Luotsihakijoille soveltuvuustesti.

Oliskos tuossa mitään ideaa, nytkun some on entistä enemmän
näkyvillä ja suomi24:lle tulee todella paljon kirjoituksia
ja varmaan hakijoita riittää luotseiksi hirmusti?

Jos se vaan on laillisesti mahdollista niin suosittelen
jonkinlaista testiä, että ei kaikki liirumlaarumit
pääse söhläämään luotsina tai leikkimään diktaattoria.

UGH olen jälleen puhunut.

84

94

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tämä luotsaus on kokonaisuudessaan yhtä testiä ;) Uskoisin että ylläpito yrittää parhaansa mukaan tehdä taustatutkimuksia valittavien luotsien suhteen. Mikäs sen parempaa tutkia soveltuvuutta kuin tarkastella henkilön viestihistoriaa.

      Luotsin yksiä tärkeimpiä ominaisuuksia ovat kylmähermoisuus ja provosoitumattomuus. Jos joku siinä epäonnistuu silminnähtävästi, niin siitä voi tehdä ilmoituksen ylläpidolle. Tämän jälkeen asia tulisi jättää heidän huolekseen ja keskittyä itse ylläpitämään noita tärkeitä ominaisuuksia, ettei itse kompastu niissä.

      • Aloin miettimään kokonaisuutta ja luotsin viestihistoriaa. Aloitan kumminkin tuosta luotsina toimimisesta, se kyllä on tauotonta testiä. Testi välineenä toimii luotsin työkalut ja näppäintasot. Sitten on päivittäisiä testejä asiallisista ja asiattomista keskustelijoista, joilla ehkä on useampi nimimerkki ja useampi tapa toteuttaa itseään.

        Nyt haluan paneutua kokonaisuudessaan luotsin viestihistoriaan. Suomi24:sen sivuilla on mahdollista ylläpitää tusinoittain eri alteregoja, eli vuoro vaikuttaa muulla, kuin luotsin nimellä ja mielellään vielä kirjautumatta järjestelmään, ettei jää "sormenjälkeä" vahingossakaan muuta nimimerkkiä käyttäessä. Itse voisin tulla halutessani 6 eri laitteella samanaikaisesti riehumaan Suomi24:sen palstoille ja vielä jos kaikki eri selaimet sen sallivat, niin äkkiseltään 18 massa postitus ikkunaa, ellei sitten vielä tusinoittain välilehtiä. =)
        Härskimmille ihmisille tuollainen toiminta saattaa olla arkipäivää. =) (Ainakin omalla palstalla vaikuttaa, että yksi häirikkö juttelee 5 eri nimimerkillä itselleen ja muille. Massa postitus, viestin sisältö ja aihe on useimmiten sama. Okei, huonolla onnella henkilöllä on joku, ei fiksu jäljittelijä.)

        Saako tuon Luotsin yksiä tärkeimpiä ominaisuuksia kohdan jossakin allekirjoitettua? Niin paikkaansa pitävä ja hyvä ohjeistus, varsinkin tuo asian jättäminen ylläpidon huoleksi.


    • Mulla on ollut ennen missikauttani moniakin eri alteregoja neljältä eri koneelta. Samoilta koneilta olen kuitenkin sittemmin ollut miss.007. En ole mikään tekniikan ihmelapsi ja olen ajatellut, että ylläpidon on täytynyt tarkistaa ip-osoitteiden perusteella mitä olen milläkin nimimerkillä puhunut. Tätä silmälläpitäen uskalsin hakea luotsiksi, koska en ole ollut mikään häirikkö. Tempperamenttinen kylläkin. Kyllähän tuolla sanotaan, että taustat tutkitaan huolellisesti tjsp.

      Eri asia on, jos luotsin käytös muuttuu negatiiviseen suuntaan kun hänen "viransa" alkaa. Jokainen hakee ensin paikkaansa ja toimintamalleja. Itse kyselin paljon neuvoja ja kiitos erityisesti Velkavelhon, että palstallani on lähes tylsistyttävän rauhallista :)

      • Eli agenttina et heti päässyt M15 ryhmään, vaan jouduit ensin kiertämään Supot ja Scotland Yardin ja ehkä avustamaan FBI:tä ja CIA:ta heidän toiminnassaan, ennen kuin M15 sitten sinut rekrytoi palkkalistalleen. =) Nyt kun edellä mainitun paljastin, niin toivon ettet ammu minua sillä tarkkuuskiväärillä. =) En tiedä kuumottaako aurinko vai se punapiste tähtäin ohimolla. :D

        IP-osoitteen perusteella ei oikeastaan voi tehdä minkäänlaisia tulkintoja, ainoastaan jos yleisesti olet ylläpitoa tiedottanut kaikista nimimerkeistäsi. =) Sama IP-osoite, ei tarkoita sitä, että olisit ainoa kirjoittaja sillä IP-osoitteella. Perheellisellä voi olla kumppani, lapset kirjoittelemassa ilman rekisteröityä nimimerkkiä tai omilla sellaisilla.
        Kerrostalon joku jaettu nettiyhteys, niin voidaan olettaa 40 x 2 kirjoittajaa, jos siis kerrostalossa on 40 huoneistoa. =) Kodin, koulun, työpaikan tms. verkko, niin ei voi sanoa IP-osoitteen perusteella olevan sama henkilö kyseessä. Tässäkin kyllä vaikuttaa miten verkko on rakennettu, tuleeko jokaisesta aina sama IPV4 tai mikä lie osoite, vai tuleeko jokaiselle päätelaitteelle aina oma osoite.


      • lindqvist kirjoitti:

        Eli agenttina et heti päässyt M15 ryhmään, vaan jouduit ensin kiertämään Supot ja Scotland Yardin ja ehkä avustamaan FBI:tä ja CIA:ta heidän toiminnassaan, ennen kuin M15 sitten sinut rekrytoi palkkalistalleen. =) Nyt kun edellä mainitun paljastin, niin toivon ettet ammu minua sillä tarkkuuskiväärillä. =) En tiedä kuumottaako aurinko vai se punapiste tähtäin ohimolla. :D

        IP-osoitteen perusteella ei oikeastaan voi tehdä minkäänlaisia tulkintoja, ainoastaan jos yleisesti olet ylläpitoa tiedottanut kaikista nimimerkeistäsi. =) Sama IP-osoite, ei tarkoita sitä, että olisit ainoa kirjoittaja sillä IP-osoitteella. Perheellisellä voi olla kumppani, lapset kirjoittelemassa ilman rekisteröityä nimimerkkiä tai omilla sellaisilla.
        Kerrostalon joku jaettu nettiyhteys, niin voidaan olettaa 40 x 2 kirjoittajaa, jos siis kerrostalossa on 40 huoneistoa. =) Kodin, koulun, työpaikan tms. verkko, niin ei voi sanoa IP-osoitteen perusteella olevan sama henkilö kyseessä. Tässäkin kyllä vaikuttaa miten verkko on rakennettu, tuleeko jokaisesta aina sama IPV4 tai mikä lie osoite, vai tuleeko jokaiselle päätelaitteelle aina oma osoite.

        Miten sitten jollain luotsilla voi olla nimimerkillään vain 1 kommentti? Onko se tavutettu moneen kertaan läpi ja tutkittu tarkkaan monen henkilön toimesta ettei sisällä esim. provosoivaa sarkasmia jota ei ensinäkemältä huomaa?

        Sitä paitsi, jos palstaa on seurannut tietty henkilö jo pidemmän aikaa, huomaa kyllä kuka kirjottaa. Esim. Kosteusvaurioissa on nytkin aloitus, josta tiedän kuka kirjoittaa, koska hän ei käytä kysymysmerkkejä ja sättii palstaa sen nykyisestä kuivuudesta. Aivan kuten arvon lindqvist on havainnut että sama tyyppi voi olla viiden nikin takana. Elikä yp:llä tod.näk. samat konstit käytössä luotsien suhteen kun heitä valitaan.

        Aaargh, olen kosteusvaurioagentti, enkä osaa ampua tarkkuuskiväärillä!!! Pamputan sua streptomyces griseus - lattialankulla, jonka jälkeen mittaan sun pääkopan kosteusprosentin punnitus-kuivatus-punnitusmenetelmällä! Tai en sittenkään. Susta on kumminki ollu täällä ajoittain hyötyä, senkin, senkin... senkin.. oikku!


      • lindqvist kirjoitti:

        Eli agenttina et heti päässyt M15 ryhmään, vaan jouduit ensin kiertämään Supot ja Scotland Yardin ja ehkä avustamaan FBI:tä ja CIA:ta heidän toiminnassaan, ennen kuin M15 sitten sinut rekrytoi palkkalistalleen. =) Nyt kun edellä mainitun paljastin, niin toivon ettet ammu minua sillä tarkkuuskiväärillä. =) En tiedä kuumottaako aurinko vai se punapiste tähtäin ohimolla. :D

        IP-osoitteen perusteella ei oikeastaan voi tehdä minkäänlaisia tulkintoja, ainoastaan jos yleisesti olet ylläpitoa tiedottanut kaikista nimimerkeistäsi. =) Sama IP-osoite, ei tarkoita sitä, että olisit ainoa kirjoittaja sillä IP-osoitteella. Perheellisellä voi olla kumppani, lapset kirjoittelemassa ilman rekisteröityä nimimerkkiä tai omilla sellaisilla.
        Kerrostalon joku jaettu nettiyhteys, niin voidaan olettaa 40 x 2 kirjoittajaa, jos siis kerrostalossa on 40 huoneistoa. =) Kodin, koulun, työpaikan tms. verkko, niin ei voi sanoa IP-osoitteen perusteella olevan sama henkilö kyseessä. Tässäkin kyllä vaikuttaa miten verkko on rakennettu, tuleeko jokaisesta aina sama IPV4 tai mikä lie osoite, vai tuleeko jokaiselle päätelaitteelle aina oma osoite.

        Puhumattakaan ctu, atf, dea, nsa, csi, ncsi, sekä tylypahkan feenixin kilta =)


      • Godsmack kirjoitti:

        Puhumattakaan ctu, atf, dea, nsa, csi, ncsi, sekä tylypahkan feenixin kilta =)

        Mitäh!!! En kohta puhu teille enää ikinä!!! Käsken noiden luotsikollegoiden noitua teidät sammakoiksi!!! Jos on agentti niin tarviiko samperi tietää kaikki tietotekniikastakin? GRRRRH!!!!


      • miss.007 kirjoitti:

        Mitäh!!! En kohta puhu teille enää ikinä!!! Käsken noiden luotsikollegoiden noitua teidät sammakoiksi!!! Jos on agentti niin tarviiko samperi tietää kaikki tietotekniikastakin? GRRRRH!!!!

        PS. Ne dislikebuttonit takas!


      • miss.007 kirjoitti:

        Miten sitten jollain luotsilla voi olla nimimerkillään vain 1 kommentti? Onko se tavutettu moneen kertaan läpi ja tutkittu tarkkaan monen henkilön toimesta ettei sisällä esim. provosoivaa sarkasmia jota ei ensinäkemältä huomaa?

        Sitä paitsi, jos palstaa on seurannut tietty henkilö jo pidemmän aikaa, huomaa kyllä kuka kirjottaa. Esim. Kosteusvaurioissa on nytkin aloitus, josta tiedän kuka kirjoittaa, koska hän ei käytä kysymysmerkkejä ja sättii palstaa sen nykyisestä kuivuudesta. Aivan kuten arvon lindqvist on havainnut että sama tyyppi voi olla viiden nikin takana. Elikä yp:llä tod.näk. samat konstit käytössä luotsien suhteen kun heitä valitaan.

        Aaargh, olen kosteusvaurioagentti, enkä osaa ampua tarkkuuskiväärillä!!! Pamputan sua streptomyces griseus - lattialankulla, jonka jälkeen mittaan sun pääkopan kosteusprosentin punnitus-kuivatus-punnitusmenetelmällä! Tai en sittenkään. Susta on kumminki ollu täällä ajoittain hyötyä, senkin, senkin... senkin.. oikku!

        Periaatteessa luotsin ei tarvitse kirjoittaa mitään mihinkään, periaatteessa pelkkä hakemus ylläpidolle riittää. =) Tekee jo riittävän mielenkiintoisen ja asiallisen hakemuksen heille, niin voi tulla pelkästään sen perusteella valituksi.

        On myös mahdollista, että luotsin kaikki muut kommentit on poistettu, eli jos on kirjoittanut vain roska viestin alle. =)

        Se on helppo päätellä monestakin asiasta, että kuka kirjoittaa milläkin nimimerkillä, eli kun samat asiat ja rakenteet toistuvat, mutta se ei taas käytäntönä riitä todisteeksi, että kaksi tai useampi nimimerkki on yhden ja saman henkilön, vaikka näin olisi. =) Menee kyllä itsellekin jo liian monimutkaiseksi. :D error-automaatti-botti sammuu...


      • miss.007 kirjoitti:

        Mitäh!!! En kohta puhu teille enää ikinä!!! Käsken noiden luotsikollegoiden noitua teidät sammakoiksi!!! Jos on agentti niin tarviiko samperi tietää kaikki tietotekniikastakin? GRRRRH!!!!

        Kroak kroak! *pyydystää kärpäsen kielellään*


      • Weleho on ikävä ja tylsistyttävä ihminen. Onneksi sillä on vuohi, että löytyy edes joku keskustelunaihe. Muuta sen elämässä ei tapahdukaan.

        Yksinkertaisin laatuvaatimus luotsille on: ole aikuinen ihminen. Aikuinen ihminen ei rähise, alista, herjaa, manipuloi eikä jankkaa. Aikuinen ihminen osaa sanoa EI.
        Aikuinen ihminen tukee, kannustaa ja kiittää, kun on kiitoksen aika.


      • velkavelho kirjoitti:

        Weleho on ikävä ja tylsistyttävä ihminen. Onneksi sillä on vuohi, että löytyy edes joku keskustelunaihe. Muuta sen elämässä ei tapahdukaan.

        Yksinkertaisin laatuvaatimus luotsille on: ole aikuinen ihminen. Aikuinen ihminen ei rähise, alista, herjaa, manipuloi eikä jankkaa. Aikuinen ihminen osaa sanoa EI.
        Aikuinen ihminen tukee, kannustaa ja kiittää, kun on kiitoksen aika.

        Ihme paikkaan ketjua tuli tämäkin postaus. Yritin Missille vastata. Olis kannattanu käyttää pöllöpostia, Errolin osumatarkkuudella...


      • velkavelho kirjoitti:

        Ihme paikkaan ketjua tuli tämäkin postaus. Yritin Missille vastata. Olis kannattanu käyttää pöllöpostia, Errolin osumatarkkuudella...

        No tää on tätä kun luotsien pulinapatoutumat pääsee purkautumaan ja ketjut täyttyy epäolennaisista. Minä en tässä asiassa ole yhtään sen parempi, mut yritän muuttua ja purkautua tohon pulinaketjuun vastaisuudessa :D

        Voi Weleho, sie oot niin oikeessa. Niin yksinkertaista se on. Tää luotsaus on eräällä tavalla kuin vanhemmuutta. Palstalaiset katsovat mallia ja hakevat rajojaan. Kerran yksi rähinöitsijä itse sanoi kesken shown, että lopeta se perustelu ja hoida hommasi. Tarkoitti että koko ketju tulisi poistaa, jossa hän itsekin öykkäsi. Vastaa vähän sitä kun jotkut teinit ovat kateellisia niille keiden vanhemmat ylipäätään asettavat rajoja. Ja ne keillä ne rajat ovat, koittavat niitä rikkoa ja ahdistuvat jos vanhemmat eivät olekkaan johdonmukaisia.

        Ja et ole kyllä ikävä ja tylsistyttävä ihminen. Kehuin sinua tänään selkäsi takana toiselle luotsille :) Olet mulle täällä se kultainen ensikosketus luotsin hommiin ja olen sinulle kiitollinen suorasukaisuudestasi, kun kävit palstallani ja annoit vinkkejä


      • miss.007 kirjoitti:

        No tää on tätä kun luotsien pulinapatoutumat pääsee purkautumaan ja ketjut täyttyy epäolennaisista. Minä en tässä asiassa ole yhtään sen parempi, mut yritän muuttua ja purkautua tohon pulinaketjuun vastaisuudessa :D

        Voi Weleho, sie oot niin oikeessa. Niin yksinkertaista se on. Tää luotsaus on eräällä tavalla kuin vanhemmuutta. Palstalaiset katsovat mallia ja hakevat rajojaan. Kerran yksi rähinöitsijä itse sanoi kesken shown, että lopeta se perustelu ja hoida hommasi. Tarkoitti että koko ketju tulisi poistaa, jossa hän itsekin öykkäsi. Vastaa vähän sitä kun jotkut teinit ovat kateellisia niille keiden vanhemmat ylipäätään asettavat rajoja. Ja ne keillä ne rajat ovat, koittavat niitä rikkoa ja ahdistuvat jos vanhemmat eivät olekkaan johdonmukaisia.

        Ja et ole kyllä ikävä ja tylsistyttävä ihminen. Kehuin sinua tänään selkäsi takana toiselle luotsille :) Olet mulle täällä se kultainen ensikosketus luotsin hommiin ja olen sinulle kiitollinen suorasukaisuudestasi, kun kävit palstallani ja annoit vinkkejä

        Vuohet on perkeleestä. -Metsänomistaja
        Sorkkaleidille olis pukki tiedossa, saatan siis saada sen isompaan lypsyyn ensi keväänä. Voi itku.

        Tämä palstahan on vertaistukiryhmä. Anonyymit Luotsit, AL. Havainnet viittauksen esittelyketjun avaukseeni: "Hei, olen Weleho ja olen Luotsi...." Pulise vaan, selän takana tahi kuonon eessä. Anna tulla kaiken ulos. Me täällä niiiin ymmärrämme sinua.


      • velkavelho kirjoitti:

        Vuohet on perkeleestä. -Metsänomistaja
        Sorkkaleidille olis pukki tiedossa, saatan siis saada sen isompaan lypsyyn ensi keväänä. Voi itku.

        Tämä palstahan on vertaistukiryhmä. Anonyymit Luotsit, AL. Havainnet viittauksen esittelyketjun avaukseeni: "Hei, olen Weleho ja olen Luotsi...." Pulise vaan, selän takana tahi kuonon eessä. Anna tulla kaiken ulos. Me täällä niiiin ymmärrämme sinua.

        Ensirakkauteni syttyi Sinua kohtaan jälleen valtaisaan roihuun


      • miss.007 kirjoitti:

        Ensirakkauteni syttyi Sinua kohtaan jälleen valtaisaan roihuun

        Kahdentoista askeleen AL-ohjelma:

        1. Myönsimme voimattomuutemme pulinaan nähden ja että elämämme oli muodostunut sellaiseksi, ettemme omin voimin kyenneet olemaan hiljaa.

        2. Opimme uskomaan, että joku itseämme suurempi voima voisi palauttaa mielenterveytemme.

        3. Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Ylläpidon huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme.

        4. Suoritimme perusteellisen ja pelottoman moraalisen itsetutkistelun.

        5. Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Ylläpidolle, itsellemme ja jollekin toiselle luotsille.

        6. Olimme täysin valmiit antamaan Ylläpidon poistaa kaikki nämä luonteemme heikkoudet.

        7. Nöyrästi pyysimme Häntä poistamaan vajavuutemme.

        8. Teimme luettelon kaikista vahingoittamistamme henkilöistä ja halusimme hyvittää heitä kaikkia.

        9. Hyvitimme henkilökohtaisesti näitä ihmisiä milloin vain mahdollista, ellemme näin tehdessämme vahingoittaneet heitä tai muita.

        10. Jatkoimme itsetutkistelua ja kun olimme väärässä, myönsimme sen heti.

        11. Pyrimme sähköpostin ja mietiskelyn avulla kehittämään tietoista yhteyttämme Ylläpitoon, sellaisena kuin Hänet käsitimme, rukoillen ainoastaan tietoa Hänen tahdostaan meidän suhteemme ja voimaa sen toteuttamiseen.

        12. Koettuamme hengellisen heräämisen näiden askelten tuloksena yritimme saattaa tämän sanoman S24:lle sekä toteuttaa näitä periaatteita kaikissa toimissamme.


      • velkavelho kirjoitti:

        Kahdentoista askeleen AL-ohjelma:

        1. Myönsimme voimattomuutemme pulinaan nähden ja että elämämme oli muodostunut sellaiseksi, ettemme omin voimin kyenneet olemaan hiljaa.

        2. Opimme uskomaan, että joku itseämme suurempi voima voisi palauttaa mielenterveytemme.

        3. Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Ylläpidon huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme.

        4. Suoritimme perusteellisen ja pelottoman moraalisen itsetutkistelun.

        5. Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Ylläpidolle, itsellemme ja jollekin toiselle luotsille.

        6. Olimme täysin valmiit antamaan Ylläpidon poistaa kaikki nämä luonteemme heikkoudet.

        7. Nöyrästi pyysimme Häntä poistamaan vajavuutemme.

        8. Teimme luettelon kaikista vahingoittamistamme henkilöistä ja halusimme hyvittää heitä kaikkia.

        9. Hyvitimme henkilökohtaisesti näitä ihmisiä milloin vain mahdollista, ellemme näin tehdessämme vahingoittaneet heitä tai muita.

        10. Jatkoimme itsetutkistelua ja kun olimme väärässä, myönsimme sen heti.

        11. Pyrimme sähköpostin ja mietiskelyn avulla kehittämään tietoista yhteyttämme Ylläpitoon, sellaisena kuin Hänet käsitimme, rukoillen ainoastaan tietoa Hänen tahdostaan meidän suhteemme ja voimaa sen toteuttamiseen.

        12. Koettuamme hengellisen heräämisen näiden askelten tuloksena yritimme saattaa tämän sanoman S24:lle sekä toteuttaa näitä periaatteita kaikissa toimissamme.

        *hartautuu ja sulkee silmänsä*

        Aamen.

        (Voi weleho!!!


    • Juu huomenta.
      Tosiaan nuo ip:t voi olla useammallakin käyttäjällä, itsellä on useinkin banni päällä kun olen kokeillut mennä joko puhelimella chattiin tai puhelimen kautta läppärillä chattiin, on siis annettu jollekin banni jolla on sama ip, noh ainakin saunalahdella on helppoa kun käynnistää vaan puhelimen uudelleen niin ip vaihtuu.

      Eli kyllä yp:n pitää tietää käyttäjän kaikki nikit ennenkuin niitä kirjotelmia aletaan tarkisteleen.
      Nyt ylös ja kaffeen keittoon kun ei sitä kukaan sänkyynkään tuo =(

      • Vaikea uskoa että ip-osotteita ei hyödynnetä luotsien valinnassa :O Mutta olkoon nyt sitten niin. Mua muuten kiinnostaa se, että voiko ylläpito (muillakin foorumeilla) tehdä niin että laittaa tietyn ip:n johonki ja ruutuun tulee kaikki siitä osoitteesta lähetetyt viestit? lindqvist? Vai alkoko se vihdoin möxää mulle :P Kirjotin ehkä "kauheinta mitä se on lukenu".

        Voi Godsmack


      • miss.007 kirjoitti:

        Vaikea uskoa että ip-osotteita ei hyödynnetä luotsien valinnassa :O Mutta olkoon nyt sitten niin. Mua muuten kiinnostaa se, että voiko ylläpito (muillakin foorumeilla) tehdä niin että laittaa tietyn ip:n johonki ja ruutuun tulee kaikki siitä osoitteesta lähetetyt viestit? lindqvist? Vai alkoko se vihdoin möxää mulle :P Kirjotin ehkä "kauheinta mitä se on lukenu".

        Voi Godsmack

        Pahoitteluni, etten ihan 24/7, tusinalla eri laitteita päivitä Suomi24:sen keskusteluja ja katso viestiliikennettä niin kuin matrixissa. :D Vaikka et usko, on minullakin oikea elämä, enkä siis ole Suomi24:sen automaattinen botti-vastaus-kone. :D

        IP-osoitetta ei voi oikein hyödyntää luotsien valinnassa, koska ei voida täysin varmistua, että sillä yhdellä IP-ositteella kirjoittaa vain yksi henkilö. Periaatteessa on täysin mahdollista suodattaa tietystä IP-osoitteesta tulevat viestit näkyviin, kaikki nettitoiminta tallentuu aina johonkin palvelimelle, mutta joku IP-osoite 10.10.10.100 voi olla ollu jos 5 vuotta tuhannella eri ihmisellä käytössä, joten siitä IP-osoitteella voisi tulla paljon mielenkiintoisia viestejä esiin. =)


      • lindqvist kirjoitti:

        Pahoitteluni, etten ihan 24/7, tusinalla eri laitteita päivitä Suomi24:sen keskusteluja ja katso viestiliikennettä niin kuin matrixissa. :D Vaikka et usko, on minullakin oikea elämä, enkä siis ole Suomi24:sen automaattinen botti-vastaus-kone. :D

        IP-osoitetta ei voi oikein hyödyntää luotsien valinnassa, koska ei voida täysin varmistua, että sillä yhdellä IP-ositteella kirjoittaa vain yksi henkilö. Periaatteessa on täysin mahdollista suodattaa tietystä IP-osoitteesta tulevat viestit näkyviin, kaikki nettitoiminta tallentuu aina johonkin palvelimelle, mutta joku IP-osoite 10.10.10.100 voi olla ollu jos 5 vuotta tuhannella eri ihmisellä käytössä, joten siitä IP-osoitteella voisi tulla paljon mielenkiintoisia viestejä esiin. =)

        Jaaha. Voitit. *pussaa sut takas prinssiks*

        Minä oon flunssassa. Eli nothing else to do.


      • miss.007 kirjoitti:

        Jaaha. Voitit. *pussaa sut takas prinssiks*

        Minä oon flunssassa. Eli nothing else to do.

        *Punastui ja sulasi kuin vaha*

        *vaha aivastelee lattialla vuotaen lisää vahaa* :P


      • lindqvist kirjoitti:

        *Punastui ja sulasi kuin vaha*

        *vaha aivastelee lattialla vuotaen lisää vahaa* :P

        Huoh kun on lutuusta =D


      • Godsmack kirjoitti:

        Huoh kun on lutuusta =D

        Arvasin et tykkäsit. :P *pakotettu ryhmähali*


      • lindqvist kirjoitti:

        Arvasin et tykkäsit. :P *pakotettu ryhmähali*

        *Godsmack valaistuu välissä ja myhäilee alkaessaan pitämään ryhmähaleista*


    • Haha. Se sai flunssan ja minä sen kärpäsen *pthyi*
      Ompa tylsää olla kipeenä.... Täytyy mennä neloskoneelta spämmäämään teijän palstat täyteen kun ei siitä kerta jää kiinni.

      Viiitsi vitsi ;)

      • HAH mä aloin juuri spämmäämään, otin kynän ja paperia perinteisellä tyylillä,
        odottakaa vaan kun mun 100 a4:sta on täynnä spämmiä niin lähetän sen teijän kaikkien kotipostiin =D =D =D

        Kramppi tulee tosin jo ekalla sivulla kun en voi käyttää copy/pastea


      • Sehän kannattaa kaikki koneet ja selaimet ladata valmiiksi iltaan mennessä, huomenna kun on se huoltokatko kaksi päivää. =) Siinä sitten keskiviikkona katsomaan sitä roskan määrää. :P

        Moniko luotsi ja häirikkö on vielä elossa huoltokaton jälkeen?
        Kyllähän Englantilaisetkin hyppäs luudalla katolta ensimmäisen Harry Potter elokuvan jälkeen (jonka vannoutunut fani selvästi tuo "jumalalätkäsy" on, tietää ne killat ja mitkä lie)


      • lindqvist kirjoitti:

        Sehän kannattaa kaikki koneet ja selaimet ladata valmiiksi iltaan mennessä, huomenna kun on se huoltokatko kaksi päivää. =) Siinä sitten keskiviikkona katsomaan sitä roskan määrää. :P

        Moniko luotsi ja häirikkö on vielä elossa huoltokaton jälkeen?
        Kyllähän Englantilaisetkin hyppäs luudalla katolta ensimmäisen Harry Potter elokuvan jälkeen (jonka vannoutunut fani selvästi tuo "jumalalätkäsy" on, tietää ne killat ja mitkä lie)

        Mäkin olisin sillä luudalla hypänny katolta lentoon, mutta mun luuta ei suostunu nouseen sinne katolle niin unohin koko jutun.


      • lindqvist kirjoitti:

        Sehän kannattaa kaikki koneet ja selaimet ladata valmiiksi iltaan mennessä, huomenna kun on se huoltokatko kaksi päivää. =) Siinä sitten keskiviikkona katsomaan sitä roskan määrää. :P

        Moniko luotsi ja häirikkö on vielä elossa huoltokaton jälkeen?
        Kyllähän Englantilaisetkin hyppäs luudalla katolta ensimmäisen Harry Potter elokuvan jälkeen (jonka vannoutunut fani selvästi tuo "jumalalätkäsy" on, tietää ne killat ja mitkä lie)

        Eihän se vielä huomenna ole, eikös muutettu ens kuun alkuun? Ette te musta vielä lomaa saa ;)

        Godsmack, jos ne on sun runoja, niin laita mun s-postiin mieluummin. Sulle tulee spämmääminen muuten kauheen kalliiks. Niitä mä luen aina ja sit kädet hikisenä läpsyttelen reisiä kun en voi vastata :D


      • miss.007 kirjoitti:

        Eihän se vielä huomenna ole, eikös muutettu ens kuun alkuun? Ette te musta vielä lomaa saa ;)

        Godsmack, jos ne on sun runoja, niin laita mun s-postiin mieluummin. Sulle tulee spämmääminen muuten kauheen kalliiks. Niitä mä luen aina ja sit kädet hikisenä läpsyttelen reisiä kun en voi vastata :D

        Siis tarkotan että luen s-posteja. Sun runojakin tosin kävin lukemassa jo aika päivää sitten


      • miss.007 kirjoitti:

        Eihän se vielä huomenna ole, eikös muutettu ens kuun alkuun? Ette te musta vielä lomaa saa ;)

        Godsmack, jos ne on sun runoja, niin laita mun s-postiin mieluummin. Sulle tulee spämmääminen muuten kauheen kalliiks. Niitä mä luen aina ja sit kädet hikisenä läpsyttelen reisiä kun en voi vastata :D

        Onko se varmasti muutettu? Eikö mun tartte tehdä töissä töitä? :D
        Mä kun jo asensin kaikki Rovion sovellukset ja otin jopa ulkoiset kaijuttimet valmiiksi, jotta varmasti kaikki kuulee mun työn teon. Tilililli, mitenköhän se tunnari meni. :D


      • lindqvist kirjoitti:

        Onko se varmasti muutettu? Eikö mun tartte tehdä töissä töitä? :D
        Mä kun jo asensin kaikki Rovion sovellukset ja otin jopa ulkoiset kaijuttimet valmiiksi, jotta varmasti kaikki kuulee mun työn teon. Tilililli, mitenköhän se tunnari meni. :D

        Nyt tönäsit mut kärryiltä. Jos ei ole huoltokatkoa, niin etkö just sillon tee kahta kauheemmin töitä? :D


      • miss.007 kirjoitti:

        Nyt tönäsit mut kärryiltä. Jos ei ole huoltokatkoa, niin etkö just sillon tee kahta kauheemmin töitä? :D

        Eiku nyt menin itekkin sekasin xD


      • miss.007 kirjoitti:

        Eiku nyt menin itekkin sekasin xD

        Oikeita töistä, mistä maksetaan oikeaa rahaa. :D Eli ei siis virtuaalitöitä, virtuaalikorvauksilla. :D


      • lindqvist kirjoitti:

        Oikeita töistä, mistä maksetaan oikeaa rahaa. :D Eli ei siis virtuaalitöitä, virtuaalikorvauksilla. :D

        No juu, niitä tarkotin! Työnteko: miten possut ja linnut siihen liittyy?


      • miss.007 kirjoitti:

        No juu, niitä tarkotin! Työnteko: miten possut ja linnut siihen liittyy?

        Siten että palkka juoksee, minä en :D Ulkoistan oikeat työtehtävät tai annan eteenpäin ja sitten nautin papukahvista pelaten Angry Birdsiä :D (Yksinkertaista silloin kun siihen pystyy). Tai sitten ärjyn ja karjun, naureskelen ja piereskelen. =)
        Tai vaikka työpaikan pihalla aurinkoa keskellä päivää... :D Riippuu vähän mitä "keskii" itsellensä työtehtäväksi. :D


    • Itse suosittelen vain sitä että saisi helpommin "kenkää" hommista

      1 Aiheeton poisto, huomautus (esim. poistettu asiallinen linkki)

      2 Aiheeton poisto, huomautus

      3 Aiheeston poisto, tunnuksen sulkeminen

      • älä spämmää tänne noita sun omia ideoitas,
        ketjun aihe ei koske tuota asiaa alkuunkaan.


      • Godsmack kirjoitti:

        älä spämmää tänne noita sun omia ideoitas,
        ketjun aihe ei koske tuota asiaa alkuunkaan.

        Ei niin, tuo oli vaihtoehtoinen idea...

        Ketään tuskin haittaa jos palstalta poistuisi (ja palautettaisi YP:n toimesta) maks 3 asiallista viestiä


      • Godsmack kirjoitti:

        älä spämmää tänne noita sun omia ideoitas,
        ketjun aihe ei koske tuota asiaa alkuunkaan.

        Niin. Kun se koskee mun flunssaa. Anteeks ku aloin höpisee aiheen vierestä :|

        Kimlaa, olen sun kanssa sitä mieltä että AIHEETTOMAT poistot tulis johtaa seurauksiin. Mutta näinhän se onkin, näin yp:stä on sanottu. Minä en jaksa murehtia toisten luotsien tekosista. Luotan että asiat on korkeimman hallussa (pienellä alkukirjaimella).


      • kimlaa kirjoitti:

        Ei niin, tuo oli vaihtoehtoinen idea...

        Ketään tuskin haittaa jos palstalta poistuisi (ja palautettaisi YP:n toimesta) maks 3 asiallista viestiä

        Sekä aiheeton henkilökohtainen hyökkäys luotsitoveria vastaan, välitön oikeuksien poisto luotsilta.


      • Eiköhän sitä kaikki saa ihan yhtä helposti, nehän kaikki viestit joutuu tarvittaessa perustelemaan ylläpidolle ja jos perustelut on huonoja, lähtee oikeudet kerta laagista. =) Eli ei taida olla tuota kolmea lisäelämää, ellei oikein hyvin sitten aina ylläpidolle pysty perustelemaan kaikkia toimiaan, jolloin sitten saattaa olla tuhansia lisäelämiä. =)

        Itse ainakin ymmärsin näin, että ihan yksi kerta riittää.


      • miss.007 kirjoitti:

        Niin. Kun se koskee mun flunssaa. Anteeks ku aloin höpisee aiheen vierestä :|

        Kimlaa, olen sun kanssa sitä mieltä että AIHEETTOMAT poistot tulis johtaa seurauksiin. Mutta näinhän se onkin, näin yp:stä on sanottu. Minä en jaksa murehtia toisten luotsien tekosista. Luotan että asiat on korkeimman hallussa (pienellä alkukirjaimella).

        Miten se meni? Niin makaa, kuin petaa ja jos makaa liikaa, niin joutuu liikaa petaamaankin. :D


      • lindqvist kirjoitti:

        Eiköhän sitä kaikki saa ihan yhtä helposti, nehän kaikki viestit joutuu tarvittaessa perustelemaan ylläpidolle ja jos perustelut on huonoja, lähtee oikeudet kerta laagista. =) Eli ei taida olla tuota kolmea lisäelämää, ellei oikein hyvin sitten aina ylläpidolle pysty perustelemaan kaikkia toimiaan, jolloin sitten saattaa olla tuhansia lisäelämiä. =)

        Itse ainakin ymmärsin näin, että ihan yksi kerta riittää.

        Itse ainakin seison henkilökohtaisesti tekojeni/sanojeni takana,
        jos taas toimeni on ollut ylläpidon mielestä väärä en ala edes
        vänkäämään vastaan, ja jos tekoni vuoksi haluavat ottaa
        luotsioikeuteni pois olen sen silloin ansainnut.
        Eli elämäni ei kaadu siihen, jos en olisikaan enään luotsi,
        tekemistä minulla riittää kuitenkin valtava määrä muualla.

        Minulle tämä on vapaaehtoistyötä ja teen tätä mielenkiinnosta joka on ollut
        nyt 10 vuotta, ja sen vuoksi, että nämä kyseiset häiriköt saataisiin jollain tavoilla
        kuriin tai ruhoittumaan, vaikka hankalaa se tulee olemaan niin kauan kun
        ei ole rekisteröitymispakkoa keskusteluihin.
        Suurimmat häiriköt poistuisi rekisteröitymispakolla, niinkuin kävi
        chateissakin, enää ei ole samanlaista sontaa kuin ennen
        tai ainakaan niin paljoa.


      • lindqvist kirjoitti:

        Eiköhän sitä kaikki saa ihan yhtä helposti, nehän kaikki viestit joutuu tarvittaessa perustelemaan ylläpidolle ja jos perustelut on huonoja, lähtee oikeudet kerta laagista. =) Eli ei taida olla tuota kolmea lisäelämää, ellei oikein hyvin sitten aina ylläpidolle pysty perustelemaan kaikkia toimiaan, jolloin sitten saattaa olla tuhansia lisäelämiä. =)

        Itse ainakin ymmärsin näin, että ihan yksi kerta riittää.

        Ootteko muuten huomannu ettei täällä puhu muuta kuin me 4 *mouthpalm* (


      • Godsmack kirjoitti:

        Sekä aiheeton henkilökohtainen hyökkäys luotsitoveria vastaan, välitön oikeuksien poisto luotsilta.

        Toisessa ketjussa jaoin muutama idea mitkä voisi johtaa tosiaan oikeuksien välittömään poistoon :)


      • miss.007 kirjoitti:

        Ootteko muuten huomannu ettei täällä puhu muuta kuin me 4 *mouthpalm* (

        Riipuvuus tästä toiminnasta täällä alkaa olemaan huolestuttavaa =)


      • lindqvist kirjoitti:

        Eiköhän sitä kaikki saa ihan yhtä helposti, nehän kaikki viestit joutuu tarvittaessa perustelemaan ylläpidolle ja jos perustelut on huonoja, lähtee oikeudet kerta laagista. =) Eli ei taida olla tuota kolmea lisäelämää, ellei oikein hyvin sitten aina ylläpidolle pysty perustelemaan kaikkia toimiaan, jolloin sitten saattaa olla tuhansia lisäelämiä. =)

        Itse ainakin ymmärsin näin, että ihan yksi kerta riittää.

        Jos perusteet ei miellytä YP:tä, niin he palauttaa viestin... Se kuinka monta "elämää" nyt on käytössä en tiedä... Onko niitä tyyliin 1-2 kuukaudessa tms?


      • kimlaa kirjoitti:

        Jos perusteet ei miellytä YP:tä, niin he palauttaa viestin... Se kuinka monta "elämää" nyt on käytössä en tiedä... Onko niitä tyyliin 1-2 kuukaudessa tms?

        Tuohan se vasta typerää olisi, että saisi "laillisesti" toimia väärin 2 kertaa kuussa
        ja silti pitää oikeudet...
        Mikä järki?


      • Godsmack kirjoitti:

        Tuohan se vasta typerää olisi, että saisi "laillisesti" toimia väärin 2 kertaa kuussa
        ja silti pitää oikeudet...
        Mikä järki?

        Nyt saa toimia väärin vaikka 30 kertaa, ei ole mitään selkeää linjaa ylläpidolta toimintaan.

        Tosin jos luotsi tekisi niin että esim. siirtäisi vastauksen jossa on asiallinen linkki ja keskustelua aiheesta, vaikkapa vuodelle 2003 olevaan ketjuun, ja poistaisi vasta sitten, niin silloinhan ylläpito(kaan) ei näkisi että ketjusta on poistettu viesti....


      • Godsmack kirjoitti:

        Itse ainakin seison henkilökohtaisesti tekojeni/sanojeni takana,
        jos taas toimeni on ollut ylläpidon mielestä väärä en ala edes
        vänkäämään vastaan, ja jos tekoni vuoksi haluavat ottaa
        luotsioikeuteni pois olen sen silloin ansainnut.
        Eli elämäni ei kaadu siihen, jos en olisikaan enään luotsi,
        tekemistä minulla riittää kuitenkin valtava määrä muualla.

        Minulle tämä on vapaaehtoistyötä ja teen tätä mielenkiinnosta joka on ollut
        nyt 10 vuotta, ja sen vuoksi, että nämä kyseiset häiriköt saataisiin jollain tavoilla
        kuriin tai ruhoittumaan, vaikka hankalaa se tulee olemaan niin kauan kun
        ei ole rekisteröitymispakkoa keskusteluihin.
        Suurimmat häiriköt poistuisi rekisteröitymispakolla, niinkuin kävi
        chateissakin, enää ei ole samanlaista sontaa kuin ennen
        tai ainakaan niin paljoa.

        Pakkohan se on, ei kai niiden takana muutkaan voi seisoa? :P

        Se mikä tapahtuu, niin tapahtuu, se on sitten sen ajan murhe. Siitä ehtii sitten kumminkin jossittelemaan jälkikäteen jos oikeudet katoaa.


      • kimlaa kirjoitti:

        Nyt saa toimia väärin vaikka 30 kertaa, ei ole mitään selkeää linjaa ylläpidolta toimintaan.

        Tosin jos luotsi tekisi niin että esim. siirtäisi vastauksen jossa on asiallinen linkki ja keskustelua aiheesta, vaikkapa vuodelle 2003 olevaan ketjuun, ja poistaisi vasta sitten, niin silloinhan ylläpito(kaan) ei näkisi että ketjusta on poistettu viesti....

        Noinko sinä siis toimit, itse en ole edes ajatellut moista ideaa,
        enkä tule ajattelemaankaan.
        Kuten olen sinulle sanonut, teen omat ratkaisuni
        omalla maalaisjärjellä kuitenkin parhaani mukaan
        oikein ja pyrkien seuraamaan minulle annettua ohjeistusta.


      • kimlaa kirjoitti:

        Nyt saa toimia väärin vaikka 30 kertaa, ei ole mitään selkeää linjaa ylläpidolta toimintaan.

        Tosin jos luotsi tekisi niin että esim. siirtäisi vastauksen jossa on asiallinen linkki ja keskustelua aiheesta, vaikkapa vuodelle 2003 olevaan ketjuun, ja poistaisi vasta sitten, niin silloinhan ylläpito(kaan) ei näkisi että ketjusta on poistettu viesti....

        Kimlaa mistä tiedät ton kaiken? Oletko poistellut asiallisia viestejä monta kertaa päivässä ja siirtäny niitä vuosien taa? :D

        Ja eikö se v.2003 ketju nouse sitten kärkeen kun sinne siirtää? Ai ei vai?


      • Godsmack kirjoitti:

        Noinko sinä siis toimit, itse en ole edes ajatellut moista ideaa,
        enkä tule ajattelemaankaan.
        Kuten olen sinulle sanonut, teen omat ratkaisuni
        omalla maalaisjärjellä kuitenkin parhaani mukaan
        oikein ja pyrkien seuraamaan minulle annettua ohjeistusta.

        Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen...

        Ja tiedän kaiken koska olen lukenut esim. palstoja ydinvoima ja parkkisakot

        Kyllä, ketju nousee kärkeen siksi ajaksi kun viesti ei ole vielä poistettu... Eräällä palstalla pari kertaa törmännyt siihen että joku 10 vuotias ketju on ekana, ja kun avaan sen, siellä ei ole mitään ja se on pudonnut takas vimpaksi...

        Sitä en tiedä voiko poistettua viestiä siirtää, jolloin ketju ei ole sekuntiakaan ylhäällä


      • kimlaa kirjoitti:

        Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen...

        Ja tiedän kaiken koska olen lukenut esim. palstoja ydinvoima ja parkkisakot

        Kyllä, ketju nousee kärkeen siksi ajaksi kun viesti ei ole vielä poistettu... Eräällä palstalla pari kertaa törmännyt siihen että joku 10 vuotias ketju on ekana, ja kun avaan sen, siellä ei ole mitään ja se on pudonnut takas vimpaksi...

        Sitä en tiedä voiko poistettua viestiä siirtää, jolloin ketju ei ole sekuntiakaan ylhäällä

        Niin ja jos et löydä siirrettävälle asialliselle viestille oikeaa paikkaa on se poistettava asiaankuulumattomana ketjusta jossa se on sillä hetkellä...

        Voihan asian tehdä vaikeammaksikin, poistaa väärässä paikassa oleva viesti,
        alkaa kyttään kaikkia muita palstoja kaiken muun kiireen ohella jos vaikka
        sattuisi tulemaan aihe johon sen voisi siirtää ja sitten palauttaa näkyväksi,
        mutta sekös se vasta typerää olisi....


