Onks mulla päässä vikaa vai oonks vaa yksinäine? Oon siis 14v. tyttö ja vailla kavereita.
En tiedä oonko ihan normaali(tuskin en), mut puhun yksinäni/ itsekseni aina. Jos muit on ympärillä ni sitte mielessäni. Puhun itselleni, vlogaan, kuvittelen sosiaalisia tilanteita. Kuulostaa sairaalta jopa omasta mielestäni. Pystyyks ihminen normaalisti kävelee kadulla yksinää ilman, et miettii ajatuksiian puheena. En niin ku ajattele ollenkaa vaan puhun kaiken mielessäni. Vai tekeeks kaikki tällee.
Entä jos tää johtuu vaa yksinäisyydestä, ku ei oo ketää kelle kertoo iha oikeesti tunteistaa.
Olis tosi kiva saada sellanen kaveri kenelle vois jutella ja voisin olla sen seurassa oma itseni. Se ottais asiat tosissaa, ihan niinku aikuinen. Mut ei kaikki ottaa asiat sillee niinku lapset, tai kaikki mun ikäset on lapsii, niinku mäki oon.
Ehkä pitää vaa oottaa muutama vuos kunnes oman ikäset kypsyy vähä henkisesti, ja samal koittaa pitää pääkoppa kunnos, ennen ku lopullisesti pimahtaa..
olenko sairaspäästäni vai onko syynä vain yksinäisyys?
7
100
Vastaukset
- partajooseppi
"Ehkä pitää vaa oottaa muutama vuos kunnes oman ikäset kypsyy vähä henkisesti"
Sitten kasvat aikuiseksi ja huomaat kuinka kehitys on mennyt väärään suuntaan.
Ei ole olemassa normaalia ja epänormaalia, on vain olemassaolo.- puhunitelleni
Aika piristävä vastaus..Ei kuitenkaa kertonu vastausta oonks bormaali vai en? Onks mulla päässä vikaa, ku puhun itekseni. Tähän kaipaisin vastausta:)..
- puhun itelleni
puhunitelleni kirjoitti:
Aika piristävä vastaus..Ei kuitenkaa kertonu vastausta oonks bormaali vai en? Onks mulla päässä vikaa, ku puhun itekseni. Tähän kaipaisin vastausta:)..
*normaali, ni ei tartte tulla pilkkuu viilaa:D..
- yksikseen puhuja
Tiedän tunteen. Mulla on ollut vähän samanlaisia ajatuksia välillä.
Toisaalta se voi johtua siitäkin, että pidät ajatuksesi pääsi sisällä. Olen todennut itsekseni, että usein ihmisten tyhmyys tuee esille siinä vaiheessa, kun he alkavat puhua liikaa. Joskus ihmiset puhuvat vain puhumisen takia vaikkei heillä ole mitään puhuttavaa... Se voi tuntua hiljaa olevasta ihmisestä tyhmältä.
Joskus en viitsinyt puhua toisten kanssa enimmäkseen siksi, että heidän juttunsa olivat niin tyhmiä ja lapsellisia, toisaalta sen takia että olin vähän syrjitty. Nykyään minäkin juttelen ihmisten kanssa välillä ihan juttelemisen takia. Edelleen ihmettelen sitä kuinka yksinkertaisesti jotkut ihmiset ajattelevat asioita.. Mutta jutttelen silti jos tuntuu joskus siltä. Enimmäkseen olen omissa ajatuksissani.
Ihmiset ehkä vaan kuulostaa tyhmemmiltä kun ne avaa suunsa. Niin minäkin luultavasti. Mutta ei se niinkään ole, että hiljainen ihminen on muita fiksumpi. Hiljaa olemalla voi monet ainakin välttää todistamasta omaa tyhmyyttään, johonkin rajaan asti. :)
Ihmisten älykkyydessä on eoja ja ihmiset ovat älykkäitä ja vähemmän älykkäitä eri tavoilla.. ei se sen kummempaa... Minäkin juttelen välillä itsekseni vähän.. Luulempa, että se johtuu yksinäisyydestä.- yksikseen puhuja
Jos ne ajatukset eivät häiritse elämääsi niin ei syytä huoleen. Riippuu vähän niistä ajatuksista. Jos ne ajtattelet ja puhut mielessäsi jotain , mikä kuulostaisi esim. välivaltaiselta tms. voisi olla syytä huoleen.
Mulla on oma mielikuvitusmaailma ja mietin paljon asioita (ehkä vähän liikaakin) ja puhun mielessäni ja itsekseen joskus.
Kyl kannattaa ja ihan pohtii kaikenlaista päässään ja itsekseen käydä keskusteluja. Itse käyn keskusteluja päässäni vielä Englanniksi..hyvää harjotusta. Jos on kiinnostunut kielistä Heh..yritin jopa Ruotsiksi mut ei menny niin hyvin kun Englanniksi. Samalla lenkkeilen. Jotkut kuuntelee musiikkii..hyvä..itse vedän lenkkejä ja käyn Englanninkielen harjoitus keskusteluja omassa päässäni.Aika kuluu hyvin ja jotain annettavaa noillle aivoillekin.
- Kkkkkjjjj
Puhuin lapsena yksin ja teen sitä aikuisena. Lenkillä olen omassa maailmassakin jossa kuvittelen kaikkia tilanteita samoin kun kuuntelen musiikkia. Yksinäisyys lisännyt yksin puhumista ja joskus puhun yksin myös esim, kaupassakin :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132