Steam-ale

Hyvästi elämä

Nyt on steamissa ale. Nörtit riemuitkaa. Mitäs pelejä ajattelit hankkia?

24

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gaymer

ATM Slayer III vois olla hyvä peli.

• steamaaja

HL2 voisi olla nyt kova, tai cs:go!

• naiseton pelaaja

CS: GO hommattu, vielä mietinnässä Wolfenstein: The New Order ja Civilization V Complete.

• aateeäm

En taida hankkia mitään. Ei vaan jaksa enää pelitkään kauheasti kiinnostaa. Mikään ei oikein innosta enää...

• Attila.

Civilization peleihin jää helposti koukkuun. Nimimerkillä kokemusta..

• strategy
        Attila. kirjoitti:

Civilization peleihin jää helposti koukkuun. Nimimerkillä kokemusta..

Onko kukaan täällä pelannut niitä Paradox Interactiven strategiapelejä (Crusader Kings, Europa Universalis jne.)? Miten eroavat näihin Civilizationeihin?

• j3rklj
        strategy kirjoitti:

Onko kukaan täällä pelannut niitä Paradox Interactiven strategiapelejä (Crusader Kings, Europa Universalis jne.)? Miten eroavat näihin Civilizationeihin?

Itse tykkään kovasti Civilization sarjasta. Ostin joskus aikoinaan EU3:n ja haluaisin tykätä siitä kovasti, mutta siihen on niin vaikea päästä sisään. Diplomatia on paljon monipuolisempi kuin Civissä (loistava asia), mutta itse pelin pelaamisen oppiminen vaatii paljon enemmän aikaa kuin Civissä ja ainakaan itselläni ei riittänyt kärsivällisyys tähän.

• mielenkiintoisia
        strategy kirjoitti:

Ne ovat todella erilaisia, vähän kuin yrittäisi verrata vaikka Quakea ja Grand Theft Autoa. Paradoxin pelit eivät ole edes vuoropohjaisia, vaan reaaliaikaisia, jotka voi kuitenkin pausettaa. Ainakaan Crusader Kings 2:ssa ei ole mitään edes voittoehtoja, joten tavoitteet pitää keksiä itse ja lopettaa peli sitten, kun siihen kyllästyy.

Vaatii aika paljon opettelua, minulla meni varmaan 10 tuntia että pääsin jotenkin kärryille, että mikähän tässä on meininki. Se oli lopulta aika paljon sellaista odottelua, että jotain eventejä tapahtuu ja niihin reagoimista... Pelaaminen ei ole hirveän aktiivista.

Aloitin kylläkin vain Irlannissa, kun sitä suositeltiin aloittelijalle ja minulla oli sieltä nuo eteläosan kolme duchya (mitä lieneekään suomeksi) hallinnassa: http://www.ckiiwiki.com/images/5/59/Map_duchies.PNG Jos aluetta olisi enemmän hallinnassa, niin silloin pelaaminen olisi varmasti aktiivisempaa.

Taisin pelata jotain 20 tuntia, enkä saanut yhtään aluetta lisää. Sodalle pitää aina juonitella joku syy, ilman syytä ei saa hyökätä. Seuirasin vaan kun kuninkaani kuolevat ikään, tauteihin tai ties mihin, järjestin avioliittoja, levitin uskontoa, paritin palvelustyttöjä kuninkailleni (muista ostaa kuninkaan vaimolle lahja, kun hän saa sen selville), lähetin vakoojia naapuriin ja suunnittelin murhia. :D

Joka tapauksessa täysin erilainen peli kuin Civilizationit tai muutkaan vuoropohjaiset strategiat mitä olen pelannut. En suosittele varauksetta, mutta varauksella kyllä. Ehkä pelaan myöhemmin lisää, jos joskus Dota 2 -koukustani pääsen eroon.

• Attila.
        mielenkiintoisia kirjoitti:

Ne ovat todella erilaisia, vähän kuin yrittäisi verrata vaikka Quakea ja Grand Theft Autoa. Paradoxin pelit eivät ole edes vuoropohjaisia, vaan reaaliaikaisia, jotka voi kuitenkin pausettaa. Ainakaan Crusader Kings 2:ssa ei ole mitään edes voittoehtoja, joten tavoitteet pitää keksiä itse ja lopettaa peli sitten, kun siihen kyllästyy.

Vaatii aika paljon opettelua, minulla meni varmaan 10 tuntia että pääsin jotenkin kärryille, että mikähän tässä on meininki. Se oli lopulta aika paljon sellaista odottelua, että jotain eventejä tapahtuu ja niihin reagoimista... Pelaaminen ei ole hirveän aktiivista.

Aloitin kylläkin vain Irlannissa, kun sitä suositeltiin aloittelijalle ja minulla oli sieltä nuo eteläosan kolme duchya (mitä lieneekään suomeksi) hallinnassa: http://www.ckiiwiki.com/images/5/59/Map_duchies.PNG Jos aluetta olisi enemmän hallinnassa, niin silloin pelaaminen olisi varmasti aktiivisempaa.

Taisin pelata jotain 20 tuntia, enkä saanut yhtään aluetta lisää. Sodalle pitää aina juonitella joku syy, ilman syytä ei saa hyökätä. Seuirasin vaan kun kuninkaani kuolevat ikään, tauteihin tai ties mihin, järjestin avioliittoja, levitin uskontoa, paritin palvelustyttöjä kuninkailleni (muista ostaa kuninkaan vaimolle lahja, kun hän saa sen selville), lähetin vakoojia naapuriin ja suunnittelin murhia. :D

Joka tapauksessa täysin erilainen peli kuin Civilizationit tai muutkaan vuoropohjaiset strategiat mitä olen pelannut. En suosittele varauksetta, mutta varauksella kyllä. Ehkä pelaan myöhemmin lisää, jos joskus Dota 2 -koukustani pääsen eroon.

Civilization on paljon yksinkertaisempi peli. Mikromanagementia on huomattavasti vähemmän, mutta sitä löytyy kuitenkin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että peli olisi helppo, sillä tekoälyllä on ERITTÄIN paljon etuja ylemmissä vaikeustasoilla. Henkiinjääminen ja kehityksessä mukana pysyminen on siis tärkein seikka jos pelataan "Deity" vaikeustasolla. "Deity on siis vaikein taso.

• Naisellinen nainen

Ainoa peli jolla aikuinen mies saa leikkiä enää on pippeli.

• ätmi

haluutko leikkiä mun pippelillä??

• Naisellinen nainen
        ätmi kirjoitti:

haluutko leikkiä mun pippelillä??

Liian buginen. Jään odottamaan Extended editionia.

• Olen niin pahasti koukussa Dragon Age: Inquisitioniin, että eipä taida tulla ostettua mitään. Ei tule heti mieleen kiinnostavaa peliä, jota en jo omistaisi.

• No jaa, Bioshock Inifinite menikin lataukseen saman tien. Halvalla on pakko ostaa vaikkei tarvitsisikaan.

• 4+20
        outsider1 kirjoitti:

No jaa, Bioshock Inifinite menikin lataukseen saman tien. Halvalla on pakko ostaa vaikkei tarvitsisikaan.

Huippuhyvä peli! Kannattaa myös ostaa myös Season pass niin saat kaksi hyvää lisäosaa siihen.

• rahastusta
        4+20 kirjoitti:

Huippuhyvä peli! Kannattaa myös ostaa myös Season pass niin saat kaksi hyvää lisäosaa siihen.

Vituttaa tämä dlc-kusetus. Maksat pelistä 8 euroa ja 10 eurolla saat siihen jonkun parin tunnin lisäosan.

• aöorigjh

Ehdottomasti Goat Simulator!

• 6+13

Kaveri sanoi, että Dark Souls sopii hyvin tapaiselleni casual pelaajalle joten se lähti viiden eurolla mukaan. Aloitin pelin ja kuolin. Vitun kaveri

• oiuhh67765yyukjhgvju

Ainoa peli minkä olen ostanut lukuunottamatta muutamaa mobiilipeliä on Rust, muut imuroinut.

• ap.

Tähän mennessä ostettu
      Shadow Warrior 3,50€
      Arkham Origins 5€
      Dead Souls 5€

• korjaus

Siis Dark Souls

• Mies32v.

Edelleen pelailen Heroes & Generals.

CS: GO jo niin vanha ja ammattilaisena en odota kuin vain rahaa siitä.

Yksinpelejä en pelaa. Skyrim oli viimeinen peli missä olin yksin. Ja peli oli niin loistava että en enää halunnut viedä roskiksia tai lukea tätä vammaista palstaa.

Näin kävi teininä 1995 ja peli UFO - enemy unknown. Silloin peli sai minut valtaansa pahemmin kuin Doomit ikinä.

Heroes Of Might & Magic 2 korjasi potin ja pelasin putkeen 21tuntia. Ehkä toiseksi parhain peli maailmassa.

Diabloa hakkasin kun silloinen tyttöystäväni sormetteli itseään sängylläni anoen että tulisin hänen viereensä, ennen kuin lähtisi takaisin stadiin. Minä olin ärtynyt ja katsoin manani olevan riittämätön.

Yksin ei pidä pelata. Usko mua. Ei se siitä homot. :(

• ätmi

Omassa Steamin pelikirjastossa on jo muutama sata peliä ja olen ostanut tämän alennusmyynnin aikana muutaman kymmentä lisää. Keskihinta on ollut jossain viiden euron paikkeilla näille peleille.

• eräsjokaherää

Moi ei liity tänne oikee mitenkään mutta oon ostamas nhl 16 ja paysafest jäi uupumaan alle 50 senttiä oisko kellää antaa :)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1132
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      148
      1126
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1065
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      81
      924
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      854
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      808
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      760
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      755
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      682
    Aihe