Rapujuhlat vai rapulat ? Kummat on tutumpia?

KrapujaVaiKrapuloita

Ravustatteko, syöttekö rapuja tai vietättekö kunnon rapujuhlia ystävien kanssa?

Minun tekisi mieleni päästä rapujuhliin, mutta, mutta...
Kutsuisiko joku mukaan, kun omat rapulankehittely-ystäväni ovat jatkaneet jo matkaansa ihan toisiin sfääreihin?

Paikallisessa marketissa näkyi olevan keitettyjä ja eläviäkin rapuja tarjolla, mutta eihän sellasia voi ryhtyä itsekseen syöpöttelemään.

9

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsipä netistä.
      AIna siellä jotain Grilli-ohjetta löytyy.
      Ainakin näin kesäisin.
      Et sitten grillaa Makaroneja.
      Vaikka lapselta tunnutkin.

H.

• OikeaVilosofvinenMiäskö

Kuinka moneen ketju olet kopioinut tämän ainoan ajatuksesi?

• KrapujaVaiKrapuloita

Mitä ohjeita?
        Kuinka saa kutsuja rapujuhliin?

En minä mitään ohjeita tarvitse, vaan seuraa ja iloista juhlatunnelmaa.
        Osaan keittää rapuja ja tarjoilla niitä napsujen kera tai ilman. Niitä ei vaan halua ryhtyä syömään yksin.

Etanoitakin haluan kypsyttää vähintään kaksi pannullista kerrallaan ja nautiskella hyvää ruokaa hyvässä seurassa. - Niitä saa juuri nyt todella halvalla k-citymarketista pakastettuina pannuineen, valkosipuli-persiljavoilla maustettuina. Suosittelen kokeilemista. Nam.

• OikeaVilosofvinenMiäskö kirjoitti:

Kuinka moneen ketju olet kopioinut tämän ainoan ajatuksesi?

"OikeaVilosofvinenMiäskö"

Jokaiseen, jonka aloittaja on tehnyt.
        Aloitustensa lapsellisuus on niin ilmi-selvää.
        Tulen jatkamaan harrastustani.
        Jankutus on myös minun oikeuteni.
        Älä siis ole koskaan lapsellinen.

H.

• ö-Öö

En ravusta, en käy rapujuhlissa.

Mutta pidän kyllä ravunlihasta. Aikoinaan sitä tuli syödyksi aika useinkin, sailykerapu oli halpaa ja hyvää. Suomessa en ole rapusäilykkeitä ole nähnyt. Kai niitä jossain on, ei kuienkaan lähikaupassa. Pakasterapuja ostan aina joskus, net hyviä kyllä. Noh, katkarapu, se aika arkipäiväistä. Tollasia elävältä keitettyjä rapuja en ole syönyt koskaan, siis muuten, kuin pakasteena.

Sattui nimittäin hupaisasti. Just ennen, kuin katin tätä saittia, tutkin Lidlin ja sitarin mainokset. Sittarissa sopuhintaan pakasterapuja ja Lidlissä taas suramipuikot halpoja. Suramilla kylläkään ei oikein mitään tekemistä ravun kanssa, jotenkin samanlainen maku kuitenkin. Että jos tässä rapukauden kunniaksi tekaisis suramisalaatin, se ihan mahdollista.

Rapujuhlista ei siis kokemusta. Sellainen kutina, ravut enenpi sivusseikka niissä hommissa. Vähän niinkuin tekosyy pileilylle. Pileileehän sitä yks sun tonen paljonkin, grilailemalla makkaranpätkää tai tarjouskyljystä kavereitten kans. Ei sellaiset grillipileitten idea ole se karrelle poltettu siankappale, kyse ihan muusta.

Joop. Huomenna Lidliin, salattivärkkiä. En käske ketään kylään, syön sen ihan itekseni. Ja ehkäpä sitä keppanankin voi ottaa palanpainikkeeksi. Jotenkin mun mielest pienemmät pileet on aina paremmat, kuin suuremmat.

=DW=

• Aikoinaan juhlimme yhden työnantajani kotona ylellisiä rapujuhlia joka vuosi. Se perinne olisi minun puolestani saanut yleistyä laajemminkin suomalaiseen työelämään. - Kotimaiset ravut ovat tosin hävyttömän kalliita.

Olen samaa mieltä, että yksityisesti järjestettynä pienemmät pippalot ovat suurempia mukavampia - ainakin järjestäjän kannalta. Ehtii seurustella kaikkien kanssa rauhassa.

Toisaalta alan vähitellen tottua isompiinkin epävirallisiin juhlakuvioihin myös yksityisesti, kun yhteisöllisen talomme olohuoneeseen voi helposti tulla useita kymmeniä ihmisiä, jos/kun esittää avoimen kutsun naapureillekin. - Rapuja en sattuneesta syystä suunnittele tarjoavani suurille joukoille.

Lampaanfilettä näkyi olevan tarjolla ihan kohtuuhintaan. Siitä voisi tehdä grillivartaita ystäville, jos järjestäisi rapujuhlat ja sää suosisi. Hmmmmnnn. (En syö sikaa, nautaa enkä mitään grilli- tms. makkaroita.)

PS: Lidlistä ostan aina välillä pikkutölkin tai pari alkoholitonta olutta. Siitä ei tule ähkyn tunnetta, kuten kolmosoluesta tai väkevämmästä.
        Rapujen kanssa voin tarjota kuplavettä ja napsuja tai tietysti jotain vaaleaa kevyttä viiniä, jos ystävät haluavat.
        Tyhjiä sinisiä vesipulloja on kylmäpussissa odottamassa Lidliin pääsyä, joten taidan minäkin lähteä vilkaisemaan raputarjouksia ja jatkaa suunnitelmia.

• ö-Öö

Lammas

Sattuikin. Tekee mieli kaalikeittoa. J siihen ois hyvä saada palanen lammasta. Pidän lampaanlihasta kyllä muutenkin, kaalikeitossa se niinkuin must. Vaan, eipä löydy hikiän K.sta tai S.sstä lampaanlihaa. Sen hankkiminen oma projektinsa, ilmeisimmin kauppahalliin.

Just joku lampaanliha tehty kauppaketjujen toimesta kannattamattomaksi tuotteeksi. Periaate, kun ei myydä sitä, ei kukaan ostakkaan. Pääsiäisenä saa juu tuontilammasta, eipä oikein muulloin. Mun mielestä lammas oikein hyvää lihaa, usein. Siinä jonkinverran makua, päinvastoin, kuin halvassa sian tai proilerinlihassa. Joopa, proileria saa muutamalla ekellä kilon, lammasta ei löydy muutamankaan eken palasta mistään.

Jotenkin samanlainen asia kuin rapu.

Kumpikin hyvää, ihmiset söisivät mieluusti, tuotetta vaan ei ole kaupoissa. Siinä mtk, kalankarvattajat, pro-aggria jne tolskaamassa. Kyllä mä söisin mieluusti sopuhintaista rapua, mieluummin, kuin tupakintumpeilla kasvatettua kirjolohta. Mikö itseasiassa ei ole lohi ollenkaan. Siis, näin vois päätellä. Surami ja kirjolohi, kumpikin tuotejäljennöksiä. Mielenkiinnolla odottelen, milloin joku keksii potusta tuotejäljennöksen. Siis jokin tahna, mikä ei näytä miltään, maistu mitään, ei toimi ruuanlaitossa mitenkään, mutta myydään pottuna. Ja koska pottu itsessään on jo täysin anhiton tuote, ei sen valetuote oikein voi olla alkuperäistä kehnonpikaan :DDD

Meitsi tahtois kaalikeittoon lampaanlihaa. Oletettavasti teen sen naudanlihaan, se kuitenkin kohtalaisen lähellä makua ja ruokaa, mitä haluaisin. Ensteks kuitenkin suramisalaattia .

=DW=

• O-Orvokki

Katsopa huomenna kaupasta, johon sanoit meneväsi. Ainakin Hgissä oli erilaisia lampaanlihapakkauksia kylmäaltaassa ja ehkä pakastettunakin. Katselin itse kauniita pieniä marinoituja sisäfileitä.

Saatan kysyä useammankin kerran omista lähialueen kaupoista jotain tuotetta, jonka haluaisin saada valikoimaan. Välillä onnistuukin ja tuote voi saada oman hyllypaikan, jos sille syntyy riittävästi kysyntää ja kohtuullinen kiertonopeus.

• Tuskin tässä iässä--- ei ole krapulaa vain maito korvilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      60
      6251
    2. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      173
      4428
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      46
      4417
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      92
      3698
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      71
      2909
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      106
      2537
    7. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      63
      2426
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      59
      1873
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      251
      1764
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1550
    Aihe