Kokonaiset kylät päättäneet yhdessä etteivät noudata Paskalakia!

veke.#¤!

Iltalehden nettiversiossa juttu tästä asiasta. Alun perin Helsingin Sanomien juttu jossa kyläläiset yhdessä päättäneet etteivät tee mitään jätevesi uudistuksia vaikka "Käsiraudoissa vietäisiin".
Saman tyylistä palautettahan aikaisemmin oli Nurmeksen palstalla kesällä paitsi puuttui KYLIEN YHTEINEN PÄÄTÖS.
Minua se ei koske mutta tuttuja on paljon jotka sanovat ettei heidän rahat riitä ja eivät myöskään tee muutoksia ja lainaa eivät ota ja milläpä ne maksettaisiin kun rahat menee jokapäiväiseen elämään, pienet eläkkeet jne.

9

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELKRT

      Olisikohan Nurmeksessa muita paskalain rikkojia kuin minä? Jos on, niin miten kokoaisimme voimamme taistelussa ko lakia vastaan.

      • Täältä löytyy 2!!

        Tästä löytyy yksi ja naapuri on myös vannonut ettei centtiäkään laita vesi paskalakiin.
        Miten tosiaan voisimme neuvotella kasvokkain kun tänne ei voi laittaa puh.numeroa tai s-posti osoitetta?
        Olisiko kaupunginvaltuustossa jämäkkä mies tai nainen joka organisoisi tapahtuman johon voisi tulla kaikki paskalain vastustajat?
        Minä lähden ennen linnaan kun investoin centtiäkään tähän paskalakiin, joudan istumaan kun olen eläkkeellä, eri asia sellaiset jotka käy töissä.


    • Neiti kot

      Nurmeksen tori on hyvä paikka. Rihkama kauppiaat on lomalla Thaimaassa. Olisko maanantai hyvä päivä kokoontua?

      • hyvä idea

        Niin, se voisi olla hyvä idea mutta pitäisi saada mahdollisimman monta vastustajaa paikalle joten ei pikaisella aikataululla.
        Ja ABC tai Teboil olisi hyvä paikka jos on hyvä sää, voi olla muitakin hyviä paikkoja mutta nää tuli ensin mieleen.
        Entä olisiko hyvä ajatus laittaa ilmoitus lehteen hyvissä ajoin, ei se kovin kalliiksi tulisi jos vaikkapa 5 henkilöä maksaisi ilmoituksen.
        Kyllä asia on niin tärkeä, maaseutu muutenkin autioituu ja ihmiset joutuvat lähtemään vuokrakämppään kun monilla on niin pieni eläke, hädin tuskin riittää ruokaan ja muihin menoihin.
        Tiedän sellaisia pieneläkeläisiä jotka eivät pysty tilaamaan lehtiä enää tai korkeintaan Ylä-Karjalan ja eikä heillä kaikilla ole nettiä kun ei riitä rahat.


      • hyvä idea
        hyvä idea kirjoitti:

        Niin, se voisi olla hyvä idea mutta pitäisi saada mahdollisimman monta vastustajaa paikalle joten ei pikaisella aikataululla.
        Ja ABC tai Teboil olisi hyvä paikka jos on hyvä sää, voi olla muitakin hyviä paikkoja mutta nää tuli ensin mieleen.
        Entä olisiko hyvä ajatus laittaa ilmoitus lehteen hyvissä ajoin, ei se kovin kalliiksi tulisi jos vaikkapa 5 henkilöä maksaisi ilmoituksen.
        Kyllä asia on niin tärkeä, maaseutu muutenkin autioituu ja ihmiset joutuvat lähtemään vuokrakämppään kun monilla on niin pieni eläke, hädin tuskin riittää ruokaan ja muihin menoihin.
        Tiedän sellaisia pieneläkeläisiä jotka eivät pysty tilaamaan lehtiä enää tai korkeintaan Ylä-Karjalan ja eikä heillä kaikilla ole nettiä kun ei riitä rahat.

        Tarkoitin tietenkin HUONO sää eikä hyvä sää!


    • veke.#¤!

      Sen alkuperäisen Hesarin jutun voi lukea ja tallentaa googlettamalla esim. hakusanoiksi: " Kokonaiset kylät kieltäytyvät noudattamasta uutta jätevesilakia".
      Siis ensin hs.fi ja sitten hakusanat. Kommentit jutun jälkeen on myös on mielenkiintoisia.
      Mielenkiintoisia lukuhetkiä!

    • عكس تقرير إسرائيلي ا

      عكس تقرير إسرائيلي الهواجس التي تعيشها إسرائيل على وقع الثورة السورية وتطورات الأحداث الميدانية، خصوصا مع تنامي نفوذ الجماعات الجهادية، وتداعيات تعاظم قوة تنظيم القاعدة وانعكاس ذلك على هضبة الجولان المحتلة، حال تمكنت التنظيمات الإسلامية من الإطاحة بنظام الرئيس بشار الأسد.
      وحذر التقرير -الذي أعده الباحثان أفيف أوريج ويورام شفايتسير من " Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿ Ѿمعهد أبحاث الأمن القومي" بجامعة تل أبيب- من "إقدام الحركات الجهادية الإسلامية على تنفيذ عمليات عسكرية ضد أهداف إسرائيلية، عقب سيطرة تنظيم القاعدة وتعزيز قوته في هضبة الجولان بالجانب السوري".
      وتناول التقرير -الذي استعرضته صحيفة "هآرتس" حركة الجهاد العالمية "كإيديولوجية دينية وتطورات تاريخية وتهديداتها لإسرائيل ولليهود"، واستعرض ما اعتبره "عقدا من الإرهاب" والحرب الإستراتيجية لتنظيم القاعدة الذي تمكنه من إعادة هيكلة صفوفه وتدعيم قواته رغم تصفية الإدارة الأميركية العديد من قياداته وزعيمه أسامة بن لادن، حيث استغل التحولات في دول الربيع العربي

    • Ei maha mittään

      Minkäs mahdat kun sakko tulee ja jos ei maksa niin vaikka ulosmittaus loppupelissä, kyllä suomessa osataan PAKKOKEINOT.
      (autoverotuskin taas kallistuu eikä kukaan mahda mitään)

    • täyshoitoon haluan

      Tietääkseni sakot voi " maksaa " istumalla linnassa, toisin sanoen lepokodissa, oikaiskaa jos olen väärässä.
      Poliisin kirjoittamia sakkoja ei voi muuntaa linna tuomioksi mutta oikeuden määräämät sakot voi hyvittää linnatuomiolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8484
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe