vai mistä nykyään enää saa halpoja joulukortteja? Postimerkki on 1.20€ ja kortit järjestään 0.90€ eli yksi kortti maksaa 2.10€ ja jos 20 korttiakin lähtehettäis niin se olis jo 42€! :(
Pitääkö joulukortit ostaa kesällä
19
280
Vastaukset
- LöytyyHalvempiakin
Jos lähettää ajoissa, II-luokan postimerkki riittää. Itse ostin pari viikkoa sitten jostain joulukortteja, jotka maksoivat 20 senttiä kappale.
Sain muutaman joulukortin, joiden 2,50 euron hinta oli painettu korttiin samoin kuin joulupostimerkkikin. Sellaisia en ostaisi edes halvemmallakaan hinnalla. - Jospa-näin
Hyvässä sesongissa, ennen kuin ehtivät piilottaa joulukortit varastoihin, kannattaa iskeä heti joulun tai uudenvuoden jälkeen ja pyytää reilu alennus.
Toinen mahdollisuus jakaa osoitetiedot hyväntekeväisyysjärjestöille. Syksyisin ne laittavat joulukortteja postitse kera "vapaaehtoisen" laskun. Saa ilmatteeksi.- hvenn
"Toinen mahdollisuus jakaa osoitetiedot hyväntekeväisyysjärjestöille. Syksyisin ne laittavat joulukortteja postitse kera "vapaaehtoisen" laskun. Saa ilmatteeksi."
Kehtaatko olla maksamatta ??
Minulle tulee joka vuosi "Taidetta ilman käsiä" kortteja,olen aina maksanut 20€. - Jospa-näin
Totta mukaellen tulee minullekin tuo taidetta ilman käsiä satsi joka vuosi. Ja joka vuosi maksan, eihän ne muuten (kai) tulisi.
Nettikortti on ilmainen.
Ja onko skräppäys tuttua? Askartele ite, liimaile vaikka maitopurkeista ja irtonapeista kortit.- Netti-ei-pätkä
Eipä minulla ole kuin tupakan stumppeja. Niitä ei kehtaa joulukortin koristeeksi. Jugurtti ja piimäpurkkeja toki löytyy ja lenkkimakkaran kuoria ja kääre muovia sekä hernekeittopurkin kansia a la pelti. Joululta voisi jäädä maksalaatikkorasioita. Ne kun paukuttaisi litteäksi vasaralla, olisi kortit seuraavaksi jouluksi..?
Tarkemmin ajatellen ei minulla ole ketään, keille lähettää. Pari sukulaista tyytyköön tekstiviestiin "taitaa olla joulu, terveisin minä" Netti-ei-pätkä kirjoitti:
Eipä minulla ole kuin tupakan stumppeja. Niitä ei kehtaa joulukortin koristeeksi. Jugurtti ja piimäpurkkeja toki löytyy ja lenkkimakkaran kuoria ja kääre muovia sekä hernekeittopurkin kansia a la pelti. Joululta voisi jäädä maksalaatikkorasioita. Ne kun paukuttaisi litteäksi vasaralla, olisi kortit seuraavaksi jouluksi..?
Tarkemmin ajatellen ei minulla ole ketään, keille lähettää. Pari sukulaista tyytyköön tekstiviestiin "taitaa olla joulu, terveisin minä"Ihan loistava idea. Bling-bling ja kaikkea :)
- miten.haluat
Netti-ei-pätkä kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen ei minulla ole ketään, keille lähettää. Pari sukulaista tyytyköön tekstiviestiin "taitaa olla joulu, terveisin minä"Tuikkujen pohjat voisi muotoilla lehden muotoon vasaran kanssa ja laittaa vaikka naruun joulukoristeeksi.
- miten.haluat
Olen tehnyt kortit itse jo useita vuosia. En kyllä sano että olisi halvempia, riippuu materiaalista mitä käyttää, kun ei viitsi niitä edellisten vuosien kortteja saksia uusiin kortteihin.
Sain muutamia kortteja 4 kpl 1€:n hinnalla kirjekuorineen, nättejä olivat. Joissakin liikkeissä on edellisten vuosien kortteja 10 kpl paketeissa 2:lla €:lla - eiturhaaroskaa
"Ilmaisia" kortteja tuli postilaatikkoon joku kerjäsi rahaa en katsonut kuka lähetti pistin roskiin, en nimittäin lähettele kortteja kuin yhden ja saan yhden.
- Mieti.sitä
Hidasta on joulukorttien kulku kun ei vielä puolentoista viikon kuluttua ole perillä.
Joulukortit saa ostaa ihan milloin vain
voi itse väsäillä ihan mistä vain
voi lähettää tai olla lähettämättä ihan vain
ei ole vielä eu-direktiiviä asiaa koskien
ihan vain vapaaehtoista hommoo ihan vain.
Ihan vain puotiloista voi kesäisin olla vaikeampaa löytää.- ihanvain
Ihan vain.
Mulla oli kerran tosi nuuka sukulaistäti, pani aina kortit talteen seuraavaa joulua varten ja leikkeli niistä taitetuista korteista sen kauniin kuvan, tekstiosan heitti roskiin ja kuvan taakse kirjoitti viestinsä. Hänellä oli vielä huono näkö ja tylsät sakset, jekku aina paljastui.
- Siilimuorikka3
Pitääkö joulukortteja ylipäätään ostaa? Nettikortit ja tekstarit ovat tätä päivää ja some jossa voi laittaa jouluterbvehdyksiä joko anonyymisti tai omalla nimellä.
- Aidosti-kyhätty
Pitää! Se on romanttista, se on aitoa, vanhanaikaista, joulun tunne, lämpö havinaa, kun laittaa viestit pahvisena kera itse nuolaistun postimerkin. Vaikka niissä on liima valmiina, itseliimautuvia ne merkit, voi niitä nuolaista vanhojen aikojen katteeksi.
- Kokki3
Totta turiset, en ole pariin vuoteen lähettänyt ainuttakaan joulukorttia, en luota postiin, korit katoaa ja jaetaan väärin.
- exrek
Joitakin joulukortteja lähetin minäkin, mutta kun olisin myös halunnut muistaa sukulaisiani ja ystäviäni Ruotsissa, ei kortteja löytynyt koko Kanta-Hämeestä. Ruotsinkielisistä joulukorteista eivät olleet koskaan kuulletkaan.
Lähes kolme vuotta jo olen täällä asunut, mutta ensi jouluna kai jossakin Itä-Uudellamaalla. - ent.siivoojaparka
Taloudellinen sisareni on ratkaissut asian niin, että hän lähettää aina niitä ilman käsiä maalattuja kortteja, joista tuskin on maksanut mitään.
Yhtenä vuonna meni vielä siitäkin eelleen ja jätti laittamatta postimerkinkin. Oli jopa säästäny kynääkin ja kirjoittanut kuoren päälle vain nimeni ja Gustavsberg, ei katuosoitetta, postinumeroa eikä edes maata. Kyllä se perille tuli kuin ihmeen kautta.
Eipä silti. Vieläkin taloudellisempana en edes lähetä itse yhtään korttia vaikka näkyy niitä tännepäin tulevan silti. Vanhempi likkani on innokas korttien lähettelijä. Taitaa lähetellä tuttujensa kissoille ja koirillekin. Olen antanut hänelle valtuudet laittaa minunkin nimeni kaikkien sellaisten joulutervehdyksiin, jotka hän olettaa minun tuntevan.
Helpoimman kautta niinkuin tapoihini kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506