jossain ylhäällä ja pilven päällä. Mä ajattelen, että ovat ihan joukossamme mutta toisessa ulottuvuudessa. Ruumishan on kuollut ja kuopattu tai tuhkattu mutta se energiaruumis on lähellämme.
Mitens te muut ajattelette? Vai ajatteletteko etteivät ole enää missään? Näettekö koskaan kuolleista läheisistänne unta.
Näen usein äidistäni ja isästäni unta, enkä edes ihmettele lainkaan. En edes muista unissa että ovat kuolleet, vaan elän ihan aktiivista elämää heidä kanssaan. Onko se normaalia vai epänormaalia?
Miksi kuolleista puhutaan aina että ovat
24
<50
Vastaukset
- Saranamkatshami
Noh, ovatpahan lähettyvillä :)
- Autuus_ja_ilo_tai_vai
En osaa kuvitella, että vanhempani olisivat jossain taivaassa tai pilven päällä.
Ehkä lapsuudessamme useimmille tarjoiltu uskontoon liitetty ajatus, että vaihtoehtoina kuoleman jälkeen ovat se, että sielumme nousee ylös taivaaseen Jeesuksen luo, ikuiseen autuuteen tai sitten Helvettiin, jonnekin kammottavan syvälle, tulenlieskojen kuumuuteen ja ikuiseen kärsimykseen. - reppuriika
Raamatun mukaan lunastetut (siis sielu ja henki ovat jossain kolmannessa taivaassa) ja ruumis odottaa pukeutumista kirkastettuun muotoon Jeesuksen tullessa takaisin. Pelastumattomat odottavat tuonelassa (maan syvyydessä) ja heidän tuomion ylösnousemus tapahtuu vasta tuhatvuotisenvaltakunnan jälkeen ylösnousemustaan.
Ei ole asiamme enää miettiä edesmenneiden olotilaa. He ovat itse tehneet ratkaisun ja valintansa ja se on Jumalan ja heidän välinen asia.
Nyt on aika pitää itse vaari, minne on matkalla, kun lähtö tulee ja kertoa vielä elossa oleville evankeliumia.
Nämä asiat ovat niin elämän peruskysymyksiä ja en halua asioilla leikitellä, mutta en myöskään tahto niitä vesittää.
Vastaan siis kysyjälle suoraan. Minua ei haittaa mitä mitä minulle vastaat.- Elämää-suurempi-mystery
Olisihan tuo mielenkiintoinen aihe pohtia?
Mutta ei kuulune tähän elämään kenelläkään.
Jättää ne pohtimiset tuonpuoleiseen ja nähdä mille tikapuille pääsee kiivetessään taivaaseen?
En pohdi sen enempää missä poismenneet rakkaani ovat, mutta aina kun joku läheinen kuolee, taivaalleni syttyy uusi tähti.
Neljäkymmentä päivää vainajat pyörivät täällä keskuudessamme, koen jotenkin kovin läheiseksi tuon ajatuksen ja heidän läsnäolonsa silloin, sitten vaan pitää päästää irti ja elämä jatkuu. Kaipaus vain jää jäljelle. Niin kauan kun itse elän ja muistan omaiseni kulkevat he lähelläni, pienissä yksityiskohdissa vilahtavat, vaikken ajattele asiaa sen enempää.
Unissa jos näen poismenneitä, en haluaisi nähdä heitä, unet kertovat jotain, on vain hauska harrastukseni tulkita omia uniani.Itse kuvittelen, että olen käynyt jo kurkistamassa niihin maisemiin, joihin aikanaan lähden elämäni viimeiselle tutkimusmatkalle. En tiedä millaisella tasolla tuo kaunis, kevyt ja lempeän värikäs maisema on. Odotan matkaa levollisin mielin ja ilman minkäänlaista kiirettä. - Saanpas sitten aikanaan nähdä - tai sitten en. :)
- Takaraivonkummitus
Ei ne muualla ole kuin sinun alitajunnassa ja sen myötä öisissä unissasa
- siilimuori3
Kuolleet ovat ylhäällä pilven päällä enkelin hahmoksi muuttuneena ja sieltä tarkkailevat omassa energiassaan meitä maan päällä vaeltavia :). Enkä näe edesmenneistä unia.
- Näkemyksiä-miljardeja
Pari Kanarian matkaa ja monen monta muuta matkaa lentämällä tehneenä, yllä pilvien, en ole huomannut kenenkään istuvan, hyppivän, seisovan tai juoksevan pilvien päällä, en siivet selässä en sukset jaloissa.
Jänniä pumpulimöykkyjä ne pilvet ovat kun ylhäältä päin katsoo.
Että kyllä se taivasten valtakunta, oma valtionsa on jossain paljon ylempänä jos ollakseen?
Eivät ole tähtitieteilijätkään raportoineet, että siellä galakseissa olisi merkittävää liikehdintää, sellaista että siitä pitäisi tiedote järjestää? - ent.siivoojaparka
Välillä ne enkelit aina tulevat kovalla ropinalla alas. Tänään räntänä.
Ei ihan pitänyt vanhan kansan sääennustukset paikkaansa, mutta melkein. Piti olla Matista Mariaan samanlainen ilma. Samanlaista lämmintä, kaunista, aurinkoista ja lumetonta meillä on ollut Matin päivästä tähän asti. Vasta perjantaina näkyy olevan Maria ja eilen alkoi satamaan räntää.
Onkohan sekään heinäkuu sitten lämmin? - Siilimuori3
Näkemyksiä-miljardeja kirjoitti:
Pari Kanarian matkaa ja monen monta muuta matkaa lentämällä tehneenä, yllä pilvien, en ole huomannut kenenkään istuvan, hyppivän, seisovan tai juoksevan pilvien päällä, en siivet selässä en sukset jaloissa.
Että kyllä se taivasten valtakunta, oma valtionsa on jossain paljon ylempänä jos ollakseen?
Eivät ole tähtitieteilijätkään raportoineet, että siellä galakseissa olisi merkittävää liikehdintää, sellaista että siitä pitäisi tiedote järjestää?Nii tai kaikki eivät niitä näe:)
- Siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Välillä ne enkelit aina tulevat kovalla ropinalla alas. Tänään räntänä.
Ei ihan pitänyt vanhan kansan sääennustukset paikkaansa, mutta melkein. Piti olla Matista Mariaan samanlainen ilma. Samanlaista lämmintä, kaunista, aurinkoista ja lumetonta meillä on ollut Matin päivästä tähän asti. Vasta perjantaina näkyy olevan Maria ja eilen alkoi satamaan räntää.
Onkohan sekään heinäkuu sitten lämmin?Wanhan kansan ennusteet eivät enää pidä paikkaansa kiitos ihmisen luontoa tuhoavan toiminnan.
- jää.arvailuksi
Vanha kansa tiesi " jos lunta katolla niin todennäköisesti on ulkohuussinkin katolla " kaupunkissa on vähemmän ulkohuusseja josta voisi todeta.
- EnnustanJuhannuspoutaa
Mökkini ulkohuussin ja sen katon rakensin sellaiseksi, tosi A mallinen ja liukas kuin mikä. Että siitä ei pysty ennustamaan yhtään mitään. Ei pysy vedet ei lumet siinä katolla. Ehkä pakkaslumi hetken aikaa.
- Pimeä.aine
Näkemyksiä-miljardeja kirjoitti:
Eivät ole tähtitieteilijätkään raportoineet, että siellä galakseissa olisi merkittävää liikehdintää, sellaista että siitä pitäisi tiedote järjestää?Mitähän se pimeä aine on? Jos Pimeä aine on toista ulottuvuutta jossa kuolleiden energiaruumiit elävät. Ratkeaakohan pimeän aineen mysteeri koskaan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pimeä_aine
- Valintojenvanki
Aijan maanpäällä voi käyttää kerran eläessään täällä miettimiseen muuhunkin kuin vain siihen että missä ne kuolleet luuraa
- siilimuori3
Ei vain mut muun elämän muassa luonnollisena osana elämän jatkumoa.
- näin-se-on-
Mun kaikki rakkaat kuolleet ihmiset ovat aina jokaheti mun ajatusmaailmassani,
aivan kuin ne olisivat vain toisessa huoneessa tai jossaki käymässä,
he ei kuole koskaan miunulta, niin kauan kuin minä elän,
ilmeisesti sitten kun minä kuolen,
niin elän samoin omien läheiteni mielessä ,- hoit_su
Samoin, mutta ajattelen myös heidät tuonne jonnekin pilvien yläpuolelle istumaan isossa pyöreässä pöydässä. Sieltä he katselee meidän touhuja hyväksyvästi hymyillen☺ystäväni sanoi heidän istuvan Pilvipubissa ja kippistelevän hyvässä sovussa. Minustakin tuo Pilvipubi ajatus on ihan kiva. Jollain tavalla he joka tapauksessa ovat läsnä ikuisesti ja tiukassa paikassa heiltä voi myös pyytää apua♥
- unta.vain
Näin unta että sika söi ikkunan alla punaista lunta.
- röhröh-saparoseisoo
monen naisen sika syö sinisiä pillereitä :D
Normaalia elää olet sinut heille.
Voi joille olla toisin, on hyvä olla henkien kanssa sovussa.- vhimsh
Puhuuhan ihmiset taivaan ukostakin - kun jyrisee ukonilma - lapset aikoinaan sai kovasti pelätä - heittääko juopponarkkien luoma paha julma kaikkivaltias jumala kivellä päähän
vai vaimonsa sateen jumalatar - kuseeko päälle.
On myös uskontoja, joissa on lempeämpi luoja - pienet lapset alustapitäen tutkimattomia tähtiä - keho on yhtä kuin sielu - maahan jää maatumaan takaisin maan aineksiksi kuollut liharuumis - mutta ... oletko koskaan kuullut taivasta ja sen rauhaa haukuttavan
- kyllä kaikki rivous ja rääviys mitä ihmisten pahuuteen tulee - se on täällä maan päällä
- siinä missä hyvyyskin niillä jotka tahtovat hyviä olla kärsivää ihmiskuntaa kohtaan
- siinä tulee esiin vaikka ihmisen luovuuden ja tuhoisuuden välinen ero
- kaikki asiat mitä ihmisen elossa tapahtuu - ei koskaan ole pelkästään omien valintojen seurausta - monilla ihmisillä koskaan ole ollut vapautta valita. Päinvastoin tuntevat ansaan tai loukkuun ajetuiksi itsensä. Luulen jokaisella on oma "enkeli" oma tunne joka aina sanoo mikä on oikein ja väärin oli asia mikä tahansa siis jotka tekevät väärin tekevät sen omaa tuntoa vastaan.
Koska olen nähnyt ja lähimmäiset myös nähneet asioita joita ei voi selittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a647084Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2325833Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,744555Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1063792Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii742956Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662917Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1192620SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het252083Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621937Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2551831