Onko tosiaan niin ettei masennuksesta ja sen kylkiäisistä ahdistuksesta, peloista, itsetunnon ja identiteetin katoamisesta, elämän totaalisesta romahtamisesta enään koskaan palaudu omaksi iloiseksi sosiaaliseksi itsekseen? Onko mitään toivoa kun kaikki tuntuu turhalta, ettei kykene enää mihinkään. Kun on jo luovuttanut ja sukeltaa syvällä surkeudessaan, haluaisi takaisin elämään mutta ei keksi tai näe että se olisi mitenkään mahdollista...
oliko tää elämä tässä?
7
163
Vastaukset
- menkääpoisvajaat
Ainoastaan plebit ja vajaat pitää kehon rakennuksesta. Ikänsä mieltä kehittäneitä viisaita semmonen ei kiinnosta. Kun on masentunut, inhottavalta tuntuvat asiat ei ole vaihtoehto.
Kaikki tietää, että hyvät elämän tavat parantaa. Mutta ei lukossa olevat masentuneet siihen kykene.- ahaa elämyksiä
se voipi saavutus mikä piristää monta, se mistä lähdettiin ja se missä ollaan, esimerkiksi joku joka tekee musaa saa soundeja aikaan mitkä kuullostaa omaan korvaan hyvältä se antaa ahaa elämyksen, treenissä taas se on pitempi urakka mutta sama hyvän olon fiilis saadaan aikaan kehityksestä, tai vaikka jonglööri juttuja harrastava oppii jotain uutta siitä tulee hyvä fiilis ja vieläkun tämän uuden saa ensinmäisen kerran täydellisesti onnistumaan syntyy taas ahaa elämys
- Coloured
ahaa elämyksiä kirjoitti:
se voipi saavutus mikä piristää monta, se mistä lähdettiin ja se missä ollaan, esimerkiksi joku joka tekee musaa saa soundeja aikaan mitkä kuullostaa omaan korvaan hyvältä se antaa ahaa elämyksen, treenissä taas se on pitempi urakka mutta sama hyvän olon fiilis saadaan aikaan kehityksestä, tai vaikka jonglööri juttuja harrastava oppii jotain uutta siitä tulee hyvä fiilis ja vieläkun tämän uuden saa ensinmäisen kerran täydellisesti onnistumaan syntyy taas ahaa elämys
Just näin, mä maalasin upeen taulun ja sain parin viikon lisävibat elämään siitä ->
- dgk
Ja mites kun sen kadotetun itsetunnon myötä tullut sosiaalisten tilanteiden pelko, epävarmuus ja arkuus estävät opiskelun, työn teon ja elämässä etenemisen? Miten kun joka päivä saa miettiä onko millään enää mitään väliä? Huvittaako elää loppuelämä häpeissään ja tuskissaan kun paluuta entiseen ei ole? Vituttaa, väsyttää, ahdistaa, hävettää, masentaa, pelottaa, kaduttaa ja olen kateelinen muille jotka osasivat tehdä oikeita valintoja ja tietävät ketä ovat. Minulla ei ole enää mitään hajua kuka oon tai mitä haluan olla....
- sdfdfe
Tutkituta kilpirauhasarvosi TSH ja T4V labrat.. Se aiheuttaa masennusta, väsymystä, ummetusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa mm.
Jos ei ole tuota vaivaa, niin hae apua terapiasta. Ole varovainen masennuslääkkeiden kanssa, jos niitä tarjotaan. Jotkut m-lääkkeet aiheuttaa sivuvaikutuksena mm. itsetuhoajatuksia tai turruttavat. sellaisiin pitää mennä... - dgk
mulla oli kilpirauhas arvot ok ja oon käynyt nyt muutaman kuukauden terapiassa, vuos sitten about saman verran. nyt menossa escitalopram 20mg/pv ja kyllähän tuo turruttaa, mutta ehkä parempi näin kun ei ole enää niitä järkyttävän pahan olon hetkiä, tosin ei kyllä hirveesti ole ollut muitakaan tunteita. tänään otin puolikkaan 5mg pamin se kyllä helpotti huomattavasti hoitajan luona käyntiä. eniten ärsyttää että on niinkuin luovuttanut itsensä suhteen, ei ole mitään itsetuntoa eikä oikeen halua, varmuutta tai voimia alkaa sitä rakentaa. peiton alle on niin hemmetin helppo ja mukavan turvallista jäädä ja uskotella itselleen ettei enää välitä mistään mitään.... haluaisin välittää muttakun ei ole minussa miestä enään unohtamaan ja alottamaan alusta... perhana!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132