Palstan lehto, sanan lehto

ruunep

siel on pieni sanakehto, jonne mä sanani suollan. Tarpee tullen tuimastikin , sanaellen särmikkäästi, tuhoksi turhakkeiden, kelvottomain kurjotusten.

En ole vihan veli, syytösten en sisarpuoli, tuttava takaperoisten, jotka sanoin surkimusten, keinoilla kelmiäisten, sokaistuina suuttumuksiin, vihan virran vietäviksi koskein kuohuissa konnuuden.

Laatija olen kaiken hyvän, lemmen, myöskin rakkauden, hellyyden herkkä huolitsija, sukija sanakääntehin.

Sanailijaksi suvainnette, ystävyyden ylistäjäksi, sovun parhaan sanailijaksi. En ole mikään ruhtinas, suurentelija turhamainen, vähäinen paljon enemmän, elämänkin kerjäläinen.

Jos saan mukana olla, sanaella vanhaan tapaan, potkaise en ketään napaan, rauhan suon persusseudullekin. Aivoja saanen rasittaa, kutitella ongelmilla, lepytellä runoviestein.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hymyä herätti pienoinen kehto
      sanoja, sanoja kukkuroillaan.
      Sieltä vois etsiä tarpeen tullen
      sanan jonka tarvitsee matkallaan.

      • Illan virkku sini-sirkku
        palstan pienen ahertaja
        aikamoinen pakertaja
        hyvän hengenkin rakentaja


    • tunteinen

      Tehdään yhdessä sanamatkaa kaikki, ystävyden hengessä!

    • joutuva

      Sanan sanon suuta suuremman, sanan suurimman nyt sanonevi lääkäri. Tutkimukset on jo tehty kääntyneekö nyt jo elon lehty. Tätä tässä nyt mietin synkistelijänkin Sini-sirkku ehkä muistaa. Tuskin kannattavi murehtia kun on ikääkin niin paljon. Kompastukset aina kaataa meinaa. Pieni mätäs, puun juuri, uhkaa kaataa vaikka mies on suuri.

    • Ylös vaan joutava kömmi, korottele korkealle, pyri pilven reunallekin, tavoittele taivahia, näkymiä niin ihania.

      • jjoutava

        Vielä veri kiertää syän kiivaasti sykkii. Vaikka ikämiestä vanhuus kalvaa, ei auta tautiin vaikka käyttäis mitä salvaa. Seuraa pitäis etsii nuorempata enhän täytä vielä edes sata.


      • "Seuraa pitäis etsii"....

        Hyvin kirjoitettu jjoutavoinen, koska ei sinua kukaan pilvenreunalle toivo, ..niin paitsi ruune? Kateellinen on, kun sait edes tuokion viettää rakkaimpasi kanssa.

        Minusta ei ole seuraksi,
        ei edes tuokioksi,
        kovin olen olooni tyytynyt
        ja hyväksi sen todennut,
        hyvä on yksin olla
        ja määrätä tahdin
        ja elämäni rytmin,
        kukaan ei määrää,
        mitä minä täällä häärään?


    • neu-vokki

      Onhan täällä leskirouvia, mutta taitavat olla jo vähintään sinun ikäisiä. Joten mene täkyjä virittämään tuonne nuorempiin ikäryhmiin !

      • joutuva

        Tosikotkin liikkeellä toimivat omilla viitteillä


    • Mitenkä on minulla
      aika tekee tehtävänsä -
      Ei auta vaikka ,
      hyvä elämä. se tulee myös.
      sinulle
      joka luulet olevasi - Oman elämäs herra .
      Niin luulin minäkin - Vaan nyt on tullut kipu kipeä
      sain Ruusuja
      pidän piikkinä nahassa
      Sais jo hellittää
      tarpeeksi olen nyt oppinut
      kuinka oli tervettä päivää viettää
      ja niistä nyt --tahdonkin kiittää.

      Joko riittää
      tää itkuvirsi
      U.M

    • Ei ole synkkistelijä oikea kuosi,
      vaikka hauskutteli kanssani silloin.
      Hauska veikko ikääkin jokunen vuosi
      kaipaa kai seuraa vielä illoin.
      Etsivä löytää, katsele vapaasti
      äläkä tuijota omaan napaasi.
      Kyllä se nuorempi vastaan voi tulla
      olis iltasi ratoksi leivottu pulla 😋

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe