En enää löydä uskoa Jumalaan

menopelitys

Olen ollut uskossa vuosia,mutta elämäntilanteiden tullessa liian raskaiksi ja uskovien ihmisten jättäessä minut,aloin kyseenalaistaa kaiken siihen asti oppimani ja kuulemani. En tehnyt sitä heppoisin perustein,vaan kovat faktat olivat vaikeita käsitellä. Olen nyt tullut siihen pisteeseen,että en usko löytäväni Jumalaa tahi jumaluutta mistään nykymuotoisesta kristillisestä yhteisöstä,vain ihmisiä,joilla on kullakin omat agendansa ja halunsa. Niin paljon kuin yritänkin,on tullut yhä mahdottomammaksi uskoa raamatun jumalan olemassaoloon,niin järjetön kirjakokoelma se on. Kaipasin ja etsin vain rakkautta,joka tulee Jumalalta,anteeksiantoa ja suuntaa elämälleni-sitä en vuosien etsinnänkään jälkeen löytänyt,vain ahdistusta ja murhetta. Mitä minun pitäisi tehdä?

88

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SitäPitäisi

      Uskoa Jumalaan eikä ihmisiin!

      • minä.uskon

        Niin tuo minullekkin tuli ekana mieleen.
        "Niin paljon kuin yritänkin,on tullut yhä mahdottomammaksi uskoa raamatun jumalan olemassaoloon,niin järjetön kirjakokoelma se on"

        Päinvastoin Raamattu on ainoa kirja, jossa on juoni joka toteutuu prikulleen.

        "Kaipasin ja etsin vain rakkautta,joka tulee Jumalalta,anteeksiantoa ja suuntaa elämälleni-sitä en vuosien etsinnänkään jälkeen löytänyt,vain ahdistusta ja murhetta."

        Usko ei ole tunnetila, vaan fakta!

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,

        "Mitä minun pitäisi tehdä?"
        Mennä Jeesuksen luo ja antaa elämäsi hänelle !


      • KrTeissäKirkkaudenToivo

        ps. Jumala loi ihmisen OMAKSI KUVAKSEEN. Kyllä uskovat, Jeesuksen Hengen omaavat jotenkin edustavat/kirkastavat Jumalaa...ellei, onko Kristus teissä, kysytään Raamatussa (-Rk38)! "Ellei, ETTE KESTÄ KOETUSTA"!


    • 3-sammakkoa

      Ole avoin ja rehellinen jatkossakin, niin kuin nyt olet. Jumala on kaiken luoja ja kun olet vilpitön hänen edessään ja etsit häntä, niin löydät hänet ja saat rauhan sydämeesi, kun pyhä henki tulee sinuun asumaan saadessasi syntisi anteeksi. Seuraa sitten sitä, mitä Jumala sinulle oikeaksi ja todeksi osoittaa, niin se riittää.

      Nimeltään kristillisistä yhteisöstä ei välttämättä apua sinulle löydy: ei edes ymmärtämystä, anteeksiantoa, rakkautta, jne. Jumalalta saat sitä kaikkea ja hän vetää sinua hänen poikansa Jeesuksen tykö, joka ilmoittaa sinulle sitten isän eli meidän ainoan Jumalamme ja luojamme.

      Heihin molempiin Raamatun tavalla uskovien yhteisöjä ei Suomessa paljon ole, mutta Jumala pitää silti huolen omista lapsistaan, vaikka joudummekin elämään melko yksin erossa muista uskovista.

      Raamattu vaikuttaa todellakin ristiriitaiselta kirjakokoelmalta ja sitä se on erityisesti perinteisten katolisten tulkintojen mukaan (yleisten tulkintojen mukaan). Vaikka moni ristiriita poistuu, kun ymmärrämme Raamattua oikein pyhän hengen opettamalla tavalla, niin on silti hyvä tunnustaa Raamatun selvät ristiriidat ja virheet, niin että emme vain erehdyksessä palvoisi luotujen kätten tekoa eli Raamattua jumalana elävän Jumalan sijasta. Raamattu kertoo meille Jumalasta ja hänen pojastaan muiden asioiden lisäksi, mutta SE ei ole Jumala.

      https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/raamattu/
      http://www.inri.fi/raamattu/Jumalan-sanaa.htm

      • menopelitys

        Valitettavasti minulla ei ole aikaa perehtyä raamattuun niin perusteellisesti enää nykyään,että osaisin arvioida,mikä on pyhästä hengestä ja mikä ei. Sellainen arviointi menetelmä tuntuu kovin heppoiselta tavalta vakuuttua jonkin kirjakokoelman todenperäisyydestä mielestäni. Se on kyllä totta,että mitään kirjaa on aiheetonta Jumalana palvoa. Oli kai lapsellista olettaa,että raamattua ainoaksi auktoriteetiksi korottavien keskuudesta olisi voinut löytää väitetyn uskonsa mukaan eläviä ihmisiä. Well,ottakaamme onkeen tästäkin sitten :)


      • menopelitys kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole aikaa perehtyä raamattuun niin perusteellisesti enää nykyään,että osaisin arvioida,mikä on pyhästä hengestä ja mikä ei. Sellainen arviointi menetelmä tuntuu kovin heppoiselta tavalta vakuuttua jonkin kirjakokoelman todenperäisyydestä mielestäni. Se on kyllä totta,että mitään kirjaa on aiheetonta Jumalana palvoa. Oli kai lapsellista olettaa,että raamattua ainoaksi auktoriteetiksi korottavien keskuudesta olisi voinut löytää väitetyn uskonsa mukaan eläviä ihmisiä. Well,ottakaamme onkeen tästäkin sitten :)

        Mihin sinun aikasi sitten menee?
        Jos Jumala ja Jumalan sana ei ole tärkeintä elämässäsi miksi sitten hakuaisit uskoa Jumalaan johon sinulla ei ole edes aikaa tutustua?


      • 3-sammakkoa
        menopelitys kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole aikaa perehtyä raamattuun niin perusteellisesti enää nykyään,että osaisin arvioida,mikä on pyhästä hengestä ja mikä ei. Sellainen arviointi menetelmä tuntuu kovin heppoiselta tavalta vakuuttua jonkin kirjakokoelman todenperäisyydestä mielestäni. Se on kyllä totta,että mitään kirjaa on aiheetonta Jumalana palvoa. Oli kai lapsellista olettaa,että raamattua ainoaksi auktoriteetiksi korottavien keskuudesta olisi voinut löytää väitetyn uskonsa mukaan eläviä ihmisiä. Well,ottakaamme onkeen tästäkin sitten :)

        Kyllähän Jumalan valitsemat ihmiset ovat pelastuneet muinoin jopa ilman Raamattua. Ei Aabrhamilla ollut Raamattua eikä Hanokilla (Eenokilla), mutta uskon miehiä olivat molemmat ja vaelsivat Jumalan yhteydessä. Onhan se Jumala siis mahdollista ilman Raamattuakin löytää, mutta helpompaa nykään on tietysti Raamatun avulla oppia tuntemaan häntä kuin nojautua pelkkään hengelliseen etsintään ilman sitä.

        Nyt kun olet Jeesuksesta jotakin kuullut, niin olen sitä mieltä, että Jumala tahtoo sinun ottavan kantaa siihen, mitä mieltä olet herrasta kristuksesta ja evankeliumista. Kuoliko Jeesus ihmisenä ristillä ja herättikö Jumala hänet ylös kuolleista ja jos herätti, niin mikä merkitys sillä on niille, jotka uskovat evankeliumin sanoman ja kääntyvät pois pahuudestaan Jumalan tykö uskon kautta hänen poikaansa Jeesukseen, jonka kautta meillä on pääsy isän tykö?

        Jos saisit Jumalan hengen, niin sinulla olisi yhteys Jeesukseen, joka on taivaassa isän tykönä ja Jeesus ilmoittaisi sinulle isän, niin että oppisit tuntemaan heidät molemmat ja se on iankaikkista elämää Jeesuksen sanojen mukaan. (Joh 17:3) Oppisit myös Jeesuksen sanoista sen, mikä on laissa tärkeintä: rakkaus, oikeus, laupeus ja uskollisuus. Ja vaikka kukaan muu uskovainen ei rakastaisi Jumalaa yli kaiken eikä lähimmäistä niin kuin itseään, niin sinä voisit tehdä siinä asiassa jalon poikkeuksen niin kuin Jeesus teki.


      • menopelitys
        3-sammakkoa kirjoitti:

        Kyllähän Jumalan valitsemat ihmiset ovat pelastuneet muinoin jopa ilman Raamattua. Ei Aabrhamilla ollut Raamattua eikä Hanokilla (Eenokilla), mutta uskon miehiä olivat molemmat ja vaelsivat Jumalan yhteydessä. Onhan se Jumala siis mahdollista ilman Raamattuakin löytää, mutta helpompaa nykään on tietysti Raamatun avulla oppia tuntemaan häntä kuin nojautua pelkkään hengelliseen etsintään ilman sitä.

        Nyt kun olet Jeesuksesta jotakin kuullut, niin olen sitä mieltä, että Jumala tahtoo sinun ottavan kantaa siihen, mitä mieltä olet herrasta kristuksesta ja evankeliumista. Kuoliko Jeesus ihmisenä ristillä ja herättikö Jumala hänet ylös kuolleista ja jos herätti, niin mikä merkitys sillä on niille, jotka uskovat evankeliumin sanoman ja kääntyvät pois pahuudestaan Jumalan tykö uskon kautta hänen poikaansa Jeesukseen, jonka kautta meillä on pääsy isän tykö?

        Jos saisit Jumalan hengen, niin sinulla olisi yhteys Jeesukseen, joka on taivaassa isän tykönä ja Jeesus ilmoittaisi sinulle isän, niin että oppisit tuntemaan heidät molemmat ja se on iankaikkista elämää Jeesuksen sanojen mukaan. (Joh 17:3) Oppisit myös Jeesuksen sanoista sen, mikä on laissa tärkeintä: rakkaus, oikeus, laupeus ja uskollisuus. Ja vaikka kukaan muu uskovainen ei rakastaisi Jumalaa yli kaiken eikä lähimmäistä niin kuin itseään, niin sinä voisit tehdä siinä asiassa jalon poikkeuksen niin kuin Jeesus teki.

        Niin..onkkelmaksi muodostuu todella tämä:uskonko että Jeesus on Sovittaja,Lunastaja ja Vapahtaja? Kun tutkin itseäni niin rehellisesti kuin suinkin voin,on minussa uskoa Häneen jäljellä ja tunnistan sen olevan uskoa,joka ei tule minusta itsestäni,vaan se on itsepintainen sisäinen varmuus,että näin on ja aamen! Vaan onhan sillä merkitystä myös,millaiseen yhteisöön ajautuu ja miksi,eikö? Sillä vaikka sanotaan:hyväksykää joukkoonne myös uskossaan heikko,näin ei toimita ainakaan monissa yhteisöissä,ei uskalleta kohdata tuomasta tai pietaria,kuten osuvasti kuvattiin. Miksi henkilöstä,joka on kiinnostunut totuudesta naamioiden takana kristilliseksi itseään mainostavissa yhteisöissä,leimataan uskostaan luopuneeksi? Tunnen niiiin monia henkilöitä,jotka ovat täysin teennäisiä ja näyttävät vain sitä keinotekoista puoltaan seurakunnissa-heistä pidetään,mutta totuuden puhujista ei tunnu pitävän juuri kukaan-ei ainakaan älyllisesti/tiedollisesti/elämänkokemuksellisesti keskivertoa heikkolahjaisempi tai aivopesty henkilö. Ja sellaisiahan me emme tahdo kukaan olla,helpompaa siis pitää niitä naamareita päässä hautaan saakka,mitäpä väliä yhteydellä,totuudella tai rakkaudella-älkäämme olko naiiveja sentään!


      • tutkin-kirjoituksia
        menopelitys kirjoitti:

        Niin..onkkelmaksi muodostuu todella tämä:uskonko että Jeesus on Sovittaja,Lunastaja ja Vapahtaja? Kun tutkin itseäni niin rehellisesti kuin suinkin voin,on minussa uskoa Häneen jäljellä ja tunnistan sen olevan uskoa,joka ei tule minusta itsestäni,vaan se on itsepintainen sisäinen varmuus,että näin on ja aamen! Vaan onhan sillä merkitystä myös,millaiseen yhteisöön ajautuu ja miksi,eikö? Sillä vaikka sanotaan:hyväksykää joukkoonne myös uskossaan heikko,näin ei toimita ainakaan monissa yhteisöissä,ei uskalleta kohdata tuomasta tai pietaria,kuten osuvasti kuvattiin. Miksi henkilöstä,joka on kiinnostunut totuudesta naamioiden takana kristilliseksi itseään mainostavissa yhteisöissä,leimataan uskostaan luopuneeksi? Tunnen niiiin monia henkilöitä,jotka ovat täysin teennäisiä ja näyttävät vain sitä keinotekoista puoltaan seurakunnissa-heistä pidetään,mutta totuuden puhujista ei tunnu pitävän juuri kukaan-ei ainakaan älyllisesti/tiedollisesti/elämänkokemuksellisesti keskivertoa heikkolahjaisempi tai aivopesty henkilö. Ja sellaisiahan me emme tahdo kukaan olla,helpompaa siis pitää niitä naamareita päässä hautaan saakka,mitäpä väliä yhteydellä,totuudella tai rakkaudella-älkäämme olko naiiveja sentään!

        Ihmisiin pettyy, mutta Jumalaan ei.

        Tai voi Jumalaankin pettyä, sillä tunnen erään veljen, joka pettyi Jumalaan niin paljon, että palasi moneksi vuodeksi maailmaan ja sen tapojen mukaiseen elämään, koska piti Jumalaa syyllisenä siihen, että seurakunta oli eksynyt katolisten isien kehittämiin harhaoppeihin ja sen seurauksena seurakunnasta on tullut sellainen kuin Paavali ja Ilmestyskirja kertovat.

        1Tim 4:1-11 ja Ilm 18:1-9

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Ilm 18:1-9&kirjat=kr

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1Tim 4:1-11&kirjat=kr

        Voit lukea nuo kohdat noista linkeistä nopeasti ja verrata Raamatun sanaa nykyajan "seurakuntiin".

        Meidän ei pidä syyllistää Jumalaa siitä, että ihmiset ovat edelleen ilkeitä ja pahoja, vihaavat toisiaan, ovat kateellisia, ahneita ja rahanhimoisia, tavoittelevat omaa etuaan sen sijaan, että etsisivät yhteistä hyvää ja auttaisivat muita, jne. Jumala on sallinut tämän kaiken, mutta mikä estää meitä itseämme toimimasta eri tavalla kuin ne henkilöt, jotka rikkovat jatkuvasti Jumalan tahtoa vastaan?

        Ei mikään muu kuin "minä itse". Jos elän samalla tavalla kuin muut, niin minä olen siihen syypää. Parannuksen tulee alkaa sen vuoksi aina ensin minusta ja vasta sen jälkeen voin tehdä voitavani muiden palauttamiseksi suoralle tielle. Eikö vain?

        Meidän ei kannata katsoa nykyajan ihmisiin vaan Jeesukseen kristukseen, joka hänelle tarjolla olleen kirkkauden ja kunnian sijasta valitsi kärsimyksen ja kuoleman ristillä, meidän syntiemme sovittamisen ja sielujemme lunastamisen tähden. Se on totisinta Jumalan rakkautta, sillä hän rakasti meitä vielä kun olimme synneissämme ja isä rakastaa meitä edelleen, vaikka olisimme synteihin langenneet: hän kurittaa meitä meidän tosi parhaaksemme, että muuttuisimme kurituksen kautta hänen mielensä mukaisiksi Jumalan lapsiksi ja eläisimme vapaaehtoisesti hänen tahtonsa mukaan.

        Pakosta se ei onnistu eikä helvetin pelosta: sen voin sinulle vakuuttaa. Toki helvetin pelosta voi elää ulkoisesti hyvää ja pyhältä vaikuttavaa elämää, mutta monen sydän on täynnä vihaa, katkeruutta, kateutta, ylpeyttä, ahneutta jne., niin että he tekeytyvät nöyräksi, mutta etsivät omaa kunniaansa ja käyttävät muita hyväkseen itsensä korottamiseksi sen sijaan, että pyrkisivät auttamaan muita herran iloon, joka on Jumalan meille antama jalo tehtävä.


      • menopelitys

        No herrantähären,että noita koivuniemen-linkkejä tarjoat minulle avuksi Jumalan löytämiseen??? Mahdatko olla herra koivuniemi ihan itse? Maitobaarissa tuli joskus käytyä ja oli se kyllä jokin varjelus,etten siihen touhuun mukaan lähtenyt,saanpa löllyä läskeissäni autuaana eikä ole vaaraa,että rahat katoaisivat ahneen saarnamiehen taskuihin..Taivas varjele...


      • tutkin-kirjoituksia
        menopelitys kirjoitti:

        No herrantähären,että noita koivuniemen-linkkejä tarjoat minulle avuksi Jumalan löytämiseen??? Mahdatko olla herra koivuniemi ihan itse? Maitobaarissa tuli joskus käytyä ja oli se kyllä jokin varjelus,etten siihen touhuun mukaan lähtenyt,saanpa löllyä läskeissäni autuaana eikä ole vaaraa,että rahat katoaisivat ahneen saarnamiehen taskuihin..Taivas varjele...

        Raamattu ei ole Koivuniemen omaisuutta eikä kirjoittamaa. Koivuniemellä nyt sattuu olemaan paras Raamattu-haku suomenkielellä, joten siksi siihen linkitin. Syy linkitykseen on yleensä se, että tiedän kokemuksesta viitteiden jäävän lukematta, mutta jos niihin on linkitys, niin ne on silloin helpompi lukea ja joku voi ne linkistä lukeakin.

        Jos sua ei Raamatun kirjoitukset kiinnosta, niin se on sun valintasi, eikä mulla ole siihen mitään vastaan sanomista. Kunnioitan jokaisen ihmisen omaa päätöstä näissä asioissa enkä tuputa väkisin Raamatun ilmoittamaa Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta. Karistan tomut jaloistani ja sanon lähtiessä: "Jumalan valtakunta on tullut lähelle, tee parannus ja usko evankeliumi".


      • menopelitys
        tutkin-kirjoituksia kirjoitti:

        Raamattu ei ole Koivuniemen omaisuutta eikä kirjoittamaa. Koivuniemellä nyt sattuu olemaan paras Raamattu-haku suomenkielellä, joten siksi siihen linkitin. Syy linkitykseen on yleensä se, että tiedän kokemuksesta viitteiden jäävän lukematta, mutta jos niihin on linkitys, niin ne on silloin helpompi lukea ja joku voi ne linkistä lukeakin.

        Jos sua ei Raamatun kirjoitukset kiinnosta, niin se on sun valintasi, eikä mulla ole siihen mitään vastaan sanomista. Kunnioitan jokaisen ihmisen omaa päätöstä näissä asioissa enkä tuputa väkisin Raamatun ilmoittamaa Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta. Karistan tomut jaloistani ja sanon lähtiessä: "Jumalan valtakunta on tullut lähelle, tee parannus ja usko evankeliumi".

        Tämä on niin tyypillinen vastaus ihmiseltä,jonka todellinen kiinnostuksen aste on nolla :) "kunnioitan jokaisen ihmisen omaa päätöstä.." ja blahblah. Olitkos ajatellut hakeutua mukaan politiikkaan? Se ala kun kuulemma vetää puoleensa kieroilijoita ja rahanahneita ihmisiä,narsisteja ja oman etunsa tavoittelijoita. Minä kysyn sinulta:mikä sinä luulet olevasi? Vastaa rehellisesti,itsellesi ja Jumalasi edessä,jos kykenet,jutellaan sitten lisää jos vielä mielit esittää minulle hurskasta.


      • Anonyymi
        UUSI

        Olen ollut uskon kriisissä, mutta jollain tavalla sinun kirjoituksesi helpotti minua, kiitos
        Siis tuo avasi ja auttoi todella paljon


    • sammakonkutuja

      Sinäpä juonen keksit

      • Olkkariinvaankaikki

        No ei onneksi sammakon kutua, mutta ison sammakon äkkäsin juuri äsken loikkimasta pitkin olkkaria, läpse vain kuului jaloista, kun se pinkoi menemään, edellinen yllätysvieras oli hysteerinen orava makkarissa. Joo, saihan niitä pyydystää tovin jos toisenkin. En mää ihan näin läheltä haluu mitään luonto-ohjelmia katella, vaikka eläinrakas oonkin,. täytynee pitää terassin ovi visusti kiinni ettei trafiikki sisälle riistäydy ihan mahottomaksi, talveakohan ne jo pakoilee?


    • monijumalisti

      Koin itse samoin ja lähdin tutkimaan muita uskontoja sekä tiedettä ja filosofiaa. Löysin valtavaa rikkautta ja rauhaa etsimisestäni! Kristinusko on tiensä päässä nyt, niin se vain on. Kaikkea hyvää sinulle!

      • menopelitys

        Tähän päätelmään alan itsekkin tulla, Jumala olkoon Jumala,minä olen vain ihminen,enkä edes kovin kummoinen sellainen ;)


      • 3-sammakkoa
        menopelitys kirjoitti:

        Tähän päätelmään alan itsekkin tulla, Jumala olkoon Jumala,minä olen vain ihminen,enkä edes kovin kummoinen sellainen ;)

        Jep. On hyvä tunnustaa, että Jumala on luonut kaiken, mitä on olemassa. Nyt kun olet kuullut myös Jeesuksesta, niin olisi syytä ottaa kantaa siihen, oliko hän kylähullu vai kertoiko hän todella etukäteen nousevansa ylös kuolleista kolmantena päivänä pakanoiden käsiin joutumisen jälkeen. Ja ovatko evankeliumin todistukset Jeesuksesta tekaistuja vai totuudellisia silminnäköijöiden todistuksia? Ja koko ajan kannattaa pitää mielessä syntien anteeksisaaminen uskon kautta herraan Jeesukseen kristukseen ja Jumalan sanaan, rauhan evankeliumiin.


      • ja.se.on.pitkä

        " Löysin valtavaa rikkautta ja rauhaa etsimisestäni! "

        Niin löytyyhän niistä filosofiaa, kauniita lauseita, mutta ne EIVÄT PELASTA! Jeesus on ainoa joka pelastaa. Missä vietät iäisyytesi ?


    • Ateist

      Onneksi olkoon.

      • menopelitys

        Kiitos kiitos :)


      • MonenAHDISTUKSENKautta

        Pyhä Henki kirkastaa aina JEESUSTA! Siis Pyhä Henki, ei pyhä henki. Muista maistella Raamattua mieluiten käännöksestä 1933/38, 92 on vienyt monien uskon raukeamaan tyhjiin ja avannut ovet eksyttävien henkien vaikuttamille "herätyksille"!

        Herra johtakoon sinulle Häntä täynnä olevan, harvinaisen ystävän joka nostaisi Henkeä sinussa jatkamaan Oikealla Tiellä (Jeesus sanoo olevansa Tie, TOTUUS ja Elämä..eikä KUKAAN tule Isän tykö, 'muutakuin Minun kauttani'.)


    • Totuuttakehiin

      Usko koetellaan ahdistuksessa, kivuissa, kärsimyksessä, yksinäisyydessä, hylkäämisissä, siinä kun koet että taivas on hiljaa, siinä kun koet kuin puhuisit kivijumalalle vuodesta toiseen ja avun saannin sijaan kärsimys jatkuu ja annetaan vain lisää taakkaa kannettavaksi. Niin mitenkäs se menikään
      "ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden".

      Tähän meidät kristityt on asetettu ja vieläpä "ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi...opetuslapselle riittää että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen"

      Että tästä on hyvä aloittaa, jos mieli kristittynä taapertaa vai mitä aloittajankin oikein luuli?

      • menopelitys

        ..mitä aloittajakin oikein luuli.. Pyh. Minä en luullut mitään. Kiva,kun sulla on uskoa vielä ihmeisiin, useimmilla ei ole. Koitin kerran kävellä veden päällä,kovasti rukoilin,mutta ei,edes viiniksi en saanut muuttumaan.


      • 3-sammakkoa
        menopelitys kirjoitti:

        ..mitä aloittajakin oikein luuli.. Pyh. Minä en luullut mitään. Kiva,kun sulla on uskoa vielä ihmeisiin, useimmilla ei ole. Koitin kerran kävellä veden päällä,kovasti rukoilin,mutta ei,edes viiniksi en saanut muuttumaan.

        Huumorimiehiä näemmä.

        Hyvää on se, että tunnustat totuuden. Jumala ei tee näiden nimeltään kristittyjen seurassa selviä ihmeitä, joiden kautta elimellisiä sairauksia olisi parantunut. Tätä asiaa tutkivat taannoin ex-helluntailaiset Markus Hirsilä ja edesmennyt Vesa Maanselkä. He julkaisivat vuonna 2006 tutkielman "Herra tekee ihmeitä ilman määrää". Siitä kävi ilmi, että yhtään niin sanottua elimellistä parantumista ei ollut tapahtunut: ihmettä, joka olisi kiistatta yliluonnollinen ihme (sokea saa näkönsä, kuuro kuulonsa, rampa kävelee, kuollut herää ylös kuolleista, jne.).

        Paljon on todistuksia, kuulopuheita ja uskoa, mutta ihmeitä ei hellareiden yms. joukossa tapahdu. Ei sen puoleen muuallakaan. Jumalaa ei näytä paljon kiinnostavan sairaiden parantaminen nykyisenä aikana tai sitten kenelläkään nykyään uskovalla ei ole Jumalalta saatuja valtuuksia tehdä niitä ihmeitä, joita Jeesus ja apostolit tekivät. Jotkut ovat tulkinneet asiaa niin, että ihmeiden aika on ohi ja elämme nyt Raamatun aikaa odottaessamme Jeesuksen paluuta. Olipa niin tai näin, on hyvä olla rehellinen ja vilpitön, sillä vain ne ovat totuuden hengestä, jotka puhuvat totta ja tunnustavat tosiasiat.

        Olet siis kulkemassa oikeaan suuntaan, kun tunnustat tosiasiat ja uskot, että Jumala on olemassa, vaikka aloitusviestin otsikosta voisi jotakin muuta päätellä. Jos uskot sen, että Jumala on ja että hän voi palkita ne, jotka häntä etsivät, niin olet hänelle mieleen. (Hebr 11:6) Jatka samaan suuntaan kulkemista, mutta ota myös kantaa Jeesuksen kristuksen evankeliumiin ja siinä sanottuihin tapahtumiin. Pidä aina mielessäsi se, että kaikki synnit saadaan anteeksi uskomalla herraan Jeesukseen kristukseen ja siitä alkaa uusi elämä, joka on elämisen arvoista.

        Sinun ei tarvitse elää vailla Jumalan ja lähimmäisen rakkautta niin kuin ne nimeltään kristityt elävät, joista kerroit alussa. Liekö olleet hellareita vai olivatko he adventisteja?


      • menopelitys

        Sehän se tässä hauskaa onkin,että huolimatta yhä sisimmässäni kytevästä,huom kytevästä,ei palavasta,uskostani(tai pikemminkin se on vieno toive jostain paremmasta), Jeesukseen,en tiedä,voinko kuitenkaan nähdä itseäni raamatullisessa mielessä(mitä hittoa se sitten tarkoittaakaan kellekkin)pelastettuna tai riittävänä jumalalle välttääkseni helvetin-omasta mielestäni en tule koskaan riittämään,en kykene tekemään Jeesuksen tahtoa siten,kuin ut sen ilmoittaa/itsensä jumaliksi nostavat ihmiset vanhurskaan" määrittävät. Olen kahdenkymmenen vuoden aikana seurakunnissa ja uskovien seurassa yleensäkkin törmännyt sellaiseen määrään ihmeiden tekijöitä,voideltuja,profeettoja,parantajia,älyllisesti epärehellisiä ihmisiä ja muita valehtelijoita,että en ymmärä,miten nämä seurakuntayhteisöt yleensäkään voivat pysyä pystyssä? Adventisteista ei ole kovin syvällisiä kokemuksia,vaikka muutama tuttava heihin kuuluukin-en ole uskaltanut tutustua,jottei menisi pää entistä enemmän pyörälle :( Niin,tarkoituksella ja kyllä,hiukan kierosti,myönnetään,jätin mainitsematta sen,että olen todella kokenut uskoon tulon Jeesukseen kristukseen aikoinaan. Se on silti fakta,että uskovaisuus on monilta osin myös pilannut tähänastisen elämäni,enkä ole uskossani kuten ennen.Ja joo,hellareita,vapislaisia,torontolaisia,uskonsanalaisia;siis kaikenlaisia :)


      • KokenutOlen
        menopelitys kirjoitti:

        Sehän se tässä hauskaa onkin,että huolimatta yhä sisimmässäni kytevästä,huom kytevästä,ei palavasta,uskostani(tai pikemminkin se on vieno toive jostain paremmasta), Jeesukseen,en tiedä,voinko kuitenkaan nähdä itseäni raamatullisessa mielessä(mitä hittoa se sitten tarkoittaakaan kellekkin)pelastettuna tai riittävänä jumalalle välttääkseni helvetin-omasta mielestäni en tule koskaan riittämään,en kykene tekemään Jeesuksen tahtoa siten,kuin ut sen ilmoittaa/itsensä jumaliksi nostavat ihmiset vanhurskaan" määrittävät. Olen kahdenkymmenen vuoden aikana seurakunnissa ja uskovien seurassa yleensäkkin törmännyt sellaiseen määrään ihmeiden tekijöitä,voideltuja,profeettoja,parantajia,älyllisesti epärehellisiä ihmisiä ja muita valehtelijoita,että en ymmärä,miten nämä seurakuntayhteisöt yleensäkään voivat pysyä pystyssä? Adventisteista ei ole kovin syvällisiä kokemuksia,vaikka muutama tuttava heihin kuuluukin-en ole uskaltanut tutustua,jottei menisi pää entistä enemmän pyörälle :( Niin,tarkoituksella ja kyllä,hiukan kierosti,myönnetään,jätin mainitsematta sen,että olen todella kokenut uskoon tulon Jeesukseen kristukseen aikoinaan. Se on silti fakta,että uskovaisuus on monilta osin myös pilannut tähänastisen elämäni,enkä ole uskossani kuten ennen.Ja joo,hellareita,vapislaisia,torontolaisia,uskonsanalaisia;siis kaikenlaisia :)

        >>>olen todella kokenut uskoon tulon Jeesukseen kristukseen aikoinaan. Se on silti fakta,että uskovaisuus on monilta osin myös pilannut tähänastisen elämäni,enkä ole uskossani kuten ennen.<<<

        Miten sinä koit uudestisyntymisen (uskoon tulon) ja mitä olet kokenut Jumalasta sen jälkeen? Tottahan sinulla on kokemuksia Jumalasta? Muussa tapauksessa et ole uudestisyntynyt vaan olet ollut pelkkä uskonnollinen ihminen. Uskonnosta on helppo luopua mutta elävästä Jeesuksesta Kristuksesta ei ole helppo luopua.

        Tekstistäsi saa sellaisen kuvan että sinä olet loukkaantunut ihmisiin ja olet alkanut tuijottamaan omaan napaasi. Siinä sinun kompastumisesi syyt. Mistä sinulle tulee Pelastaja? Omasta navastasiko yrität Häntä kaivaa esille tai tuleeko pelastuksesi joltakin saarnaajalta tai muulta uskovalta ihmiseltä?

        Nyt kun olet loukkaantunut näihin pelastajiisi ja itsestäsikään et löydä pelastajaan, sinulla ei ole mitään pelastajaa. Mutta yksi on vielä jäljellä. Hän on Herra Jeesus Kristus. Nosta nyt katseesi Häneen sillä Häneltä tulee sinullekin pelastus ARMOSTA ja USKOSTA.


      • menopelitys
        KokenutOlen kirjoitti:

        >>>olen todella kokenut uskoon tulon Jeesukseen kristukseen aikoinaan. Se on silti fakta,että uskovaisuus on monilta osin myös pilannut tähänastisen elämäni,enkä ole uskossani kuten ennen.<<<

        Miten sinä koit uudestisyntymisen (uskoon tulon) ja mitä olet kokenut Jumalasta sen jälkeen? Tottahan sinulla on kokemuksia Jumalasta? Muussa tapauksessa et ole uudestisyntynyt vaan olet ollut pelkkä uskonnollinen ihminen. Uskonnosta on helppo luopua mutta elävästä Jeesuksesta Kristuksesta ei ole helppo luopua.

        Tekstistäsi saa sellaisen kuvan että sinä olet loukkaantunut ihmisiin ja olet alkanut tuijottamaan omaan napaasi. Siinä sinun kompastumisesi syyt. Mistä sinulle tulee Pelastaja? Omasta navastasiko yrität Häntä kaivaa esille tai tuleeko pelastuksesi joltakin saarnaajalta tai muulta uskovalta ihmiseltä?

        Nyt kun olet loukkaantunut näihin pelastajiisi ja itsestäsikään et löydä pelastajaan, sinulla ei ole mitään pelastajaa. Mutta yksi on vielä jäljellä. Hän on Herra Jeesus Kristus. Nosta nyt katseesi Häneen sillä Häneltä tulee sinullekin pelastus ARMOSTA ja USKOSTA.

        Luitkin varmasti millaisissa eksytyksen juonissa olen uskon alkutaipaleelle lähtenyt. Esimerkiksi "nouse suomi" tapahtuma oli minun näkökulmastani silkkaa Jumalan pilkkaa. Olen todellakin pettynyt ihmisiin,mutta se vastuu,mikä julistajilla on opetuksistaan,on valtava. Minä en liene syypää siihen,että olen joutunut eksytyksiin,kristus vai liekö sitten puhdas maalaisjärki minua jostain syystä on herättänyt totuuden näkemään. Silti ongelma Jumalan tuntemisesta ja eksyttäjien tuottamasta hapatuksesta vaikuttaa jumal-käsitykseeni. Mitä minä tekisin seurakuntayhteydellä,jos ei sieltä löydy totuutta nimeksikään?


    • vhthjytirtu

      Uskontunnustuksen antaneet ovat Jumalasta luopuneet joten ei mitään uutta tietoa.
      Jos lutherista eronneiden määrä lisääntyy niin ei uskovien määrä lisääntyy myös ja Jeesushan kielsi uskomasta joten kansa on ilmeisesti alkanut viisastumaan...
      Kirkko ei ole ihmisille oikea paikka.

    • kylmäkyynikko

      "vain ihmisiä, joilla on omat agendansa ja halunsa"
      Mitä aloittaja luulikaan, kuvitteliko hän, että ihmiset ovat jotenkin irrallisia omasta persoonastaan vai? Luuletko, että jos vaikka jätät tumppaat kristinuskon omaan rasiaansa ja kansi tiukasti päälle, niin sitten löytyy ihmisiä, joilla ei sitä omaa agendaa ja haluja ole. Hahaa. Voin vakuuttaa, että törmäät vähintäänkin yhtä kovaan maailmaan itsekkäine ihmisineen, ei ketään kiinnosta toinen ihminen, jos siis rehellisiä ollaan, kyllä ihmiset tuijottavat täysin omaan napaansa "minun elämäni, minun haluni, minun toiveeni, minun tieni". Saahan sitä tosiaankin etsiä, hyvää matkaa vain.

      • menopelitys

        Hohhoijjaa..Oletkohan sinä koskaan itse lukenut raamattua vai kuulutko näihin uusiin apostoleihin jotka heiluvat humalassa milloin minkäkin puhujan tapahtumissa? Henkilökohtaisesti olen todella kyllästynyt sellaiseen,kuten varmastikkin on jo käynyt ilmi.


    • timppajohannes

      Lukea Galatalaiskirjeen 3 luku Ja levätä Jumalan armossa. Saat olla juuri siinä ja sellaisenaan ja ennen kaikkea sinuna. Tsemppiä & siunausta.

      • ihan.vaan.tiedoksi

        Jos ei usko Jumalaan, on Galatalaiskirjeen lukeminen sama kuin lukisi Aku Ankkaa.


      • onTOTTA
        ihan.vaan.tiedoksi kirjoitti:

        Jos ei usko Jumalaan, on Galatalaiskirjeen lukeminen sama kuin lukisi Aku Ankkaa.

        Ja missäköhän noin lukee? Onko Jumala säätänyt niin, että ihmisen pitää olla ensin tullut uskoon ja sitten vasta voi lukea Raamattua ?

        Minä olen itse ja tiedän monia, monia muita jotka ovat alkaneet ennen uskoon tuloa lukemaan Raamattua ja Jumala on sanansa kautta alkanut puhumaan ja laittanut sille paikalle että on tullut se kuuluisa ahaa elämys. Eli tämä onkin TOTTA, Jumala on olemassa, Jeesus on kuollut minun syntijeni tähden, minä olen helvettiin menossa jos en tee parannusta ja usko evankeliumia jne.


      • ihan.vaan.tiedoks
        onTOTTA kirjoitti:

        Ja missäköhän noin lukee? Onko Jumala säätänyt niin, että ihmisen pitää olla ensin tullut uskoon ja sitten vasta voi lukea Raamattua ?

        Minä olen itse ja tiedän monia, monia muita jotka ovat alkaneet ennen uskoon tuloa lukemaan Raamattua ja Jumala on sanansa kautta alkanut puhumaan ja laittanut sille paikalle että on tullut se kuuluisa ahaa elämys. Eli tämä onkin TOTTA, Jumala on olemassa, Jeesus on kuollut minun syntijeni tähden, minä olen helvettiin menossa jos en tee parannusta ja usko evankeliumia jne.

        Tottakai Raamattua voi lukea vaikka ei ole uskossa, aivan kuten voi lukea Aku Ankkaa. Niinhän juuri kirjoitin.


    • vain.Jumala

      Minä itse kaipasin puhdasta Rakkautta, kaipasin ja etsin sitä lapsuudestani asti samoin ihmisistä.

      En löytänyt sitä ihmisistä, en vanhemmistani edes, enkä pulisosta, enkä kavereista, en kenestäkään.

      Mutta sitten löysin Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanani ja sen kautta löysin Taivaallisen Isän, ja Hänessä näen sen aidon ja puhtaan ja oikeamielisen ja puolueettoman Rakkauden, jota olin sisimmässäni aina kaivannut.

      Jeesuksen kautta löysin kaipaamani ja Jeesus synnytti minussa sen Uskon, eli toisin sanoin sydämen varmuuden lapseudestani, eli sen, että olen Isän Jumalan rakas lapsi.

      Sen Jumalan synnyttämän Uskon kautta tiedän, että Raamattu on Totuus, se on Isän Jumalan Sana meille annettu ohjekirjaksi, että emme satuttaisi enää itseämme ja lähimmäisiämme.

      Raamattu ei aukea oikein, kuin ns. uudestisyntyneelle uskovalle, jonka sydämeen Jumala on uskoontulossa synnyttänyt sen Uskon.

      Sinä et siis pysty itse sitä Uskoa itseesi synnyttämään ihmisviisautesi ja älysi kautta ja avulla, eli vain Raamattua tutkimalla et saavuta sydämen Uskoa, joka tarvitaan.

      Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      Kaiken näissä Uskon asioissa tulee olla Jumalan tekoa, eli Jumala kutsuu ja vetää puoleensa, ja Jumala avaa Raamatusta ilosanoman eläväksi Totuudeksi, ja silloin ihminen voi ottaa vastaan tarjolla olevan lahjan eli pelastuksen ja sovituksen Isän Jumalan kanssa.

      Jos nyt haluat löytää sen puhtaan Rakkauden, eli Jumalan Rakkauden, niin rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, siis vedoten Jeesukseen ja Hänen sovitus työhönsä.

      Ano Jumalalta sitä, että tulet henk koht sovitetuksi Jumalan kanssa, Jeesuksen sijais uhrin vuoksi, eli koska Jeesus on kuollut sinun sytiesi vuoksi, sinun sijastasi.

      Siis synti erottaa meidät Jumalasta ja Hänen rakkaudestaan ja lapseudestaan, eikä muuta keinoa ole, kuin hyväksyä Jeesuksen ristintyö, eli Hänen sijais kuolemansa sovitukseksi synneistämme.

      Pyydä anteeksi syntejäsi ja ilmoita halusi Jumalalle lähteä vaeltamaan sitä Rakkauden Tietä, eli ilmoita halusi luopua entisestä itsekkäästä synti elämästäsi ja ilmoita halusi vaeltaa Rakkauden mukaan, eli rakastavan Jumalan tahdon mukaan.

      Jumala kuulee tuollaisen rukouksen ja Hän vastaa siihen ja johdattaa sinua, jos tuota sydämestäsi haluat ja kaipaat, kuten nähdäkseni sydämessäsi Jumalaa eli Hänen Rakkauttaan olet kaivannut ja kaipaat.

      Voit myös rukoilla ihan omin sanoin, vaikkapa vain, että "haluan sinun lapseksesi Taivaallinen Isäni, kaipaan sydämestäni Sinun Rakkauttasi".

      Mutta avain Uskoon ja Jumalan Rakkauden saavuttamiseen, on yksin Jeesus ja Hänen sovitustyönsä.

      Se pitää vielä sanoa että:

      Raamattu eli Sana on vain Jumalan lasten perintö osa, eli Raamattu ei aukea oikein kuin uudestisyntyneelle uskovalle, eli Jumalan lapselle.

      Siksi järjestys on ensin sovitus Jumalan kanssa eli Jumalan lapseus ja vasta sitten avautuvat todelliset Viisauden ja Tiedon aarteet !

      • JeesustaSeuraamaan

        Kierrä nk. torontolaiset kaukaa! Heiltä et JEESUSTA löydä. Marssijärjestys on Jeesuksen kautta, EI 'pyhän hengen' kautta. (Pyhä Henkihän juuri kirkastaa meille Jeesusta). Vaikutatat eksytyksissä vaurioiltuneelta sielulta...Jeesus tahtoo pitää sinut omanaan, ettet 'joutuisi sinne kadotukseen'..niin käy Hänestä lopullisesti luopuneille!


    • aloittajalle.ajatus

      Henkilökohtaisesti uskon raamatulliseen Jumalaan, Luojaan, sijaiseeni.
      Mutten kulje minkään muotomenoisen kirkkokunnan mukana niitten perinnäisoppien tähden.
      Siis usko - se on Aabrahamilaista uskoa.

      Se, ettei usko ole kantanut tämän ajan uskontojen sanomaa, eihän se vie uskoa, vaan usko on siinä Jumalassa, joka on tämän luomisen takana. Hän antaa iankaikkisen elämän armolahjan.

      Tekomme taas on vaa'ain kauhassa, että matkimmeko maailmaa, sen menoja, jossa kurjuus lisääntyy tekojen takia, vai kuljemmeko siinä, että Jumalan lain täyttymys on rakkaudessa ja siinä seuraten Luojaa, tämä maailma siten kantaa rakkaudentekojen kautta sitä valtakuntaa, mikä aikojen alussa oli, eli sangen hyvää.
      Lankeemushan siihen toi tämän hapatteen matkaan.

      Siis ei usko katoa olemasta. Meidän matkantekommehan vain mittaa, missä polulla mennään ja se on taas sitä uskoa, millä tiellä ollaan.

      Näinollen teen matkaa Karitsan askeleissa ja näin usko on niissä askeleissa, mitä käyn ja päämäärätietoisena se on Luvattumaa ja iankaikkinen elämä.
      Siksi puhutaan Abrahamin uskosta.

      Jos eri uskonsuunnat ja ihmiset kulkevat tietään, eihän se minun uskoa ainakaan hävitä. Minä en vain jaa sitä yleisuskontojen menoa, jossa kukin määrittelee, minkä kaavan mukaan "meillä ollaan"!

      Ja jos ihmiset jakavat sellaisia näköaloja, niin raamattu antaa täyden vapauden, siksi ei kannata pettyä - he tekevät, minkä katsovat oikeaksi, minä teen, minkä näen kirjoituksista Jumalan mielen mukaisesti.

      Siis aivankuin elopellot on edessä, joku voi mennä oikealle ja toinen vasemmalle. Joku löytää itsensä Herran edestä ja Kristuksen seurassa, toinen löytää hälisevän joukon ja on Sodomassa.

      Ei tämä vaellus sen kummoisempaa ole. Sydän ratkaisee suunnan.

    • EräsLöytänyt

      Älä anna periksi! Jumala on löydettävissä! Aloita ojentautumalla ensin pienissä asioissa kuuliaisuuteen etenkin sen suhteen, mitä evankeliumeissa on kirjoitettu Kristuksen sanoneen, kehottaneen ja käskeneen! Ellet ole vähäisissä asioissakaan uskollinen, et pääse eteenpäin uskossasi, sillä ethän olisi sitä silloin tärkeämmissäkään asioissa! Lähesty näin Jumalaa vähitellen ja rukoillen - niin Hän lähestyy sinua! Hänet voi löytää vain sokeutensa tunnustaen ja siis hapuillen Hänen puoleensa! Hyvä jos et luota ihmisiin, sillä sellainen tuottaa kirouksen - Jumalaan luottaminen ja kaikessa turvaaminen siunauksen! Elämän tarkoitus on etsiä Jumalaa - sitä varten meidät on luotu! Toivon, että ymmärrät - vaikka jonkin muun etsiminen voikin väliaikaisesti rauhoittaa - todellinen rauha ja koko elämä on löydettävissä vain Jeesuksessa! Hänen vanhurskaan tahtonsa ja valtakuntansa etsimisen kautta!

      • ToistoToistolainen

        >>>Ellet ole vähäisissä asioissakaan uskollinen, et pääse eteenpäin uskossasi, sillä ethän olisi sitä silloin tärkeämmissäkään asioissa!<<<<

        Sanoit sellaisen sývällisen ja ratkaisevan totuuden että se ansaitsee toiston.


      • Exercices

        Väärää raamatun tulkintaa, sillä

        "Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene Herrasi iloon."

        Niin, että ei Herra kaipaa suuria tekoja eikä jatkuvaa yrittämistä, kunhan nyt vain on, siltikin voi saada paljon. Mitäs tähän sanoo jatkuviin tekoihin patistavat raatajat?


      • Tällaista_tää_on
        Exercices kirjoitti:

        Väärää raamatun tulkintaa, sillä

        "Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene Herrasi iloon."

        Niin, että ei Herra kaipaa suuria tekoja eikä jatkuvaa yrittämistä, kunhan nyt vain on, siltikin voi saada paljon. Mitäs tähän sanoo jatkuviin tekoihin patistavat raatajat?

        Voi, älä nyt viitti tähänkin kohtaan mitään pelastusoppiriitaa ruveta rakentamaan!?


      • KirjoitettuOnTästäkin

        Tuota - aloittajahan kysyi nimenomaan, että mitä hänen pitäisi nyt tehdä! Joten - haluamatta sen enempää väitellä pelastusopillisista kysymyksistä - onhan Raamatussa kuitenkin monessa kohdin selkeästi tuotu ilmi, että ei pelkkä Kristuksen sanojen kuuleminen hyödytä ihmistä mitenkään! Muun muassa Herra ITSE ja monet muutkin Raamatun henkilöt korostavat - niin - tekemistä niiden sanojen mukaan, mitä kuulee! Vaikka esimerkiksi Mooses, joka puhuessaan tulevasta Messiaksesta painottaa, että mitä Hän teille sanoo - niin tehkää kaikin tavoin sen mukaan!

        Eri asiahan on se, että - huomatkaa - niin uskoon tulo, kuin uskossa tehdyt teotkin ovat itse asiassa Jumalan ihmisessä vaikuttamaa tahtomista ja tekemistä!

        Kuitenkin voinee vain surkutella ihmistä, joka - vaikka nämä uskossa tekemiset ja jopa tahtomiset puuttuvat - silti - pelkän uskon alkamisen ja siitä puhumisen perusteella väittää jo kuuluvansa niihin, jotka uskovat - ja vieläpä näkevänsä! Silloinhan hänessä on lähinnä havaittavissa kirjoituksissa monessa kohdin kuvattu eksyminen pois evankeliumin Totuudesta ja uskosta luopuminen - jolloin ihminen voi julistaa valheellista evankeliumia monista eri vääristä syistä! Kuten riidanhalusta, kateudesta tai milloin mistäkin itselle tärkeästä tavoitteesta - ne, jotka johtajiksi haluavat useimmiten silkasta rahan- ja vallanhimosta! Monet muut kyllä tosin lähinnä ymmärtämättömyyttään ja Totuuden tuntemattomuuttaan, koska ovat alusta alkaen kuulleet ja omaksuneet valheellisen evankeliumin luottaessaan enemmän ihmisiin, kuin Jumalan Sanaan!

        Sen tähden uskoa etsivän ja jo uskon alkaneenkin olisi hyvä tunnustaa oma sokeutensa ja ymmärryksensä riittämättömyys - eikä päinvastoin alkaa kovin suureen ääneen - siis liioitellen - tunnustaa 'vähäistä' uskoaan jopa vielä sinä ainoana oikeana totuutena! Samoin olisi hyvä olla luottamatta ihmisiin, jotka kehuvat uskollaan ja lupaavat monia asioita, vaikka selvästi eivät itsekään usko, eivät ole menneet sisälle Jumalan Valtakuntaan eikä Jumalan voima ole heissä vahvistamassa teoin - ihmein ja uskovan merkein - että he todella ovat niitä, jotka uskovat!

        Kun kerran usko syntyy kuulemisen kautta - niin ellei usko puolestaan synnytä sen kuulemisen mukaista tekemistä - niin se jää pelkäksi kuulemiseksi - ja kaiun lailla vain kuullun puheen toisteluksi! Siis pelkäksi ontoksi puheeksi uskosta - eikä silloin kehity todelliseksi uskoksi!

        Samoin myös Hengen hedelmistä - rakkaus tärkeimpänä - kyllä puhutaan uskon synnyttämien muiden tekojen jäätyä tekemättä! Vaan enemmän tai vähemmän arvottomaksi puheeksi jäävät nämä hedelmätkin, jos ei alusta alkaen - uskon kuuliaisuudessa - ojentauduta Jumalan ohjeiden sekä käskyjen ja ensimmäisten uskovien esimerkin mukaiseen elämäntapaan! Jossa uskovat Herran rukouskäskyn seurauksena ovat yhtä sekä Jumalan, että toistensa kanssa! Tällainen yhteys meiltä on nyt kadonnut ja siksi se pitää löytää uudelleen!

        Sillä siitähän vasta voi tietää rakastavansa Jumalaa - kun noudattaa Hänen käskyään rakastaa veljiä!

        Mitäpä tähän lopuksi sanoisi - kuin, että jokaisen tulisi todella tutkia itseään - onko uskossa vai ei - mahtaako olla edes tahtoa tulla tällä tavoin Jumalan omaisuuskansan jäseneksi!

        "Löytäneekö Ihmisen Poika uskoa maan päältä, kun Hän tulee takaisin!?"


      • YLKÄSAAPUUHERÄTYS

        "Löytäneekö Ihmisen Poika USKOLLISUUTTA..." on oikeampi käännös.


    • Wowiewows

      Ikuinen kiitollisuus vituttaa, siksi kieltäydyn lahkoista. Lähden mieluummin Jeesuksen kanssa kalaan. Parasta mitä ihmisen poika voi toiselle opettaa on narraamisen taito.

      • SiinäVieressä

        Hyvä että otat Jeesuksen mukaan. Juttele myös Hänelle, sillä Hän on sinun kanssasi siinä vierelläsi.


      • kuka.tietää
        SiinäVieressä kirjoitti:

        Hyvä että otat Jeesuksen mukaan. Juttele myös Hänelle, sillä Hän on sinun kanssasi siinä vierelläsi.

        Loppuillasta ehkä jopa sylissä.


      • SiitäSeAlkaa
        kuka.tietää kirjoitti:

        Loppuillasta ehkä jopa sylissä.

        >>>Loppuillasta ehkä jopa sylissä. <<<<

        Ja aamulla jo sydämessä. Siitä se...


    • UskossaOllaan

      >>>Niin paljon kuin yritänkin,on tullut yhä mahdottomammaksi uskoa raamatun jumalan olemassaoloon,niin järjetön kirjakokoelma se on.<<<

      Ihminen joka on joskus tuntenut Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena Vapahtajana, ei anna tuollaista todistusta Jumalan Sanasta Raamatusta. Tämä tekstisi paljastaa ettet koskaan ole ollut uskossa.

      Mutta jos todella tahdot tulla uskoon, saada uskon, sitä et saa yrittämisilläsi. Yksinkertaisinta mitä sinä voit tässä tilanteessasi tehdä on se että, sinä vain annat itsesi Jeesukselle Kristukselle sellaisena kuin nyt olet. Anna siis Jumalan sovittaa itsesi Hänen kanssaan. Jumala on sen kyllä jo tehnyt Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessa mutta kun sinä annat Hänen sovittaa itsesi Jumalan kanssa, sovitus astuu voimaan kohdallasi ja sinä koet rauhan Jumalan kanssa.
      Sinä siis hyväksyt Jeesuksen suorittaman sovitustyön kohdallesi.

      Voit rukoilla esim. näin.

      "Elävä Jumala, minä luovutan itseni tässä hetkessä ihan tällaisenani Sinun Pojallesi Jeesukselle Kristukselle . Tulen nyt Jeesuksen luokse ja annan Hänen sovitustyönsä astua voimaan omassa elämässäni ja itsessäni. Kiitos Jeesus että olet jo sovittanut minut Jumalan kanssa. Kiitos että saan nyt olla osallinen Sinun sovitustyöstäsi. Jeesuksen Kristuksen Nasaretilaisen nimessä, aamen!"

      • Epäilys

        Kuules nyt kaikkitietävä besserwisser, sä et pysty tutkimaan toisen ihmisen sielunmaisemaa muka tietämällä onko joko uskossa, ollut uskossa tms. Sanoiko Jeesus Pietarille, että et kyllä koskaan ole minuun uskonutkaan etkä rakastanutkaan minua, ei sanonut, vaikka Pietari kielsi Jeesuksen ja jopa vieläpä kolmesti. Ainoa mitä voisi ajatella Jumalan tuollakin episodilla halunneen sanoa on se, että ihmisestä lähtöisin oleva usko, rakkaus, teot ym. Ovat kaikki kovin vajavaista laatua, mutta Jumalan armo ja rakkaus riittää kaikille... Besserwissereiltä sitä tuntuu riittävän niukasti epäilijäpietareille.


      • Besserwisse
        Epäilys kirjoitti:

        Kuules nyt kaikkitietävä besserwisser, sä et pysty tutkimaan toisen ihmisen sielunmaisemaa muka tietämällä onko joko uskossa, ollut uskossa tms. Sanoiko Jeesus Pietarille, että et kyllä koskaan ole minuun uskonutkaan etkä rakastanutkaan minua, ei sanonut, vaikka Pietari kielsi Jeesuksen ja jopa vieläpä kolmesti. Ainoa mitä voisi ajatella Jumalan tuollakin episodilla halunneen sanoa on se, että ihmisestä lähtöisin oleva usko, rakkaus, teot ym. Ovat kaikki kovin vajavaista laatua, mutta Jumalan armo ja rakkaus riittää kaikille... Besserwissereiltä sitä tuntuu riittävän niukasti epäilijäpietareille.

        Kirjoittaako Herran kanssa elänyt ihminen näin?

        "Koitin kerran kävellä veden päällä,kovasti rukoilin,mutta ei,edes viiniksi en saanut muuttumaan. "

        Minä sanon EI VARMASTI. Aloittaja on paljastanut ettei koskaan ole ollutkaan uskossa. Esiintyy täällä entisenä uskovana jotta saisi heikolita ihmisiltä uskon jalat alta. Tämä yrittäminen kävellä veden päällä on tietenkin tapahtunut aloittajan "ollessa uskossa". Aloittaja häpäisee Herran ja uskovat. Luopiokin tietää että Jumala on ja varoo pilkkaamasta. Mutta se, joka ei koskaan ole tuntenut Herraan, voi pilkata Häntä.


      • Jlvklblkb

        Miksi ei voisi kirjoittaa noin? Saahan sitä provosoida, epäillä, olla täysin erimieltä, saapahan ainakin keskustelua aikaiseksi. Ei sellaisella hymistelyllä uutta luovaa keskustelua koskaan saada aikaiseksi, että olemme kaikki aina samaa mieltä, puhumme kuin yhdestä suusta kuin yhdestä puusta veistettyjä ja muut olkoot hiljaa tai lähtekööt sitten muualle, jos joku ei ole samaa mieltä MEIDÄN kanssamme.


      • kliu76
        Jlvklblkb kirjoitti:

        Miksi ei voisi kirjoittaa noin? Saahan sitä provosoida, epäillä, olla täysin erimieltä, saapahan ainakin keskustelua aikaiseksi. Ei sellaisella hymistelyllä uutta luovaa keskustelua koskaan saada aikaiseksi, että olemme kaikki aina samaa mieltä, puhumme kuin yhdestä suusta kuin yhdestä puusta veistettyjä ja muut olkoot hiljaa tai lähtekööt sitten muualle, jos joku ei ole samaa mieltä MEIDÄN kanssamme.

        Sinäkin, jos et ole aloittaja, paljastat että et ole koskaan tuntenut Jeesusta Kristusta.

        Uskovalla ja ei uskovalla on erilainen asenne uskon asioihin. Uskovalla on terve Jumalan kunnioitus ja pelko. Hän välttää häpäisemästä Jumalaa ja Jumalan lapsia. Hän välttää myös häpäisemästä uskovien uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Jos uskovana, tai entisenä uskovana, esiintyvässä ihmisessä on havaittavissa jotakin muuuta, enemmän ateistista katsantokantaa uskon asioihin, hän ei todellisuudessa ole koskaan ollutkaan uskossa. Aloittajan tarkoitus on ainoastaan saattaa uskovat naurunalaiseksi. Hän ei siis ole uskossa eikä ole ollut koskaan uskossa. Kiittää vielä ateistia joka onnittelee häntä uskon puutteesta!!!! Ateisti hän itsekin on. Ettekö sitä näe?


      • menopelitys
        kliu76 kirjoitti:

        Sinäkin, jos et ole aloittaja, paljastat että et ole koskaan tuntenut Jeesusta Kristusta.

        Uskovalla ja ei uskovalla on erilainen asenne uskon asioihin. Uskovalla on terve Jumalan kunnioitus ja pelko. Hän välttää häpäisemästä Jumalaa ja Jumalan lapsia. Hän välttää myös häpäisemästä uskovien uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Jos uskovana, tai entisenä uskovana, esiintyvässä ihmisessä on havaittavissa jotakin muuuta, enemmän ateistista katsantokantaa uskon asioihin, hän ei todellisuudessa ole koskaan ollutkaan uskossa. Aloittajan tarkoitus on ainoastaan saattaa uskovat naurunalaiseksi. Hän ei siis ole uskossa eikä ole ollut koskaan uskossa. Kiittää vielä ateistia joka onnittelee häntä uskon puutteesta!!!! Ateisti hän itsekin on. Ettekö sitä näe?

        Ja näin,arvoisat lukijat,näemme jälleen,miten käy,kun ei koskaan poistuta oman seurakunnan tiloista minnekkään. Kasvahan aikuiseksi,joohan ;) Ai niin,sinähän oletkin heitä,jotka katsovat olevansa Jumalasta seuraavia,sorry,unohdin ihan. Ja ei,minulla ei ole tarvetta vaihdella nimimerkkiä kesken keskustelun,kuten sinä pienessä mielessäsi tuumaat..mitähän tämä nyt sitten sinusta kertoo. Kysynpä sinulta vuorostani minä: mistä siinä olet joutunut luopumaan Jeesuksen seuraamisen tähden? Se olisi mukavaa kuulla :)


      • Carnosinian.love
        kliu76 kirjoitti:

        Sinäkin, jos et ole aloittaja, paljastat että et ole koskaan tuntenut Jeesusta Kristusta.

        Uskovalla ja ei uskovalla on erilainen asenne uskon asioihin. Uskovalla on terve Jumalan kunnioitus ja pelko. Hän välttää häpäisemästä Jumalaa ja Jumalan lapsia. Hän välttää myös häpäisemästä uskovien uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Jos uskovana, tai entisenä uskovana, esiintyvässä ihmisessä on havaittavissa jotakin muuuta, enemmän ateistista katsantokantaa uskon asioihin, hän ei todellisuudessa ole koskaan ollutkaan uskossa. Aloittajan tarkoitus on ainoastaan saattaa uskovat naurunalaiseksi. Hän ei siis ole uskossa eikä ole ollut koskaan uskossa. Kiittää vielä ateistia joka onnittelee häntä uskon puutteesta!!!! Ateisti hän itsekin on. Ettekö sitä näe?

        Miksi "armollista ja rakastavaa" isää tulisi pelätä? Tuollainen mielenvikainen jumala ei ole yhtään mitään! Ihmisen varjominästä luotu, mielen sisällä asuva ristiriitainen epäjumalankuva - ei enempää, ei vähempää.


    • capiche

      Mistä sinä hait sitä rakkautta? Et kai vaan epätäydellisiltä ihmisiltä? Jos katsoo ihmisiin Kristuksen sijaan, niin tulee aina pettymään. Hengellisiä kriisejä syntyy, kun usko perustuu vääriin olettamiin, omiin toiveisiin ja tunteisiin. Siihen on helppo langeta. Kriisissä on kuitenkin aina kasvun mahdollisuus. Jos etsii Jumalaa vilpittömästi, niin Hän johtaa huomaamaan missä uskon perustuksen rakentaminen meni pieleen.

      Uskoa ei voi rakentaa muutoin kuin Jumalan sanalle. Joskus on alettava alusta, että perustasta tulisi vahva. Toisinaan ongelma on siinä, että emme pysty sanomaan sydämestämme Jumalalle: tapahtukoon sinun tahtosi. Jumala ei pysty tekemään työtään, niin kauan kuin ihminen ei päästä irti omista toiveistaan. Kyse on siitä luotatko Jumalaan vai et. Luottaminen on päätös, ei tunnekokemus. Tunteet seuraavat päätöksiä usein vasta myöhemmin.

      Oman elämäni suunta muuttui radikaalisti kun kauan sitten lakkasin pyytämästä Jumalalta tiettyjä asioita ja siirryin rukoilemaan tapahtukoon sinun tahtosi tässäkin asiassa. Tiettyjen asioiden pyytämisessä ei ole mitään vikaa. Vika on siinä, jos juuttuu mielessään pyytämäänsä asiaan, eikä anna Jumalalle edes mahdollisuutta toimia oman suunnitelmansa mukaan.

      • Thelandofhopes

        "Jumala ei pysty tekemään työtään, niin kauan kuin ihminen ei päästä irti omista toiveistaan"

        Aika kuolettava näkökanta ihmisen persoonallisuutta ajatellen, Jumalahan sen persoonallisuuden on antanut, tehnyt sen mukaan meistä niin erilaisia toiveinemme kaikkinemme. Ja sitten pitäisikin jotenkin tappaa omat toiveensa Ja jäädä odottelemaan, että jos Ja kun se Jumala ehkä jossain joskus sitten ikäänkuin valaisee tien jota kulkea. Saahan sitä odotella, kuinkahan moni samankaltaisten ohjeiden takia on homehtunut sinne seurakuntasalin takariviin odottamaan, että miKähän se Jumalan suunnitelma elämässäni onkaan, jokohan se tänään selviäisi tuon harmaapäisen saarnaajan sanoista tai tuon nuoren karismaatikon sepustuksista.

        Ei missään tapaukšessa kannata haudata unelmiaan ja toiveitaan, pikemminkin pyrkiä niitä kohti, ei Jumalan läsnäolo ihmisen elämässä siihen lopu, johan Hän olisikin silloin tosi pieni jumala.

        Capichelle voisi sanoa, että aloita se toiveittesi kuolettaminen ihan itsestäsi, mutta älä tarjoile muille hölynpölyä.


      • menopelitys

        Milläköhän lailla mielestäsi perustin uskoni vääriin olettamiin ja toiveisiin? Luin raamattuani,rukoilin päivittäin tehden parannusta ihan käytännön tasolla ja kuvittelin,että muutkin niin tekevät,olivathan he "uskovia". Eipä olisi kyllä maksanut vaivaa,näin jälkikäteen katsoen. Minä nimenomaan luovuin jopa omasta persoonallisuudestani ja sekös se tekee ihmiselle hyvää.. On hyvä rukoilla tapahtukoon sinun tahtosi,mutta rajansa kaikella,valheillakin.


    • PasiToivonen

      Mutta jos todella tahdot tulla uskoon, saada uskon, sitä et saa yrittämisilläsi.

      Voit rukoilla esim. näin.

      "Elävä Jumala, minä luovutan itseni tässä hetkessä ihan tällaisenani Sinun Pojallesi Jeesukselle Kristukselle . Tulen nyt Jeesuksen luokse ja annan Hänen sovitustyönsä astua voimaan omassa elämässäni ja itsessäni. Kiitos Jeesus että olet jo sovittanut minut Jumalan kanssa. Kiitos että saan nyt olla osallinen Sinun sovitustyöstäsi. Jeesuksen Kristuksen Nasaretilaisen nimessä, aamen!"

      HOKKUS POKKUS.

      Syntisen rukousko ei ole omaa yrittämistä?

      19.05.2000 Matti Nykänen tuli uskoon (Iltasanomat 19.5.2000)

      Toni Halme tuli uskoon.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000119354.html

      Uskossa: Johanna Tukiainen koki vahvan hengellisen heräämisen

      http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/277436-uskossa-johanna-tukiainen-koki-vahvan-hengellisen-heraamisen

      • JUUDASSH

        JA pasi toivonen ei koskaan tullut uskoon!!!!


    • tämänsanon

      Juu, onhan noita uskoon yrittäjiä ollut. Nykäsestäkin tiedetään kun oli Usko ja Urheilu tapahtumassa aikanaan "antanut elämänsä Jeesukselle " , niin uskovan autossa oli jo kotimatkalla suunnitellut filunkin tekoa. No, hänen elämänsä on näyttänyt millä jalustalla hänen elämänsä on ollut. Linnaa ja juopottelua ym. on tuon tapahtuman jälkeen ollut ihan kylliksi.
      Raamatussa kylläkin ihminen joka koki Jumalan armon elämässään, rupesi heti kohta kantamaan hedelmää. Näinhän Raamatussa sanotaankin, hyvä puu kantaa hyvää hedelmää, huono puu huonoa hedelmää. En tuomitse Mattia ihmisenä, siihen ei minulla eikä kellään ihmisellä ole lupaa, mutta nuo synnin teot, ne ei kirkasta Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta.

      • Öäncrweä

        En tuomitse, mutta kuitenkin tuomitsen. Uskovaiset sun muut näkevät isoja syntejä muiden elämässä, osoittelevat sormella, mutta ne omat synnit on niin pikkuisia, ettei niitä nyt viitsi mainitakaan. Kauhean isona syntisenä ne sormellaan osoittelevat piti tämä Jeesuksen aikaankin naista, jolla oli monia miehiä, mutta kummasti ne vaan syytelty hiljenivät, kun Jumala paljasti asioiden laidan.


      • matinpuolesta

        Matti Nykänen on vahva uskossaan ja herra on valaissut hänelle monia mahdollisuuksia, kuten esimerkiksi ihania naisia.


      • menopelitys
        matinpuolesta kirjoitti:

        Matti Nykänen on vahva uskossaan ja herra on valaissut hänelle monia mahdollisuuksia, kuten esimerkiksi ihania naisia.

        Heehee..Kyllähän se laittaa miettimään,että miksei Jumala puutu tällaisen naistenhakkaajajuopon toilailuihin,mutta ihan tavallisen pienen ihmisen elämä joutaakin sitten mennä,kuolkoon vaikka,mitäs siitä kukaan välittää. Harmi,etten jäänyt ex-puolison hakattavaksi paria tapon yritystä pidemmäksi aikaa,edes uskoni ja raamatun vaatimusten tähden-oltaisiin ehkä sitten päästy hesariin useamminkin kuin sen yhden kerran,vai mitä ? On se vaan niin helppoa siellä omassa kivassa kaveripiirissä seurakunnan nuorten ja miksei vanhempienkin illoissa hoilata hoosiannaa ja juoruta siitä yhdestä,joka ei taaskaan tullut kokoukseen,missähän lie sekin kuopio syntiä tekemässä..


      • menopelitys
        menopelitys kirjoitti:

        Heehee..Kyllähän se laittaa miettimään,että miksei Jumala puutu tällaisen naistenhakkaajajuopon toilailuihin,mutta ihan tavallisen pienen ihmisen elämä joutaakin sitten mennä,kuolkoon vaikka,mitäs siitä kukaan välittää. Harmi,etten jäänyt ex-puolison hakattavaksi paria tapon yritystä pidemmäksi aikaa,edes uskoni ja raamatun vaatimusten tähden-oltaisiin ehkä sitten päästy hesariin useamminkin kuin sen yhden kerran,vai mitä ? On se vaan niin helppoa siellä omassa kivassa kaveripiirissä seurakunnan nuorten ja miksei vanhempienkin illoissa hoilata hoosiannaa ja juoruta siitä yhdestä,joka ei taaskaan tullut kokoukseen,missähän lie sekin kuopio syntiä tekemässä..

        ..luopio.. Se vielä mainittakoon,ettei minulle ole tiedossa laajaa kaveripiiriä uskovista,niin monta asiaa on todella tullut elämässä nähtyä ja täysin rikki menty. Uskoontulon JÄLKEEN siis. Ja toivon kuitenkin minäkin Matille pohjimmiltani sellaista hetkeä,että alkaisi ajatella muutakin kuin laiffii,ehkäpä se sitten siitä suksi taas lähtee luistamaan.


      • paljonkokemuksia
        menopelitys kirjoitti:

        ..luopio.. Se vielä mainittakoon,ettei minulle ole tiedossa laajaa kaveripiiriä uskovista,niin monta asiaa on todella tullut elämässä nähtyä ja täysin rikki menty. Uskoontulon JÄLKEEN siis. Ja toivon kuitenkin minäkin Matille pohjimmiltani sellaista hetkeä,että alkaisi ajatella muutakin kuin laiffii,ehkäpä se sitten siitä suksi taas lähtee luistamaan.

        Kirjoituksesi on kuin minun elämäni ja ajatukseni.Voimani saan ihan muualta kuin seurakunnasta ja uskiksilta.Tie ,jonka kuitenkin uskon korkeimman johdatukseksi on parantanut minua.Enää en hyväksy raamatulla hakkaamisia,uskoni mitätöintiä,suurennuslasin alla olemista.Kiitos rehellisestä kirjoituksesta.


      • menopelitys
        paljonkokemuksia kirjoitti:

        Kirjoituksesi on kuin minun elämäni ja ajatukseni.Voimani saan ihan muualta kuin seurakunnasta ja uskiksilta.Tie ,jonka kuitenkin uskon korkeimman johdatukseksi on parantanut minua.Enää en hyväksy raamatulla hakkaamisia,uskoni mitätöintiä,suurennuslasin alla olemista.Kiitos rehellisestä kirjoituksesta.

        Ole hyvä,kiitos itsellesi,näinhän se on :)


    • Laulunsanatmieleen

      Luota sä vaan Herran kätehen, luota sä vaan Herran rakkauteen, katseesi käännä KULTAKAUPUNKIIN, siellä rakkaus on loputon.

    • tutkin-kirjoituksia

      menopelitys

      Tunnen uskovia, joilla on ollut samankaltainen tilanne omassa elämässään kuin sinulla. On ollut väkivaltainen puoliso tai juomari tai narkomaani tai rikollinen, josta on joutunut sitten eroamaan. On ollut niitä, joiden puoliso on itse jättänyt ja lähtenyt toisen tai toisten matkaan. Se, joka on uskovainen näissä parisuhteissa, on vähemmän syyllinen eroon uskoontulonsa jälkeen; yleensä ja toivon niin.

      Monet uskovien yhteisöt eivät hyväksy sellaisessa tilanteessa sitä, että eronnut tai hylätty etsisi itselleen uutta puolisoa. Olen sitä mieltä, että Jumala näkee tämän asian eri tavalla ja tunnen uskovia, jotka ovat menneet uudelleen naimisiin kristityn puolison kanssa sen jälkeen, kun ovat tulleet hylätyksi tai joutuneet eroamaan entisestä puolisostaan painavista syistä.

      Minä en heitä tuomitse eivätkä monet muutkaan uskovat heitä tuomitse, mutta meitä on vähän enkä tiedä mitään uskovien yhteisöä, jossa pääsääntöisesti hyväksyttäisiin uudelleen naimisiin meno näissä tilanteissa.

      Jumala on viime kädessä tuomari näissä asioissa. Tiedän, että minun tavallani uuden avioliiton hyväksyvät veljet tuomitaan jyrkin sanoin monessa uskovien ryhmässä, mutta olen silti rohkaissut uuteen avioliittoon tai parisuhteeseen tulleita, että eivät antaisi muiden langettamien tuomioiden estää heitä palvelemasta Jumalaa siten kuin se vaikka erossa muista on mahdollista.

      Ja onhan niitä nykyään myös ns. elävien uskovien joukossa sellaisia, joiden uusi avioliitto on hyväksytty eikä heitä enää huoritella ja sanota heidän elävän jatkuvasti aviorikoksessa sen tähden, että ovat uudestaan menneet naimisiin entisen puolison vielä eläessä. Tuollaiset asiat eivät saisi olla esteenä Jumalan palvelemiselle eivätkä syynä luopua elävästä Jumalasta.

      Kirjoitin sinulle hetki sitten toisenkin viestin, joka saattaa hukkua viestihistoriaan, joten laitan siihen linkin tähän:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14498990/en-enaa-loyda-uskoa-jumalaan#comment-86669129

      Rohkaisen sinua pitämään kiinni Jumalasta ja uskosta hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen, meidän herraamme, vaikka ihmiset sinut hylkäisivät ja kohtelisivat sinua kaltoin. Vaikka se sattuu ja tuntuu pahalta, niin Jumala on silti meidän ikuinen turvamme ja kukaan ei voi riistää meitä hänen kädestään, kun olemme tulleet hänen tykönsä herran Jeesuksen kristuksen kautta, joka on hänen poikansa ja jonka hän on herättänyt ylös kuolleista kirjoitusten mukaan. Siinä on pelastumisemme turva sanokoot ihmiset mitä tahansa!

      • menopelitys

        Niin,Jeesus se sitten kai huolehtii meistä laihoista takkuturkeista,kun lihavat lampaat elävät mässäyksissä ja hengellisessä hekumassaan. Yksin uskominen on välillä vain raskasta :(


    • marabuu

      En jaksanut koko ketjua lukea, mutta silmäiltyäni sieltä täältä tuli mieleeni, että kylläpäs asioista tehdään monimutkaisia! Ihmisen järkeilyllä ei uskoa saada. Jumala vastaa aivan varmasti rukoukseen, joka lähtee sydämestä. Jos koko sydämestäsi huudat Jeesusta avuksesi, ja pyydät avaamaan silmäsi näkemään ja korvasi kuulemaan hänen vastauksensa, saat varmasti vastauksen! Ei järkeilyä, pohtimista, filosofiaa, vaan yksinkertainen rukous Jeesuksen nimessä. Usko on eri asia kuin uskonto. Älä takerru ihmisten uskonnollisuuteen. Älä katso olosuhteisiin ja ihmisiin, katso Jeesukseen! Pyydä häntä täyttämään sinut Pyhällä Hengellä, ja johdattamaan sinut löytämään seurakunnan jossa sinun on turvallinen ja hyvä olla. Ole herkkänä huomaamaan johdatus jota saat,ja seuraa sitä. Anova saa, etsivä löytää, kolkuttavalle avataan! Rukoilen puolestasi että Jeesus koskettaisi sinua voimallisesti, ja lisäisi uskoasi.

      • TotuuttaRakkaudessa

        Jeesuksen täytyy ensin puhdistaa sydän (uskon kautta) verellään, sitten Pyhä Henki täyttää automaattisesti, koska Jeesus ON Pyhä Henki, Hän on JUMALA, jolla kaikki valta, voima ja kirkkaus!

        Hän on Rakkaus.


      • sekasikiöjumala

        Jotenkin vajavaiselta haihattelulta kuulostaa tuo sivun määritelmäsi.


      • aivannäin

        Aivan näin !


      • menopelitys

        Kiitos rukouksista :)


      • marabuu
        TotuuttaRakkaudessa kirjoitti:

        Jeesuksen täytyy ensin puhdistaa sydän (uskon kautta) verellään, sitten Pyhä Henki täyttää automaattisesti, koska Jeesus ON Pyhä Henki, Hän on JUMALA, jolla kaikki valta, voima ja kirkkaus!

        Hän on Rakkaus.

        Tarkoitinkin: Pyydä häntä täyttämään sinut Pyhällä HengelläÄN. Anteeksi vain pieni virhe, pari kirjainta jäi puuttumaan. Hyvä silti että heti skarppina asian korjasit. :-)


      • marabuu
        marabuu kirjoitti:

        Tarkoitinkin: Pyydä häntä täyttämään sinut Pyhällä HengelläÄN. Anteeksi vain pieni virhe, pari kirjainta jäi puuttumaan. Hyvä silti että heti skarppina asian korjasit. :-)

        Sori, tämä kommentti tuli väärään paikkaan.


      • marabuu

        "Jeesuksen täytyy ensin puhdistaa sydän (uskon kautta) verellään, sitten Pyhä Henki täyttää automaattisesti, koska Jeesus ON Pyhä Henki, Hän on JUMALA, jolla kaikki valta, voima ja kirkkaus!"

        Tarkoitin juuri niin. Pyydä häntä täyttämään sinut Pyhällä HengelläÄN. Anteeksi vain pieni virhe, pari kirjainta jäi puuttumaan. Hyvä silti että heti skarppina asian korjasit. :-)


    • Tellmetruth

      " on tullut yhä mahdottomammaksi uskoa raamatun jumalan olemassaoloon,niin järjetön kirjakokoelma se on. "

      Olisi mukava kuulla miten uskovat tuttavasi suhtautuvat suhtautumistapaasi Raamattuun järjettömyytenä. Voisitko heille laittaa vaikka tekstiviestin ja linkin tähän keskusteluketjuun niin kuulisimme , mikä on syy että useat ihmiset ovat kaikonneet luotasi. Ilmeisesti jumalattomien kanssa tulet hyvin toimeen? Oletko liberaali, hyväksytkö homostleun syntiä vai onko se niin ettei homostelu ole mielestäsi syntiä?

      Todella epäkunnioittava suhtautumistapa Jumalan evankeliumiin. En ihmettele miksi uskovat tuttavasi ja yja ystäväsi eivät halua olla seurassasi.

      Ymmärrätkö kuinkaepäkunnioittavaa on sanoa Raamattua järjettömäksi ja kuinka valheellista?

      • menopelitys

        Jos totuuden etsiminen voiteluiden ja olemattomien ihmeiden sijaan on epäkunnioittavaa sinusta,niin sittenhän tulet varmasti hyvin toimeen uuskarismaattisten herkästi höynähtävien kanssa,kuten minäkin muinoin. Onneksi ihminen yleensä kasvaa ulos lapsen kengistään.. Hyvänpäivän tuttujen suhtautuminen kai lienee täysin epäolennaista siinä,mihin ketjun aloituksessa viittasin,vai kuinka? Mistäs sinä tuon homostelun keksit,onko aihe mielestäsi erityisen kiinnostava ja miksi? Jos raamattu on Jumalan itsensä inspiroimaa kirjoitusta,on silti täydellisen epärehellistä väittää,etteivätkö kirjoittajat olisi kuitenkin olleet vain ihmisiä-vajavaisia,kuten heidän sanomansakin. Jos lähtökohtana on se oletus,että raamattu on Jumalan meille antama tietopaketti luomakuntansa ohella itsestään,senhän tulisi olla kaikkiriittävä ohjenuora elämäämme;hienosti sinä oletkin jo lähtenyt toteuttamaan vanhan liiton käskyjä kivittämisestä,vaikkapa homojen. Ymmärrätkö sinä,kuinka epäkunnioittavaa on arvostella ihmistä,joka on etsinyt Jumalaa,mutta jolle on elämä tuonut enemmän tuskaa kuin siunausta ja kuinka valheellista? Olet taitava rikkomaan tärkeimmän käskyn ja pukemaan tekosi valkeuden vaatteeseen-kukas se olikaan,jonka näin mainitaan raamatussa toimivan,hmm.. Jätit minut tien poskeen piestynä virumaan,kuinka rakkaudellinen oletkaan,kiitos! Jumala varmasti palkitsee aikanaan sinulle rakentavan kommenttisi runsain mitoin,kun minä syntisäkki saan tyytyä ojanpohjalla makaamiseen,hienoa,näin se evankeliumi tosiaan etenee!


    • Osuma10

      Eikös "päätti saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" ole = järjettömyys

    • Sarika-72

      Jos et löydä uskoasi jumalaan - älä yritä sitä. Se tulee jos on tullakseen!

      Itse olen myös kristillisen kasvatuksen saanut ja etsinyt jumalaa. Nyt olen lähinnä agnostikko eli uskon johonkin meitä ihmisiä korkeampaan, mutta en jumalaan. Maailmassa on niin paljon "ihmisten luomia jumalia". Mihin niistä muka pitäisi uskoa? Sen suon toki, että jos joku löytää niistä (kristinusko, islam, hindismi, buddalaisuus jne.) oman nöyryyden tiensä, niin se on oikea tie.

      Oikea tapa on kasvattaa itsensä kanssaihmisyyteen! Ei mikään uskonto tai niiden luomien välikappaleiden, kuten jumaluuksien, voi mielestäni saattaa ihmistä onneen. Onnesi on omissa käsissäsi! Ei uskossasi!

      Sen verran voin lainata Raamattua, tuota ihmisten Jeesuksen kuoleman jälkeen kirjoittamaa kirjasta, että tee toisille niin kuin toivoisit toisten tekevän sinulle. Mutta älä käännä toista poskeasi...olen kokeillut - eikä hyvä seurannut. Elämässä vievät eteenpäin mm. nöyryys (ei tarkoita nöyristelyä), itsensä kehittäminen, toisten huomioon ottaminen, rakkaus, ystävyys jne. Voit keksiä itse lisää omia. Minulle tärkeitä ovat myös terveys, elinvoima, viisaus, tyyneys ja mielenrauha.
      Kaikkea hyvää elämääsi!

      • Kirjoitit.kauniisti

        Viisaasti ja rakkauden hengessä tehty kirjoitus! Tämän kirjoittajan sydän on todella lämmin ja hän on varmasti hyvällä tiellä. Kaikkea hyvää ja kaunista sinunkin elämään!


    • nghtttt

      Tunteet ovat sinänsä hyvä asia mutta tunteita ei ole tarkoitettu Jumalaksi. Tunteet ovat luultavasti siksi olemassa, jotta ihminen voisi nauttia erilaisista asioista ja on tavallaan tärkeää, että tunteet toimivat, siis että ihminen ei ole tunteeton.

      Toiset ihmiset eivät myöskään ole Jumalia eivät edes uskovaiset ihmiset. Tekisi mieli sanoa että eivät varsinkaan uskovaiset ihmiset. Jotkut uskovaiset kyllä käyttäytyvät niinkuin he olisivat Jumala tai pikkusen Jumalan yläpuolellakin. Älä välitä sellaisista ihmisistä.

      Usko on hyvin pitkälle henkilökohtainen asia sinun ja Jeesuksen välillä. Opettele puhumaan Jeesukselle ja kuuntelemaan hänen puhettaan. Sillä tavalla asiat yleensä lutviutuvat.

      • Elefantos

        Jeesusta ei tule rukoilla, vaan Jumalaa. Yhtä hyvin voisi rukoilla vaikka Harry S. Trumania. Ihminen puhuu Jumalalle rukouksessa ja kuuntelee häntä meditaation aikana. Jos Jumala vastaa, se on skitsofreniaa.


    • rkop

      Palstoilla riehuu helluntalaisiksi ja kritityksi tekeytyneitä muhamettilaisia, jortla kylvävät lustetta Kristinuskoon! Kirjoittelevat outoja kommentteja, jotka sotkevat rehellisten kristittyjen uskoa!
      Kristinsko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesulsen Ktistuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
      Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
      Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
      Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
      "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
      Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
      "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku


      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!

      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!

      Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen 'perkeleen' lähettilääseen!
      Voi verrata Jeesulse tarjoamaan pelstukseen autuuteen:"Evankeliumia julistettava
      rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

    • niiiiiiiiiiiiin

      Nykyaikana on paljon uskovaisia jotka sanovat menettäneensä uskonsa. Varmaan siihen on monia syitä mutta haluaisin kiinnittää huomiota siihen, että nykyaikana seurakunnissa liikkuu paljon erilaisia okkulttisia voimia, tietäjähenkiä ja vainajahenkiä yms. pakanallisia henkivaltoja. Niiden alle joutuessaan uskovainen kokee menettäneensä uskonsa vaikka kysymyksessä on tappiolle joutuminen hengellisessä sodankäynnissä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jatka elämääsi ateistina. Se on hienoa. Totuus tekee vapaaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      242
      3506
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1312
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      38
      1054
    4. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1031
    5. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1016
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      990
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      779
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      758
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      745
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      355
      736
    Aihe