Upottauduin lukunurkkaani, otin käsiini Patrick Modianon kirjan Hämärien puotien kuja. Kirja imaisi minut heti mukaansa. Ei mitään Arto Paasilinnaa tai Jonas Jonassonia vaan aivan erilainen lukukokemus. Kirja kertoo muistinsa toisesssa maailmansodassa menettäneestä miehestä, joka alkaa luomaan itselleen identtiteettiä.
Tämä olkoon johdatus aiheeseen josta haluan keskustella.
Muistan itsekin hassutelleeni palstalla Voilana, joka eleli upeassa saaristohuvilassa Helsingin edustalla ja jonka aviopuoliso Juhana toimi tuomarina Brysselissä. Tytär nai ranskalaisen miehen ja asettui asumaan upeaan linnaan Ranskan maaseudulle.
Osaatko luoda mielikuvituselämän jasisäistyä siihen, siten, että nautit leikittelystä, mutta kuitenkin pystyt erottamaan toden ja epätoden?
Mielikuvitusta vai totta
38
80
Vastaukset
- PunKZ
Tästä aiheesta on keskusteltu palstalla 5 kertaa
Tästä aiheesta olen tehnyt avauksen 5 kertaa
Tästä aiheesta on tehty elokuvia maailmalla 10 kertaa
Tästä aiheesta aion ohjata ja tehdä elokuvan Hämärän Hakaniementorin Toyota-Auto.
Punkz Punkz miesÄlä ole katkera mielikuvitus miehelle punkz. Hän hoitakoon leiviskänsä ja sinä omasi.
- PunKZ
Nauruni määrää tekstini takanta et voinut nähdä.
Mutta huumorin-lahja ei ole kaikille suotu.
- Korppis1
Halvat on huvisi kieltämättä. Aloitukseni kuitenkin etsii oivaltavaa huumoria.
- ent.siivoojaparka
Ajatuksena hirmu mielenkiintoinen. Voisihan tuota joskus alkaa kehittelemään ja kokeilla vaikkapa tällä palstalla jollain uudella rinnakkaisnikillään. Eikäpä sitä tiedä vaikka joku sitä jo tekisikin. Ei olisi pitänyt minunlaiselleni antaa tuollaista ideaa.
- 1eero
Ee ole missää määrätty nikkien käyttö nii miäkin yritin mutta siilirouva tunnisti
- ent.siivoojaparka
1eero kirjoitti:
Ee ole missää määrätty nikkien käyttö nii miäkin yritin mutta siilirouva tunnisti
Ja minä arvasin myös, sillä eipä ollut ensimmäinen kerta, mutta mitäpä sillä on väliä. Ajattelin nyt sellaista itsensä luomaa mielikuvitushahmoa, mistä korppis kirjoitti, jonka yksityiselämää toiset saisivat seurata täällä pitemmälläkin tähtäimellä.
- 1eero
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ja minä arvasin myös, sillä eipä ollut ensimmäinen kerta, mutta mitäpä sillä on väliä. Ajattelin nyt sellaista itsensä luomaa mielikuvitushahmoa, mistä korppis kirjoitti, jonka yksityiselämää toiset saisivat seurata täällä pitemmälläkin tähtäimellä.
Näi paras olla 1eero tuli mitä tuli jaa pitää jatkaa tv kattomista.
siivoojaparka@ Olen itseasiassa saanut sellaisen kuvan sinusta, että tuo siivoojan ammatti ei ole ollut sinun oikea uraputkesi huippu, olenko väärässä?. Se tuntuu kuitenkin sopivan sinulle kuin sormi jne. Mutta siivoojaraukan ympärille kehitelty hahmo voisi olla se sun juttusi.
1eero kirjoitti:
Ee ole missää määrätty nikkien käyttö nii miäkin yritin mutta siilirouva tunnisti
Eero voisi kehitellä, itsensä paljastavan miehen roolin.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
siivoojaparka@ Olen itseasiassa saanut sellaisen kuvan sinusta, että tuo siivoojan ammatti ei ole ollut sinun oikea uraputkesi huippu, olenko väärässä?. Se tuntuu kuitenkin sopivan sinulle kuin sormi jne. Mutta siivoojaraukan ympärille kehitelty hahmo voisi olla se sun juttusi.
Korppis, kyllä minulle siivousala oli se viimeisin ja mielenkiintoisin työ, mitä minulla on koskaan ollut. Mikään päivä ei ollut toisensa kaltainen. Aina sattui ja tapahtui. Tapasi niin monen erilaista ihmistä ja kuuli niin monen erilaista elämänhistoriaa. En niin kamalasti tykkää siivoamisesta tälleen kotona, päinvastoin. Se työympäristö teki siitä työstä uraputkeni huipun. Jos olisin kirjailija, niin miten mahtava mahdollisuus kerätä runkoaineistoa muutamaankin romaaniin siellä olisi ollut, kun olisi tehnyt muistiinpanoja.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Korppis, kyllä minulle siivousala oli se viimeisin ja mielenkiintoisin työ, mitä minulla on koskaan ollut. Mikään päivä ei ollut toisensa kaltainen. Aina sattui ja tapahtui. Tapasi niin monen erilaista ihmistä ja kuuli niin monen erilaista elämänhistoriaa. En niin kamalasti tykkää siivoamisesta tälleen kotona, päinvastoin. Se työympäristö teki siitä työstä uraputkeni huipun. Jos olisin kirjailija, niin miten mahtava mahdollisuus kerätä runkoaineistoa muutamaankin romaaniin siellä olisi ollut, kun olisi tehnyt muistiinpanoja.
Tein kerran kahta työtä päällekkäin olin tilausravintolassa päällikkönä ja siivousfirmalla siivoustyönjohtajana. Siivoustyönjohtotyö oli kokoaikaista. Jouduin silloin tällöin siivoamaan, ainut mistä en tykännyt oli kun puhelin soi aamulla kello neljä ja joku siivooja ilmoitti sairastuneensa ja minun piti korvata siivouskeikka. Muuten työ oli rentoa touhua verrattuna ravintolan pikkusormi pystyssä tilausten hoitoon. Tosiaankin monen monta ihmistarinaa mahtui noihin vuosiin.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Tein kerran kahta työtä päällekkäin olin tilausravintolassa päällikkönä ja siivousfirmalla siivoustyönjohtajana. Siivoustyönjohtotyö oli kokoaikaista. Jouduin silloin tällöin siivoamaan, ainut mistä en tykännyt oli kun puhelin soi aamulla kello neljä ja joku siivooja ilmoitti sairastuneensa ja minun piti korvata siivouskeikka. Muuten työ oli rentoa touhua verrattuna ravintolan pikkusormi pystyssä tilausten hoitoon. Tosiaankin monen monta ihmistarinaa mahtui noihin vuosiin.
Meillä oli aina muutama suursiivooja, jotka pystyi irrottamaan tavallisiin päivätöihin silloin, kun joku tai jotkut olivat sairaina. Bussilakkojen aika oli aina sellaista, mikä massasairastutti porukat. Mutta kyllä asiakkaatkin sen ymmärsivät, että siivouksen taso laski väkisin sinä aikana.
- henrjii
Joo Määkin toisesta mailmasodasta. Uppottauduin Sirenin kirjaan. Toisin olen kuulut jutut jo omalta isältäni
Talvi 1943 on ollut Kannaksen etulinjassa, Rajajoen vieressä, rauhallinen. Aikaa on jäänyt tapettavaksi asti: sukset ovat viuhuneet, on painittu ja nyrkkeiltykin. Kun kesä koittaa, venäläiset heräävät talviunilta: kranaatti-iskut, vanginsieppaus- ja tuhoamispartiot pitävät vartiossa olevat miehet koko ajan varuillaan. Vanhoja asemia ja korsuja ehditään tuskin korjata, kun venäläiset iskevät uudelleen. Elokuun lopussa tuleva Marskin Ritari luutnantti Toivo Honkaniemi kokoaa iskujoukon, jolla päätetään tuhota venäläisten pahamaineinen tukikohta, kuivatetulle suolle rakennettu vihollisbunkkeri.
24.8.1943 yö on säkkipimeä. Vastaan puhaltava tuuli painaa jonossa hiipivien miesten leuan rintaan. Vaivaiskoivujen ja pajupensaiden jatkuva väistely nostaa hiljalleen tuskanhien suunnasta vastaavien otsalle. Ei mene kuin hetki, kun Honkaniemelle on selvää, että nyt hänen ja miesten taidot ovat joutuneet todelliseen tulikokeeseen.Henrjiille sopiva hahmo olisi mielestäni sodassa mielensä pahoittaneen miehen rooli. Kehitttele ; )
- ö-Öö
P.C. Jersild- Sielun silmin.
Toi kandee lukea, jos todella haluaa kokea, mitä toisen ihmisen osaan samastuminen on. Noin lyhyesti, kirja kertoo kundista, jolta on amputoitu kaikki muu, paitsi, aivot, yksi silmä ja yksi korva. Se uiskentelee suolaliuos tankissa, seurailee maailman menoa ja mietiskelee.
=DW=Oikein hyvä roolihahmo sinulle, jotenkin niin nappiin menevä. Pitää keksiä aivoihin liittyvä roolinimi ; )) Mikähän se olisi?
- ö-Öö
korppis kirjoitti:
Oikein hyvä roolihahmo sinulle, jotenkin niin nappiin menevä. Pitää keksiä aivoihin liittyvä roolinimi ; )) Mikähän se olisi?
Niinpä niin, ei sitten käynyt mielessä lukea tota kirjaa. Ajatteleminen ja kirjoittaminen on kokonaisuus, sä vaan kirjoitat.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Niinpä niin, ei sitten käynyt mielessä lukea tota kirjaa. Ajatteleminen ja kirjoittaminen on kokonaisuus, sä vaan kirjoitat.
=DW=Luen kirjoja, aloituksieni ideat syntyvät hyvin usein lukemistani lehtiartikkeleista, kirjoista jne. Tällä hetkellä en kuitenkaan kerkiä perehtyä Sielun silmiin...pöydälläni on kaksi Patrick Modianonin kirjaa.
Aloitusta et ilmeisesti osannut sisäistää.- ö-Öö
Ikinä en ole kuullut kenenkään käyttävän lukematonta kirjaa komentointiin. Siis ennen.
=DW=
- vaikeaamulle
Onhan noita palstoillakin ollut, eräs tuttu esiintyi täällä menevänä sinkkunaisena, vaikka on naimisissa.
Taisi lopulta väsyä roolinsa vetämiseen, oli jopa rekattu. - timberdale
Jaahas, minusta ei ole kiva vedättää. Mutta, mutta rehellistä roolitusta useampien kesken olisi kiva kokeilla. Ne jotka eivät osallistuisi olivat katsomossa ja antaisivat palautetta.
- Heikunkeikku
Minä kun oon oikein tosikkojen tosikko ja siitäkin vielä enemmän, niin en suurin surminkaan voisi kirjoittaa jotakin tuulesta napattua tarinaa ja teeskennellä sen olevan ihan totta.
Tulisi kurja ja hävettävä olo, jos palstan lukijat menisivät ns. lankaan ja uskoisivat minun olevan se tuulesta temmattu ihminen. Eri asia olisi, jos olisi kaikkien kanssa sovittu, että kaikki kirjoittavat mielikuvitustarinaa, niin asia olisi sitten ok. Saattaisin osatakin kehitellä itselleni uuden minän ja se minä porhaltaisi HurrRRRrrrrrjiin seikkailuihin. Voisin hypätä satujen maailmaan koikkelehtimaan.
Mieluummin kuitenkin kerron omasta pikkuusesta elämästäni. Vaikkei suuren suuria ja jänniä asioita olekaan tapahtunut, niin kyllä kuitenkin sen verran hauskoja(kin), että kiva niistä joskus kertoilla.Olet kirjoittajana mielenkiintoinen tyyppi, joka voisi olla tämän Voilaan tyyppisen naisen kaltainen. Soitat pianoa, huitelet hameen helmat hulmuten ja olet positiivinen ja iloinen. Asut kesällä saaristossa ja juoksentelet rantakivillä. Laitat rannalle hilaamaasi vanhanaikaiseen valkeaan kylpyammeeseen lämmitettyä merivettä. Istut vaahtokylvyssä nostaen toisen koipesi suoraksi ylös pestäksesi sen vaaleanpunaisella, harjanvarressa olevalla pesusienellä ; )
- ent.siivoojaparka
Luetko sinä, "Heikunkeikku", mitään muuta kuin faktakirjallisuutta?
- Heikunkeikku
korppis kirjoitti:
Olet kirjoittajana mielenkiintoinen tyyppi, joka voisi olla tämän Voilaan tyyppisen naisen kaltainen. Soitat pianoa, huitelet hameen helmat hulmuten ja olet positiivinen ja iloinen. Asut kesällä saaristossa ja juoksentelet rantakivillä. Laitat rannalle hilaamaasi vanhanaikaiseen valkeaan kylpyammeeseen lämmitettyä merivettä. Istut vaahtokylvyssä nostaen toisen koipesi suoraksi ylös pestäksesi sen vaaleanpunaisella, harjanvarressa olevalla pesusienellä ; )
Oi ei, miksi aloit Kylpyammeesta kirjoittamaan. Lähdin sieluni siivillä liihottelemaan saareen, pullahdin ihanan ihanaan, KUUMAAN kylpyammeeseen lillumaan. Nyt kun ammeesta muistutit, niin oikein kiemurtelen kesäikävästä. Tarkoitus oli ruveta kiemurtelemaan ikävästä vasta ens kuus.
Amme ison kiven vieressä, taivaan alla, tuulen kohinan keskellä on aivan Parasta, mitä voi kuvitella. Lokkien krääkymistäkin on ikävä.
Rantakivillä juoksentelusta sen verran, että emmää tiedä mistä se oikein johtuu, mutta jo viime kesänä huomasin, että juoksentelun sijasta eteneminen on muuttunut enemmän tai vähemmän köpöttelyksi. :) Heikunkeikku kirjoitti:
Oi ei, miksi aloit Kylpyammeesta kirjoittamaan. Lähdin sieluni siivillä liihottelemaan saareen, pullahdin ihanan ihanaan, KUUMAAN kylpyammeeseen lillumaan. Nyt kun ammeesta muistutit, niin oikein kiemurtelen kesäikävästä. Tarkoitus oli ruveta kiemurtelemaan ikävästä vasta ens kuus.
Amme ison kiven vieressä, taivaan alla, tuulen kohinan keskellä on aivan Parasta, mitä voi kuvitella. Lokkien krääkymistäkin on ikävä.
Rantakivillä juoksentelusta sen verran, että emmää tiedä mistä se oikein johtuu, mutta jo viime kesänä huomasin, että juoksentelun sijasta eteneminen on muuttunut enemmän tai vähemmän köpöttelyksi. :)Minullakin oli aikoinaan tapa hyppiä rantakivillä, ymmärrän täysin köpöttelysi. Joskus uhmaan painovoimaa ja hypähdän, mutta varovasti. Ihana, että tuo kylpyamme idea muhii ja taidanpa itsekin pitää sen oman kylpyammeeni vielä, josko löytäisin sille paikan rannan tuntumassa. Sitten voisimme huudattaa muita palstalaisia kertomalla ihanista kylpyhetkistämme Suomen suvessa.
- Heikunkeikku
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Luetko sinä, "Heikunkeikku", mitään muuta kuin faktakirjallisuutta?
Kyllä luen muutakin. Mulla jäi yksi ei-fakta kirja kesken, kun tuli ilmoitus kirjastosta siitä Ville Haapasalon kirjasta. Viime yönä luin sen loppuun ja voin jatkaa sitä keskeneräistä kirjaa.
Sain äiteemuorilta joululahjaksi kaks kirjaa. Toista luen nyt. Antti Tuuri: Alkemistit Maalinen rakkaus. Koominen kirja August Nordenskiöldistä, joka alkaa talvella 1787 Kullan tekemisen. Alkemistin uunissa on pidettävä tulta yllä vähintäin kaksitoista kuukautta.
Kyseinen alkemisti on vaan niin kauhian rahaton, että kaikki aika menee rahankeruuseen ja kullanteosta ei näytä tulevan mitään.
Mutta mieluummin luen kirjoja, jotka ovat joko ihan totta-totta tai ainaskin puolet totta. - Heikunkeikku
korppis kirjoitti:
Minullakin oli aikoinaan tapa hyppiä rantakivillä, ymmärrän täysin köpöttelysi. Joskus uhmaan painovoimaa ja hypähdän, mutta varovasti. Ihana, että tuo kylpyamme idea muhii ja taidanpa itsekin pitää sen oman kylpyammeeni vielä, josko löytäisin sille paikan rannan tuntumassa. Sitten voisimme huudattaa muita palstalaisia kertomalla ihanista kylpyhetkistämme Suomen suvessa.
Jos minä voisin määrätä, niin tekisin sellaisen Lain, että kaikilla pitäisi olla oma kylpyamme ulkona. Niille jotka asuvat kerrostaloissa, niin voisi laittaa johonkin rantaan riviin vino pino kylpyammeita, jonne voisi pulahtaa kölimään. Ihmisiltä poistuisi stressit ja muut toisarvoiset höpinät ja mieli olis niin autuas ku olla ja voi. Onhan niitä mattolaitureitakin, jossa voi monta ihmistä pestä mattoja.
On rauhoittavaa mojua lämpimässä kylvyssä. Usein oon maannut kylpyammeessa yösyrännä. Kaikki voitte kuvitella, miten helposti siinä maaten voi katsella tähtiä taivaalla. Pakkanenkaan ei ole ollut esteenä ammeessa olemiseen. Mutta silloin tarttee olla joku "hupulainen" (mies), joka pikaisesti kirmaisee lisäämässä ämpärin kaa kuumaa vettä jäähtyneen kylpyveden sekaan, kun ammees köllijä huutaa:" Lisssssääää kuumaa vettä tuo". Pakkasella vesi jäähtyy aika nopiaa.
Mun ammeessani on styroksia päällä, niin ei jäähdy aivan niin nopeaan. Niin ja on mulla kansikin siihen jos ihan totta praataan. Kannessa on kaulan menevä aukko toises pääs.
Laita vaan itsellesikin amme , niin huomaat, etten mitään tyhjyyksiä kirjoita.
Veden lämmityspiste on hyvä olla lähellä ammetta, ettei tartte niska limas liian kaukaa vettä kantaa. Mun ammeen vieressä on vesipata, josta saa helposti kuumaa vettä. - ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Jos minä voisin määrätä, niin tekisin sellaisen Lain, että kaikilla pitäisi olla oma kylpyamme ulkona. Niille jotka asuvat kerrostaloissa, niin voisi laittaa johonkin rantaan riviin vino pino kylpyammeita, jonne voisi pulahtaa kölimään. Ihmisiltä poistuisi stressit ja muut toisarvoiset höpinät ja mieli olis niin autuas ku olla ja voi. Onhan niitä mattolaitureitakin, jossa voi monta ihmistä pestä mattoja.
On rauhoittavaa mojua lämpimässä kylvyssä. Usein oon maannut kylpyammeessa yösyrännä. Kaikki voitte kuvitella, miten helposti siinä maaten voi katsella tähtiä taivaalla. Pakkanenkaan ei ole ollut esteenä ammeessa olemiseen. Mutta silloin tarttee olla joku "hupulainen" (mies), joka pikaisesti kirmaisee lisäämässä ämpärin kaa kuumaa vettä jäähtyneen kylpyveden sekaan, kun ammees köllijä huutaa:" Lisssssääää kuumaa vettä tuo". Pakkasella vesi jäähtyy aika nopiaa.
Mun ammeessani on styroksia päällä, niin ei jäähdy aivan niin nopeaan. Niin ja on mulla kansikin siihen jos ihan totta praataan. Kannessa on kaulan menevä aukko toises pääs.
Laita vaan itsellesikin amme , niin huomaat, etten mitään tyhjyyksiä kirjoita.
Veden lämmityspiste on hyvä olla lähellä ammetta, ettei tartte niska limas liian kaukaa vettä kantaa. Mun ammeen vieressä on vesipata, josta saa helposti kuumaa vettä.Meillä on uimahallilla ulkoallas talvellakin käytössä. Ymmärrän hyvin, mistä puhut. Mukava siellä on kölliä sakeassa lumituiskussa lämpöisessä vedessä, vaan niin kovia pakkasia meillä ei vielä ole ollut, että olisi tarvinnut pipoa tai karvahattua päässä. Pikkupoikien hupina on altaan reunalla heitellä lumipalloilla kavereittensa päähän. Kerran osui minunkin päähäni. Kovin ne säikähtyneenä pyytelivät anteeksi, mutta ei se mitään, siitä oli niin kauan kun viimeksi...
Lapsuuskodissa meillä oli kylpyamme ulkona kesäisin koko kylän ihmeeksi. Se oli jonkun sairaalan vanha amme. Kukkien kasteluvettä isä kai siinä pääasiassa lämmitti, mutta kyllä me muksut siinä porskuteltiin ja naapurinkin muksut. Ei sielläpäin kylpyammeita ollut silloin kenelläkään edes sisällä. Naapurin emännällä oli saunansa takana joku iso palju, missä näin hänen joskus istuskelevan ja ottavan savihoitoja reumatismiinsa.
Huomenta ; )
Roolileikki alkoi aikoinaan jonkun toisen palstalaisen aloitteesta. Tätä ranskankielistä Voilá prepositiota käytti ilmeisesti joku palstalainen, joka itse tai jonka lapsi luki ranskankielen alkeita, joten nappasin sen nimekseni.
"Leikimme" mielikuvitustarinaa. Oletkohan vielä linjoilla?. "Leikkikaverini" oli myös luova ja käytti hauskoja hauskoja sanoja, jotka ruokkivat mielikuvitustani. Muun muassa Sonkajärven Sulttaani vai oliko se Sheikki jne, joka muistaakseni myi saunavastoja. Itse asiassa roolileikkini oli niin utopista, että jokainen lukija tajusi, että hahmo ei voinut olla totta. Tai mistäpä tuon tietää ; ))
Ranskalaiseen linnan terassille, jonne Voilaan (minun) tytär muutti naimisiin mentyään ostin lahjaksi mm. valtavan ison marmorisen pöydän, jonka ostin Suomesta ja vein Ranskaan.
Kun nyt liikun maailmalla ja törmään mielikuvitukseni luomiin paikkoihin tai huonekaluhin, hymy nousee väkisin huulilleni. Marmoripöydät mm. muistuttavat minua tuosta roolipelistä.
Siis jos tällaista poolipeliä aletaan leikkimään sen on oltava hauskaa ei tiukkapipoista vaan ylilyönnit sallivaa. Siihen ei tarvitse rekattua nikkiä vaan siinä voi kättää keksimäänsä nimimerkkiä.
Annetaanko palaa?Lähinnä teini-iässä oli noita kuvitelmia.
Teini-ikä on kuin lapsi syntyisi uudelleen aivottomana.
Pikku-hiljaa elämä veti mennessään, antoi todellisuuden-tuntua ihan tosissaan.
Unelmat keskittyivät rahaan ja tulevaan eläke-ikään.
Jotenkin vaisto-maisesti sitä tiesi että kun on rahaa, alkaa olla taas
unelmiakin.
Toteuttamis-kelpoisia sellaisia.
Armottomana Loogikkona jätin unelmoimisen kitaralleni, kirjoitus-taidolleni,
sekä kyvylleni katsella maailmaa toisten silmin.
Huvittuneena.
Nyt tuntuukin ihan siltä, kuin olisi sodan-käynnyt.
H.Negatiivisena nuorien aivottomuutta halveksivana, esitän sinulle Hurttiukon roolihahmoa. Olisit se vanhaikodin vastenmielisin ukko, joka pistää hanttiin kaikille ja joka asiasta.
korppis kirjoitti:
Negatiivisena nuorien aivottomuutta halveksivana, esitän sinulle Hurttiukon roolihahmoa. Olisit se vanhaikodin vastenmielisin ukko, joka pistää hanttiin kaikille ja joka asiasta.
"korppis"
Miksi tehdä elämästä rasittavampaa kuin se jo on?
Johan meillä on rooli-hahmomme.
Aikuinen nainen ja aikuinen mies.
Pysytelkäämme todellisuudessa.
En minä ainakaan ala.
Enkä toivoisi tuon lisääntyvänkään nykyistä enempää.
H.- ent.siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"korppis"
Miksi tehdä elämästä rasittavampaa kuin se jo on?
Johan meillä on rooli-hahmomme.
Aikuinen nainen ja aikuinen mies.
Pysytelkäämme todellisuudessa.
En minä ainakaan ala.
Enkä toivoisi tuon lisääntyvänkään nykyistä enempää.
H.Voi, miten yksinkertaista ja helppoa elämä olisikaan, jos saisi karistettua kaiken muun ikäiset itsestään kuin sen järkevän aikuisen, joka meinaa jäädä aina alakynteen näitten nuorempien riiviöitten kanssa.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voi, miten yksinkertaista ja helppoa elämä olisikaan, jos saisi karistettua kaiken muun ikäiset itsestään kuin sen järkevän aikuisen, joka meinaa jäädä aina alakynteen näitten nuorempien riiviöitten kanssa.
"ent.siivoojaparka"
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että välillä höpöstelläänkin.
Tuppaa vain olemaan niin, jos minä lähden siihen mukaan, ei loppua näy.
Vitsikkyys muuttuu ilkeäksi.
Syyttömiäkin kohtaan.
Moni-nikkisyys on niin toivotonta.
Seuraapa vaikka tuota uutta aloitustani.
Sikäli kun aloittajan nimi-merkki ei tapa sitä alkuunsa.
H.
- Korppis1
Olin mökillä, aurinko paistoi komiasti ja lämmitti. Istuin saunamökin kuistilla, tiirailin ohikulkevia hiihtäjiä. Valokuvasin ahkerasti aurinkoista talvimaisemaa ja tietty otin muutaman selvien. Harmi, että tänne ei voi ladata kuvia vielä.
Poskia kuumottaa, no, kohta pääsen saunan lauteille. Siitäpä tuli mieleeni poikien ukki. Hän kertoi saunanlauteilla pojille Ernesti-tarinoita. Esikoinen taas kertoi minulle Toppi-Kari juttuja. Taitaa olla sukuvika tää tarinoiden kertominen.
Laitan runoni, jonka olen kirjoittanut joskus kauan sitten ja moni on sen varmaan jo lukenutkin.
Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi
Olkaamme lapsenmielisiä silloin elämämme on värikkäämpää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514
