Minulla taitaa olla sama ongelma kuin toisella kysyjällä eli kaikki tiedot eivät mahdu niille varattuun sähköiseen tilaan.
Kysymys on erittäin monimutkaisista tulonhankkimiskuluista, joita ei voi ymmärtää ilman yksityiskohtaista selvitystä. Määrä on aika iso eli tuhansia euroja.
Ymmärrän, ettei samoja tietoja saa ilmoittaa kahdesti. Voinko siis täyttää veroilmoituksen sähköisesti ja ilmoittaa siinä kohdassa kyseiset kulut numeroina ja ilmoittaa samalla lisätietona, että tulonhankkimisvähennyksistä on lähetetty selventävä ja seikkaperäinen tietopaketti paperilla verottajan postittamassa palautuskuoressa kuoressa olevaan osoitteeseen? Näin verottaja tietäisi sähköistä ilmoitusta lukiessaan, että tarvittavat lisätiedot ovat luettavissa paperiversiossa. Päätyvätkö tiedot sitten samaan osoitteeseen, ettei vaan synny sekaannuksia?
Voiko ilmoittaa verkossa ja paperilla?
1
<50
Vastaukset
Hei!
Kiitos kysymyksestä. Suosittelen liittämään lisäselvityksen sähköiseen ilmoitukseen, jolloin se siirtyy Verohallinnon tietojärjestelmään yhdessä muiden ilmoittamiesi tietojen kanssa. Liitetiedostojen sallitut tiedostomuodot ovat word, excel, pdf ja rtf. Tarkempaa ohjeistusta asiasta löydät esimerkiksi täältä: http://portal.vero.fi/public/default.aspx?contentid=21962&culture=fi-fi&contentlan=1#Voinkoliittlisselvityksiliitetiedostona
Voit toki halutessasi lähettää lisäselvityksen erikseenkin. Sähköisesti ja paperilla annetut tiedot kohtaavat kyllä toisensa käsittelyn yhteydessä. Tosin tässä tilanteessa ottaisin kyllä varmuuden vuoksi itselleni kopion..
Kevätterveisin
Satu V. Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882