Perhe ei tunnu perheeltä

14 vuotias tyttö

Hei! Minun lapsuus on ollut sitä, että olen tuntenut itseni ulkopuoliseksi perheessäni. Olen ollut aina yksin. Minulla oli 5-7 luokilla masennus, enkä saanut apua, koska en tiennyt, eikä kukaan muukaan, että minulla on se. Nykyään tiedän. Ajateltiin, että käytöksessäni on vika. Masennukseni oli mm. Eristäytynyyttä, sosiaalittomuutta, agressiivisuutta, negatiivisuutta, pahaa oloa, suuttumusta, huutamista, puhumattomuutta, väkivaltaisuutta, vihaa ja tottelettomuutta. Osaksi se tuli siksi, koska tunsin oloni ulkopuoliseksi ja osaksi siksi, koska se vain tulee jollekin. Nyt kun olette saaneet taustatietoja, voin mennä itse asiaan. Toivon, että jaksaisitte lukea, koska kaipaan neuvoa ja apua. Kiitos vastauksista etukäteen.
Tiedän, että vanhempani ja perheeni rakastaa minua, vaikka koskaan meillä ei ole ollut hyviä välejä. Minäkin heistä välitän, mutta en tunne mitään erityisiä tunteita heitä kohtaan. Ongelmani ovat tunteet, jutteleminen ja puhuminen. He ovat minulle sellaisia, joille en voi puhua, tai jutella mitään. Varsinkin vanhempani. Tavallistenkin asioiden sanominen, tai niistä jutteleminen on hankalaa, kuten, että äiti, sinun pitäisi ostaa minulle uudet rintaliivit. Olen itse ostanut nekin, koska en voi sanoa hänelle sitä lausetta. Kärsin siitä. Kaikesta, mitä en voi sanoa, tai jutella. Ihan sama mitä. Toki tavalliset puhumiset, joita ilman ei pärjää, kuten, mitä ruokaa? Mutta kaikki muu. Asioista jutteleminen ja tavallisista asioista poikkeavien asioiden sanominen heille, tuntuu tyhmältä, oudolta, ahdistavalta ja vieraalta. En ole kertonut heille edes lapsuuteni tuneista ja siitä, että minulla oli masennus. Kaikille muille osapuolille, paitsi perheelleni, sanominen ja jutteleminen on helpompaa. Oikeastaan pystyn ihan tuntemattomillekin sanomaan ja juttelemaan, vaikkapa tästä asiasta, mutta ei vanhemmilleni. Toki rajat on siinäkin, ei nyt kukaan kertoisi henkilökohtaisia asioita tuntemattomille, mutta kuitenkin. Haluaisin, että minulla ei olisi perhettä ollenkaan, tai olisin adoptoitu. En voi elää perheessäni.
Sitten tunteisiin. Minua on aina kiinnostanut rikollisuus ja ala-maailma. Niihin kuuluvat huumeet, aseen omistaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt, raiskaukset, poliisia pakoon meneminen, jengit, kuten Cripsit ja Bloodsit jne. Olisi helppoa vain sinne mennä ja elää. Haluaisin kokea pahoinpitelyn, raiskauksen jne. Minua kohtaan. En kuitenkaan halua pilata elämääni sillä. Toivon aina, että olisi kaksi elämää, niin toisessa olisin sellainen. Mutta voin vain mennä niin pitkälle, että olen sellaisen ystävä ja niin haluankin, koska en halua pilata elämääni. En tunne rikollisuutta ja ala-maailmaa vastaan mitään, päinvastoin. Kannustan niitä. Miten nämä kaikki liittyvät toisiinsa sitten? En voi elää perheessäni ja haluan muutta ulkomaille. Niin teenkin. Mutta, vaikka teenkin niin, tunnen kiinnostusta rikollisuutta ja ala-maailmaa kohtaan. Aijon elää rajalla. Unelmani on kansainvälinen elokuvaleikkaaja Los Angelesissa ja asua siellä. Samalla olla yhteydessä toiseen maailmaan. Saada ystäviä sieltä. Tarvitsen apua teiltä, mitä tehdä sille, että en voi puhua, tai jutella mistään? En voi elää tässä perheessä, kutn sanoin jo aikaisemmin. Lisätietoja voi antaa noista rikollisuus ja ala-maailmajutuista myös. Mutta yksi asia vielä. En aijo puhua, tai jutella tästä vanhempieni kanssa.
Toivottavasti jaksoitte lukea. Kiitos.

21

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bumm

      Mikset vain suoraan mene rikolliseksi?

      • Oh nou

        Voi ei... en osaa auttaa


      • tarvit apuu!!!!!!!!
        Oh nou kirjoitti:

        Voi ei... en osaa auttaa

        Mee jollekki psykologille, vai mikä se onkaan...!!!!!!!!!


      • 14 vuotias tyttö

        Lue ylempää.


      • 14 vuotias tyttö
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Lue ylempää.

        Bumm


    • voisua

      Voih:(..En mäkää oikee löydä oikeit sanoi. Mee juttelee terapeutille tai koulun terkalle näistä asiost, ni ajatukses selviää. Sun maailmankuva ja ajatukset voi kyl viel muuttuu ja selkeentyy, ku tuut aikuisikää.

      • 14 vuotias tyttö

        Ajatusmaailmani ei muutu. Se on ollut aina tätä. En aijo mennä, koska olen luonteeltani ujo ja mitäpä henkilökohtaiset asiani koulun terkkarille kuuluu. Terapeutillekaan. Kaikki vain saisivat tietää ongelmistani. Kiitos kuitenkin neuvosta.


      • joloswääg
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Ajatusmaailmani ei muutu. Se on ollut aina tätä. En aijo mennä, koska olen luonteeltani ujo ja mitäpä henkilökohtaiset asiani koulun terkkarille kuuluu. Terapeutillekaan. Kaikki vain saisivat tietää ongelmistani. Kiitos kuitenkin neuvosta.

        Oot sairas


      • voisua
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Ajatusmaailmani ei muutu. Se on ollut aina tätä. En aijo mennä, koska olen luonteeltani ujo ja mitäpä henkilökohtaiset asiani koulun terkkarille kuuluu. Terapeutillekaan. Kaikki vain saisivat tietää ongelmistani. Kiitos kuitenkin neuvosta.

        Haluuks tulla juttelee?


      • 14 vuotias tyttö
        voisua kirjoitti:

        Haluuks tulla juttelee?

        Riippuu miten?


      • voisua
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Riippuu miten?

        Jos vaik lataat kikin:)


      • 14 vuotias tyttö
        voisua kirjoitti:

        Jos vaik lataat kikin:)

        Riippuu kuka oot?


      • voisua
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Riippuu kuka oot?

        14v. Tyttö etelä Suomesta


      • 14 vuotias tyttö
        voisua kirjoitti:

        14v. Tyttö etelä Suomesta

        Mikä sun kik?


      • voisua
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Mikä sun kik?

        Oon poistanu, mut voin tehä uudellee jos haluut tulla juttelee:)


      • 14 vuotias tyttö
        voisua kirjoitti:

        Oon poistanu, mut voin tehä uudellee jos haluut tulla juttelee:)

        Hyvä yritys


      • voisua
        14 vuotias tyttö kirjoitti:

        Hyvä yritys

        Hä? Haluun oikeesti auttaa sua.


      • jokuuuuuss
        voisua kirjoitti:

        Hä? Haluun oikeesti auttaa sua.

        Sano sun kik


    • Et ota apua vastaan. Voivoi, sille ei voi mitään ennen kuin otat avun vastaan.

    • kokemuss

      mul on just toi sama ala-maailma homma! Oon ihan varma et must tulee joku piri nisti, oon ihannoinu kaikkee tollast ennen kaikkee päihteitä, väkivaltaa, poliiseja karkuun juoksemista ja jengejä 3 vuotiaasta asti.

      Mul oli muutama vuosi sitten toi et en pystyny puhuu vanhemmilleni tollasest enkä rakastanu niit, välitin kyllä. Sit ku aloin vaa kertoo niille tollasetki jutut ni välit parani. Nykyään rakastan äitiä, tosin en muita meidän perheessä kissaa lukuun ottamatta.

    • Moi!

      Apua ei voi saada, ennen kuin sitä on valmis ottamaan vastaan. Puhumalla ammattilaiselle (koulupsykologille, terkkarille tai koulukuraattorille) et menetä mitään. Heillä on vaitiolovelvollisuus ja kukaan muu ei saa asioistasi kuulla. Puhumisesta voisi olla hyötyä, saisit ehkä vähän uutta näkökulmaa elämään. Ammattilaisen kanssa olisi helpompi puida myös sitä, miksi omalle perheelle puhuminen tuntuu niin luonnottomalta.

      Terveisin Nettisaapas Espoosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe