Seroquel pilasi elämäni?

seroquel88

Musta tuntuu että tuo lääke ei ole tuottanut mulle mitään muuta kuin harmia! Miksi mä ikinä aloitin sen. En ole koskaan ollut näin onneton kuin tämän kymmenen vuoden aikana kun olen lääkettä syönyt... Ja tämä on totuus. Vaikka voi tuntua omituiselta että no miten lääke voi vaikuttaa niin paljon mutta kyllä se voi. Kyllä mä tiedän mitä mun elämä ennen sitä lääkettä oli, vaikkei se täydellistä ollut niin oli se sentään todellista. Ja osaan myös ajatella mitä kaikkea on sen lääkityksen takia mennyt elämässäni pieleen. Osaan yhdistellä asioita yhteen ja tehdä päätelmäni. Siltikään en ainakaan nyt pysty sitä lopettamaan tai pitäisi löytää joku hyvä yksityislääkäri joka tilalle löytäisi paremmin.. En ole koskaan elämässäni ollut näin onneton. Myrkkyä se on koko lääke. Pitäisi muka auttaa ihmisiä, pilaa vaan ihmisten elämän. Hyvä jos se joillakin parantaa elämänlaatua. Mulla se ei sitä loppupeleissä tee.

16

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mort

      Miksi aloitit alunperin lääkkeen syönnin? Olen kuullut että noista irtipääseminen on vähintään yhtä vaikeaa kuin bentsoista.

      • seroquel88

        En olisi aloittanut jos olisin tiennyt millaisesta lääkkeestä on kyse. Aloitettiin unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen.


    • hullua1

      Älkää hyvät ihmeset uskoko näitä mielenterveys puolen lääkäreitä. Lopettakaa masennuslääkkeiden syönti. Itselleni syötettiin monia vuosia ja vaihdeltiin lääkityksiä. Nostettiin annostuksia ja kun ei tehonnut, uutta kehiin. Ja ne haittavaikutukset !!!!!! Kuin helevetti olisi irti päästetty, itsemurha oli monta kertaa lähellä. Lopuksi kieltäydyin koko hullun lääkkeistä, vaikka kuinka niitä tuputettiin. Onse niin kumma kun lääkärit eivät näe asioita kunnolla, vaan ovat niin lääkekeskeisiä varsinkin mielenterveyspuolella.

    • lopulta oma valinta

      Ketiapiini on niin ikään hyvin myrkyllinen, kuten käytännössä kaikki psykiatriassa käytettävät aineet. Niiden käyttö olisi syytä rajata mahdollisimman lyhyeksi ja useimmissa tapauksissa parempi vaihtoehto on välttää käyttöä kokonaan. Erityisesti nämä neuroleptit ja SSRI-luokan toksiinit ovat erittäin erittäin vaarallisia, varsinkin pitkään käytettynä. SSRI-luokkaa yleensä sanotaan, että pitää käyttää useampia viikkoja ennen kuin alkavat "toimimaan." Siinä vaiheessa aivovaurio on hyvin suurelle osalle jo taattu.

      Neuroleptien toksinen vaikutus on myös omaa luokkaansa. Ainoastaan kemoterapiaa taidetaan pitää neuroleptejakin toksisempana käsittelynä. Neuroleptit eivät korjaa mitään vaan itse asiassa estävät aivojen normaalin toiminnan, josta luonnollisesti varsinkin voi pitkässä altistuksessa seurata pysyvä muutos aivojen rakenteeseen ja siten toimintaan, eli aivovaurio.

      Poikkeuksia lukuunottamatta psyykenlääkityksen vähentäminen tai lopettaminen tuottavat paremman elämänlaadun ja toimintakyvyn. Loppujen lopuksi ratkaisu riippuu henkilön omasta valinnasta ja siitä mitä haluaa. Jotkut pitävät aineiden (neuroleptit ja SSRI-luokka) käytöstä seuraavaan asteittaista lobotomiaa miellyttävänä, koska eivät samalla tavalla enää pysty välittämään asioista elämässään.

      • seroquel88

        Psykiatrinen henkilökunta sitten syyllistää sinut kun toimintakykysi on heikentynyt eikä sua jaksa kiinnostaa, etkä jaksa asioita samalla tavalla kuin jos olisit ilman sitä lääkettä. Eikö ole kieroutunutta ja epäoikeudenmukaista?


      • ilmanseroa

        Minä olen syönyt seroquel 200 mg nyt vuoden päivät. Lopettelin noin kuukausi sittenilman lääkärin lupaa. Harkitsin pitkään, koska sairastin psykoosin puolitoista vuotta sitten. Sain silloin lääkitykseksi olantsapiinin 20 mg. Vähensin sen ensin puoleen ja noin puoli vuotta sitten lopetin kokonaan. Lääkärini on ollut tiukkana, etten saisi missään nimessä lopettaa kumpaakaan lääkettä. Kuitenkin vointini on koko ajan kohentunut ja mt hoitaja avohoidossa on sanonut, että olen parantunut ja mennyt eteenpäin todella paljon. Hänellekään en voi kertoa, etten ole käyttänyt olantzapiinia aikoihin ja lopettanut seroquelink6n kokonaan. Pelkään, että minut passitetaan pakkohoitoon tai lääkkeet muutetaan piikkimuotoon.

        Jokainen voi arvata millaista taakkaa kannan. Lisäksi puoliso, suku ja kaverit ovat sitä mieltä, että lääkitys on pakollista tai edessä on osastojakso. Minulla ei ole ketään kenelle kertoa tästä kokeilusta joutumatta ongelmiin. Pelkään, että leikin nyt liian vakavalla asialla. Tsempatkaa minua, etten anna periksi.

        Kun lopetin seron, tunsin joitain aikoja pahoinvointia ja huimausta. Mitään harhoja eiole kuitenkaan tullut. Ensin en saanut illalla nukutuksi, nyt se onnituu jo paremmin. Joskus otan melatomiinia jos uni ei tule. Kaikki siis salaa mieheltä, joka kyselee aika ajoin olenhan ottanut lääkkeeni. Valhe alkaa kasvaa liian suureksi ja minua pelottaa, jos menenk6nhuonoon kuntoon ja kaikki saavat tietää kusettaneeni ihmisiä pitkän aikaa. Lääkärikään ei epäillyt mitään.

        Eli kaikki on muuten kunnossa, mutta tunteet, ne negatiiviset uhkaavat tulla päälle. Onhan se ihan ymmärrettävää, että kun tunteet ovat olleet jäässä pitkään ja ne pääsevät vapautumaan, niin mieli voi olla myllerryksessä pitkän aikaa. Olen esim. alkanut nähdä synkkiä unia lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen. Tämä pimeä vuodenaikakaan ei taida olla mielelle parasta.

        Yritänkö vaan odottaa, että pikkuhiljaa tasapainoitun ja hyväksyä senkin, että pien6 masennus liittyy siihen, että käyn läpi monia tunteita, kuten pettymystä sairauden takia, suunnatonta syyllisyyttä olenko ollut huono äiti ja häpeää kun kaikki muistot tulvivat mieleen?

        Olisi niin ihanaa, kun voisin vain kertoa mt hoitajalleni, että tarvitsen keskusteluapuaja seurantaa viikoittain nykyisen kerran kuussa kontaktin sijaan. Jos vain voisin kertoa, että olen lopettanut lääkityksen eikä mitään psykoosiin viittavaa ole havaittavissa. Tiedostan myös psykoosiin johtaneet syyt enkä enää voisi kuvitella sellaisia asioita. Miksi ihmisen pitää turruttaa päänsä lääkkeillä tai vaihtoehtoisesti valehdella läheisille ja hoitohenkilökunnalle? Työelämään minusta ei varmaankaan enää ole, eli onko sitten parempi elää zombiena kotona kuin etsiä mielekkyyttä ja sisältöä arkeen silloin, kun aivot todella toimivat. Lääkkeiden avulla en tule toipumaan entiselleni, ilman lääkkeitä on edessä vain kaksi vaihtoehtoa, joko nuppi sekoaa ja joudun hoitoon tai alan voida paremmin.


      • 21v, kaksisuuntainen
        ilmanseroa kirjoitti:

        Minä olen syönyt seroquel 200 mg nyt vuoden päivät. Lopettelin noin kuukausi sittenilman lääkärin lupaa. Harkitsin pitkään, koska sairastin psykoosin puolitoista vuotta sitten. Sain silloin lääkitykseksi olantsapiinin 20 mg. Vähensin sen ensin puoleen ja noin puoli vuotta sitten lopetin kokonaan. Lääkärini on ollut tiukkana, etten saisi missään nimessä lopettaa kumpaakaan lääkettä. Kuitenkin vointini on koko ajan kohentunut ja mt hoitaja avohoidossa on sanonut, että olen parantunut ja mennyt eteenpäin todella paljon. Hänellekään en voi kertoa, etten ole käyttänyt olantzapiinia aikoihin ja lopettanut seroquelink6n kokonaan. Pelkään, että minut passitetaan pakkohoitoon tai lääkkeet muutetaan piikkimuotoon.

        Jokainen voi arvata millaista taakkaa kannan. Lisäksi puoliso, suku ja kaverit ovat sitä mieltä, että lääkitys on pakollista tai edessä on osastojakso. Minulla ei ole ketään kenelle kertoa tästä kokeilusta joutumatta ongelmiin. Pelkään, että leikin nyt liian vakavalla asialla. Tsempatkaa minua, etten anna periksi.

        Kun lopetin seron, tunsin joitain aikoja pahoinvointia ja huimausta. Mitään harhoja eiole kuitenkaan tullut. Ensin en saanut illalla nukutuksi, nyt se onnituu jo paremmin. Joskus otan melatomiinia jos uni ei tule. Kaikki siis salaa mieheltä, joka kyselee aika ajoin olenhan ottanut lääkkeeni. Valhe alkaa kasvaa liian suureksi ja minua pelottaa, jos menenk6nhuonoon kuntoon ja kaikki saavat tietää kusettaneeni ihmisiä pitkän aikaa. Lääkärikään ei epäillyt mitään.

        Eli kaikki on muuten kunnossa, mutta tunteet, ne negatiiviset uhkaavat tulla päälle. Onhan se ihan ymmärrettävää, että kun tunteet ovat olleet jäässä pitkään ja ne pääsevät vapautumaan, niin mieli voi olla myllerryksessä pitkän aikaa. Olen esim. alkanut nähdä synkkiä unia lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen. Tämä pimeä vuodenaikakaan ei taida olla mielelle parasta.

        Yritänkö vaan odottaa, että pikkuhiljaa tasapainoitun ja hyväksyä senkin, että pien6 masennus liittyy siihen, että käyn läpi monia tunteita, kuten pettymystä sairauden takia, suunnatonta syyllisyyttä olenko ollut huono äiti ja häpeää kun kaikki muistot tulvivat mieleen?

        Olisi niin ihanaa, kun voisin vain kertoa mt hoitajalleni, että tarvitsen keskusteluapuaja seurantaa viikoittain nykyisen kerran kuussa kontaktin sijaan. Jos vain voisin kertoa, että olen lopettanut lääkityksen eikä mitään psykoosiin viittavaa ole havaittavissa. Tiedostan myös psykoosiin johtaneet syyt enkä enää voisi kuvitella sellaisia asioita. Miksi ihmisen pitää turruttaa päänsä lääkkeillä tai vaihtoehtoisesti valehdella läheisille ja hoitohenkilökunnalle? Työelämään minusta ei varmaankaan enää ole, eli onko sitten parempi elää zombiena kotona kuin etsiä mielekkyyttä ja sisältöä arkeen silloin, kun aivot todella toimivat. Lääkkeiden avulla en tule toipumaan entiselleni, ilman lääkkeitä on edessä vain kaksi vaihtoehtoa, joko nuppi sekoaa ja joudun hoitoon tai alan voida paremmin.

        Mitäpä tuohon uskaltaa maallikkona vastata. :/ Haluaisin kuitenkin kertoa omakohtaisen kokemukseni samasta aiheesta.

        Ensimmäisen psykoosin sairastettuani lopetin omatoimisesti juuri tuon seroquel -lääkityksen ja olin puoli vuotta oireettomana, kunnes uusi psykoosi (mania? mikä lie) puhkesi. Jouduin sairaalaan ja sieltä pois päästyäni yritin n. puolen vuoden päästä tappaa itseni. Tällä hetkellä ensimmäisestä sairastumisesta on kulunut kaksi vuotta ja itsemurhayrityksestä vuosi.

        Nyt syön lääkkeeni, mutta mikään ei ole tuntunut pitkään aikaan miltään. Mitenkä sen nyt kuvailisi: Ihan kuin jyrsisi päivittäin puunkaarnaa.
        Käyn vielä koulua ja pärjään siellä erinomaisesti, mutta se ei tunnu miltään. Mikään ei tuota iloa, mikään ei tuota niinikään surua. En sitten tiedä, olenko surkupäissäni koko ajan ja siitä sokea.

        Lääkityksen alla tunnen olevani kuin jossakin sumussa ja lääkkeettömän ajan sumuttomuus antaa ehkä pientä aihetta miettiä, pitäisikö taas lopettaa. Joutuisin luultavasti taas psykoosiin -> sairaalaan -> toipumaan. Olen kuitenkin ajatellut yrittää elää tämän lääkityksen kanssa, vaikka siinä suuri ristiriita onkin.

        Tosiaankin koskettaa tuo mainitsemasi asia, että ei ole ketään kenelle uskaltaa puhua. Minulla on ihan sama juttu. Käyn kerran kuukaudessa puhumassa hoitajalle, jolle en uskalla kertoa oikeita ajatuksiani, koska pelkään pakkohoitoa ja huolen heräämistä. Sama juttu vanhempien ja sisarusten kanssa. ''Kavereita'' on hävinnyt tämän sairaalarumban aikana ja sitä on niin sanotusti aika yksin.

        Sitä kans pelkää miten herkässä se liipasin on lääkärillä pistää hoitoon, eli pitää olla kokoajan varpaillaan. Hyväähän ne tarkottaa, mut kyllä tässä pitkä tie tulee olemaan edessä, ennen kun pystyn hyväksymään tilanteen. Tällä hetkellä se ei näytä edes realistiselta. Todennäkösempää on, että otteeni lipsuu ja teen itselleni jotain peruuttamatonta.

        Niih no mulle kävi miten kävisillon tuon lääkityksen lopettamisen kanssa. Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, niin ehkä kokeilisin kepillä jäätä ja katsoisin, miten käy lääkkeettömänä. Jos joudut psykoosiin, niin ymmärrät ehkä jälkeenpäin syödä lääkkeet. Paha sanoa, kun on niin vakavasta asiasta kyse. Mutta uskallan väittää, että pystyn samaistumaan taakkaan, mitä nyt kannat.


      • villikorttikierros
        21v, kaksisuuntainen kirjoitti:

        Mitäpä tuohon uskaltaa maallikkona vastata. :/ Haluaisin kuitenkin kertoa omakohtaisen kokemukseni samasta aiheesta.

        Ensimmäisen psykoosin sairastettuani lopetin omatoimisesti juuri tuon seroquel -lääkityksen ja olin puoli vuotta oireettomana, kunnes uusi psykoosi (mania? mikä lie) puhkesi. Jouduin sairaalaan ja sieltä pois päästyäni yritin n. puolen vuoden päästä tappaa itseni. Tällä hetkellä ensimmäisestä sairastumisesta on kulunut kaksi vuotta ja itsemurhayrityksestä vuosi.

        Nyt syön lääkkeeni, mutta mikään ei ole tuntunut pitkään aikaan miltään. Mitenkä sen nyt kuvailisi: Ihan kuin jyrsisi päivittäin puunkaarnaa.
        Käyn vielä koulua ja pärjään siellä erinomaisesti, mutta se ei tunnu miltään. Mikään ei tuota iloa, mikään ei tuota niinikään surua. En sitten tiedä, olenko surkupäissäni koko ajan ja siitä sokea.

        Lääkityksen alla tunnen olevani kuin jossakin sumussa ja lääkkeettömän ajan sumuttomuus antaa ehkä pientä aihetta miettiä, pitäisikö taas lopettaa. Joutuisin luultavasti taas psykoosiin -> sairaalaan -> toipumaan. Olen kuitenkin ajatellut yrittää elää tämän lääkityksen kanssa, vaikka siinä suuri ristiriita onkin.

        Tosiaankin koskettaa tuo mainitsemasi asia, että ei ole ketään kenelle uskaltaa puhua. Minulla on ihan sama juttu. Käyn kerran kuukaudessa puhumassa hoitajalle, jolle en uskalla kertoa oikeita ajatuksiani, koska pelkään pakkohoitoa ja huolen heräämistä. Sama juttu vanhempien ja sisarusten kanssa. ''Kavereita'' on hävinnyt tämän sairaalarumban aikana ja sitä on niin sanotusti aika yksin.

        Sitä kans pelkää miten herkässä se liipasin on lääkärillä pistää hoitoon, eli pitää olla kokoajan varpaillaan. Hyväähän ne tarkottaa, mut kyllä tässä pitkä tie tulee olemaan edessä, ennen kun pystyn hyväksymään tilanteen. Tällä hetkellä se ei näytä edes realistiselta. Todennäkösempää on, että otteeni lipsuu ja teen itselleni jotain peruuttamatonta.

        Niih no mulle kävi miten kävisillon tuon lääkityksen lopettamisen kanssa. Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, niin ehkä kokeilisin kepillä jäätä ja katsoisin, miten käy lääkkeettömänä. Jos joudut psykoosiin, niin ymmärrät ehkä jälkeenpäin syödä lääkkeet. Paha sanoa, kun on niin vakavasta asiasta kyse. Mutta uskallan väittää, että pystyn samaistumaan taakkaan, mitä nyt kannat.

        Suosittelisin, että lukisit Robert Whitakerin kirjan Anatomy of an Epidemic (2010). Ehtii hyvin vielä "Joulupukin" konttiin. Kirja maksanee aavistuksen päälle 10 euroa. Saat ainakin toisenlaisen näkökulman asiaan ja voit miettiä omaakin tilannettasi uudessa valossa. Valitettavasti kirjan jakamaa tietoa et saa omalta terveydenhuolloltasi, joten siinä mielessä omatoiminen tutustuminen aiheeseen on välttämätöntä. Tsemppiä joka tapauksessa sinulle, mihin ikinä päädytkin!


    • voiko vapautua lääkk

      Entä jos aivovamma tai vaurio on aiemmin tapahtunut asia
      - ei lääkityksen aihe tai aikainen asia.

      Unettomuus ja ahdistuneisuus kuulostaa ylirasituksen aiheuttamilta kuin liian
      stressin ja kuormituksenkin - mikä aiheutti kärsimystä ?

      • lopulta oma valinta

        "Entä jos aivovamma tai vaurio on aiemmin tapahtunut asia
        - ei lääkityksen aihe tai aikainen asia."

        Tällöin käyttöön otettu 'psyykenlääkitys' kasaa päälle vielä lisää aivovaurioita ja aivojen toimintahäiriöitä aikaisemman esimerkiksi auto-onnettomuudessa saadun aivovaurion lisäksi.


    • Janne.

      ei muuta kun natsip askat ojennukseen.

      valkoinen takki naulaan ja natsip aska oikeuden eteen.

    • seroquel88

      Tämän lääkkeen lopettaminen ei ole helppoa sillä jos oireet eivät ole hävinneet niin vieroitusoireiden lisäksi joudut kestämään vielä alkuperäiset oireetkin ja ne tuntuvat alussa varmaan pahemmilta, eli pitäisi keksiä sitten vähemmän vaarallisempi lääke tilalle, tai ylipäätään löytää lääkäri joka suostuu sen vaihtamaan. Itse koen että olen tullut, itsekkäämmäksi, itsekeskeisemmäksi, kylmemmäksi ja tyhmemmäksi ihmiseksi lääkkeen aloittamisen jälkeen. Tuntuu että lääke taannuttaa ihmisen enemmän eläimen tasolle vaikka tämä voi kuulostaa rajulta. Se tekee ihmisestä vähemmän sivistyneen, enemmän maallisen, moukkamaisemman ja vaistojen ja viettien, sekä impulssien vietävänä olevan. Alkaa mietityttämään että ehkä tämä on tiettyjen tahojen tarkoituskin?

      • kunpa voisi auttaa

        Ei sentään kenekään tarkoitus. Ihan vaan silkkaa lääketieteen kehittymättömyyttä ja tyhmyyttä. Mutta pitäkää vaan kovaa meteliä asiasta myös muilla palstoilla ja muualla elämässä. Teidän kokemuksistanne voi pikkuhiljaa moni ottaa opikseen, ja aletaan ottaa vakavasti psyykenlääkkeiden haitat. Siitä olen pahoillani mitä sinä ja muut olette saaneet kestää. Kolesterolilääkkeiden käyttäjissäkin on vaikeasti sairastuneita jotka kyllä toipuvat kun lääkitys lopetetaan. Toivon että löytyy keinoja neurolepteistä toipumiseen, kuunnelkaa mitä kehonne tai aivonne huutavat avuksi. Kookosöljy, kalaöljy, marjat, liikunta, granaattiomena, punaviini, olut... jaksakaa yrittää.


    • ketiapiinia12vuotta

      Mä olen kyllä syönyt ketiapiinia 12 vuotta ja olen täysin tyytyväinen kyseiseen lääkkeeseen. Vie ahdistuksen pois ja antaa hyvät unet samalla annoksella. Itsellä ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia joten tuo on täsmälääke minulle. Hyvin on työssä pystynyt käymään ja ajatuksetkin toiminut ihan normaalisti. Paras lääke mitä olen itse koskaan käyttänyt. Ei sellaisen kannata kyseistä lääkettä käyttää kelle se ei sovi!!

      • ketiapiinia12vuotta

        Ja lisäys vielä.....mä olen ihan onnellinen elämääni kun tuo kyseinen lääke auttaa. Muista lääkkeistä tosin ei ollut pahemmin apua ja esim bentsot ne vasta aivomyrkkyä ovat.


    • Anafranil.......

      Mä olen käyttänyt trisyklistä masennuslääkettä anafranilia 20v. paniikkihäiriöön, ahdistukseen ja masennukseen. Ei turruta tunteita ja voi edelleen kokea iloa surua. Kriisit vaan ei ole niin syviä enää, vähentää jännitystä mm. Sepram ja efexor eivät sopineet lainkaan.

      Uskon että ennen vanhaan tehtiin parempia lääkkeitä- paitsi neuroleptit on kyllä hirveitä. Kerran söin yhden tabletin ja olo sen jälkeen aivan hirveä. Äitini söi "vahingossa" myös neuroleptin ja hän joutui hakee tervesykeskuksesta vastalääkettä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2172
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe