Luki missä ne 15% korot viipyy??
Korot miinuksella... ehkä pikkasen ottaisi aivoon jos olisin jättänyt ostamatta ajoissa.
http://www.iltalehti.fi/talous/2015061519865807_ta.shtml
Missä lama-ajan korot? Korot miinuksella.
15
<50
Vastaukset 15
- ihan_itse
En ole luku, mutta vastaan silti.
Siis EKP tukee euroa, johtuen mm. Kreikan tilantesta. Näitä tuskin kukaan on pystynyt ennustamaan joskus vuosia sitten.
Onko se sitten hyvä asia, että ollaan Kreikan kanssa tässä tilanteessa, saa jokainen päätellä ihan itse!!Vuosia sitten todettiin tälläkin palstalla monen toimesta, että lähitulevaisuudessa ei näy mitään syytä siihen, että korot nousisivat. Luki oli tosin täysin päinvastaista mieltä...
Minä myönnän varoittaneeni, että kun koronnousut pakostakin *jossain vaiheessa* alkavat, korot nousevat nopeasti jonnekin 2-3 prossan luokkaan. Siis alta vuodessa oletan tämän tapahtuvan. Siinä vaiheessa kannattaisi ehkä sitten purkaa sijoituksia ja tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä, mutta toisaalta tuossa vaiheessa talouden pitäisi alkaa vetämään paremmin ja kurssien nousta... Itse pidän nyt tilannetta vähän hankalana, kun kurssit ovat nousseet kivasti talouden pitkään jatkuneesta taantumasta huolimatta. Mikä on nousuvara jäljellä?
Noh, kevät on toivoa täynnä. Nyt näyttää taas harvinaisen hyvältä noin uutisten valossa. Oletan, että Kreikkalaisetkin kohta viheltävät pelin poikki ja alkavat pelaamaan yhteisesti sovituilla säännöillä, ja jos vielä Ukraina saadaan sovittua jotenkin, niin tämä taantuma alkaa olla siinä. Paitsi tietysti jos joku uusi kriisi kehitetään.- Joskus_isäntä
TheRat kirjoitti:
Vuosia sitten todettiin tälläkin palstalla monen toimesta, että lähitulevaisuudessa ei näy mitään syytä siihen, että korot nousisivat. Luki oli tosin täysin päinvastaista mieltä...
Minä myönnän varoittaneeni, että kun koronnousut pakostakin *jossain vaiheessa* alkavat, korot nousevat nopeasti jonnekin 2-3 prossan luokkaan. Siis alta vuodessa oletan tämän tapahtuvan. Siinä vaiheessa kannattaisi ehkä sitten purkaa sijoituksia ja tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä, mutta toisaalta tuossa vaiheessa talouden pitäisi alkaa vetämään paremmin ja kurssien nousta... Itse pidän nyt tilannetta vähän hankalana, kun kurssit ovat nousseet kivasti talouden pitkään jatkuneesta taantumasta huolimatta. Mikä on nousuvara jäljellä?
Noh, kevät on toivoa täynnä. Nyt näyttää taas harvinaisen hyvältä noin uutisten valossa. Oletan, että Kreikkalaisetkin kohta viheltävät pelin poikki ja alkavat pelaamaan yhteisesti sovituilla säännöillä, ja jos vielä Ukraina saadaan sovittua jotenkin, niin tämä taantuma alkaa olla siinä. Paitsi tietysti jos joku uusi kriisi kehitetään.Kyllä muutaman vuoden tähtäimellä korot ovat nousemassa. FED meinaa jo nostaa korkoja USA:n hyvien työllisyystilastojen siivittämänä ja se tulee vahvistamaan dollaria suhteessa euroon. Jotta dollareissa hinnoitellun öljyn hinta pysyy aisoissa, täytyy EKP:n tehdä jossain vaiheessa sama liike.
- ihan_itse
Kyllähän Kreikan tilanne on vaikuttanut EKP:n toimiin, sitä tuskin kukaan voi kieltäää. Ja sitä kautta Suomen asuntomarkkinoihin.
Näitä ennustajaeukkoja kyllä sitten loytyy, ainakin jälkikäteen.
Ja välittäjät pelaavat omaan tilipussiinsa.
"Ohjelma olisi jatkoa EKP:n vuoden 2011-2012 vaihteessa toteuttamalle LTRO-ohjelmalle, jossa se lainasi eurooppalaisille pankeille yli 1000 miljardia euroa kolmeksi vuodeksi alhaisella korolla."
"Hypo: EKP:n "lotraus" piristänyt Suomen asuntomarkkinoita
Suomen Hypoteekkiyhdistyksen mukaan EKP:n alkuvuonna toteuttaman LTRO ("lotraus") -operaation vaikutukset piristivät Suomen asuntomarkkinoita kevään aikana. "
- lukihäiriöinen
Ei näy korkoja ei,tietää saata-nan pitkää lamaa,poikkeuksellisen ennen näkemättömän kestävää lamaa.
Jos olisi korot nousussa ja kunnolla tällöin euromaat hyppäisi kunnon nousuun toki suomi ei silloinkaan vielä.
Mutta edessä on valtava asuntojen hintojen lasku,pitkässä juoksussa.(vuosikausiksi). - whoknowswins
Ajoissa ostaneiden lainat ovat jo aikoja sitten maksetut. Ajoissa ostamisella tarkoitetaan 1993-1999 ostamista ja siten viimeisetkin heistä ovat saaneet "mitätön" -leimat papereihin 2011-2014.
Olet kyllä oikeassa että myöhässä ostaminen saattaisi ottaa aivoon, aivan kuten myöhässä myyminenkin tai lähinnä sen yrittäminen 2014 alkaen.
Ajoissa ostaneita ja ajoissa myyneitä matala korkoaste saattaa päinvastoin haitata.
Turun telakan saamat laivatilaukset voivat hillitä seudun ankaraa asuntojen hintarommia. - Luujakäsi
Korot nousee sitten kun Suomen joukkovelkakirjalainat eivät enää käy kaupaksi. En tiedä koska se tapahtuu mutta sen tiedän, että kun se tapahtuu niin sen jälkeen kaikki käykin äkkiä.
- Uuuuhketopelto
""Korot nousee sitten kun....
En tiedä koska se tapahtuu mutta...."
Pannaanko Viikko ? Vai pari ja sitten kajahtaa:
http://www.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=1217292 Puhuttiin asuntolainan koroista varmaan tällä palstalla kuitenkin. Siihen eivät Suomen joukkovelkakirjat hirveästi vaikuta...
- dadaah
TheRat kirjoitti:
Puhuttiin asuntolainan koroista varmaan tällä palstalla kuitenkin. Siihen eivät Suomen joukkovelkakirjat hirveästi vaikuta...
Kestävyysvaje?
- lukihäiriöinen
Danske: Korot nousuun vuonna 2017
Miinus- ja nollakorkojen aika on kohta takana, ennustaa Danske Bank. Talouskasvun vauhdittuminen ja inflaation kiihtyminen saavat Euroopan keskuspankin nostamaan ohjauskorkoaan vuoden 2017 puolivälissä. Samalla alkavat nousta asuntovelkaisten korot. Myös Suomen vasta vaivoin nousuun saatu talouskasvu voi hyytyä.
http://yle.fi/uutiset/danske_korot_nousuun_vuonna_2017/8079007 - Lugee
Mutta Lukin visiohan sisälsi SEKÄ vuosikymmeniä kestävän megalaman ETTÄ korkotason "13-17 %, ehkä ylikin". Eihän Luki vain ollut väärässä (ei pitäisi olla mahdollista)?
- lukionkingi
Kyllä se taisi ihan oikeessa olla. Paitsi tuo korkotaso voi olla huomattavasti alhaisempikin, sitä voi vain arvailla. Vuosikymmenien megalama vaikuttaa väistämättömältä.
- Miketysoni
Miettikääs nyt...danske alkaa maksamaan lainaajille...siis maksamaan lainaajille.
Kyllähän tämä on nyt Mike Tyson tasoinen tyrmäys koukku Lukin leukaperiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.379889- 102875
- 80670
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei180660- 50635
- 65625
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 35604
- 59590
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557