Varatun kaa?

Mimmu

Kertokaapa, te parisuhteista kaiken tietävät, mikä on se hetki, kun varattu mies jättää vaimonsa, ja alkaa elää uuden naisen kanssa?
Kaikissa ketjuissa, joissa asiasta puhutaan, te kaikkitietävät valistatte meitä toisia naisia: "jos mies haluaisi jättää vaimonsa, hän olisi tehnyt sen jo", riippumatta siitä kuinka kauan rinnakkaissuhde on kestänyt. Haarukkaa tällä samalle ajalle on noin puolesta vuodesta kuuten vuoteen, näin nopealla silmäyksellä.
Eli sanokaahan nyt, mikä on se hetki, jolloin mies jättää vaimonsa, jos on jättääkseen?

50

8065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tietäjä

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta niin kuin kaikki elämässä?

• Mimmu

Kysymyshän onkin ironiasta, rakkaani, ironiasta.
        Nimenomaan tuota ajoin takaa koko viestillä, kun täällä näitä "neuvojia" riittää. Onneksi olkoon, tajusit.

• Kake

Taitaa olla yleisempää, että se vaimo sen miehen sitten loppujen lopuksi jättää, kun kaksoiselämä selviää.
      Soitat vaan rouvalle, niin alkaa tapahtua.
      Mikäs hätä miehellä on, kun kodin/lastenhoitaja on ja toisaalta panopuu aina tarvittaessa.

• green eyes

..kun miehellä on kaksi "vaimoa"
        kukapa sellaisesta tilanteesta pois lähtisi?
        (mutta..ei aina asiat mene niinkuin mies haluaa...)

• Mimmu

En soita.
        Olen totta puhuakseni ihan tyytyväinen tilanteeseen. Nyt. Tällä hetkellä.

• Kokenut

Se on totta, että mies ei eroa hae, vaan vaimo. Mutta ei toinen nainen välttämättä saa miestä itselleen niin että soittaa "vanhalle" naiselle.

Minun tyttöystäväni soitti vaimolleni. Kävi niin että vaimo ei ottanut eroa, mutta minä annoin kenkää tyttöystävälle. Tuo tyttöystäväni kuvitteli vaimoni jättävän minut saatuaan selville toisen naisen olemassaolon.

• Mimmu
        Kokenut kirjoitti:

Se on totta, että mies ei eroa hae, vaan vaimo. Mutta ei toinen nainen välttämättä saa miestä itselleen niin että soittaa "vanhalle" naiselle.

Minun tyttöystäväni soitti vaimolleni. Kävi niin että vaimo ei ottanut eroa, mutta minä annoin kenkää tyttöystävälle. Tuo tyttöystäväni kuvitteli vaimoni jättävän minut saatuaan selville toisen naisen olemassaolon.

Kerro lisää! Miten koit itse suhteesi tyttöystävääsi? Oliko hän sinulle pelkkä panopuu, vaihtelua siihen kotona häärivään nannyyn? (Kuten tuolla ylempänä väitetään _kaikkien_ tyttöystävien olevan) Harkitsitko ikinä vaimosi lemppaamista?
        Minua kiinnostaisi ihan objektiivisesti sinun tarinasi, ilman mitään saarnoja/neuvoja tai vastaavaa roskaa. Kiits.

• nainen

ihan noinkaan yksioikoisia ole. Yleensä joo vaimo jättää miehen, mutta mutta... Hyvää miestä, joka joskus seikkailee ei noin vain jätetäkään. Onko tullut mieleen, ettei vieraissa pomppiva mies (ainakaan ellei se ole kroonista) ole suinkaan vaimolleen "panopuu" vaan häneltä saattaa saada ties kuinka tyydyttävää seksiä? Ja kaikkea muutakin.

• Eräs mies

Jos mies aikoo jättää vaimonsa, niin hän jättää vaimon riippumatta siitä, onko uutta vai ei.

• Mimmu

...kysymys ollutkaan tästä. Vaan siitä, että mistä voi tietää, koska on mennyt se hetki, jolloin varattu mies jättää vaimonsa. Moni täällä tuntuu tietävän, ihmisiä ja olosuhteita tuntematta. Kertokaa nyt, kun kerran tiedätte.

• green eyes
        Mimmu kirjoitti:

...kysymys ollutkaan tästä. Vaan siitä, että mistä voi tietää, koska on mennyt se hetki, jolloin varattu mies jättää vaimonsa. Moni täällä tuntuu tietävän, ihmisiä ja olosuhteita tuntematta. Kertokaa nyt, kun kerran tiedätte.

Itse katsoin tilannetta yli kaks vuotta..melkein kolme
        Mitään ei tapahtunut siinä ajassa. Olen kuullut että jotkut ovat olleet 10vuotta "toisia naisia"..
        Toivo eli kauan aikaa että meistä olisi tullut jotain.. mutta todellisuus olikin toista

• sinuna
        Mimmu kirjoitti:

unohtaisin miehen ja etsisin rinnalle vapaata sorttia olevan. sanompa vaan että lopeta ajois, koskaan se ei tuu sun olemaan ja jos tulee niin ei ainakaa kokonaan, kerran pettää aina pettää. ajatteleppas asia omalle kohdalles.

• Mimmu
        sinuna kirjoitti:

unohtaisin miehen ja etsisin rinnalle vapaata sorttia olevan. sanompa vaan että lopeta ajois, koskaan se ei tuu sun olemaan ja jos tulee niin ei ainakaa kokonaan, kerran pettää aina pettää. ajatteleppas asia omalle kohdalles.

Kiitos neuvosta, vaikka en sitä pyytänytkään.
        Ja ihan tiedoksi, minulla ei ole ongelmaa lopettaa suhetta, joka ei toimi. Tämä toimii, ainakin vielä.
        Koska asia tuntuu olevan hankala, otan avuksi kerällisen rautalankaa. Koko jutun pointti oli se, että toisilleen tuntemattomat ihmiset selittävät kuinka "juuri se mies ei ikinä ole sinun, koska rakastaa vaimoaan enemmän". Niin kuin sinäkin antauduit neuvomaan, tartuit heitettyyn syöttiin. Mistä tiedät? Käsittääkseni kaikki me täällä olemme yksilöitä, kaikki me teemme omat ratkaisumme, ja omat virheemme. Eikä kukaan meistä osaa ennustaa... jos sinulle kävi huonosti, ei se automaattisesti merkitse sitä, että minullekin käy.

• Reetta
        Mimmu kirjoitti:

Ei sitä voi mistään tietää tyhmä. Et kai ole miehen kanssa silloin kun hän on vielä vaimonsa kanssa, silloinhan olet kodinrikkoja ja pettäjä.

