todella niin hienoja? Torni, Presidentti, Kalastajatorppa....?
ootko todennut omakohtaisesti?
Onko ne Helsingin hienoimmat hotellit
26
970
Vastaukset
Eivät.
H.Ulkoapäin olen nähnyt, Tornin edessä kerran pitempään viivähtänyt. Kellarigrouvissa olen 70- luvun alussa syömässä käynyt tuttava oli siellä markkinointipomona. Sinne sai mennä ilman korkkareita ja liehumekkoa, en olisi muuten mennytkään.
Paikka on nykyisin suljettu.Ancelina kirjoitti:
Pilikku johonkin välliin.
"Ancelina"
Ostaisitko geelläsi jonkun toisen vokaalin :)
Vai haluatko pysytellä korppiksena?
luv
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Ostaisitko geelläsi jonkun toisen vokaalin :)
Vai haluatko pysytellä korppiksena?
luv
YH.hunksz
Aina sattuu ja tapahtuu, kun tekee montaa hommaa samaan aikaan.
Saat pitää se g:n itselläsi, otan u:n tuosta luvista :)
Ollaanko sujug, eiku sujut.
YP.Ancelina kirjoitti:
hunksz
YP.n, ettei taas tule ikävää palautetta.
Ancelina kirjoitti:
hunksz
YP."Ancelina"
Hug
YH.
- Ei-suomes-hotelleja
Kyllä ne perinteiset matkustajakodit, retkeilymaja olympiastadionilla ja Hotelli Helga olivat nostalgisia sillai hotelleja kuin nuo mainitut steriilit mitäänsanomattomat kiviläävät joissa sängytkään ei ole jätkän kämpän puulaveria kummempia, kuin venäläisen kolhoosin loppujäänteitä huonoine patjoineen.
Ehkäpä Hotelli Hesperia yökerhoineen ja viereinen Hotelli Intercontinental olivat jokseenkin hotellin tasoisia. Silloin 70- ja 80- luvuilla. Nythän ne on saneerattu pilalle. - kesi.vä
Luulisin, että Kalastajatorppa on elähtänyt. Torni ratsastaa edelleen ex-kuuluisuuksien maineella. L
Kaunis rakennus päältäpäin. Olen käynyt joskus vuosikymmeniä sitten syömässä siellä. Presidentti on sijaintinsa puolesta hyvä, mutta päältäpäin näyttää perushotellilta.
Hakaniemen Strand on varmaan luxusta. Miten lie Katajanokan vankilasta tehty hotelli. Saa nukkua sellissä.
En ole yöpynyt. Omalla tavallaan ovat ja jokaisessa on erilaisia tiloja, joissa voi järjestää erilaisia juhla- ym. tilaisuuksia. Työasioissa jouduin aina välillä osallistumaan hotellien edustustiloissa järjestettyihin tilaisuuksiin. Ihan tuoretta tietoa ei minulla ole, koska yksityisesti ei ole ollut juurikaan tarvetta vierailla niissä.
Tornissa on erilaisia tiloja erilaisten tilaisuuksien järjestämiseen ja vanhaan hotelliin liittyy tietynlaista luksusta. - Tornin ylimmässä kerroksessa olevan salin ikkunoista näkee koko Helsingin yli, vaikkei ihmisillä yleensä olekaan siellä kiikareita mukanaan.
Sain muutamia kutsuja sinne viime vuosisadalla. - Yhdestä tilaisuudesta jäi hauska muisto: tervetuliaiskoktailissa oli tikun päässä raa'asta perunasta vuoltu pariisinperuna. Arvokkaat herkuttelivat herrat eivät tunnistaneet raa'an perunan makua, eivätkä uskoneet sanomaani ennenkuin saivat henkilökunnan edustajalta tiedolle vahvistuksen. Raaka peruna maistuu hyvälle vaikka koktailtikun päässä. ;)
Kalastajatorpalla en ole käynyt pitkiin aikoihin kuin kerran terassilla. Paikassa oli viime vuosisadalla mielestäni hieman nuhruinen leima. Toivottavasti ovat kiillottaneet ja kunnostaneet upeassa paikassa sijaitsevaa viehättävää hotellia.
Presidenttikin alkaa olla jo ikääntynyt, mutta palvelu pelaa hyvin ja henkilökuntaakin näkyy olevan riittävästi myös luksuspalveluun.
Kaikissa mainituissa hotelleissa on erilaisia hotellihuoneita ja sviittejä.
Myös Intercontinental ja Hesperia ovat ainakin aikoinaan olleet kohtuullisen hienoja ja monipuolisia.
Itse en keksi yhtään syytä suosittella mainittuihin hotelleihin majoittumista kenellekään omalla kustannuksellaan matkustavalle, ellei hotelleilla sattuisi olemaan joitain supertarjouspaketteja viikonlopun viettäjille. - Turussa ja Tampereella olen hyödyntänyt sellaisia itsekin.- ö-Öö
Mainiten,
Tornin yläpaarin miesten vessasta käsittääkseni maan parhaat maisemat. Miten lie naisten vessassa, en tiedä. Ihan ok hotelli asustella, mun mielestä muutenkin.
=DW= - O-Orvokki
Pääseekö yleisö vapaasti sinne Tornin tornin huipun ylimpään kerrokseen?
Maan parhaita maisemia katselen oman kotitaloni kattoterassilta, 10. kerroksessa. Tallinnaa ei sieltäkään näy, ei ainakaan tavallisilla kiikareilla. - ö-Öö
O-Orvokki kirjoitti:
Pääseekö yleisö vapaasti sinne Tornin tornin huipun ylimpään kerrokseen?
Maan parhaita maisemia katselen oman kotitaloni kattoterassilta, 10. kerroksessa. Tallinnaa ei sieltäkään näy, ei ainakaan tavallisilla kiikareilla.Asiakkaat pääee.
Muistin mukaan olen yläkerran paarissa käynyt vaivattomasti kävelemäällä hotellin ulko-ovesta. Ikinä en ole ollut/käynyt hotellissa, missä ovella vaadittaisiin henkilöllisyystodistust tms. Siis paariin mennessä ehkä alaikäisiltä kysellään. Sen sijaan aika täyteenkin paariin pääsee, jos on hotellin asiakas.
=DW= - O-Orvokki
ö-Öö kirjoitti:
Asiakkaat pääee.
Muistin mukaan olen yläkerran paarissa käynyt vaivattomasti kävelemäällä hotellin ulko-ovesta. Ikinä en ole ollut/käynyt hotellissa, missä ovella vaadittaisiin henkilöllisyystodistust tms. Siis paariin mennessä ehkä alaikäisiltä kysellään. Sen sijaan aika täyteenkin paariin pääsee, jos on hotellin asiakas.
=DW=Muistelin, että se tornin ylin huippukerros olisi ollut yleensä suljettuna ja avoinna vain järjestettyjen tilaisuuksien aikana.
Muistan, että jossain ulkomailla tarkistettiin ennen hisseille pääsyä, että asuu hotellissa. Kun ihmettelin asiaa, sanoivat, että muuten turistit valtaisivat ylimmän kerroksen näköalaterassit maksamatta mitään hotellille.
Maailma muuttuu tietysti kaiken aikaa, ja aina vaan suurempi osa muistikuvistani alkaa olla jo historiaa. ;) - Sotakomissiokeskus
Aikanaanhan Torni oli rys-neukkareidenkin hallussa ja kun he poistuivat, oli seinät ja kaikki miinoitettu salakuuntelulaitteilla kuin hotelli Viru Tallinnassa.
Muistelen, että neuvostoliittolaisten arkistokätköjä löytyi aika ajoin milloin mistäkin, jopa ilmastointikanavista.
WIKI-kirjoittanut:
"Talvisodan aikana hotellin täyttivät ulkomaiset toimittajat. Vuosina 1941–1944 hotelliin oli majoittunut Wehrmacht.[4] Liittoutuneiden valvontakomission neuvostoliittolaisvaltuuskunta oli majoittautunut Torniin vuosina 1944–1947. Kun neuvostoliittolaiset poistuivat, hotelli oli siivottomassa kunnossa ja kalusteita hajotettu.[4]
Tornin ritarit -nimisen gastronominen veljeskunta perustettiin 1949 välittämään gastronomian perustietoja Torni-lehdessä sekä kirjoissa.[5]
Hotellin 10. kerroksessa sijaitseva kabinetti Kymppi oli muutaman vuoden ajan 1950- ja 1960-luvuilla omalaatuisen, helsinkiläisten boheemien muodostaman "Tornin jengin" kokoontumispaikka. Ryhmän keskushenkilö oli tietokilpailumies Tauno Rautiainen ja muina vakiojäseninä olivat iskelmälaulaja Olavi Virta, elokuvaohjaaja ja -käsikirjoittaja Aarne Tarkas, musiikkiohjelmien juontaja Jaakko Jahnukainen ja huimapäisistä tempuistaan tunnettu Apu-lehden toimittaja Matti Jämsä. Jäsenilleen "Tornin jengin" kokoontumiset toivat sisältöä tyhjiin iltapäiviin, mutta samalla ne olivat äärimmäisen kuluttavia runsaan alkoholinkäytön vuoksi. Ryhmän yhtenä kirjoittamattomana sääntönä oli, että vaikka alkoholia juotiin paljon, se ei saanut näkyä ulospäin. "Tornin jengi" hajaantui 1960-luvun alussa, ja esimerkiksi Jaakko Jahnukainen lopetti alkoholin käytön kokonaan. Rankka tyyli ehti vahingoittaa ryhmän vakiojäsenten terveyttä kuitenkin niin, että kukaan heistä ei saavuttanut 60 vuoden ikää. Tauno Rautiainen kuoli vuonna 1962 vain 50-vuotiaana.[6]""
- ö-Öö
Kaikissa hotelleissa yleensä huoneessa sänky.
Sängyissä eroja. Muut erot riippuvat tietenkin, mitä haluaa. Aika paljon tullut majailtua hotelleissa, suomessakin. Eipä se tosiasiassa nukkumiseen vaikuta, onko pienopaari tai livreepukuinen palvelija. Jos haluaa nukkua, äänieristys, sängyn laatu, vuodevaatteiden puhtaus, tollaset asiat päällimmäisiä.
Yks "hienoimista hotelleista, missä olen yöpynyt on Hotelli Skatta. En ehkä kaikissa tsadin hotelleissa ole yöpynyt, monissa kylläkin. OK, se merimieshotelli, oikeastaan majatalo päällisin puolin hyvin vaatimaton. Mutta erinomainen sijainti, rauhallisella paikalla, hyvät sängyt, ei turhuuksia. Edullinen, hyvin varustetut huoneet.
Tuli mieleen. Tarkoittikohan aloittaja loppujenlopuksi sanalla "hieno" kallista? Jos tarkoitti, Skatta ei ole se, mitä hakee.
=DW=- O-Orvokki
Ilves Tampereella tarjosi uutena hotellina aikoinaan laatua ja vähän luksustakin. Annoin äitini 60-vuotislahjaksi hänelle operettiteatterimatkan Tampereelle. Matkustimme kolmistaan äidin ja sisareni kanssa. Kun soitin varausta Ilvekseen, tarjosivat meille yhden hengen huoneen jokimaisemalla, jossa sijasivat meille myös vuodesohvan yöksi. - Oli muuten hyvä hinta-laatu -suhde aikoinaan.
Nuorempi sisareni oli matkustellut vähemmän, ja muistan, miten innostunut hän oli "kaikesta luksuksesta" hotellissa ja sen ravintolassa. Mm. se, että lämmintä ruokaa meille tarjoiltaessa tarjoilijat nostivat lautasillamme olleet kauniit hopeanhohtoiset kuvut täsmälleen samaan aikaan pois, sai sisareni silmät pyöristämään ja hymyn kohoamaan huulille.
Viime vierailulla jäin miettimään, että eikö ravintolalla ollut riittävästi kysyntää, kun vaikutti siltä, että ravintola olisi korvattu pizzerialla tms. - Kohtuullisen hyvää ruokaa tarjoilivat kuitenkin.
Rosendahlissa olen yöpynyt useammin työmatkoilla ja jossain Cumulus-hotellissa yksityisesti. Särkänniemessä, lähellä Sara Hildénin taidemuseota, olevan hotellin nimeä en muista. O-Orvokki kirjoitti:
Ilves Tampereella tarjosi uutena hotellina aikoinaan laatua ja vähän luksustakin. Annoin äitini 60-vuotislahjaksi hänelle operettiteatterimatkan Tampereelle. Matkustimme kolmistaan äidin ja sisareni kanssa. Kun soitin varausta Ilvekseen, tarjosivat meille yhden hengen huoneen jokimaisemalla, jossa sijasivat meille myös vuodesohvan yöksi. - Oli muuten hyvä hinta-laatu -suhde aikoinaan.
Nuorempi sisareni oli matkustellut vähemmän, ja muistan, miten innostunut hän oli "kaikesta luksuksesta" hotellissa ja sen ravintolassa. Mm. se, että lämmintä ruokaa meille tarjoiltaessa tarjoilijat nostivat lautasillamme olleet kauniit hopeanhohtoiset kuvut täsmälleen samaan aikaan pois, sai sisareni silmät pyöristämään ja hymyn kohoamaan huulille.
Viime vierailulla jäin miettimään, että eikö ravintolalla ollut riittävästi kysyntää, kun vaikutti siltä, että ravintola olisi korvattu pizzerialla tms. - Kohtuullisen hyvää ruokaa tarjoilivat kuitenkin.
Rosendahlissa olen yöpynyt useammin työmatkoilla ja jossain Cumulus-hotellissa yksityisesti. Särkänniemessä, lähellä Sara Hildénin taidemuseota, olevan hotellin nimeä en muista."teevee"
Väännä, väännä ÖÖ, OO.
Nuku, nuku pummi-lintu.
H.- aloittttaja
Skattako oli se merimieshotelli?
Kyllä minua pahoin epäilyttää hotellien siisteys ja muu sellainen. rahaa kyllä huolivat. esim. eräässä luksus(muka) hotellissa oli petauspatjan alla käytettyjä kortsuja ollut..
Kertoo siivouksen tasosta. - kumi-on-myös-huvi
kortsut valmiina, käytetytkin, kertoo että hotelli panostaa asiakkaiden viihtyvyyteen
"teevee"
Väännä, väännä ÖÖ, OO.
Nuku, nuku pummi-lintu.
H.- O-Orvokki
Mieluummin nukunkin kuin ryhtyisin kaltaiseksesi palstahäiriköksi, jolla ei taida olla yleensä mitään järjellistä sanottavaa. Vai onko?
Jos on ollut, voisit vaikka linkittää tänne ne mielestäsi järjelliset kirjoituksesi, jotta minä ja ehkä joku muukin voisi lukea niitä. Viime aikoina olen e.m. syistä sivuuttanut useimmiten tekstisi niitä lukematta. O-Orvokki kirjoitti:
Mieluummin nukunkin kuin ryhtyisin kaltaiseksesi palstahäiriköksi, jolla ei taida olla yleensä mitään järjellistä sanottavaa. Vai onko?
Jos on ollut, voisit vaikka linkittää tänne ne mielestäsi järjelliset kirjoituksesi, jotta minä ja ehkä joku muukin voisi lukea niitä. Viime aikoina olen e.m. syistä sivuuttanut useimmiten tekstisi niitä lukematta."O-Orvokki"
Niin.
Ehkäpä ei pitäisi tsättäillä tunnista toiseen.
H.
- bessie-
Fabian on mielestäni hieno, siitä on omakohtaista kokemusta sen verran, että olen käynyt 'kyläilemässä' ja jalkojani lepuuttamassa sukulaisteni huoneessa.
Uudesta Kämpistä ei ole omakohtaista kokemusta. Lapsenlapsi vastasi kun kysyin, että oli siellä aika hienoa, mutta ei nyt mitenkään niin hirveen hienoa. Tiedä sitten mihin mielessään vertasi, vai olisinko virittänyt hänelle liiallisia ennakko-odotuksia. Minusta se varmaan olisi tosi hieno, sillä pidin vanhaakin Kämppiä upeana. - KahvilleKämppiinKö
Mikä ja missä on Fabian?
Lähdetään syömään Kämppiin
tai ainakin kahville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a435003Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant2034478Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,364184Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K903515Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1403335- 2162803
Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii662801Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1012449Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,1092277Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3711946