Vastausten siirtäminen

Luotseilla on mahdollisuus siirtää vastauksia, eli jos vastaus ei käsittele ketjun aihetta, mutta on asiallinen, sen voi siirtää parempaan keskusteluun.

Tuntuu että moni luotsi ei tätä toimintoa tiedä/halua käyttää, vaan poistaa asiallisia väärässä paikassa olevia viestejä

Myös moni käyttäjä on epätietoinen tästä ominaisuudesta, ja saattaa tulla syyttelemään luotsia(kin) jos asiallinen vastaus on kadonnut

Eli voisiko tätä toimintoa jotenkin "mainostaa" enemmän käyttäjille ja etenkin Luotseille?

Itse käytän tuota melko usein, jos joku esim. kysyy nuuskan hintaa, ja vastaaja tulee selittämään tuomisen laillisuudesta, niin siirrän vastauksen ketjuun missä käsitellään sitä laillisuutta

18

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellä on kyllä jäänyt huomaamatta tuo mahdollisuus siirtää ketjussa olevat vastaukset oikealle paikalle. =)

      Omalla kohdalla se avaus saattaa saada sen ensimmäisen huomion, mutta nyt kun miettii, niin ei oikein ole tullut omilla alueilla sellaista viestiketjun vastausta, jolle olisi löytynyt sopiva viestiketju muualta.

      Toivottavasti luotsit jaksavat tällä palstalla käydä, niin ainakin näkyy tuo mahdollisuus siitä viestiketjun vastauksen siirtämisestä. Kai ne käyttäjätkin uskoo, viimeistään silloin kun löytävät sen oman kirjoituksen toisaalta. Veikkaan kyllä, että harva käyttäjä niitä Suomi24:sen sääntöjä lukee, joten varmaan se luotsin oma toiminta saattaa olla tästä se paras tapa tuoda tuota käytäntö esille.

      Hieman aiheesta poiketen, voi myös joissakin palstoilla olla hankalampi löytää uutta kotia sirrettävälle ketjulle tai vastaukselle. Omien valvottujen palstojen kohdalla tämä on ollut helpompaa, mutta jos on tullut siirrettyä jokin viestiketju esimerkiksi *Apua aloittajalle*-palstaan, niin tällöin on yleensä joutunut tutkimaan kyseisen palstan, ettei vastaavaa aihetta jo kyseisessä paikassa ole. =)
      Eikä tuokaan aina ihan helppoa ole, kuin joissakin ketjuissa on jo se 5000 avausta. =)

    • Kas joo, tuo onnistuu myös ketjusta toiseen.

      Mutta entä sitten uudet avaukset? Niitähän ei voi siirtää toisen ketjun alle, eikä toisaalta vastauksesta voi luoda uutta ketjua.

      Luotsin työkalut toimivat selvän häiriköinnin estämiseen, massapostitusten tai samaa asiaa eri sanoin käsittelevien aloitusten poistamiseen. Mutta jos haluaa järkeistää keskustelua, se menee vaikeammaksi. En toisaalta tiedä miten helposti nykyjärjestelmään voisi sellaisia työkaluja rakentaa.

      • Ennen oli mahdollisuus siirtää vastaus viestiketjuksi ja aloitus vastaukseksi. Mutta tästä jouduttiin luopumaan samalla kun luovuttiin vastausten otsikoinnista ja käyttäjien vihaamasta viestipuusta


      • kimlaa kirjoitti:

        Ennen oli mahdollisuus siirtää vastaus viestiketjuksi ja aloitus vastaukseksi. Mutta tästä jouduttiin luopumaan samalla kun luovuttiin vastausten otsikoinnista ja käyttäjien vihaamasta viestipuusta

        Höh. Saisiko tuollaisen ominaisuuden takaisin? Ylläpitooo....


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Höh. Saisiko tuollaisen ominaisuuden takaisin? Ylläpitooo....

        Ei, koska tuo vaatisi sen että myös vastaukset tulisi otsikoida.

        Ja tuo taas vaatisi käytännössä sen, että myös viestipuu otettaisi takaisin käyttöön yhtenä esitysvaihtoehtona.

        Ja sehän on selvää että viestipuuta ei voida palauttaa koska vähintään 95% käyttäjistä on sitä vastaan.

        Tosin se on kyllä näppärää jos joku aloittaa uuden aiheen, ja sitä on käsitelty toisessa ketjussa reilusti, että saa "heitettyä" aloituksen sinne sekaan.

        Myös se oli näppärää että jos aloitukseen joku tuli puhumaan TÄYSIN aiheen vierestä, mutta asiallisesti, sai sen siirrettyä myös omaksi aloitukseksi, joka omalle palstalle, tai palstalle mihin se paremmin sopii.

        Itse kuulun siihen 5 prosenttiin joka kannattaisi tuota viestipuuta, otsikointia ja siirtoa


      • kimlaa kirjoitti:

        Ei, koska tuo vaatisi sen että myös vastaukset tulisi otsikoida.

        Ja tuo taas vaatisi käytännössä sen, että myös viestipuu otettaisi takaisin käyttöön yhtenä esitysvaihtoehtona.

        Ja sehän on selvää että viestipuuta ei voida palauttaa koska vähintään 95% käyttäjistä on sitä vastaan.

        Tosin se on kyllä näppärää jos joku aloittaa uuden aiheen, ja sitä on käsitelty toisessa ketjussa reilusti, että saa "heitettyä" aloituksen sinne sekaan.

        Myös se oli näppärää että jos aloitukseen joku tuli puhumaan TÄYSIN aiheen vierestä, mutta asiallisesti, sai sen siirrettyä myös omaksi aloitukseksi, joka omalle palstalle, tai palstalle mihin se paremmin sopii.

        Itse kuulun siihen 5 prosenttiin joka kannattaisi tuota viestipuuta, otsikointia ja siirtoa

        Edes toiseen suuntaan, uusi aloitus vanhan ketjun jatkoksi?

        Ihan rivikäyttäjänä olen välillä todennut aiheen vaihtuneen, avannut uuden ketjun jossa ehkä linkitän alkuperäisen, ja sitten alkuperäiseen ketjuun vastannut "Mielenkiintoinen kysymys. Avasin siitä oman ketjun http..."

        Toki jos on uusi aloitus ja se siirretään keskelle ketjua, pitää keksiä mitä otsikolle tehdään. Nykyiselläänhän palstoilla ei koskaan näe, että ylläpitoa harrastetaan; ei ole "siirretty" -tekstiä tms.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Edes toiseen suuntaan, uusi aloitus vanhan ketjun jatkoksi?

        Ihan rivikäyttäjänä olen välillä todennut aiheen vaihtuneen, avannut uuden ketjun jossa ehkä linkitän alkuperäisen, ja sitten alkuperäiseen ketjuun vastannut "Mielenkiintoinen kysymys. Avasin siitä oman ketjun http..."

        Toki jos on uusi aloitus ja se siirretään keskelle ketjua, pitää keksiä mitä otsikolle tehdään. Nykyiselläänhän palstoilla ei koskaan näe, että ylläpitoa harrastetaan; ei ole "siirretty" -tekstiä tms.

        Yhtä helpolla toteutettavissa molempiin suuntiin.

        Mutta ylläpito voisi edes koittaa tuosta vastusten otsikointia & viestipuuta, koska (nyt lopetetaan se sarkastinen puhe) noin 99% käyttäjistä kaipailee sitä takaisin, ja samassa tuo siirto toiminto onnistuisi myös


      • kimlaa kirjoitti:

        Yhtä helpolla toteutettavissa molempiin suuntiin.

        Mutta ylläpito voisi edes koittaa tuosta vastusten otsikointia & viestipuuta, koska (nyt lopetetaan se sarkastinen puhe) noin 99% käyttäjistä kaipailee sitä takaisin, ja samassa tuo siirto toiminto onnistuisi myös

        Toiseen suuntaan siirrettäessä luotsin pitäisi antaa otsikko. Se rikkoo sitä periaatetta, että nykyään luotsaus on jälkikäteen täysin näkymätöntä, eikä luotsi voi muokata viestejä mitenkään.


      • kimlaa kirjoitti:

        Ennen oli mahdollisuus siirtää vastaus viestiketjuksi ja aloitus vastaukseksi. Mutta tästä jouduttiin luopumaan samalla kun luovuttiin vastausten otsikoinnista ja käyttäjien vihaamasta viestipuusta

        Mä kyllä ihmettelen ketkä käyttäjät vihasi sitä entistä viestipuuta. Itse olen saanut täysin erilaisen kuvan ja itsekin pidin siitä. Tiedän jopa että useita kymmeniä kirjoittajia katosi eräiltä palstoilta kun tuli tämä nykyinen viestitystapa.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Toiseen suuntaan siirrettäessä luotsin pitäisi antaa otsikko. Se rikkoo sitä periaatetta, että nykyään luotsaus on jälkikäteen täysin näkymätöntä, eikä luotsi voi muokata viestejä mitenkään.

