Huom: tämä on luterilaisuus-palsta

oikeillepalstoille

Onko länsimaiden rappio jo tässä tilassa? Eivätkö ihmiset osaa enää lukea?

Tämä palsta on luterilaisuus-palsta. Ne, jotka haluavat keskustella mamuista, homoista ja politiikasta, etsikää itsellenne vastaava palsta.

85

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >> Ne, jotka haluavat keskustella mamuista, homoista ja politiikasta, etsikää itsellenne vastaava palsta. <<
      Ilmeisesti luterilaisuus ei kiinnosta enää ketään. Et edes sinä tehnyt siitä aloitusta vaan tyydyit pelkkää narinaan.

    • pantokratööri

      Älä suotta ihmettele, että palstalle tulee kaikenlaista räpeltäjää sotkemaan aiheesta puhumista. Saatana on aina toiminut niin, että kun jossain puhutaan totuutta, sinne se ohjaa omansa sotkemaan asioita ja pitämään mahdollisimman suurta meteliä, että se saisi totuuden piiloon mahdollisimman monilta. Luterilaisuudessa ja Kristinuskossa ylipäätään on totuus, ja sitä saatana ja sen omat eivät siedä.

    • lutkunlutkun

      Lutkut on rappiotilassa lutkut lutkuttaa munaa.

    • "Onko länsimaiden rappio jo tässä tilassa? Eivätkö ihmiset osaa enää lukea?

      Tämä palsta on luterilaisuus-palsta. Ne, jotka haluavat keskustella mamuista, homoista ja politiikasta, etsikää itsellenne vastaava palsta."
      Kaikki liittyy kaikkeen ja on siksi mielenkiintoistakin saastaiset eivät vain halua synnistä keskusteltavan - eikö totta?

      • Jummijammikle

        Se on kuulkaas uskovaiset aivan yx hailee mitä uskontoa on!
        Jokainen uskonto on ihmisten keksimiä eri aikakausilta ja semmosia kuin se keksijä on parhaaksi nähnyt oman etunsa mukaan ja te hemmetin tollot uskotte niihin ja jopa maksatte siitä.
        Niin että ketkähän täälä niitä vähäpäisiä on?


      • Heh. Eihän pertsakaan halua puhua edes omista synneistään, vaikka minä haluaisin.


      • Pertsa, eikö Venäjän pitänyt hyökätä Suomeen jo ajat sitten?
        Tästä maahanmuutosta sun jumalas ei vihjaissut sulle mitään?
        Onko tullut uusia profetioita, joissa maahanmuutolla olisi jokin rooli?
        Jos maahanmuuto loppuu, niin onko sen varalle mitään vara-profetioita?
        ps milloin se tsaarin hyökkäys tapahtuikaan?


      • "Onko tullut uusia profetioita, joissa maahanmuutolla olisi jokin rooli?"
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=21

        Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.
        _____________
        Pakolaisista löytyy esimerkiksi tuo yo. profetia.
        _____________________
        "Pertsa, eikö Venäjän pitänyt hyökätä Suomeen jo ajat sitten?"

        En minä vaan tiedä , mutta hyvin ovat ryhmittäytyneet esim. syyriaan ja aika suoria uhkauksia on tullut suomellekin sillä venäjällä ei edes "kritisoida" muita ilman Putinin lupaa.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Onko tullut uusia profetioita, joissa maahanmuutolla olisi jokin rooli?"
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=21

        Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.
        _____________
        Pakolaisista löytyy esimerkiksi tuo yo. profetia.
        _____________________
        "Pertsa, eikö Venäjän pitänyt hyökätä Suomeen jo ajat sitten?"

        En minä vaan tiedä , mutta hyvin ovat ryhmittäytyneet esim. syyriaan ja aika suoria uhkauksia on tullut suomellekin sillä venäjällä ei edes "kritisoida" muita ilman Putinin lupaa.

        Älä ole naurettava. Venäjältä ei ole tullut yhtään "suoraa uhkausta" Suomeen suuntautuvaa hyökkäystä koskien.

        Jos sinulla ei ole koskaan mitään järkevää sanottavaa, niin miksi suollat sontaa? Ei tämä paranna luotettavuuttasi.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Onko tullut uusia profetioita, joissa maahanmuutolla olisi jokin rooli?"
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=21

        Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.
        _____________
        Pakolaisista löytyy esimerkiksi tuo yo. profetia.
        _____________________
        "Pertsa, eikö Venäjän pitänyt hyökätä Suomeen jo ajat sitten?"

        En minä vaan tiedä , mutta hyvin ovat ryhmittäytyneet esim. syyriaan ja aika suoria uhkauksia on tullut suomellekin sillä venäjällä ei edes "kritisoida" muita ilman Putinin lupaa.

        Eikö Jeesus muka pysty paluullaan estämään kolmatta maailmansotaa? Mikä jumala se sellainen on, joka tykkää maapallon täystuhosta? Demiurgi? Perkele?


      • repeleberepelebe
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikö Jeesus muka pysty paluullaan estämään kolmatta maailmansotaa? Mikä jumala se sellainen on, joka tykkää maapallon täystuhosta? Demiurgi? Perkele?

        Maapallo on saastunut ja synnin peittämä siksi se pitää tuhota ja luoda uudelleen kaikki kuten alussa oli. Tätä me uskovat odotamme. Raamatusta voit lukea jos on jotakin epäselvää.


      • repeleberepelebe kirjoitti:

        Maapallo on saastunut ja synnin peittämä siksi se pitää tuhota ja luoda uudelleen kaikki kuten alussa oli. Tätä me uskovat odotamme. Raamatusta voit lukea jos on jotakin epäselvää.

        Eihän Jumalan tarvite tuhota mitään, kun Hän voi vain Sanallaan korjata kaiken.
        Sen sijaan verikekkereitä rakastaneet muinaisjuutalaiset ja heidän nykyiset vastineensa kyllä saavat siemensyöksyjä kaikkien lahkoonsa kuulumattomien täystuhon ajatuksesta.


      • repeleberepelebe
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eihän Jumalan tarvite tuhota mitään, kun Hän voi vain Sanallaan korjata kaiken.
        Sen sijaan verikekkereitä rakastaneet muinaisjuutalaiset ja heidän nykyiset vastineensa kyllä saavat siemensyöksyjä kaikkien lahkoonsa kuulumattomien täystuhon ajatuksesta.

        Mikä sinä olet sanomaan mitä Jumalan tarvitsee ja ei tarvitse tehdä? Sanallanhan hän suuri tämän korjauksen hoitaakin.
        Tuosta loppuosasta kirjoitustasi en voi muuta sanoa kuin, että sinä et ole edelleenkään henkisesti tasapainossa. Onko sinulla oikein joku diagnosoitu psyykkinen sairaus?


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Eihän pertsakaan halua puhua edes omista synneistään, vaikka minä haluaisin.

        Haluaisit puhua siis omista synneistäsi :-)


      • torre12 kirjoitti:

        Älä ole naurettava. Venäjältä ei ole tullut yhtään "suoraa uhkausta" Suomeen suuntautuvaa hyökkäystä koskien.

        Jos sinulla ei ole koskaan mitään järkevää sanottavaa, niin miksi suollat sontaa? Ei tämä paranna luotettavuuttasi.

        "Putin sanoi, että mikäli Suomi liittyy Natoon, ryhtyy Venäjä tarvittaessa vastatoimiin."

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012062515749876_uu.shtml

        Mitähän nuo vastatoimet olisivat :-)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikö Jeesus muka pysty paluullaan estämään kolmatta maailmansotaa? Mikä jumala se sellainen on, joka tykkää maapallon täystuhosta? Demiurgi? Perkele?

