Kun kuolette niin kumpi kaduttaa

0909090909

Se mitä tuli tehtyä vai mitä jäi tekemättä,bjos jälkimmäinen niin miksette sitten tee? Ja tuo tarkoittaa sitä mitä itse voi tehdä, eikä mitään ruikutusta miten kyllä tekisi mutta kun ei kelpaa.

21

166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiloalfa

Sinua ainakin kaduttaa tuo kirjoitusvirheesi, jonka teit ensimmäisen virkkeen sivulauseen ensimmäisen sanan kohdalla ja nyt toivot, ettet olisi kirjoittanut tätä viestiäsi.

• lottamari<3

Sekä että,.kaduttaa.

• Jou jouh

Jouh..
        Onko nyt kuitenkaan tarpeellista leikkiä kuoleman hetken ajatuksista? Eipä taida tältä palstalta, konkreettista vastausta saada.
        Mä ajattelin nyt edelleen elää, tehdä kenties joistakin toiveistani totta ja yrittää hyväksyä myös sen, että kaikkea ei voi/ voinut elämässä toteuttaa.
        Kunhan en katkerana elämälle ja kettumaisena muille, siirry alakertaan.

• ölölölölölöööööööööö

Tuskin ihminen mitään katuu ko on kuollut.

• Asia on hieman monimutkaisempi. Jo Hamletissa "action vs. inaction" on keskeisenä teemana.

• Pyrin tekemään elämäni aikana kaiken sen minkä haluankin. Yks asia kerrallaan käyn läpi kaiken ihanuuden mitä mailmalla on mulle tarjota. Kohta ollaan tulossa vaiheeseen parisuhde ja sitten matkustelu, sitten ehkä perhe......

• laabalaaa

Kun kuolen ei mua voi kaduttaa, olen kuollut.

• Kіs-kіsu

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka kuittaavat typerät toilailunsa toteamalla, että onpahan ainakin jotain, jota kiikkustuolissa muistella. Ainakaan tähän mennessä en ole koskaan katunut, etten olekaan tehnyt jotain juttua vain siksi, että siihen olisi ollut mahdollisuus. Olishan sitä mahdollisuus työntää vaikka sukkapuikko pistorasiaan.

• Naisasialooseri.

Kamunainen on kuitannut pillunsa jakamisen ja muut toilailunsa juuri tuolla typerällä toteamalla.

• sincyan

Olen ollut kai valmis lähtemään jo vuosia. Ei kaduta tai pelota. Kattoo mitä vielä ehtii tekemään tällä ajalla, joka on jäljellä.

• Mies32v.

Että kun kuolen ja sitten vasta mun kirjat julkaistaan.

Se kaikki hype mitä ne saa. Ja miten lahjakkaana mua pidettiin.

Mutta olen jo mullassa matojen ruokana.

Siellä itkevät, ja muutama innokkain naisfani, miehiä unohtamatta ravaa haudallani pillittämässä. Ihan kuin ne olisivat ymmärtäneet neroutta. Vitun pseudoälykkäät mahdolliset yliopiston opiskelijat. Olette jo tänään syy rappeuteen ja rumuuteen maailmassani. Teille se on runoutta, korkeakulttuuria. Vaikka se ei edes ole. Varastatte sieluamme ja kehtaatte ilakoida hurmoksessa sen parissa, itkeä kun suuri filosofi on jo mennyt pois. Olette sivistyssana!

Ja minäkin kuolen yksin, työttömänä, hyljättynä ja köyhänä...

Aivan kuten kaikki aikamme Suurimmat.

Koska ei se teillä siitä, ei tänään, eikä huomenna, ei ikinä.

• nainenmmm

No en oo viel kuollu mut menneestä elämästä kadun vain sitä mitä jätin tekemättä: mua pyydettiin itä-euroopan bändikiertueelle mukaan mutta kieltäydyin. Oisin taatusti nyt kokemuksen rikkaampi mut toisaalta uskon vahvasti kohtaloon et mitään ei tapahdu tai jää tapahtumatta sattumalta. Oishan mut voitu vaik raiskata tsekkiläisessä baarissa ja jättää sinne lojuu kielitaidottomana. Kuka tietää.

• Raiskari-Rape

Haa! Raiskausfantasia!

• pelote

Tsekeissä ei paljon raiskailla, mutta neuvon, että pysy erossa muusikoita, niillä on yleensä monta naisystävää, on mulkkuja ja pettää, monet muusikot alalla vain naisten saamisen takia

• nainenmmm
        pelote kirjoitti:

Tsekeissä ei paljon raiskailla, mutta neuvon, että pysy erossa muusikoita, niillä on yleensä monta naisystävää, on mulkkuja ja pettää, monet muusikot alalla vain naisten saamisen takia

Olen itse muusikko :-D

• -.-.-.
        pelote kirjoitti:

Klassisen puolen muusikot ovat kyllä jees ja ymmärtävätkin hyvän musiikin päälle enemmän.

• 3+20

Jos mua kaduttais joku asia niin korjaisin sen ja jos se ei ole korjattavissa, niin turha sitä on sitten katua enää tässä vaiheessa.

• tyrnimehu

Ei mua oikein kaduttais mikään, eikä tunnu hirveesti, et jotain olis ihan pakko tehdä, paitsi muuttaa Japaniin, tutustua täysin paikalliseen taidemaailmaan ja tehdä taidetta.

• Ex PUA

Sekä että.

• filosofinen atm

Asia ei ole läheskään noin yksinkertaista, että tee tai älä tee. Oletetaan esim., että haluan asian X (jota en voi heti tehdä vain omalla päätökselläni), ja myös Y olisi kiva, mutta Y:n tekeminen estää X:n. Jos teen Y:n, menetän mahdollisuuden X:ään, mikä kaduttanee myöhemmin, varsinkin jos käy ilmi, että X:ään olisi tullut mahdollisuus. Jos taas en tee Y:tä vaan odotan tilaisuutta X:ään, voi olla, etten saa kumpaakaan, mikä kaduttanee taas. Vasta jälkeenpäin tietää, mikä vaihtoehto olisi ollut se, joka ei kaduta.

Toinen hyvä esimerkki on se, että jonkun houkuttelevan asian tekeminen voi vaatia aikaa tai rahaa tai olla vaarallista, eli se heikentää mahdollisuuksia tehdä muita kiinnostavia asioita.

• il_921_o

Tähän mennessä enemmän kaduttanut se, etten ole uskaltanut tehdä jotain. On jäänyt lähteämättä ulkomaille opiskelemaan, olen jättänyt tarttumatta moneen tilaisuuteen (esim. kivalta vaikuttava mies) ja olen epäröinyt pari kertaa haasteellisen työn vastaanottamisen kohdalla. Ehkä eniten kaduttaa juuri se, etten uskaltanut pitää kiinni haaveestani ja muuttaa muualle opiskelemaan.

Elämä on ohjannut muualle, joten en viitsi kauheasti käyttää aikaani tekemättä jääneiden asioiden murehtimiseen. Itse mietin myös sitä, että voihan olla, että olisi käynyt myös huonosti, jos olisin valinnut toisenlaisia polkuja. Olen luonteeltani turvallisuushakuinen ja se on varmasti säästänyt monilta asioilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45281
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      176
      10821
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8498
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      2850
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1485
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1470
    Aihe