Minä ostin 3DS:än minun palkkioillani, mitä sain olemalla tuomari peleissä (eli mitään ei ole peräisin vanhemmiltani).
Mutta kävikin näin, että minun pikkuveljet ovat ruvenneet omimaan sen käsikonsolin ja minun vanhemmat pakottaa minut antamaan sen aina heille.
Mutta ostin sen ITSELLENI ihan OMILLA rahoilla enkä siis mitään saanut vanhemmilta.
He pakottivat jopa poistamaan minun tallennukset, että MINUN veljet voisivat pelata sillä.
Ja kysymys kuuluu: reilua?
Reilua?
7
<50
Vastaukset
Futurinistien juonia. > Futurinisti nuoruuden aate. Feministi > naisuuden aate.
Miksi et tee asialle jotain?
Ei vaikuta ihan reilulta. Nyt mietit, miten perustelet kantasi ja ilmaiset asiasi vanhemmillesi vakuuttavasti. Ragettamaan ei ainakaan kannata mennä.
Ei ole, mutta et saavuta sillä mitään, että rageet täälä. Suosittelen, että listaat asioita, miksi pidät sitä epäreiluna (ei niin, ettenkö minä pitäisi) ja sitten mietit kunnon perustelut kannallesi. Jos vanhempasi eivät ole ääliöitä,luulen/toivon että he tajuavat. Jos eivät tajua, alkaisin itse ainakin tyyliin poistamaan veljiesi tallennukset, ja selittäisin se vain, etten minäkään omiani saanut pitää, eli kävisin ns "avointa sotaa" , sillä olen toiminnan mies! Eiku öhhh... nainen?
Vanhemmillasi ei ole oikeutta tehdä noin, varsinkaan jos olet yli 15-vuotias, jolloin sinulla on todellakin oikeus tehdä ansaitsemillasi rahoilla mitä haluat.
Kannatan rauhallista lähestymistapaa. Muistuta, että hankit laitteen itsellesi, omalla rahallasi, et suinkaan koko perheen leikkikaluksi. Edelleen pysy rauhallisena ja ilmaise kantasi selkeästi. Älä esitä ärtymystä vaikka provosoitaisiin. Jos vanhemmat haluavat sisarusten pelaavan konsolilla, tulee heille ostaa oma. Itse en suostuisi tallennuksiani poistamaan mistään syystä, kuten en myöskään omaa konsoliani toiselle antamaan. Hankkikoon oman.
Lahjaksi saatu konsolikin tarkoittaa sitä, että jotain muuta jää saamatta. Käsikonsoli on myös melkein yhtä henkilökohtainen laite kuin matkapuhelin, eikä niitäkään ole tapana jakaa sisarusparven kesken. Tallennuksiin on muutenkin investoitu paljon aikaa ja ne voivat olla hyvinkin tärkeitä tunnetasolla. Niiden poistaminen aiheuttaa yllättävän paljon mielipahaa. Harva haluaa nähdä kymmenien tuntien työn pölähtävän bittitaivaaseen.- outohemmo
Onkin varmaan kivaa.
- häh!?
Ei oo reiluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692