Etsi vapaa mies ja kysy, että kauanko häneltä meni jättää vaimonsa aikanaan, silloin saat yhden tarkan ajan selville.

• nainen
        Mimmu kirjoitti:

Ei se juju olekaan siinä mistä tietää koska varattu mies jättää vaimonsa vaan siinä mitä sitten tapahtuu jos niin joskus käy. Kuvitellaanko, että tästä kakkossuhteesta tulisi automaattisesti sen jälkeen ykkössuhde??? Ehkä, mutta niin tapahtuu aniharvoin. Asiassa kuin asiassa kannattaa ensin miettiä mitä haluaa, miksi haluaa ja onko suhteella realistiset onnistumisen mahdollisuudet. Mielestäni ne on melko pienet jos kaikki riippuu näennäisesti vain siitä milloin mies ottaa eron/heitetään pihalle.

• nainen
        Mimmu kirjoitti:

Kiitos neuvosta, vaikka en sitä pyytänytkään.
        Ja ihan tiedoksi, minulla ei ole ongelmaa lopettaa suhetta, joka ei toimi. Tämä toimii, ainakin vielä.
        Koska asia tuntuu olevan hankala, otan avuksi kerällisen rautalankaa. Koko jutun pointti oli se, että toisilleen tuntemattomat ihmiset selittävät kuinka "juuri se mies ei ikinä ole sinun, koska rakastaa vaimoaan enemmän". Niin kuin sinäkin antauduit neuvomaan, tartuit heitettyyn syöttiin. Mistä tiedät? Käsittääkseni kaikki me täällä olemme yksilöitä, kaikki me teemme omat ratkaisumme, ja omat virheemme. Eikä kukaan meistä osaa ennustaa... jos sinulle kävi huonosti, ei se automaattisesti merkitse sitä, että minullekin käy.

Kaikki on kiinni omastatunnosta ja päätöksestä ei mistään muusta. Tässäkin on taas kyse enemmän siitä voisitko Sinä rakastaa täysillä miestä, joka ei tiedä kumpaa rakastaa enemmän, sinua vai vaimoaan. Ihan henkilökohtaisesti tiedän, että on parempi neuvoa itseään kuin ketään muuta. Siksi kysymys kuuluukin "teenkö virheen jos seurustelen varatun kanssa?" ja "seuraako siitä hyvää kenellekään?"

• Mimmu
        nainen kirjoitti:

Kaikki on kiinni omastatunnosta ja päätöksestä ei mistään muusta. Tässäkin on taas kyse enemmän siitä voisitko Sinä rakastaa täysillä miestä, joka ei tiedä kumpaa rakastaa enemmän, sinua vai vaimoaan. Ihan henkilökohtaisesti tiedän, että on parempi neuvoa itseään kuin ketään muuta. Siksi kysymys kuuluukin "teenkö virheen jos seurustelen varatun kanssa?" ja "seuraako siitä hyvää kenellekään?"

... kyllä pointin. Mutta uskon vakaasti, että melkein kaikki "toiset naiset" ovat pohtineet pohtimasta päästyäänkin juuri noita kysymyksiä. Minäkin.
        Henkilökohtainen filosofiani on kuitenkin se, että mieluummin kadun niitä asioita, joita olen tehnyt, kuin niitä, jotka jätin tekemättä.
        Enkä minä mielestäni ole millään tasolla vastuussa miehen suhteesta vaimoonsa, minä olen vastuussa omassa suhteestani mieheen. Omatunto ei siis kolkuta, enää. Aluksi kyllä, mutta ei enää.

• Mimmu
        Reetta kirjoitti:

Ei sitä voi mistään tietää tyhmä. Et kai ole miehen kanssa silloin kun hän on vielä vaimonsa kanssa, silloinhan olet kodinrikkoja ja pettäjä.

Etsi vapaa mies ja kysy, että kauanko häneltä meni jättää vaimonsa aikanaan, silloin saat yhden tarkan ajan selville.

Saatan olla tyhmäkin. Kuinka vaan. Ilmeisesti sinuun verrattuna olen tosi tyhmä.
        Minä en petää ketään, ja usko huviksesi "koti" oli rikki jo kauan sitten. Jos kahden ihmisen väliin pääsee kolmas, se väli on syntynyt jo aiemmin.
        Kirjoitit:
        "Ei sitä voi mistään tietää tyhmä."
        Jos luet viestejä tällä palstalla ihan ajatuksen kanssa (sinähän et ole tyhmä, ethän?) niin huomaat kyllä, että jotkut tietävät sen. Ja kaiken muunkin tuntemattomien ihmisten välisistä suhteista, ja olosuhteista näiden suhteiden takana.

• Mimmu
        nainen kirjoitti:

Ei se juju olekaan siinä mistä tietää koska varattu mies jättää vaimonsa vaan siinä mitä sitten tapahtuu jos niin joskus käy. Kuvitellaanko, että tästä kakkossuhteesta tulisi automaattisesti sen jälkeen ykkössuhde??? Ehkä, mutta niin tapahtuu aniharvoin. Asiassa kuin asiassa kannattaa ensin miettiä mitä haluaa, miksi haluaa ja onko suhteella realistiset onnistumisen mahdollisuudet. Mielestäni ne on melko pienet jos kaikki riippuu näennäisesti vain siitä milloin mies ottaa eron/heitetään pihalle.

Totta, en voi tietää, jatkuuko suhde miehen eron jälkeen. Mutta eikös se ole sama tilanne ihan missä tahansa suhteessa? Ei kukaan voi olla täysin varma, että suhde jatkuu ikuisuuksiin. Joskus on vain mentävä virran mukana.
        Eikä minulla ole mitään kuvitelmia...

• nainen
        Mimmu kirjoitti:

... kyllä pointin. Mutta uskon vakaasti, että melkein kaikki "toiset naiset" ovat pohtineet pohtimasta päästyäänkin juuri noita kysymyksiä. Minäkin.
        Henkilökohtainen filosofiani on kuitenkin se, että mieluummin kadun niitä asioita, joita olen tehnyt, kuin niitä, jotka jätin tekemättä.
        Enkä minä mielestäni ole millään tasolla vastuussa miehen suhteesta vaimoonsa, minä olen vastuussa omassa suhteestani mieheen. Omatunto ei siis kolkuta, enää. Aluksi kyllä, mutta ei enää.

Olet nyt periaatteessa vastuussa vain suhteestasi mieheen. Jos kuitenkin saisit tuon miehen "omaksesi" niin eikö sinua yhtään häiritsisi ettei mies ollut edellisessäkään avioliitossa vastuussa suhteesta vaimoonsa niin miksi olisi sitä sinunkaan kanssasi? Ja koska mies oli uskoton edellisessä avioliitossaan niin etkö sinäkin voisi olla sitä, samoin hän edelleen sinulle? Jos oman moraalikäsityksen mukaan hyväksyy toisen uskottomuuden (viis mistään syistä tai selityksistä) niin täytyyhän toisenkin sallia sama sinulle?

• nainen
        Mimmu kirjoitti:

Totta, en voi tietää, jatkuuko suhde miehen eron jälkeen. Mutta eikös se ole sama tilanne ihan missä tahansa suhteessa? Ei kukaan voi olla täysin varma, että suhde jatkuu ikuisuuksiin. Joskus on vain mentävä virran mukana.
        Eikä minulla ole mitään kuvitelmia...

sanoisin, ettei koskaan pitäisi mennä virran mukana, koska silloin ei todellakaan tiedä mihin joutuu. Jos on edes pientä suunnitelman poikasta niin lopputulos on paljon parempi.

• nainen
        Reetta kirjoitti:

vapaa ihminen todella rakastaa varattua, hän kunnioittaa tämän suhdetta vaimoonsa (tässä tapauksessa) ja vetäytyy tilanteesta. Niin se menisi kaiken järjen mukaan. Monilla vain ei ole järkeä rakastuessaan eivätkä he näe metsää puilta.

• Mimmu
        nainen kirjoitti:

Olet nyt periaatteessa vastuussa vain suhteestasi mieheen. Jos kuitenkin saisit tuon miehen "omaksesi" niin eikö sinua yhtään häiritsisi ettei mies ollut edellisessäkään avioliitossa vastuussa suhteesta vaimoonsa niin miksi olisi sitä sinunkaan kanssasi? Ja koska mies oli uskoton edellisessä avioliitossaan niin etkö sinäkin voisi olla sitä, samoin hän edelleen sinulle? Jos oman moraalikäsityksen mukaan hyväksyy toisen uskottomuuden (viis mistään syistä tai selityksistä) niin täytyyhän toisenkin sallia sama sinulle?

Minä oikeasti uskon siihen että asiat ja ihmiset voivat muuttua. Jos vaimolle kävi noin, ei se tarkoita että niin kävisi minulle. Toki se on mahdollista, mutta en usko että se on sääntö ilman poikkeuksia. En usko, että miehen entinen elämä häiritsisi. Jokaisessa uudessa suhteessa on annettava niiden entisten olla, oli suhde saanut alkunsa miten vain. Voin tietysti olla väärässä, aika näyttää.
        Itse en ole ollut uskoton kenellekään ikinä, ja haluan uskoa, etten koskaan tule olemaankaan.

• Mimmu
        nainen kirjoitti:

vapaa ihminen todella rakastaa varattua, hän kunnioittaa tämän suhdetta vaimoonsa (tässä tapauksessa) ja vetäytyy tilanteesta. Niin se menisi kaiken järjen mukaan. Monilla vain ei ole järkeä rakastuessaan eivätkä he näe metsää puilta.

Miksi minun pitäisi kunnioittaa miehen suhdetta vaimoon, kun hän ei itsekään tee niin?
        Miksi minun pitäisi luopua mahdollisuudesta saada hyvä ja toimiva ihmissuhde, ja löytää oikea onni? Vaimo on jo luopunut.

• Tiina
        Mimmu kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kunnioittaa miehen suhdetta vaimoon, kun hän ei itsekään tee niin?
        Miksi minun pitäisi luopua mahdollisuudesta saada hyvä ja toimiva ihmissuhde, ja löytää oikea onni? Vaimo on jo luopunut.

Tunkeilen väliin.. Kunnioita itseäsi. Mistä tiedät, että mies kunnioittaisi sinua vaimonaan yhtään paremmin kuin nykyistä vaimoaan?

• jm64

Tällaiset ihmissuhdekuviot ovat monimutkaisia, ja ihan vähällä selittämisellä kukin tilanne ei toisille selviä. Tällaisen foorumin puiteissa tuskin kukaan pystyy omaa tilannetta selittämään niin perusteellisesti, että joku toinen voisi antaa ko. tilanteeseen varmasti toimivia neuvoja, muuten kuin vahingossa. Toisaalta hölmöä olisi kenenkään ottaa tällä saatuja neuvoja 100%:sti tosissaan. Mutta keskustelu antaa uusia näkökulmia ja on hyvä tietää ettei ole ainoa ihminen maailmassa samanlaisten ongelmien kanssa.

Itse elän huonosti toimivassa avioliitossa ja jo kaksi vuotta minulla on ollut suhde toiseen naiseen. Alusta asti tälle toiselle naiselle on ollut täysin selvää, että olen varattu, ja olen alleviivannut sen tosiasian, että en ole missään nimessä harkitsemassa eroa mitenkään lähitulevaisuudessa. Suhteemme ainoa tarkoitus on seksin harrastaminen. Toinen nainen on tämän tilanteen hyväksynyt, tyytyy nykytilaan, eikä vaadi enempää.

Itse kokisin sellaisen tilanteen äärettömän moraalittomaksi, jossa olisin luvannut toiselle naiselle joskus eroavani ja aloittavani uuden elämän hänen kanssaan; vaikka en todellisuudessa aikoisi niin tehdä. Voisin kuvitella, että tällaisiakin paskanpuhujia kyllä löytyy.

Monien mielestä varmaankin vaimoni pettäminen ylittää jo kaiken moraalittomuuden rajan, ja sen jälkeen on turha puhua moraalista enää mitään? Itse en ole samaa mieltä.

Olen miettinyt paljon asiaa, ja päätynyt siihen että minun, vaimoni ja lastemme elämäntilanteessa avioero olisi se kaikkein huonoin vaihtoehto kaikille. En näe suuria toiveita siitä, että avioliittoni muuttuisi koskaan parisuhteen osalta paremmaksi, olen toki yrittänyt ja yritän jatkuvasti saada asioihin parannusta. Ei auta kuin jatkaa näin toistaiseksi ja katsoa ajan myötä kuinka tässä käy. Suhde toiseen naiseen auttaa itseäni kuitenkin kestämään tilanteen paremmin. Ilman tätä toista suhdetta olisin ehkä jo eronnut, ja kuten jo sanoin, tämä olisi ollut vaimolleni ja lapsilleni oikeasti se huonompi vaihtoehto.

Tarkemmin omasta tilanteestani olen kertonut mm. täällä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000440&posting=22000000004252587#22000000004252587

• arska

"Olen miettinyt paljon asiaa, ja päätynyt siihen että minun, vaimoni ja lastemme elämäntilanteessa avioero olisi se kaikkein huonoin vaihtoehto kaikille. En näe suuria toiveita siitä, että avioliittoni muuttuisi koskaan parisuhteen osalta paremmaksi, olen toki yrittänyt ja yritän jatkuvasti saada asioihin parannusta. Ei auta kuin jatkaa näin toistaiseksi ja katsoa ajan myötä kuinka tässä käy. Suhde toiseen naiseen auttaa itseäni kuitenkin kestämään tilanteen paremmin. Ilman tätä toista suhdetta olisin ehkä jo eronnut, ja kuten jo sanoin, tämä olisi ollut vaimolleni ja lapsilleni oikeasti se huonompi vaihtoehto."

Hiphurraa vaan tällä toiselle naisellesi tuosta, että hän altruistisesti ja empatian kiilto silmissään panee sinua, jotta sinä kestäisit paremmin itseäsi ja jaksaisit pitempään huonossa avioliitossasi. Voi venäjä mitä perusteluja sitä näkeekään. Eikö ole tullut ottaa esim. aprisuhdeneuvojaan yhteyttä?? Apuja saa jos niitä älyää (siis lue uudelleen: ÄLYÄÄ) hakea.

Onnea vaan loppuelämällenne

• löytyy

Näyt ajatelleen asioita aikalailla vain omasta näkökulmastasi, ainakin sen kuvan sai. Tunnut hoitavan vain itseäsi käymällä vieraissa. Sinä et halua erota, mutta mistä tiedät vaikka vaimosi olisikin lopulta helpottunut jos eroaisitte ja kaikkien teidän elämä paranisi?
        Tietenkin kannattaisi käydä jossain terapiassa tai jopa lääkärillä, koska haluttomuuteenhan voi olla ihan hoidettava syy.

• Jättämisestä

Ei sellaista aikaa taikka hetkeä voi antaa. Joku jättää heti, toinen ei koskaan. Se on aivan yksilökohtaista.

Itsellä se kesti noin 3 vuotta. Vuosi - kaksi meni uuteen ihmiseen tutustuessa riittävästi, jotta tiesi vaihdon olevan oikea liike. Tämän jälkeen kului noin vuosi siihen, että rauhallisesti lopetin vanhan liiton siten, että kellekään ei jäänyt paskan maku suuhun.

Minusta asioista pitää puhua avoimesti ja tuota asiaa voi kysyä mieheltä suoraan. Aikooko hän jättää vanhan kumppanin ja milloin? Jos hän ei ole vielä valmis, niin häneltä voi kysyä minkä asian pitää muuttua, jotta hän saa päätöksen tehtyä? Kannattaa asettaa joku takaraja.

Minusta on tärkeää pitää uusi kumppani hyvin ajan tasalla siitä missä mennään. Jos et tuollaista tietoa saa, eikä asiassa näytä tapahtuvan mitään edistystä suhde kannattaa minusta lopettaa.

• Henna

Kakkossuhteisiin on myös eri motivaatioita. Jotkut ryhtyvät niihin vasta kun ovat jo varmoja siitä, että haluavat eroon nykyisestä suhteestaan.

Mulle ja miehelleni kävi niin, että tutustuimme kun mies oli jo päättänyt erota puolisostaan. Pistin suhteen tauolle heti kun sain tietää hänen puolisostaan (mies tunnusti n. kuukauden tapailun jälkeen) ja aloimme tapailemaan uudestaan vasta kuukauden päästä kun hän oli muuttanut pois puolisonsa luota.

• nainen
        Henna kirjoitti:

Kakkossuhteisiin on myös eri motivaatioita. Jotkut ryhtyvät niihin vasta kun ovat jo varmoja siitä, että haluavat eroon nykyisestä suhteestaan.

Mulle ja miehelleni kävi niin, että tutustuimme kun mies oli jo päättänyt erota puolisostaan. Pistin suhteen tauolle heti kun sain tietää hänen puolisostaan (mies tunnusti n. kuukauden tapailun jälkeen) ja aloimme tapailemaan uudestaan vasta kuukauden päästä kun hän oli muuttanut pois puolisonsa luota.

"Parhaimmat" kakkossuhteet kai ovatkin niitä, joissa toiselta ei odoteta yhtään mitään ja siksi niistä tulee usein pitkäaikaisia. Raastavaa tai sitten ei.

• Mimmu

Kiitos järkevästä vastauksesta, ilman moraalipaskaa. Kiitos että jaoit myös oman kokemuksesi, se kun on miljoona kertaa arvokkaampaa kuin kritisointi/moralisointi ja katkera haukkuminen.
        Juuri tuota mieltä olen itsekin, asiat riippuvat yksilöistä ja taustoista. Näistä moralisteista kukaan ei tiedä kuinka kauan oma suhteeni on jatkunut, saatikka muista olosuhteista. Silti minulle on jo kerrottu ettei suhteestani tule koskaan mitään, ym.

• Grace
        Mimmu kirjoitti:

Kiitos järkevästä vastauksesta, ilman moraalipaskaa. Kiitos että jaoit myös oman kokemuksesi, se kun on miljoona kertaa arvokkaampaa kuin kritisointi/moralisointi ja katkera haukkuminen.
        Juuri tuota mieltä olen itsekin, asiat riippuvat yksilöistä ja taustoista. Näistä moralisteista kukaan ei tiedä kuinka kauan oma suhteeni on jatkunut, saatikka muista olosuhteista. Silti minulle on jo kerrottu ettei suhteestani tule koskaan mitään, ym.

Mullekin kävi niin, että tapasin miehen (itse olen eronnut) joka oli varattu. Siis en mitenkään "metsästämällä" tai tahallaan "valinnut" tätä kyseistä miestä. Näiltä palstoilta jää päällimäiseksi mielikuvaksi just toi, että naiset (ja varsinkin pahat yksinhuoltajat!) jotenkin varta vasten kyttäisivät, että pääsisivät rikkomaan "onnellisen avioliiton, jossa ei ollut mitään vikaa ennen kuin toi akka alkoi lirkuttelemaan viattomalle miehelleni". Vaikea uskoa, että kukaan tahallaan haluaa hankkiutua näihin monimutkaisiin uusperhekuvioihin, joissa on mukana exät ja sun ja mun lapset kaikkine lieveilmiöineen.

Totta, miehillä on varmasti monia syitä kakkossuhteen aloittamiselle, mutta tässä meidän tapauksessa kyse ei ollut siitä, että olisin ollut joku "hoito", jota käydään naimassa kun se on niin kivaa. Toivottomat pelurit on sitten varmaan ihan oma ryhmänsä, tiedän ja tunnen tällaisenkin miehen, jolla on koko ajan nainen tai parhaimmillaan pari samaan aikaan kierroksessa vaimon lisäksi. Eikä aikomustakaan ikinä erota.

Me nyt vaan satuttiin rakastumaan. Oikeesti. Koko sinä aikana kun tapailimme, en kertaakaan kysynyt/painostanut millään tavalla häntä eroamaan. Ajattelin, että sen täytyy olla hänen ihan oma päätöksensä. Tällaisena puolipessimistinä en nimittäin halunnut, että jonain päivänä jonkun suuremman kinan yhteydessä saan kulla, että "sun vikas, että olen nyt tässä" :-)

Aika tarkkaan puolen vuoden päästä suhteen alkamisesta (joka ekat 3 kk oli lähinnä puhelimessa puhumista ja tekstailua) huomasin, että jotain on tapahtumassa. Toisin sanoen hän oli päättänyt erota ja kertoa asiasta exälleen seur. päivänä - ja näin myös tapahtui. Kuukauden päästä hän oli omassa asunnossaan ja ero vireillä. Satuin sattumalta just noihin aikoihin lukemaan jostain lehdestä pitkän artikkelin toisista naisista ja siinä parisuhdeterapeutit ja psykologit yms. ammattilaiset totesivat jonkuntasoisena yleisenä huomiona, että jos se varattu osapuoli on jotain ratkaisua tekemässä, niin yleensä se tapahtuu keskimäärin puolen vuoden paikkeilla. Yli vuoden kestäneille "kakkossuhteille" eivät antaneet kovin hyviä tulevaisuudennäkymiä (siis sen kakkosnaisen/miehen silmin katsottuna).

Tästä on nyt vuosi ja suunnittelemme yhteenmuuttoa ensi vuoden puolella. Ja olemme onnellisempia kuin olisimme koskaan voineet kuvitella (kylläpäs kuulosti siirapilta, mutta kun se on totta!). Emme muuttaneet yhteen heti, koska halusin, että hän (ja varsinkin hänen lapsensa) saa rauhassa totutella uuteen elämäntilanteeseen ja se onkin osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi, suosittelen! Tosin käytännössä vietämme suurimman osan viikosta samassa osoitteessa...

Toivottavasti selviätte. Kyllä sä varmasti sen käytöksestä huomaat, jos jotain on tapahtumassa. Ja jos taas välttelee aihetta, niin on syytä epäillä, ettei ole aikomustakaan tehdä ratkaisuja puoleen tai toiseen. Mun ystävät ennustivat myös, ettei tästä mitään tule - tosin ihan hyväntahtoisesti - ja ovat vilpittömästi onnellisia puolestani nyt.

• tyttö_helsingistä
        Henna kirjoitti:

Henna on loistava esimerkki itseään kunnioittavasta naisesta, joka ei tyytynyt toisen naisen osaan. Heti kun hänelle selvisi että mies on varattu, hän lopetti suhteen. Tämä on miehelle selvääkin selvempi signaali siitä, että kyseistä naista et saa ellet ota häntä AINOAKSI naiseksesi. Lisäksi Henna välttyi siltä pahalta ololta, joka häntä olisi vaivannut toisena naisena olemisen johdosta (siis avunannosta moraalirikokseen).

Ihailtavaa johdonmukaisuutta osoittaa myös se, että Henna ei ryhtynyt rakentamaan mitään pelkkien miehen erolupausten varaan. Suhdetta jatkettiin vasta kun mies oli aikuisten oikeasti muuttanut pois edellisen naisensa luota - eli konkreettisesti eronnut (vaikkei ehkä vielä paperilla).

Jos Hennan mies olisi sattunut olemaan sellaisia katteettomia lupauksia antava liero, joita monet pettäjämiehet ovat (sillä pettäjä on aina antanut katteettomia lupauksia vähintään vaimolleen), tämä olisi paljastunut Hennalle hyvin nopeasti ja suhde tuskin olisi jatkunut lainkaan. Minusta tämäkin olisi ollut parempi vaihtoehto kuin se, että Henna olisi joutunut vuosikaudet roikkumaan naimisissa olevassa miehessä vailla luottamusta tulevaan.

Huomaamme myös, että suhde kannatti väliaikaisesti lopettaa, koska mies ihan oikeasti oli kiinnostunut Hennasta. Hän oli valmis ottamaan vaimostaan asumuseron voidakseen aloittaa suhteensa Hennaan uudelleen. Ne "toiset naiset", jotka aloittavat suhteensa ja jatkavat sitä miehen varausasteesta riippumatta, eivät ehkä ole vielä tajunneet että tosirakkaus kestää myös odottamisen. Kannattaisi miettiä, mitä se kertoo suhteesta, jos "toinen nainen" pelkää miehen luovuttavan ellei tämä nainen suostu seksisuhteeseen alusta lähtien, ehdoilla millä hyvänsä (siis vaikka mies olisi vielä edellisen kanssa). Rakastaako tällainen mies sitä toista naista todella?

Olipa mukava lukea tekstisi, Henna. Toivottavasti tulevaisuudessa useammatkin naiset älyävät arvostaa itseään niin kuin sinä olet tehnyt!

• Mimmu
        tyttö_helsingistä kirjoitti:

Henna on loistava esimerkki itseään kunnioittavasta naisesta, joka ei tyytynyt toisen naisen osaan. Heti kun hänelle selvisi että mies on varattu, hän lopetti suhteen. Tämä on miehelle selvääkin selvempi signaali siitä, että kyseistä naista et saa ellet ota häntä AINOAKSI naiseksesi. Lisäksi Henna välttyi siltä pahalta ololta, joka häntä olisi vaivannut toisena naisena olemisen johdosta (siis avunannosta moraalirikokseen).

Ihailtavaa johdonmukaisuutta osoittaa myös se, että Henna ei ryhtynyt rakentamaan mitään pelkkien miehen erolupausten varaan. Suhdetta jatkettiin vasta kun mies oli aikuisten oikeasti muuttanut pois edellisen naisensa luota - eli konkreettisesti eronnut (vaikkei ehkä vielä paperilla).

Jos Hennan mies olisi sattunut olemaan sellaisia katteettomia lupauksia antava liero, joita monet pettäjämiehet ovat (sillä pettäjä on aina antanut katteettomia lupauksia vähintään vaimolleen), tämä olisi paljastunut Hennalle hyvin nopeasti ja suhde tuskin olisi jatkunut lainkaan. Minusta tämäkin olisi ollut parempi vaihtoehto kuin se, että Henna olisi joutunut vuosikaudet roikkumaan naimisissa olevassa miehessä vailla luottamusta tulevaan.

Huomaamme myös, että suhde kannatti väliaikaisesti lopettaa, koska mies ihan oikeasti oli kiinnostunut Hennasta. Hän oli valmis ottamaan vaimostaan asumuseron voidakseen aloittaa suhteensa Hennaan uudelleen. Ne "toiset naiset", jotka aloittavat suhteensa ja jatkavat sitä miehen varausasteesta riippumatta, eivät ehkä ole vielä tajunneet että tosirakkaus kestää myös odottamisen. Kannattaisi miettiä, mitä se kertoo suhteesta, jos "toinen nainen" pelkää miehen luovuttavan ellei tämä nainen suostu seksisuhteeseen alusta lähtien, ehdoilla millä hyvänsä (siis vaikka mies olisi vielä edellisen kanssa). Rakastaako tällainen mies sitä toista naista todella?

Olipa mukava lukea tekstisi, Henna. Toivottavasti tulevaisuudessa useammatkin naiset älyävät arvostaa itseään niin kuin sinä olet tehnyt!

Tehdäänpä nyt heti muutamia asioita selväksi.
        Itse en mitenkään koe tyytyväni yhtään mihinkään. Saan tästä suhteesta enemmän irti kuin yhdestäkään aikaisemmasta suhteesta, jotka siis ovat olleet sinun normiesi mukaan normaaleita suhteita. Tapaamme miehen kanssa usein, ja viihdymme loistavasti yhdessä. Ja nyt tietysti kuvittelet että kyse on pelkästään seksistä. Vaan erehdyt.
        Se miten Henna on omassa suhteessaan toiminut, on ollut hänelle sopiva ratkaisu. Minä en koe, että sama ratkaisu toimisi minulla.
        En ole saanut katteettomia lupauksia. Mies on puhunut erosta, mutta minulle ei ole mitään luvattu, enkä edes tarvitse moisia lupauksia. Itse toimin tässä suhteessa samoin kuin muissakin suhteissa: jos/kun tulee vaihe, jolloin saan suhteesta enemmän mielipahaa kuin -hyvää, lopetan suhteen. Ja tämän tietää myös mies.

• Mimmu
        Grace kirjoitti:

Mullekin kävi niin, että tapasin miehen (itse olen eronnut) joka oli varattu. Siis en mitenkään "metsästämällä" tai tahallaan "valinnut" tätä kyseistä miestä. Näiltä palstoilta jää päällimäiseksi mielikuvaksi just toi, että naiset (ja varsinkin pahat yksinhuoltajat!) jotenkin varta vasten kyttäisivät, että pääsisivät rikkomaan "onnellisen avioliiton, jossa ei ollut mitään vikaa ennen kuin toi akka alkoi lirkuttelemaan viattomalle miehelleni". Vaikea uskoa, että kukaan tahallaan haluaa hankkiutua näihin monimutkaisiin uusperhekuvioihin, joissa on mukana exät ja sun ja mun lapset kaikkine lieveilmiöineen.

Totta, miehillä on varmasti monia syitä kakkossuhteen aloittamiselle, mutta tässä meidän tapauksessa kyse ei ollut siitä, että olisin ollut joku "hoito", jota käydään naimassa kun se on niin kivaa. Toivottomat pelurit on sitten varmaan ihan oma ryhmänsä, tiedän ja tunnen tällaisenkin miehen, jolla on koko ajan nainen tai parhaimmillaan pari samaan aikaan kierroksessa vaimon lisäksi. Eikä aikomustakaan ikinä erota.

Me nyt vaan satuttiin rakastumaan. Oikeesti. Koko sinä aikana kun tapailimme, en kertaakaan kysynyt/painostanut millään tavalla häntä eroamaan. Ajattelin, että sen täytyy olla hänen ihan oma päätöksensä. Tällaisena puolipessimistinä en nimittäin halunnut, että jonain päivänä jonkun suuremman kinan yhteydessä saan kulla, että "sun vikas, että olen nyt tässä" :-)

Aika tarkkaan puolen vuoden päästä suhteen alkamisesta (joka ekat 3 kk oli lähinnä puhelimessa puhumista ja tekstailua) huomasin, että jotain on tapahtumassa. Toisin sanoen hän oli päättänyt erota ja kertoa asiasta exälleen seur. päivänä - ja näin myös tapahtui. Kuukauden päästä hän oli omassa asunnossaan ja ero vireillä. Satuin sattumalta just noihin aikoihin lukemaan jostain lehdestä pitkän artikkelin toisista naisista ja siinä parisuhdeterapeutit ja psykologit yms. ammattilaiset totesivat jonkuntasoisena yleisenä huomiona, että jos se varattu osapuoli on jotain ratkaisua tekemässä, niin yleensä se tapahtuu keskimäärin puolen vuoden paikkeilla. Yli vuoden kestäneille "kakkossuhteille" eivät antaneet kovin hyviä tulevaisuudennäkymiä (siis sen kakkosnaisen/miehen silmin katsottuna).

Tästä on nyt vuosi ja suunnittelemme yhteenmuuttoa ensi vuoden puolella. Ja olemme onnellisempia kuin olisimme koskaan voineet kuvitella (kylläpäs kuulosti siirapilta, mutta kun se on totta!). Emme muuttaneet yhteen heti, koska halusin, että hän (ja varsinkin hänen lapsensa) saa rauhassa totutella uuteen elämäntilanteeseen ja se onkin osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi, suosittelen! Tosin käytännössä vietämme suurimman osan viikosta samassa osoitteessa...

Toivottavasti selviätte. Kyllä sä varmasti sen käytöksestä huomaat, jos jotain on tapahtumassa. Ja jos taas välttelee aihetta, niin on syytä epäillä, ettei ole aikomustakaan tehdä ratkaisuja puoleen tai toiseen. Mun ystävät ennustivat myös, ettei tästä mitään tule - tosin ihan hyväntahtoisesti - ja ovat vilpittömästi onnellisia puolestani nyt.

Kiitos jakamastasi kokemuksesta. Itseasiassa lähtötilanteesi (oma suhteeni ei ole pitkä) muistuttaa hyvin paljon omaani.
        Alku oli minulle hankala siksi, että oman moraalini kanssa piti ottaa tosi rankka painimatsi. Lopuksi annoin periksi, ja totesin, etten ole koskaan tuntenut tällä tavalla ketään miestä kohtaan, etenkään näin lyhen ajan jälkeen. Siksi päätin katsoa, josko tässä olisi sittenkin enemmän kuin missään aikaisemmissa suhteissani.

• tyttö_helsingistä
        Mimmu kirjoitti:

Tehdäänpä nyt heti muutamia asioita selväksi.
        Itse en mitenkään koe tyytyväni yhtään mihinkään. Saan tästä suhteesta enemmän irti kuin yhdestäkään aikaisemmasta suhteesta, jotka siis ovat olleet sinun normiesi mukaan normaaleita suhteita. Tapaamme miehen kanssa usein, ja viihdymme loistavasti yhdessä. Ja nyt tietysti kuvittelet että kyse on pelkästään seksistä. Vaan erehdyt.
        Se miten Henna on omassa suhteessaan toiminut, on ollut hänelle sopiva ratkaisu. Minä en koe, että sama ratkaisu toimisi minulla.
        En ole saanut katteettomia lupauksia. Mies on puhunut erosta, mutta minulle ei ole mitään luvattu, enkä edes tarvitse moisia lupauksia. Itse toimin tässä suhteessa samoin kuin muissakin suhteissa: jos/kun tulee vaihe, jolloin saan suhteesta enemmän mielipahaa kuin -hyvää, lopetan suhteen. Ja tämän tietää myös mies.

"Tehdäänpä nyt heti muutamia asioita selväksi."

No tehdäänpä. Asioiden selvittäminen on aina hyväksi!

"Itse en mitenkään koe tyytyväni yhtään mihinkään. Saan tästä suhteesta enemmän irti kuin yhdestäkään aikaisemmasta suhteesta, jotka siis ovat olleet sinun normiesi mukaan normaaleita suhteita."

Näin voi olla siitäkin huolimatta että haluaisit nykyisesi kanssa suhteen, jolla on tulevaisuus. Siis vaikka olisitkin nykyiseen suhteeseesi jossakin määrin tyytymätön, voit silti olla edellisiin vielä tyytymättömämpi. Ei suhteesta riitä tekemään tyydyttävää pelkästään se että molemmat ovat vapaita.

En silti väitä tietäväni, että sinä haluaisit miehen kanssa suhdetta jolla on tulevaisuus. Uskon, että on myös ihmisiä jotka eivät halua. Silti uskon, että ihminen on onnellisempi silloin kun ei tee pahaa muille. Toisena naisena oleminen on mielestäni selvästi pienempää pahantekoa kuin itse pettäminen, mutta ei aivan viatonta sekään kun on niinkin vakavasta asiasta kyse.

"Tapaamme miehen kanssa usein, ja viihdymme loistavasti yhdessä. Ja nyt tietysti kuvittelet että kyse on pelkästään seksistä."

En oikeastaan. Enkä myöskään sano etteikö pelkkä seksikin voisi olla hienoa. Puutun ainoastaan siihen, että ihmiset tekevät moraalittomalla elämällä pahaa myös omalle sisimmälleen.

"Itse toimin tässä suhteessa samoin kuin muissakin suhteissa: jos/kun tulee vaihe, jolloin saan suhteesta enemmän mielipahaa kuin -hyvää, lopetan suhteen."

Ilmeisesti et siis edes halua pitkäkestoista, luottamukseen perustuvaa parisuhdetta, jossa tulevaisuutta rakennetaan yhdessä. On hyvä, että tunnet itsesi niin hyvin että tiedät ettet halua tätä vaikka se onkin yhteiskunnassamme normi eli jonkinlainen "sanaton vaatimus" - sellaisten mukaan eläminen omia tarpeitaan vastaan ei nimittäin minusta ole koskaan hyväksi.

Minä pyrin elämässä maksimoimaan onnellisuuteni, tyytyväisyyteni ja hyvän oloni, kuten ilmeisesti sinäkin. Oletko siis sitä mieltä, että jos sinulla olisi muuten samanlainen suhde, mutta sellaisen miehen kanssa joka ei suhteessa olemalla tee väärin toista ihmistä kohtaan, et olisi onnellisempi kuin nyt?

• Vinkki

Törmäsin kirjastossa sattumalta kiinnostavaan kirjaan: Toinen nainen - ystävä vai vihollinen. Kirjailija: Shirley Eskapa, 1985. Kirjassa on haastateltu vaimoja, miehiä ja toisia naisia. Vaikka kirja on parisenkymmentä vuotta vanha ja tehty Jenkkilässä, niin sieltä löytyy paljon asiaa mikä pätee varmaan nykyäänkin. Kirjassa keskitytään nainen vastaan nainen konfliktiin, mikä ei sisänsä ole uutta. Parasta tässä kirjassa on se, että siinä käydään todellisten tapausten avulla läpi erilaisia toimintatapoja. Kirja ei siis ole mikään teorettinen tutkimus. Käsiteltäviä aiheita on mm. uskottomuuden merkit, vaimon reaktiot (suuttumus, masennus, itsesyytökset, avioero, miehen takaisinottaminen, puolustautuminen),lasten reaktiot, toisen naisen toiminta (luopuminen suhteesta, temput, taistelu miehestä), miehen käyttäytyminen (hetken huumasta toipuminen, avioero, paluu vaimon luo). Tämä ei ole mikään toisen naisen käsikirja miehen voittamiseen itselleen, vaan käy läpi kaikkien osapuolien tekemisiä. Itseeni (toinen nainen) kolahti se, että vaikka vaimo saisikin tietää toisesta naisesta, niin se ei välttämättä johdakaan eroon.

• parisuhteita kunnioittava

Miks kirjottelet täälä ja jaksat vaivata päätäs sillä jättääkö tämä kyseinen mies vaimonsa vai ei jos olet siitä niin varma..minusta tuntuu että uskottelet itsellesikin jo että niin tapahtuu vaikka et todellakaan oo varma. itse olen joskus kerran sekaantunut varattuun mieheen vaikka tunteita ei sen enempää ollutkaan ja se oli yksi kerta, kadun sitä vieläkin. etkö yhtään tunne pahaa oloa siitä kuinka vietät salaista aikaa toisen naisen miehen kanssa ja lasten isän. teinitytöiltä ton ymmärtää mutta ei aikuisen järkevän naisen.häpeä!

• Mimmu

Anteeksi että kirjoittelen täällä. Olen tyhmässä päässäni luullut, että keskustelupalstat ovat sitä varten.
        Mistä tiedät minkä ikäinen olen? vrt, teinityttö - aikuinen nainen -asetelma.
        En tunne pahaa oloa. Minulla on hirveän hyvä olla tässä suhteessa.
        Olenko sanonut jossain, että lapsia on? Lopeta itse uskottelemasta itsellesi asioita, joista et tiedä mitään.
        Sattuneesta syystä minua _kiinnostaa_ muiden kokemukset tässä tilanteessa, ja myöskin se jättääkö mies vaimonsa vai ei. Se vaivaa välillä pientä päätäni, kyllä.
        Olet oikeassa, en voi olla varma. Mutta en voi olla varma mistään, en edes siitä, että olenko huomenna enää elossa.

• naisia

On se vain aika hassua ja kieltämättä säälittävääkin, että me naiset vain jaksetaan vatvoa sitä jättääkö mies meidän takia vaimonsa vai ei. Harvoin olen kuullut miesten miettivän moisia, ne vain porskuttaa ja syö kerman päältä. Aika imartelevaa miehille tämä meidän touhu... Tuskin heistä monikaan ansaitsisi näin paljon ajatuksia ja päänvaivaa.

• joo

Ja lisäksi vielä kuvittelemme ja toivomme miehen tuntevan syvällä sisimmässään samoin kuin me, vaikka 99,999999999999 % todennäköisyydellä näin ei olekaan.

Lisäksi tuhlaamme kohtuuttomasti aikaamme haaveiluun ja jätämme muut asiat taka-alalle. Mies tuskin tekee näin, vaan ajattelee meitä vain silloin, kun häntä huvittaa (lue panettaa).

Ja vielä ollaan onnemme kukkuloilla, kun miehestä jotain kuulemme. Ihan mitä vaan ja vaikka kuinka pientä.

Voi meitä tosiaan joo. Itse olen ainakin tällainen.

• Mimmu
        joo kirjoitti:

Ja lisäksi vielä kuvittelemme ja toivomme miehen tuntevan syvällä sisimmässään samoin kuin me, vaikka 99,999999999999 % todennäköisyydellä näin ei olekaan.

Lisäksi tuhlaamme kohtuuttomasti aikaamme haaveiluun ja jätämme muut asiat taka-alalle. Mies tuskin tekee näin, vaan ajattelee meitä vain silloin, kun häntä huvittaa (lue panettaa).

Ja vielä ollaan onnemme kukkuloilla, kun miehestä jotain kuulemme. Ihan mitä vaan ja vaikka kuinka pientä.

Voi meitä tosiaan joo. Itse olen ainakin tällainen.

Aika pessimistinen näkemys. Ikävää, jos sinusta tuntuu tuolta.
        Itse en mitenkään koe eläväni miehen kautta, enkä todellakaan jätä muita asioita taka-alalle. Hoidan työni niin kuin ennenkin, pidän yhteyttä ystäviini ja perheeseeni/sukuuni.
        Minulla on sitä paisti sen verran hyvä itsetunto, että uskon miehen ajattelevan minua muulloinkin kuin silloin kun panettaa. Saisi hän niitä panoja muualtakin.
        Tietysti olen onnellinen kun mies soittaa (yleensä 2-4 kertaa päivässä) tai saan viettää aikaa hänen seurassaan, mutta en masennu jos en kuulekaan hänestä jonain iltana.

• joo
        Mimmu kirjoitti:

Itse en mitenkään koe eläväni miehen kautta, enkä todellakaan jätä muita asioita taka-alalle. Hoidan työni niin kuin ennenkin, pidän yhteyttä ystäviini ja perheeseeni/sukuuni.
        Minulla on sitä paisti sen verran hyvä itsetunto, että uskon miehen ajattelevan minua muulloinkin kuin silloin kun panettaa. Saisi hän niitä panoja muualtakin.
        Tietysti olen onnellinen kun mies soittaa (yleensä 2-4 kertaa päivässä) tai saan viettää aikaa hänen seurassaan, mutta en masennu jos en kuulekaan hänestä jonain iltana.

Ei se ole pessimismiä vaan realismia minun ja oman varatun mieheni suhteessa. Kumpikin kun haluaa olosuhteiden pakosta jatkaa myös entistä elämäänsä omien puolisoiden kanssa. Edelliselle kirjoittajalle siis vastasin kun osui niin hyvin kohdalle tuo kuvaus.

Kyllä minäkin teen työtä työpaikalla ja kotona, tapaan ystäviä, seurustelen mieheni kanssa, leikin lapseni kanssa ja kaikki on päällisin puolin ennallaan, mutta ajatukset ja sydän ovat vaan jossain ihan muualla. Siellä sen luona, jonka luokse ei voi mennä silloin kun haluaisi.

• moista
        Mimmu kirjoitti:

Huh, minua ainakin ahdistaa, jos/kun joku minulle soitelee 2-4x/pv, eihän sitä puhumistakaan riittä koko ajan (vaikka puhelias olenkin), kehtaa ihan turhanpäiväisyyksiäkään höpöttää. Eikä ole kyllä aikaakaan lällättää puhelimessa jatkuvaan. Tuntuu vähän kyttäämiseltäkin sellainen kaiken lisäksi. Korkeintaan kerran päivässä riittää ainakin minulle, paitsi jos ihan asiaa on soitella useamminkin.

• Mimmu
        moista kirjoitti:

Huh, minua ainakin ahdistaa, jos/kun joku minulle soitelee 2-4x/pv, eihän sitä puhumistakaan riittä koko ajan (vaikka puhelias olenkin), kehtaa ihan turhanpäiväisyyksiäkään höpöttää. Eikä ole kyllä aikaakaan lällättää puhelimessa jatkuvaan. Tuntuu vähän kyttäämiseltäkin sellainen kaiken lisäksi. Korkeintaan kerran päivässä riittää ainakin minulle, paitsi jos ihan asiaa on soitella useamminkin.

Minua ei ahdista. Minusta se on kivaa, eikä tunnu yhtään kyttäämiseltä. Ja meillä asiaa riittää, vaikka siitä sinun on ihan turha huolehtia.

• joo
        moista kirjoitti:

minullekin, että miettiiköhän se mies enää mitään muuta ja kuinka kauan jaksaa itsekään tuollaista? Ja eikö sillä ole tosiaan mitään muuta tekemistä.

Taidanpa sittenkin olla tyytyväinen siihen "omaani" kun ei koko ajan muistuta itsestään.

• Mimmu
        joo kirjoitti:

minullekin, että miettiiköhän se mies enää mitään muuta ja kuinka kauan jaksaa itsekään tuollaista? Ja eikö sillä ole tosiaan mitään muuta tekemistä.

Taidanpa sittenkin olla tyytyväinen siihen "omaani" kun ei koko ajan muistuta itsestään.

Ziisus. Takertukaa tähän nyt sitten, tämähän olikin koko ketjun pointti ja punainen lanka.

Kyllä miettii, paljonkin muuta. En osaa sanoa kauanko jaksan, aika näyttää, ja nyt se ainakin tuntuu mukavalta. On hänellä muutakin tekemistä, paljonkin. Mutta muistaa tekemisen välissä minuakin, onneksi.

Toivottavasti olet tyytyväinen "omaasi". Ettet vain olisi kateellinen... =) (vitsivitsi, ei herneitä nenuun!)

• elli

Tuskin koskaan sitä aikaa tulee.

• Anonyymi

Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa [email protected] tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      284
      7888
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      171
      4158
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      158
      2419
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      27
      2123
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      73
      2026
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1590
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      48
      1547
    8. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      7
      1456
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1274
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      163
      1200
    Aihe