Minulla on fecessä tili jonne en koskaan kirjoittele, en peukuttele jne.
Seuraan joskus . Hyvin harvoin edes avaan.
Yleensä kun joku tuttu sanoo jollain muulla tutulla olevan siellä kuvia tms.
Toiset päivittää feceään vessassakin asioidessaan, mahtavatko ne päivittää aivan kaiken elämänsä sinne.
Ei ole twiittejäkään eikä selfieitä.
Olenko aivan pelistä pudonnut?
Olenko kalkkis kun ei ole feceä.
57
<50
Vastaukset
Olet.
;)- eikalkkis
Et ole kalkkis :))
Sinä kerrot asiasi täällä. Luin tuolta toisestakin ketjusta, että ei ole facea eikä tunne tarvetta kertoa itsestään siellä, mutta enempi täällä kirjoittajat kertovat itsestään kun facessa.
- siilimuori4
En minä ainakaan.
- Facetti
Facessa ollaan omalla nimellä ja usein omalla naamalla, täällä voi kirjoitella vaikka Pimppi-Liisana. Ihmettelen kun ihmiset kirjoittelevat kärkeviä mielipiteitään. Enpä kehtaisi. Mulla on profiili jossa on oma kuva, mutta en päivitä mitään eikä mulla ole kavereita. Käyn kyllä tuttujen päivityksiä kuikuilemassa.:)
- en.kommentoi
Facetti kirjoitti:
Facessa ollaan omalla nimellä ja usein omalla naamalla, täällä voi kirjoitella vaikka Pimppi-Liisana. Ihmettelen kun ihmiset kirjoittelevat kärkeviä mielipiteitään. Enpä kehtaisi. Mulla on profiili jossa on oma kuva, mutta en päivitä mitään eikä mulla ole kavereita. Käyn kyllä tuttujen päivityksiä kuikuilemassa.:)
"Mulla on profiili jossa on oma kuva, mutta en päivitä mitään eikä mulla ole kavereita. "
Tietnkin joku kommentoi kuvaasi: "sä oot kaunis"
En minäkään päivitä. Kavereita on. Eikä ole kuvaakaan.
- faceOn
ei meillä muillakaan ole mitään feceä
- fleesifreesmies
Minulla on, fleece pusero, onko se sama kuin fese tai face tms vaate?
Se vaate minulla on päällä joskus.
- mututuntuma
Jos et ole saanut tarpeeksi huomiota ja rakkautta elämässäsi, niin tukeudut faceen ja siitä muodostuu itsellesi turva ja hyväksyjä, joita ilman olet itse jäänyt. Tämä pätee ainakin silloin, kun tunne-elämäsi aaltoilee facen tai keskustelupalstan lausuntojen mukaan ja unohdat kuvaruudun olevan pelkkä nykytekniikan tulos eikä tunteva ihminen.
Sanat täällä ovat pelkkiä kirjaimia, useimmat valheita, sillä kun lukee
tuttujen ihmisten kirjoitelmia huomaa valhemaailman laajuuden.
Söikö Aila, paskansiko Pirjo, rakastuiko Hannu jättikö Kirsti palstan: nämä tiedotko rikastuttavat elämääsi? Mieti?Oletko saanut huomiota ja rakkautta osaksesi, tukeudut omiin tunne-elämäsi aaltoiluihin, annat lausuntoja et unohda kuvaruudun näyttöä, et osaa olla tunteva ihminen. Sanasi ovat kirjaimia, mielesi valheellinen. Rikastuttiko viestisi elämääsi, saitko onnen tunteen. Mieti?
- k-kk
Mäkin oon kalkkis kun en eres omista mitään mainitsemistasi tileistä.
Olen ihan tyytyväinen kun saa olla rauhassa ,puhelin kun soi joskus niin ajattelee,mitä ne mulle soittelee.Ihan pihalla olen ollut tämänkin päivän, kalkkis mikä kalkkis.
Pelistä vaan ei puusta pudonnut.Ancelina kirjoitti:
Ihan pihalla olen ollut tämänkin päivän, kalkkis mikä kalkkis.
Pelistä vaan ei puusta pudonnut.Jos pelissä pysyminen ja ajan hermolla oleminen vaatii jatkuvaa kännykän rapsutusta niin olen vapaehtoinen putoaja.
Haluaisin nähdä sen päivän kun kännykkä tukiasemat hiljenee ja kadut täyttyy käsi pystyssä olevista kentän metsästäjistä.
- MieluumminIRL
Niin, kyllähän Facea ja muuta sosiaalista mediaa valitettavan paljon käytetään siihen,että luodaan itsestä kiiltokuva, toiveminä. Kulissi. Aiemmin ajattelin, että pitäisi olla somessa aktiivinen, että pysyisi ajassa mukana, mutta ei se niin olekaan. Kyllähän se kaukaisempien tuttujen kanssa yhteydenpitoon on ihan kätevä, mutta muuten elämä on kyllä huomattavasti rikkaampaa, kun viettää sitä enemmän ihan irl. Siitä on pois kaikki se aika, joka käytetään sen päivittämiseen someen.
- oikeaelämä
Tuskin sinä mikään kalkkis olet, vaikka sinulla ei olekaan näitä virtuaalikavereita.
Toisilla vaan on sisäinen pakko levittää koko elämänsä näytille ja sitten kuvitella "kaverien" olevan jotenkin kiinnostuneita tämän elämänmenosta.
Tyyliin:
Jo 782 on seurannut mun vessareissuani ja odottavat kieli pitkällä, milloin tipahtaa!- WC.ilman.nettiä
Tuossa vaiheessa kusisin kintuilleni. Wessatoimitus on pyhätoimitus ei face jakoa.
- en.kommentoi
Muutaman kerran silloin tällöin kurkkaan, luen viestit ja vastaan. Tyhjennän postilaatikon jonne on tullut paljon viestejä.
- mielipiteeni
Valittu face piiri ehkä tai keskinäinen viestittely sähköpöstin tapaan toimii, tämä palsta vähän kuin menisi torille huutamaan kansalle mikä olen mitä söin tänään, vaihdoin uudet ikkunaverhot jne.
En ole ikinä käyttänyt facessa sähköpostia, miksi olisin kun saan yhteyden rivaatti viesteillä.
No olet! Facebook on vanha juttu. Olen itekin jo niin kalkkis, etten edes tiedä mitä tuo jälkikasvu harrastaa. Snapshot ja whattsup. On varmaan muitakin. Instagram.
Se kyl hirveesti pistää hymyilyttämään, miten se sukupolvi joka on kasvanut ilman nettiä, kytää muiden nettikäyttöä. Oletteko huomanneet? "Ai kauheeta kun tuo yksi päivittää koko ajan, ja naamansakin on laittanut eetteriin, mokoma petulinnun perse!" Nuorisonkin kohdallal unohdetaan että eläävät vaihetta jolloin kaverit ovat kaikki kaikessa. Oletetaan että eläisivät kuin me mummot.
Nyt on uusi aika, kuulkaas. Uudet tuulet. Koettakaa vaan rämpiä vastatuulessa, mutta sitä se on. Vanhan aikakauden poispyyhkiminen, ja uuden alku.- k-kk
Ei mua tekniikka tressaa vaan se kun kaikki pitäis kertoa kaikille ,koko ajan.
En minä ajaessa vilkkuakaan autossa käytä,mitä se muille kuuluu minne minä menen, kysyn vaan. k-kk kirjoitti:
Ei mua tekniikka tressaa vaan se kun kaikki pitäis kertoa kaikille ,koko ajan.
En minä ajaessa vilkkuakaan autossa käytä,mitä se muille kuuluu minne minä menen, kysyn vaan.En minä tekniikasta puhunut, vaan nettikäyttäytymisestä. Just tuollaisesta, sulla ei edes ole tiliä ja silti paheksut muiden tapaa? Mistä sä tiedät mitä päivittelevät jos et ole lukenut? Miten ihminen voi olla vastaan jotain sellaista mistä ei tiedä miten se toimii noin käytännössä.
Väitän että meidän kalkkisten tapa olla netissä on jäänne kirjeenkirjoittamisajoilta. Sain käteeni kirjeen vuodelta 1948. Arvaas mitä sisälsi. Kuulumisia, säätä ja vointia, mitä puuhasivat. Pieniä arkisia juttuja. Sitä samaahan nytkin kirjoitellaan. Ainut ero on että ennen oli yksi vastaanottaja, nyt on monta.- MieluumminIRL
Joukkosieluisuus ja ajan mukana pysyminen eivät ole synonyymeja, eikä Faceen kuuluminen tai kuulumattomuus ratkaise sitä, elätkö tätä päivää vai et.
Aika pihalla olet myös tuon muiden netinkäytön arvostelun suhteen, kun näytät luulevan, ettei tämä nuori nettisukupolvi sitä tee :)
Fiksua on tutustua uusiin juttuihin ja sen jälkeen arvioida, olisiko niistä itselle jotain iloa. Minä en esimerkiksi juuri Facea käytä, mutta Whatsapp on mielestäni lyömätön kommunikointisovellus. Kalkkis ei ole se, joka ei ole Facessa, jos kuitenkin tietää, mikä se on. Kalkkis on vain se, joka hylkää uuden jutun vaivautumatta ottamaan selvää, mistä siinä on kyse. MieluumminIRL kirjoitti:
Joukkosieluisuus ja ajan mukana pysyminen eivät ole synonyymeja, eikä Faceen kuuluminen tai kuulumattomuus ratkaise sitä, elätkö tätä päivää vai et.
Aika pihalla olet myös tuon muiden netinkäytön arvostelun suhteen, kun näytät luulevan, ettei tämä nuori nettisukupolvi sitä tee :)
Fiksua on tutustua uusiin juttuihin ja sen jälkeen arvioida, olisiko niistä itselle jotain iloa. Minä en esimerkiksi juuri Facea käytä, mutta Whatsapp on mielestäni lyömätön kommunikointisovellus. Kalkkis ei ole se, joka ei ole Facessa, jos kuitenkin tietää, mikä se on. Kalkkis on vain se, joka hylkää uuden jutun vaivautumatta ottamaan selvää, mistä siinä on kyse.Watsapp on hyvä keino pikaviestintään, käytän sitä tyttären kanssa.
Facebookista on kokemuksia ja näyttöjä riittävästi, olen ottanut selvää ja ainakaan toistaiseksi en uutta tiliä avaa.
Ehkä vain suosiolla hiljakseen kalkkeudun :)
Humpsille tuosta entisestä kirjeenvaihdosta sanoisin, että kirjeen saanut sai päättää kertooko saamiaan viestejä eteenpäin. Saattavat tulla tietoon vasta kymmenien vuosien kuluttua.
Täällä välittömästi kaikki lukevat kaiken, jos kiinnostaa. Ketä kiinnostaa minunkaan herukan keräämiseni, ei niin ketään.- Mikä-juttu
What?
MieluumminIRL kirjoitti:
Fiksua on tutustua uusiin juttuihin ja sen jälkeen arvioida, olisiko niistä itselle jotain iloa. Minä en esimerkiksi juuri Facea käytä, mutta Whatsapp on mielestäni lyömätön kommunikointisovellus. Kalkkis ei ole se, joka ei ole Facessa, jos kuitenkin tietää, mikä se on. Kalkkis on vain se, joka hylkää uuden jutun vaivautumatta ottamaan selvää, mistä siinä on kyse.Sä määrittelit hyvin sen kalkkiksen, noin niinkuin käytännön kannalta. Koetin ite lähestyä kalkkisuutta henkiseltä kannalta. Ei niinkään sitä että tyrmää kaikkea uutta, vaan se että tuomitsee heitä jotka sen uutuuden käyttää. Ja jotkut tekee sen huhupuheiden perusteella, just niinkuin sanoit, ei ole itse ottanut selvää.
- MieluumminIRL
hmp.f kirjoitti:
Sä määrittelit hyvin sen kalkkiksen, noin niinkuin käytännön kannalta. Koetin ite lähestyä kalkkisuutta henkiseltä kannalta. Ei niinkään sitä että tyrmää kaikkea uutta, vaan se että tuomitsee heitä jotka sen uutuuden käyttää. Ja jotkut tekee sen huhupuheiden perusteella, just niinkuin sanoit, ei ole itse ottanut selvää.
Niin, no tuo tyrmääminen ja tuomitseminen liittyvät sikäli yhteen, että ihmisillä on taipumus pönkittää omia valintojaan arvostelemalla ja tuomitsemalla niitä, jotka tekevät erilaisia valintoja. Samatenhan käsittämättömän yleistä on haukkua asioita, joista ei itse tiedä mitään. Kai se mahdollinen (=uhkaava) muutos horjuttaa turvallisuudentunnetta niin, että pitää kaivautua poteroon ja yrittää ampua alas kaikki uusi.
Ancelina kirjoitti:
Watsapp on hyvä keino pikaviestintään, käytän sitä tyttären kanssa.
Facebookista on kokemuksia ja näyttöjä riittävästi, olen ottanut selvää ja ainakaan toistaiseksi en uutta tiliä avaa.
Ehkä vain suosiolla hiljakseen kalkkeudun :)
Humpsille tuosta entisestä kirjeenvaihdosta sanoisin, että kirjeen saanut sai päättää kertooko saamiaan viestejä eteenpäin. Saattavat tulla tietoon vasta kymmenien vuosien kuluttua.
Täällä välittömästi kaikki lukevat kaiken, jos kiinnostaa. Ketä kiinnostaa minunkaan herukan keräämiseni, ei niin ketään.Siinä oli ripaus ivaa, kun sanoin että aloittaja on kalkkis. Hän ei ole kalkkis siksi että ei käytä facebookia, vaan suhtautumisensa vuoksi.
Mietin kun sen vanhan kirjeen luin, että mikä on tehnyt ihmisen elämästä sellaisen, että herukanpoiminta ja auringon paiste ei enää kiinnosta ihmisiä, vaan pitää olla jotain sensaatiomaista, seksiä tai draamaa, jotta ihmiset lukisivat. Sitä varmaan moni kaipaa, enemmän oravan elämää ja vähemmän informaatiotulvaa. Ite ainakin kaipaan. Mutta voinhan sellaista elääkin jos haluan. Ja iltaisin elänkin sellaista, irti netistä, noin pääasiassa. Silti muakin tympäsee ajatus että olisin kokonaan ilman näitä netti-ihmiskontakteja. Enkä nyt puhu fb:stä... Ihminen tarvitsee muita. Kuka sitten missäkin muodossa, milläkin saitilla.MieluumminIRL kirjoitti:
Niin, no tuo tyrmääminen ja tuomitseminen liittyvät sikäli yhteen, että ihmisillä on taipumus pönkittää omia valintojaan arvostelemalla ja tuomitsemalla niitä, jotka tekevät erilaisia valintoja. Samatenhan käsittämättömän yleistä on haukkua asioita, joista ei itse tiedä mitään. Kai se mahdollinen (=uhkaava) muutos horjuttaa turvallisuudentunnetta niin, että pitää kaivautua poteroon ja yrittää ampua alas kaikki uusi.
Niin, meille on tuttua se oma elämä, me selvittiin näin pitkälle joten kai se oli hyvä :)
Mun ex-työkaverilla oli vaimo joka ei suostunut ottamaan käyttöön pesukonetta. Pesi kaiken pyykin käsin. Muistan miten mikroa joskus tuomittiin maanrakoon. Niin nää vaan tulee jäädäkseen. Nykyisin keskitytään eniten tuohon nettiin ja sosiaaliseen mediaan. Sekin on tullut jäädäkseen, jos ei fb-muodossa niin jossain toisessa.- siilimuori4
hmp.f kirjoitti:
Siinä oli ripaus ivaa, kun sanoin että aloittaja on kalkkis. Hän ei ole kalkkis siksi että ei käytä facebookia, vaan suhtautumisensa vuoksi.
Mietin kun sen vanhan kirjeen luin, että mikä on tehnyt ihmisen elämästä sellaisen, että herukanpoiminta ja auringon paiste ei enää kiinnosta ihmisiä, vaan pitää olla jotain sensaatiomaista, seksiä tai draamaa, jotta ihmiset lukisivat. Sitä varmaan moni kaipaa, enemmän oravan elämää ja vähemmän informaatiotulvaa. Ite ainakin kaipaan. Mutta voinhan sellaista elääkin jos haluan. Ja iltaisin elänkin sellaista, irti netistä, noin pääasiassa. Silti muakin tympäsee ajatus että olisin kokonaan ilman näitä netti-ihmiskontakteja. Enkä nyt puhu fb:stä... Ihminen tarvitsee muita. Kuka sitten missäkin muodossa, milläkin saitilla.Kyllä netti on tätä päivää, siitä ei pääse mihinkään Mua kyllä kiinnostaa herukanpoiminnat ja auringonototkin. eipä sen puoleen, koska se on juuri sen kertojan juuri senhetkistä tapahtumaa, siis kiinnostaa toinen ihminen ja kuulumiset:). En minä vaan jaksa oman napani ympärillä kaikkea vapaa-aikaanikaan pyöriä. Sitä samaahan sitä jaetaan livessäkin :). Tavallisten ihmisten tavallista arkea.
siilimuori4 kirjoitti:
Kyllä netti on tätä päivää, siitä ei pääse mihinkään Mua kyllä kiinnostaa herukanpoiminnat ja auringonototkin. eipä sen puoleen, koska se on juuri sen kertojan juuri senhetkistä tapahtumaa, siis kiinnostaa toinen ihminen ja kuulumiset:). En minä vaan jaksa oman napani ympärillä kaikkea vapaa-aikaanikaan pyöriä. Sitä samaahan sitä jaetaan livessäkin :). Tavallisten ihmisten tavallista arkea.
On tää niin kätevää, ei tartte siivota tai leipoa pullaa että voi rupatella :D Ei tarvi edes samaan aikaan osua "kahvipöytään".
- silimuori4
hmp.f kirjoitti:
On tää niin kätevää, ei tartte siivota tai leipoa pullaa että voi rupatella :D Ei tarvi edes samaan aikaan osua "kahvipöytään".
Sanos muuta. Mun pitäis kyllä juuri nytkin siivota, mutta oikeasti meil on niin harmaa päivä et saa olla valot sisällä että näkee pölypallerot ja mattoja ei voi viedä ulkoilemaan kun koko aika yrittelee vettä. Mikä hyvä tekosyy, rokua täällä :). Yksi vieras tulee sovittuna kellonaikana mutta hänkin on kiinnostunut enempi meidän savuhormeista kuin minun kuulumisistani.
silimuori4 kirjoitti:
Sanos muuta. Mun pitäis kyllä juuri nytkin siivota, mutta oikeasti meil on niin harmaa päivä et saa olla valot sisällä että näkee pölypallerot ja mattoja ei voi viedä ulkoilemaan kun koko aika yrittelee vettä. Mikä hyvä tekosyy, rokua täällä :). Yksi vieras tulee sovittuna kellonaikana mutta hänkin on kiinnostunut enempi meidän savuhormeista kuin minun kuulumisistani.
Säästä joulusiivoukseen :)) Samalla voi ottaa silloin vähän useampi pölypallero.
Täällä helle jatkuu. Näkee pölyt vähän turhankin hyvin...
Sain alkukesästä hormit putsattua, sitten oli nokimies mennyt naapuriin ja tippunut tikkailta kun ne oli huonosti kiinnitetty :/ Onneksi tuli meille ensin, sairaalareissu tuli. Parempi pitää vaan pylly tiukasti tuolilla :)- siilimuori4
hmp.f kirjoitti:
Säästä joulusiivoukseen :)) Samalla voi ottaa silloin vähän useampi pölypallero.
Täällä helle jatkuu. Näkee pölyt vähän turhankin hyvin...
Sain alkukesästä hormit putsattua, sitten oli nokimies mennyt naapuriin ja tippunut tikkailta kun ne oli huonosti kiinnitetty :/ Onneksi tuli meille ensin, sairaalareissu tuli. Parempi pitää vaan pylly tiukasti tuolilla :)En minä enää tee joulusiivouksia erikseen. Sillon kun lapset asui vielä kotona, piti jouluakin hössättää enempi ja kivaahan se silloin oli kun lapset joulusta niin nauttivat. Nyt se on mennyt jotenkin sellaiseksi aika pienimuotoiseksi sekin juhla kun osan joutuu kuitenkin olemaan töissä että saadaan sijaisille joulu vapaaksi :).
Minä jätän hormit suosiolla nuohoojalle. Voipi paremmin luottaa että tulee kunnolla tehtyä :). Just aatelin jotta iso vastauu se on sekin et talossa on tikkaat kunnolla kiinnitetty jotta katolle pääsee kaikki oravaa isommatkin tikkaita pitkin turvallisesti :). - siilimuori4
siilimuori4 kirjoitti:
En minä enää tee joulusiivouksia erikseen. Sillon kun lapset asui vielä kotona, piti jouluakin hössättää enempi ja kivaahan se silloin oli kun lapset joulusta niin nauttivat. Nyt se on mennyt jotenkin sellaiseksi aika pienimuotoiseksi sekin juhla kun osan joutuu kuitenkin olemaan töissä että saadaan sijaisille joulu vapaaksi :).
Minä jätän hormit suosiolla nuohoojalle. Voipi paremmin luottaa että tulee kunnolla tehtyä :). Just aatelin jotta iso vastauu se on sekin et talossa on tikkaat kunnolla kiinnitetty jotta katolle pääsee kaikki oravaa isommatkin tikkaita pitkin turvallisesti :).Tuosta facesta vielä. Kun seuraa noita turvallisuusasetuksia, tuleeko teille muille viestiä et on kirjauduttu tilillesi vaikka jostain Helsingistä, Jyväskylästä tai Turusta ilman että itse olisit noissa paikoissa juuri silloin ollut? Tai vaikka tuntemattomasta paikasta? Vai onko facen paikannusohjelma jotenkin ihan horo?
- MieluumminIRL
Olisiko se niin, että facebookiin ja netinkäyttöön muutenkin, niin kuin moneen muuhunkin asiaan, sopisi se tuleen liitetty totuus, että hyvä renki, mutta huono isäntä...
- siilimuori4
MieluumminIRL kirjoitti:
Olisiko se niin, että facebookiin ja netinkäyttöön muutenkin, niin kuin moneen muuhunkin asiaan, sopisi se tuleen liitetty totuus, että hyvä renki, mutta huono isäntä...
Tuo o varmasti ihan totta. Isäntänä huono ja sitä tulee lorostaa lapsille nettikasvatuksessakin.
hmp.f kirjoitti:
Siinä oli ripaus ivaa, kun sanoin että aloittaja on kalkkis. Hän ei ole kalkkis siksi että ei käytä facebookia, vaan suhtautumisensa vuoksi.
Mietin kun sen vanhan kirjeen luin, että mikä on tehnyt ihmisen elämästä sellaisen, että herukanpoiminta ja auringon paiste ei enää kiinnosta ihmisiä, vaan pitää olla jotain sensaatiomaista, seksiä tai draamaa, jotta ihmiset lukisivat. Sitä varmaan moni kaipaa, enemmän oravan elämää ja vähemmän informaatiotulvaa. Ite ainakin kaipaan. Mutta voinhan sellaista elääkin jos haluan. Ja iltaisin elänkin sellaista, irti netistä, noin pääasiassa. Silti muakin tympäsee ajatus että olisin kokonaan ilman näitä netti-ihmiskontakteja. Enkä nyt puhu fb:stä... Ihminen tarvitsee muita. Kuka sitten missäkin muodossa, milläkin saitilla.Kai tämä tavallinen elämä on liian tylsää joidenkin mielestä, säpinää pitäisi olla. Vaan kun ei ole, tai on sellaista mistä ei niin tykkää. Kuten eilen, kun poika hajoitti lasikantisen pihapöydän. Nyt ei onneksi tullut haavoja kuten joku aika sitten, kun rikkoi ikkunan.
Kyllä netilläkin käyttöä on, kunhan ei anna sen hallita elämäänsä.
Joten menen taas herukoita suutelemaan.. :)- k-kk
hmp.f kirjoitti:
En minä tekniikasta puhunut, vaan nettikäyttäytymisestä. Just tuollaisesta, sulla ei edes ole tiliä ja silti paheksut muiden tapaa? Mistä sä tiedät mitä päivittelevät jos et ole lukenut? Miten ihminen voi olla vastaan jotain sellaista mistä ei tiedä miten se toimii noin käytännössä.
Väitän että meidän kalkkisten tapa olla netissä on jäänne kirjeenkirjoittamisajoilta. Sain käteeni kirjeen vuodelta 1948. Arvaas mitä sisälsi. Kuulumisia, säätä ja vointia, mitä puuhasivat. Pieniä arkisia juttuja. Sitä samaahan nytkin kirjoitellaan. Ainut ero on että ennen oli yksi vastaanottaja, nyt on monta.Hooämpeeäffä.
Tuli ihan kapina ajan laulu mieleen tekstistäsi, tutkimatta hirttäminen mestaus.
Mulle ns uus tekniikka tarkoittaa just noita kaikkea kaikille toitotus ohjelmia mulla oli vuos takaperin nuoria työkavereita.
Mul on kolme lastenlasta jotka suorastaan elävät kehumassasi pittimailmassa.
Heidän juttujaan seuraamalla jotain opinkin mut en pitänyt .
Kirjoitinkin edellispäivänä että olen erittäin kiinostunut kaikesta uuresta ja olen suurinpiirtein selvittänyt itselleni mitä mikin tarkoittaa.
Ei todellakaan ole tiliä ja en halua sellaista avatakkaan ,vaimolle olen niit perustellut.
Edelleen pidän kaikki asiansa julkituovaa ihmistä outona ,tosin suon sellaisesta pitävälle onnensa, elikkä asian voi ymmärtää mut ei sitä oo pakko hyväksyä eikä omakseen ottaa. k-kk kirjoitti:
Hooämpeeäffä.
Tuli ihan kapina ajan laulu mieleen tekstistäsi, tutkimatta hirttäminen mestaus.
Mulle ns uus tekniikka tarkoittaa just noita kaikkea kaikille toitotus ohjelmia mulla oli vuos takaperin nuoria työkavereita.
Mul on kolme lastenlasta jotka suorastaan elävät kehumassasi pittimailmassa.
Heidän juttujaan seuraamalla jotain opinkin mut en pitänyt .
Kirjoitinkin edellispäivänä että olen erittäin kiinostunut kaikesta uuresta ja olen suurinpiirtein selvittänyt itselleni mitä mikin tarkoittaa.
Ei todellakaan ole tiliä ja en halua sellaista avatakkaan ,vaimolle olen niit perustellut.
Edelleen pidän kaikki asiansa julkituovaa ihmistä outona ,tosin suon sellaisesta pitävälle onnensa, elikkä asian voi ymmärtää mut ei sitä oo pakko hyväksyä eikä omakseen ottaa.Huomenta k-kk. Anteeksi mun mestausta :/ Olen vaan tullut vähän allergiseksi sille, niin paljon näkee kun ikäihmiset parjaa muiden nettikäyttäytymistä, kun niin helposti voi vaan olla lukematta.
Ehkä se on väärin sanoa että kehun nettiä saati fb:ia. Ja olet oikeassa että siellä varsinkin pitää ollavarovainen mitä tuo esille, kun sen tekee omalla nimellä. Mutta kun katselen omia lapsia jotka niin ei näe että se on niin suuri ongelma. He jotka kasvavat netin kanssa, toilailevat pikkuasioissaja saavat kantapään kautta kokea sen petollisuutta. Koen että se on vaarallisempaa meille joille netti on tullut keskenelämän kuin suurena leikkikenttänä. Kai elämässävaan punnitaan aika ajoin ihmisten moraalia?- eppu2
MieluumminIRL kirjoitti:
Juuri noin se menee. Pelätään, että omalle mukavuusalueelle tulee jotain, että pitäisi ruveta miettimään onko syytä päivittää omia mielipiteitään.
- siilimuori4
Jokainen päättänee itse onko naamakirjassa vaiko eikö ja mitä sinne lataa vai lataako/päivittääkö mitään. Siis ei liene kalkkis vaikkei kuuluisikaan.
Kuitenkin on niin että työelämässä joillakin aloilla jopa työnantaja "vaatii" että tekijöidensä pitää olla työminänäkin facessa, siis monilla vain työn puolesta facetili. Joillakin myös lisäksi yksityishenkilönä.
Minulla vain pienehkö tuttavapiri facessa ja heidät jokaisen tunnen myös livessä, eli meillä on jonkinlainen yhteinen historia taustalla. Kiva kuulla sellaisistakin henkilöistä, joiden kanssa ei muutoin tulisi pidettyä niin usein yhteyttä. Julkisesti facessa jaan vain yleistä, valokuvia ja sellaista, hupiakin. Yksityisemmät laitetaan yksityisesti tietyille vain whatsupp on sitten läheisimpien kanssa käytössä. Tykkään Facesta. Minulla on paljon tuttuja ja sukulaisia jotka asuvat ulkomailla tai muuten kauempana. Ilman Facea ei tulisi pidettyä yhteyttä. Lähetellään yksityisviestejä tai cattaillaan. En pidä päiväkirjaa tapahtumista.
Sama täällä, olen nykyään aika paljon facessa. Samoin olen aloittanut instgrammin käytön sillä valokuvaan hanakasti. Whatsappia käytän säännöllisesti. Minulla on koneissa erilaisia ohjelmia joita hyödynnän päivittäin ja tietenkin blogi jonne teen muutaman kerran vuodessa yhteenvetoja, pidän siis päiväkirjaa. Enpä haluaisi palata kirjeaikaan tai lankapuhelimen käyttöön. Uusi microsoftin älykännykkä on ihana kaveri.
- Chalccis
Paljon on kaikenlaista asian ympärillä. Whats app ja muitakin sovelluksia on käytössä ollut pitkään.
Jotenkin tuo fece ei vain ole ikinä ollut meikäläisen juttu.
Lähinnä olen ollut huvittunut ihmisten köyhyydestä kun sinne otetaan joka ravintola-annoksestakin kuvat mitä syödään porukassa.
Teatterissa yhdet päivittivät sivuaan ,että nyt ollaan teatterissa ja kuvia tietty.
Mielestäni tässä vaiheessa voisi jo alkaa pitämään Blogisivustoa tekemisistään sekä reissuistaan.
Fece on mielestäni liian sekava sekä aikansa elänyt systeemi.
Alunalkaenkin olen pitänyt sitä hyvänä monessakin asiassa.
Sai meidän työpaikalta kenkääkin henkilö joka sen kanssa sekoili.
Juttu oli melko laaja ja t.a poltti päreensä totaalisesti.
Sitten on näitä Immosia jne jne.
Ministeritasonkin henkilöt ympäri maailmaa sieltä noteerataan hyvässä ja pahassa, yleensä pahassa.
Huijauksia esiintyy, provosointia jne. Oikeusjuttuja sekä tuomioita.
Aikas metka systeemi. - de-meter
Minulla on FB:ssa tili, mutta en käytä sitä. Kaveripyynnötkin olen jättänyt kuittaamatta. Tutuille pyytäjille olen kyllä selvittänyt syyt.
Aika ajoin FB:sta tulee kyllä viestejä, joissa muistutetaan kaveripyynnöistä tai vakuutetaan, että minulla on enemmän kavereita kuin tiedänkään.. )) Mistä he sen tietävät ? Kunhan luulottelevat..))
Mutta vakavasti: en halua upota virtuaalimaailmaan yhtään enempää kuin olen jo tehnyt. Niin kauan kun minulla on tallella tämä toimintakyky, haluan liikkua ja harrastaa ihan livessä. Perhetilanteen muutokset ovat myös työllistäneet siinä määrin, ettei aika yksinkertaisesti riitä kaikkeen mikä kiinnostaa.
FB ei ehkä myöskään ole pohdiskelijalle - jollaisena itseäni pidän - välttämättä se paras foorumi - tai sitten en ole vielä löytänyt sieltä paikkaa siihen.
Täällä käyn mielelläni silloin kun aikaa on joskus tulee notkuttua paljonkin. Täältä saadut kontaktit koen rikkautena, kiva lukea miten muut elävät, mitä ajattelevat maailmasta, ajan ilmiöistä.
Onhan meillä kai yhteistä se, että tavalla tai toisella elämämme marginaaleissa, ainakin sitä kolmatta ikää....
Ai niin. Taidan olla kalkkis minäkin. Ainakin digitaalisesti syrjäytynyt - kuten se muotitermi kuuluu...)) - live.riittää
Mun mielestä ei tarvitse väkisin olla facebookissa. Mulla itselläni on live-elämässä jo ihan tarpeeksi tai jopa liikaa sosiaalisia kontakteja, enkä ymmärrä, miksi sosiaalista elämää pitäisi lisätä yli oman tarpeen. Toisinaan jotkut tuttavat kyselevät olenko facessa ja pyytävät liittymään. Varmaan ne pyytäis kaveriksi. Olis kai epäkohteliasta torjua, jos olisin facessa. En mä halua ylenpalttisesti kavereita, enkä halua olla epäkohteliaskaan. En kuitenkaan ehtis kirjoitella niitä näitä, kun on kaikenlaista kiinnostavaa puuhaa ja tekemistä ja eläviä ihmiskontaktejakin ihan riittämiin.
- 1eero
Fasessa neljä läheistä kaveria enkä halua enempää jotkut kehuu sadoilla kavereilla tuskin kellään niin montaa tosi kaveria, sitten oon harraste ryhmässä jossa tiukka kuri ei huudella mitä sattuu tai tulee lemput, tosi hyvä ryhmä, hyviä juttuja vinkkejä voi kysellä, auliisti ovat opastamassa pulmiin on yhteisiä kokoontumisia jos kiinnostaa, kaikki tämä vapaaehtoista.
- siilimuori4
Mullakait on kolmisenkymmentä. En voi sanoa et ne kaikki mittää lähiystäviä on mut meill on kaikilla jonkinlainen yhteinen historia livessä takana, eli siis tunnen ja tiedän ennalta, myös livessä. Ja mun face-ovi on raollaan sellaisille edelleenkin, mieluusti otan uusia höpöttelykavereita. Alkuun heit oli enempi mut jos he eivät mittään virkanneet pitkiin aikoihn, sellaiset ulkoistin. Ei se määrä vaan se laatu :D.
Sit olen vielä muokannut näistä facelaissta pienemmän läheisimpien njoukon, joille on omat erityisjuttunsa. Paras ystäväni ei ole facessa lainkaan. - 1eero
siilimuori4 kirjoitti:
Mullakait on kolmisenkymmentä. En voi sanoa et ne kaikki mittää lähiystäviä on mut meill on kaikilla jonkinlainen yhteinen historia livessä takana, eli siis tunnen ja tiedän ennalta, myös livessä. Ja mun face-ovi on raollaan sellaisille edelleenkin, mieluusti otan uusia höpöttelykavereita. Alkuun heit oli enempi mut jos he eivät mittään virkanneet pitkiin aikoihn, sellaiset ulkoistin. Ei se määrä vaan se laatu :D.
Sit olen vielä muokannut näistä facelaissta pienemmän läheisimpien njoukon, joille on omat erityisjuttunsa. Paras ystäväni ei ole facessa lainkaan.Sulta se käy mikäs siinä, harvemmi käy päivääkään ettei tuu kurkittua tosin joskus saattaa mennä viikko pari harvemmin. Mukava tekele toi netti eikä varmaan viimenen sana, mitä lörpöttely antaa, ajankulua virkeyttä ehkä vihastusta mielen rauhaa eikä tämä ole muuta kuin vapaaehtoista peli poikki jos siltä tuntuu.
- siilimuori4
1eero kirjoitti:
Sulta se käy mikäs siinä, harvemmi käy päivääkään ettei tuu kurkittua tosin joskus saattaa mennä viikko pari harvemmin. Mukava tekele toi netti eikä varmaan viimenen sana, mitä lörpöttely antaa, ajankulua virkeyttä ehkä vihastusta mielen rauhaa eikä tämä ole muuta kuin vapaaehtoista peli poikki jos siltä tuntuu.
Joo, nimenomaan lörpöttelyä, höpöttelyä, harvemmin mitään asia asiaa. Ilma-aikuisten hupailujen jakamista, ei mitään merkittävää.Mistään ei jää paitsi vaikkei sillä lainkaan kävis, mutta hupasta kuitenkin joskus. Sielhän on nappi mistä käyttäjätilin saa pois käytöstä jo vahvasti alkaa siltä tuntua.
Netti ei saa mussa aikaan vihastusta. Oikeastaan en tiedä mikä siellä sitä aiheuttaisi?
- valikoin.mitä.teen
Fb on mummoille.
Itse toimin tietojärjestelmäalalla enkä käytä Facebookia. Istun kaiket päivät koneen äärellä työasioissa, vapaa-aikana teen pääsääntöisesti muuta. Sosiaalinen media on paljon muutakin kuin fb, joka on todellakin nykyään vain varttuneemman väen käytössä. ja tuo tapa, jolla monet fb:tä käyttävät on kovin vieras: arjen asioiden raportointi, kaverit ja tykkäämiset, minusta se kuulostaa lapselliselta.
Fb on käyttökelpoinen erilaisten sosiaalisten tapahtumien järjestämisessä (siivouspäivä, ravintolapäivä, kaljakellunta...). Mutta en näe järkeä siinä, että monet yritykset ovat fb:ssä, kun yrityksillä on luonnollisesti myös kotisivut. - Viatonsivullinen
Luin lehdestä että tämä viestittely tulee tiensä päähän. Tulevaisuudessa
Ihmiset viestittää vain välttämättömän. Tämä on joku välivaihe, tulevaisuudessa ihmiset haluaa olla rauhassa. Amerikassa tiedemies
tutkinut ja ennustanut. Harmi etten muista nimeä, mulla on kotona se lehti kyllä. Onko kukaan kuullut samasta asiasta.- Viatonsivullinen
Kiinnostava haastateltava artikkelissa oli filosofi John Zerzan.
- de-meter
Viatonsivullinen kirjoitti:
Kiinnostava haastateltava artikkelissa oli filosofi John Zerzan.
Mielenkiintoinen ajatus. Että "puheet on pidetty" ja seuraisi jotakin muuta.
Tuntuu, että ihmiset haluavat olla rauhassa jo nyt: kotiin ei kutsuta, liveystävistä vieraannutaan, kommunikointi on satunnaista ja pinnallista, ei sitouduta mihinkään eikä kehenkään....
V*tu jotain facea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418967T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli291871Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261779- 1351571
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941150Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81119- 711097
- 92932
- 49825
- 75777