Hei,
Jatkokysymys liittyen kysymykseen koskien lisääntyneitä elantokustannuksia:
Kiitos pikaisesta vastauksesta! Erilaisen käsityksen asiasta saan Yhtenäistämisohjeista vuodelle 2014: siellä 2.4.1 ohjeen mukaan voisi päättää, että voi vaatia vähennystä 14 tai 26 eur/pv? Hieman ristiriitaista tietoa. Ja miten selvitetaan tuon 2.4.1 ohjeen mukainen oikeus: riittääkö ajopäiväkirja, tai tulee olla selvitys jokaisesta työkohteesta erikseen ? Kiitos jos voisitte hieman selittää miten yymärtää asiaa. Ja miten veroilmoituksella se vähennys vaaditaan: selitys lisätietoihin? KIITOS!
Lisääntyneet elantokustannukset, Yhtenäistämisohje
1
173
Vastaukset
Hei ja kiitos jatkokysymyksestäsi.
Vähentäminen edellyttää selvitystä elantokustannusten lisääntymisestä.
Tämä tarkoittaa esim. tositteita aterioinnista.
Selvityksen voi tehdä lisätietokenttään tai tarvittaessa myös erillisellä liitteellä.
Jos on osoitettu, että kuluja on todellisuudessa aiheutunut, mutta aiheutuneiden kulujen määrää ei ole kyetty yksilöimään, voidaan vähennys hyväksyä, jos vero-velvollinen antaa luotettavan selvityksen siitä, mistä tai miten vähennysvaatimuk-sen perusteena olevat lisääntyneet elantomenot ovat syntyneet. Eli selvitä mm. työkohteet , työn kesto kohteessa, työpäivän pituudet, kustannusten synty.
Tällöin arvioituna elantokustannusten lisäyksenä tilapäisellä työmatkalla kotimaassa pidetään muun selvityksen puuttuessa yli 6 tuntia kestäneellä matkalla 14 euroa ja yli 10 tuntia kestäneellä matkalla 26 euroa vuorokaudessa.
Ystävällisin terveisin
Satu E verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189