      • kimlaa kirjoitti:

        Nyt saa toimia väärin vaikka 30 kertaa, ei ole mitään selkeää linjaa ylläpidolta toimintaan.

        Tosin jos luotsi tekisi niin että esim. siirtäisi vastauksen jossa on asiallinen linkki ja keskustelua aiheesta, vaikkapa vuodelle 2003 olevaan ketjuun, ja poistaisi vasta sitten, niin silloinhan ylläpito(kaan) ei näkisi että ketjusta on poistettu viesti....

        Suhteutetaan vähän asiaa. =)

        Tuskin saa väärin toimia yksikään luotsi. Siinä taitaa olla ero, mitä ylläpito katsoo läpi sormien, mitä välttämättä luotsit tai käyttäjät ei katso.

        Sitä ylläpidon linjaa on mahdoton tietää, ellei sitä oikeasti lähde kokeilemaan ihan tosissaan, sitten se varmasti tulee vastaan. Varmasti jos tauotta tulee palautetta luotsista, joka tekee väärin ja siitä on pelkkää näyttöä, niin varmasti lähtee oikeudet.
        Mutta jos on asioissa tulkinnanvaraa, niin silloin taatusti mietitään asiaa useampaan kertaan. Tuskin nyt jos vähän näpäyttelee käyttäjiä tai poistaa jotain yhden lauseen viestejä, niin joudu kauheaan syyniin. Eiköhän sitten joudu, jos tauotta poistelee mielivaltaisesti viestejä ja näpäyttelee jokaista käyttäjää koko ajan joka viestissä.

        Tuosta viestiketjun piilottelusta, ylläpidolle voi tulla erillinen loki joka ikisestä piilotuksesta ja poistosta, eli koko päivän lokista saattavat nähdä kaiken toiminnan, myös haku työkaluilla. Meillähän on piilotetusta viestistä näkyvillä ne piilotetut viestit, tämä ei tarkoita sitä, etteikö näistä menisi raportti aina ylläpidolle ja siellä voi olla koodattuna uusimmat piilotukset eri väreillä ja vanhemmat piilotukset toisella. Myös jos on kaksi luotsia palstalla tai useampi, voi jäädä piilotukseen myös ylläpidon näkyville nimimerkki. =) Ihan kaikki on mahdollista, mikäli joku on jaksanut kirjoittaa eri komentoja palveluun. Viimekädessä kaikki toiminta jää palvelimelle, eli osaava henkilö osaa sieltä palauttaa kaikki tiedot, mitä ikinä on tapahtunut.

        Itse veikkaan, ettei ylläpidolla ole mitään 100 henkilön yritystä tai jos olisi, niin siellä jokaisella olisi oma työnkuva. Noistakin 100 henkilöstöstä varmasti suurin osa korkeintaan rakentaisi palvelua ja pienin osa valvoisi sen toimintaa. Sitten jää muut henkilöstöt, palkanlaskenta, projektipäällikkö, viestintäpäällikkö, johto, juoksupojat, operaattorit, moderaattorit, sopimusneuvottelijat tms. =)


      • kimlaa kirjoitti:

        Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen...

        Ja tiedän kaiken koska olen lukenut esim. palstoja ydinvoima ja parkkisakot

        Kyllä, ketju nousee kärkeen siksi ajaksi kun viesti ei ole vielä poistettu... Eräällä palstalla pari kertaa törmännyt siihen että joku 10 vuotias ketju on ekana, ja kun avaan sen, siellä ei ole mitään ja se on pudonnut takas vimpaksi...

        Sitä en tiedä voiko poistettua viestiä siirtää, jolloin ketju ei ole sekuntiakaan ylhäällä

        No eihän se ole mahdollista että se on ylimpänä, mutta siinä ei ole mitään? Jos v.2003 ketjuun siirretään tänä päivänä kirjoitettu kommentti, se nousee ylös. Mutta jos sen poistaa siitä, ketju putoaa. Mikä järki on noin hankalasti tehdä (asiattomiakaan) poistoja? Kaikki sen näkevät mihin ne siirsit kun se ketju on ykkösenä silloin. Ja siitä jää yhtälailla kiinni.


      • lindqvist kirjoitti:

        Suhteutetaan vähän asiaa. =)

        Tuskin saa väärin toimia yksikään luotsi. Siinä taitaa olla ero, mitä ylläpito katsoo läpi sormien, mitä välttämättä luotsit tai käyttäjät ei katso.

        Sitä ylläpidon linjaa on mahdoton tietää, ellei sitä oikeasti lähde kokeilemaan ihan tosissaan, sitten se varmasti tulee vastaan. Varmasti jos tauotta tulee palautetta luotsista, joka tekee väärin ja siitä on pelkkää näyttöä, niin varmasti lähtee oikeudet.
        Mutta jos on asioissa tulkinnanvaraa, niin silloin taatusti mietitään asiaa useampaan kertaan. Tuskin nyt jos vähän näpäyttelee käyttäjiä tai poistaa jotain yhden lauseen viestejä, niin joudu kauheaan syyniin. Eiköhän sitten joudu, jos tauotta poistelee mielivaltaisesti viestejä ja näpäyttelee jokaista käyttäjää koko ajan joka viestissä.

        Tuosta viestiketjun piilottelusta, ylläpidolle voi tulla erillinen loki joka ikisestä piilotuksesta ja poistosta, eli koko päivän lokista saattavat nähdä kaiken toiminnan, myös haku työkaluilla. Meillähän on piilotetusta viestistä näkyvillä ne piilotetut viestit, tämä ei tarkoita sitä, etteikö näistä menisi raportti aina ylläpidolle ja siellä voi olla koodattuna uusimmat piilotukset eri väreillä ja vanhemmat piilotukset toisella. Myös jos on kaksi luotsia palstalla tai useampi, voi jäädä piilotukseen myös ylläpidon näkyville nimimerkki. =) Ihan kaikki on mahdollista, mikäli joku on jaksanut kirjoittaa eri komentoja palveluun. Viimekädessä kaikki toiminta jää palvelimelle, eli osaava henkilö osaa sieltä palauttaa kaikki tiedot, mitä ikinä on tapahtunut.

        Itse veikkaan, ettei ylläpidolla ole mitään 100 henkilön yritystä tai jos olisi, niin siellä jokaisella olisi oma työnkuva. Noistakin 100 henkilöstöstä varmasti suurin osa korkeintaan rakentaisi palvelua ja pienin osa valvoisi sen toimintaa. Sitten jää muut henkilöstöt, palkanlaskenta, projektipäällikkö, viestintäpäällikkö, johto, juoksupojat, operaattorit, moderaattorit, sopimusneuvottelijat tms. =)

        No mulla on linkki ainakin yhteen viestiketjuun vuodelta 2003, missä on poistettuna viesti vuodelta 2014...

        En viitsi antaa linkkiä siihen nyt, koska kyseinen luotsi on tälläkin palstalla vieraillut, ja saattaisi siirtää sen uudelleen "jemmaan" mutta tuollainen toiminta voisi siis samantien aiheuttaa oikeusien poiston, todella törkeää.


      • lindqvist kirjoitti:

        Suhteutetaan vähän asiaa. =)

        Tuskin saa väärin toimia yksikään luotsi. Siinä taitaa olla ero, mitä ylläpito katsoo läpi sormien, mitä välttämättä luotsit tai käyttäjät ei katso.

        Sitä ylläpidon linjaa on mahdoton tietää, ellei sitä oikeasti lähde kokeilemaan ihan tosissaan, sitten se varmasti tulee vastaan. Varmasti jos tauotta tulee palautetta luotsista, joka tekee väärin ja siitä on pelkkää näyttöä, niin varmasti lähtee oikeudet.
        Mutta jos on asioissa tulkinnanvaraa, niin silloin taatusti mietitään asiaa useampaan kertaan. Tuskin nyt jos vähän näpäyttelee käyttäjiä tai poistaa jotain yhden lauseen viestejä, niin joudu kauheaan syyniin. Eiköhän sitten joudu, jos tauotta poistelee mielivaltaisesti viestejä ja näpäyttelee jokaista käyttäjää koko ajan joka viestissä.

        Tuosta viestiketjun piilottelusta, ylläpidolle voi tulla erillinen loki joka ikisestä piilotuksesta ja poistosta, eli koko päivän lokista saattavat nähdä kaiken toiminnan, myös haku työkaluilla. Meillähän on piilotetusta viestistä näkyvillä ne piilotetut viestit, tämä ei tarkoita sitä, etteikö näistä menisi raportti aina ylläpidolle ja siellä voi olla koodattuna uusimmat piilotukset eri väreillä ja vanhemmat piilotukset toisella. Myös jos on kaksi luotsia palstalla tai useampi, voi jäädä piilotukseen myös ylläpidon näkyville nimimerkki. =) Ihan kaikki on mahdollista, mikäli joku on jaksanut kirjoittaa eri komentoja palveluun. Viimekädessä kaikki toiminta jää palvelimelle, eli osaava henkilö osaa sieltä palauttaa kaikki tiedot, mitä ikinä on tapahtunut.

