Keinusta kriisiin

koti-kiusattu

Tuulella eiole ystävää ,ei ainakaan meiän huushollis ,voi herran pojat sitä ujellusta ja kaatuneitten porakaivojen määrää .
Yhreskin ylämäes tuli vihkivala mieleen ,niin ylä kuin alamäessäkin pitää tuupata mut tunsinko vaimon auttavan kären sierettyneellä takamuksellani ? en tuntenut .
Muutenkin on saavutetut edut huonontuneet pelkkiä leikkauksia nykyään ,aamullakin oli jukurttipurkki avaamatta ,itte sain avata ja mustikat joukkoon varistella.
Joku ruattalainen nikki kyseli kotikiusatun alkuperää paitsi et se on mun elämästä imurin ja hellan välistä niin on anonyymit kotikiusatutkin pikkasen vaikuttaneet.
Joku rohkea toinenkin vois kertoo oman valintansa taustoja ,siel vois olla hyviä tarinoita.
Aina kun kuulee kaunista musiikkia häpee omaa laiskuttaan ku ei opetellut tanssaamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=vauo4o-ExoY
Täs ketjus ei riimittelijöitä potkita päähän .

69

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin olen jo viikon lämmittänyt saunan joka ilta, hyvä se on valmiille mennä.
      Tulisi se varaaja vaikka heti huomenna.
      Mielellänihän minä saunankin lämmitän, lämpimät kädet auttavat niin usein, monissa päivän puuhissa.
      Mehän tanssitaan vaikka ei osattaisikaan.

https://youtu.be/2XLPLttEKhs

• henrjii

mäkin haluaisin valmiiksi lämmittetyyn saunaan
        Kaks piikoo kävelj saanan ohi, jota renki olj lämmittelemässä.
        - Halluukkone tytöt kylppee? huus renki, johon piijat takas: - Ee aenakaa sellaselta, joka ei ärree ossoo sannoo!!

• henrjii kirjoitti:

mäkin haluaisin valmiiksi lämmittetyyn saunaan
        Kaks piikoo kävelj saanan ohi, jota renki olj lämmittelemässä.
        - Halluukkone tytöt kylppee? huus renki, johon piijat takas: - Ee aenakaa sellaselta, joka ei ärree ossoo sannoo!!

Siellä olisi saunassa lämmintä vieläkin, jouduin käymään uudestaan, kun nuoren herran ulkoilunsa jälkeen vein. Nyt on tosi lämmin olo.

• henrjii

• henrjii kirjoitti:

jos oli vähän lyhempi matka, niin lähtisin heti, mutta sauna taitaisi olla jo jähtynyt jos täältä asti tarttaisin https://www.youtube.com/watch?v=XWez2ZY1Aio&list=RDXWez2ZY1Aio

Lämmitän mie saunan huomennakin.

• Tuli sun boilerista ja saunasta vanha juttu mieleen kun velipojan vävy meni maalaissaunaan ja eihän siellä voinut ittiään pestä ku suihku puuttui.
        Melkein kärestä pitäen piti opettaa pesuvadin ja veden lantraamisen salaisuus ,kyllä meitä pappeja nauratti .

• koti-kiusattu kirjoitti:

Tuli sun boilerista ja saunasta vanha juttu mieleen kun velipojan vävy meni maalaissaunaan ja eihän siellä voinut ittiään pestä ku suihku puuttui.
        Melkein kärestä pitäen piti opettaa pesuvadin ja veden lantraamisen salaisuus ,kyllä meitä pappeja nauratti .

Voi niitä kaupunkilaisia, aina saa olla neuvomassa.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Tuli sun boilerista ja saunasta vanha juttu mieleen kun velipojan vävy meni maalaissaunaan ja eihän siellä voinut ittiään pestä ku suihku puuttui.

Ennen suihkua oli vanhan mökin saunassa sellainen pönttö, joka pujotettiin kiukaasta lähtevään savutorveen, siis kivien päälle.
        Siinä vesi hyvin kuumeni.
        Nyt se sama pönttö valjastettiin uuteen saunaan. Toimii.

• Jäin aikoinani Ainolassa vierailun jälkeen miettimään, että oliko Jean Sibelus luova keksijä monellakin alalla. Ainolan saunaan saa veden juoksemaan kaivolta lautakourua pitkin, kun kaataa veden kouruun kaivolla. Kaivo on varsin lähellä saunaa. - Joitain muitakin elämää helpottavia asioita näkyi olevan siellä, vaikken enää muista millaisia.

Ehkä pitäisi poiketa Ainolaan taas joskus lähiaikoina. Harmi, että nykyään maalaisserkkuja ei juurikaan ilmesty enää opastettaviksi, ja toisaalta pääkaupungin seudulla on niin paljon nähtävää.

• eppu2

Mulla ei ole ongelmaa noiden saavutettujen etujen kanssa.
      Se on vaan siinä, mitä itse viitsii tehdä.
      Olen kertonut joskus, että tuo Eppu oli se minun edellinen kissa ja se 2 on sen takia, kun pelkkä Eppua ei saanut, oli jollain jo.

• henrjii
      • Sanoppa henkka muuta ,kun näkee eressään 2km suoran ja ojanvarren heinät mitkä painautuu maata vasten.
        Silloin tietää et on lujan eressä kun nopeusmittari painuu alaspäin ja reiret huutaa näkkileipää ,sellastakin miettii et onko järkee?
        Huomenna taas olen siel tyhjiä tölkkejä noukkimassa ojanpientareilta .

• eppu2

Kuulehan Henrjii, usein Sinun kommenttisi saa hymynkareen huulille.
        Sinunlaisiasi täällä juuri tarvitaan.

• kesi.vä

Otanpa kirjaimellisesti tuon "tuulella ei ole ystävää". Nimittäin minä tykkään tuulista, suorastaan rakastaan varsinkin syysmyrskytuulta, kunhan pääsen tyrskyjä katsomaan silloin.

https://www.youtube.com/watch?v=TEZgR_yM1XI

• Entäs fillaroires vastatuuleen ?
        Mulla on samanlainen harrastus ,tykkään katella tuolta juutuupista noit luonto katastrofi leffoja .
        Mahtava voima pääsee irti ku luonto pillastuu ,maanvyöryt ,tulvat ja hyökyaallot tekee mitä lystää .

• henrjii

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Entäs fillaroires vastatuuleen ?
        Mulla on samanlainen harrastus ,tykkään katella tuolta juutuupista noit luonto katastrofi leffoja .
        Mahtava voima pääsee irti ku luonto pillastuu ,maanvyöryt ,tulvat ja hyökyaallot tekee mitä lystää .

Viime viikolla sain tuta vastatuulen fillaroidessani ja sain kaupanpäälle vielä vihmasateen. Koville se otti, maitohapoille meni jalat, mutta naama tykkäs, sade oli niin pistävää, kuin olisi akupuntuuria saanut.

https://www.youtube.com/watch?v=hcgfZlDo4Ls

• Heikunkeikku

Iltaa täältä!
      Mä vähä kuule luulen, että sun nimimerkkisi on pientä juksausta. :) Niinku mun mieheni aikoinaan, kun oltiin koirien kans lenkillä ja työkaverit pysähtyi autolla viereen ja kysyivät, josko mies lähtis lauantaina yhdistyksen huvilalle saunomaan. Mies laittoi käsivarren mun olkapäille ja vastas niille, että täytyy ensteks neuvotella hallituksen kanssa. Jos hallitus antaa luvan (ja katsoi mua), niin voisi sitä sitte. Usein leikillään puhui vastaavaa ja mua pisti vihaksi.
      Tulin valinneeksi mun nimimerkin ex tempore ja sitten se vaan jäi, kun en viitsinyt vaihtaakaan.
      Ei se haittaa, vaikka et tanssia osaakaan. Minäkin kuule esitin oikein yleisölle Jorma Uotisen kanssa tanssiesityksen, Jorma balettitamineissaan ja minä en. Hän tanssi kuin tuli takapuolessa. Minun jalkani olivat tiiviisti lattiassa kiinni. Kuin naulittuna. Pientä huojuntaa kehoni liikahteli, mutta jalat olivat liikkumatta. Meni se niinkin ihan yes :)
      JOS kuitenkin alat tanssahtelemaan, niin ei kannata mennä mitään kuviotanssia, jossa monta tekee samoja liikkeitä. Käy muuten näin ku täs linkin tanssis.
      https://www.youtube.com/watch?v=-KMED_jwJkY

• Jos ei askeleet sekaannu niin ainakin ympyrät ,joltain
        Mä olen nyt ku tuntemattoman hietanen ,klapul päähä lyätty , jos ei haluu olla ja kirjottaa lirkkuketjus niin on kiusaaja.
        Jotenkin ihmettelen kun itte hunksi heittäytyy uhriksi , ei lopu kummat kuulumasta .
        Mulla on aina ollut se tapa et ,vastaan niin kuin mulle kirjotetaan ja aion jatkaa lupia kyselemättä .

• entinenmiäs
      • kesi.vä

Olette kyllä hyviä löytämään noita videoita. Heikulta ja entiseltä mieheltä viimeisimmät.

• entinenmiäs

• eppu2

• kylmätotuus

Saavutetut edut ovat historiaa.
      Tyydy siis koti-kiusattu siihen, että itse saat safkasi laittaa, sinä pilalle hemmoteltu tapaus!

Vihkivalassakin nainen lupaa jeesata vain ala-ja myötämäessä. Ylämäessä mies saa pärjätä omillaan. Takautuvasti sääntö koskee kaikkia liittoja, jotka on solmittu viime vuosisadalla tai sen jälkeen.

Minulle suositeltiin Teräsbetonin musiikkia ja tottakai otin neuvosta vaarin ja kuuntelin bändin tuotantoa.

Seuraava biisi sopiikin aiheeseen, siis menetettyihin etuihin. Nyt loppuu orjuutus ja äijät saavat tuntea sen nahoissaan.
      Turhaa on Jarkonkaan enää uhota orjattaresta ja miehisyydestään. Romutettu on sellaiset käsitykset lopullisesti.

En viitsi jatkaa enempää aiheesta, mutta laulakoon Jarkko kamuineen vielä biisinsä.

https://www.youtube.com/watch?v=LOVdQ0Z_Rxg

• kylmätotuus

Sieltä korokkeelta mies tippuu alas ennen aamunkoittoa, jos erehtyy tekemään tietyn virheen.

Neliveto loppuu oitis ja rypäleet kutistuvat rusinoiksi. Yhden miehen nainen kimpaantuu, eikä armoa tunne.

Tuo tumma mies kottikärryineen tuli tietenkin noutamaan sinua vankkureistapudonnutta vapauteen.

• kylmätotuus

• Tänään oli keskinäisen ystävyyren ja avunannon päivä ,mä tiputin tipat vaimon silmiin ja se neuvoi miten se tehrään ,yhres nää hommat sujuu .
      Tuol ulkoa istues ja kukkia nyppies ajattelin josko papukaijan ostasin ja puhumaan opettaisin.
      Oikein turun murteella kaija pulputtais ,ei kai semmosen opettaminen montaakaan päivää kestä?

• No jo on hyvä palvelu siellä, kyllä minun on ihan itse tippani tiputeltava, myös silmiin.
        Minä etsin tänään suurennuslasin avulla kasvimaalta kasvustojen alkuja. Huonolta näyttää, vain sipulit ja kesäkurpitsat ovat ns. pinnalla.
        Farkut vaan likaantuivat, kun mullassa konttasin.
        Kyllä se papukaija viikossa oppii kaikki Matin ja Tepon laulutkin, kun pistät cd:n soimaan.

• Ancelina kirjoitti:

No jo on hyvä palvelu siellä, kyllä minun on ihan itse tippani tiputeltava, myös silmiin.
        Minä etsin tänään suurennuslasin avulla kasvimaalta kasvustojen alkuja. Huonolta näyttää, vain sipulit ja kesäkurpitsat ovat ns. pinnalla.
        Kyllä se papukaija viikossa oppii kaikki Matin ja Tepon laulutkin, kun pistät cd:n soimaan.

Tää ei oo mikään merimiesjuttu ,usko tai älä .
        Tänään iltapäivällä meiän pihaan tupsahti oikein musta Rudolf ,niin arapin näkönen kuin ihminen olla voi ,etten sanoisi ,ukko mustalainen itte ,kuten lapsena sanottiin.
        Eikä siinä vielä kaikki ,sillä oli kottikärryt työnnössä ,pitkämusta ihonen ukko shotseissa ilman paitaa seisoo kottikärryjen aisojen välissä ja kattelee kysyvästi ympärilleen.
        Tervehrin tietysti niin kuin äiti on opettanu mut vierasta murretta sielt tuli ,
        ei mittään hämminkiä ,laitettiin paperossiks ja ruvettiin kansainvälisiksi smoo tolkin puhujiks .
        Sen verran sain kyseltyä et Israelist oltiin ja vieraana saman tien jossain talossa , sitä en ymmärtänyt mitä ne kotturit merkkas ,jos näen sen ukon jossain pihassa seistä hojottavan niin meen asukkailt kyl kysymään niitten kottikärryjen arvotuksen .

Tää ei oo mikään merimiesjuttu ,usko tai älä .
        Tänään iltapäivällä meiän pihaan tupsahti oikein musta Rudolf ,niin arapin näkönen kuin ihminen olla voi ,etten sanoisi ,ukko mustalainen itte ,kuten lapsena sanottiin.
        Eikä siinä vielä kaikki ,sillä oli kottikärryt työnnössä ,pitkämusta ihonen ukko shotseissa ilman paitaa seisoo kottikärryjen aisojen välissä ja kattelee kysyvästi ympärilleen.
        Tervehrin tietysti niin kuin äiti on opettanu mut vierasta murretta sielt tuli ,
        ei mittään hämminkiä ,laitettiin paperossiks ja ruvettiin kansainvälisiksi smoo tolkin puhujiks .
        Sen verran sain kyseltyä et Israelist oltiin ja vieraana saman tien jossain talossa , sitä en ymmärtänyt mitä ne kotturit merkkas ,jos näen sen ukon jossain pihassa seistä hojottavan niin meen asukkailt kyl kysymään niitten kottikärryjen arvotuksen .

Joudun hetken miettimään, uskonko vai en.
        Vaan koska et ole ikinä minua narrannut, niin vastaan: uskon tarinaan.
        Ehkä hämmästyisin jos meidän pihaan tuollainen kärryntyöntäjä ilmestyisi. Voisin pyytää tyhjentämään kompostin, olis kärryilleen käyttöä.
        Kummankohan toivoisin voittavan, Irlannin vai Ruotsin, jään miettimään.

• entinenmiäs
        Ancelina kirjoitti:

No jo on hyvä palvelu siellä, kyllä minun on ihan itse tippani tiputeltava, myös silmiin.

Kyllähän noita tippoja tiputtelis, mutta kun joutuu vielä pyllynkin pyyhkimään;(

Minulla jo punajuuret viiden sentin taimella, eikä porkkanat paljon häviä, käykö katteeks;) Kasvihuoneessa pari kolkytsenttistä kurkkua, huomenna meinaan toisen syödä. Salaatin lehdet kämmenen kokoisia, muutaman panin suuhun kastelukierroksella. Mutta mitähän noille tomaateille keksis, että saisi edes suurimman osan kypsiksi ennen syksyä ja ettei taas tulisi latvamätää.

• entinenmiäs kirjoitti:

Kyllähän noita tippoja tiputtelis, mutta kun joutuu vielä pyllynkin pyyhkimään;(

Minulla jo punajuuret viiden sentin taimella, eikä porkkanat paljon häviä, käykö katteeks;) Kasvihuoneessa pari kolkytsenttistä kurkkua, huomenna meinaan toisen syödä. Salaatin lehdet kämmenen kokoisia, muutaman panin suuhun kastelukierroksella. Mutta mitähän noille tomaateille keksis, että saisi edes suurimman osan kypsiksi ennen syksyä ja ettei taas tulisi latvamätää.

Olen pyyhkinyt ja pessyt pyllyä yli 30 vuotta, nykyisin taas myös vaippoja vaihdellen.
        Joten samankaltaisia on puuhat meillä.

Vähän olen kade, ellet nyt laittanut lisiä noihin mittoihin mukaan.
        Mutta vielä ne kasvavat minunkin taimeni, luotto on luja.
        Luovuin tomaattien kasvattamisesta, juuri sen takia, kun eivät tahtoneet ehtiä kypsyä ennen syksyn tuloa.

Jos hetken jaksaisin katsoa jalkapalloa, Belgia-Italia pelaavat.

• kylmätotuus
    • Aikainen herätys, pientä puuhastelua, pesukone pyörittää pyykkejä, aamukahvi piristää, ei pullaa tänään.

Kaunis on kotimaani varhain kesäaamuna.

https://youtu.be/7ctzhy7r-FI

• O-Orvokki

Koti-kiusattu

Kertoisitko millainen on kaatunut porakaivo ja miten sellainen kaatuu?
      Kuinka monta sellaista sinulla on omalla tontillasi?

• O-orvokki ,lämmin kiitos sinulle ,vihroinkin joku lukee ajatuksen kanssa höpinöitäni .
        Niin ne kaatuneet porakaivot ,nehän syntyy yleensä suurien luonnonvoimien myllertäessä .
        Porakoivohan on pitkä reikä joka on y leensä isompi kuin läpi ,siihen reikään katsoessahan näkyy läpi eli reikä on isompi .
        Nämä pienemmiksi pätkiksi muuttuneet pitkät reiät on itseasiassa erittäin kysyttyjä aihioita tienalitus porauksia tekevissä firmoissa ,se valmis reikä on helppo sujauttaa tienali ja pätkäistä liiat pois .

O-orvokki ,lämmin kiitos sinulle ,vihroinkin joku lukee ajatuksen kanssa höpinöitäni .
        Niin ne kaatuneet porakaivot ,nehän syntyy yleensä suurien luonnonvoimien myllertäessä .
        Porakoivohan on pitkä reikä joka on y leensä isompi kuin läpi ,siihen reikään katsoessahan näkyy läpi eli reikä on isompi .
        Nämä pienemmiksi pätkiksi muuttuneet pitkät reiät on itseasiassa erittäin kysyttyjä aihioita tienalitus porauksia tekevissä firmoissa ,se valmis reikä on helppo sujauttaa tienali ja pätkäistä liiat pois .

Ystävä hyvä, kun mielestäni tuossa ei ollut mitään outoa, aivan ymmärrettävä menetelmä.
        Mietin enemmänkin vinttikaivoja, mihin se sijoitetaan, ellei ole vinttiä ja ehdottomasti sellaisen kaivon haluaa.
        Ei meidänkään vintillä ole kaivoa, täytyy suunnitella tarkkaan, paikka ja sekin vielä, että nouseeko vesi niin ylös. Auttaako pajunvitsalla katsominen, onko luotettava menetelmä? Pitääkö olla tuore, tämän kesän pajunoksa vai vanhempaa kasvua?

• Vinttikaivo ,tosiaan sehän oli maseudulla yleinen kun oli kaksi vooninkinen rakennus .
        Tosin kaupunkeissa ei ollut vinttikaivoja kun sielläoli vesiposteja , sinänsä harmillista jos kirje oli kosmos kynällä kirjoitettu ,teksti oli äärimmäisen haastavaa luettavaa .
        Luulisin et maaseudun vinttikaivot oli suosittuja kun sähköistys oli huonoa ja omalla voimalla tuleva vesi mahdollisti suihkut .
        Ton kaivon sijoitus mietityttää ,maaseudulla sen voisi laittaa navetan ylisille tai karjakeittiöön ,häätää vaan lehmät hellan äärestä pois.
        Kaivon katsonnassa on rautakanki ja kompassi lyömätön yhdistelmä , kokeilisit joskus.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Vinttikaivo ,tosiaan sehän oli maseudulla yleinen kun oli kaksi vooninkinen rakennus .
        Tosin kaupunkeissa ei ollut vinttikaivoja kun sielläoli vesiposteja , sinänsä harmillista jos kirje oli kosmos kynällä kirjoitettu ,teksti oli äärimmäisen haastavaa luettavaa .
        Luulisin et maaseudun vinttikaivot oli suosittuja kun sähköistys oli huonoa ja omalla voimalla tuleva vesi mahdollisti suihkut .
        Ton kaivon sijoitus mietityttää ,maaseudulla sen voisi laittaa navetan ylisille tai karjakeittiöön ,häätää vaan lehmät hellan äärestä pois.
        Kaivon katsonnassa on rautakanki ja kompassi lyömätön yhdistelmä , kokeilisit joskus.

Meillä oli sellainen systeemi, että navetan ylisillä oli betonisäiliö, johon käsipumpulla kaivosta pumpattiin vesi.
        Lehmillä oli pienet posliinikupit ja kun ne painoi siinä olevaa ritilää, vesi tuli kuppiin.

• entinenmiäs
        Ancelina kirjoitti:

Ystävä hyvä, kun mielestäni tuossa ei ollut mitään outoa, aivan ymmärrettävä menetelmä.
        Mietin enemmänkin vinttikaivoja, mihin se sijoitetaan, ellei ole vinttiä ja ehdottomasti sellaisen kaivon haluaa.
        Ei meidänkään vintillä ole kaivoa, täytyy suunnitella tarkkaan, paikka ja sekin vielä, että nouseeko vesi niin ylös. Auttaako pajunvitsalla katsominen, onko luotettava menetelmä? Pitääkö olla tuore, tämän kesän pajunoksa vai vanhempaa kasvua?

Ei se niin piirun tarkkaa ole, vinttikaivon voi hyvällä omallatunnolla sijoittaa ihan mihin tahansa muuallekkin, jos ei sitä vinttiä satu omaamaan. Onhan noita vinttikoiriakin mutta harvemmin kai niitä vintillä pidetään.

Vinttikaivo ,tosiaan sehän oli maseudulla yleinen kun oli kaksi vooninkinen rakennus .

Vesiposti on aika harmiton viestintämuoto, yleensä ei haittaa vaikka suurin osa tekstistä katoaisikin.
        Toista on sähköposti, siinä saa olla tarkkana, ettei saa sähköiskua, kun joka viestistä ei otsikosta huomaa, millä wattimäärällä on lähetetty.
        Kymenlaakson Sähköltäkin tulee postia, sitä joutuu erityisesti varomaan.

Rautakanki ja kompassi löytyy, ei kun kaivon paikkaa etsimään.
        Kunhan saadaan nuo liuskekivilaatat asennettua, eilen loppui päivä kesken, kun piti räksäverkotkin laittaa paikoilleen.

• entinenmiäs kirjoitti:

Ei se niin piirun tarkkaa ole, vinttikaivon voi hyvällä omallatunnolla sijoittaa ihan mihin tahansa muuallekkin, jos ei sitä vinttiä satu omaamaan. Onhan noita vinttikoiriakin mutta harvemmin kai niitä vintillä pidetään.

entinenmiäs, mutta mitä tekemistä Karjalan karhukoiralla on karhun kanssa?

• entinenmiäs
        Ancelina kirjoitti:

entinenmiäs, mutta mitä tekemistä Karjalan karhukoiralla on karhun kanssa?

Varmaan enemmän kuin vinttikaivolla vintin kanssa. Karjalankarhukoira pysäyttää karhun (tai hirven) ampujalle juoksemalla haukkuen sen ympärillä. Karhu parka.

Muuten, edellinen koirani oli partavillacockeri, tunnetko rodun? Nykyinen on entisenmiähenulkoiluttajakoira.

• entinenmiäs kirjoitti:

Varmaan enemmän kuin vinttikaivolla vintin kanssa. Karjalankarhukoira pysäyttää karhun (tai hirven) ampujalle juoksemalla haukkuen sen ympärillä. Karhu parka.

Muuten, edellinen koirani oli partavillacockeri, tunnetko rodun? Nykyinen on entisenmiähenulkoiluttajakoira.

Sattuipa sopivasti, päivän työt on päättyneet ja pääsen lepohon, ehkä noin kahden tunnin kuluttua.

En tunne tuota rotua, mutta jostain luin sinun olevan vanha tuttu ja sinulla oli profiilissasi kuva valtavan ison näköisestä ja runsasturkkisesta koirasta. Oliko se juuri tuo partavillacockeri? Komea koira.

• entinenmiäs
        Ancelina kirjoitti:

Sattuipa sopivasti, päivän työt on päättyneet ja pääsen lepohon, ehkä noin kahden tunnin kuluttua.

En tunne tuota rotua, mutta jostain luin sinun olevan vanha tuttu ja sinulla oli profiilissasi kuva valtavan ison näköisestä ja runsasturkkisesta koirasta. Oliko se juuri tuo partavillacockeri? Komea koira.

No joo, ei se kuitenkaan iso ollut, hieman cockeria suurempi. Se oli villakoiran, partacollien, cockerin ja amerikancockerin sekoitus. Todella runsasturkkinen ja aivan järkyttävä hoidettava se turkki. Karvan laatu vielä sellainen, että se imuroi itseensä kaiken mahdollisen roskan ja lian, muuten aivan ihana koirapersoona. Puolitoista vuotta sitten pääsi koirien taivaaseen.
        Sen seuraajan roduista taas ei ole mitään muuta tietoa kuin mitä voi ulkonäöstä arvailla (hylätty koira Viipurin tarhalta), saattaisi olla ripaus vaikka sitä karjalankarhukoiraa, labradorinnoutajaa, saksanpaimenkoiraa ja jotain vinttikoiraa.
        Roduista viis mutta hieno, ihastuttava ja hyväkäytöksinen koiratar.

• entinenmiäs
        entinenmiäs kirjoitti:

No joo, ei se kuitenkaan iso ollut, hieman cockeria suurempi. Se oli villakoiran, partacollien, cockerin ja amerikancockerin sekoitus. Todella runsasturkkinen ja aivan järkyttävä hoidettava se turkki. Karvan laatu vielä sellainen, että se imuroi itseensä kaiken mahdollisen roskan ja lian, muuten aivan ihana koirapersoona. Puolitoista vuotta sitten pääsi koirien taivaaseen.
        Sen seuraajan roduista taas ei ole mitään muuta tietoa kuin mitä voi ulkonäöstä arvailla (hylätty koira Viipurin tarhalta), saattaisi olla ripaus vaikka sitä karjalankarhukoiraa, labradorinnoutajaa, saksanpaimenkoiraa ja jotain vinttikoiraa.

Piti laittaa linkki kuviin:

http://aijaa.com/a/pCjmHX

• entinenmiäs kirjoitti:

Usein nämä juhlasekoitukset kirissa ovatkin niitä parhaita.
        Meillä oli aikoinaan länsi-siperianlaikan ja norjanharmaan yhdistelmä, ystävällisin ja kiltein koiraherra mitä olla voi.
        Melko paksu turkki silläkin, tykkäsi kun sitä harjattiin ja hoidettiin.

• entinenmiäs
        Ancelina kirjoitti:

Usein nämä juhlasekoitukset kirissa ovatkin niitä parhaita.
        Meillä oli aikoinaan länsi-siperianlaikan ja norjanharmaan yhdistelmä, ystävällisin ja kiltein koiraherra mitä olla voi.
        Melko paksu turkki silläkin, tykkäsi kun sitä harjattiin ja hoidettiin.

Eipäs näkyneetkään kuvat. Yksi rasti ruutuun ja jo näkyy.

Joillekkin sekarotuiset on kauhistus, saati ulkomailta tuodut rescuekoirat. Itsekkin ensin yritin löytää sopivaa, ihan suomalaista aikuista koiraa. Ei löytynyt, onneksi löytyi tämä.

• entinenmiäs kirjoitti:

Eipäs näkyneetkään kuvat. Yksi rasti ruutuun ja jo näkyy.

Joillekkin sekarotuiset on kauhistus, saati ulkomailta tuodut rescuekoirat. Itsekkin ensin yritin löytää sopivaa, ihan suomalaista aikuista koiraa. Ei löytynyt, onneksi löytyi tämä.

Kaunis koira, touhukas, iloinen ja ystävällisen oloinen.
        Kai se on hienompaa, kun on oikein rotukoira, vaan yhtä hyvän, usein paremman kaverin saa monirotuisesta. Usein ovat myös terveempiä, eikä jalostuksen aiheuttamia ongelmia esiinny.
        Meidän Roope eli 13 hyvää vuotta.

• VieläköMuistatte

Vessa, vesiposti, keittokomero ja huone...

Muistatteko?

• kesi.vä

• kesi.vä kirjoitti:

Jäin pähkäilemään sitä, että jos pullopostia tulee vesipostiin ja korkki ei jengoillaan. Noh, aikani kuluksi.

https://www.youtube.com/watch?v=aVgeJ5eqlSM

Toi vesiposti sai minutkin aatoksiin ja ei niin mukavinkaan ,sehän oli sellanen posti mikä jäätyi ,ei hölskynyt pullopostikaan.
        Joka talvinen riesa ,piti juoksuttaa ja siinähän tuli luistinrata postin eteen ,joskus maininnutkin et isä kuoli varhaises nuoruuressani .
        Oli sellanen toinen sijaisisä tai miten sen ottaa , mut kumminkin se oli viinamäen miehiä ja talvella humalapäissään sortu siihen juoksevan veden alle ,kylmettyi ja sai ns kuoleman taudin .
        Kaikkee sitä aikunen mies miettii kesäillas ,kevyet mullat kaikille poismenneille .

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Toi vesiposti sai minutkin aatoksiin ja ei niin mukavinkaan ,sehän oli sellanen posti mikä jäätyi ,ei hölskynyt pullopostikaan.
        Joka talvinen riesa ,piti juoksuttaa ja siinähän tuli luistinrata postin eteen ,joskus maininnutkin et isä kuoli varhaises nuoruuressani .
        Oli sellanen toinen sijaisisä tai miten sen ottaa , mut kumminkin se oli viinamäen miehiä ja talvella humalapäissään sortu siihen juoksevan veden alle ,kylmettyi ja sai ns kuoleman taudin .
        Kaikkee sitä aikunen mies miettii kesäillas ,kevyet mullat kaikille poismenneille .

Se onkin sitten surullisempi tarina vesipostista. Ja kuinkahan monta suurullista tarinaa viinamäen miesten kohtaloista olisikaan. Ja kun jäin miettimään niin olikos niillä miehillä viinamäki jossain. Ei muuta kuin talvella kieli ulos ja lipomaan.

Leikolakin on miettinyt:
        https://www.youtube.com/watch?v=Bo0cD7dBBzg

• koti-kiusattu
        kesi.vä kirjoitti:

Se onkin sitten surullisempi tarina vesipostista. Ja kuinkahan monta suurullista tarinaa viinamäen miesten kohtaloista olisikaan. Ja kun jäin miettimään niin olikos niillä miehillä viinamäki jossain. Ei muuta kuin talvella kieli ulos ja lipomaan.

Leikolakin on miettinyt:
        https://www.youtube.com/watch?v=Bo0cD7dBBzg

Viinamäki ja öljymäki molemmat herättää ajatuksia ,ainakin viinamäen jälkeen tulee kiirastuli ja se ei olekkaan mikään kynttilänliekki.

Viinamäki ja öljymäki molemmat herättää ajatuksia ,ainakin viinamäen jälkeen tulee kiirastuli ja se ei olekkaan mikään kynttilänliekki.

Kesivälle funtsattavaa ,selitäppä toi vastasyntynyt ? liittyyks se jotenkin saunomiseen?

Täällä Etelä-Karjalassa on myös luumäki, mitähän sieltä mahtaa löytyä.

https://youtu.be/2RHyu5x9yDY

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kesivälle funtsattavaa ,selitäppä toi vastasyntynyt ? liittyyks se jotenkin saunomiseen?

Huomenta! Ihan ensimmäisenä se tuli mieleen; joku hihkaissut ensiimäisen vastansa tehtyään "vasta syntynyt".
        Täällä ei vesi- eikä pulloposteja tänään tarvita. Esteri istuu helmat levällään pilven päällä ;)

• kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

Täällä Etelä-Karjalassa on myös luumäki, mitähän sieltä mahtaa löytyä.

https://youtu.be/2RHyu5x9yDY

Luutuneita ajatuksia ;)

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Unhoitin vastakysymyksen, heh, siis mietippä mitä kuvastaa kielikello.

• kesi.vä kirjoitti:

Luutuneita ajatuksia ;)

Varmaan niitäkin, onhan siellä presidentin hauta, sen sianpään.
        :)

• kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

Varmaan niitäkin, onhan siellä presidentin hauta, sen sianpään.
        :)

Hänen hautajaisissaan varmaan soitettiin
        luuviuluja :)

• kesi.vä kirjoitti:

Unhoitin vastakysymyksen, heh, siis mietippä mitä kuvastaa kielikello.

Pitipä oikein mennä kirjastoon tutkimaan tietosana kirjaa mutta oli pimeetä ja turvautusin luuvaloon ja plarasin sivuja poropeukaloni kanssa .
        Kielikellohan oli kello missä läppä tai kieli .
        Sitä pahaakelloa joka kauas kuuluu en löytänyt ,

• Melkoinen urakka, mutta kun on reipas ja työtä pelkäämätön mies, niin homma hoitui. Liuskekivet paikoillaan, hiekkaa ja laikkaa, vasaraa ja lapiota avuksi tarvittiin.
      Vähän meitä nyt väsyttää.

https://youtu.be/h1N1J5tOino

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      43
      5003
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      203
      4478
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      36
      4184
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      90
      3515
    5. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      140
      3335
    6. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      216
      2803
    7. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      66
      2801
    8. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      101
      2449
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      109
      2277
    10. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      371
      1946
    Aihe