Richard Dawkins vaparien vapahtaja

kysymystä pukkaa

24

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasse..

      Osoitaa oivasti miksi vajaki ovat vajakkeja, sillä eiväthän he olisi jos ymmärrystä löytyisi edes hiukan.

      • kysymystä pukkaa

        Juu melkoiselta vajakilta tämä Dawkins kyllä ainakin tuon perusteella vaikuttaa.


      • FUCKIFUUU
        kysymystä pukkaa kirjoitti:

        Juu melkoiselta vajakilta tämä Dawkins kyllä ainakin tuon perusteella vaikuttaa.

        Mitä tuossa on vajakkimaista. Jos tiedetään että alkiolla on Downin syndrooma jo ennen syntymää niin on hyvä että sikiö abortoidaan. Mutta jos pitää valita kumpi pitää abortoida Down sikiö vai kristityn äidin alkio, niin antaisin Downin syntyä ja sitten elää.


      • bravo!
        FUCKIFUUU kirjoitti:

        Mitä tuossa on vajakkimaista. Jos tiedetään että alkiolla on Downin syndrooma jo ennen syntymää niin on hyvä että sikiö abortoidaan. Mutta jos pitää valita kumpi pitää abortoida Down sikiö vai kristityn äidin alkio, niin antaisin Downin syntyä ja sitten elää.

        Kiva saada keskusteluun mukaan oikein vapaa-ajattelijoiden parasta A-ryhmää. Käyhän kertomassa ajatuksistasi myös täällä:

        http://www.downiaiset.fi/


      • Nasse..
        kysymystä pukkaa kirjoitti:

        Juu melkoiselta vajakilta tämä Dawkins kyllä ainakin tuon perusteella vaikuttaa.

        " Juu melkoiselta vajakilta tämä Dawkins kyllä ainakin tuon perusteella vaikuttaa."

        Sen se tekee jos oma älyllinen kapasiteetti riittää korkeintaan p askaan trollaamiseen :)))


      • kysymystä pukkaa
        Nasse.. kirjoitti:

        " Juu melkoiselta vajakilta tämä Dawkins kyllä ainakin tuon perusteella vaikuttaa."

        Sen se tekee jos oma älyllinen kapasiteetti riittää korkeintaan p askaan trollaamiseen :)))

        Jos trollin haluat nähdä, niin käypä katsomassa peiliin. Olen trollailuasi säälien seuranut jo monta vuotta. Tästä Dawkinsin möläytyksestä on ollut keskustelua myös Skepsiksen ja Tiede-lehden palstoilla joissa itse vaikutan. Eipä se keneltäkään ole pisteitä siellä saanut, mutta ei ollut vaikea arvata, että täältä kyllä löytyy saman henkisiä ja ateismipalstalta varmaan vielä enemmän. Vielä jos joku ihan oikea vapaa-ajattelija ottaisi asiaan kantaa?


      • Nasse..
        kysymystä pukkaa kirjoitti:

        Jos trollin haluat nähdä, niin käypä katsomassa peiliin. Olen trollailuasi säälien seuranut jo monta vuotta. Tästä Dawkinsin möläytyksestä on ollut keskustelua myös Skepsiksen ja Tiede-lehden palstoilla joissa itse vaikutan. Eipä se keneltäkään ole pisteitä siellä saanut, mutta ei ollut vaikea arvata, että täältä kyllä löytyy saman henkisiä ja ateismipalstalta varmaan vielä enemmän. Vielä jos joku ihan oikea vapaa-ajattelija ottaisi asiaan kantaa?

        Esitit väittämät, perustelut niille puutuvat. Lainaukset tai ylipäänsä mikään joka tukisi väittämisiäsi.

        Aloitahan uusi trollaus kun taas kävi kuten faijallesi. :)))


      • kysymystä pukkaa
        Nasse.. kirjoitti:

        Esitit väittämät, perustelut niille puutuvat. Lainaukset tai ylipäänsä mikään joka tukisi väittämisiäsi.