        Itse veikkaan, ettei ylläpidolla ole mitään 100 henkilön yritystä tai jos olisi, niin siellä jokaisella olisi oma työnkuva. Noistakin 100 henkilöstöstä varmasti suurin osa korkeintaan rakentaisi palvelua ja pienin osa valvoisi sen toimintaa. Sitten jää muut henkilöstöt, palkanlaskenta, projektipäällikkö, viestintäpäällikkö, johto, juoksupojat, operaattorit, moderaattorit, sopimusneuvottelijat tms. =)

        Meniskö ne nyt sitten taas noin pitkälle noiden poistojen lokien kanssa,
        vaikka eihän mulla mitään pelättävää ole.
        Tää ketju kyllä lähti nyt niin harhateille että aloitus jää
        kokonaan kaiken muun varjoon.


      • miss.007 kirjoitti:

        No eihän se ole mahdollista että se on ylimpänä, mutta siinä ei ole mitään? Jos v.2003 ketjuun siirretään tänä päivänä kirjoitettu kommentti, se nousee ylös. Mutta jos sen poistaa siitä, ketju putoaa. Mikä järki on noin hankalasti tehdä (asiattomiakaan) poistoja? Kaikki sen näkevät mihin ne siirsit kun se ketju on ykkösenä silloin. Ja siitä jää yhtälailla kiinni.

        Jos ketju on ekana muutaman sekunnin, niin sen voi havaita vain täysin tuurilla (kuten itselleni kävi) vielä paremmalla tuurilla voi nähdä mikä viesti siellä on ollut siirrettynä...

        Ja miksikö jotkut tekee noin... Siksi että edes ylläpito ei näe että ketjusta on poistettu viesti....

        Ja tiedetään että muutama luotsi ei käytä siirtoa lainkaan, jos viesti on vähänkään väärässä paikassa, niin heti vaan poistoon... Esim. jos mopoautoja käsittelevään ketjuun tulee viesti missä puhutaan onnettomuudesta mopoautolla, niin tulee poisto, sen sijaan että viesti siirrettäisi ko. onnettomuutta käsittelevään ketjuun


      • kimlaa kirjoitti:

        Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen...

        Ja tiedän kaiken koska olen lukenut esim. palstoja ydinvoima ja parkkisakot

        Kyllä, ketju nousee kärkeen siksi ajaksi kun viesti ei ole vielä poistettu... Eräällä palstalla pari kertaa törmännyt siihen että joku 10 vuotias ketju on ekana, ja kun avaan sen, siellä ei ole mitään ja se on pudonnut takas vimpaksi...

        Sitä en tiedä voiko poistettua viestiä siirtää, jolloin ketju ei ole sekuntiakaan ylhäällä

        "Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen..."

        Toi sun huomio on kyllä havaittu, mutta toteutus ei tule olemaan helppo
        etenkään jos ei ole reksiteröitynyt käyttäjä, taikka ip muuttuu päivittäin,
        tai ei vaan käytä samaa nikkiä toistamiseen, vaikkei häiriköisikään.

        Hyvä asia se olisi, muttei tule toimimaan 100%
        Silloin se perustelu tulisi näkyä kaikille kirjoittelijoille,
        saattaahan joku toinen ketjua lukeva tai sinne kirjoittava henkilö
        nostaa metakan jos huomaa jonkun toisen kirjoittaman kommentin kadonneen,
        mutta ei näe sitä syytä miksi on poistettu, tällöin joudut joka tapauksessa
        perustelemaan suuttuneella kolmannelle osapuolelle
        poiston syyn.
        Jos et hänelle perustele, tulet saamaan valituksen käyttäjän toimesta
        ylläpidolle.
        hankalaa hankalaa


      • kimlaa kirjoitti:

        No mulla on linkki ainakin yhteen viestiketjuun vuodelta 2003, missä on poistettuna viesti vuodelta 2014...

        En viitsi antaa linkkiä siihen nyt, koska kyseinen luotsi on tälläkin palstalla vieraillut, ja saattaisi siirtää sen uudelleen "jemmaan" mutta tuollainen toiminta voisi siis samantien aiheuttaa oikeusien poiston, todella törkeää.

        Kun itse toimii 100% oikein täällä on vasta hyvä
        moittimaan toisten sefujen tekemisiä.


      • kimlaa kirjoitti:

        No mulla on linkki ainakin yhteen viestiketjuun vuodelta 2003, missä on poistettuna viesti vuodelta 2014...

        En viitsi antaa linkkiä siihen nyt, koska kyseinen luotsi on tälläkin palstalla vieraillut, ja saattaisi siirtää sen uudelleen "jemmaan" mutta tuollainen toiminta voisi siis samantien aiheuttaa oikeusien poiston, todella törkeää.

        Täytyy toivoa, että vastausviesti siihen ketjuun oli asiallinen ja aiheeseen liittyvä. Itse en ymmärrä noita viestejä, jos vain on tarkoitus nostaa koko ketju, eli tuolla tavoin spämmiä palstaa nostamalla vanhaa roskaa kaikkien näkyville.

        Saattaahan luotsi tehdä tuon joka tapauksessa kun lukee sinun viestisi, jos osaa laskea, että on noin tehnyt juuri 03 viestille.


      • Godsmack kirjoitti:

        Meniskö ne nyt sitten taas noin pitkälle noiden poistojen lokien kanssa,
        vaikka eihän mulla mitään pelättävää ole.
        Tää ketju kyllä lähti nyt niin harhateille että aloitus jää
        kokonaan kaiken muun varjoon.

        *Heittää kepin* Nouda poika


      • Godsmack kirjoitti:

        Meniskö ne nyt sitten taas noin pitkälle noiden poistojen lokien kanssa,
        vaikka eihän mulla mitään pelättävää ole.
        Tää ketju kyllä lähti nyt niin harhateille että aloitus jää
        kokonaan kaiken muun varjoon.

        *vierittää sivua ylös ja tarkistaa aiheen*

        Kyllä, sivuraiteille meni. Itse en edes jaksa enää sisäistää noita poistamisjuttuja. Pää särkee iha simona muutenki.

        Hyvät illan jatkot kollegoille.


      • lindqvist kirjoitti:

        *Heittää kepin* Nouda poika

        wuf lääh lääh


      • Godsmack kirjoitti:

        wuf lääh lääh

        Hölmöläiset


      • Godsmack kirjoitti:

        Kun itse toimii 100% oikein täällä on vasta hyvä
        moittimaan toisten sefujen tekemisiä.

        Itse en ole ikinä jemmaamista harrastanut... eli kyllä, toimin 100% oikein, en esim POISTA väärässä paikassa olevaa viestiä, vaan siirrän sen


      • lindqvist kirjoitti:

        Täytyy toivoa, että vastausviesti siihen ketjuun oli asiallinen ja aiheeseen liittyvä. Itse en ymmärrä noita viestejä, jos vain on tarkoitus nostaa koko ketju, eli tuolla tavoin spämmiä palstaa nostamalla vanhaa roskaa kaikkien näkyville.

        Saattaahan luotsi tehdä tuon joka tapauksessa kun lukee sinun viestisi, jos osaa laskea, että on noin tehnyt juuri 03 viestille.

        Niitä "jemma" viestejä on varmaan kymmenittäin... ja kaikki siirretty palstan ekalle sivulle...

        Ja kuten omalla palstalla olen sanonut, on myös OK vastata esim 10 vuotiaaseenkin viestiin asiallisesti, mutta ei vain sanoakseen "jep" se menee poistoon ja viesti putoaa omalla paikalleen... Tosin en ymmärrä miksi ylläpito haluaa palstan etusivulle noita 10 vuotiaita(kin) ketjuja


      • Godsmack kirjoitti:

        "Itse olen jopa täällä ehdottanut että poiston yhteydessä aina annettaisi pieni peruste, ja viestin kirjoittaja ja YP näkisi sen..."

        Toi sun huomio on kyllä havaittu, mutta toteutus ei tule olemaan helppo
        etenkään jos ei ole reksiteröitynyt käyttäjä, taikka ip muuttuu päivittäin,
        tai ei vaan käytä samaa nikkiä toistamiseen, vaikkei häiriköisikään.

        Hyvä asia se olisi, muttei tule toimimaan 100%
        Silloin se perustelu tulisi näkyä kaikille kirjoittelijoille,
        saattaahan joku toinen ketjua lukeva tai sinne kirjoittava henkilö
        nostaa metakan jos huomaa jonkun toisen kirjoittaman kommentin kadonneen,
        mutta ei näe sitä syytä miksi on poistettu, tällöin joudut joka tapauksessa
        perustelemaan suuttuneella kolmannelle osapuolelle
        poiston syyn.
        Jos et hänelle perustele, tulet saamaan valituksen käyttäjän toimesta
        ylläpidolle.
        hankalaa hankalaa

        Iso JOS...

        JOS viestipuu palautettaisi, voisi puussa näkyä poistetun viestin otsikko punaisena, ja aukeaisi perustelu poistolle.

        Siirrettyn viestin otsikko voisi näkyä vaikkapa keltaisena, ja se johtaisi ketjuun johon se on siirretty...

        Nuo lisäksi voisin jopa itse toteuttaa koodaamalla parissa tunnissa, ei siis mahdoton tehtävä...


      • kimlaa kirjoitti:

        Niitä "jemma" viestejä on varmaan kymmenittäin... ja kaikki siirretty palstan ekalle sivulle...

        Ja kuten omalla palstalla olen sanonut, on myös OK vastata esim 10 vuotiaaseenkin viestiin asiallisesti, mutta ei vain sanoakseen "jep" se menee poistoon ja viesti putoaa omalla paikalleen... Tosin en ymmärrä miksi ylläpito haluaa palstan etusivulle noita 10 vuotiaita(kin) ketjuja

        Mulla on yks ketju ilmalämmitys-systeemistä jonka aloitus on jostain vuodelta papu ja nakki. Siihen tulee viestejä sillon tällön kun ko. lämmityslaitteen omistajat käy vaihtamassa vinkkejä, linkkejä ja huoltofirmoja. Se on hyvä esimerkki hyödyllisestä vanhasta ketjusta. Milläs niitä sitte erottelis, onko hyödyllinen vai ei.


      • kimlaa kirjoitti:

        Itse en ole ikinä jemmaamista harrastanut... eli kyllä, toimin 100% oikein, en esim POISTA väärässä paikassa olevaa viestiä, vaan siirrän sen

        "Kun itse toimii 100% oikein täällä on vasta hyvä
        moittimaan toisten sefujen tekemisiä."

        Lueppas nyt oikein fiiliksellä uudelleen.


      • miss.007 kirjoitti:

        Mulla on yks ketju ilmalämmitys-systeemistä jonka aloitus on jostain vuodelta papu ja nakki. Siihen tulee viestejä sillon tällön kun ko. lämmityslaitteen omistajat käy vaihtamassa vinkkejä, linkkejä ja huoltofirmoja. Se on hyvä esimerkki hyödyllisestä vanhasta ketjusta. Milläs niitä sitte erottelis, onko hyödyllinen vai ei.

        Keskusteluhaku on yksi harvoista hyvistä uudistuksista... Sen avulla löytää noita vanhoja (myös yksi tietty luotsi voisi etsiä sopivia ketjuja siirtoa varten sillä keinolla) ketjuja.

        Mutta jos vastaus tai alotus ei ole millään muotoa ajankohtainen, niin poistoon vaan...

        Mun valvomalla palstalla yksi suuttui kun vastasin asiallisesti 2008 vuoden viestiin, ja YP halusi sen ketjun keskusteluauleen etusivulle


      • kimlaa kirjoitti:

        Keskusteluhaku on yksi harvoista hyvistä uudistuksista... Sen avulla löytää noita vanhoja (myös yksi tietty luotsi voisi etsiä sopivia ketjuja siirtoa varten sillä keinolla) ketjuja.

        Mutta jos vastaus tai alotus ei ole millään muotoa ajankohtainen, niin poistoon vaan...

        Mun valvomalla palstalla yksi suuttui kun vastasin asiallisesti 2008 vuoden viestiin, ja YP halusi sen ketjun keskusteluauleen etusivulle

        Heh, aika hyvä :D


      • kimlaa kirjoitti:

        Niitä "jemma" viestejä on varmaan kymmenittäin... ja kaikki siirretty palstan ekalle sivulle...

        Ja kuten omalla palstalla olen sanonut, on myös OK vastata esim 10 vuotiaaseenkin viestiin asiallisesti, mutta ei vain sanoakseen "jep" se menee poistoon ja viesti putoaa omalla paikalleen... Tosin en ymmärrä miksi ylläpito haluaa palstan etusivulle noita 10 vuotiaita(kin) ketjuja

        Itse olen päässyt usein poistamaan näistä vanhoista ketjuista näitä nostoviestejä, useimmiten ne menee tyylillä: hyvä, hyvä asiaa pukkaa...

        Jotkut häiriköt kyllä onneksi nostaa niitä vanhoja häiriöviestejäkin sitten etusivulle, joten niihinkin pääsee paremmin käsiksi. Sodat palstalta poistin varmaan yli 3 sivua roskaa, kun siinä aloitin, eli sekin tekee aika lailla 150 viestiä. =) En mitenkään usko, että siinä oli kaikki mitä siellä jemmassa on, en oo kaikkea 80 sivua jaksanut tutkia.

        On niitä saattanut parikin olla, jossa vanhaan viestiin on oikeasti asiallisesti ja laajasti jatkettu keskustelua pitkän tauon jälkeen, joten ilmeisesti ylläpitokin saattaa jotain nostella, mikäli vaikuttaa juurikin polttavalta aiheelta nykyhetkessä.

        Itse en ole huomannut, että viestit katoaisi omalle paikalleen, jos siitä yhden viestin poistaa, etusivulla ne pysyy, ellei muita aiheita tule tai nouse sen yli.


      • lindqvist kirjoitti:

        Itse olen päässyt usein poistamaan näistä vanhoista ketjuista näitä nostoviestejä, useimmiten ne menee tyylillä: hyvä, hyvä asiaa pukkaa...

        Jotkut häiriköt kyllä onneksi nostaa niitä vanhoja häiriöviestejäkin sitten etusivulle, joten niihinkin pääsee paremmin käsiksi. Sodat palstalta poistin varmaan yli 3 sivua roskaa, kun siinä aloitin, eli sekin tekee aika lailla 150 viestiä. =) En mitenkään usko, että siinä oli kaikki mitä siellä jemmassa on, en oo kaikkea 80 sivua jaksanut tutkia.

        On niitä saattanut parikin olla, jossa vanhaan viestiin on oikeasti asiallisesti ja laajasti jatkettu keskustelua pitkän tauon jälkeen, joten ilmeisesti ylläpitokin saattaa jotain nostella, mikäli vaikuttaa juurikin polttavalta aiheelta nykyhetkessä.

        Itse en ole huomannut, että viestit katoaisi omalle paikalleen, jos siitä yhden viestin poistaa, etusivulla ne pysyy, ellei muita aiheita tule tai nouse sen yli.

        On myös "hauskoja" nostoja. esim. tulee mieleen keskustelu vuodelta 2002 otsikkona oli "milläs ajatte kun bensa maksaa 1,6€ litralta"

        Vastaukset on tyyliä "silloin on 90% autoista sähköautoja, ja ne tankataan yhtä nopeasti kuin bensa autot, ja kantama yhtä pitkä"

        Vastaus tuli tyyliin "ihan samoilla autoilla me ajetaan, ja sähköautot ei ole kehittynyt tippaakaan tuona aikana, kiitos öljy-yhtiöiden"

        Ja nyt oli tehtynä yksi aloitus, otsikkona "muistu vuodelta 2014" eli oikein toivotaan että se nostetaan pinnalle 10 vuoden pääst


      • miss.007 kirjoitti:

        *vierittää sivua ylös ja tarkistaa aiheen*

        Kyllä, sivuraiteille meni. Itse en edes jaksa enää sisäistää noita poistamisjuttuja. Pää särkee iha simona muutenki.

        Hyvät illan jatkot kollegoille.

        Tähän oli ratkaisu nimeltää APinaVaPina (AlkuPeräinenViestiPuu) Silloin ei pomppisi muiden "lätinät" silmille, ellei niitä haluisi lukea... Mutta tuota ei tulla tekemään ikinä...


      • kimlaa kirjoitti:

        Tähän oli ratkaisu nimeltää APinaVaPina (AlkuPeräinenViestiPuu) Silloin ei pomppisi muiden "lätinät" silmille, ellei niitä haluisi lukea... Mutta tuota ei tulla tekemään ikinä...

        Ja liittyy tähän miten?


      • Godsmack kirjoitti:

        Ja liittyy tähän miten?

        Että jos olisi käytössä viestipuu, niin ne "sivuraiteilla" olevat keskustelut ei hyppisi silmille, ellei erikseen haluaisi niitä avata.

        Oletko niin nuori ettet muista aikaa kun oli viestipuu ja vastausten otsikointi


      • kimlaa kirjoitti:

        Että jos olisi käytössä viestipuu, niin ne "sivuraiteilla" olevat keskustelut ei hyppisi silmille, ellei erikseen haluaisi niitä avata.

        Oletko niin nuori ettet muista aikaa kun oli viestipuu ja vastausten otsikointi

        Taidan olla sua vanhempi.
        Ja toiseksi, oon keskusteluissa pyöriny vasta vuoden luotsina,
        säteissä 10 vuotta sefuna.


      • Godsmack kirjoitti:

        Taidan olla sua vanhempi.
        Ja toiseksi, oon keskusteluissa pyöriny vasta vuoden luotsina,
        säteissä 10 vuotta sefuna.

        Eikö Teillä ole keskell


      • kimlaa kirjoitti:

        Eikö Teillä ole keskell

        Pojulla ei ollut kanttia vastata mun lähettämään sähköpostiin
        jonka lähetin päiviä sitten =)
        Olet tosiluotsi.


      • Godsmack kirjoitti:

        Pojulla ei ollut kanttia vastata mun lähettämään sähköpostiin
        jonka lähetin päiviä sitten =)
        Olet tosiluotsi.

        En ole kertonut sähköpostiosoitettani täällä, numeron saa kysymällä.

        Ja olen tosiluotsi, jos kysytään miksi olen poistanut jonkun, niin vastaan, tarvittaessa myös palautan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe