Asun vanhassa rintamamiestalossa, johon on tehty vuosien mittaan remontteja. Miten voin tarkistaa, onko kiinteistöverotus ajan tasalla? En tiedä, onko edellinen omistaja ilmoittanut esimerkiksi putkiremontista. Jos ilmoitan niistä nyt, tuleeko asiasta minulle sanktioita, koska en ole ymmärtänyt puuttua asiaan aikaisemmin?
Vanhan talon kiinteistöverotus ajantasalle
1
84
Vastaukset
Hei, kiitos kysymyksestäsi!
Rakennukseen tehdyt remontit ja perusparannukset vaikuttavat rakennuksen ikäalennukseen pienentävästi, jolloin verotusarvo nousee. Jos ikäalennuksen laskentavuosi on nuorempi kuin rakennuksen valmistumisvuosi, jotakin remonttia on otettu huomioon. Aiemmin ei ollut mahdollista nuorentaa ikäalennusvuotta, joten valmistumisvuotta on nuorennettu.
Sinun kannattaa selvittää kaikki tietämäsi remontit kohdassa 7 ja kohdassa 10 Lisätietoja voit eritellä, mitä on minäkin ajankohtana tehty. Näin saamme selville kaikki ikäalennukseen vaikuttavat korjaukset ja ikäalennukset kohdalleen. Jos joku 7 kohdan toimenpiteistä on tehty vain osittain, kerro se myös lisätiedoissa. Tällaisissa tapauksissa ei yleensä määrätä veronkorotuksia ja oikaisujen tekeminen aikaisemmille vuosille harkitaan tapauskohtaisesti, veron nousu on yleensä yksittäisen toimenpiteen puuttumisessa pieni.
Terveisin Martti Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189