Tästä luultavasti tulee hurja paskamyrsky, mutta olen kummastellut sellaista asiaa, että miksei Imatralla ole vaihtopistettä likaisille "värkeille"? Haluaako Imatra kieltää narkomaanit kokonaan? Yhteiskunnan rasitehan myö ollaan, mutta vois edes siitä pitää huolta, ettei taudit leviäisi. Varmaan ihme, mutta suurin osa meistä tahtoo itselleen mielellään hepatiitit sun muut sonnat. Oiskohan mahdollista jonkinlaiselle aloitteelle että tänne sen vaihtopisteen saisi.
Vaihtovermeet...
68
590
Vastaukset
- laittomanpuuhantukemista
se, ettei ole vaihtopistettä, on yhteiskuntapoliittinen ratkaisu. narkkarit ja niiden kaverit kuolee nopeammin pois, kun taudit ym. tarttuu niiden kesken. ei ole saastasakki liian suurta kuluerää aiheuttamassa. huumausaineiden käyttö on lain mukaan rikollista, joten arveluttavaakin olisi ainakin pakolla kerättyjä verorahoja käyttää yhteiskunnan laittomaksi määrittelemän toiminnan tekemiseen. jos ei sitten vapaaehtoisrahoituksella toimivia avustusjärjestöjä kiinnosta, niin voi voi.
- armumarmu
..huumeiden käyttäjä voi olla vaikka naapurisi mukava uranainen. Narkkareita on joka luokassa, ylhäällä sekä alhaalla. Ainut että jotkuu ihmiset narkkaavat avoimesti ja jotku eivät välitä. Niille kenelle se on avoin asia, eivät saa töitä, asuntoa yms ja kierre on valmis...
- Ratkaisumalli
armumarmu kirjoitti:
..huumeiden käyttäjä voi olla vaikka naapurisi mukava uranainen. Narkkareita on joka luokassa, ylhäällä sekä alhaalla. Ainut että jotkuu ihmiset narkkaavat avoimesti ja jotku eivät välitä. Niille kenelle se on avoin asia, eivät saa töitä, asuntoa yms ja kierre on valmis...
Harva uranainen vaikkapa on kovin pitkään uranainen, jos on narkomaani. Ja jos on uranainen, on hänellä varaa ostaa puhtaita ruiskuja ja neuloja; apteekista hinta taitaa olla jotain 0,5 € kertakäyttöruisku neula.
Oma naapurustoni on yksityisasuntoja ja omakotitaloja, en usko, että tässä olisi ainakaan kovin pitkään edes varaa asua narkomaanilla.
Olen samaa mieltä kommentoijan "laittomanpuuhantukemista" kanssa siitä, että verorahoja ei ainakaan pidä laittaa tuollaiseen. Edellyttäisin myös julkisen terveydenhuollon eväämistä kokonaan narkomaaneilta, koska he ovat aiheuttaneet itse ongelmansa. Ei sitä huumetta kukaan sinne suoneen väkisin pistä, ja käyttäjät itsekin tietänevät puuhan rikolliseksi?
Yhteiskunta voisi tarjota narkomaaneille yhden ainoan annoksen, riittävän suuren. Tarkoitan sitä, että toteutuu yliannos ja poistuvat kierrosta. - loisia
armumarmu kirjoitti:
jos olis narko naapurina, saisi muutta pois tai kuolla pois.
- TohtoriToni
Tuollaisella asenteella julkinen terveenhuolto pitäis kieltää lihavilta, alkoholisteilta, sukurasitteena sairautta kantavilta, tupakoitsijoilta....ja se jäis sitten lopulta vaan niille kellä olisi varaa käydä yksityisellä. Eli julkinen terveydenhuolto on juurikin tarkoitettu vähäosaisimmille.
- jokainenonarvokas
Ratkaisumalli kirjoitti:
Harva uranainen vaikkapa on kovin pitkään uranainen, jos on narkomaani. Ja jos on uranainen, on hänellä varaa ostaa puhtaita ruiskuja ja neuloja; apteekista hinta taitaa olla jotain 0,5 € kertakäyttöruisku neula.
Oma naapurustoni on yksityisasuntoja ja omakotitaloja, en usko, että tässä olisi ainakaan kovin pitkään edes varaa asua narkomaanilla.
Olen samaa mieltä kommentoijan "laittomanpuuhantukemista" kanssa siitä, että verorahoja ei ainakaan pidä laittaa tuollaiseen. Edellyttäisin myös julkisen terveydenhuollon eväämistä kokonaan narkomaaneilta, koska he ovat aiheuttaneet itse ongelmansa. Ei sitä huumetta kukaan sinne suoneen väkisin pistä, ja käyttäjät itsekin tietänevät puuhan rikolliseksi?
Yhteiskunta voisi tarjota narkomaaneille yhden ainoan annoksen, riittävän suuren. Tarkoitan sitä, että toteutuu yliannos ja poistuvat kierrosta.No huh ! Olen eri mieltä "ratkaisumallin" kanssa. En tiedä noista mitään , mutta kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja elämää pitää ja kuuluu suojella.
Ihmiset on eri syistä eksyneet huumeisiin ja siitä pitää pelastaa niin monta kuin mahdollista ja sellainen em. vaihtopiste olisi hyvä .Se voisi olla ilmainen ja toimia apteekissa tai terveyskeskuksessa. Ja vieroitushoito olisi tietenkin oltava
näkyvämpi ja avoimempi ja sinne pitäisi ohjata.ja ihmisten suhtautuminen toiseen ihmiseen pitäisi olla myönteisempi oli kysymyksessä siis kuka vaan.
Ei lyötyä pitäisi lyödä enää lisää.
Olen vaihtopisteen kannalla. Jos kerran sellaista tarvitaan.Tää kovuus tekee juuri ihmisistä sellaisia ettei enää välitetä itsestä mitään.JOKAINEN IHMINEN ON
ARVOKAS !!! - Ratkaisumalli
TohtoriToni kirjoitti:
Tuollaisella asenteella julkinen terveenhuolto pitäis kieltää lihavilta, alkoholisteilta, sukurasitteena sairautta kantavilta, tupakoitsijoilta....ja se jäis sitten lopulta vaan niille kellä olisi varaa käydä yksityisellä. Eli julkinen terveydenhuolto on juurikin tarkoitettu vähäosaisimmille.
Itse aiheutettujen ongelmien osalta voisi mielestäni julkisen teveydenhuollon kieltääkin tai muuttaa kokonaisuudessaan potilaan itsensä maksettavaksi; tosiaan vaikkapa tupakoitsijat, alkoholistit, sairaalloisesti liikalihavat ja esimerkiksi extremelajien harrastajat. Tietysti narkomaanit myös, koska se on tiedetyn terveysriskin lisäksi laitonta. Samalla periaatteessa liikenneonnettomuudessa syylliseksi todetun vammat ym.
Sukurasite- eli perinnöllisyysperiaatteella taas ei, koska eipä kukaan voi päättää, kuka hänet laittaa alulle tai synnyttää.
Mutta siis omaan valintaan pohjaavat asiat siis. Tulisi se tosiasia, että ihminen vastaa oikeasti tekemistään ratkaisuista kustannusperiaatteella.
Samalla tavallahan nytkään ei vaikkapa tapaturmavakuutus korvaa extremelajissa tapahtuneita vammoja, sairaanhoitokuluja jne. Joten julkiselta puolelta pois kaikki nuo ihmisten omasta valinnasta johdannaiset; vuosia on terveydenhuoltokustannukset nousseet, niin noihin voi huoletta laajentaa säästötoimet. Mutta tosiaan, ainakin rikolliseksikin todetut asiat, kuten narkomaanit, niin kokonaan pois veronmaksajien pussilta. Jos kerran on varaa huumeita käyttää, on silloin varaa maksaa omat terveydenhoitokulutkin! - Vanha_malli_takaisin
jokainenonarvokas kirjoitti:
No huh ! Olen eri mieltä "ratkaisumallin" kanssa. En tiedä noista mitään , mutta kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja elämää pitää ja kuuluu suojella.
Ihmiset on eri syistä eksyneet huumeisiin ja siitä pitää pelastaa niin monta kuin mahdollista ja sellainen em. vaihtopiste olisi hyvä .Se voisi olla ilmainen ja toimia apteekissa tai terveyskeskuksessa. Ja vieroitushoito olisi tietenkin oltava
näkyvämpi ja avoimempi ja sinne pitäisi ohjata.ja ihmisten suhtautuminen toiseen ihmiseen pitäisi olla myönteisempi oli kysymyksessä siis kuka vaan.
Olen vaihtopisteen kannalla. Jos kerran sellaista tarvitaan.Tää kovuus tekee juuri ihmisistä sellaisia ettei enää välitetä itsestä mitään.JOKAINEN IHMINEN ON
ARVOKAS !!!Maailmassa on ihmisiä aivan liikaa. Joten jos joku oman valintansa takia karsiutuu joukosta, on se aivan ok. Maailmassa on yli 7 miljardia ihmistä, maapallon kantokykyyn nähden aivan liikaa.
Itse laajentaisin asiaa myös takaisin siihen, mitä Suomessakin vielä 1960-luvulla tehtiin ennen nykyisen Kansanterveyslain (KELA:n maksamat asiat) käyttöönottoa: eli pakkosterilisaatiot. Tuolloin sosiaalihuollon varassa eläneita ja vaikkapa kehitysvammaisia sekä mielisairaita pakkosterilisoitiin.
Mielestäni kaikki yli vuoden verran sosiaalituen varassa eläneet olisi vaikkapa pakkosterilisoitava. Tutkitusti huono-osaisuus periytyy, usein vielä pahenee seuraavaan sukupolveen. Joten jo eettisestikin paras ratkaisu ja siis kustannuksiakin pienentävä olisi pakkosterilisaatio kaikille sosiaalituenvarassa eläville ja tosiaan vaikka ryhmät, jotka aikaisemmin meillä kuuluivat tuon piiriin. - Äänestystulos
No huh ! Olen eri mieltä "ratkaisumallin" kanssa. En tiedä noista mitään , mutta kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja elämää pitää ja kuuluu suojella.
ARVOKAS !!!Kuule, juuri sinä ja muutkin ihmiset ovat äänestäessään saaneet aikaan sen, että vaikkapa monelle eläkeläiselle (65-vuotta täyttänyt) automaattisesti tulee elvytyskielto heidän joutuessaan syystä tai toisesta laitoshoitoon. Poliitikot ovat päättäneet säästää terveydenhuoltopuolelta ja raha laitetaan vaikkapa jäähalliin ennemmin. Ei ole kaikki ihmiselämä arvokasta, ollut enää pitkään aikaan!
Narkomaanit ovat lähtökohtaisestikin jo rikollisia, ja huumausaineen käytön lisäksi syyllistyvät helposti varkauksiin, väkivaltaan sekä sellaiseen, joka vahingoittaa kanssaeläjiä. Siksi karsinta onkin perusteltua aloittaa kyseisestä ryhmästä, jätetään hoidotta ainakin. - sattumistakiinni
Ratkaisumalli kirjoitti:
Itse aiheutettujen ongelmien osalta voisi mielestäni julkisen teveydenhuollon kieltääkin tai muuttaa kokonaisuudessaan potilaan itsensä maksettavaksi; tosiaan vaikkapa tupakoitsijat, alkoholistit, sairaalloisesti liikalihavat ja esimerkiksi extremelajien harrastajat. Tietysti narkomaanit myös, koska se on tiedetyn terveysriskin lisäksi laitonta. Samalla periaatteessa liikenneonnettomuudessa syylliseksi todetun vammat ym.
Sukurasite- eli perinnöllisyysperiaatteella taas ei, koska eipä kukaan voi päättää, kuka hänet laittaa alulle tai synnyttää.
Mutta siis omaan valintaan pohjaavat asiat siis. Tulisi se tosiasia, että ihminen vastaa oikeasti tekemistään ratkaisuista kustannusperiaatteella.
Samalla tavallahan nytkään ei vaikkapa tapaturmavakuutus korvaa extremelajissa tapahtuneita vammoja, sairaanhoitokuluja jne. Joten julkiselta puolelta pois kaikki nuo ihmisten omasta valinnasta johdannaiset; vuosia on terveydenhuoltokustannukset nousseet, niin noihin voi huoletta laajentaa säästötoimet. Mutta tosiaan, ainakin rikolliseksikin todetut asiat, kuten narkomaanit, niin kokonaan pois veronmaksajien pussilta. Jos kerran on varaa huumeita käyttää, on silloin varaa maksaa omat terveydenhoitokulutkin!Ratkaisumallille . Ei se ihan noin mene. Ei ihmiset aina tahallaan alkoholisoituneita ole yms. Se on niin monisäikeinen juttu että sitä ei voi yhdellä lauseella analysoida.On osittain ihan tuuria ettei ole ( jös ei ole) minkäänlaisten aineiden väärinkäyttäjä.Ja edelleenkin , kyllä heikompia pitää auttaa.Olen minäkin koko ikäni veroja maksanut ( yhteiseen kassaan), mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä että ihmisiä kuuluu auttaa.
Minusta tuntuu tosi karmealta jo pelkkä sanonta.että " oma vika"?
Ai mitenniin? Elämä on nimittäin
sattumista kiinni! Se on kuin hernekeitto! Kuka saa parhaimmat lihapalat eli sattuman. Joku saattaa saada pelkän keiton eikä yhtään sattumaa! - nynynyny
Ratkaisumalli kirjoitti:
Yhteiskunta voisi tarjota narkomaaneille yhden ainoan annoksen, riittävän suuren. Tarkoitan sitä, että toteutuu yliannos ja poistuvat kierrosta.Teistä ei kukaan edes ole ikinä nähnyt millaista on narkkarin elämä oikeasti. Itsekkin olen sen tien valinnut, enkä sitä kadu. En ole rikollinen, en ole uhka kenellekkään, olen rauhallisuuden perikuva, ja myös kiltteyden. Monikaan yhteisössäni ei osaisi ikinä edes arvata että minä olen narkkari. Miettikää, voin elää teidän keskuisuudessanne!
- Äänestystulos
Vanha_malli_takaisin kirjoitti:
Maailmassa on ihmisiä aivan liikaa. Joten jos joku oman valintansa takia karsiutuu joukosta, on se aivan ok. Maailmassa on yli 7 miljardia ihmistä, maapallon kantokykyyn nähden aivan liikaa.
Itse laajentaisin asiaa myös takaisin siihen, mitä Suomessakin vielä 1960-luvulla tehtiin ennen nykyisen Kansanterveyslain (KELA:n maksamat asiat) käyttöönottoa: eli pakkosterilisaatiot. Tuolloin sosiaalihuollon varassa eläneita ja vaikkapa kehitysvammaisia sekä mielisairaita pakkosterilisoitiin.
Mielestäni kaikki yli vuoden verran sosiaalituen varassa eläneet olisi vaikkapa pakkosterilisoitava. Tutkitusti huono-osaisuus periytyy, usein vielä pahenee seuraavaan sukupolveen. Joten jo eettisestikin paras ratkaisu ja siis kustannuksiakin pienentävä olisi pakkosterilisaatio kaikille sosiaalituenvarassa eläville ja tosiaan vaikka ryhmät, jotka aikaisemmin meillä kuuluivat tuon piiriin.Tuohon ehdottamaasi voisi lisätä vaikka kaikki ehdottoman vankeustuomion saaneet. Ei rikollinen perimäaines jatkaisi kasvua.
- TohtoriToni
ARVOKAS !!!Olen samaa mieltä kanssasi, kiitos!
- oma_asiasi_vai_muidenkin
nynynyny kirjoitti:
Teistä ei kukaan edes ole ikinä nähnyt millaista on narkkarin elämä oikeasti. Itsekkin olen sen tien valinnut, enkä sitä kadu. En ole rikollinen, en ole uhka kenellekkään, olen rauhallisuuden perikuva, ja myös kiltteyden. Monikaan yhteisössäni ei osaisi ikinä edes arvata että minä olen narkkari. Miettikää, voin elää teidän keskuisuudessanne!
Toivottavasti olet valintaasi tyytyväinen? Toivon kuitenkin, ettet vaihtoehtosi johdosta kuormita vaikkapa terveydenhuoltoa, sosiaalitoimea, lastenhuoltoa tms. ja ihan itse hoidat asiasi. Myös jatkossa. Etkä myöskään aiheuta valinnallasi rasitetta läheisillesi saati muille. Muussa tapauksessa toivotan mahdollisimman kivuliasta mutta silti nopeaa kuolemaa!
- heikompiakuuluuauttaa
Äänestystulos kirjoitti:
Kuule, juuri sinä ja muutkin ihmiset ovat äänestäessään saaneet aikaan sen, että vaikkapa monelle eläkeläiselle (65-vuotta täyttänyt) automaattisesti tulee elvytyskielto heidän joutuessaan syystä tai toisesta laitoshoitoon. Poliitikot ovat päättäneet säästää terveydenhuoltopuolelta ja raha laitetaan vaikkapa jäähalliin ennemmin. Ei ole kaikki ihmiselämä arvokasta, ollut enää pitkään aikaan!
Narkomaanit ovat lähtökohtaisestikin jo rikollisia, ja huumausaineen käytön lisäksi syyllistyvät helposti varkauksiin, väkivaltaan sekä sellaiseen, joka vahingoittaa kanssaeläjiä. Siksi karsinta onkin perusteltua aloittaa kyseisestä ryhmästä, jätetään hoidotta ainakin.Niin että raha laitetaan teatteriin tai jäähalliin , ei sekään kyllä ole oikein. Oikein on se SE että kakku pitäisi siivuttaa uudelleen.
Tollasiin hankkeisiin kuin jäähalli ja teatteri ei minunkaan mielestäni ole varaa.Siinä on se äänestäminen kuntavaaleissa ( 2016)! Minä äänestän työn puoluetta eli kokoomusta. ( ja järkipuoluetta ). Silloin saattaa ihmisille jäädäkin rahaa vaikka yksityiseen terveydenhoitoon , m utta näinollen kuitenkin : heikompia kuuluu auttaa!! !
Sivistynyt ihminen ei tallaa heikompiaan!!! - Sattumaasekin
sattumistakiinni kirjoitti:
Ratkaisumallille . Ei se ihan noin mene. Ei ihmiset aina tahallaan alkoholisoituneita ole yms. Se on niin monisäikeinen juttu että sitä ei voi yhdellä lauseella analysoida.On osittain ihan tuuria ettei ole ( jös ei ole) minkäänlaisten aineiden väärinkäyttäjä.Ja edelleenkin , kyllä heikompia pitää auttaa.Olen minäkin koko ikäni veroja maksanut ( yhteiseen kassaan), mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä että ihmisiä kuuluu auttaa.
sattumista kiinni! Se on kuin hernekeitto! Kuka saa parhaimmat lihapalat eli sattuman. Joku saattaa saada pelkän keiton eikä yhtään sattumaa!Hah! Jos se elämä on sattumista kiinni, niin sitten se on myös sattuma se narkin tai alkiksen kuolema! En jää kaipaamaan heitä. Läheinen oli väkivaltainen alko ja toivoin hänen eläessään, että kuolisi pois. Pitkään eli, parempi olisi ollut, että kuollut aikaisemmin. En kaipaa ainoatakaan hetkeä.
- 2015tosiasia
ARVOKAS !!!Narkomaanit eivät ole ihmisiä, heitä pyörittää vain oma nautinto ja ajatus seuraavan annoksen saamisesta. Siksi he eivät ole arvokkaitakaan, he eivät ole ihmisiä. Saastaa ja paskakaivon lokaa!
- Imatralla
heikompiakuuluuauttaa kirjoitti:
Niin että raha laitetaan teatteriin tai jäähalliin , ei sekään kyllä ole oikein. Oikein on se SE että kakku pitäisi siivuttaa uudelleen.
Tollasiin hankkeisiin kuin jäähalli ja teatteri ei minunkaan mielestäni ole varaa.Siinä on se äänestäminen kuntavaaleissa ( 2016)! Minä äänestän työn puoluetta eli kokoomusta. ( ja järkipuoluetta ). Silloin saattaa ihmisille jäädäkin rahaa vaikka yksityiseen terveydenhoitoon , m utta näinollen kuitenkin : heikompia kuuluu auttaa!! !
Sivistynyt ihminen ei tallaa heikompiaan!!!Imatran sos.dem. kaarti ja "Heikki-kerho" siis päättivät omalle paikallisosastolleen tuet teatterina, vastineeksi säästettiin jo sairaista sekä koululaisista. Silloin ei todellakaan rahaa narkomaaneillekaan, ennen kuin heikoilla olevat vanhukset, sairaat, lapset ja vastaavat on hoidettu!
- empaattisuuttalisää
Vanha_malli_takaisin kirjoitti:
Maailmassa on ihmisiä aivan liikaa. Joten jos joku oman valintansa takia karsiutuu joukosta, on se aivan ok. Maailmassa on yli 7 miljardia ihmistä, maapallon kantokykyyn nähden aivan liikaa.
Mielestäni kaikki yli vuoden verran sosiaalituen varassa eläneet olisi vaikkapa pakkosterilisoitava. Tutkitusti huono-osaisuus periytyy, usein vielä pahenee seuraavaan sukupolveen. Joten jo eettisestikin paras ratkaisu ja siis kustannuksiakin pienentävä olisi pakkosterilisaatio kaikille sosiaalituenvarassa eläville ja tosiaan vaikka ryhmät, jotka aikaisemmin meillä kuuluivat tuon piiriin."Vanha malli takaisin" sulle: Sinäkö kuulut sitten siihen ryhmään mikä ei ole liikaa?Ihan on karmea Sinun kirjoitustesi.Meillä on eri syistä jo lähtökohdatkin erilaiset .Mutta puhutaan Suomesta: On hyvä maa kaikille . Täällä on vaikka kuinka paljon hyviä puolia jos vertaa vaikka mihin.Kovuus on kuitenkin lisääntynyt. Ihmisen pitäisi kuitenkin lisätä empaattisuutta itsessään.Asettua toisen asemaan. Oli se toinen mikä vaan. Tarkoitan lähinnä heikomman auttamista.Yhteiskunta voi auttaa ja yksityinen ihminen voi myöskin auttaa toista. Ainakin vähän.Ainkin myötämielisyydellä .hyväksynnällä ja vaikka yhdellä hyvällä ilmeellä tai sanalla.
- malliratkaiseejoskus
empaattisuuttalisää kirjoitti:
"Vanha malli takaisin" sulle: Sinäkö kuulut sitten siihen ryhmään mikä ei ole liikaa?Ihan on karmea Sinun kirjoitustesi.Meillä on eri syistä jo lähtökohdatkin erilaiset .Mutta puhutaan Suomesta: On hyvä maa kaikille . Täällä on vaikka kuinka paljon hyviä puolia jos vertaa vaikka mihin.Kovuus on kuitenkin lisääntynyt. Ihmisen pitäisi kuitenkin lisätä empaattisuutta itsessään.Asettua toisen asemaan. Oli se toinen mikä vaan. Tarkoitan lähinnä heikomman auttamista.Yhteiskunta voi auttaa ja yksityinen ihminen voi myöskin auttaa toista. Ainakin vähän.Ainkin myötämielisyydellä .hyväksynnällä ja vaikka yhdellä hyvällä ilmeellä tai sanalla.
Ei ole mitään sellaista että rikollinen perimäaines periyityisi
Sen tyyppinen puhe on panettelua ja parjaamista ja ei ole totta. Malli saattaa jossain tapauksissa näytellä jotain roolia ,mutta joskus niinpäinkin että
koska esim. isä oli juoppo niin se
voi joskus olla varoittava esimerkkiin että noin ei kannata menetellä . Eli jos isä on juoppo niin poika voikin olla raivoraitis ihan sen takia että kotona on ollut huono esimerkki siitä millainen ei kannata olla.
En usko mihinkään perimään.
Eikä sitä ole tieteellisesti todistettu. - Vanha_malli_takaisin
Ei se välttämättä periydy, mutta tilastojen valossa todennäköisyys silloin on suurempi. Mutta oleellisempi on se, että sillä alkoholistilla tai narkomaanilla tms. on suurempi todennäköisyys epäonnistua lasten kasvattamisessa ja elättämisessä, ja helposti syntyy sosiaalihuollon ja/tai lastenhuollon asiakkuuksia sekä kustannuksia. Joten jo tällaisten välttämiseksi näiden ongelmaihmisten = alkoholistit, narkomaanit, rikolliset, pitkään sosiaalituen varassa eläneet ym. pakkosterilisoiminen, niin on ennaltaehkäisevää. Ei ole edes riskiä siitä, että mahdolliset jälkeläiset joutuisivat kärsimään!
- Vanha_malli_takaisin
empaattisuuttalisää kirjoitti:
"Vanha malli takaisin" sulle: Sinäkö kuulut sitten siihen ryhmään mikä ei ole liikaa?Ihan on karmea Sinun kirjoitustesi.Meillä on eri syistä jo lähtökohdatkin erilaiset .Mutta puhutaan Suomesta: On hyvä maa kaikille . Täällä on vaikka kuinka paljon hyviä puolia jos vertaa vaikka mihin.Kovuus on kuitenkin lisääntynyt. Ihmisen pitäisi kuitenkin lisätä empaattisuutta itsessään.Asettua toisen asemaan. Oli se toinen mikä vaan. Tarkoitan lähinnä heikomman auttamista.Yhteiskunta voi auttaa ja yksityinen ihminen voi myöskin auttaa toista. Ainakin vähän.Ainkin myötämielisyydellä .hyväksynnällä ja vaikka yhdellä hyvällä ilmeellä tai sanalla.
Suomi on ehkä joskus ollut hyvinvointivaltio. Mutta on puhdasta harhaa, että kaikkia voitaisiin auttaa tai että se olisi mahdollistakaan!
Totta kai kovuus lisääntyy, kun talous on tiukalla ja huoltosuhde on sellainen, että omalla työllään joutuu verojen muodossa elättämään yhden toisen ja vielä 0,32 kolmannestakin (huoltosuhde on 1 työllinen : 1,32 elätettävää). Mitä pienemmäksi saadaan tuota ns. elätettävien määrää tai niistä aiheutuvia kustannuksia, sitä parempi.
Joten itse en ainakaan katso hyvällä jonkun sosiaalipummin oman hyvän olonsa tavoittelusta johtuvaa kustannuserää, joka muodostuu tämän huumausaineiden käytön seurauksena muodostuvasta suunnattomasta sosiaali- ja terveyspuolen kuormituksesta, poliisin sekä kriminaalihuollon kuluista saati kaikesta yhteiskunnalle aiheutuvasta rikollisuudesta sekä vastaavasta.
Jos kerran yhteiskunta on säästänyt jo lapsista, sairaista, vanhuksista ym., niin ei todellakaan rahaa rikollisiinkaan, kuten narkomaanit.
Sitten voidaan keskustella uudestaan, jos saat ensin puolitettua verorasitteen ja silti hoidettua kaikki hyvinvointiyhteiskunnan palvelut. Ei muuten. Muussa tapauksessa toivotan ainakin itse, että narkomaaneista ja vastaavista vaikka kaikki kulut poistettaisiin veronmaksajilta, ja esimerkiksi poliisille ja kriminaalihuollolle narkomaaneista aiheutuvat kustannukset perittäisiin ko. aineiden käyttäjiltä aina kun heitä tavoitetaan sekä tuomitaan. Jos eivät maksa, niin pakkotöihin, kunnes summa kuitattu. - voimakasriippuvuus
2015tosiasia kirjoitti:
Narkomaanit eivät ole ihmisiä, heitä pyörittää vain oma nautinto ja ajatus seuraavan annoksen saamisesta. Siksi he eivät ole arvokkaitakaan, he eivät ole ihmisiä. Saastaa ja paskakaivon lokaa!
Tosiasialle: Ei siinä tietääkseni ole omasta nautinnosta kysymys vaan VOIMAKKAASTA ADDIKTISTA , jota voi verrata mihin vaan voimakkaaseen riippuvuuteen.Paitsi tässä tapauksessa on vielä rikollisuus kysymyksessä.Eli apua tarvitaan ja paljon.
- napinnapsijoillenapit
voimakasriippuvuus kirjoitti:
Tosiasialle: Ei siinä tietääkseni ole omasta nautinnosta kysymys vaan VOIMAKKAASTA ADDIKTISTA , jota voi verrata mihin vaan voimakkaaseen riippuvuuteen.Paitsi tässä tapauksessa on vielä rikollisuus kysymyksessä.Eli apua tarvitaan ja paljon.
nappi otsaan auttaa narkeille! kyllä se addiktio on ihan ite hommattu, turha seli-seliä vääntää! ihan omaa nautintoo haettu ja ongelma saatu. ei apua vaa vastuusee narko-nistit!
- napinnapsijoillenapit
voimakasriippuvuus kirjoitti:
nappi otsaan auttaa narkeille! addiktio on ihan ite hommattu, turha seli-seliä on vääntää! ihan omaa nautintoo haettu ja sitte ongelma saatu. ei apua niille vaa vastuusee narko-nistit!
- nohui
nynynyny kirjoitti:
Teistä ei kukaan edes ole ikinä nähnyt millaista on narkkarin elämä oikeasti. Itsekkin olen sen tien valinnut, enkä sitä kadu. En ole rikollinen, en ole uhka kenellekkään, olen rauhallisuuden perikuva, ja myös kiltteyden. Monikaan yhteisössäni ei osaisi ikinä edes arvata että minä olen narkkari. Miettikää, voin elää teidän keskuisuudessanne!
No hui !
- olisipoliisillatyötä
napinnapsijoillenapit kirjoitti:
nappi otsaan auttaa narkeille! kyllä se addiktio on ihan ite hommattu, turha seli-seliä vääntää! ihan omaa nautintoo haettu ja ongelma saatu. ei apua vaa vastuusee narko-nistit!
napinnapsijoille: mutta kun on kehittynyt voimakas riippuvuus,niin siitä ei pääse pelkällä tahdon voimalla eroon?
On se hirveetä .ja eri huumeet vaikuttaa eri tavalla. Myytiksi täällä kerran sellaisia värillisiä jotain kuviakin ? Oliks nekin ext ?
Huh! Lehdet sais valistaa ihmisiä enemmän. Mistä niitä tulee Imatralle ja onkse ihan tottakaan et täällä olisi ns. kovia aineitakin.
Mikä se miedompi aine on mitä
Inatralla on.? Ja onkse joku halvempi mistä kaikki voi alkaa?
On ne hirveitä aineita. Se valistus olisi hyvä. Ettei koskaan kokeilisi yhtään mitään.En ole nähnyt missään täällä valistustilaisuuksia tms. Ei tavallinen tallaaja yhtään ajattele tommosia miten vakavasta asiasta on kysymys .ja liikkuuks
siinä isotkin rahat. Hui. Olen luullut että kaksi kolme euroa korkeintaan.jossain lehdessä oli
juttu.no olisi poliisilla työtä. - äänstäntyötä
Imatralla kirjoitti:
Imatran sos.dem. kaarti ja "Heikki-kerho" siis päättivät omalle paikallisosastolleen tuet teatterina, vastineeksi säästettiin jo sairaista sekä koululaisista. Silloin ei todellakaan rahaa narkomaaneillekaan, ennen kuin heikoilla olevat vanhukset, sairaat, lapset ja vastaavat on hoidettu!
"Imatralla" Ai päättivät ne.Siksi äänestänkin (2016) kokoomusta!
- nynynynynyynyny
oma_asiasi_vai_muidenkin kirjoitti:
Toivottavasti olet valintaasi tyytyväinen? Toivon kuitenkin, ettet vaihtoehtosi johdosta kuormita vaikkapa terveydenhuoltoa, sosiaalitoimea, lastenhuoltoa tms. ja ihan itse hoidat asiasi. Myös jatkossa. Etkä myöskään aiheuta valinnallasi rasitetta läheisillesi saati muille. Muussa tapauksessa toivotan mahdollisimman kivuliasta mutta silti nopeaa kuolemaa!
Ei pelkoa, en rasita ketään käytölläni. Päinvastoin, käyttöni saattaa jopa auttaa tätä yhteiskuntaa.
- tAIKURItami
sattumistakiinni kirjoitti:
Ratkaisumallille . Ei se ihan noin mene. Ei ihmiset aina tahallaan alkoholisoituneita ole yms. Se on niin monisäikeinen juttu että sitä ei voi yhdellä lauseella analysoida.On osittain ihan tuuria ettei ole ( jös ei ole) minkäänlaisten aineiden väärinkäyttäjä.Ja edelleenkin , kyllä heikompia pitää auttaa.Olen minäkin koko ikäni veroja maksanut ( yhteiseen kassaan), mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä että ihmisiä kuuluu auttaa.
sattumista kiinni! Se on kuin hernekeitto! Kuka saa parhaimmat lihapalat eli sattuman. Joku saattaa saada pelkän keiton eikä yhtään sattumaa!Melkein joutui säikähtämään että onko Imatra oikeesti niin ahdasmielinen paikka! Onneksi on teitä ketkä eivät ajattele kuin valtaosa.
- RaiRaiRasittaja
nynynynynyynyny kirjoitti:
Ei pelkoa, en rasita ketään käytölläni. Päinvastoin, käyttöni saattaa jopa auttaa tätä yhteiskuntaa.
Ei varmasti auta! Se sinun huumausaineen käyttösi on jo rikos, saati siihen liittyvä muu. Rikollisuuden lisääminen ei auta kanssaihmisiä saati sitten, että jonkun aikaa käytettyäsi huumeet aiheuttavat sairastumisia ja joka tapauksessa heikentävät vaikkapa työkykyäsi. Käytkö edes tällä hetkellä töissä vai elätkö loisena muiden veroilla? Puhumattakaan siitä, että suurella todennäköisyydellä olet myös turvallisuusriski sekä tartuntatautilähde. Kaikkien muiden kannalta paras vaihtoehto olisi eristää sinut yhteiskunnasta, lukita jonnekin ja heittää avain hukkaan.
- Yhtäkkiä
Ratkaisumalli kirjoitti:
Yhteiskunta voisi tarjota narkomaaneille yhden ainoan annoksen, riittävän suuren. Tarkoitan sitä, että toteutuu yliannos ja poistuvat kierrosta.markkinoille vaan ilmaantuisi iso erä niin vahvaa huumetta että ensimmäinen matka olisi samalla viimeinen. Systeemi kiittäisi kun pääsisi roskasakista äkkiä eroon.
- Seinä.kello
"Puhumattakaan siitä, että suurella todennäköisyydellä olet myös turvallisuusriski sekä tartuntatautilähde."
Lue tuosta, niin tiedät enemmän.
http://www.hepatiitti.fi/yleista/usein-kysytyt-kysymykset - LinkinLukija
Seinä.kello kirjoitti:
"Puhumattakaan siitä, että suurella todennäköisyydellä olet myös turvallisuusriski sekä tartuntatautilähde."
Lue tuosta, niin tiedät enemmän.
http://www.hepatiitti.fi/yleista/usein-kysytyt-kysymyksetlinkistäsihän selviää selkeästi, että hoitoa hepatiittiin ei tavallisesti anneta huumausaineiden käyttäjälle "Hoidon vasta-aihe on aktiivinen huumeiden käyttö". Eli silloin ei edes hoideta, koska hoito ei hyödytä. Seinä.kello ja kaverinarkkarit on riski kaikille!
- werfghjnbv
Ratkaisumalli kirjoitti:
Yhteiskunta voisi tarjota narkomaaneille yhden ainoan annoksen, riittävän suuren. Tarkoitan sitä, että toteutuu yliannos ja poistuvat kierrosta.Hoivatukku.com, voi tilat alta kolmenkympin sadan kpl setin (neula ja ruutta). Apteekit ei oikein tahdo myydä, vaikka kyseessä on ns. käsikauppatavara, jonka myymisestä heillä ei ole laillista oikeutta kieltäytyä.
- kimpinen
teen työtäni ilmiantamalla narkkareita..
hatussani on jo satoja sulkia.
milloin on sinun vuorosi ?- Huolestunut_lapsista
Hienoa! Tässäkin lähistöllä hiippaa välillä sellainen, toivottavasti saat ilmiannettuakin sen. Tuossa koulun lähellä pyörii välillä ja yrittää saataisille tavoilleen saada kai noita lapsiakin. Vahingoksi muillekin, toivottavasti hänestä yksi lisäsulka hattuusi!
- nyyynyyy
Nyt on taas sellasta provoa että...
- Huolestunut_lapsista
nyyynyyy kirjoitti:
Nyt on taas sellasta provoa että...
Tarvitseeko antaa tuntomerkkejä? Sellainen pikaisesti arvioiden n. nelikymppinen kaveri, asteen kiharat pitkähköt ristiverise hiukset ja pituutta 180 , hoikka tapaus. Useamman kerran sellaisessa tummahkossa 3/4-pituisessa takissa hiippaa, välillä mukana hänellä sellainen arviolta kymmenisen vuotta nuorempi, selkeästi myös käyttäjäkuntaan kuuluva nainen.
- Käyttääoreikätytä
Kimpiselle: keneltä olet kysyvinäsi " milloin on sinun vuorosi"? Minun tietääkseni myyminen on kai rikollista. Mutta onko käyttökin? Miten voi mennä katkaisuun silloin? Sittenhän se on aika ristiriitaista. Tuosta asiasta ei ihmiset sitten tiedäkään tarpeeksi.Eli käyttäjä on siis rikollinen siksi että käyttää?Olikse niin?Itseasiassa tosi epäselvä asia tavalliselle ihmiselle joka ei ole ollut missään tekemisissä huumeiden kanssa.
- hepatiittityms
Onks Imatralla paljon huumeiden käyttäjiä ? Mistä erottaa? Mistä ne pääasiassa tulee?Meneekö käyttäjät vapaaehtoisesti hoitoon? Mistä narkkarin erottaa?
Esimerkiksi käytöksessä? Millai sen erottaa jonkun muun aineen
vaikutusen alaisuudesta? Myykö narkkarit itseään ihan Imatrallakin? Jos? Niin silloinhan tuollaiset vaihtopisteet olisi ihan tosi tarpeellisia. Paitsi ei se paljon auta jos on jo joku hepstiitti tms. - josmyy
annetaanko Imatrslla narkkareita ilmi? Eli onko rangaistava teko jos käytää huumeita? Siis ei myy vaan käytää ainoastaan.
- Rikollista
josmyy kirjoitti:
annetaanko Imatrslla narkkareita ilmi? Eli onko rangaistava teko jos käytää huumeita? Siis ei myy vaan käytää ainoastaan.
Molemmat rangaistavia. Sekä myynti, hallussapito että käyttö. Rikollista puuhaa siis. Katso rangaistukset vaikka Finlex/rikoslaki.
- Tunnistusta
hepatiittityms kirjoitti:
Onks Imatralla paljon huumeiden käyttäjiä ? Mistä erottaa? Mistä ne pääasiassa tulee?Meneekö käyttäjät vapaaehtoisesti hoitoon? Mistä narkkarin erottaa?
Esimerkiksi käytöksessä? Millai sen erottaa jonkun muun aineen
vaikutusen alaisuudesta? Myykö narkkarit itseään ihan Imatrallakin? Jos? Niin silloinhan tuollaiset vaihtopisteet olisi ihan tosi tarpeellisia. Paitsi ei se paljon auta jos on jo joku hepstiitti tms.Googlaa vaikka. Mutta eiköhän kerro vaikka seisova katse tai totaalisesti toisessa maailmassa haahuilu. Epäsiisti olemus, vaikkapa injektiojäljet suurten laskimoiden seudussa, iho-ongelmat, leipävadin kokoset mustuaiset kirkkaassa valossakin jne. Jos vielä hepatiittia tai jotain vastaavaa tartuntatautia kantavat, saattaa iho tai silmänvalkuaiset ehkä kellertää.
Narkki on kuin känninen, muttei haise alkoholilta. Pysyisin kaukana, ja koskea ei pidä ainakaan ilman käsineitä. Osa niiden kantamista taudeista, mm. muutamat hepatiitit tarttuu ihokosketuksessakin.
- k-k-k
Voit asua vaikka miten omassa talossasi ja olla töissö ja olla silti narkkari.
- oma_asiasi_vai_muidenkin
Se ei poista tosiasiaa, että silloin on rikollinen ja myös moninkertaisella todennäköisyydellä muodostuu erittäin kalliiksi kanssaihmisille. Se, että joku narkomaani olisi työssä käyväja omassa talossa asuva, on muutenkin aika pieni todennäköisyys. Ja vaikka joku poikkeustapaus sellainen olisi, ei se silti tosiasaa paranna.
Mitä vähemmän narkomaaneja, sitä parempi. Ja rikollisista tai heidän elämäntavastaan EI kustannusta kanssaihmisille, joten se siitä.
- katkarapua
Narkkari on alhaisin olio.. ja narkkari- rottasökössä on se pahapuoli että vaikka voitaakin on silti narkkari-rotta
- Polliisii
Narkit kuuluu putkaan!
- juoppo
onko narkkis ihminen ?
- 123456789011
ei oo ihminen ei narkkis eikä alkkis. saastaa on.
- hyväaloite
Siitä voi tehdä kuntalaisaloitteen Imatran kaupungin johtavalle lääkärille suoraan.( sähköpostiosoitteen saa kaupungilta tai terveyskeskuksesta). Asia on mielestäni tarpeellinen ja hyvä.
- En_Kannata
Ei ole. Lisäisi veronmaksajien kustannuksia. Parempi, että sairastuvat nopeasti ja kuolevat. Samaa mieltä parin kommentoineen kanssa siitä, että edesauttaisi vain rikollista toimintaa.
- rajujannu
En_Kannata kirjoitti:
Ei ole. Lisäisi veronmaksajien kustannuksia. Parempi, että sairastuvat nopeasti ja kuolevat. Samaa mieltä parin kommentoineen kanssa siitä, että edesauttaisi vain rikollista toimintaa.
PASKAA KAIKKI luuzeri narkkarit
- kyssäri
En_Kannata kirjoitti:
Entäs tupakoitsijat? Parempi että sairastuvat nopeasti ja kuolevat?
- Veneterva
kyssäri kirjoitti:
Entäs tupakoitsijat? Parempi että sairastuvat nopeasti ja kuolevat?
Samaa sarjaa on tupakoitsijatkin. Riippuvuus se on. Toivottavasti sairastuvat nopeasti, ei sitä köhimistä ja räkimistä sekä haisemista kukaan jaksa! Syytä on, että siihen tervaansa tukehtuvatkin. Itse aiheutettu vaiva.
- TaikuriTimo
Kiitos infosta. Kirjoitankin samantien. Onhan tuo vaihtoehto käynyt mielessäni, mutten ollut varma onko lääkäri se oikea ihminen. Kiitoksia. Terv. Narkkari-rotta-pohjaeliön paskakikkare.
- toilettiin
TaikuriTimo kirjoitti:
Kiitos infosta. Kirjoitankin samantien. Onhan tuo vaihtoehto käynyt mielessäni, mutten ollut varma onko lääkäri se oikea ihminen. Kiitoksia. Terv. Narkkari-rotta-pohjaeliön paskakikkare.
toivottavasti narkkisrottapohjaeliönpaska huuhdotaan viemäristä alas isolla huuhtasulla.
- jani.n
Tähänkin on ratkaisu,minulla on pakuri ja narkkeja mahtuu parikymmentä kyytiin kun tiukasti
sulloo.Vien narkit metsään ja sika laukaus niskaan ja maailma pelastuu ja ihmiset voivat
turvallisesti liikkua kadulla- Jätehuoltoa
Näinpä. Ja jos kippaat Vuokseen, kelluu paska naapurivaltion riesaksi eikä pilaannu metsät täällä. Mitä rottia sinne niitä menisi nakertamaan.
- zombimetsästys
narkeista tulee aina zombileffojen zombit mieleen... ehkä niihin tosiaan auttaa parhaiten se luoti aivoihin, mikä zombeihinkin toimii?
- habitus
zombimetsästys kirjoitti:
narkeista tulee aina zombileffojen zombit mieleen... ehkä niihin tosiaan auttaa parhaiten se luoti aivoihin, mikä zombeihinkin toimii?
joku kysyikin tossa aikaisemmin, mistä tunnistaa narkomaanin. ehkä se zombihabitus ja zombihaahuilu kuvaa hyvin niitä nistejä?
- supot
aloittaja myy huumeita ja poliisi on jo perässä ))))))))))))) narkkis narahtaa aina !
- Tiilenpäille
Nimenomaan! Omaa huumekauppaansa yrittää edistää sillä, että olisi ilmaisia ruiskuja ja neuloja hänen asiakkailleenkin saatavissa.
- TaikuriTimo
Tiilenpäille kirjoitti:
Nimenomaan! Omaa huumekauppaansa yrittää edistää sillä, että olisi ilmaisia ruiskuja ja neuloja hänen asiakkailleenkin saatavissa.
Hahahaha :D. Ei tulisi mieleenikään kaupata kenellekkään mitään, oma perse paras perse.
- TT_taudintarjoajavai
TaikuriTimo kirjoitti:
Hahahaha :D. Ei tulisi mieleenikään kaupata kenellekkään mitään, oma perse paras perse.
eli persettä jaat myymisen sijasta ilmaiseksi?? varokaa bisset ja homot, narkit on todennäköisiä tautilähteitä!
- piripää
Näille piripäille sikalaukaus niskaan,yksi piripää imatralta aiheutti mulle yli 10000€ tappiot,
miten vitussa nämä piripäät on muka normaaleja ihmisiä- potkurix
Tänään taas kaksi ( 2 narkkaria jäi toimieni ansiosta kiinni.
- saastaaovat
ei ne olekaan ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2396685Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524736Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli84246Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393733Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173638Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683616Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713293Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425