        Ei välttämättä. Nytkin kun saat sähköpostiin ilmoituksen vastauksesta, on siinäkin oma viesti "otsikoitu" vaikka se olisi pelkkä vastaus, tyyliin:

        "Hei kimlaa!

        Viestiisi "Ei kannata toimia luotsinakaan..." Suomi24 Keskustelussa on
        vastattu. Vastauksen näet klikkaamalla oheista linkkiä:"

        Mutta kysytään näinpäin, miksi sitä vastausten otsikointia ei vois palauttaa käyttöön?

        Ja tosiaan näkyyhän ketjuissa edelleen otsikoituja vastauksia wanhoilta hyviltä ajoilta, joten toistepäin siirto ei vaatisi kuin muutaman rivin koodia


      • tsihh kirjoitti:

        Mä kyllä ihmettelen ketkä käyttäjät vihasi sitä entistä viestipuuta. Itse olen saanut täysin erilaisen kuvan ja itsekin pidin siitä. Tiedän jopa että useita kymmeniä kirjoittajia katosi eräiltä palstoilta kun tuli tämä nykyinen viestitystapa.

        Ylläpitohan sitä hokee aina että ei ole hitti, ei voida palauttaa, poistettiin käyttäjien toiveista yms yms yms.

        Yksi käyttäjä keräsi kokoon jopa linkit kymmeniin viesteihin missä sitä pyydellään takas... ja yhteen missä halutaan luopua siitä. Ja olihan aiheesta äänestyskin etusivulla hetken aikaa. Ja tän vuoden aprillipila tais olla se että palataan siihen

        No tämä paikka EI ole oikea paikka sen pohtimiseen. Ylläpito on päättänyt että viestipuu poistui, vaikka Suomen presidentti sen haluaisi takas, tosin sen mukana poistui noita siirtomahdollisuuksia eri suuntiin


      • tsihh
        kimlaa kirjoitti:

        Ylläpitohan sitä hokee aina että ei ole hitti, ei voida palauttaa, poistettiin käyttäjien toiveista yms yms yms.

        Yksi käyttäjä keräsi kokoon jopa linkit kymmeniin viesteihin missä sitä pyydellään takas... ja yhteen missä halutaan luopua siitä. Ja olihan aiheesta äänestyskin etusivulla hetken aikaa. Ja tän vuoden aprillipila tais olla se että palataan siihen

        No tämä paikka EI ole oikea paikka sen pohtimiseen. Ylläpito on päättänyt että viestipuu poistui, vaikka Suomen presidentti sen haluaisi takas, tosin sen mukana poistui noita siirtomahdollisuuksia eri suuntiin

        No voihan himskutti. Viime kokouksessa mä sain sellasen kuvan et se vanha viestipuu tulee takasin. Mä varmaan käsitin väärin. :(


      • tsihh kirjoitti:

        No voihan himskutti. Viime kokouksessa mä sain sellasen kuvan et se vanha viestipuu tulee takasin. Mä varmaan käsitin väärin. :(

        Kyllä mäkin oon nähnyt jossain jonkun demon mikä oli TODELLA "hämy" eli aloituksen vastaukset näkyi kuten nyt, ja "vastauksen vastaukset" oli viestipuussa...

        Ymmärrän toki miksi se poistettiin, nyt 100 vastauksen viesti vaatii 1 latauksen jos lukee kaikki, viestipuulla se vaatii 100 latausta...

        Mutta tämä ei siis ole varmaankaan luvallista puhua viestipuusta, se kun tuntuu olevan sellainen "punainen vaate" kaikille


    • "Itse käytän tuota melko usein, jos joku esim. kysyy nuuskan hintaa, ja vastaaja tulee selittämään tuomisen laillisuudesta, niin siirrän vastauksen ketjuun missä käsitellään sitä laillisuutta"

      Ja sitten toiset ihmettelee toisella palstalla/ketjulla että mikähän tää kommentti nyt on ja mistä se on tullut ja luotsi poistaa sen kun se ei soveltunutkaan siihen ketjuun minne sen on joku siirtänyt =D

      • No jos käyttäisi rekisteröityä nimeä, tai edes "vakkarinimeä" niin löytyisi helpolla se siirretty viesti.

        Tosin EN KANNATA matkimista, eli otettaisi muilta palstoilta mallia ja laitettaisi "linkki" siirrettyyn viestiin...

        Mutta kysymys sulle.

        Jos joku kysyy tyyliin "Jäin kiinni 0,8 promillen humalassa ajosta, montakohan päiväsakkoa on tulossa, ajokiellolla ei niinkään väliä koska ajan autoa muutenkin maksissaan kerran vuodessa"

        Joku vastaa tyyliin: "Oot hullu, tajuatko olisit voinut tappaa naisen, lapsen tai itsesi. Toivottavasti tulee vankilaa sinulle, ja ajokortti pois pysyvästi"

        Tässä tilanteessa vastaus on siis väärä, ei kysytty moraalista kantaa asiaan, mitä teet:

        1 Et mitään

        2 Siirrät vastauksen ketjuun jossa käsitellään teon moraalista kantaa (vaatii vähän etsimistä)

        3 Poistat vastauksen

        Itse käyttäisin kohtaa 2, tosin jos solvaaminen olisi erittäin törkeää ja alatyylistä käyttäisin kohtaa 3


      • kimlaa kirjoitti:

        No jos käyttäisi rekisteröityä nimeä, tai edes "vakkarinimeä" niin löytyisi helpolla se siirretty viesti.

        Tosin EN KANNATA matkimista, eli otettaisi muilta palstoilta mallia ja laitettaisi "linkki" siirrettyyn viestiin...

        Mutta kysymys sulle.

        Jos joku kysyy tyyliin "Jäin kiinni 0,8 promillen humalassa ajosta, montakohan päiväsakkoa on tulossa, ajokiellolla ei niinkään väliä koska ajan autoa muutenkin maksissaan kerran vuodessa"

        Joku vastaa tyyliin: "Oot hullu, tajuatko olisit voinut tappaa naisen, lapsen tai itsesi. Toivottavasti tulee vankilaa sinulle, ja ajokortti pois pysyvästi"

        Tässä tilanteessa vastaus on siis väärä, ei kysytty moraalista kantaa asiaan, mitä teet:

        1 Et mitään

        2 Siirrät vastauksen ketjuun jossa käsitellään teon moraalista kantaa (vaatii vähän etsimistä)

        3 Poistat vastauksen

        Itse käyttäisin kohtaa 2, tosin jos solvaaminen olisi erittäin törkeää ja alatyylistä käyttäisin kohtaa 3

        Jos tuollainen on lakipalstalla, niin poistaisin. Jos aiheena on "millainen maailma on", ei asiaan kuulu pohtia "millainen maailman pitäisi olla".

        Vaikeampi juttu on sitten sellainen, jossa esitetään jotain ei-niin-itsestäänselvää. "Miten Windows 7-systeemissä voi muuttaa kaikkien tiedostojen nimet tavalla x? Tiedostoja on noin kolme tuhatta." Tuossa on jo aiheellista sanoa, että helpointa on löytää jostain Linux-kone. Rajanveto ei kuitenkaan liene selvää.


      • kimlaa kirjoitti:

        No jos käyttäisi rekisteröityä nimeä, tai edes "vakkarinimeä" niin löytyisi helpolla se siirretty viesti.

        Tosin EN KANNATA matkimista, eli otettaisi muilta palstoilta mallia ja laitettaisi "linkki" siirrettyyn viestiin...

        Mutta kysymys sulle.

        Jos joku kysyy tyyliin "Jäin kiinni 0,8 promillen humalassa ajosta, montakohan päiväsakkoa on tulossa, ajokiellolla ei niinkään väliä koska ajan autoa muutenkin maksissaan kerran vuodessa"

        Joku vastaa tyyliin: "Oot hullu, tajuatko olisit voinut tappaa naisen, lapsen tai itsesi. Toivottavasti tulee vankilaa sinulle, ja ajokortti pois pysyvästi"

        Tässä tilanteessa vastaus on siis väärä, ei kysytty moraalista kantaa asiaan, mitä teet:

        1 Et mitään

        2 Siirrät vastauksen ketjuun jossa käsitellään teon moraalista kantaa (vaatii vähän etsimistä)

        3 Poistat vastauksen

        Itse käyttäisin kohtaa 2, tosin jos solvaaminen olisi erittäin törkeää ja alatyylistä käyttäisin kohtaa 3

        Mä teen omat ratkasuni ihan samoin kuin viimeiset 10 vuotta täällä tehnyt =)


      • kimlaa
        Godsmack kirjoitti:

        Mä teen omat ratkasuni ihan samoin kuin viimeiset 10 vuotta täällä tehnyt =)

        Minkä noista kolmesta teet...

        Tai siirrätkö koko keskustelun lakipalstalle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe