Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita Jumalia.
-täten otan Siilit Jumalikseni
Älä käytä väärin Herran, sinun Jumalasi nimeä.
-täten vannon Jumalan nimeen, etten lyö itseäni AU!!!
Pyhitä lepopäivä.
-vois rellestää sunnuntaina oikein kunnolla
Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
-no voi jumalauta
Älä tapa.
-täytyy vielä tappaa joku jahka ehdin
Älä tee aviorikosta.
-tätä on vaikeaa rikkoa ko en aio mennä naimisiin
Älä varasta.
-tehty mikä tehty
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
-tehty mikä tehty
Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
-tehty mikä tehty
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
-tähän on sama ko ysi
KANNANOTTO
Rikotaan kymmentä käskyä
7
150
Vastaukset
Alkuperäinen käsky kieltää myös esiaviollisen seksin.
- Jumala, Herre, IT
"Älä tee aviorikosta"
Tuohon sisältyy kaikki Mooseksen mainitsemat käskyt kuinka avioliiton tulee toimia, eli voit rikkoa tuota homostelemalla, insestisuhteella, avioliiton ulkopuolisella äpäroiden siittämisellä, eläimiinsekaantumisella ja vaikka miten.
Yhdeksäs käsky koskee läheisen materiaalista omaisuutta ja kymmenes elollisia, kuten puoliso, siskon gerbiilit, karja, kamelit, työntekijät ja orjat, joten ne eivät ole sama asia.
Sekä kymmenen käskyn kirjoittajan lepopäivä ei ole sunnuntaina vaan lauantaina.
Viides käsky on oikeasti "älä murhaa", koska kymmenen käskyä sallii kuolemantuomion joka oli Mooseksen suosiossa (vähän kuin yks' Lenin niminen mulkku, joka teloitti enemmän porukkaa kuin tsaari). Tiedän tämänkin, koska olen tutkinut asiaa vuosia ja todennut Hare Krishna -liikkeen tulkinnan käskystä "älä tapa" myös eläimiä koskevaksi, mitä se ei ole kuten jokainen ekan Mooseksen kirjan lukenut luultavasti tajuaa.
Hyvä yritys, mutta tietämättömyytesi vuoksi melkein puolet meni perseilleen.- Siiliö
Ajatus on tärkein.
Eli tuon aloituksellani ilmi, että Rapen aloitus on verrattavissa jonkun main stream-uskonnon julkiseen halventamiseen ainoana syynä se, että kyseinen uskonto ärsyttää itseään.
Muuten olisin dissannut juutalaisuutta, mutta en tiedä juutalaisuudesta muuta, kuin sen, että he silpovat pikkupoikia, eivätkä usko syömisen kannattavuuteen. - motari
Siiliö kirjoitti:
Ajatus on tärkein.
Eli tuon aloituksellani ilmi, että Rapen aloitus on verrattavissa jonkun main stream-uskonnon julkiseen halventamiseen ainoana syynä se, että kyseinen uskonto ärsyttää itseään.
Muuten olisin dissannut juutalaisuutta, mutta en tiedä juutalaisuudesta muuta, kuin sen, että he silpovat pikkupoikia, eivätkä usko syömisen kannattavuuteen.siiliöki on täällä!! upeeta!! siiliö haista vittu
- Siiliö
motari kirjoitti:
siiliöki on täällä!! upeeta!! siiliö haista vittu
Kylhän mä ny tääl oon.
Annan vinkin: aviorikokseksi lasketaan kai sekin, että sekaannut jonkun muun avioliittoon.
- Siiliö
No eiköhän toi onnistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692