Onnistunut nimimerkin valinta

brändi

Mielestäni nimimerkkien aateliin kuuluu nimimerkki *Rouva ylikypsä*.
Bändien nimistä osuvimpia on *Don Huonot*.

On niissä näkemystä ja huumorinkukintaakin.

Keksitkö lisää?

29

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta palstan parhaat ovat nuo tunnetut vaatimattomat, Late Vaan ja Ynnämuu.

Omaa nimimerkkiäni, Ruuneperi, on moitittu kansallisrunoilijamme, Runebergin, maineen pilaajana. On kuitenkin muistettava, että suomen kielessä on sanonta "puhuu kuin Ruuneperi" , eikä se ainakaan suoranaisesti koske kansallisrunoilijaamme Runebergiä.

Suomalainen aateluus on nimien päätteessä oleva -nen. Aidot aateliset saavat käyttää etuliitettä von, mutta eivät juuri näin tee. Syykin lienee selvä, kun aateluus on hankittu sukuun antamalla sodassa hevonen kuninkaan ratsuksi, jolla tämä on säilyttänyt sodassa henkensä.

Näistä asioista odotan kirjoittajiksi Ramoonaa , Makriinaa tai molempia, nämä kun osaavat ja tietävät lähes kaiken tai ylikin. Edellinen teksti tarkoittaa ihan tuntemaani arvostusta arvon rouvia kohtaan ja molemmat pitää mainita kun sotken nuo yhdeksi ja samaksi henkilöksi.

Mithän palsta tykkäisi jos käyttäisin romaanisten kielten etuliitettä de, joka suomessa tarkoittanee -nen päätettä. Voisin olla

Pierre de Takamettä

• ihmis polo

nen pääte ilmaisee diminutiiviä, pienokainen, lapsonen, tyttönen
      saastamoinen = pikkusaasta, peltonen = pieni peltotilkku.

Mikä buumi nyt on luetella vähän siinä ja vähän tässä ketjussa oikein nimeltä parhaat kirjoittaja?
      Tuollainen on minusta köyhää järjen käyttöä koska kukaan täällä ei loista teoksillaan jokainen kirjoittaja on persoonana, eikä monikaan kilpaile.

• Väärä toteamus!

Tässä keskusteltiin vain nimimerkeistä.

Mitä tulee kilpailuun, on todettava, että ihminen kilpailee aina. Nimimerkkien varassa on palstan keskustelujen runko. Puskikset ovat oma lukunsa, kaikessa mitättömyydessään.

• 21 ... 3
        Ruuneperi kirjoitti:

Väärä toteamus!

Tässä keskusteltiin vain nimimerkeistä.

Mitä tulee kilpailuun, on todettava, että ihminen kilpailee aina. Nimimerkkien varassa on palstan keskustelujen runko. Puskikset ovat oma lukunsa, kaikessa mitättömyydessään.

Valtaosa kirjoituksista on varustettu tilapäisnikein ("puskis"). Nimimerkit ovat siinä vähemmistönä. Lisäksi monet vakionikitkin esiintyvät täällä myös puskiksina, kun pitävät jotenkin sopimattomana käyttää vakionikkiään.

Otetaan esimerkki: Edellä joku kirjoitti nikillä "ihmis polo". Selvää on, mikä vakionikki on kyseessä (on kerrassaan edustava valokuva täällä).

• tupajumi.nen

Miten sinä olet nukkunut kun noin huonoa sanan valintaa aamusta?
      Jos sinäkin olisit vain kirjoittajan ominaisuudessa, etkä leikkisi isompaa kuin mihin pystyt olisit siedettävä.

Juuri tuollaisilla toteamuksillasi olet omiaan tyhjentämään palstan kirjoittajista.

• jjoutava

Ja vielä eräs nmimerkki R keksi rakennella raja-aitoja nimimerkeistä ja vielä kauhistelee haukutuimmuuttaan.

• Mitä yritit sanoa raja-aidoista ja minusta?

• jjoutava
        Ruuneperi kirjoitti:

Mitä yritit sanoa raja-aidoista ja minusta?

Tietoa ja nimeä eripulille aitoja. Ei nyt niin vakavaa .
        Nukuin huonosti kun minut syötettiin liian hyvin isänpvnä.

• ihmis polo

^ihmis polo~ kysäsee ohimennen

missä moinen valokuva hänestä? ;-))), taitaa olla mielikuva ei valokuva

• 21 ... 3

Heh-heh, ei pitäisi näytellä noin "tietämätöntä".

• brändi

Minusta Ynnämuu on hiukan mahtaileva. Antaa vaikutelman että on jotenkin enemmän. On hän kuitenkin tasoittanut tätä mm. nuoruutensa ajoilta, ehkä metsätöilläkin.
      Late vaan on peruskamaa realistisuudessaan, j joutava jopa jotenkin riman alittava vaatimattomuudessaan. Isolla kirjaimella aloittava nimimerkki itseään yliarvostava.

Brändi on puskanimimerkki. Ei me mitättömyyksiä silti olla kuten ruune sanoo.

• Mitä te sitten olette?

• jakolasku
        Ruuneperi kirjoitti:

Mitä te sitten olette?

Aivan samanlaisia ihmisiä kun sinäkin sillä edellytyksellä että kirjoittelet puskista kun kantti ei kestä vetäistä Ruuneperiä esille.

Yli-ihminenkö luulet olevasi?

• 3 - 21

Aivan, ylikypsä tarkoittaa nahistunutta.

• yks yhteenlasku

Väärin ruune, 3- 21. Ylikypsä merkitsee tomaatin kohdalla laajentumista ennenkuin lösähtää aloilleen.
        Rva Ylikypsä edustaa itsensä hyvin tuntevaa kansalaista. Siinä ei ole itsensä framille nostamista nauriin siemenen vertaa.

• Niinpä, "hiukan mahtaileva" kirjoittaa asiantuntija "brändi" meikäläisestä. Uskottavahan se on.Toisten luonnehdintaan en puutu.

Onhan siinä vähän taustoistanikin. Totta, kiertokoulun olen käynyt, metsätöissä olen ihan penskasta ollut nuoreen aikuisikääni saakka tavoitteena leivän saanti talouteen.

Kyllähän sivistynyt ihminen huomaa, että näitä lähtökohtia fundeeraten "brändin" seuraavakin lausuma ynnämuusta on kutakuinkin oikea " - Antaa vaikutelman että on jotenkin enemmän".

Ainahan se vaikutelma tulee, jos jotakin täällä inahdan oikein kirjoittamalla, selvähän se. Siitä huolimatta, näillä eväilläni porskuttelen, enkä edes älyä hävetä.
      Hymyä huuleen - tai hampaiden kirskutusta! Sama se.

• brändi

Totta kirjoitat ynnämuu. Brändin päiväkin valkeni oikein kunnolla. Yli parin viikon palkka tuli että tupsahti kun kännipäissä hukkimani alaproteesi löytyi.
        Kukkapenkkiin b oli sen istuttanut. Ehkä huuruntapaisessa toivossa, että uudet maitohampaat kasvais. Uusi oli maksanut yli 1200€.

• Miksi pitäisi väheksyä itseään, päinvastoin. Tässä iässä tuntee jo omat vahvuutensa, voi olla ihan tyytyväinenkin moneen asiaan itsessään. Kylliksi ruikutusta kuulee, miten vanhetessa käy, en toista yhtään mitään vanhuuden oireidesta. Miksi ei voi muistaa, että nainen on nainen aina vaan, miksi mummoutta pitäisi korostaa.
      Vilkaisin vaan noita erään nikin, yäk, latistamismielipiteitä, miksi niistä välittää, itse itsensä tuntee parhaiten. Enkä usko edes ko. henkilöiden välittävänkään, niin vahva-itsetuntoisia ovat, mutta miksi ihminen on niin ilkeä. Olkoon hän omassa surkeudessaan, ollaan edelleen omia vahvoja itsejämme.Miksi tuommoisen mitättömyyden takia vaivaantua.

Jaa-a, sattuikin sopivasti, itselläni syntyi tässä pimeässä yössä ahaa-elämys itseni kohentamisesta, älyltäni ja järeltäni ja viisaudeltani olen jo mitä olen, ulkoista olemustamme voimme kohentaa. Sehän on tärkeintä, millaiseksi itse koemme itsemme, ei toisten mieliksi tekeminen, olla minä eikä kukaan muu.
      Taidanpa laittaa ihan oman aloituksen tässä aamuyössä, jo ajatus saa virkistymään.

• jjoutava

Enhän minä tästä miksikään voi muuttua, joten olen edelleen se mikä olen. itse ollenkaan huomaa muuta kuin ompase nokkela tuo nimi, se on heleppo kirjoittaa.
      Ei todellakaan täällä tarvitse itse itseään alentaa, palstan puolesta on alentajat. Suostuuko alennettavaksi on sitten jokaisen oma asia.

Kengät ovat tärkeät ja niitä pitää käyttää, eikä ollenkaan säästää ja sen mieluisimman takin missä olen hoikemman näköinen sitä minun pitää käyttää.
      Hieno oma nimimerkki joka lopulta hyväksyttiin, sitä pitää käyttää, ei säästää. Sus jälleen antoi hyviä ohjeita, niitä kannattaa noudattaa.

• Vään ärhäkäs olin tuossa, kun luullakseni on poistettu eilisen illaln maininnat koulujen käynneistä tai käymättömyydestä. Niistä puhuttaessa ärhäköidyn, ei ihmistä luokitella kiertokoulun ja maisteristutkinnon perusteella. Oma poikanikin jätti ´tittelinsä´ ottamatta, sanoi, ettei hän sillä maisteri-nimityksellä mittään tee. Joku tietokonealan ukkeli on, en minäkään koskaan muista, mikä. Ukkeliks sanon, kun jo täyttää 52 vuotta, lempinimi nääs.

• Älkäähän nyt huolestuko! "Hiukan mahtavana" ilmoitan, että räntärien takia en ala tuhkassa pyöriskellä, ei ole tullut edes mieleenikään. Siinä sus on oikeassa: "Enkä usko ko. henkilöiden välittävänkään..."

En kyllä pitänyt tervetulleena tämän "räntärin" suorittamaa arvostelua toisista nimimerkeistä. Ajanvietteenä ennen pehkuihin painumistani kirjoitin.
      Se tapa, jolla tein, lienee kyllä valittavissani, ymmärrettävyydestä en sano mitään.

Oikein hyvää jatkoa teille, myös räntärille!

• räntäri

Räntäri kuittaa. Olisiko ollut vuosi 1959 kun Sotkamon puolella isoveljen kanssa oltíin savotalla metsähallituksen alueella.
        Laakajärvestä isoja särkiä sain ongella. Nyt Talvivaarasta tihkuu saastevesiä Talvivaarasta kuulemma. Mökkiläiset siellä äkeissään.

En ole turhaantunut, vaikka en saanut ynnämuuta suuttumaan letkautuksestani häntä kohtaan. Jos on vaikka tuttuja nuo Kalle Päätalon syntymämaisemat.
        Tai Pentti Haanpään.
        Oikeasti olin suivaantunut siitä että ynnämuu laittoi nimimerkkejä lainausmerkkeihin. koska ittekin joutu paremman nikin maantiesheriffille tarvittaessa esittämään.

Mutta poteroihin ei jäädä. Se huojentaa, että ynnämuu vasta 70 täytettyään hommasi kotiinsa tiekkarin.
        Ihan mahottoman vanhana!! Itte olin vasta 68v. Ainakin 10.000 egeä on näihin rakkineisiin tähän mennessä jo uponnut.

• *Kukkahame*

Minun mielestä
      Jotain kun täytyy sanoa niin pitääpi muutama sana saada aikaan, nimimerkki voi olla vaikka mikä eikö teksti ole joka antaa toisille aihetta vastata ja toiset herää aloitukseen omaan aiheeseen.

Ei taida brändärillä kulkea ajatus jos ei liiku kynäkään.
      Aloituksessa mainitsemansa nimimerkit ovat ihan hyvänä lisänä toisten joukossa, kirjoitukset ne ovat tarpeellisia itse keneltäkin palstalla.

• brändi

Kukkahame oikeassa - ajatus laahaa kuin marraskuun maata hipova sumutihkusade. Nukkuma-aika on lisääntynyt.
        Auto on lämpiämässä. Meinaan mennä rokko-rouvan odotusaulan penkille saadakseni kausilunssa-tujauksen olkapäähäni.
        Ajatus on sama kuin kirkasvalolampun, sen oletetaan olevan avuksi. Minullahan oli korvavalotuikutkin. Laite sökähti kesän aikana.
        Viimetteks iso päällikkö, Pekka Sauri ite arveli taannoin, ettei korvassa olisi muka mitään elintä, joa hyötyisi ladattavasta akkuvalosta.
        Kyllä siellä nyt ulkona just tarkkasilmäinen lukea näkee ainakin Apu-lehden nimen. Ai jaa, se tuleekin vasta to.13.11. Päivä tästä tuskin tänään valkenee.

• iilimato

Miksi jämähtää paikoilleen, antakaamme luovuuden loistaa vaihtuvin nikein?

• Madame**

Mieti hiukan asiaa, mitä mieltä olet tuhatnikki KaiDePuu, apunikkejä vaikkamillä mitalla, ei siinä luovuudesta ole kyse hituistakaan. Luovuus ja moninikkisyys ovat kaksi eri asiaa, paina se mieleesi.

Muistan nimimerkin Iili, tuntui enisn hiukan vieraalta, tutustuttuani hänen mielipiteisiin oli todella mielenkiintoinen. Aika kultaa muistot, kevyet hiekat hänen muistolle.

• keijusto
        Madame** kirjoitti:

Mieti hiukan asiaa, mitä mieltä olet tuhatnikki KaiDePuu, apunikkejä vaikkamillä mitalla, ei siinä luovuudesta ole kyse hituistakaan. Luovuus ja moninikkisyys ovat kaksi eri asiaa, paina se mieleesi.

Muistan nimimerkin Iili, tuntui enisn hiukan vieraalta, tutustuttuani hänen mielipiteisiin oli todella mielenkiintoinen. Aika kultaa muistot, kevyet hiekat hänen muistolle.

Seison, istun, kävelen juoksen mielipiteeni takana. Miksi minun pitäisi myötäillä muita - vielä näilläkin vuosikymmenillä?

• Ylikypsä

Ylikypsästä minulle tulee mieleen ainoastaan ylikypsä palvikinkku, josta parasta on mielestäni Korpelan ylikypsä kinkku palana.
      Siinä sitä makua ja aromia on, hyvältä tuoksuu ja maistuu ruisleivän päällä ja siitä kun tekee kinkukiusauksen ei parempaa löydy.
      Siis, laadun tae on ylikypsä.

• Minulla ei ole näkemystä, eikä mielikuvitustakaan. Ainakin nimimerkikseni otin nuorimman sisareni nimen Anlis. Oikeastaan hänen nimensä on Anna-Liisa, mutta joskus kutsun häntä "nikilläni".
      Muuten, mielestäni nimimerkki voi olla mikä tahansa, mutta selkeästi aina sama.Olen edelleenkin sitä mieltä, että puskasta ölähtelevät ovat epämääräisiä arkoja, ilkeitä ja raukkamaisia hiippareita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      24
      4505
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      99
      3098
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      206
      2954
    4. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      54
      2560
    5. 79
      1315
    6. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      65
      1076
    7. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      26
      980
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      105
      919
    9. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      115
      810
    10. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      47
      808
    Aihe