        Aloitahan uusi trollaus kun taas kävi kuten faijallesi. :)))

        Esitit juuri ihan itse ne perustelut väitteeni tueksi joten minun ei enään tarvitse.


      • pilailuvälinemies
        bravo! kirjoitti:

        Kiva saada keskusteluun mukaan oikein vapaa-ajattelijoiden parasta A-ryhmää. Käyhän kertomassa ajatuksistasi myös täällä:

        http://www.downiaiset.fi/

        Dawkins kärähtänyt foolauksistaan jo niin monta kertaa, että uskottavuutta puuttuu rankasti.


      • kysymystä pukkaa

        Pahaa pelkään, että tuolla tyylillä ei raivostuneita ihmisiä lepytellä. Vapareiden vapahtaja sointui niin hyvin etten malttanut olla käyttämättä. Vitsiksihän se oli tarkoitettu.


      • kysymystä pukkaa kirjoitti:

        Pahaa pelkään, että tuolla tyylillä ei raivostuneita ihmisiä lepytellä. Vapareiden vapahtaja sointui niin hyvin etten malttanut olla käyttämättä. Vitsiksihän se oli tarkoitettu.

        Joo, sointuuhan tuo. Aika moni vaan ihan tosissaan kirjoittaa vastaavasta.

        Ja se on totta, että harvapa niitä vastineita lukee. Näin varsinkin, jos ensimmäisenä luettu uutinen sattuu sopivasti vahvistamaan omaa mielikuvaa.


    • riku2192

      Ketjun aloittaja taitaa olla abortin vastustaja.

      Tässä tilanteessa useimmat amerikkalaiset ja eurooppalaiset vanhemmat päätyvät aborttiin. Aloittaja on siis mielipiteineen vähemmistössä.

      • olisiko näin?

        Saattaa olla myös down-lapsen vanhempi joka ei oikein sulata sitä, että vaparien mielestä, jos tämä tyyppi nyt sellainen on, hänen olisi pitänyt tappaa lapsensa.


      • FUCKIFUUU
        olisiko näin? kirjoitti:

        Saattaa olla myös down-lapsen vanhempi joka ei oikein sulata sitä, että vaparien mielestä, jos tämä tyyppi nyt sellainen on, hänen olisi pitänyt tappaa lapsensa.

        Silloin vanhempi ei ole ymmärtänyt mitään, sillä Dawkins puhuu sikiön abortoimisesta ei lapsen. Sikiö ja lapsi ovat kaksi täysin eri asiaa. Se raja missä sikiö muuttuu lapseksi ei ole selvä ja yksilöllinen, mutta varmuudella voidaan sanoa että 3kk hedelmöityksen jälkeen oleva sikiö ei ole vielä lapsi eli voidaan abortoida huoletta. Kristityille tulisi tehdä pakkoabortteja.


      • palstalle eksynyt
        FUCKIFUUU kirjoitti:

        Silloin vanhempi ei ole ymmärtänyt mitään, sillä Dawkins puhuu sikiön abortoimisesta ei lapsen. Sikiö ja lapsi ovat kaksi täysin eri asiaa. Se raja missä sikiö muuttuu lapseksi ei ole selvä ja yksilöllinen, mutta varmuudella voidaan sanoa että 3kk hedelmöityksen jälkeen oleva sikiö ei ole vielä lapsi eli voidaan abortoida huoletta. Kristityille tulisi tehdä pakkoabortteja.

        En tiennytkään vaparivajakkien olevan myös eugeniikan kannattajia. Aina sitä oppii uutta kun tällä palstalla luuhaa.


      • palstalle eksynyt kirjoitti:

        En tiennytkään vaparivajakkien olevan myös eugeniikan kannattajia. Aina sitä oppii uutta kun tällä palstalla luuhaa.

        Fuckifuu on nimenomaan todennut, ettei ole vapaa-ajattelija. Hän kannattaa uskontojen kieltoa ja rajoittamista, ei uskonnonvapautta; siis ei jaa va-liiton näkemyksiä.


    • ,,,,,,,,,

      Obviously the choice would be yours. For what it’s worth, my own choice would be to abort the Down fetus and, assuming you want a baby at all, try again. Given a free choice of having an early abortion or deliberately bringing a Down child into the world, I think the moral and sensible choice would be to abort. And, indeed, that is what the great majority of women, in America and especially in Europe, actually do. I personally would go further and say that, if your morality is based, as mine is, on a desire to increase the sum of happiness and reduce suffering, the decision to deliberately give birth to a Down baby, when you have the choice to abort it early in the pregnancy, might actually be immoral from the point of view of the child’s own welfare. I agree that that personal opinion is contentious and needs to be argued further, possibly to be withdrawn. In any case, you would probably be condemning yourself as a mother (or yourselves as a couple) to a lifetime of caring for an adult with the needs of a child. Your child would probably have a short life expectancy but, if she did outlive you, you would have the worry of who would care for her after you are gone. No wonder most people choose abortion when offered the choice. Having said that, the choice would be entirely yours and I would never dream of trying to impose my views on you or anyone else.”

    • Todettakoon ensin, että minä olen yksinhuoltajaäidin lapsi. Toisissa olosuhteissa alkio, josta myöhemmin tuli minä, olisi abortoitu. En silti vastusta aborttia. En olisi täällä valittamassa miksi en syntynyt, vaan silloin minua ei yksinkertaisesti olisi. (Mikä seikka olisi joidenkin mielestä kai hyvä asia.)

      Toiseksi oma lapseni oli vähällä syntyä n. raskausviikon 20 paikkeilla. Tämäntapaisia kysymyksiä tuli siis mietittyä aikanaan ihan itse.

      Luin Dawkinsin vastauksen, eikä siihen ole juuri lisättävää. Sähköpostit ja vastaavat lähetetään kuten puhuttaisiin ja vastaanotetaan kuten luettaisiin. Ja lehdet mielellään ottavat isoja otsikoita. Samahan nähtiin vaikkapa Anni-videon tai Päivi Räsäsen kommentin jälkeen: harva itse katsoi alkuperäistä lähdettä ja pohti sitä sen pidempään.

    • En minä palvo ihmisiä. Dawkins ei ole vaparien ylipappi tai piispa vaan ihminen joka on tunnettu kyllä ateistina mutta ei hän sanele ateistien mielipiteitä.

      Itse koen Dawkinsin ottaneen tuossa harha-askeleen. En pidä järkevänä sitä että ateisti antaa "valmiita vastauksia" jos joku kysyy mielipidettä, vaan pikemminkin tietoa ja näkökohtia joita kysyjä voi käyttää itse pohtiessaan vastausta.

      Minä en sanoisi kysyjälle että olisi moraalisesti väärin olla abortoimatta Down-sikiötä. Minä en ehkä vastaisi välttämättä mitään koska en tunne Down-lasten kanssa elämistä joten minulla ei ole lähtökohtaa josta voisin kommentoida. Yleisesti voisi kommentoida kärsimyksen määrän minimoinnin näkökulmasta - kuten Dawkins laajennetussa vastauksessaan teki. Eli jos tavoitteena on että maailmassa ei olisi turhaa kärsimystä niin sitä kautta voisi sitten pohtia kumpi vaihtoehto johtaa siihen: toisessa vanhemmat kärsivät ehkä tunnontuskaa päätöksestään, toisessa taas mahdollisesti koko perheen elämä muuttuu haastavammaksi. Tässäkään ei ole selkeää vastausta sen suhteen mikä olisi absoluuttisesti oikein.

      Dawkins toi laajennetussa vastauksessaan esille myös sen että tilastollisesti suuri määrä Down-sikiötä abortoidaan. Vaikka tämä lienee totta, niin siitä ei silti voi vetää moraalisia johtopäätöksiä, kyseessä on argumenttivirhe jossa enemmistön mielipide olisi jollain tavoin oikeampi kuin vähemmistön. Toki sen voi mainita, mutta ei se ole kunnollinen perustelu argumentille.

      Summa summarum, ateistitkin voivat tehdä erehdyksiä, ja tässä tapauksessa sitä myös edesauttoi se että konteksti (140-merkkinen twiitti) oli niin suppea että vastauksesta jäi paljon sellaista pois jota ilman sanoma muodostui varsin tylyksi. Olisi ehkä ollut parempi jättää vastaamatta tai viitata ehkä johonkin lähteeseen jossa asiaa on käsitelty laajemmin. Tosin näin jälkiviisaana on helppo kommentoida kun tietää miten tuohon asiaan suhtauduttiin twitterversessä.

    • Dawkinsilla on joko hiukan kihahtanut, kun on Twitterissä mennyt laukomaan mielipiteensä tähän tyyliin. Ikäänkuin olisi kelvollinen sanomaan kenellekään, kuinka tämän pitää elää tai mitä päättää. Hänen olisi fiksuna miehenä pitänyt tajuta pitäytyä neuvomasta ja ohjata tiedon lähteille sen sijaan.

      Se, että hän on periaatteessa oikeassa ja neuvoo tekemään, kuten 90% ihmisistä on tehnyt tai tekee tuossa tilanteessa, ei muuta asiaa miksikään. Virhe, joka tulee kostautumaan. Tosin äärihihhulien retoriikka on niin lapsellista, että sitä ei voi ottaa tosissaan.

      Ai niin, ja haistapa v**tu tuosta "vapahtajasta".

      • Kyselijä

        "Ai niin, ja haistapa v**tu tuosta "vapahtajasta"."

        Yllättävän agressiivista porukkaa olette, ette osaa ottaa vitsiä. Ovatko kaikki vapaa-ajattelijat samanlaisia?


      • Kyselijä kirjoitti:

        "Ai niin, ja haistapa v**tu tuosta "vapahtajasta"."

        Yllättävän agressiivista porukkaa olette, ette osaa ottaa vitsiä. Ovatko kaikki vapaa-ajattelijat samanlaisia?

        Samat sanat. Anteeksi, etten osaa olla "kunnon kuli" ja toimia, kuten tahdot. Tiesitkö, että huumori on hauskaa vain alhaalta ylöspäin. Ylhäältä alaspäin kyse on vähemmistöön kohdistuvasta syrjinnästä. Sinun "vapahtaja" läppäsi oli tasan yhtä hauska kuin homo- tai somalivitsi.


    • Anonyymi

      1. Geenit (keskeinen elämän komponentti) OVAT digitaalia informaatiota

      2. Ihmisen parhaan tietämyksen mukaan, digitaalinen informaatio ON AINA älykkyyden tuottamaa

      Tässä kohtaa kysymys siis kuuluu: onko olemassa mitään tieteellisiä mekanismeja – muita kuin älykkyys – jotka aikaansaavat tai lisäävät digitaalista informaatiota? Ei. Njet. Not. Inte.

      Sen vuoksi – ihmisen parhaan tietämyksen mukaan – geenit (keskeinen elämän komponentti) OVAT älykkyyden tuottamaa.

      Loppupäätelmät: Dawkinsin mukaan 99 prosentin varmuudella Jumalaa ei ole, mutta todennäköisesti on joku älykäs suunnittelija (alien) joka synnytti elämän ja lähetti sen maapallolle (edelleen jää siis auki se, mikä/kuka synnytti tuon alienin, kuten kirjoitin artikkelissa, ”Missä on Kuu?”). Ja joka tapauksessa, Dawkinsin mukaan, Jumala on hirviö – vaikkakin kuoli myös Dawkinsin omien syntien – ja hänen syntinsä - sovittamiseksi. Kaikki muu on tuon videon pohjalta ”hänen omaa ajatustaan, uskomuksiaan, luulojaan sekä useiden saamiensa kirjeiden kommentteja”. Eli spekulaatiota vailla perustaa.

      Lähde: http://www.thepukki.fi/blog/post/uskooko-jumala-ateisti-richard-dawkinsiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe