Minä aion kuunnella isänmaalista musiikkia, ja ehkä poltamme keittiön ikkunalla sinivalkoisia kynttilöitäkin. Isänmaa on minulle todella tärkeä ja rakas.
Ja vielä lisäkysymys: Mitkä ovat mielestänne parhaita isänmaallisia lauluja? Minä tykkään kuunnella ainakin seuraavia:
Porilaisten marssi
Maamme
Lippulaulu
Kauan on kärsitty
Sillanpään marssilaulu
Honkain keskellä
Suomalainen rukous
Miten aiotte viettää itsenäisyyspäivää
14
175
Vastaukset
Unohdin taas otsikosta kysymysmerkin, mutta älkää antako sen haitata.
Onnittelen Kurpizzaa; hänen tunnuksensa täyttää huomenna vuoden!!!!! :D
En varmaan mitenkään erikoisesti, yksi päivä muiden joukossa kuitenkin.Kuuntelen isänmaallista musiikkia. Tykkään kuunnella mainitsemiesi laulujen lisäksi ainakin Finlandiaa. Kynttilöiden polttamnen ja Linnan juhlien seuraaminen kuulunevat myös ohjelmaan. Eikä sitä tiedä vaikka katsoisin taas Tuntemattoman sotilaan. Myös minulle isänmaa on tärkeä ja rakas.
En ole kovin isänmaallinen. En ole tehnyt mitään Suomen eteen, joten miksi olisin siitä ylpeä?
En minäkään ole tehnyt mitään Suomen hyväksi, mutta riittää, että se on isänmaani. Ei sen hyväksi tarvitse mitään tehdä, jotta sitä voisi rakastaa. Lisäksi tulevaisuudessa tulet hyödyttämään Suomea, kun menet töihin ja maksat veroja.
Aion kököttää koko päivän yksin kämpässäni, katsoa ehkä ekaa kertaa Tuntemattomaan sotilaan jos se tulee edes (?) ja sitten kuunnella ehkä vähän suomalaista musiikkia kuten Veteraanien iltahuudon, Oravaisen ja Finlandia-hymnin. En ole kovin isänmaallinen, mutta ihan ylpeä maastani, JOSKUS. Tai no, meillä on ihan hauska kulttuuri tai pitäisikö sanoa "on ollut ihan hauska kulttuuri". Mutta en nyt ole ainakaan mikään Suomi-vihaaja, paitsi ehkä joskus talvisin loskapaskasäällä. No kuitenkin, ajattelin myös kuunnella joulumusiikkia. Ruuaksi syön tortilloja. Sen lisäksi pitää tehdä kouluhommia ja lukea tentteihin ja ehkä myös käyn lenkillä ja kaupungilla kattomassa jos siellä olisi jotakin kivaa.
Mut kutsuttiin kyllä yksiin bileisiin mutta en taida jaksaa mennä sinne :( Ne on niin kaukana, kukaan mun luottokaveri ei ole tulossa sinne ja mä en oo ees ihan satavarma monelta ne alkaa.Syön juhlaruokaa, poltan kynttilöitä (ja ehkä vahingossa pöydänkin) , pelaan perheen kesken lyhyitä rooli- ja strategiapleljä sekä kuuntelen kun isäni soittaa aiheeseen liittyvää musiikkia pianollaan, ja sitten kokeilen itsekin soittaa jotain.
Mennään sukuloimaan, pitkästytään ja ärsyynnytään. Pitkästytään, koska itsenäisyyspäivä on vuoden tylsin päivä (suomalaiset ei oikein harrasta semmoista karnevaalihumua itseppäisyyspäivänä) ja ärsyynnytään, koska sukulaiset ovat äärikokoomuslaisia äärikonservatiiveja, eivätkä osaa pitää turpaansa kiinni, vaikka tietävät meidät liberaaleiksi.
Itse olen kyllä ylpeä isänmaastani, varsinkin nyt kun sukupuolineutraali avioliittolaki on todellakin menossa läpi. Mielestäni meillä on täällä viehättävä yhdistelmä perinteitä ja liberaaliutta, sekä tietenkin upea koulutusjärjestelmä. Oman panokseni tulen lähivuosina bruttokansantuotteeseen laittamaan, joten se isänmaan plaveleminenkin tulee toteutumaan.
Parasta Suomessa on kuitenkin se, ettei täällä harrasteta small talkia. Introvertin paratiisi! Ja salmiakki tietysti on myös mainitsemisen arvoinen asia.Kuuntelen seuraavan;
https://www.youtube.com/watch?v=zaw5Zm6EskA
Ja sitten ihailen Putinia... Ja toivon, että hän ei lopeta Krimille. Maamme tarvitsee pelastajaa! Eläköön Putin!Ukin synttäreil....-.-
Teen läksyjä ajattelin kuunnella suomalaista musaa. Ja leivon vissiin pipareita (leivoksia)
Klamydian Suomalainen tarina -kappaleessa on hyvät sanat.Meillä on poltettu joskus itsenäisyyden kunniaksi verhot.
Menen EU-vastaiseen mielenosoitukseen näyttämään, etteivät vain kansallismieliset vastusta EU:ta. Anarkistiriehuntaan en taida osallistua.
Tunkekaa nationalismi perseisiinne.- Uusi -Atrytone
Vallankumous
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692