit talven yli..kävelisit alasti ja sulla olis hirveen iso huopainen KUONO..
Moi
Minäkin pidän muumeista. Juuri näin. Ehkä tässä onkin muumien suosion salaisuus; kaikilla kavereita eikä kukaan ole yksin. Tyypit hyväksytään sellaisena kuin he ovat. Erikoiset tapaukset saavat olla omanlaisiaan ja jokainen on arvokas. Joten katsotaan ja luetaan muumeja, heiltä voi oppia paljon! :)
Moikkaa Päivi-pappi Hämeestä- manboob
Oletko koskaan ajatellut miltä muumipappa näyttäisi isoilla miestisseille?
- Uuno on numero 1
Salainen toiveeni on iso nettinuija, jolla vois kalauttaa typeriä provosoijia. En jaksa edes suuttua enää, mutta uni tulee, kun sama tylsä vajakkivitsi jatkuu päivästä toiseen. Vaihtelua, kiitos.
- Miekkax
Minä olen yrittänyt miekkailun vaaroista varoittaa tällä palstalla useasti mutta mode poistaa välittömästi.Epäreilua!
- hau hau
Ai onko sullakin miestissit? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!
- Miekkax
hau hau kirjoitti:
Ai onko sullakin miestissit? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!
Ei ole miestissit mutta tuttavani oli mt-hoitsu ja luonnollisesti myös miekkailija.
Se tuho mitä tämä harrastus aiheutti hänen hauraalle psyykkeelleen oli jotain
järkyttävää.Miekkailu on ehdottomasti asia mistä pitäisi keskustella,tämä vitsaus
leviää kulovalkean tavoin tietyistä piireistä.
- Kill Bill 2
Miekkaileva mt-hoitsu...hahaa, sen haluaisin nähdä. :D
- Yövuoro
Mikäs ihme se on ?
- Ei kiitos
Muumilaaksossa ei ole mitään hienoa. Suvaitsevaisuus voi päälle päin näyttää hyvältä ja houkuttelevalta, mutta todellisuus on raaka. Muumilaakson asukkaat antavat toistensa temmeltää oman mielensä mukaan eikä kukaan aseta rajoja. Rajattomuus aiheuttaa sisäisen turvattomuuden kokemuksen.
Muumilaaksossa ei uskota Jumalaan. Tämä lisää asukkaiden turvattomuuden kokemusta, kaikki on rajattomasti suvaitsevan yhteisön armoilla. Suvaitsevuus on Muumilaaksossa vallitsevan kulttuurin epäjumala.
Esim. Nyytin (Kuka lohduttaisi Nyytiä? -kertomuksessa) pelasti ahdistavalta yksinäisyydeltä yhteisön hyväksyntä. Mutta entä ne, joita ei koskaan hyväksytä yhteisön taholta? Niiden tarinoista Muumilaakso vaikenee. Muumilaakso ei julkaise itsemurhatilastoja. Veikkaan, että itsemurhat ovat Muumilaaksossa huomattavasti keskivertoyhteisöä yleisempi ilmiö. Sitä se "meidän yhteisössä kaikki on hyvin" -ideologia teettää. - Ei kiitos
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014080718547611_vi.shtml
Jopa Muumien äiti Tove Jansson itse toteaa tuoreessa dokkarissa nimeltä Muumilaakson vanki, että voisi "oksentaa muumien päälle"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553703- 312104
- 392001
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171701Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401502Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251472- 781414
- 1361141
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221093