koen olevani vääränlainen

epokiiguj

Minä koen että olen mieheni silmissä vääränlainen. Tästä on tullut iso ongelma. Muiden seurassa tunnen oloni ihan viehättäväksi. Olen muodokas ja sopusuhtainen blondi, pukeudun nätisti jne. Mutta mieheni on aiemmin luonnostaan viehättynyt pienistä, siroista ja tummista. Tämän tiedon jälkeen on ropissut pieniä asioita, joista olen alkanut tuntea epävarmuutta. Esimerkiksi Mies on pitänyt erilaista alapään karvoitusta parempana, ei pitänyt hajuvedestä jota käytin vuosia jne...

Tällaisten asioiden takia koen olevani surkimus. Vaikka Mies kuinka kehuisi ja tsemppaisi, niin ei auta. Minä aina välillä vajoan syvälle itsesääliini... Nyt Mies paineli ekaa kertaa valitukseni takia eri huoneeseen nukkumaan. Minuun sattuu. En pysty tai osaa tsempata itseäni tästä suosta.😞

24

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taasulkonäkövaivaa

      Sinullakin on varmaan mielessäsi ihannemies jonka näköinen toivoisit miehesi olevan, muttei ole. Kaikilla meillä on ja kaikki ne jotka on seurustellut on tykännyt exässään jostakin asiasta mitä heidän nyxässään ei ole. Ei aina voi voittaa.
      Miehesi on vaan urpo, että meni möläyttämään sinulle tollaisia asioita joita pitäisi pitää omana tietonaan.

      • aloittajaAA

        Minä rakastan miestäni ja mielestäni hän on täydellinen juuri sellaisena kuin hän on. Jokainen luomi, jokainen arpi, jokainen ryppy jne... Hän on juuri sellainen kuin haluan. Exissäni ei ole ollut yhtäkään asiaa, mitä haluaisin nykyiseeni. En edes unelmissa halua mitään sellaista, mitä mieheni ei ole. Minun mielestäni sitä rakkaus on.


      • Iliman

        Olet harvinaisuus. Useimmat meistä, niin miehistä kun naisistakin, joutuvat koko ajan elämään sen tilanteen kanssa että se toinen ei tunnu täydelliseltä vaan puutteelliselta. Meille sen sietäminen, että kumppani ei olekaan täydellinen on aivan yhtä helppoa ja luontaista kun sinulle on pitää jokaista pientäkin asiaa kumppanissasi ihanana ja täydellisenä.


      • hjghhjhg

        Ymmärrän aloittajaa. Minullakin on taipumus nähdä kumppanini kaikintavoin hyvin täydellisenä. Yleensä ottaenkin olen sellainen luonne, etten hirveän helposti huomaa epäkohtia ja kiinnitän helpommin huomiota kaikkeen hyvään. Mekin kriiseiltiin samasta asiasta pitkän aikaa aluksi, hän ei nähnyt minua yhtä täydellisenä kuin minä hänet. Tämä sai minulle hyvin epävarman olon, turhaan. Nykyään ymmärrän, että meillä kaikilla on erilaisia tapoja rakastaa ja nähdä ja kokea se suhde sekä kumppani, eikä se toisen tapa ole yhtään sen huonompi tai väärempi kuin omanikaan. En usko, että hän minua sen vähempää rakastaa, vaikka ei minua täydellisenä ikinä ole nähnytkään, en enää. Hän on vain sen luonteinen, että kiinnittää herkemmin huomiota epäkohtiin, mitä minä, ei sen ihmeempää. Ei se rakkauteen tai sen määrään liity mitenkään.
        Ja maku voi myös muuten muuttua. Itse tykkäsin ennen tätä suhdetta monta vuotta ulkonäöllisesti blondeista, muodokkaista ja hyvin laitetusita tytöistä, kunnes tapasin nykyisen kumppanini. Hän on pienikokoinen, tumma, eikä laittaudu mitenkään hirveästi, enemmänkin luonnonkaunis. Olin hulluna hänen ulkonäköönsä tapaamispäivästä lähtien ja olen edelleen. En tiedä miten siinä niin kävi, mutta makuni muuttui jotenkin tai sitten en aiemmin tiennyt mistä tykkään. Tällähetkellä hän on mielestäni kaikkein kaunein nainen ja vaikka mimmonen laitettu, muodokas blondi tulis vastaan ni ei kiinnostais tippaakaan.


    • jkgjbki

      Minäkin kärsin samoista asioista.
      Koko seurustellun aikana putkahtelee kaikenlaista ja koen itseni henkisesti petetyksi. Valehteleeko kaikki miehet kokoajan? Ja itse vielä jopa uskovat puhumiseensa.

    • KunhanMietiskelen

      En minä ainakaan tykkää vain tietynlaisesta naisesta. Vaikka miehen entiset olisivat olleet aivan erilaisia kuin sinä, ei se tarkoita etteikö hän pitäisi sinusta.

      Harva sen sijaan pitää itsesäälissä rypevästä puolisosta. Se näyttäisi nyt olevan ainoa, mutta sitäkin pahempi vikasi.

    • Miehinenmieshenkilö

      Häh? Miehillä on mieltymyksiä, jotka ovat useinkin erilaisia kuin vaimojen ominaisuudet. Naiset hullaantuvat ja muotoutuvat, mutta miehet pysyvät typerinä ja omien ajatustensa vankeina.

      Siinä syy myös siihen miksi pakolaismiesten sijasta tulisi ottaa vain naisia.

      Aloittelijalla sanoisin, että kuulostat hyvältä. Olen itsekin ollut yhtä typerä kuin miehesi. Olen tosin oppinut pitämään typeryydet omana tietonani, mutten silti ole muuttunut ja minä taas kärsin siitä, etten koskaan saanut naista, jollaista halusin. Toisaalta kyse on vain ulkomuodosta ja vaimoni on kaikinpuolin muuten aivan uskomattoman ihana! Ammennan siitä runsain mitoin ja koen itseni välillä täydelliseksi surkimuseksi ja suureksi typerykseksi. Sellainen olen, joten olkoon. Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on!

    • Jhhil

      Oma mieheni sanoi että ei vaihtaisi minua kehenkään paitsi 35 v blondiin. Annoin hänelle vapaat kädet etsiä sen 35 v blondin. Miksi siinä odotella koska se hylkäys tapahtuu, etsiköön ilman meikäläistä niin on helpompaakin.

      • aloittajaAA

        =D Minä olen 35v. Koominen sattuma! Mutta ei kiitos, toivottavasti miehesi ei etsi minua. Pöljä mies sinulla ollut. Miksi mies on suhteessa, jos ei rakasta sitä mitä on, sellaisena kuin on?


    • Kinkkimato

      Kyllä omallakin kohdalla se ''unelmien mies'' on treenattu ja hänen hymynsä kirkastaa päiväni.
      Mutta ei ole haitannut, että nykyisellä on tuota pehmustetta, hänen hymynsä silti kirkastaa päiväni ja luonne on mitä hurmaavin. Olen oppinut myös pitämään hänen ulkonäöstään, enkä oikeasti tiedä, vaihtaisinko hänet treenatumpaan häneen. Halit on pehmoisia, enkä yöllä ainakaan herää siihen, että olen totaali jumissa kun olen nukkunut kainalossa.

      Ihmisten ajattelumaailmat muuttuu ja sen "oikean" tullessa kohdalle myös oma mieltymys muuttuu.

      • aloittajaAA

        Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla ei ole mitään "unelmien miestä", jota en ole saanut. Minun unelmieni mies on juuri se mies, jonka kanssa elän. Juuri sellaisena kuin hän on. En koskaan haaveile yhtään treenatummasta, erinäköisestä tms. Minä haluaisin, että mies ajattelisi samalla tavalla minusta. En ymmärrä sinun kaltaisia ihmisiä, joita tuntuu olevan puolet porukasta, joiden mielestä on ihan ok, jos haavekumppani on jotakin muuta kuin oma puoliso.

        Minä lopetan tämän suhteen. Mahdollisesti se on elämäni pahin virhe, koska tulen ikävöimään rakastani aina. Mies ei missään nimessä halua erota, lapsille asia on kova pala yms. Mutta minä en enää jaksa tuntea, että toinen ei rakasta niin paljoa kuin minä. Yksin on helpompaa. Ehkä itsetuntoni on vain niin huono, etten kykene parisuhteeseen. Tiedän hyvin olevani tämän asian takia raskas kumppani. Ketään toistakaan miestä en halua, joten kyse ei ole nyt siitä, että itse hakisin jotain parempaa. Mutta kun olen yksin, itsetuntoni on parempi kuin parisuhteessa.

        En ole halukas muuttamaan käsitystäni siitä, mitä rakkaus on. Minä koen, ettei mies rakasta minua, vaikka sanookin rakastavansa. Hän kohtelee minua ystävällisesti ja kohteliaasti, on yrittänyt auttaa minua yms, vaikka onkin huono puhumaan. Minä olen pohjaton kaivo, joka ei tyydy mihinkään. Ja niin tulee aina olemaan.

        Mitään sellaista en mieheltä ole koskaan vaatinut, mitä en itse olisi hänelle tarjonnut. Se onkin ainoa asia, josta voin olla ylpeä itsestäni. Toivon että hän pääsee erosta hyvin yli, ja saa paremman elämän ilman minua.

        Minäkin uskon että itsetuntoni kanssa pärjään paremmin, kunhan joskus vuoden päästä pystyy taas ikävältä hengittämään. Kyllä, minä siis lopetan parisuhteen, joka on kaikin puolin muuten erinomainen. Mutta jossa en koe olevani miehen silmissä ylivertainen ja ainutlaatuinen. Joku varmasti pitää minua hulluna.


      • Jhhil

        Hyvä, noin se pitää tehdä. Oma exäni on 48 v, lyhyt, kalju, keskivartalolihava, alkoholisoitunut, työtön ja ulosotossa. Toivottavasti tienne kohtaavat niin hän saa mitä haluaa.


      • aivantarpeeksi

        Minä ymmärrän sinua, olen itsekkin samankaltaisessa tilanteessa, en saa tarpeeksi huomiota mieheltäni, olen aina tuntenut olevani toisella sijalla mieheni elämässä vaikka mitä tekisin, kaikkeni olen tehnyt hänen puolestaan ja kuulen vaan olevani liian vaativa. Hyvästi!


      • Iliman
        aloittajaAA kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla ei ole mitään "unelmien miestä", jota en ole saanut. Minun unelmieni mies on juuri se mies, jonka kanssa elän. Juuri sellaisena kuin hän on. En koskaan haaveile yhtään treenatummasta, erinäköisestä tms. Minä haluaisin, että mies ajattelisi samalla tavalla minusta. En ymmärrä sinun kaltaisia ihmisiä, joita tuntuu olevan puolet porukasta, joiden mielestä on ihan ok, jos haavekumppani on jotakin muuta kuin oma puoliso.

        Minä lopetan tämän suhteen. Mahdollisesti se on elämäni pahin virhe, koska tulen ikävöimään rakastani aina. Mies ei missään nimessä halua erota, lapsille asia on kova pala yms. Mutta minä en enää jaksa tuntea, että toinen ei rakasta niin paljoa kuin minä. Yksin on helpompaa. Ehkä itsetuntoni on vain niin huono, etten kykene parisuhteeseen. Tiedän hyvin olevani tämän asian takia raskas kumppani. Ketään toistakaan miestä en halua, joten kyse ei ole nyt siitä, että itse hakisin jotain parempaa. Mutta kun olen yksin, itsetuntoni on parempi kuin parisuhteessa.

        En ole halukas muuttamaan käsitystäni siitä, mitä rakkaus on. Minä koen, ettei mies rakasta minua, vaikka sanookin rakastavansa. Hän kohtelee minua ystävällisesti ja kohteliaasti, on yrittänyt auttaa minua yms, vaikka onkin huono puhumaan. Minä olen pohjaton kaivo, joka ei tyydy mihinkään. Ja niin tulee aina olemaan.

        Mitään sellaista en mieheltä ole koskaan vaatinut, mitä en itse olisi hänelle tarjonnut. Se onkin ainoa asia, josta voin olla ylpeä itsestäni. Toivon että hän pääsee erosta hyvin yli, ja saa paremman elämän ilman minua.

        Minäkin uskon että itsetuntoni kanssa pärjään paremmin, kunhan joskus vuoden päästä pystyy taas ikävältä hengittämään. Kyllä, minä siis lopetan parisuhteen, joka on kaikin puolin muuten erinomainen. Mutta jossa en koe olevani miehen silmissä ylivertainen ja ainutlaatuinen. Joku varmasti pitää minua hulluna.

        Hakeudu ennemmin terapiaan, koska ongelmasi tuntuvat olevan enemmän henkilökohtaisia minäkuvaan liittyviä ongelmia kun parisuhteesi ongelmia. Jos et käsittele niitä, tulet olemaan ongelmissasi myös liiton päätyttyä, ja pahimmassa tapauksessa ajaudut sellaiseen suhteeseen missä oikeasti kärsit huonosta kumppanista.


      • KysynVaan-76
        aloittajaAA kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla ei ole mitään "unelmien miestä", jota en ole saanut. Minun unelmieni mies on juuri se mies, jonka kanssa elän. Juuri sellaisena kuin hän on. En koskaan haaveile yhtään treenatummasta, erinäköisestä tms. Minä haluaisin, että mies ajattelisi samalla tavalla minusta. En ymmärrä sinun kaltaisia ihmisiä, joita tuntuu olevan puolet porukasta, joiden mielestä on ihan ok, jos haavekumppani on jotakin muuta kuin oma puoliso.

        Minä lopetan tämän suhteen. Mahdollisesti se on elämäni pahin virhe, koska tulen ikävöimään rakastani aina. Mies ei missään nimessä halua erota, lapsille asia on kova pala yms. Mutta minä en enää jaksa tuntea, että toinen ei rakasta niin paljoa kuin minä. Yksin on helpompaa. Ehkä itsetuntoni on vain niin huono, etten kykene parisuhteeseen. Tiedän hyvin olevani tämän asian takia raskas kumppani. Ketään toistakaan miestä en halua, joten kyse ei ole nyt siitä, että itse hakisin jotain parempaa. Mutta kun olen yksin, itsetuntoni on parempi kuin parisuhteessa.

        En ole halukas muuttamaan käsitystäni siitä, mitä rakkaus on. Minä koen, ettei mies rakasta minua, vaikka sanookin rakastavansa. Hän kohtelee minua ystävällisesti ja kohteliaasti, on yrittänyt auttaa minua yms, vaikka onkin huono puhumaan. Minä olen pohjaton kaivo, joka ei tyydy mihinkään. Ja niin tulee aina olemaan.

        Mitään sellaista en mieheltä ole koskaan vaatinut, mitä en itse olisi hänelle tarjonnut. Se onkin ainoa asia, josta voin olla ylpeä itsestäni. Toivon että hän pääsee erosta hyvin yli, ja saa paremman elämän ilman minua.

        Minäkin uskon että itsetuntoni kanssa pärjään paremmin, kunhan joskus vuoden päästä pystyy taas ikävältä hengittämään. Kyllä, minä siis lopetan parisuhteen, joka on kaikin puolin muuten erinomainen. Mutta jossa en koe olevani miehen silmissä ylivertainen ja ainutlaatuinen. Joku varmasti pitää minua hulluna.

        "Mutta jossa en koe olevani miehen silmissä ylivertainen ja ainutlaatuinen."

        Ajattelitko että jos ne lapsesi eivät joka hetki pidä sinua ylivertaisena ja ainutlaatuisena, jätä heidätkin? Vai koskeeko tämä palvontavaatimus vain miestäsi?


      • aloittajaAA

        Tämä koskee vain parisuhdetta. Kaikki muut ihmissuhteeni perustan eri asioille.

        Oli muuten hauska nyt jälkikäteen lukea tätä aloitusta, jonka kirjoitin huonoimmalla mahdollisella hetkellä. Antaa vähän näkökulmaa, kun ei kirjoittele itkiessään.😉

        Emme ole eronneet, ja tämän kirjoitukseni jälkeen ei ole aiheesta ollut edes erimielisyyksiä tms. Edelleen itsetuntoni on surkea, mutta yritän parantaa sitä. Mieheni auttaa omien kykyjensä mukaan. Katsotaan miten paljon saadaan korjattua. Muilta osinhan meidän suhde on valtavan hyvä.


      • KysynVaan-76

        "Tämä koskee vain parisuhdetta. Kaikki muut ihmissuhteeni perustan eri asioille."

        Ehkäpä juuri tässä sinulla olisi parantamisen varaa. Miehesi on ihan samanlainen erehtyväinen ihminen kuin kaikki muutkin. Et voi asettaa hänelle mitään ylivoimaisia vaatimuksia rakastamisesta tai rakkauden osoittamisesta. Rakkautta saadaan jos saadaan mutta ei koskaan vaadita.


    • oppeliini1

      sinulla on asiat aivan liian hyvin joten sinun täytyy keksiä tyhjästä draamaa elämääsi!

      Ainoa mitä sinä tarvitset on pulloharjaterapiaa. Harja toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja kova jynssääminen. Tuo puhdistaa typerät haihattelut aivoistasi jättäen tilaa asioille jotka ovat arvokkaat: lapset ja miehesi (jota niin "jumaloit")

      Masr mars ostamaan pulloharja!

    • tyidty

      Pikemmin kyse on siitä, että koet itsesi vääränlaiseksi. Eli luulet olevasi miehesi silmissä vääränlainen, mutta vääränlainen olet vain oman pääkoppasi sisällä, ajatuksissasi.

    • lksdölfks

      Itse mietin myös sitä että koen olevani vääränlainen miehelleni. Olen sporttinen ja timmi, keskikokoiset rinnat, vaalea. Sen sijaan mieheni tykkää tummista, rehevistä ja tulisista naisista. Olen miettinyt suhteen lopettamista koska tiedän etten koskaan olisi hänen unelmiensa veroinen :(

      • Monimutka

        "Itse mietin myös sitä että koen olevani vääränlainen miehelleni. Olen sporttinen ja timmi, keskikokoiset rinnat, vaalea. Sen sijaan mieheni tykkää tummista, rehevistä ja tulisista naisista. Olen miettinyt suhteen lopettamista koska tiedän etten koskaan olisi hänen unelmiensa veroinen :("

        Tajuat kai aikuisena ihmisenä että unelmat ja oikea elämä eivät ole sama asia? Minulla on paljon unelmia jotka ovat ihan erilaisia kuin nykyinen hyvin tavallinen ja arkinen elämäni. Mutta silti se tavallinen arkinen elämä on minusta oikein hyvää ja antoisaa. Puolisoni ei ole täydellinen mutta silti minulle se rakkain ihminen maailmassa. Hän ei ole objektiivisesti ajatellen maailman seksikkäin nainen mutta kun rakastelen hänen kanssaan niin se ei haittaa pätkän vertaa koska kaikki muu mitä välillämme on korvaa ne "puutteet" monikertaisesti. Enkä itsekään luonnollisestikaan ole mikään täydellinen mies vaan hyvin tavallinen joten tajuan että päiväunet ovat yksi asia ja oikea elämä toinen asia. Siksi olen hyvin tyytyväinen siitä mitä minulla on enkä oikeasti haikaile mitään muuta. Ehkäpä sinäkin voisit vähitellen tajuta että ihmiset voivat olla oikeasti onnellisia myös silloin kun elämä ja se puoliso eivät ole kaikin puolin täydellisiä?


      • hcsää

        "Olen sporttinen ja timmi, keskikokoiset rinnat, vaalea. Sen sijaan mieheni tykkää tummista, rehevistä ja tulisista naisista. "

        So fuckin what???!!! Ota sinäkin järki ja itsetunto käteen. Ajattele. Minäkin olen läpi elämäni pitänyt vaaleista pitkätukkaisista miehistä. Mutta parisuhde on TÄYSIN ERI ASIA! En mene kimppaan miehen hiusten pituuden tai värin kanssa! Vaan miehen itsensä kanssa.


      • rikjlok
        Monimutka kirjoitti:

        "Itse mietin myös sitä että koen olevani vääränlainen miehelleni. Olen sporttinen ja timmi, keskikokoiset rinnat, vaalea. Sen sijaan mieheni tykkää tummista, rehevistä ja tulisista naisista. Olen miettinyt suhteen lopettamista koska tiedän etten koskaan olisi hänen unelmiensa veroinen :("

        Tajuat kai aikuisena ihmisenä että unelmat ja oikea elämä eivät ole sama asia? Minulla on paljon unelmia jotka ovat ihan erilaisia kuin nykyinen hyvin tavallinen ja arkinen elämäni. Mutta silti se tavallinen arkinen elämä on minusta oikein hyvää ja antoisaa. Puolisoni ei ole täydellinen mutta silti minulle se rakkain ihminen maailmassa. Hän ei ole objektiivisesti ajatellen maailman seksikkäin nainen mutta kun rakastelen hänen kanssaan niin se ei haittaa pätkän vertaa koska kaikki muu mitä välillämme on korvaa ne "puutteet" monikertaisesti. Enkä itsekään luonnollisestikaan ole mikään täydellinen mies vaan hyvin tavallinen joten tajuan että päiväunet ovat yksi asia ja oikea elämä toinen asia. Siksi olen hyvin tyytyväinen siitä mitä minulla on enkä oikeasti haikaile mitään muuta. Ehkäpä sinäkin voisit vähitellen tajuta että ihmiset voivat olla oikeasti onnellisia myös silloin kun elämä ja se puoliso eivät ole kaikin puolin täydellisiä?

        Minä ymmärrän että osa ihmisistä ajattelee näin. Ja tämä osa ihmisistä ei tunnu ymmärtävän sitä osaa ihmisistä, joiden ihan oman subjektiivisen mielipiteen mukaan se oma rakas todellakin on maailman kaunein/komein, seksikkäin... Näkemys jakaa ihmisiä. Vaikea ymmärtää, että jos kerran rakastaa, niin eikö se oma rakas olekaan unelmien upein? Osalle taas on vaikea käsittää, että miksi pitäisi olla... Niinpä, ihmiset on erilaisia.


    • Anonyymi

      Sulla vaikuttaa olevan itsetunto ongelmia, ja oikea osoite näistä keskusteluun lienee mielenterveystoimisto....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe