Äh, menee hermot kun meidän 2 -vuotta vanha narttu kissamme raapii kaikki seinän tapetit riekaleiksi. Raapimispuu löytyy, mutta ei suostu raapimaan. johtuu varmaan siitä kun meillä oli jo yksi kissa (4-vuotias kolli) ennen tämän neitosen tuloa. Ja sitä raapimispuuta oli siis käytttänyt ennen tämä kolli. Auttakaa!!! Miten saada kissa lopettaa seinien raapimisen?? uuden raapimispuun ostaminen? Jotain kissan karkotinta seinään ruiskiminen??
Raapiminen
5
415
Vastaukset
- Kiraffi
Hei. Suosittelen (tietenkin asunnon koosta riippuen)
isoa raapimistelinettä. Siinä saa kissa kiivetä kynsillään, ja pian se oivaltaa, että materiaali on paljon mukavampaa raavittavaksi, kuin seinätapetit ym.
Voit sivellä kissanminttua raapimispuihin, ja taas pahaa hajustetta niihin seinien vieruksiin, mistä kissa on tykästynyt raapimaan.
Toivottavasti auttoi edes vähän..
Meillä ollut sama ongelma aikoinaan.. - kisumisu
...useampi kuin yksi kiipeilyy tarvitsee olla. Kiipeilypuu kannattaisi tehdä itse; tehdä esimerkiksi seinään kiinnitettävä, vanhalla käytävämatolla päällystetty puu, johon päälle yksi taso. Todella yksinkertainen, mutta kissalle varmasti mieluinen ja tukeva, toisin kuin monet eläinkaupan hatarat ja matalat puut. ;)
Kissa ei suostu raapimaan kohtaa, jonka toinen kissa on "hajustanut" elleivät kissat ole tosi tuttuja ja hyviä kavereita keskenään. Kun kissa raapii sitä kohtaa, se samalla merkitsee hajunsa. Saatiin makuuhuoneeseen uudet tapetit. No kissakos siitä innostui ja näki vaikka mitä kulmia ja reunoja siellä. Ei tarvinnu kuin hypätä ja ottaa kiinni niin tuli sen kohdan tapetit revittyä. Nyt on saanut siitä tarpeekseen ja siirtynyt antiikkihuonekaluihin :)
- cat
On ostaa pieni matonpätkä kuin kokonaan uusi
raapimispuu. Minun kissani ovat tosin niin hyviä
kavereita että raapivat kummatkin samaa mattoa.
Matossa on leveämmin raapimispintaa kuin puussa ja kannattaa hankkia karhea matto. Sijoitin maton näkyvälle paikalle ja minulla ei ollut aluksi muita mattoja lattialla niin kyllä matto on kelvannut hyvin raapimiseen! - Mau
cat kirjoitti:
On ostaa pieni matonpätkä kuin kokonaan uusi
raapimispuu. Minun kissani ovat tosin niin hyviä
kavereita että raapivat kummatkin samaa mattoa.
Matossa on leveämmin raapimispintaa kuin puussa ja kannattaa hankkia karhea matto. Sijoitin maton näkyvälle paikalle ja minulla ei ollut aluksi muita mattoja lattialla niin kyllä matto on kelvannut hyvin raapimiseen!Jos ei toista raapimispuuta halua ostaa/tehdä, niin vanhan räsymaton voi ripustaa koukuilla seinään. Ei kovin kaunis, mutta sitäkin ihanampi, kun kissakaverukset voivat kiivetä yhtä aikaa, eri puolilla mattoa!
Kokeile suihkuttaa naamaferomonia uuteen puuhun/mattoon/kissalle suunnattuun raapimisalustaan, jos se sitten kelpaisi. Ohjaa kissaa leluilla ja kehuilla sallittuun kohteeseen ja estä sen toisen puun vallanneen kissan pääsy aluksi tähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215604- 531695
- 211173
- 691017
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162968- 48918
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57910Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.129906Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58858