8. & 7. luokan vaikutus ysin pääättötodistukseen.

KoululainenHKI

Moi,
olen aloittamassa yhdeksännen luokan syksyllä, ja lukion valinta mietityttää. Kahdeksannen luokan päättötodistuksen keskiarvoni on 8,9-9,0, mutta toive lukion KA on 9,5. Uskon että pystyisin nostamaan kouluvuoden aikana keskiarvoa 0.6 numeroa ylöspäin (koulussamme on 3 todistusta vuodessa). Varsinkin huomioon ottaen että nostin numeroita päättötodistukseen 4kk sisällä 0,5 numeroa. Mutta minulle on jäänyt äärimmäisen epäselväksi miten 8. luokan numerot vaikuttavat lukioon hakiessa. Jotkut sanovat että 8. luokaa ei vaikuta laisinkaan, toiset väittävät että 8. luokka vaikuttaa vahvasti.
Jos eivät vaikuta laisinkaan niin uskon että minulla on mahdollisuuksia päästä haluamaani lukioon, mutta jos esim. 8. luokan numerot lasketaan yhteen 9. luokan numeroiden kanssa, minulla ei ole lainkaan mahdollisuuksia.
Eli, olisiko jollain jotain varmaa tietoa, tai laskumenetelmää koskien kahdeksannenluokan numeroiden vaikutusta peruskoulun päättötodistukseen.

Kiitos kaikille !

9

5924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100100

      Hei! Meillä vaikutti kasin numerot sillä tavalla jos oli seiskalla valinnu kasille vuoden valinnaisen ni se numero jäi sitte ja näky ysiluokan päättötodistuksessa. Ja jos teillä on joku kemia/fysiikka eri osissa niin kuin meillä oli ja taas se kasin numero näkyi ysin päättötodistuksessa.

    • Polynomi

      Meillä kasin & seiskan numerot vaikuttivat hieman, mutta 3/4 päättötodistuksen numerosta kussakin aineessa riippui ysiluokan suorituksista.

      BTW, onko tavoitteenasi päästä Ressun lukioon vai..?

      • KoululainenHKI

        No sitäkin olen miettinyt, lähinnä tavoitteena että kun valinta tulee vastaan niin voi vapaasti valita mihin haluaa.

        Kiitos paljon vastauksestasi :)


    • Tyttös

      Kaikki aineet, jotka sulla on loppunut jo tulee numero joka oli viimeksi. Muihin aineisiin vaikuttaa vain 9. lk jutut, syksy ja talvi ja kevät painottuu yhtä paljon. Esim jos kuvista oli viimeksi 7lla ja sait sillon 9 niin päättötodistuksen numero on 9 kuvis. Jos hissa loppui 8lla ja sait 10 niin päättötodistuksen numero on 10 hissa. Jos taas matikkaa on oletettavasti ollut kaikilla luokilla, vain 9 lkn numero vaikuttaa. Understood?

      • Tyttös

        Ja sit ka tulee kaikkien numeroiden yhteisvaikutuksesta, joten paljon on kiinni syistä. Onnee ja menestystä :)


      • Tyttös

        *ysistä


    • d3iisus_returns

      Ohjekäytäntö oli se, että päättötodistukseen tulee 8. ja 9. luokkien arvosanojen keskiarvo. Opettajat voivat halutessaan painottaa yhdeksättä luokkaa tai valita paremman numeron, jos ero on vain yksi numero.

    • Anonyymi

      9.5 miten jotkut siihen pääsee oon kyllä kuullut että jotkut siihen pääsee mä taistelin koulussa mutta ei 6 tuli aina kokeista ja luin niihin yks laiska luokalla ei lukenut mutta sai 7-8 mulla on lukuhäiriö jota huomattiin viikko ennen päättäjäisiä 9 luokalla jee :( mä luen ja sit en muista mitää sellanen luku häiriö mulla on kivaa kokeet 6

    • Anonyymi

      Kiva kun tälläset sivustot voi auttaa vielä tukevaisuudessa haha

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe