Nuori 1v. uroskolli kävi kimppuuni kun pelastin pienempää kissaa sen kynsistä, sillä seurauksella että kolli raateli käsivarteni, lähes kymmene kynneniskua. Verta tuli ja heti lääkäriin. Käsi on nyt paketissa ja antipioottikuuri. Onko vaara saada joku vakavampi tauti pistohaavoista (turpos heti ja tui siniseksi)!!! KUKA TIETÄÄ!!!
KISSA RAATELI AAAAPUA!
22
2271
Vastaukset
- itku
vajaa tunti sitten!!! Täytyykö kissa lopettaa???
- girl1981
jos kissa oli tosissaan tappelemassa ei se aattele tappelun huumassa että siinä onki ihmisen käsi, itse en menis väliin jos ei olis ihan pakko ja sillonki rukkaset käsissä... Jos kissa ei muuten ole agressiivinen ei syytä lopettaa. Itsellänikin on kissa raadellu käden mutta ei oari kertaa ole syy toisen hengen riistoon....
- Loppis
Lopeta kissas. Ootko leikkauttanu sen? Sehän selittäis ton.
- itku
Loppis kirjoitti:
Vanhempi kissa 3v. on leikattu ja ollut aina erityisen arka. Nyt 2kk sitten ostin pers. olen yrittänyt tutustuttaa heitä jo kaksi kuukautta, eivät vain voi olla samassa huoneessa kun kolli hyökkää tytön kimppuun. Per.kollia ei ole leikattu, kun ajattelin teettää sillä pentuja, mutta ei noin hullun kisun pentuja kukaan edes halua joka ei hyväksy muita kissoja. Onko sinulla tietoa tuleeko kissan pistokynsimisistä pahempia ongelmia? Vieläkin olen niin suuttunut, että ajattelen, että se täytyy lopettaa vaikka onkin rotukissa ei sitä uskalla enää edes myidä kenellekkään. Hirviöhän se on kun kimppuun käy!
- minä84
itku kirjoitti:
Vanhempi kissa 3v. on leikattu ja ollut aina erityisen arka. Nyt 2kk sitten ostin pers. olen yrittänyt tutustuttaa heitä jo kaksi kuukautta, eivät vain voi olla samassa huoneessa kun kolli hyökkää tytön kimppuun. Per.kollia ei ole leikattu, kun ajattelin teettää sillä pentuja, mutta ei noin hullun kisun pentuja kukaan edes halua joka ei hyväksy muita kissoja. Onko sinulla tietoa tuleeko kissan pistokynsimisistä pahempia ongelmia? Vieläkin olen niin suuttunut, että ajattelen, että se täytyy lopettaa vaikka onkin rotukissa ei sitä uskalla enää edes myidä kenellekkään. Hirviöhän se on kun kimppuun käy!
oi luoja että kaikille ihmisille sitä kissa annetaankin... siis eihän toi nyt ole mikään syy lopettaa kissaa. jos se ei tule toisen kollin kanssa toimeen, niin eihän se ole mikään maailman oudoin kissa. ja jos sä ite tyhmyyksissäs olet näppis laittanut ilman suojavälineitä sinne väliin niin ei auta mennä kun peilin eteen ja syyttää ittees... kun on tappelu, niin siinä on niin kiihkoissaan ettei ajattele, eikä mieti mikä eteen tulee vaan käy kimppuun, tää pätee niin kissoihin, koiriin kun ihmisiinkin ja varmaan kaikkiin elollisiin olentoihin.esim. mun isääni puri ylikiltti koira, kun laitto näppis sinne väliin... sun kannattaa nyt tarkistaa et on jäykkäkouristus rokotus voimassa.. ellei, niin kipin kapin se ottaan...
kyllä pistää kiukuks kun kaikille sitä kanssa eläimiä annetaan/myydään... - itku
minä84 kirjoitti:
oi luoja että kaikille ihmisille sitä kissa annetaankin... siis eihän toi nyt ole mikään syy lopettaa kissaa. jos se ei tule toisen kollin kanssa toimeen, niin eihän se ole mikään maailman oudoin kissa. ja jos sä ite tyhmyyksissäs olet näppis laittanut ilman suojavälineitä sinne väliin niin ei auta mennä kun peilin eteen ja syyttää ittees... kun on tappelu, niin siinä on niin kiihkoissaan ettei ajattele, eikä mieti mikä eteen tulee vaan käy kimppuun, tää pätee niin kissoihin, koiriin kun ihmisiinkin ja varmaan kaikkiin elollisiin olentoihin.esim. mun isääni puri ylikiltti koira, kun laitto näppis sinne väliin... sun kannattaa nyt tarkistaa et on jäykkäkouristus rokotus voimassa.. ellei, niin kipin kapin se ottaan...
kyllä pistää kiukuks kun kaikille sitä kanssa eläimiä annetaan/myydään...No, alkujärkytys on mennyt ohi. Käsi on paketissa ja antipioottikuuri alussa, mutta yöunet taisi mennä. Kaksi kuukautta olen ohjeitten mukaan tutustuttanut heitä, eri huoneissa olleet. Nyt vain puh. soi (tärkeä puhelu), ja unohdin kissat keskenään ja silloin silmänräpäyksessä kaikki sattui, enkä kerennyt ajattelemaan mitä tein- onneksi kynsi minut eikä pikkuista. Sitäpaitsi kissa on ostettu rotukissa ja rahaa on kyllä laitettu näihin kissoihin rek. ja rok.ym kunnossa. Tuli vain ensireaktiona mieleen, että onko kissa luonnevikainen jos se tekee sen syöpää sairastavalle miehelleni, siinä ei kissan henki enää tunnu missään. Mutta laitoin jo sähköpostia kasvattajalle ja hän lupasi auttaa asiassa. Ja luonnevikaisiakin kissoja löytyy rotukissoistakin!
itku kirjoitti:
Se kissa on vähän omituinen. Ota selvää sen alkuperästä. Meillä oli kissa, Nauku (vau ihmeellistä :D) ja se ei tykänny muista kissoista. Sen emo oli hylänny sen kun se oli vielä pentu. Eli viettäny yksin aikaa pennusta asti.
Kun taloon tuli toinen kissa niin tappeluhan siitä tuli.
Kyllä ne sitten puolessa vuodessa pysty olee samassa huoneessa. Sitten tämä toinen kissa jäi auton alle.
Voi elämä kun Nauku tuli iloseks. Meni ku talon herra ympäri taloa.
Sitten piti taas hankkia uus kissa. Nimeksi tuli Miuku. Nauku ei kauheesti välittäny kun se oli pentu mutta Miukuhan kasvoi kaks kertaa isommaksi niin Naukun piti muuttaa naapuriin.
Niiden välillä ei tullu rauhaa koskaan. Nauku hyökkäs aina Miukun kimppuun vaikka se ei tarkottanu mitään pahaa mutta isona kissana tuli reippaasti takasin tassua. Joskus lähti vaan hiljaa pois mutta kyllä se pinna joskus palaa kissallakin.
Miuku ei halunnu tapella niin se lähti aina suosiolla pois kun Nauku anto varotuksen.
Heh, joskus Miuku vaani Naukua jossain ja hyökkäs ja lähti karkuun. Sitä takaa-ajoa oli kiva katella. Tai sitten se oli toisinpäin. Siitä on jo sen verran aikaa.
Nauku on lopetettu ja nyt Miuku on kahden tontin kunkku. Variksetkaan ei selviä hengissä.itku kirjoitti:
No, alkujärkytys on mennyt ohi. Käsi on paketissa ja antipioottikuuri alussa, mutta yöunet taisi mennä. Kaksi kuukautta olen ohjeitten mukaan tutustuttanut heitä, eri huoneissa olleet. Nyt vain puh. soi (tärkeä puhelu), ja unohdin kissat keskenään ja silloin silmänräpäyksessä kaikki sattui, enkä kerennyt ajattelemaan mitä tein- onneksi kynsi minut eikä pikkuista. Sitäpaitsi kissa on ostettu rotukissa ja rahaa on kyllä laitettu näihin kissoihin rek. ja rok.ym kunnossa. Tuli vain ensireaktiona mieleen, että onko kissa luonnevikainen jos se tekee sen syöpää sairastavalle miehelleni, siinä ei kissan henki enää tunnu missään. Mutta laitoin jo sähköpostia kasvattajalle ja hän lupasi auttaa asiassa. Ja luonnevikaisiakin kissoja löytyy rotukissoistakin!
Tulehtuko ne tai jotain. Kun leikin kissani kanssa niin se menee välillä repimiseks ja puremiseks ja mylläämiseks ja sitten on käsi ruvella. Eikä koskaan oo mitään lääkäriä tarvinnut. Mut eihän sitä koskaan tiedä.
- Cat-Speedy
itku kirjoitti:
No, alkujärkytys on mennyt ohi. Käsi on paketissa ja antipioottikuuri alussa, mutta yöunet taisi mennä. Kaksi kuukautta olen ohjeitten mukaan tutustuttanut heitä, eri huoneissa olleet. Nyt vain puh. soi (tärkeä puhelu), ja unohdin kissat keskenään ja silloin silmänräpäyksessä kaikki sattui, enkä kerennyt ajattelemaan mitä tein- onneksi kynsi minut eikä pikkuista. Sitäpaitsi kissa on ostettu rotukissa ja rahaa on kyllä laitettu näihin kissoihin rek. ja rok.ym kunnossa. Tuli vain ensireaktiona mieleen, että onko kissa luonnevikainen jos se tekee sen syöpää sairastavalle miehelleni, siinä ei kissan henki enää tunnu missään. Mutta laitoin jo sähköpostia kasvattajalle ja hän lupasi auttaa asiassa. Ja luonnevikaisiakin kissoja löytyy rotukissoistakin!
Lue täältä hieman lisää, ja jos olet jättänyt jotain välistä, aloita tutustuttaminen alusta. Suosittelen ostamaan Feliwayhaihduttimen, jos sinulla ei vielä sitä ole.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=627&posting=22000000002265637#22000000002265637
Viestissä oleva keskimmäinen linkki on mennyt vahingossa väärin, sen pitäisi olla:
http://www.ivillage.com/pets/expert/behavior/pages/0,,167006_527491,00.html
Koita kestää, joskus menee kauan... - Cat-Speedy
Cat-Speedy kirjoitti:
Lue täältä hieman lisää, ja jos olet jättänyt jotain välistä, aloita tutustuttaminen alusta. Suosittelen ostamaan Feliwayhaihduttimen, jos sinulla ei vielä sitä ole.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=627&posting=22000000002265637#22000000002265637
Viestissä oleva keskimmäinen linkki on mennyt vahingossa väärin, sen pitäisi olla:
http://www.ivillage.com/pets/expert/behavior/pages/0,,167006_527491,00.html
Koita kestää, joskus menee kauan...Jos et ole ottanut yhteyttä kissan kasvattajaan, tee se. Kasvattajat yleensä haluavat tietää kasvattiensa vaiheista ja ovat valmiita auttamaan.
- Omin silmin nähnyt
itku kirjoitti:
Meillä yksi kissa sekosi. Hyökkäsi kylässä olleen pikkutytön kimppuun repi pahanpäiväisesti. Kissa oli lapsiin tottunut ja ennenkuin kukaan ehtii kysyä mitä tyttö teki kissalle niin ei mitään vaan käveli noin metrin päästä ohi. Onneksi läsnä oli aikuisia, jotka sai kissan irti tytöstä.
Me emme enää riskiä ottaneet vaan kissa lopetettiin koska lähipiirissä oli myös vauva ja pelkäsimme, että kissa käy vauvan päälle.
Meillä on edeleen kissoja ja mitään vastaavaa ei ole tapahtunut ilmeisesti kissakin voi seota. - Eulalia
itku kirjoitti:
Nuorna aikuisna otin narttupennun - ilmeisesti liian nuorena kun silloin ei ollut sitä 12 viikkoistietoisuutta - ja tämähän vihasi kuin ruttoa toisia kissoja. Kun se teki 3 pentua, ahneuksissani pidin ne kaikki (vaikka alunperin piti saada vain 1 mukamas kaveriksi tuolle nartulle). Leikkautin nartun, ja selvisi että se olikin ollut jo tiineenä uudemman kerran.
Viimeistään leikkauksesta eteenpäin narttu alkoi vihata pentujaan. Lisäksi se "matkusteli" paljon. Eräänkin kerran se oli puoli vuotta kadoksissa, ja kun se jouluna palasi, niin kyllähän se ihmisistä taas tykkäsi, mutta kun sattui siihen ulko-ovelle yksi jälkeläisistä pällistelemään, niin kynsihän siinä heilui ja vahingossa minä osuin väliin. Kyllä sattui.
Jos olisi ollut älliä päässä kuten nykyään (toivottavasti) niin olisin suosiolla antanut emon johonkin paikkaan ainoaksi kissaksi. Kun ei se muita sietänyt ja sillä sileä.
Suosittelen luopumista sinullekin, mutta ei nyt välttämättä piikin kautta, sillä voihan sillä raivopäällä olla hyvä olla jossain muualla. - Loppis
minä84 kirjoitti:
kyllä pistää kiukuks kun kaikille sitä kanssa eläimiä annetaan/myydään...Eli mitä mieltä olen OIKEASTI asiasta. Ex-Loppis nimimerkin alla olen ainoastaan tähän aiemmin kirjoitellut eli muut Loppis -viestit on narrausta.
Ei tapauksessa ole suurtakaan eroa onko kissa leikattu vai ei. Leikattu kissa voi olla vähän rauhallisempi, eikä siksi niin äksy, mutta tapauksessa ei varmaankaan ole hormonitoiminnan aiheuttama käyttäytyminen kyseessä.
Meillä on kaksi kissaa ja koira. Koiranpentu tuli meille kesällä ja kaikki sujui ihan hyvin. Kissat antoivat pennulle tassusta, mutta kummallakaan ei ollut kynnet pitkällä.
Nyt viimeaikoina toinen kissoista on alkanut antaa piikkikinnasta sekä toiselle kissalle että koiralle. Miksi vasta nyt? Mielestämme riidanhaluisuus on mustasukkaisuutta, koska koiralle annetaan aika paljon huomioita.
Kissa vain lähtee pois, eikä kutsuttaessakaan aina tule syliin - eli ei siis halua, että sen hellyydenkipeys huomattaisiin.
Nyt kun ollaan huomioitu kissaa sen pakenemisyrityksistä huolimatta enemmän, ei se enää raavi muitakaan eläimiä.
Teilläkin on uusi perheenjäsen, pikkukisu, jonka tuleminen vanhemman kissan reviirille on vanhemmalle kissalle shokki ja taistelu omasta huomion saamisesta. Ja tottakai pikkukisua joutuu huomioimaan paljon...
Yritä pitää hyvästä vanhaa kissaa yhtä paljon ja tuo sille herkkuja. Kiitä ja kehu hyvästä käytöksestä. Kyllä se siitä sitten...
Meidän kissat ei ole kumpikaan leikattuja... Silti on sopu saavutettu vaikka koira taloon tulikin. - itku
Eulalia kirjoitti:
Nuorna aikuisna otin narttupennun - ilmeisesti liian nuorena kun silloin ei ollut sitä 12 viikkoistietoisuutta - ja tämähän vihasi kuin ruttoa toisia kissoja. Kun se teki 3 pentua, ahneuksissani pidin ne kaikki (vaikka alunperin piti saada vain 1 mukamas kaveriksi tuolle nartulle). Leikkautin nartun, ja selvisi että se olikin ollut jo tiineenä uudemman kerran.
Viimeistään leikkauksesta eteenpäin narttu alkoi vihata pentujaan. Lisäksi se "matkusteli" paljon. Eräänkin kerran se oli puoli vuotta kadoksissa, ja kun se jouluna palasi, niin kyllähän se ihmisistä taas tykkäsi, mutta kun sattui siihen ulko-ovelle yksi jälkeläisistä pällistelemään, niin kynsihän siinä heilui ja vahingossa minä osuin väliin. Kyllä sattui.
Jos olisi ollut älliä päässä kuten nykyään (toivottavasti) niin olisin suosiolla antanut emon johonkin paikkaan ainoaksi kissaksi. Kun ei se muita sietänyt ja sillä sileä.
Suosittelen luopumista sinullekin, mutta ei nyt välttämättä piikin kautta, sillä voihan sillä raivopäällä olla hyvä olla jossain muualla.Kiitos kommentistasi, ei siis tarvitse itseään syyllistää! Leikkautan perskin ennenkuin uskallan antaa kenellekään Ja AINOKAISEKSI. Onhan tämä ollut minulle suuri pettymys kun persil. hankin juuri siksi koska olen lukenut, että ovat rauhallisimpia lemmikkejä ja sopii parhaiten kerrostaloasuntoon sisälemmikiksi. Ja toisen aremmalle venäj.sin. ajattelin olevan seuraa (toisten kisujen kanssa kun on kyläilly on kyllä leikkinyt). Olen aina rakastanut kissoja.
- Loppis
Loppis kirjoitti:
...ja poisti "asiattomana viestinä" tässä sijainneen viestin...
Nyt on nimimerkki rekisteröity. Terveiset vaan kysymysmerkkijonolle. - Loppis
Loppis kirjoitti:
...ja poisti "asiattomana viestinä" tässä sijainneen viestin...
Nyt on nimimerkki rekisteröity. Terveiset vaan kysymysmerkkijonolle....tuo rekisteröitymätön Loppis en ole minä
- Jami
itku kirjoitti:
Kiitos kommentistasi, ei siis tarvitse itseään syyllistää! Leikkautan perskin ennenkuin uskallan antaa kenellekään Ja AINOKAISEKSI. Onhan tämä ollut minulle suuri pettymys kun persil. hankin juuri siksi koska olen lukenut, että ovat rauhallisimpia lemmikkejä ja sopii parhaiten kerrostaloasuntoon sisälemmikiksi. Ja toisen aremmalle venäj.sin. ajattelin olevan seuraa (toisten kisujen kanssa kun on kyläilly on kyllä leikkinyt). Olen aina rakastanut kissoja.
Jeps. Ei mitään syytä syyllistää itseään... Minä jouduin myös oman kissani raatelemaksi kun menin tappeluun väliin... rumaa jälkeä tuli käsiin ja jalkoihin ja muutaman antibiootti kuurin sain syödä ennen kuin tulehdus laantui. En kuitenkaan kissasta luovu.. olen vain todennut että tuo kissa on normaalia äksympi tapaus ja itse siinä tein virheen kun käteni menin tappelun väliin lykkäämään. mutta samaten kuin sinulla ei ollut paljoa vaihtoehtoja eikä aikaa miettiä että mistäs tässä nyt rukkaset tms. käteensä hakisi. En usko että kissasi on mitenkään luonnevikainen on vaan enenmän kissa kuin persialaiset yleensä ;P
Sinun tilanteessasi voi todellakin olla hyvä luopua kissasta ja antaa se jollekin joka tietää mitä vastaanottaa..
- Dinsku
Herrantähden, kyllähän kissa omaa reviiriään puolustaa toisia kissoja vastaan ja kun sinä olet sinne väliin mennyt, ei se kissa katso mitä raapii.. Itselläni oli aikoinaan yli 5-vuotias kissa kun toinen (pentu) tuli taloon. Päästettiin kyllä kissat heti yhteen. Toki seurattiin miten suhtautuvat toisiinsa. Vanhempi tietysti sähisi ja murisi pennulle mutta vanhempi saattoi aina lähteä johonkin "yläilmoihin" johon pentu ei päässyt, mikäli halusi olla rauhassa. Hiukan alle viikko meni niin kissat olivat keskenään selvittäneet asemansa ja tulivat sen jälkeen toimeen hyvin.
Saattaahan olla että sinun vanhempi kissasi on vaaninut ja kuulostellut uuden kissasi ääniä ja heti kun tilaisuus koitti kävi kiinni.
En kannata sitä että pidetään ensin erossa pitkään ja sitten päästetään yhteen, ellei kyseessä ole todella kissa joka avoimesti näyttää vihaavan muita kissoja - tosin silloin ei toista kissaa samaan huusholliin edes kannata ottaa mutta kukin tekee tyylillään.. Mielestäni kissat kuitenkin setvii itse välinsä,(valvovan silmän alla) eikä siihen juuri ihminen voi vaikuttaa tekemisillään, joko tulee toimeen tai ei..
Jos olet ollut tikattavana niin kyllä hoitava lääkäri olisi kertonut jos jotakin vakavampaa naarmuista olisi seurannut. - Marru82
Se sun poika oli vain mustasukkainen ku puolustit sitä toista kissaa. Sun kissa näyttää mustasukkaisuutensa noin näkyvästi ku taas meidän kissat ei näytä sitä ollenkaa, vaan ne murjottaa monta päivää, eikä anna silittää. Sitte ne aina lopuksi huomaa, että kyllähän mä niistä pidän vaikka en joka päivä olekkaan paikalla ja silitän välillä muitaki kissoja.
- Banzku
Eläinrääkkääjä sanon minä jos tuon takia aiot kisus lopettaa,hullua! Mitä menit siihen väliin paljain käsin,ei sullakaan paljon järki päätä pakota!
- itku
Banzku kirjoitti:
Eläinrääkkääjä sanon minä jos tuon takia aiot kisus lopettaa,hullua! Mitä menit siihen väliin paljain käsin,ei sullakaan paljon järki päätä pakota!
voihan sitä näkemätä haukkua, rakastan kissoja ja annan niille parasta hoitoa kesytin meidän venjänsinisen, jonka pelastin olisi ent.om. muuten lopettanut. Ja nyt on ihana sylikissa meidän vauva. Tämä uusi persial. on vuoden vanha, mutta kolme kertaa kookkaampi kuin venäjänsininen.Hyvä oli,että persial. raateli minut, eikä tätä pientä. Minulle tuli siinä pelastusoperaatiossa 15 syvää pistohaavaa käsivarteeni ja nyt on pahasti tulehtunut (antipiootit). Maanantaina leikkauttan tämän persialuroksen ennenkuin annan sen AINOAKSI lemmikiksi kenellekään. PELKO siitä jäi ja en voi enää pitää sitä. Onneksi ollut vasta 2kk. Tosi upea herra. Useat eurot on tullut maksamaan se kisu. KASVATTAJALTA saan? (400e) uuden persialaisen tilalle, 3kk ik. pennun. Ikinä ei ole tuollaista ennen tapahtunut: ETTÄ EN SUINKAAN OLE KISSAVIHAAJA! (Jos tästä hengissä selviää). Tarkoitushan minulla on, että niistä kisuista olisi meille seuraa ja iloa kun joudumme sairauden takia (syöpä) olemaan aina kotona. En nyt tässä ala itseeni syyttelee, kaikki kissat ei vain tule toimeen keskenään ovat yksilöitä, íhan niinkuin ihmisetkin TOISILLA EMPATIAA; TOISILLA TAAS EI. :)
- jassuliini
Jos kerran olet lääkärissä käynyt, niin eiköhän lääkäri ole sinua opastanut ja kertonut ko "jälkitaudista"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852203Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4302097Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771432Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101420- 671313
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071055Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811032Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2681013Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561010- 132922