Luin teoksesta, että joidenkin eurooppalaisten kaupunkien nimet olisivat alun perin suomalaisperäisiä. Tämä on sikäli loogista, että viikingithän matkustivat aikanaan hyvinkin pitkälle sivistys- ja kulttuuriretkillään, uudelleennimeten barbaarikyliä. Näin syntyivät esimerkiksi nimet Valencia (valeen sija), Venetsia (veneen sija) ja Sofia, joka nimettiin viikinkipäällikkö Krister Pettersonin vaimon mukaan.
Valencia-sanan etymologia
Merkonomi Nortamo
4
209
Vastaukset
- sanaton
Vettenhof-Aspa oli samoilla linjoilla jo 50 vuotta sitten,kannatus jäi mitättömäksi.
- Merkonomi Nortamo
Kuuluisa Vettenhof-Aspa!
- viikinki määkin olen
Emeritusprofessori Kalevi Wiik taisi lähes todistaa, että me suomalaiset ollaan sukulaiskansaa baskien kanssa. Joten teoriasi taitaa olla lähes totta.
- Merkonomi Nortamo
Aivan! Esimerkiksi Bilbaon kaupungin on juonnettu suomenkielisestä sanasta "bilbiografia."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....808902Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156747Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005950- 1523850
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303241Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.653169- 1672199
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171816- 321478
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191256