Monta kaappia

Tiger

Kuinkas ihmiset on tulleet ulos kaapista (tai lipastosta, jos on oikein pikkiriikkinen lepakkotyttö..:)?
Itse olen tullut vaiheittain, ja ulostulo jatkuu koko elämän, sillä aina on ihmisiä, jotka automaattisesti olettaa että kaikki on heteroja.
Ensin tiesi paras ystäväni, sitten vanhemmat ja sisarukset ja sen jälkeen on jatkunut vähitellen ulostulo muillekin ihmisille. Kaikille en edes kerro, saavat itse huomata, jos huomaavat. Vanhemmille kerroin, kun olin seurustellut vuoden vakavasti nykyiseni kanssa. Kerron nykyään, jos joku kysýy, mutta tietyille tahoille vain vaikenen. En kerro yks.elämästäni.

6

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiger

Vielä tuosta kaappi-aiheesta... Haluaisin tästä keskustelua, jotta kaikki lepakot voisivat nähdä, että kaapistatulotapojakin on monenlaisia. Joku tulee heti ja kaikille ja toinen valitsee maltillisemman tien. Eli tarinoita tulemaan, kiitos!

• Bounce

Olen kertonut läheisimmille ystävilleni, että saatan joskus kävellä vastaan tyttö kainalossa. Vanhemmilleni en ole mitään kertonut, mutta on ilmennyt muualta että äitini 'tietää' minun olevan lesbo, mutta en ole siltikään vielä sanonut hänelle asiasta suoraan. Koomista sinänsä, koska ulkonäöstä sitä ei voi päätellä (pitkät hiukset jne.). Kerron luultavasti sitten, kun koen itse olevani valmis. En kuitenkaan pelkää hänen reaktiotaan, koska tiedän hänen hyväksyvän minut sellaisena kuin olen, ongelma taitaa pikemminkin löytä omien korvieni välistä.

• Nimetön

Nii-in, jokaisella on oma tahti asiassa. Olen huomannut, että sydän kertoo kun on aika kertoo. Yhä uusia ja uusia ihmisiä saa tietää minusta kun olen siihen kunkin kohdalla valmis.

• Itselläni tuo kaapista ulostulo tapahtui vähitellen. Ensin seurustelustani naisen kanssa sai tietää lähimmät ystävät ja sellaiset ihmiset joihin tiesin voivani luottaa. Ja ehkä kannattaa mainita, että aloin seurustella ensimmäisen tyttöystäväni kanssa v. 1979 jolloin asenteet eivät olleet yhtä avoimet kuin nykyisin. Vähitellen kuitenkin ihmiset ympärillämme alkoivat tajuta mistä voisi olla kyse ja jos joku asiaa multa suoraan kysyi, annoin suoran vastauksen. Olen aina ollut kuitenkin rehellinen, vaikka tuota asiaa piilottelinkin monista syistä.

Seuraava tyttöystävä oli sellainen, joka ei halunnut asian tulevan esiin, joten elimme hänen ehdoillaan. Mä en enää siinä vaiheessa 90-luvun alkupuolella niin kauheasti pelännyt ilmituloa. Mutta vasta kolmannen pitkän suhteeni alussa tuntui siltä, että nyt saa riittää. Ja siihen tietysti auttoi myös se, että hän kertoi lähes heti vanhemmilleen ja kaikille läheisilleen. Mä päätin silloin sitten viimein tulla virallisesti ulos myös omalle perheelleni. Tottahan he olivat asiaa epäilleet. Aluksi äitini oli vaikea sulattaa asiaa täysin, mutta yhden pitkän, itkuisen keskustelun jälkeen hän ymmärsi, että mä olin onnellinen. Ja hän hyväksyi silloisen tyttöystäväni perheen jäseneksi. Oikeastaan heistä tuli oikein hyvät ystävät. Nyt äitini on kuollut ja olen todella iloinen, että ehdin asiasta hänelle kertoa. Eipä jäänyt mitään keskeneräistä hänen kanssaan.

Nykyisin vaikka en seurustele, en mitenkään peittele taipumustani. Töissä ei varmaan kaikki tiedä, sillä en puhu kaikkien kanssa omista asioistani, mutta he joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä tietävät kyllä. Ja olen huomattavasti onnellisempi kun ei tarvitse esittää olevansa muuta kuin on.

Toivotankin kaikille onnea ja rohkeutta ulostuloon, se kannattaa aloittaa siitä parhaasta ja läheisimmästä ystävästä, sillä hän luultavasti asian ymmärtää jos joku. Mutta jos tuntuu siltä, ettei siitä halua puhua, on sekin ok. Jokainen meistä elää oman elämänsä omilla ehdoillan.

• Tulin ulos kaapista tavatessani ensimmäisen tyttöystäväni.
      Seurustelimme noin kuukauden verran, jonka jälkeen kerroin äidilleni, isälleni, veljelleni ja ystävilleni lähes samaan syssyyn.
      Seuraukset olivat sen mukaiset..

Kukaan ei ollut osannut kuvitellakaan, tai odottaa mitään sellaista ja elämäni kotona muuttui helvetiksi koska olin vasta seitsemäntoista ilman mahdollisuuksia lähteä kotoa pois.

Kavereista osa karsiutui ja kaikilla vei oman aikansa asian sulatteluun ja hyväksymiseen.
      Lähimmät ystäväni ja perheeni ovat ihan sinut (tai lähes sinut) asian kanssa.

isovanhemmille ja kaikelle suvulle en ole tuntenut tarvetta kertoa, kun en ole niin läheisissä väleissä, että se olisi välttämättä tarpeen..

Joskus silti mietin että olisiko asian voinut hoitaa vähän maltillisemmin ja vähemmän shokeeraten, ehkä pikkuhiljaa..
      Ja miten asiat olisivat sitten menneet.

Mutta toisaalta.. Ompahan sekin ohi... :)

• pihjala

myöten on asia selvinnyt perheelle isää lukuunottamatta, ja minusta näin asia hyvä tällä hetkellä.KOhtuullisesti on tullut vastatuulta ja välillä myrskyäkin vastaan, mutta luulen että se riippuu niin ihmisistä ja paikoista, koskaan ei tiedä. Juuri tänään keskustelin siskoni kanssa pikaisesti, ja nyt muutaman vuoden ja yhden entisen tyttöystävän jälkeen josta hänkin tiesi, hän kertoi ettei hyväksy asiaa koskaan mutta asiat vain nyt ovat niin, minusta se osoitti tietyllä tapaa kuitenkin että asiaa on mietitty ja omaksuttu. Vaikka asenteet ovat kovinkin jyrkät, kohdallani, niin aika ja aika, se muokkaa myös muita ihmisiä, ei vain minua.

Kukin tyylillään: tulla onnelliseksi ihmiseksi kesti osaltani yli kolmekymppiseksi =)Uniklubin sanoin; laava saa kylmänkin raudan hehkumaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      86
      2044
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      139
      1950
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      309
      1635
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      266
      1582
    5. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      188
      1310
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1177
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      213
      1119
    8. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      103
      1081
    9. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      306
      1049
    10. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      227
      1000
    Aihe