        Kaikki ei tulisi tuhoutumaan - ainoastaan uskottomat vaikka heitä sitten onkin valtaisa enemmistö.Kolmas maailmansota on välttämätön jotta voitaisiin erotella jyvät akanoista.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Haluaisit puhua siis omista synneistäsi :-)

        "pertsakaan ei halua puhua omista synneistään".

        Mutta jos Putin on kolme vuotta sitten Suomea uhannut, niin voiko sitä pitää voimassaolevana? Onhan entiset Neuvostoliiton alusmaat järjestään NATO:ssa, eikä Venäjä ole mitenkään uhitellut.


      • torre12 kirjoitti:

        "pertsakaan ei halua puhua omista synneistään".

        Mutta jos Putin on kolme vuotta sitten Suomea uhannut, niin voiko sitä pitää voimassaolevana? Onhan entiset Neuvostoliiton alusmaat järjestään NATO:ssa, eikä Venäjä ole mitenkään uhitellut.

        Etkö kykene aivan itse vetämään asioista johtopäätöksiä ja siten osallistua "tasa - arvoiseen " keskusteluun aikuisten kesken.Jos suomi alkaa kihnuttaa kylkeä naton kanssa aivan tosissaan niin venäjän vastatoimet tulevat aivan heti jos ei vielä ole ennätetty liittyä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Etkö kykene aivan itse vetämään asioista johtopäätöksiä ja siten osallistua "tasa - arvoiseen " keskusteluun aikuisten kesken.Jos suomi alkaa kihnuttaa kylkeä naton kanssa aivan tosissaan niin venäjän vastatoimet tulevat aivan heti jos ei vielä ole ennätetty liittyä.

        No, ihan aikuisena; Venäjän vastatoimia ei ole näkynyt se enempää NATOn kanssa kyhnyttäneisiin kuin muihinkaan maihin. Samaa vastarintaa; oli vaikka Ukraina tai nyt tämä Turkki.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Kaikki ei tulisi tuhoutumaan - ainoastaan uskottomat vaikka heitä sitten onkin valtaisa enemmistö.Kolmas maailmansota on välttämätön jotta voitaisiin erotella jyvät akanoista.

        Höpö höpö. Vain kyvytön tai verenhimoinen jumala tarvitsee hirvittävät verileikit jotta voisi "korjata" asiat. En kuule usko kumpaankaan.


      • repeleberepelebe
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Höpö höpö. Vain kyvytön tai verenhimoinen jumala tarvitsee hirvittävät verileikit jotta voisi "korjata" asiat. En kuule usko kumpaankaan.

        Ihan sama mihin sinä repelebe uskot :D


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Höpö höpö. Vain kyvytön tai verenhimoinen jumala tarvitsee hirvittävät verileikit jotta voisi "korjata" asiat. En kuule usko kumpaankaan.

        Sinä voit uskoa siihen jumalattomuuteen jonka olet itsellesi valinnut minkäs me muut sille voimme , mutta opiskele ensin minimimäärä kvanttifysiikkaakin niin näet mitenkä kauniin kokonaisuuden Kaikkivaltias on luonut.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Sinä voit uskoa siihen jumalattomuuteen jonka olet itsellesi valinnut minkäs me muut sille voimme , mutta opiskele ensin minimimäärä kvanttifysiikkaakin niin näet mitenkä kauniin kokonaisuuden Kaikkivaltias on luonut.

        Älä länkytä, en minä ole mikään ateisti. Sinun vittumaiseen jumalaasi en vain usko.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä länkytä, en minä ole mikään ateisti. Sinun vittumaiseen jumalaasi en vain usko.

        Mikä siis olet - uskova vai jumalaton??


      • tulipayllätys
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä länkytä, en minä ole mikään ateisti. Sinun vittumaiseen jumalaasi en vain usko.

        Oho! Etkö ole ateisti? Miksi puhe kuulostaa tyypillisen aggressiivisien ateistin pilkkapuheilta. Oletko sitten agnostikko? New agelainen?

        Ei tähän ketjuun välttämättä liittyen, mutta olen kyllä koko ajan mieltänyt aggressiiviseksi ateistiksi, jos olen sattunut lukemaan kommenttejasi.


      • tulipayllätys kirjoitti:

        Oho! Etkö ole ateisti? Miksi puhe kuulostaa tyypillisen aggressiivisien ateistin pilkkapuheilta. Oletko sitten agnostikko? New agelainen?

        Ei tähän ketjuun välttämättä liittyen, mutta olen kyllä koko ajan mieltänyt aggressiiviseksi ateistiksi, jos olen sattunut lukemaan kommenttejasi.

        Entäs itse, miltä mahdat kuulostaa? Nimimerkkisi on uppo-outo.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Mikä siis olet - uskova vai jumalaton??

        En mitään sellaista mikä mahtuisi jyrkän, mustavalkoisen dualismin sekoittamaan kaaliin.


      • Hexogen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        En mitään sellaista mikä mahtuisi jyrkän, mustavalkoisen dualismin sekoittamaan kaaliin.

        Ruudin jumalalla on sateenkaaren kaikki värit. Hyväntahtoinen ja kaiken salliva.

        Semmoinen lutuinen ja sopeutuva, niinkuin ihmisen mieli, parhaimmillaan.


      • Hexogen kirjoitti:

        Ruudin jumalalla on sateenkaaren kaikki värit. Hyväntahtoinen ja kaiken salliva.

        Semmoinen lutuinen ja sopeutuva, niinkuin ihmisen mieli, parhaimmillaan.

        Hämmästyttävää. Tuollainen Jumala Raamatussa on, joka sallii hyväntahtoisesti kaikki liitot mitä ihmiset ovat solmineet.

        Ihmisten mieli on ollut vähemmän sopeutuva.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Kaikki ei tulisi tuhoutumaan - ainoastaan uskottomat vaikka heitä sitten onkin valtaisa enemmistö.Kolmas maailmansota on välttämätön jotta voitaisiin erotella jyvät akanoista.

        >> Kaikki ei tulisi tuhoutumaan - ainoastaan uskottomat vaikka heitä sitten onkin valtaisa enemmistö.Kolmas maailmansota on välttämätön jotta voitaisiin erotella jyvät akanoista. <<
        Kolmas maailmansota olisi todennäköisesti täysimittainen ydinsota eli siinäpä vasta tarkka ja hienovarainen seula vuohien ja lampaiden erotteluun.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kaikki ei tulisi tuhoutumaan - ainoastaan uskottomat vaikka heitä sitten onkin valtaisa enemmistö.Kolmas maailmansota on välttämätön jotta voitaisiin erotella jyvät akanoista. <<
        Kolmas maailmansota olisi todennäköisesti täysimittainen ydinsota eli siinäpä vasta tarkka ja hienovarainen seula vuohien ja lampaiden erotteluun.

        "11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."

        Eli myös uskovat kuolevat siinä kuin saastaisetkin sodan tullen. pertsa otti esimerkiksi jonkin kuoleman jälkeisen olotilan.

        Toisaalta Jeesus korostaa myös sitä, että hän tuntee vain ne, jotka tekevät mitä hän on käskenyt tehdä. Pelkkä uskominen ei siis aina riitä.


    • aloittajankommentti

      Tämä on ihan hauska katsoa, miten kukin yksilö tulkitsee puheeni. (Kaksi homoista pauhaajaa, qwertyilijä ja pertsa ovat jo ilmaantuneet paikalle. Molemmat tekisivät minusta selvää jälkeä, jos mahdollista, ja toinen on kiihkoateisti ja toinen joku kiihkoadventisti, jonka mielestä me kaikki luterilaiset, jopa ev.lut. lähetyshiippakunta, konservatiivisin luterilaisten haara - apinoimme Lutheria.)

      Kuulkaas: kunhan heitin, kun alkaa ottaa päähän nämä samoista asioista jauhamiset, ja jos kerrankin käyttäydyin huonosti, niin arvatkaa kuinka huonosti te olette käyttäyneet. Mutta me naiset hillitsemme itsemme epäilemättä paremmin. (Tästä sitten taas pertsa saa päähänsä, että olen kiihkofeministi, ja ensisijainen haaveeni on homohäät kirkossa - joten parasta paljastaa hänelle, että olen maltillinen lut. konservatiivi, vaikkakin Lutheria apinoin minäkin sitten sen jälkeen Pertsan adventistis-sekasikellysopin mukaan, eikä minulla voi olla Pyhää Henkeäkään, koska en vielä hiffannut, että sunnuntai on pedon merkki ja käskyjä on kopeloitu jo aikanaan porttokirkko Babylonissa.)

      • aloittajankommentti

        Kuten huomaamme, paikalle ilmaantui vain yksi luterilainen itseni lisäksi. Klo 16:02 mennessä. Muut räyhääviä idiottimaisia ateisteja, yksi balttiksen oppipoika rivoine puheineen ja tosiaan jo melko alussa qwertyilijä ja pertsa. Eli siis palstalla ei varmaan sen takia keskustella luterilaisuudesta, että täällä ei käy luterilaisia. Koskapa nuo muut karkeasti käyttäyvät ovat ajaneet muut pois. Eihän tänne kukaan luterilainen viitsi tulla. Jos on jotain sanottavaa luterilaisuudesta, se on yleensä vain luulo, että palsta = roskalaatikko, jonka tarkoituksena on heittää kaikki roskat, aggressiot, vihat, pottuilut luterilaisten niskaan.


    • Jummijammikle

    • kunhan.huomautan

      Jotain löydän samaa, mitä kirjoitat. palstasta on tullut oksennuspalsta kaikelle pahalle ololle, meitä luterilaisia on kuitenkin n. 75% väestestöstä, joten posentti rappioon on vähintään kyseenalainen ?

      • Kulkijaluonnostaan

        Lutkuttajia voi toki olla noin paljon, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki on pimahtanut uskoon.
        Mulla ainakin inhottaa uskovaisissa se että ne kuvittelevat olevansa kaikessa oikeassa vaikka ovat oikeasti maailman mätäpaise!
        Yli puolet sodista olisi jäänyt sotimatta ilman näitä hihhuleita.
        Normaali ihmiset tulevat varsin hyvin toimeen keskenään, mutta hihhulit alkaa heti vääntäännsitä helvetin uskontoaan ja eipä aikaakaan niin on sota pystyssä!


    • Kaikesta voi keskustella ja samalla pohtia sitä, miten ne suhteutuvat uskoon. Mutta monipuolisuutta saa tekemällä aloituksia, joita itse pitää tärkeinä.

      • osiotoikein

        Miksi sitten on eri osioita jos samassa osiossa voi keskustella kaikista asioita.
        Kyllä minä toivoisin, että asia koskettaisi edes hitusen aihealuetta.
        Onhan se harmillista jos haluaa keskustella jotain seurakunnan asiaa koskevaa ja palsta on kuin jokin seksuaalivähemmistöjen temmellyskenttä.


      • tympii.rentukkapuska
        osiotoikein kirjoitti:

        Miksi sitten on eri osioita jos samassa osiossa voi keskustella kaikista asioita.
        Kyllä minä toivoisin, että asia koskettaisi edes hitusen aihealuetta.
        Onhan se harmillista jos haluaa keskustella jotain seurakunnan asiaa koskevaa ja palsta on kuin jokin seksuaalivähemmistöjen temmellyskenttä.

        Mummolla ei ole mitään sanottavaa uskosta tai uskonelämästä. Toistaa vain liberaalien ja ateistien mantroja.


      • osiotoikein kirjoitti:

        Miksi sitten on eri osioita jos samassa osiossa voi keskustella kaikista asioita.
        Kyllä minä toivoisin, että asia koskettaisi edes hitusen aihealuetta.
        Onhan se harmillista jos haluaa keskustella jotain seurakunnan asiaa koskevaa ja palsta on kuin jokin seksuaalivähemmistöjen temmellyskenttä.

        No, mielestäni tämä Suomi24 sisältää jo liikaa vain yhden aihealueen palstoja. Niissä ei juuri keskustelua käydä. Mutta voiko luterilaisuuden eristää jollain tapaa erilliseen lokeroon muusta elämästä ja yhteiskunnasta?

        Toisaalta, täällä on nyt joukko trolleja, jotka ajavat omaa agendaansa, joka ei millään tavalla liity uskontoon tai luterilaisuuteen.

        Parhaimpia keskusteluja saadaan kun joku rohkeasti tekee aloituksia.

        Odotan noita esim. eri seurakuntiin liittyviä keskusteluja. Sinulla on varmaan jo jotain ajatusta?


      • tympii.rentukkapuska
        mummomuori kirjoitti:

        No, mielestäni tämä Suomi24 sisältää jo liikaa vain yhden aihealueen palstoja. Niissä ei juuri keskustelua käydä. Mutta voiko luterilaisuuden eristää jollain tapaa erilliseen lokeroon muusta elämästä ja yhteiskunnasta?

        Toisaalta, täällä on nyt joukko trolleja, jotka ajavat omaa agendaansa, joka ei millään tavalla liity uskontoon tai luterilaisuuteen.

        Parhaimpia keskusteluja saadaan kun joku rohkeasti tekee aloituksia.

        Odotan noita esim. eri seurakuntiin liittyviä keskusteluja. Sinulla on varmaan jo jotain ajatusta?

        Ihan sama mistä keskustelaan kun sinä alat kuitenkin heti homottamaan ja esittämään herjoja uskovia kohtaan.


      • miettikää.asiaa
        mummomuori kirjoitti:

        No, mielestäni tämä Suomi24 sisältää jo liikaa vain yhden aihealueen palstoja. Niissä ei juuri keskustelua käydä. Mutta voiko luterilaisuuden eristää jollain tapaa erilliseen lokeroon muusta elämästä ja yhteiskunnasta?

        Toisaalta, täällä on nyt joukko trolleja, jotka ajavat omaa agendaansa, joka ei millään tavalla liity uskontoon tai luterilaisuuteen.

        Parhaimpia keskusteluja saadaan kun joku rohkeasti tekee aloituksia.

        Odotan noita esim. eri seurakuntiin liittyviä keskusteluja. Sinulla on varmaan jo jotain ajatusta?

        Ehdotan, että asialliset kirjoittajat ottavat yhteyttä ylläpitoon ja pyytävät tänne joko luotsin, tai vielä parempaa, että kommentoida voi ainoastaan rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Itse tein niin alkuviikosta, uskoisin, että mitä useampi ottaa ylläpitoon yhteyttä sähköpostillaan, sillä olisi positiivisempi vaikutus siellä ja jonkilainen muutos tähän härdeliin tapahtuisi.


      • kristitty-
        miettikää.asiaa kirjoitti:

        Ehdotan, että asialliset kirjoittajat ottavat yhteyttä ylläpitoon ja pyytävät tänne joko luotsin, tai vielä parempaa, että kommentoida voi ainoastaan rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Itse tein niin alkuviikosta, uskoisin, että mitä useampi ottaa ylläpitoon yhteyttä sähköpostillaan, sillä olisi positiivisempi vaikutus siellä ja jonkilainen muutos tähän härdeliin tapahtuisi.

        Suomi24:llä ei ole nykyään luotsi-systeemiä ollenkaan, ja siksi monet palstat ovat aivan hirveitä. Ylläpito on muutenkin välinpitämätön, eivätkä valittamiset sinne tuota mitään tulosta.

        Jossakin uutisessa oli, että Suomi24:lle koulutetaan moderaattoreita, ja saa nähdä, milloin he sitten ilmaantuvat ja millaisia ovat.


      • miettikää.asiaa kirjoitti:

        Ehdotan, että asialliset kirjoittajat ottavat yhteyttä ylläpitoon ja pyytävät tänne joko luotsin, tai vielä parempaa, että kommentoida voi ainoastaan rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Itse tein niin alkuviikosta, uskoisin, että mitä useampi ottaa ylläpitoon yhteyttä sähköpostillaan, sillä olisi positiivisempi vaikutus siellä ja jonkilainen muutos tähän härdeliin tapahtuisi.

        Tänne saatiin jo asiallinen luotsi nimittäin Shrink ,mutta hän ei ilmeisesti kelvannut saastaisille.Hänen jälkeensä on meno saitilla äitynyt aivan hulvattomaksi eli ei tänne viitsi enää tehdä aloituksiakaan ,kun heti on sekundauskovien kuoro häiritsemässä keskustelua.Yritin eräältä ateistilta kysäistä mitenkä ateisminsa tulee tuetuksi jos sitä tutkitaan esimerkiksi hiukkasten lomittumisen ylimalkaistakin taustaa vasten , mutta "poju" häippäisi ja "keskustelu" päättyi siihen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tänne saatiin jo asiallinen luotsi nimittäin Shrink ,mutta hän ei ilmeisesti kelvannut saastaisille.Hänen jälkeensä on meno saitilla äitynyt aivan hulvattomaksi eli ei tänne viitsi enää tehdä aloituksiakaan ,kun heti on sekundauskovien kuoro häiritsemässä keskustelua.Yritin eräältä ateistilta kysäistä mitenkä ateisminsa tulee tuetuksi jos sitä tutkitaan esimerkiksi hiukkasten lomittumisen ylimalkaistakin taustaa vasten , mutta "poju" häippäisi ja "keskustelu" päättyi siihen.

        Ateismiin ei kuulu hiukkaset, vaan se, ettei Jumala ole uskottava.

        Shrink oli taas ylimielinen ja herkkänahkainen ihminen. Hän menetti välillä hermonsa turhan räikeästi, ja meni mielivaltaiseksi. Hän tyrehdytti keskustelun, jos kirjoitukset eivät olet hänen ajatustensa mukaisia.


      • torre12 kirjoitti:

        Ateismiin ei kuulu hiukkaset, vaan se, ettei Jumala ole uskottava.

        Shrink oli taas ylimielinen ja herkkänahkainen ihminen. Hän menetti välillä hermonsa turhan räikeästi, ja meni mielivaltaiseksi. Hän tyrehdytti keskustelun, jos kirjoitukset eivät olet hänen ajatustensa mukaisia.

        Ateismiin ovat perinteisesti kuuluneet tieteen viimeisimmätkin saavutukset ja kvanttiteoria lomittumisenkin osalta todistaa heidän elämänvalintansa hataruudesta.Kaksi hiukkasta voi olla olemassa eri puolilla maailmankaikkeutta tietoisina toisistaan täten tehden tyhjäksi normaalin ajattelun "asioista."
        _____________________________
        Shrink oli loistava luotsi ja hän ojensi myös minua välillä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Ateismiin ovat perinteisesti kuuluneet tieteen viimeisimmätkin saavutukset ja kvanttiteoria lomittumisenkin osalta todistaa heidän elämänvalintansa hataruudesta.Kaksi hiukkasta voi olla olemassa eri puolilla maailmankaikkeutta tietoisina toisistaan täten tehden tyhjäksi normaalin ajattelun "asioista."
        _____________________________
        Shrink oli loistava luotsi ja hän ojensi myös minua välillä.

        Kvanttiteoria ja se, että Jumalaa ei ole mitenkään todettavissa, ei nähdäkseni ole samaa tavaraa.

        Shrink oli paskin luotsi mitä olen ikinä koskaan missään havainnut.


      • homonpäiväuntako
        torre12 kirjoitti:

        Kvanttiteoria ja se, että Jumalaa ei ole mitenkään todettavissa, ei nähdäkseni ole samaa tavaraa.

        Shrink oli paskin luotsi mitä olen ikinä koskaan missään havainnut.

        Missä homojouko Shrinkin on tavannut?


      • homonpäiväuntako kirjoitti:

        Missä homojouko Shrinkin on tavannut?

        Netin luotsit ovat netissä.


      • ettei.missä.vaan
        torre12 kirjoitti:

        Netin luotsit ovat netissä.

        Ihans totta?


      • torre12 kirjoitti:

        Kvanttiteoria ja se, että Jumalaa ei ole mitenkään todettavissa, ei nähdäkseni ole samaa tavaraa.

        Shrink oli paskin luotsi mitä olen ikinä koskaan missään havainnut.

        Sepä on juurikin samaa tavaraa,,,,,,,,,,,,,,,,,,!


        http://www.kotiposti.net/ajnieminen/ktp.pdf
        LOMITTUMINEN ja KVANTTITELEPORTAATIO
        Vuonna 1993 tutkijat kehittivät kvanttifysiikan lakeihin perustuvan teoreettisen pohjan
        kvanttiteleportaatiolle. Kvanttiteleportaatio eli kaukosiirto on kvanttifysikaalinen ilmiö, jossa
        kvanttihiukkasen (esim. fotoni) tila voidaan teleportoida (kaukosiirtää) välittömästi toiseen,
        kaukaiseenkin paikkaan. Kvanttimekaanisia hiukkasen ominaisuuksia ovat esimerkiksi energia,
        polarisaatio ja hiukkasen sisäinen pyöriminen eli spin. Kyseessä on siis ”aavemainen etävaikutus”,
        ”Spukhafte Fernwirkung”, kuten Einstein asian kriittisesti ilmaisi. Teleportaatiossa ei liiku ainetta
        eikä energiaa, mutta se on hyödyllinen kvanttitiedonsiirtossa ja kvanttilaskennassa.


      • torre12 kirjoitti:

        Kvanttiteoria ja se, että Jumalaa ei ole mitenkään todettavissa, ei nähdäkseni ole samaa tavaraa.

        Shrink oli paskin luotsi mitä olen ikinä koskaan missään havainnut.

        Sepä on juurikin samaa tavaraa,,,,,,,,,,,,,,,,,,!


        http://www.kotiposti.net/ajnieminen/ktp.pdf
        LOMITTUMINEN ja KVANTTITELEPORTAATIO
        Vuonna 1993 tutkijat kehittivät kvanttifysiikan lakeihin perustuvan teoreettisen pohjan
        kvanttiteleportaatiolle. Kvanttiteleportaatio eli kaukosiirto on kvanttifysikaalinen ilmiö, jossa
        kvanttihiukkasen (esim. fotoni) tila voidaan teleportoida (kaukosiirtää) välittömästi toiseen,
        kaukaiseenkin paikkaan. Kvanttimekaanisia hiukkasen ominaisuuksia ovat esimerkiksi energia,
        polarisaatio ja hiukkasen sisäinen pyöriminen eli spin. Kyseessä on siis ”aavemainen etävaikutus”,
        ”Spukhafte Fernwirkung”, kuten Einstein asian kriittisesti ilmaisi. Teleportaatiossa ei liiku ainetta
        eikä energiaa, mutta se on hyödyllinen kvanttitiedonsiirtossa ja kvanttilaskennassa.....


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Sepä on juurikin samaa tavaraa,,,,,,,,,,,,,,,,,,!


        http://www.kotiposti.net/ajnieminen/ktp.pdf
        LOMITTUMINEN ja KVANTTITELEPORTAATIO
        Vuonna 1993 tutkijat kehittivät kvanttifysiikan lakeihin perustuvan teoreettisen pohjan
        kvanttiteleportaatiolle. Kvanttiteleportaatio eli kaukosiirto on kvanttifysikaalinen ilmiö, jossa
        kvanttihiukkasen (esim. fotoni) tila voidaan teleportoida (kaukosiirtää) välittömästi toiseen,
        kaukaiseenkin paikkaan. Kvanttimekaanisia hiukkasen ominaisuuksia ovat esimerkiksi energia,
        polarisaatio ja hiukkasen sisäinen pyöriminen eli spin. Kyseessä on siis ”aavemainen etävaikutus”,
        ”Spukhafte Fernwirkung”, kuten Einstein asian kriittisesti ilmaisi. Teleportaatiossa ei liiku ainetta
        eikä energiaa, mutta se on hyödyllinen kvanttitiedonsiirtossa ja kvanttilaskennassa.....

        Anteeksi, mutta en nyt tajua miten tämä liittyy siihen, ettei usko Jumalaan.


      • miettikää.asiaa
        kristitty- kirjoitti:

        Suomi24:llä ei ole nykyään luotsi-systeemiä ollenkaan, ja siksi monet palstat ovat aivan hirveitä. Ylläpito on muutenkin välinpitämätön, eivätkä valittamiset sinne tuota mitään tulosta.

        Jossakin uutisessa oli, että Suomi24:lle koulutetaan moderaattoreita, ja saa nähdä, milloin he sitten ilmaantuvat ja millaisia ovat.

        Chat huoneissa mm. on luotsit käsitykseni mukaan, sellaisen järjestäminen on tahdon asia, mitä useampi sitä esim. vaikka tälle palstalle haluaisi, sen suurempi merkitys sillä olisi myös ylläpidolle.
        Tälläkin palstalla oli aikaisemmin nastoitettuna palstan säännöt heti sivun alussa, mikäli niitä ei rikkonut, kirjoitukset saivat tietenkin jäädä, sääntöjä rikkomalla varmisti sen, että se saatettiin poistaa.
        Näin toimimalla palstasta tulisi keskustelupalsta, nimensä mukaan.
        Nyt tämä on oksennuspalsta, jossa rikotaan jatkuvasti olemassa olevia sääntöjä jatkuvasti, käymällä kiinni toisiin keskustelijoihin, herjaamalla ynnä muuta ym......
        Mikäli tästä halutaan keskustelupalsta, vähintä mitä tarvitaan, tänne pitäisi saada oikeudenmukainen luotsi.


      • torre12 kirjoitti:

        Anteeksi, mutta en nyt tajua miten tämä liittyy siihen, ettei usko Jumalaan.

        Siten liittyy , että hihhuliateistin yksinkertaiset tokaisut Jumalan olemattomuudesta alkavat kuullostaa hiukan ontoilta / tyhjiltä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Siten liittyy , että hihhuliateistin yksinkertaiset tokaisut Jumalan olemattomuudesta alkavat kuullostaa hiukan ontoilta / tyhjiltä.

        Ontto on sekin tokaisu, että "Jumala loi".

        Jos luomiskertomus kertoo pöhköydestä.


      • miettikää.asiaa kirjoitti:

        Ehdotan, että asialliset kirjoittajat ottavat yhteyttä ylläpitoon ja pyytävät tänne joko luotsin, tai vielä parempaa, että kommentoida voi ainoastaan rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Itse tein niin alkuviikosta, uskoisin, että mitä useampi ottaa ylläpitoon yhteyttä sähköpostillaan, sillä olisi positiivisempi vaikutus siellä ja jonkilainen muutos tähän härdeliin tapahtuisi.

        Niin, toki noita ehdotuksia voi ja kannattaa tehdä. Tuossa ”kristitty” 27.11.2015 13:04 mainitsi että moderoijia olisi jo tulossa. Se voisi olla aivan mainio asia, että se on joku ”ulkopuolinen” eli ei liikaa niissä aiheessa kiinni, joista keskustelut joskus käyvät kiivaina.


        Luotsina oleminen tarkoittaa 24 h / vrk ja 7 pv / vko koneen ääressä istumista – tai ainakin melkein. Tekstiä tulee läpi vuorokauden. En usko että kukaan jaksaa moista yksin?


      • kristitty-
        miettikää.asiaa kirjoitti:

        Chat huoneissa mm. on luotsit käsitykseni mukaan, sellaisen järjestäminen on tahdon asia, mitä useampi sitä esim. vaikka tälle palstalle haluaisi, sen suurempi merkitys sillä olisi myös ylläpidolle.
        Tälläkin palstalla oli aikaisemmin nastoitettuna palstan säännöt heti sivun alussa, mikäli niitä ei rikkonut, kirjoitukset saivat tietenkin jäädä, sääntöjä rikkomalla varmisti sen, että se saatettiin poistaa.
        Näin toimimalla palstasta tulisi keskustelupalsta, nimensä mukaan.
        Nyt tämä on oksennuspalsta, jossa rikotaan jatkuvasti olemassa olevia sääntöjä jatkuvasti, käymällä kiinni toisiin keskustelijoihin, herjaamalla ynnä muuta ym......
        Mikäli tästä halutaan keskustelupalsta, vähintä mitä tarvitaan, tänne pitäisi saada oikeudenmukainen luotsi.

        Luotseja ei ole näillä keskustelupalstoilla käsittääkseni siksi, ettei Suomi24:llä ole siihen nykyään tarvittavaa tekniikkaa. Täällä oli suuri foorumiuudistus joskus vuoden alussa, myllerrys, jossa systeemejä pantiin uusiksi. Se oli tekninen "uudistus" ennen kaikkea, ja sillä muutettiin palstat sellaisiksi, että niitä voi lukea helposti myös mobiililaitteilla. Näin ainakin jotkut asioita tuntevat väittivät. Siinä rytäkässä monet hyvät toiminnot jäivät pois, eikä niitä saatu takaisin, vaikka ylläpito sitä alussa lupaili. Ylläpito näytti olevan melkoisessa kaaoksessa pitkään. Voi vain kuvitella, mitä kaaosta siellä taustalla oli. Tekniikkaa ei saatukaan toimimaan kunnolla, rahat vähissä...? Nämä palstat jäivät Villiksi Länneksi, trollien temmellyskentäksi. Tämä palsta on vielä siisti joihinkin muihin verrattuna. Chat, s-posti ja pari muuta erikoisosastoa jätettiin uudistuksen ulkopuolelle, ja kai siksi chatissa on edelleen luotsi.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Ateismiin ovat perinteisesti kuuluneet tieteen viimeisimmätkin saavutukset ja kvanttiteoria lomittumisenkin osalta todistaa heidän elämänvalintansa hataruudesta.Kaksi hiukkasta voi olla olemassa eri puolilla maailmankaikkeutta tietoisina toisistaan täten tehden tyhjäksi normaalin ajattelun "asioista."
        _____________________________
        Shrink oli loistava luotsi ja hän ojensi myös minua välillä.

        Vetoat nyt perinteisesti ns. aukkojen Jumalaan, eli kun emme tiedä jotakin (tässä tapauksessa siis syitä kvanttimekaniikaan ilmiöiden syntyyn) vedät johtopäätöksen, että näiden asioiden takana on oltava Jumala (ja ilmeisesti nimenomaan kristinuskon jumaluus?) mutta et kuitenkaan perustellut asiaa millään tavoin. Näkemyksesi onkin enemmänkin toteamus kuin mikään perusteltu kanta.

        Aukkojen Jumalaan vetoaminen on aina toki mahdollista, vaikka tietämyksemme lisääntyykin ja voimme täyttää jonkin tietämyksemme aukon ja samalla kertoa ettei tässä(kään) jumalia havaittu niin aina uudella tutkimuksella on vastassaan uudet arvoitukset.

        Mutta tiede ole mikään vastausautomaatti joka voi jostakin isosta kirjasta katsoen valita sopivan tulkinnan kysymykseen kuin kysymykseen koska uuden edessä niitä vastauksia ei yksinkertaisesti missään ole valmiina.

        Ja joskus jonkin teorian vahvistaminen tai kumoaminen voi olla jopa vuosikymmenien työ, Higgsin hiukkanen on hyvä esimerkki tästä: teoria oli kyllä olemassa mutta teknologiaa teorian vahvistamiseksi ei.

        Tälläkin hetkelläkin on lukuisia vahvistamattomia hypoteeseja joiden ei varmasti saada selville edes meidän elinaikanamme, ei vaikka teoriassa tiedetään kuinka ne voidaan kokeellisesti testata mutta teknologiamme ei ole siihen vain valmis. Näiden hypoteesien joukossa on myös kvanttimekaniikkaan liittyviä hypoteeseja eli mahdottomuus ei ole sekään, että kvanttimekaniikan salaisuudet vielä jonakin päivänä ratkaistaan.

        Te vain usein vaaditte vastauksia heti. Se kertoo ettei olla juurikaan hajulla mitä tieteen tekeminen todellisuudessa on.

        Se ettemme tiedä kvanttimekaniikan tai gravitaation syvintä olemusta ei siis todellisuudessa ole kysymys joka millään tavoin edes sivuaisi kysymystä onko jumalia vai ei.


      • Ja jos nyt haluaisimme kvanttimekaniikasta etsiä jotakin mikä kertoisi meille millainen on maailmankaikkeuden ja jumaluuden suhde niin Wheeler-DeWitt -yhtälö ennustaa ajan olevan maailmankaikkeuden sisäinen ominaisuus eikä tällöin maailmankaikkeuden ulkopuolisella tarkkailijalla olisi mahdollisuutta vaikuttaa maailmankaikkeuden tapahtumiin koska hänelle maailmankaikkeus on stabiili, muuttumaton ja vailla mitään tapahtumia.

        No, eihän tuokaan mitää todista jumaluuksista puoleen eikä toiseen mutta ajatusleikkinä: jumalat voisivat tuon mukaan vaikuttaa maailmankjaikkeuden tapahtumiin vain maailmankaikkeuden sisältä käsin, eivät sen ulkopuolelta.

        Eli jos Wheeler-DeWitt -yhtälön ennuste on oikea se kertoo myös sen missä jumalat asuvat :D


      • a-teisti kirjoitti:

        Vetoat nyt perinteisesti ns. aukkojen Jumalaan, eli kun emme tiedä jotakin (tässä tapauksessa siis syitä kvanttimekaniikaan ilmiöiden syntyyn) vedät johtopäätöksen, että näiden asioiden takana on oltava Jumala (ja ilmeisesti nimenomaan kristinuskon jumaluus?) mutta et kuitenkaan perustellut asiaa millään tavoin. Näkemyksesi onkin enemmänkin toteamus kuin mikään perusteltu kanta.

        Aukkojen Jumalaan vetoaminen on aina toki mahdollista, vaikka tietämyksemme lisääntyykin ja voimme täyttää jonkin tietämyksemme aukon ja samalla kertoa ettei tässä(kään) jumalia havaittu niin aina uudella tutkimuksella on vastassaan uudet arvoitukset.

        Mutta tiede ole mikään vastausautomaatti joka voi jostakin isosta kirjasta katsoen valita sopivan tulkinnan kysymykseen kuin kysymykseen koska uuden edessä niitä vastauksia ei yksinkertaisesti missään ole valmiina.

        Ja joskus jonkin teorian vahvistaminen tai kumoaminen voi olla jopa vuosikymmenien työ, Higgsin hiukkanen on hyvä esimerkki tästä: teoria oli kyllä olemassa mutta teknologiaa teorian vahvistamiseksi ei.

        Tälläkin hetkelläkin on lukuisia vahvistamattomia hypoteeseja joiden ei varmasti saada selville edes meidän elinaikanamme, ei vaikka teoriassa tiedetään kuinka ne voidaan kokeellisesti testata mutta teknologiamme ei ole siihen vain valmis. Näiden hypoteesien joukossa on myös kvanttimekaniikkaan liittyviä hypoteeseja eli mahdottomuus ei ole sekään, että kvanttimekaniikan salaisuudet vielä jonakin päivänä ratkaistaan.

        Te vain usein vaaditte vastauksia heti. Se kertoo ettei olla juurikaan hajulla mitä tieteen tekeminen todellisuudessa on.

        Se ettemme tiedä kvanttimekaniikan tai gravitaation syvintä olemusta ei siis todellisuudessa ole kysymys joka millään tavoin edes sivuaisi kysymystä onko jumalia vai ei.

        Minua ärsyttää tuo täällä esiintyvä todistelutapa joka olettaa todellisuuden olevan aistiemme havaittavissa ja a*b*c*t laatikossa.Siksikin olen tuonut näkyville vaihtoehtoja jotka kyseenalaistavat hihhuliateistien näennäislogiikkaa.Sinua ei tällä tarkoitettu , mutta olet kai huomannut "ilmiön."


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Minua ärsyttää tuo täällä esiintyvä todistelutapa joka olettaa todellisuuden olevan aistiemme havaittavissa ja a*b*c*t laatikossa.Siksikin olen tuonut näkyville vaihtoehtoja jotka kyseenalaistavat hihhuliateistien näennäislogiikkaa.Sinua ei tällä tarkoitettu , mutta olet kai huomannut "ilmiön."

        No, sehän ei ole havaittavissa, todellisuuden perimmäinen luonne.

        Todellisuutta emme voi kuitenkaan arvioida luotettavasti muutoin kuin sen perusteella minkä voimme havaita, sen ulkopuolella on tilaa vain spekulaatioille jos asiaa arvioidaan tiukan tieteelliseltä kannalta.


      • a-teisti kirjoitti:

        No, sehän ei ole havaittavissa, todellisuuden perimmäinen luonne.

        Todellisuutta emme voi kuitenkaan arvioida luotettavasti muutoin kuin sen perusteella minkä voimme havaita, sen ulkopuolella on tilaa vain spekulaatioille jos asiaa arvioidaan tiukan tieteelliseltä kannalta.

        Niinpä niin.Jos tiedemiehet joskus löytävät tien perimmäisen totuuden lähteelle on siellä jo 12 apostolia heitä odottamassa.Sanonta oli professori K.V.Laurikaisen.


      • Niin, kyseessä on K.V Laurikaisen uskonnolliseen elämänkatsomukseen pohjautuva näkemys joka ei tietewnkään perustunut samoihin metodeihin joita hän työssään tutkijana käytti tuodessaan näkemyksiään esiin eli tieteelliseen menetelmään.


      • Myös tieteessä esitetään näkemyksiä joita ei kyetä juurikaan perustelemaan, ne ovat sellaisia heittoja ja irtiottoja, entä jos... Eivät siis välttämättä edes hypoteeseja. Näitä tulee yhtenään ja jotkin niistä ylittävät jopa uutiskynnyksen.

        Äärimmäisen harvoin ne kuitenkaan sen pidemmälle kantavat, useimmiten ne voidaan jo suoralta kädeltä torpata mutta uutisointi näistä on usein harhaanjohtavaa, puhutaan mullistavista teorioista vaikka ne eivät sellaisia ole ja maalaillaan kuvaa kuinka ne voivat muuttaa koko käsityksemme fysiikasta. Tieteelläkin on oma keltainen lehdistönsä, Suomessa Tieteen Kuvalehti ehkä selkeimmin pl. iltapäivälehtien revittelevät artikkelit joissa toimittaja ei ymmärrä lainkaan asiaa josta kirjoittaa.


      • kristitty- kirjoitti:

        Luotseja ei ole näillä keskustelupalstoilla käsittääkseni siksi, ettei Suomi24:llä ole siihen nykyään tarvittavaa tekniikkaa. Täällä oli suuri foorumiuudistus joskus vuoden alussa, myllerrys, jossa systeemejä pantiin uusiksi. Se oli tekninen "uudistus" ennen kaikkea, ja sillä muutettiin palstat sellaisiksi, että niitä voi lukea helposti myös mobiililaitteilla. Näin ainakin jotkut asioita tuntevat väittivät. Siinä rytäkässä monet hyvät toiminnot jäivät pois, eikä niitä saatu takaisin, vaikka ylläpito sitä alussa lupaili. Ylläpito näytti olevan melkoisessa kaaoksessa pitkään. Voi vain kuvitella, mitä kaaosta siellä taustalla oli. Tekniikkaa ei saatukaan toimimaan kunnolla, rahat vähissä...? Nämä palstat jäivät Villiksi Länneksi, trollien temmellyskentäksi. Tämä palsta on vielä siisti joihinkin muihin verrattuna. Chat, s-posti ja pari muuta erikoisosastoa jätettiin uudistuksen ulkopuolelle, ja kai siksi chatissa on edelleen luotsi.

        Tuo foorumiuudistus oli kieltämättä sellainen myllerrys, joka sekoitti paljon. Ennen mobiililaitteella pystyi lukemaan, mutta nyt se vieläkin vaikeampaa. Ainakin minulla ketju hyppää n. 5 kertaa alkuun ennen kuin sitä pääsee lukemaan.
        Spostikin meni sellaiseksi että roskaa tuli n. 100 viestiä päivässä. Sitäkään ei voi siis enää käyttää.

        Muistelen että luotsit luvattiin takaisin. Ehkä tekninen puoli ei sitten onnistunutkaan?

        ”Tämä palsta on vielä siisti joihinkin muihin verrattuna.”

        Niin, kun välillä ylläpito havahtuu hereille ja siivoaa ne pahimmat viestit.


      • kristitty-
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo foorumiuudistus oli kieltämättä sellainen myllerrys, joka sekoitti paljon. Ennen mobiililaitteella pystyi lukemaan, mutta nyt se vieläkin vaikeampaa. Ainakin minulla ketju hyppää n. 5 kertaa alkuun ennen kuin sitä pääsee lukemaan.
        Spostikin meni sellaiseksi että roskaa tuli n. 100 viestiä päivässä. Sitäkään ei voi siis enää käyttää.

        Muistelen että luotsit luvattiin takaisin. Ehkä tekninen puoli ei sitten onnistunutkaan?

        ”Tämä palsta on vielä siisti joihinkin muihin verrattuna.”

        Niin, kun välillä ylläpito havahtuu hereille ja siivoaa ne pahimmat viestit.

        "Niin, kun välillä ylläpito havahtuu hereille ja siivoaa ne pahimmat viestit."

        Olisitpa nähnyt, millainen Ateismi-palsta on ollut jo kuukausia. Pelkkää sekopäistä roskaa ja törkyä palsta täynnä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Normaalit keskustelijat häipyivät sieltä, kun ei siellä voinut puhua edes päivän säästä ilman, että trollit hyökkäsivät siihen esittämään mielisairasta ym. Törkyjen poistattelu olisi ollut turhaa, koska niitä oli palsta täynnä ja koko ajan tuli lisää. Eilen kävin siellä katsomassa, nyt se vaikutti vähän siistimmältä.


      • kristitty- kirjoitti:

        "Niin, kun välillä ylläpito havahtuu hereille ja siivoaa ne pahimmat viestit."

        Olisitpa nähnyt, millainen Ateismi-palsta on ollut jo kuukausia. Pelkkää sekopäistä roskaa ja törkyä palsta täynnä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Normaalit keskustelijat häipyivät sieltä, kun ei siellä voinut puhua edes päivän säästä ilman, että trollit hyökkäsivät siihen esittämään mielisairasta ym. Törkyjen poistattelu olisi ollut turhaa, koska niitä oli palsta täynnä ja koko ajan tuli lisää. Eilen kävin siellä katsomassa, nyt se vaikutti vähän siistimmältä.

        Joskus on vain parempi antaa trollien huutaa aikansa. Väsyvät ne jossain vaiheessa.


    • kristitty-

      No minä olen luterilainen, mutta kaikkia kirkon oppeja en allekirjoita. Tällä palstalla olen käynyt vain harvoin, koska täällä ei ole näyttänyt olevan juuri mitään kiinnostavaa. Jos olen tullut katsomaan ketjujen otsikoita, ne ovat olleet melkein läpeensä jotain homo-aihetta, eikä tuo aihe kiinnosta. Muutkin ketjut ovat olleet lähinnä äärilaitojen vänkäämistä ja tappelua. Siispä olen mennyt pois.

      Tämä päivänpolttava turvapakanhakija-kysymys sen sijaan kiinnostaa, ja koska se liittyy suoraan paitsi suomalaiseen yhteiskuntaan myös kristinuskoon, kirkkoon ja luterilaisuuteen, keskustelut siitä kuuluvat minusta myös tälle palstalle.

      En ole niitä, jotka pelkäävät islamin invaasiota (vaikka syytä varmasti olisi), vaan olen huolissani siitä, että meidän paljolti kristinusko- ja luterilaisuuspohjainen kulttuurimme halutaan sekoittaa ja tuhota, ja että kristinuskon sanoma painuu "maan alle", kun sille ei ole enää tilaa.

      • talkkari-antti

        Turvapaikanhakijoiden jutut liittyvät luterilaisuuteen yhtä paljon kuin Postin rähinät juutalaisuuteen.


      • omasyymme

        Mutta eihän se siitä mene, vaan me olemme itse tuhoamassa kristinusko- ja luterilaispohjaista kulttuuria vähät välittämällä kristinuskosta ja luterilaisesta kirkosta.

        Itse asiassa jos maahan tulee muslimeita, se saattaisi jotenkuten olla sellainen tekijä, joka aikaa myöten saisi ihmiset kiinnostumaan kristinuskosta, mutta pelkään pahoin sitten on liian myöhäistä, koska se tieto kristinuskosta ja luterilaisuudesta halutaan niin kiihkeästi hävittää, eli se on siihen mennessä hävinnyt, kun sen tarvetta esiintyy.


      • omasyymme kirjoitti:

        Mutta eihän se siitä mene, vaan me olemme itse tuhoamassa kristinusko- ja luterilaispohjaista kulttuuria vähät välittämällä kristinuskosta ja luterilaisesta kirkosta.

        Itse asiassa jos maahan tulee muslimeita, se saattaisi jotenkuten olla sellainen tekijä, joka aikaa myöten saisi ihmiset kiinnostumaan kristinuskosta, mutta pelkään pahoin sitten on liian myöhäistä, koska se tieto kristinuskosta ja luterilaisuudesta halutaan niin kiihkeästi hävittää, eli se on siihen mennessä hävinnyt, kun sen tarvetta esiintyy.

        Maa, missä alle 30% uskoo Jeesukseen. Uskoisitteko ennemmin Allahiin?

        Itse en siihen usko, vaan että nykyajan ihminen ei enää usko kaiken maailman jumaliin. Ja kaikkialle maailmaan vaeltaa kansaa kaikista uskontojen maista, ja muistakin, kuten Kiinasta.


      • Tunnustan.oppia

        "No minä olen luterilainen, mutta kaikkia kirkon oppeja en allekirjoita."

        Kertoisitko, mitä Ev.lut.kirkon "oppeja" et allekirjoita? Oletko ollenkaan tutustunut kirkon oppiin, vai luuletko että esim. naispappeus, tai homojen vihkiminen olisi "oppi"?

        Koska tiedät mitä oppeja et allekirjoita, voisitko hieman valaista asiaa, perustellen, mitä ja miksi?

        Ja miksi kuulut kirkkoon jonka oppia et tunnusta? En minä vaan kuuluisi. Tunnustan Ev.lut.kirkon opin, siksi kuulun kirkkoon.


      • ”Pakolaiskysymys” liittyy myös mielestäni hyvin paljon myös luterilaisuuteen. Mikä on kristityn vastuu ja velvollisuus tällaisten suurten asioiden äärellä? Miten me arkipäivässä elämme kristinuskoa todeksi myös näissä turvapaikanhakijoiden, pakolais- ja maahanmuuttajakysymyksissä?

        ”…meidän paljolti kristinusko- ja luterilaisuuspohjainen kulttuurimme halutaan sekoittaa…”

        Tuo on aika kiistanalainen kysymys, onko tuollaista ja mitä se sitten on. Siinä olisikin yhden ketjun aihetta?


      • kristitty-
        mummomuori kirjoitti:

        ”Pakolaiskysymys” liittyy myös mielestäni hyvin paljon myös luterilaisuuteen. Mikä on kristityn vastuu ja velvollisuus tällaisten suurten asioiden äärellä? Miten me arkipäivässä elämme kristinuskoa todeksi myös näissä turvapaikanhakijoiden, pakolais- ja maahanmuuttajakysymyksissä?

        ”…meidän paljolti kristinusko- ja luterilaisuuspohjainen kulttuurimme halutaan sekoittaa…”

        Tuo on aika kiistanalainen kysymys, onko tuollaista ja mitä se sitten on. Siinä olisikin yhden ketjun aihetta?

        Suurista asioista tämän turvapaikanhakija-kysymyksen äärellä ja myös kristityn vastuusta niissä olen keskustellut kanssasi ja kertonut näkemyksiäni aiemmin sen verran paljon, etten rupea enää jauhamaan niitä uudelleen.

        Kirjoitin aiemmin nimimerkillä kris-tit-ty, ja tuolla nikillä keskustelin usein kanssasi syksyllä, mutta muuan ateisti rekisteröi sen toisella palstalla ilmeisesti kiusantekona, enkä voi siis enää käyttää sitä. Käytän nyt tällaista nikkiä.


      • kristitty-
        kristitty- kirjoitti:

        Suurista asioista tämän turvapaikanhakija-kysymyksen äärellä ja myös kristityn vastuusta niissä olen keskustellut kanssasi ja kertonut näkemyksiäni aiemmin sen verran paljon, etten rupea enää jauhamaan niitä uudelleen.

        Kirjoitin aiemmin nimimerkillä kris-tit-ty, ja tuolla nikillä keskustelin usein kanssasi syksyllä, mutta muuan ateisti rekisteröi sen toisella palstalla ilmeisesti kiusantekona, enkä voi siis enää käyttää sitä. Käytän nyt tällaista nikkiä.

        Ai niin, tuo kulttuurikysymys olisi tosiaan ihan oma aiheensa. Voithan tehdä siitä avauksen. Itse en vielä tiedä, kuinka paljon joudan täällä keskustelemaan, en paljoa kuitenkaan.


      • kristitty-
        Tunnustan.oppia kirjoitti:

        "No minä olen luterilainen, mutta kaikkia kirkon oppeja en allekirjoita."

        Kertoisitko, mitä Ev.lut.kirkon "oppeja" et allekirjoita? Oletko ollenkaan tutustunut kirkon oppiin, vai luuletko että esim. naispappeus, tai homojen vihkiminen olisi "oppi"?

        Koska tiedät mitä oppeja et allekirjoita, voisitko hieman valaista asiaa, perustellen, mitä ja miksi?

        Ja miksi kuulut kirkkoon jonka oppia et tunnusta? En minä vaan kuuluisi. Tunnustan Ev.lut.kirkon opin, siksi kuulun kirkkoon.

        Opeilla tarkoitan kirkon virallisia oppeja, jotka on ilmaistu tunnustuskirjoissa ja uskontunnustuksissa. Niitä en ala nyt analysoida, koska se on niin syvällinen ja laaja asia, ettei sellaiseen ole aikaa millään.

        Minusta sellainen ajatus on aika outo, että voisi kuulua johonkin vain jos on samaa mieltä kaikista sen "opeista", mutta jokainen tehköön siten kuin oikeaksi näkee.


    • AliBaani

      Kaikki uskonnot kuuluvat roskikseen. Niitähän ainakin 2000 ja tällöin 1999 on vääräuskoisten.
      Kuka kerkiää väittämään, että juuri minun on se oikea?

      • ihan.ite

        Kukaan ei väitä yhtään mitään. Jokaisen on ihan itse se oikea löydettävä.


      • Sen ”ainoan ja oikean” löytyminen on toisaalta totta ja toisaalta mahdottomuus. Jos alamme pakottaa toinen toisiamme siihen oikeaksi näkemäämme, emme voi olla mutta kuin vihamielisiä ja väkivaltaisia.

        Loputon paradoksi on se, että ”paratiisi” saavutetaan kun kaikki ajattelevat samoin, mutta kuinka saada käännytettyä kaikki?

        Niin, ei ole muuta kuin meidän tulee yrittää parhaamme ja uskoa, että jossain on jotain muuta – Jumalan armon kautta.


      • kjhgftr
        mummomuori kirjoitti:

        Sen ”ainoan ja oikean” löytyminen on toisaalta totta ja toisaalta mahdottomuus. Jos alamme pakottaa toinen toisiamme siihen oikeaksi näkemäämme, emme voi olla mutta kuin vihamielisiä ja väkivaltaisia.

        Loputon paradoksi on se, että ”paratiisi” saavutetaan kun kaikki ajattelevat samoin, mutta kuinka saada käännytettyä kaikki?

        Niin, ei ole muuta kuin meidän tulee yrittää parhaamme ja uskoa, että jossain on jotain muuta – Jumalan armon kautta.

        Nii-in.... "Jumalan armon kautta"
        mutta
        ei herra jumalan armo pelasta ketään!

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


    • tfrölkjhg

      HUOM!!!!

      Tämä on luterilaisuudesta, keskustelijoiden palsta.
      Siis ei luterilaisten palsta!

      • aloittajankommentti

        Ei tässä kukaan sellaista ole väittänyt. Aiheena pitäisi olla luterilaisuus. (Usein juuri lukijat luulevatkin kaikkia luterilaisiksi, vaikka harvemmin täällä esim. on. Kun tietää jonkun olevan jotain muuta, ihmettelee juuri tuota, kun seuraava kommentoija alkaa rähjäämään joko ateistille/jonkin muun uskonnon tai maailmankatsomuksen/jonkin muun kristillisen porukan/edustajan kommentin takia luterilaisille siitäkin sitten jo. Luterilaisten osuus on nimenomaan hyvin vähäinen täällä, suorastaan olematon.


      • näinluinhistoriasta
        aloittajankommentti kirjoitti:

        Ei tässä kukaan sellaista ole väittänyt. Aiheena pitäisi olla luterilaisuus. (Usein juuri lukijat luulevatkin kaikkia luterilaisiksi, vaikka harvemmin täällä esim. on. Kun tietää jonkun olevan jotain muuta, ihmettelee juuri tuota, kun seuraava kommentoija alkaa rähjäämään joko ateistille/jonkin muun uskonnon tai maailmankatsomuksen/jonkin muun kristillisen porukan/edustajan kommentin takia luterilaisille siitäkin sitten jo. Luterilaisten osuus on nimenomaan hyvin vähäinen täällä, suorastaan olematon.

        Sekö on aitoa ja alkuperäistä luterilaisuutta että uskovaiset ja juutalaiset polettiin ja karkotettin jos ei hukutettu!

        siitäkö haluatte keskusteltavan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe