Tämä on aika mielenkiintoinen ilmiö kuinka koulutetut naiset ovat ryhtyneet korostamaan omaa koulutustaan parisuhdemarkkinoilla, ikäänkuin sillä olisi suurempaa merkitystä miehille parinvalinnassa.
Ainakaan omakohtaisesti en voi sanoa että treffipalstaprofiilissa ilmoitettu koulutus olisi sellainen tieto jolla olisi minulle merkitystä parinvalinnan kannalta, se ei kerro hakijasta sellaista tietoa joka takaisi seksuaalisen nautinnon.
Koulutettu sinkku
233
2280
Vastaukset
- Teknotrolli
Mielestäni kyse on ajan tavasta korostaa koulutusta yhtenä tärkeimpänä tekijänä modernissa yhteiskunnassa.
Tuskin sillä mihinkään seksiin pyritään... kaikissa tapauksissa.
😁- Ex-Pertti
Ehkä joku mies antaa koulutukselle jotain merkitystä, minulle se ei kerro hakijasta tietoa jolla olisi merkitystä.
- Teknotrolli
Ex-Pertti kirjoitti:
Ehkä joku mies antaa koulutukselle jotain merkitystä, minulle se ei kerro hakijasta tietoa jolla olisi merkitystä.
Mjoo
Ehkä on niin että kirjoitti spekseiksi sitten mitä tahansa, niin sanat ovat tyhjiä lukijalle. Eihän kukaan osaa muuta kuin CV:n rakentelua ja yksitöksäyksiä.
Itse laittaisin, että kestänkö sua edes lauseen verran?
(Hihitystä)
😁 - Ex-Pertti
Teknotrolli kirjoitti:
Mjoo
Ehkä on niin että kirjoitti spekseiksi sitten mitä tahansa, niin sanat ovat tyhjiä lukijalle. Eihän kukaan osaa muuta kuin CV:n rakentelua ja yksitöksäyksiä.
Itse laittaisin, että kestänkö sua edes lauseen verran?
(Hihitystä)
😁Pakko myöntää että olen samoilla linjoilla. En ole koskaan nähnyt sellaista profiilikuvausta joka olisi saanut mut kiinnostumaan henkilöstä, ehkä sellaista ei pysty edes tekemään.
- Teknotrolli
Ex-Pertti kirjoitti:
Pakko myöntää että olen samoilla linjoilla. En ole koskaan nähnyt sellaista profiilikuvausta joka olisi saanut mut kiinnostumaan henkilöstä, ehkä sellaista ei pysty edes tekemään.
Otan tuon loukkauksena.
😁 - Ex-Pertti
Teknotrolli kirjoitti:
Otan tuon loukkauksena.
😁Jos sulla on syytä olettaa mun nähneen sun treffiprofiilisi, niin olen hyvin pahoillani sanoistani.
- Teknotrolli
Ex-Pertti kirjoitti:
Jos sulla on syytä olettaa mun nähneen sun treffiprofiilisi, niin olen hyvin pahoillani sanoistani.
Tämä oli täysin hypoteettinen heitto. Tämähän on hupi- ja viihdepalsta.
😁 - Ex-Pertti
Teknotrolli kirjoitti:
Tämä oli täysin hypoteettinen heitto. Tämähän on hupi- ja viihdepalsta.
😁Niin tietysti, mutta aina pitää varoa loukkaamasta muita.
- helgamies_
Ehkä "koulutus" on näiden naisten mielestä heidän paras parisuhdeominaisuurensa.
- Teknotrolli
Hulluko sitä jotain aloittelijaa puikkoihin pistää?
Ei mitään järkeä.
😁
- ryhtiämiehet
Mutta jos sillä on naiselle merkitystä, niin tottakai he sitä korostavat? Ja korkeampi koulutustaso monesti (ei läheskään aina) korreloi korkeamman elintason ja sosiaalisten taitojen kanssa. Joten helposti halutaan se kumppani samoista ympyröistä, jotta olisi helpompi sovittaa kaksi elämää yhteen. Ihmiset on siinä mielessä mukavuuden haluisia, että urheiluhullu ei halua sohvaperunaa, lukenut lukematonta ja rikas köyhää. Noin karkeasti ottaen... Rakkaus ei sittenkään ole kovin sokea.
Ja isomman ongelman tästä tuntuvat tekevän nettipalstojen miehet. Jotka valittavat naisten syrjintää. Mutta samassa lauseessa antavat ymmärtää, että pitävät lukeneita naisia lähtökohtaisesti ärsyttävinä ja itsestään liikaa luulevina. Jos asenne on se, niin eihän siitä korkeasti koulutettuun naiseen tutustumisesta mitään tule. Tunnen muuten itse muun muassa yhden erittäin nätin juristin, ja useampia taloushallinnon/henkilöstöhallinnon johtavassa asemassa olevia naisia. Kaikki ihan fiksuja myös livenä. Ei ne luule itsestään liikoja. Ne tietää...- Ex-Pertti
"Mutta jos sillä on naiselle merkitystä, niin tottakai he sitä korostavat? Ja korkeampi koulutustaso monesti (ei läheskään aina) korreloi korkeamman elintason ja sosiaalisten taitojen kanssa."
Kiitoksia nimimerkille "ryhtiämiehet", juuri tätä hain.
Koulutus on naiselle tärkeä valintakriteeri kun miestä etsitään suhteeseen, mutta miehelle naisen koulutus tulee vasta ulkonäköseikkojen jälkeen. Koulutus on siis positiivinen asia, mutta ei vaikuta kumppanin valintaan. - helgamies_
Jos lueskelee vihervasemmistolaisten femakkolehtien juttuja huomaa hyvin nopeasti että esim. termit "koulutettu", "korkeastikoulutettu", "akateeminen" - yhdistettynä naisen omakuvaan tarkoittavat naista joilla on matala parisuhdemarkkina-arvo.
- 121212121212
"Ja korkeampi koulutustaso monesti (ei läheskään aina) korreloi korkeamman elintason ja sosiaalisten taitojen kanssa."
Eli raha ja sosiaalinen status ratkaisee. Tässä olemme samaa mieltä.
"Joten helposti halutaan se kumppani samoista ympyröistä, jotta olisi helpompi sovittaa kaksi elämää yhteen."
Miksi tämä ei sitten ole ongelma miehille? Miksi yliopistossa opiskellut mies pystyy sovittamaan elämän yhteen ammattikorkeakoulussa opiskelleen naisen kanssa?
Kyse on yhdestä asiasta: hypergamiasta. Nainen ei halua katsoa miestä "alaspäin" missään kokoon tai statukseen liittyvässä asiassa. Siksi miehen on oltava pidempi, vähintään yhtä koulutettu ja menestynyt, vähintään yhtä taitava sosiaalisesti, jne.
Sekin on mielenkiintoista miksi "akateeminen/koulutettu" on naisille kuin toinen etunimi. Ehkä naiset ovat niin paljon miehiä kyvyttömämpiä että yliopiston käyminen on heille suuri saavutus jota täytyy korostaa jatkuvasti? - ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
"Mutta jos sillä on naiselle merkitystä, niin tottakai he sitä korostavat? Ja korkeampi koulutustaso monesti (ei läheskään aina) korreloi korkeamman elintason ja sosiaalisten taitojen kanssa."
Kiitoksia nimimerkille "ryhtiämiehet", juuri tätä hain.
Koulutus on naiselle tärkeä valintakriteeri kun miestä etsitään suhteeseen, mutta miehelle naisen koulutus tulee vasta ulkonäköseikkojen jälkeen. Koulutus on siis positiivinen asia, mutta ei vaikuta kumppanin valintaan.Meinasin lähinnä sitä, että tuskin ne naiset ajattelevat sen koulutustasonsa tekevän vaikutusta miehiin sinällään. Mutta he itse haluavat tutustua lähinnä oman koulutustasonsa miehiin, tai sellaisiin miehiin, jotka eivät näe naisen korkeaa koulutusta ongelmana (niitä tuntuu olevan paljon). Joten se on siis heidän mielestään oleellinen osa parinhakua, joten siksi se myös mainitaan.
Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan. - helgamies_
121212121212 kirjoitti:
"Ja korkeampi koulutustaso monesti (ei läheskään aina) korreloi korkeamman elintason ja sosiaalisten taitojen kanssa."
Eli raha ja sosiaalinen status ratkaisee. Tässä olemme samaa mieltä.
"Joten helposti halutaan se kumppani samoista ympyröistä, jotta olisi helpompi sovittaa kaksi elämää yhteen."
Miksi tämä ei sitten ole ongelma miehille? Miksi yliopistossa opiskellut mies pystyy sovittamaan elämän yhteen ammattikorkeakoulussa opiskelleen naisen kanssa?
Kyse on yhdestä asiasta: hypergamiasta. Nainen ei halua katsoa miestä "alaspäin" missään kokoon tai statukseen liittyvässä asiassa. Siksi miehen on oltava pidempi, vähintään yhtä koulutettu ja menestynyt, vähintään yhtä taitava sosiaalisesti, jne.
Sekin on mielenkiintoista miksi "akateeminen/koulutettu" on naisille kuin toinen etunimi. Ehkä naiset ovat niin paljon miehiä kyvyttömämpiä että yliopiston käyminen on heille suuri saavutus jota täytyy korostaa jatkuvasti?Naiselle hypergamia on tärkeä osa prosessia joka kostuttaa kiimavitun.
- Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Meinasin lähinnä sitä, että tuskin ne naiset ajattelevat sen koulutustasonsa tekevän vaikutusta miehiin sinällään. Mutta he itse haluavat tutustua lähinnä oman koulutustasonsa miehiin, tai sellaisiin miehiin, jotka eivät näe naisen korkeaa koulutusta ongelmana (niitä tuntuu olevan paljon). Joten se on siis heidän mielestään oleellinen osa parinhakua, joten siksi se myös mainitaan.
Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan.Minä olen 47v, enkä usko että lopetan koskaan kuuntelemasta sitä kikkelin ääntä.
Jos nainen ei kiihota minua, niin kulutan sen ajan sitten mieluummin perhonsidontaan ja kalastukseen. - 121212121212
ryhtiämiehet kirjoitti:
Meinasin lähinnä sitä, että tuskin ne naiset ajattelevat sen koulutustasonsa tekevän vaikutusta miehiin sinällään. Mutta he itse haluavat tutustua lähinnä oman koulutustasonsa miehiin, tai sellaisiin miehiin, jotka eivät näe naisen korkeaa koulutusta ongelmana (niitä tuntuu olevan paljon). Joten se on siis heidän mielestään oleellinen osa parinhakua, joten siksi se myös mainitaan.
Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan."Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan."
Ja naiset varmasti alkavat osaltaan arvostaa miehessä kiltteyttä ja luotettavuutta, eikä pituutta/komeutta/rahaa/statusta/viettelytaitoja?
So pitkä, komea, koulutettu ja menestynyt narsisti jää sitten jatkossa ilman naisia? ryhtiämiehet kirjoitti:
Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan.Sä et ole mies vaan nainen, joka näyttelee typerästi miestä.. Ja 12121212 heitti todella hyviä VastaPalloja, joita jotkut (Todella Monet) naiset eivät syystä tai toisesta ota kuuleviin korviinsakaan.. ;P
- ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Minä olen 47v, enkä usko että lopetan koskaan kuuntelemasta sitä kikkelin ääntä.
Jos nainen ei kiihota minua, niin kulutan sen ajan sitten mieluummin perhonsidontaan ja kalastukseen.Kikkelin ääni ja naisen täyspäisyys eivät ole tähän mennessä olleet mahdoton vaatimus. Ehkä ne joillekkin miehille sitten on.. :D
- Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Kikkelin ääni ja naisen täyspäisyys eivät ole tähän mennessä olleet mahdoton vaatimus. Ehkä ne joillekkin miehille sitten on.. :D
Koulutustaso ei kerro täysipäisyydestä, ajatus on hieman liioitteleva.
- ryhtiämiehet
121212121212 kirjoitti:
"Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan."
Ja naiset varmasti alkavat osaltaan arvostaa miehessä kiltteyttä ja luotettavuutta, eikä pituutta/komeutta/rahaa/statusta/viettelytaitoja?
So pitkä, komea, koulutettu ja menestynyt narsisti jää sitten jatkossa ilman naisia?Ei varmaan jää ilman, mutta harvemmin se hänen haaviinsa uinut nainen olisi tavistaunolle oikein sopinutkaan. Väärää tyyppiä.
Hemmetin paljon mukavampi itselle, jos pystyy asettamaan rimaa naisille muidenkin kuin ulkonäköön ja koulutustason perusteella tehtyihin oletettuihin kuspäisyyksiin perustuen. Eli tavistaunon on helpompi tutustua tavistiinaan, varsinkin jos tiinan ei tarvitse olla edes missi. Kyllä tuolta pariutumishaluisia naisia vielä löytyy. Kun niitä tiinojakin tutkitusti panettaa. Sitten tulee ongelmaksi se, että pitäisi itse olla valikoiva pään sisällön suhteen, että syntyisi hyvä matchi. Valikoiva mies on naiselle turnonn... Se kun antaa vaikutelman siitä, että se tietää mitä se haluaa... Mikäs sen miehekkäämpää. - ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Koulutustaso ei kerro täysipäisyydestä, ajatus on hieman liioitteleva.
Niin mainitsin tuossa jo aiemmin. Mutta mikä estää miehiä vaatimasta sitä naisilta? Se onkin sitten vaikeampi määritellä mihin kukin rajansa vetää... :D
- TotuusSattuu
121212121212 kirjoitti:
"Mielestäni meidän miestenkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisten pään sisältöön. Ei välttämättä siihen koulutukseen, mutta lähinnä sellaiseen, että täyspäisyys olisi nykyistä isommalle osalle miehiä mustbe vaatimus, ENNEN niitä ulkonäköseikkoja. Ei sitä kikkelin ääntä jaksa loputtomiin kuunnella kukaan."
So pitkä, komea, koulutettu ja menestynyt narsisti jää sitten jatkossa ilman naisia?"Ja naiset varmasti alkavat osaltaan arvostaa miehessä kiltteyttä ja luotettavuutta, eikä pituutta/komeutta/rahaa/statusta/viettelytaitoja? "
Juu, eletään vain aina asenteella "minähän en muutu ennen kuin tuo toinen ensin muuttuu" niin varmasti saadaan maailma paremmaksi... - Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Niin mainitsin tuossa jo aiemmin. Mutta mikä estää miehiä vaatimasta sitä naisilta? Se onkin sitten vaikeampi määritellä mihin kukin rajansa vetää... :D
Miehen apuna parinvalinnassa on siitinluu, se loppupelissä valikoi missä se haluaa ilakoida.
Se nyt vaan ei ymmärrä koulutuksesta tuon taivaallista. - 121212121212
ryhtiämiehet kirjoitti:
Ei varmaan jää ilman, mutta harvemmin se hänen haaviinsa uinut nainen olisi tavistaunolle oikein sopinutkaan. Väärää tyyppiä.
Hemmetin paljon mukavampi itselle, jos pystyy asettamaan rimaa naisille muidenkin kuin ulkonäköön ja koulutustason perusteella tehtyihin oletettuihin kuspäisyyksiin perustuen. Eli tavistaunon on helpompi tutustua tavistiinaan, varsinkin jos tiinan ei tarvitse olla edes missi. Kyllä tuolta pariutumishaluisia naisia vielä löytyy. Kun niitä tiinojakin tutkitusti panettaa. Sitten tulee ongelmaksi se, että pitäisi itse olla valikoiva pään sisällön suhteen, että syntyisi hyvä matchi. Valikoiva mies on naiselle turnonn... Se kun antaa vaikutelman siitä, että se tietää mitä se haluaa... Mikäs sen miehekkäämpää.Mutta ongelmahan tässä on että se tohtorinainen tai maisterinainen ON tavistiina.
Mutta koska naisille yliopiston läpäiseminen tuntuu isolta saavutukselta, he eivät omiassa silmissä olekaan enää naisia vaan _akateemisia_ naisia tai peräti _koulutettuja_ naisia. Ja sellaiselle eliittinaiselle pitääkin löytyä eri tasoinen mies ja eri tasoinen elämä.
Tässä on se ero. En tunne ainuttakaan miestä jolle yksi tutkinto olisi tuollainen osa identiteettiä. - ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Miehen apuna parinvalinnassa on siitinluu, se loppupelissä valikoi missä se haluaa ilakoida.
Se nyt vaan ei ymmärrä koulutuksesta tuon taivaallista.Nimenomaan APUNA. Joten eikö siinä jää aivoillekkin vielä joku rooli? Jos sen haluaa antaa niille. Tosin pakko ei ole, jos mieluummin antaa sen kikkelin tehdä valinnat
- Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Nimenomaan APUNA. Joten eikö siinä jää aivoillekkin vielä joku rooli? Jos sen haluaa antaa niille. Tosin pakko ei ole, jos mieluummin antaa sen kikkelin tehdä valinnat
Aivot sanoo että antaa siitinluun nautiskella.
- ryhtiämiehet
121212121212 kirjoitti:
Mutta ongelmahan tässä on että se tohtorinainen tai maisterinainen ON tavistiina.
Mutta koska naisille yliopiston läpäiseminen tuntuu isolta saavutukselta, he eivät omiassa silmissä olekaan enää naisia vaan _akateemisia_ naisia tai peräti _koulutettuja_ naisia. Ja sellaiselle eliittinaiselle pitääkin löytyä eri tasoinen mies ja eri tasoinen elämä.
Tässä on se ero. En tunne ainuttakaan miestä jolle yksi tutkinto olisi tuollainen osa identiteettiä.Eikös sullakin jo meriitit semmoiseen riitä? Ota oma tavistiinasi, akateemisuudella tai ilman. Ja kyllä... Niitä dippainssejä ja KTM:iä riittää miehissäkin jotka vähän hihittelevät tradenomeille ja AMK- Insseille. Samanlaista pilkun viilausta mielestäni jossa koulutuksesta tehdään osa persoonaa...
ryhtiämiehet kirjoitti:
Eikös sullakin jo meriitit semmoiseen riitä? Ota oma tavistiinasi, akateemisuudella tai ilman. Ja kyllä... Niitä dippainssejä ja KTM:iä riittää miehissäkin jotka vähän hihittelevät tradenomeille ja AMK- Insseille. Samanlaista pilkun viilausta mielestäni jossa koulutuksesta tehdään osa persoonaa...
" Niitä dippainssejä ja KTM:iä riittää miehissäkin jotka vähän hihittelevät tradenomeille ja AMK- Insseille. Samanlaista pilkun viilausta mielestäni jossa koulutuksesta tehdään osa persoonaa... "
Ma veikkaan, että tämä on sellainen "me-hengen" ja yhteenkuuluvuuden tuotos, jota esiintyy kaikilla koulutustasoilla. Pyritään olemaan ylpeitä siitä omasta koulutuksesta ja mahdollisesti ammattitaidosta.
Ainakin tällaista olin huomaavinani niin yliopistossa, AKM:ssa, kuin lukiossakin. Ja kavereiden keskusteluista päätellen samaa esiintyy ammattikoulussakin.NuuskaMuikkune kirjoitti:
Sä et ole mies vaan nainen, joka näyttelee typerästi miestä.. Ja 12121212 heitti todella hyviä VastaPalloja, joita jotkut (Todella Monet) naiset eivät syystä tai toisesta ota kuuleviin korviinsakaan.. ;P
Näin on. Miehet eivät käytä kikkeli-nimitystä
Miesmannn kirjoitti:
Näin on. Miehet eivät käytä kikkeli-nimitystä
Juuh.. Ja tais se jo vieläkin paremmin näkyä joissain muissa kommenteissa, että Siellä haarojen välissä on väärän mallinen Vekotin.. ;D
Itsekäs Agenda ja Surkea Manipulointi yritys taas vaan paistaa niin selvästi hänen(kin) kommenteista läpi.. ;P
- Nnnnainen
Jos yhtään joku deittipalstalla "kehuskelee" tai "tuo esiin" koulutuksensa niin se on heti next. Oon iteki korkeasti koulutettu (vaikea itsekin uskoa, siitä kun aikaa) mutten voi sietää niitä jotka luulevat olevansa pätkääkään parempia kuin muut jonkun fucking koulutuksen takia.
- ryhtiämiehet
Miksi niitä ilmoituksia pitää lukea kuin piru raamattua? Jos joku mainitsee akateemisuutensa, se ei ole mielestäni sama kuin parempi kuin muut oletus.
ryhtiämiehet kirjoitti:
Miksi niitä ilmoituksia pitää lukea kuin piru raamattua? Jos joku mainitsee akateemisuutensa, se ei ole mielestäni sama kuin parempi kuin muut oletus.
:D Ai... Sittenhän sitä voi hyvillä mielin kriteerien ulkopuoleltakin ottaa yhteyttä. :P
- ryhtiämiehet
Eli jos naisella on maininta akateemisuudesta, niin se on pilalla? :D Ja täynä itseään. Tällaista ajatusmallia meinasin...
- KysynVaan-76
ryhtiämiehet kirjoitti:
"Miksi niitä ilmoituksia pitää lukea kuin piru raamattua? Jos joku mainitsee akateemisuutensa, se ei ole mielestäni sama kuin parempi kuin muut oletus."
Tätä joka sanaan tarttumista itsekin ihmettelen. On olemassa miehiä joita eivät lainkaan viehätä koulutetut naiset ja saattaapa joku kuulemma jopa pitää sellaista naista pelottavana. Eikö siis ole hyvä että mainitsee koulutuksensa niin ei sitten tule yllätyksiä ensitreffeillä kun toinen kertookin olevansa tohtori? - Nnnnnaiinen
Koulutetuissa on se vaara että he ovat asiallisia, pidättyväisiä ja/tai mielisteleviä. Piirteitä mitä en voi sietää.
- Ex-Pertti
KysynVaan-76 kirjoitti:
"Miksi niitä ilmoituksia pitää lukea kuin piru raamattua? Jos joku mainitsee akateemisuutensa, se ei ole mielestäni sama kuin parempi kuin muut oletus."
Tätä joka sanaan tarttumista itsekin ihmettelen. On olemassa miehiä joita eivät lainkaan viehätä koulutetut naiset ja saattaapa joku kuulemma jopa pitää sellaista naista pelottavana. Eikö siis ole hyvä että mainitsee koulutuksensa niin ei sitten tule yllätyksiä ensitreffeillä kun toinen kertookin olevansa tohtori?Miehen reaktio riippunee siitä onko nainen treffeillä naisen vai tohtorin roolissa
- ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Miehen reaktio riippunee siitä onko nainen treffeillä naisen vai tohtorin roolissa
Se selvinnee menemällä paikalle? :D Jos sinne asti pääsee... Suurin ongelma mun mielestäni on siinä, että miehet on nylpyttämässä kaikkien akkojen jalkaa 24/7, joten akoilla on liikaa valinnan varaa. Joten eihän ne ketään osaa valita.. :P
- Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Se selvinnee menemällä paikalle? :D Jos sinne asti pääsee... Suurin ongelma mun mielestäni on siinä, että miehet on nylpyttämässä kaikkien akkojen jalkaa 24/7, joten akoilla on liikaa valinnan varaa. Joten eihän ne ketään osaa valita.. :P
Mä olen ollut pitkässä parisuhteessa akateemisesti koulutetun naisen kanssa ja meillä on yhteiset lapset, lisäksi tuttavapiirissäni on paljon akateemisesti koulutettuja miehiä ja naisia. En näe koulutuksella olevan ihmissuhteissa keskeistä asemaa.
Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. Naiset korostavat mielestäni koulutustaan treffiprofiileissaan syyttä, koska miehet katsovat naisissa muita seikkoja. - TotuusSattuu
Ex-Pertti kirjoitti:
Mä olen ollut pitkässä parisuhteessa akateemisesti koulutetun naisen kanssa ja meillä on yhteiset lapset, lisäksi tuttavapiirissäni on paljon akateemisesti koulutettuja miehiä ja naisia. En näe koulutuksella olevan ihmissuhteissa keskeistä asemaa.
Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. Naiset korostavat mielestäni koulutustaan treffiprofiileissaan syyttä, koska miehet katsovat naisissa muita seikkoja."Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. "
Joillekin on, joillekin ei. Harvalle se nyt on täysin yhdentekevää että mitä tehden se puoliso päivänsä viettää ja paljonko siitä tulee rahaa. - Ex-Pertti
TotuusSattuu kirjoitti:
"Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. "
Joillekin on, joillekin ei. Harvalle se nyt on täysin yhdentekevää että mitä tehden se puoliso päivänsä viettää ja paljonko siitä tulee rahaa.Nainen katsoo ammatin ja tulot, mies perseen ja tissit.
- ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. Naiset korostavat mielestäni koulutustaan treffiprofiileissaan syyttä, koska miehet katsovat naisissa muita seikkoja."Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. Naiset korostavat mielestäni koulutustaan treffiprofiileissaan syyttä, koska miehet katsovat naisissa muita seikkoja. "
Oletko aivan varma, että kaikki miehet pitävät koulutusta yhdentekevänä? Osa miehistähän nimenomaan rajaa akateemisuuttaan korostavat pois, joten jos nainen tekee niin, niin naisen esivalintahan on silloin onnistunut? :D - Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
"Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. Naiset korostavat mielestäni koulutustaan treffiprofiileissaan syyttä, koska miehet katsovat naisissa muita seikkoja. "
Oletko aivan varma, että kaikki miehet pitävät koulutusta yhdentekevänä? Osa miehistähän nimenomaan rajaa akateemisuuttaan korostavat pois, joten jos nainen tekee niin, niin naisen esivalintahan on silloin onnistunut? :D"Oletko aivan varma, että kaikki miehet pitävät koulutusta yhdentekevänä? Osa miehistähän nimenomaan rajaa akateemisuuttaan korostavat pois, joten jos nainen tekee niin, niin naisen esivalintahan on silloin onnistunut? :D"
Minä kiitän sinua avoimmuudestasi, sinä vahvistat minun oletukseni oikeiksi.
Minä en tekisi itsekään treffiprofiilistani mainosta, vaan korostaisin siinä asioita joiden tiedän häätävän ihmiset jotka karsastavat minun tyylisiäni ihmisiä.
Se että naiset korostavat korkeaa koulutustasoaan ei ole mainos, vaan karkotin. - ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Nainen katsoo ammatin ja tulot, mies perseen ja tissit.
Miksi ne tulevan unelmasanelman ammatti ja tulot menettäisivät merkityksensä tissien ja perseen jälkeen? Ei nykymaailmassa tavistaunon resurssit riitä kahdelle. Tosin Itselle riittää, kun itsensä elättää, ja tekee jotain sellaista työkseen, että on suht tyytyväinen siihen. Eli ei ole kokoajan kikkeli otsassa valittamassa mulle asiasta.
Raha on kuitenkin yksi isompia ja yleisempiä kiistanaiheita parisuhteessa. Joten kai sitä saisi olla molemmilla? Ainakin joku suunnitelma olisi hyvä olla, jos tilanne on tilapäisesti vähän tiukilla. Muuten voi toimia alkuvaiheen turnoffina, vaikka tissit ja perse löytyisikin. - Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Miksi ne tulevan unelmasanelman ammatti ja tulot menettäisivät merkityksensä tissien ja perseen jälkeen? Ei nykymaailmassa tavistaunon resurssit riitä kahdelle. Tosin Itselle riittää, kun itsensä elättää, ja tekee jotain sellaista työkseen, että on suht tyytyväinen siihen. Eli ei ole kokoajan kikkeli otsassa valittamassa mulle asiasta.
Raha on kuitenkin yksi isompia ja yleisempiä kiistanaiheita parisuhteessa. Joten kai sitä saisi olla molemmilla? Ainakin joku suunnitelma olisi hyvä olla, jos tilanne on tilapäisesti vähän tiukilla. Muuten voi toimia alkuvaiheen turnoffina, vaikka tissit ja perse löytyisikin.Miehen silmissä hyvä perse ja kauniit terhakkaat rinnat saavat unohtamaan koulutuksen ja suuret tulot, elämässä on merkittävämpiäkin nautinnon lähteitä.
Jos tuollainen huvittelukeskus tekisi vielä rahaakin, se olisi kyllä plussaa muttei välttämättömyys. - ryhtiämiehet
Ex-Pertti kirjoitti:
Miehen silmissä hyvä perse ja kauniit terhakkaat rinnat saavat unohtamaan koulutuksen ja suuret tulot, elämässä on merkittävämpiäkin nautinnon lähteitä.
Jos tuollainen huvittelukeskus tekisi vielä rahaakin, se olisi kyllä plussaa muttei välttämättömyys.Usein se on välttämättömyys jos yhdessä meinataan olla. Jos sen ukkokullan rahat ei riitä molemmille.
- Ckfjgj
Nnnnnaiinen kirjoitti:
Koulutetuissa on se vaara että he ovat asiallisia, pidättyväisiä ja/tai mielisteleviä. Piirteitä mitä en voi sietää.
Eiköhän sinulla mene korrelaatio ja kausaliteetti sekaisin. Pidättyväisyys ja järkeily johtavat korkeakoulutuksen, ei toisin päin.
Toki ihmisiä voi tuollakin perusteella vältellä. - Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Usein se on välttämättömyys jos yhdessä meinataan olla. Jos sen ukkokullan rahat ei riitä molemmille.
Ukkokulta ei silti halua sitä taloudellisesti yltäkylläistä elämää naisen kanssa jolla ei ole hyvä perse ja kauniit rinnat.
- ryhtiämiehet
Ei tissien ja perseen koostumus ole itselleni ainakaan ongelma, jos nainen on hyvä ja sopiva tyyppi muuten. Kikkelini ei ole kovinkaan vahvasti kytköksissä silmiini. Ja yltäkylläisyydestä ei ollut puhe, vaan säällisestä toimeentulosta. Että ei jatkuvasti vituta köyhäily. Kaikkia ominaisuuksia ei ole samassa paketissa kuin jumalattoman harvoilla. Ja niihin ei välttämättä aika elämässä / rahkeet riitä. Mutta kukin arvottaa asiat tavallaan...
- Ex-Pertti
ryhtiämiehet kirjoitti:
Ei tissien ja perseen koostumus ole itselleni ainakaan ongelma, jos nainen on hyvä ja sopiva tyyppi muuten. Kikkelini ei ole kovinkaan vahvasti kytköksissä silmiini. Ja yltäkylläisyydestä ei ollut puhe, vaan säällisestä toimeentulosta. Että ei jatkuvasti vituta köyhäily. Kaikkia ominaisuuksia ei ole samassa paketissa kuin jumalattoman harvoilla. Ja niihin ei välttämättä aika elämässä / rahkeet riitä. Mutta kukin arvottaa asiat tavallaan...
Mä elin pitkän pätkän elämästäni akateemisesti koulutetun naisen kanssa, tissit ja perse miellytti. Hän tienasikin vielä.
Ulkonäkö oli se juttu. TotuusSattuu kirjoitti:
"Pointtini on se, että koulutus tai sen puute eivät ole miehille tärkeä juttu kun puolisoa valitaan. "
Joillekin on, joillekin ei. Harvalle se nyt on täysin yhdentekevää että mitä tehden se puoliso päivänsä viettää ja paljonko siitä tulee rahaa."..ja paljonko siitä tulee rahaa."
Tässä joidenkin (Todella Usean) naisen "rakkaus" Tiivistettynä.. Toinen vastaava on ".. Ja Paljonko Sitä Statusta On.".. ;D
Laskelmoivia Hyöty/TalousSuhteilijoita.. Ei yhtään sen enempää, eikä yhtään sen vähempää.. ;D
Näillä "rakkaus" menee näin.. "rakastan" sinua, koska Tarvitsen Sinua.. ;P
RakkausSuhteissa se menee näin.. Tarvitsen Sinua, koska Rakastan Sinua.. =)Ckfjgj kirjoitti:
Eiköhän sinulla mene korrelaatio ja kausaliteetti sekaisin. Pidättyväisyys ja järkeily johtavat korkeakoulutuksen, ei toisin päin.
Toki ihmisiä voi tuollakin perusteella vältellä.Eipä noilla ole mitään tekemistä keskenään.. Kuten tiedämme ihan hyvin ja todistetusti sen TosiAsian, että Joka YhteisKunta luokassa on kaiken Karvaista Hiihtäjää.. Laidasta Laitaan.. ;P
- fdrgdgr
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Eipä noilla ole mitään tekemistä keskenään.. Kuten tiedämme ihan hyvin ja todistetusti sen TosiAsian, että Joka YhteisKunta luokassa on kaiken Karvaista Hiihtäjää.. Laidasta Laitaan.. ;P
Älä ala inttää tilastotietedettä opiskelleen kanssa :D Tietyt luonteenpiirteet ovat seuraus, jotka johtavat korkeaan koulutukseen (tai kuten popularisoidusti voidaan ilmaista, "koulutusgeenit" johtavat kouluttautumiseen).
Toki kaikissa ihmisryhmissä on kaikilla luonteenpiireillä varustettuja ihmisiä, mutta näiden ihmisten määrät eroavat merkittävästi toisistaan. fdrgdgr kirjoitti:
Älä ala inttää tilastotietedettä opiskelleen kanssa :D Tietyt luonteenpiirteet ovat seuraus, jotka johtavat korkeaan koulutukseen (tai kuten popularisoidusti voidaan ilmaista, "koulutusgeenit" johtavat kouluttautumiseen).
Toki kaikissa ihmisryhmissä on kaikilla luonteenpiireillä varustettuja ihmisiä, mutta näiden ihmisten määrät eroavat merkittävästi toisistaan.Ihan yhtä Persestelevää ja Outoilevaa touhua on jokaisessa YhteiskuntaLuokassa ihan yhtä paljon.. Se nyt vaan on Totuus.. Eikä se siitä muuksi muutu.. ;P
- rdydy
Ihan yhtä Persestelevää ja Outoilevaa touhua on jokaisessa YhteiskuntaLuokassa ihan yhtä paljon.. Se nyt vaan on Totuus.. Eikä se siitä muuksi muutu.. ;P
Höpsistä.
Nyt puhuttiin pidättyväisyydestä ja järkeilystä... ei perseilystä ja outoilusta. rdydy kirjoitti:
Höpsistä.
Nyt puhuttiin pidättyväisyydestä ja järkeilystä... ei perseilystä ja outoilusta.Höpsistä Ittelles.. Sama koskee Pidättyväisyyttä ja Järkeilyäkin.. ;D
- dgdxg
Höpsistä Ittelles.. Sama koskee Pidättyväisyyttä ja Järkeilyäkin.. ;D
Well, en ala korjaamaan faktoja, jos ne mielletään pelkiksi mielipideasioiksi.
Hyviä illanjatkoja. - palstallapyörinyt
Ex-Pertti kirjoitti:
Mä elin pitkän pätkän elämästäni akateemisesti koulutetun naisen kanssa, tissit ja perse miellytti. Hän tienasikin vielä.
Ulkonäkö oli se juttu.Etkö ole kuitenkin ihan ok, elämässä pärjännyt ja riskejä ottanut ns. moniulotteinen miestenmies?
Tuolla koulutushaulla, haetaan vissiin salonkikelpoista versiota pätevästä miehestä. Onhan sillä todistuskin jollain tasolla siitä olemassa. Eli koulutettu akka hakee koulutettua ukkoa, joten, miksi ei akateemisuuttaan mainitsisi? Akoilla on kuitenkin ihan liikaa tarjokkaita muutenkin, joten miksi hän ei toimisi niin? palstallapyörinyt kirjoitti:
Etkö ole kuitenkin ihan ok, elämässä pärjännyt ja riskejä ottanut ns. moniulotteinen miestenmies?
Tuolla koulutushaulla, haetaan vissiin salonkikelpoista versiota pätevästä miehestä. Onhan sillä todistuskin jollain tasolla siitä olemassa. Eli koulutettu akka hakee koulutettua ukkoa, joten, miksi ei akateemisuuttaan mainitsisi? Akoilla on kuitenkin ihan liikaa tarjokkaita muutenkin, joten miksi hän ei toimisi niin?Jos haetaan akateemista miestä, niin silloin koulutuksen mainitseminen on perusteltua.
Jos haetaan miestä koulutustasosta riippumatta, niin oman koulutuksen mainitseminen ei olekaan oleellinen tieto.- Sitkas67
Ex-Pertti kirjoitti:
Nainen katsoo ammatin ja tulot, mies perseen ja tissit.
Vaatii taitoa. Normaalisti kaikki kasvavat vuosien mittaan, mutta ei välttämättä samassa suhteessa...
Oletteisin, että koulutuksen esille tuominen on tarkoitettu jollain tavalla kuvata henkilöä ihmisenä. Eräänlainen mainos itsestä.
Tosin pelkkä koulutus sitä harvemmin tekee, mutta antaa jotain osviittaa kuinka etsijä on sitoutunut johonkin asiaan elämänsä osa-alueella. Mutta menee aika mutu-tietoon se, miten kukakin näkee minkäkin koulutuksen tai työn: mielikuva voi olla aivan eri kuin mitä se todellisuudessa tarkoittaa ihmisen fyysisessä elämässä. Ja siksi se koulutuksen mainitseminen on harhaanjohtavakin.
Jos ilmossa lukee vaikka että on taksinkuljettaja, lukija soveltaa sen vain omiin mielikuviin taksikuskeista. Syntynyt mielikuva on että kirjoittaja tekee työtä erittäin epäsäännöllisesti, kaikkina vuorokauden sekä viikonpäivien aikana. Se voi olla vaikeaa seurustelun kannalta, tuumii vastaajaehdokas. Todellisuudessa tuo taksikuski tekeekin säännöllistä päivätyötä kuljettaen koululaisia.
Tai jos sanoo olevansa sairaanhoitaja, voi lukijalle tulla mielikuva jostain herkästä ja ymmärtäväisestä; mahdollista parisuhdeainesta. Todellisuudessa tuo amatsoni kuitenkin käy päivystyksessä vetelemässä turpaan riehaantuneita asiakkaita, on töissä kaikki viikonloput, juhlapyhät ja kun vapaat koittaa, nukkuu kellon ympäri ellei joudu sijaiseksi sairastuneiden tilalle.
Eli siis, tarkoitus lienee antaa jotain aavistusta millaista elämä voisi hakijan kanssa olla. Ei niinkään koulutuksella kuin sillä fyysisellä työllä on merkitystä, tuleeko edes tutustumisesta mitään. Puhumattakaan mitä se voisi parisuhteen muodostumisen kannalta merkitä. Se vain, että eikös niissä profiileissa anneta yleensä aika tiivistetyssä muodossa informaatiota?Aika hyviä mietteitä. Ma veikkaisin että tuolla juuri "antaa jotain aavistusta millaista elämä voisi hakijan kanssa olla" ja myöskin arvomaailmasta. Ehkäpä akateemisuutta myös korostetaan/tuodaan esille myöskin sen takia, että halutaan antaa mielikuva rakentavasti väittelevästä, usealta kannalta pohdiskelevasta henkilöstä.
Mutta kuten totesit, niin tällainen viestintä saattaa tuottaa lukijassa aivan toisenlaisia mielikuvia, mitä kirjoittaja oli ajatellut.Toisaalta jos lähdetään spekuloimaan, niin voihan olla mahdollista että tuolla akateemisuuden esilletuomisella halutaan korostaa sitä, että "tulen taloudellisesti hyvin toimeen itsekin", "en ole rahojesi perään".
pete_pjn kirjoitti:
Aika hyviä mietteitä. Ma veikkaisin että tuolla juuri "antaa jotain aavistusta millaista elämä voisi hakijan kanssa olla" ja myöskin arvomaailmasta. Ehkäpä akateemisuutta myös korostetaan/tuodaan esille myöskin sen takia, että halutaan antaa mielikuva rakentavasti väittelevästä, usealta kannalta pohdiskelevasta henkilöstä.
Mutta kuten totesit, niin tällainen viestintä saattaa tuottaa lukijassa aivan toisenlaisia mielikuvia, mitä kirjoittaja oli ajatellut.Veikkaisin että se voi olla näissä ilmoituksissa aikamoinen itseään syövä ongelma, mielikuvat ja oma arvomaailma, kysyjän ja vastaajan välillä.
Viattomia esimerkkejä: Jos väittäisin, että nimeni on elisa, niin tuleeko heti mieleen suomalainen valkoihoinen nainen? Todellisuudessahan olen kuitenkin eri etnistaustaisten värillinen jälkeläinen, joka on syntynyt hollannissa. Jos sanon, että olen kajaanilainen, niin blokkaatko minut vain siksi, kun se on joku tuppukylä jonkun susialueitten takana, vaikka todellisuudessa viiletän pitkin suomea erinäisten velvoitteiden vuoksi? Jos sanon että minulla on perhettä, näet mielessäsi heti neljän lapsen yksinhuoltajan, vaikka "perhe" voi tarkoitta aivan erilaista yhteisöä.
Profiilit, CV:t ynnämuut itsensä markkinointiin tarkoitetut julkaisut ovat arvoltaan hieman samaa luokkaa kuin embopala ennen käyttöä. Ihmisyyttä voi kuvata kirjoittelemalla kiinnostavastikin tai sitten ei, mutta yleensä se jää pelkäksi paperipalaksi, jos kukaan ei kokeile miltä se tuntuu. On jokaisen tarkkaan harkittavissa, mikä voisi olla se viesti, että just tää paperinpala on parempi kuin nuo muut tarjolla olevat. Ja silloin pitäisi olla esittää ihan muuta kuin se punapäinen, pienikokoinen, eurooppalainen taksinkuljettaja. Jos haluaa sen käytön jatkuvan.pete_pjn kirjoitti:
Toisaalta jos lähdetään spekuloimaan, niin voihan olla mahdollista että tuolla akateemisuuden esilletuomisella halutaan korostaa sitä, että "tulen taloudellisesti hyvin toimeen itsekin", "en ole rahojesi perään".
Ja toisaalta tuohon miksi jotkut miehet eivät halua/kestä itseään koulutetumpaa ja/tai paremmin tienaavaa puolisoa....
Ainakin omasta ympäristöstäni olen saanut sellaisen vaikutelman, että muut miehet katsoisivat vähän "kieroon" ja suoranaisesti vittuilisivat, että mies on "tossun alla". Tosin tällaiset puheet ovat enemmänkin tulleet vanhemman ikäpolven miehiltä 50pete_pjn kirjoitti:
Toisaalta jos lähdetään spekuloimaan, niin voihan olla mahdollista että tuolla akateemisuuden esilletuomisella halutaan korostaa sitä, että "tulen taloudellisesti hyvin toimeen itsekin", "en ole rahojesi perään".
Juuri niin. Voi ollakin. Tai sitten...
Sitä ihmettelen, miksi esim akateeminen koulutus herättää närkästystä. Saa hieman sellaisen kuvan, että vastaajalle itselle on tärkeämpi se koulutustaso kuin etsijälle. Kuten millainen mielikuva syntyy siitä, että olen merkonomi, työskentelen kaupan kassalla? Herättääkö närkästystä? Miksi?
Luulisi että jos vastaajalle itselleen ei koulutustasolla ole merkitystä, silloin ei tuolla koulutuksen tasolla tai fyysisellä tasolla ole mitään merkitystä. Eikös kaikki olekaan enää silloin samalla viivalla?- Ex-Pertti
elisakettu kirjoitti:
Sitä ihmettelen, miksi esim akateeminen koulutus herättää närkästystä. Saa hieman sellaisen kuvan, että vastaajalle itselle on tärkeämpi se koulutustaso kuin etsijälle. Kuten millainen mielikuva syntyy siitä, että olen merkonomi, työskentelen kaupan kassalla? Herättääkö närkästystä? Miksi?
Luulisi että jos vastaajalle itselleen ei koulutustasolla ole merkitystä, silloin ei tuolla koulutuksen tasolla tai fyysisellä tasolla ole mitään merkitystä. Eikös kaikki olekaan enää silloin samalla viivalla?Miehille naisen koulutus on toisarvoinen asia. Miksi naiset silti korostavat sitä?
pete_pjn kirjoitti:
Ja toisaalta tuohon miksi jotkut miehet eivät halua/kestä itseään koulutetumpaa ja/tai paremmin tienaavaa puolisoa....
Ainakin omasta ympäristöstäni olen saanut sellaisen vaikutelman, että muut miehet katsoisivat vähän "kieroon" ja suoranaisesti vittuilisivat, että mies on "tossun alla". Tosin tällaiset puheet ovat enemmänkin tulleet vanhemman ikäpolven miehiltä 50No tuon ikäpolven ihmiset osittain jos jotkut nuoremmatkin ovat melkoisia tasovertailijoita. Vanha luokkayhteiskuntakunta-ajattelu siis...
Luulisi että parisuhdetta haluava etsisi hyvää ja taspainoista parisuhdetta. Jos se lähtökohdiltaan lähtee jo lokerointiajattelusta, niin löytämisille on laitettu jarrut päälle jo etsintävaiheessa.Ex-Pertti kirjoitti:
Miehille naisen koulutus on toisarvoinen asia. Miksi naiset silti korostavat sitä?
Eikös ihmiset yleensä korosta tai ainakin tuo esille omia saavutuksiaan, niitä jotka ovat merkityksellisiä itselle?
Jos esimerkiksi minun koulutustani tultaisiiin lyttäämään siksi että jonkun mielestä se on toissarvoista, kokisin loukkaantuvani. Se on kuitenkin itselleni tärkeää, tärkeä osa minua.elisakettu kirjoitti:
Luulisi että jos vastaajalle itselleen ei koulutustasolla ole merkitystä, silloin ei tuolla koulutuksen tasolla tai fyysisellä tasolla ole mitään merkitystä. Eikös kaikki olekaan enää silloin samalla viivalla?Joillekkin saattaa herättää närkästystä ja kateellisuutta, toisille saattaa herättää ihmetystä miksi koulutusta pitää mainosta ylipäätään. Mietityttää, kuten 1212 tais sanoa, määritteleekö koulutus niin ison persoonaa että se on mainittava lähes ensimmäisenä.
Toisaalta lähiaikoina keskusteluissa on ollut se ettei koulutetuille naisille riitä koulutettuja miehiä. Ma veikkaisin että tässä keskustelussa on närää herättänyt se, että koulutus on rinnastettu siihen, että olisi jotenkin "parempi ihmisenä" ja lähtökohtaisesti tavoittelemisen arvoinen tilanne. Ja ehken tuo on sekoittunut taikka yhdistynyt vanhempaan väittämään "Ei ole enään hyviä miehiä jäljellä."
Itselleni on se ja sama mitä koulutustasoa toinen on, kunhan tuon koulutuksen tuotoksena olisi hänelle mielenkiintoinen ja palkitseva ammatti, joka toisi omalta osaltaan ruokaa pöytään ja pitäisi osaltaan katon piänpiällä.- Ex-Pertti
elisakettu kirjoitti:
Eikös ihmiset yleensä korosta tai ainakin tuo esille omia saavutuksiaan, niitä jotka ovat merkityksellisiä itselle?
Jos esimerkiksi minun koulutustani tultaisiiin lyttäämään siksi että jonkun mielestä se on toissarvoista, kokisin loukkaantuvani. Se on kuitenkin itselleni tärkeää, tärkeä osa minua.Parinvalinnan näkökulmasta naisen koulutus on toisarvoinen asia, se ei vaikuta päätökseen.
- kggvvj
Ex-Pertti kirjoitti:
Miehille naisen koulutus on toisarvoinen asia. Miksi naiset silti korostavat sitä?
Ylempänä sen kerrottiin olevan karkotin. Jos ei halua naista, jolla on todennäköisesti vastuullinen työ, joka todennäköisesti sälyttää taloudenhoitoa miehen vastuulle ja jonka puheenaiheet eivät välttämättä ole yleissivistyksen piirissä mutta joka toisaalta tuo tupaan 2/3 tai 4/5 pariskunnan tuloista, niin ei tarvitse ottaa yhteyttä.
Koulutus on hyvä mainita, koska se poistaa viestittelijöistä välittömästi tiettyjä epämieluisia ihmisryhmiä. - Ex-Pertti
kggvvj kirjoitti:
Ylempänä sen kerrottiin olevan karkotin. Jos ei halua naista, jolla on todennäköisesti vastuullinen työ, joka todennäköisesti sälyttää taloudenhoitoa miehen vastuulle ja jonka puheenaiheet eivät välttämättä ole yleissivistyksen piirissä mutta joka toisaalta tuo tupaan 2/3 tai 4/5 pariskunnan tuloista, niin ei tarvitse ottaa yhteyttä.
Koulutus on hyvä mainita, koska se poistaa viestittelijöistä välittömästi tiettyjä epämieluisia ihmisryhmiä.Se karkottaa osan miehistä pois, mutta ei silti tuo unelmakumppania yhtään lähemmäksi.
pete_pjn kirjoitti:
Joillekkin saattaa herättää närkästystä ja kateellisuutta, toisille saattaa herättää ihmetystä miksi koulutusta pitää mainosta ylipäätään. Mietityttää, kuten 1212 tais sanoa, määritteleekö koulutus niin ison persoonaa että se on mainittava lähes ensimmäisenä.
Toisaalta lähiaikoina keskusteluissa on ollut se ettei koulutetuille naisille riitä koulutettuja miehiä. Ma veikkaisin että tässä keskustelussa on närää herättänyt se, että koulutus on rinnastettu siihen, että olisi jotenkin "parempi ihmisenä" ja lähtökohtaisesti tavoittelemisen arvoinen tilanne. Ja ehken tuo on sekoittunut taikka yhdistynyt vanhempaan väittämään "Ei ole enään hyviä miehiä jäljellä."
Itselleni on se ja sama mitä koulutustasoa toinen on, kunhan tuon koulutuksen tuotoksena olisi hänelle mielenkiintoinen ja palkitseva ammatti, joka toisi omalta osaltaan ruokaa pöytään ja pitäisi osaltaan katon piänpiällä.Ehkä siinä on kyse juuri niistä vanhoista arvoista. Jos on kasvatettu uskomaan, että hyvä koulutus ja ammatti ovat tärkeitä eteenpäin menemisen kannalta. Ja sen oletetaan olevan arvo ihmissuhdemarkkinoillakin. Vaikkei sen tarkoitus olisikaan kuvata "paremmuutta" vaan pikemmin aiemmin viittaamaasi päämäärätietoisuutta.
Mutta ei poista arvodilemmaa, kun luullaan joko itseään paremmaksi tai sitten tutustuja luulee toisen olevan tai kuvittelevan olevan parempi.
En yhtään ihmettele, jos treffi-ilmojen kautta saadaan niin vähän kontakteja syntyneeksi. Jos ihmiset kulkevat oletustensa varassa.kggvvj kirjoitti:
Koulutus on hyvä mainita, koska se poistaa viestittelijöistä välittömästi tiettyjä epämieluisia ihmisryhmiä.No niin, juuri noinkin. Jos on vastuullinen tai kaiken ajan nielevä, ei sitä ehkä kannata mainostaa ensimmäiseksi? Vai pitäisikö sittenkin?
Ja siksi se koulutuksen tai työnkuvan oikeanlainen mainitseminen on tärkeää. Koska joillekin se työ sinänsä vie niin suuren osan elämästä, on rahallisen ansion lisäksi myös ehkä harrastus, tai muuten niin suuri tekijä, joka vie ensisijaisesti ajankäytön muulta elämältä. Myös siltä mahdolliselta parisuhteelta.
Ja kyllä se vain monille parinvalintaan tuntuu vaikuttavan. Tämä siis myös pertille.- Jejfjcjdj
Ex-Pertti kirjoitti:
Se karkottaa osan miehistä pois, mutta ei silti tuo unelmakumppania yhtään lähemmäksi.
Usko pois, niiden epämieluisien karsiminenkin on mieluisaa.
- Ex-Pertti
elisakettu kirjoitti:
No niin, juuri noinkin. Jos on vastuullinen tai kaiken ajan nielevä, ei sitä ehkä kannata mainostaa ensimmäiseksi? Vai pitäisikö sittenkin?
Ja siksi se koulutuksen tai työnkuvan oikeanlainen mainitseminen on tärkeää. Koska joillekin se työ sinänsä vie niin suuren osan elämästä, on rahallisen ansion lisäksi myös ehkä harrastus, tai muuten niin suuri tekijä, joka vie ensisijaisesti ajankäytön muulta elämältä. Myös siltä mahdolliselta parisuhteelta.
Ja kyllä se vain monille parinvalintaan tuntuu vaikuttavan. Tämä siis myös pertille.Itselleni työ on ollut n. 15 vuotta elämäntapa, teen työtä ilman kelloa.
Käytännössä mulla on vapaa-aikaa, mutta työajat eivät mahdollista parisuhdetta. - Ex-Pertti
Jejfjcjdj kirjoitti:
Usko pois, niiden epämieluisien karsiminenkin on mieluisaa.
Silti koulutuksesi ei auta sua unelmamiehen löytämisessä.
pete_pjn kirjoitti:
Aika hyviä mietteitä. Ma veikkaisin että tuolla juuri "antaa jotain aavistusta millaista elämä voisi hakijan kanssa olla" ja myöskin arvomaailmasta. Ehkäpä akateemisuutta myös korostetaan/tuodaan esille myöskin sen takia, että halutaan antaa mielikuva rakentavasti väittelevästä, usealta kannalta pohdiskelevasta henkilöstä.
Mutta kuten totesit, niin tällainen viestintä saattaa tuottaa lukijassa aivan toisenlaisia mielikuvia, mitä kirjoittaja oli ajatellut." että halutaan antaa mielikuva rakentavasti väittelevästä, usealta kannalta pohdiskelevasta henkilöstä."
No HuhHuh.. ;D
Noilla kun ei ole oikeasti mitään tekemistä keskenään.. Se että luulee olevansa jotakin ei todellakaan tarkoita sitä, että Oikeasti On.. ;Ppete_pjn kirjoitti:
Ainakin omasta ympäristöstäni olen saanut sellaisen vaikutelman, että muut miehet katsoisivat vähän "kieroon" ja suoranaisesti vittuilisivat, että mies on "tossun alla". Tosin tällaiset puheet ovat enemmänkin tulleet vanhemman ikäpolven miehiltä 50"Ja toisaalta tuohon miksi jotkut miehet eivät halua/kestä itseään koulutetumpaa ja/tai paremmin tienaavaa puolisoa...."
Tämä(kin) on Pitkälti Myytti.. Ainakin Mun Mielestä.. ;P
Monet naiset tekevät itse tästä ongelman.. Ja vääntävät sen Miehensä Ongelmaksi.. ;P
Voin vaikka lyödä vetoa, että asiat eivät Monestikaan ole ihan sitä, mitä Useat naiset väittävät olevan.. Jos olisi KärpäsenäKatossa, niin Totuus olisi Useasti jotain aivan muuta, kuin mitä nämä naiset kertovat asiasta.. ;PEx-Pertti kirjoitti:
Itselleni työ on ollut n. 15 vuotta elämäntapa, teen työtä ilman kelloa.
Käytännössä mulla on vapaa-aikaa, mutta työajat eivät mahdollista parisuhdetta.Epäilen hieman kyse olevan oletuksesta.
Se tilanne mikä on ollut viisi vuotta sitten, on voinut muuttua näiden vuosien aikana. Ja niin se tilanne voi muuttua seuraavankin viiden vuoden aikana. Niin kuin elämässä muutkin jutut yleensäkin, tilanteet eivät pysy samanlaisenina, vaan muuttuvat.
Parisuhteeseen jos yleensä mennään, se antaa aika paljon anteeksi toisen henkilökohtaiselle elämälle. Homma vain hiotuu vähitellen paremmin molemmille sopivaksi. Jos se yhteisen ajan löytäminen on edes osa-aikainen päämäärä, molemmat tekevät siinä osansa. Jos taas halua ei ole, niin...
Kokemuksesta voin sanoa, että se on mahdollista.NuuskaMuikkune kirjoitti:
"Ja toisaalta tuohon miksi jotkut miehet eivät halua/kestä itseään koulutetumpaa ja/tai paremmin tienaavaa puolisoa...."
Tämä(kin) on Pitkälti Myytti.. Ainakin Mun Mielestä.. ;P
Monet naiset tekevät itse tästä ongelman.. Ja vääntävät sen Miehensä Ongelmaksi.. ;P
Voin vaikka lyödä vetoa, että asiat eivät Monestikaan ole ihan sitä, mitä Useat naiset väittävät olevan.. Jos olisi KärpäsenäKatossa, niin Totuus olisi Useasti jotain aivan muuta, kuin mitä nämä naiset kertovat asiasta.. ;PSen takia mie sanoinkin että "jotkut". En uso että tämä olisi kovinkaan yleistä nykypäivänä. Ainakaan nuoremmassa polvessa en tällaista ole tavannut juurikaan.
Mutta kuten huomasin, niin siekin käytit lisämäärettä "Pitkälti" ja "Ainakin Mun Mielestä". :D Eli et sulkenut tätä vaihtoehtoa täysin poies, aivan kuten en miekään.- sefszef
Ex-Pertti kirjoitti:
Silti koulutuksesi ei auta sua unelmamiehen löytämisessä.
Unelmamies löytyy muilla avuilla, mutta unelmamiehen viestit on helpompi löytää inboxista, jos saa pudotettua vaikkapa 20 % epämieluisista seksinvonkauksista pois ;)
pete_pjn kirjoitti:
Sen takia mie sanoinkin että "jotkut". En uso että tämä olisi kovinkaan yleistä nykypäivänä. Ainakaan nuoremmassa polvessa en tällaista ole tavannut juurikaan.
Mutta kuten huomasin, niin siekin käytit lisämäärettä "Pitkälti" ja "Ainakin Mun Mielestä". :D Eli et sulkenut tätä vaihtoehtoa täysin poies, aivan kuten en miekään.Noh, voin sanoa ihan suoraan, että omien empiiristen havaintojen ja kokemusten mukaan harvalle miehelle tuo on mikään "ongelma".. Naiset tekevät pääsääntöisesti Itse siitä "Ongelman" tavalla tai toisella ja kertovat enemmän tai vähemmän Vääristeltyä Totuutta näistä(kin) asioista muille.. ;P
Noh, voin sanoa ihan suoraan, että omien empiiristen havaintojen ja kokemusten mukaan harvalle miehelle tuo on mikään "ongelma".. Naiset tekevät pääsääntöisesti Itse siitä "Ongelman" tavalla tai toisella ja kertovat enemmän tai vähemmän Vääristeltyä Totuutta näistä(kin) asioista muille.. ;P
Omien havaintojeni pohjalta joillekin miehille se on ongelma, koska muut kaverit vittuilevat hänen olevan "huomompi" kun ei pysty perhettä elättämään ja joutuu vaimoltaan pyytelemään "viikkorahoja". Ja sekös on syöny miestä.
Mutta kullakin on omanlaiset havainnot muailmasta.pete_pjn kirjoitti:
Omien havaintojeni pohjalta joillekin miehille se on ongelma, koska muut kaverit vittuilevat hänen olevan "huomompi" kun ei pysty perhettä elättämään ja joutuu vaimoltaan pyytelemään "viikkorahoja". Ja sekös on syöny miestä.
Mutta kullakin on omanlaiset havainnot muailmasta.Tuossa asetelmassa ne kaverit tai suku on, jotka tekevät sen ongelman. Mieshän voi olla ihan tyytyväinen siihen asti, kunnes muut tulevat kuittailemaan.
Miksi sitten se annetaan muodostua ongelmaksi?
Ulkopuolinen ympäristö on muuten aikamoinen horjuttava tekijä ja uhka parisuhteelle ennen, tilassa ja jälkeen.elisakettu kirjoitti:
Tuossa asetelmassa ne kaverit tai suku on, jotka tekevät sen ongelman. Mieshän voi olla ihan tyytyväinen siihen asti, kunnes muut tulevat kuittailemaan.
Miksi sitten se annetaan muodostua ongelmaksi?
Ulkopuolinen ympäristö on muuten aikamoinen horjuttava tekijä ja uhka parisuhteelle ennen, tilassa ja jälkeen.Kyllä, mutta naisen näkökulmasta katsottuna se oli miehen ongelma. Varsinkaan jos asiasta ei puhuttu.
pete_pjn kirjoitti:
Kyllä, mutta naisen näkökulmasta katsottuna se oli miehen ongelma. Varsinkaan jos asiasta ei puhuttu.
Pöh. Parisuhteessa nyt pitäisi kyetä puhumaan kaikenlaista, talousasioistakin. Ei se poista taaskaan itse ongelmaa. Jos mieli on pahoittunut pitää selvittää miksi.
elisakettu kirjoitti:
Pöh. Parisuhteessa nyt pitäisi kyetä puhumaan kaikenlaista, talousasioistakin. Ei se poista taaskaan itse ongelmaa. Jos mieli on pahoittunut pitää selvittää miksi.
Monesti Oikeastaan käy niin, että nainen Nostaa Itseään Ylemmäs vrt. mieheensä ja esim. vähättelee, arvostelee, syyllistää jne..jne.. miestään, jos ei nyt kaikkien nähtävillä, niin ainakin Just Siellä PariSuhteen Kulissin/Kuplan Sisällä.. ;P
elisakettu kirjoitti:
Näinhän sitä 'pitäisi' pystyä. :)
Eri asia on pystyykö kaikki kaikista asioista puhumaan, näin niinko todellisessa elämässä. Tuohan on ihanne tilanne, että pystyy ja voi puhua kaikesta kumppaninsa kanssa avoimesti.
Aina ko ei mäne kuin saduissa ja kaikki ei toimi kuin olisi ihanteellista taikka järkevää. Epätoivo, häpeä, kasvojen menetys kavereiden edessä, vanhat juurtuneet asenteet miehen ja naisen rooleista.... mitä kaikkea näitä nyt on syitä.NuuskaMuikkune kirjoitti:
Monesti Oikeastaan käy niin, että nainen Nostaa Itseään Ylemmäs vrt. mieheensä ja esim. vähättelee, arvostelee, syyllistää jne..jne.. miestään, jos ei nyt kaikkien nähtävillä, niin ainakin Just Siellä PariSuhteen Kulissin/Kuplan Sisällä.. ;P
.. Siis niissä tapauksissa, joissa asiasta on Muka muodostunut ongelma Miehen puolelta.. Naisen Puheiden mukaan.. ;P
On niitä varmasti sellaisiakin miehiä, joille asia on/olisi oikeasti ongelma, mutta monesti on Oikeasti jotain tämän suuntaista siellä taustalla, jos asiasta on Muka tullut Ongelma.. ;Ppete_pjn kirjoitti:
Näinhän sitä 'pitäisi' pystyä. :)
Eri asia on pystyykö kaikki kaikista asioista puhumaan, näin niinko todellisessa elämässä. Tuohan on ihanne tilanne, että pystyy ja voi puhua kaikesta kumppaninsa kanssa avoimesti.
Aina ko ei mäne kuin saduissa ja kaikki ei toimi kuin olisi ihanteellista taikka järkevää. Epätoivo, häpeä, kasvojen menetys kavereiden edessä, vanhat juurtuneet asenteet miehen ja naisen rooleista.... mitä kaikkea näitä nyt on syitä.Niin. Siksi pitäisi tuntea kunnolla ensin itsensä, ennenkuin alkaa arvostelemaan sitä toista, millainen tämän tulisi olla.
elisakettu kirjoitti:
Niin. Siksi pitäisi tuntea kunnolla ensin itsensä, ennenkuin alkaa arvostelemaan sitä toista, millainen tämän tulisi olla.
:D Valitettavan usein, itse kullakin, se toisen arvosteleminen on huomattavasti helpompaa, kuin oikeasti tuntea itsensä. Omat heikkoudet, vahvuudet ja ne pienet asiat joista oma käytös sekä olemus muodostuvat. Varsinkin kun omille piirteilleen on jonkin verran sokea.
Näin voi käydä. Tosin sukupuolista eroa näillä ei ole, ei mies automaattisesti jää altavastaajaksi vaan voi olla myös se hyökkäävämpi osapuoli.
Kurjaa on myös katsella stä julkista teurastusta. Kun toinen mollataan ja nöyryytetään toisten kuullen/nähden.
En ole kiinnostunut sukupuolisista rooleista sinänsä, mutta mikä mahtaa olla taustalla naisen ja miehen välisessä valtataistelussa? Luonnonläheisesti, heidänhän pitäisi lähentyä eikä erkaantua toisistaan. Nyt ei kilpailla toisten uroitten/naaraiden kanssa johtavasta naaraasta/uroksesta tai nuotiopaikasta. Eikö niitä kilpakumppaneita saada riittävästi omasta sukupuolesta vai mikä siinä on pohjalla?pete_pjn kirjoitti:
:D Valitettavan usein, itse kullakin, se toisen arvosteleminen on huomattavasti helpompaa, kuin oikeasti tuntea itsensä. Omat heikkoudet, vahvuudet ja ne pienet asiat joista oma käytös sekä olemus muodostuvat. Varsinkin kun omille piirteilleen on jonkin verran sokea.
Eikä "omia virheitä" toisessa suvaita yhtään sen enempää/joskus huonommin kuin itsessä.
- Ex-Pertti
sefszef kirjoitti:
Unelmamies löytyy muilla avuilla, mutta unelmamiehen viestit on helpompi löytää inboxista, jos saa pudotettua vaikkapa 20 % epämieluisista seksinvonkauksista pois ;)
Vaikea uskoa että tarjokkailta tulee inboxiin niin paljon viestejä että sun pitäisi ajankäytöllisistä syistä tehdä esivalintaa, ehkäpä syyt ovat toisaalla...
Kyse on enemmän harhakuvasta joka naisilla liittyy koulutuksen ja varallisuuden tuomaan statukseen. Siinä missä mies pystyy varallisuudella ja statuksella valikoimaan itselleen hehkeimmät naiset, nainen ei pysty samoilla keinoin valitsemaan itselleen halutuimpia miehiä.
Minä en ole MA-teorian kiihkeimpiä puolestapuhujia, mutta kyllä siinä omat pointtinsa on. Ex-Pertti kirjoitti:
Vaikea uskoa että tarjokkailta tulee inboxiin niin paljon viestejä että sun pitäisi ajankäytöllisistä syistä tehdä esivalintaa, ehkäpä syyt ovat toisaalla...
Kyse on enemmän harhakuvasta joka naisilla liittyy koulutuksen ja varallisuuden tuomaan statukseen. Siinä missä mies pystyy varallisuudella ja statuksella valikoimaan itselleen hehkeimmät naiset, nainen ei pysty samoilla keinoin valitsemaan itselleen halutuimpia miehiä.
Minä en ole MA-teorian kiihkeimpiä puolestapuhujia, mutta kyllä siinä omat pointtinsa on."Vaikea uskoa että tarjokkailta tulee inboxiin niin paljon viestejä että sun pitäisi ajankäytöllisistä syistä tehdä esivalintaa, ehkäpä syyt ovat toisaalla..."
No jaa.... suattaapa joidenkin kohdalla näinkin olla. Ainakin sen pohjalta mitä olen huomioinut tuolla s24 treffien puolella plussa käyttäjänä. Meinaan ko toisen profiilista näkee plussalaisena kuinka paljon on viestejä sadellut viimeisen kuukauden aikana. Ja joillain naisilla noita viestejä oli 100-200kpl päivässä, kun olivat vasta edellisenä päivänä luoneet profiilin.- Ex-Pertti
pete_pjn kirjoitti:
"Vaikea uskoa että tarjokkailta tulee inboxiin niin paljon viestejä että sun pitäisi ajankäytöllisistä syistä tehdä esivalintaa, ehkäpä syyt ovat toisaalla..."
No jaa.... suattaapa joidenkin kohdalla näinkin olla. Ainakin sen pohjalta mitä olen huomioinut tuolla s24 treffien puolella plussa käyttäjänä. Meinaan ko toisen profiilista näkee plussalaisena kuinka paljon on viestejä sadellut viimeisen kuukauden aikana. Ja joillain naisilla noita viestejä oli 100-200kpl päivässä, kun olivat vasta edellisenä päivänä luoneet profiilin.Kauanko viestejä tulee tuolla tahdilla?
elisakettu kirjoitti:
Näin voi käydä. Tosin sukupuolista eroa näillä ei ole, ei mies automaattisesti jää altavastaajaksi vaan voi olla myös se hyökkäävämpi osapuoli.
Kurjaa on myös katsella stä julkista teurastusta. Kun toinen mollataan ja nöyryytetään toisten kuullen/nähden.
En ole kiinnostunut sukupuolisista rooleista sinänsä, mutta mikä mahtaa olla taustalla naisen ja miehen välisessä valtataistelussa? Luonnonläheisesti, heidänhän pitäisi lähentyä eikä erkaantua toisistaan. Nyt ei kilpailla toisten uroitten/naaraiden kanssa johtavasta naaraasta/uroksesta tai nuotiopaikasta. Eikö niitä kilpakumppaneita saada riittävästi omasta sukupuolesta vai mikä siinä on pohjalla?"Kurjaa on myös katsella stä julkista teurastusta. Kun toinen mollataan ja nöyryytetään toisten kuullen/nähden."
Vähintään yhtä kurjaa se on.. Tai itseasiassa se on monesti vieläkin Kurjempaa, jos/kun toinen Teurastaa Toista Kuplan/Kulissin sisällä ja näyttelee enemmän tai vähemmän jotain muuta sen UlkoPuolella.. ;P
"mutta mikä mahtaa olla taustalla naisen ja miehen välisessä valtataistelussa?"
Joillakin "vaan" on ns. "huono" ja/tai "paha" luonne ainakin PariSuhdeLuonne.. Yleensä myös muutenkin.. Siis Mun Silmien läpi katsottuna.. ;P
"Luonnonläheisesti, heidänhän pitäisi lähentyä eikä erkaantua toisistaan."
On TaisteluPari Asenteiset/Luonteiset ja sitten On TappeluPari Luonteiset/Asenteiset.. Tosin, jos toinen on TappeluPari Yksilö ja Toinen TaisteluPari Yksilö, niin ei se suhde toimi silloinkaan.. Koska suhde on Vähintäänkin sen TaisteluPari Yksilön kannalta Huono ja EpäTasaPainoinen.. ;P
"Nyt ei kilpailla toisten uroitten/naaraiden kanssa johtavasta naaraasta/uroksesta tai nuotiopaikasta."
Kyllä vaan jotkut ovat sellaisia, että eivät Sitoudu/Leimaannu siihen Kumppaniin/Suhteeseen, niin kuin mun Silmien Läpi katsottuna "kuuluisi".. Onhan niitä vaikka minkälaista Yksilöä molemmissa sukupuolissa.. Osa kärkkyy "parempia" "uusia oksia", osa suhteilee enemmän tai vähemmän "Sinkkuna Suhteessa" tyylillä jne..jne.. ;P
SurkuHupaisaa touhua monesti.. On tämä maailma vaan niin "HassunHauska".. ;DEx-Pertti kirjoitti:
Kauanko viestejä tulee tuolla tahdilla?
En mie ossoo tuota sanoa. Ei noista tilastoista näy ko viimeisen kuukauden aikana tulleet.
Jos haluaisi tuota lähteä selvittämään, niin pitäisi toisen profiilia seurata kuukauden välein ja kirjata ylös lukemat.
Omalta osalta voin kertoa, että itselleni on tullut sinä aikana ko nyt olen ollut tuolla, 8 päivän aikana 14:sta käyttäjältä viesti/flirtti. Näistä 11 viestiä ovat olleet flirttejä ja ovat olleet näiltä "maksullisten sivustojen mainostajilta" taikka "hoono soomi huijareilta".- rdegtretg
Ex-Pertti kirjoitti:
Minä en ole MA-teorian kiihkeimpiä puolestapuhujia, mutta kyllä siinä omat pointtinsa on.Olen 23-vuotias, 170 cm pitkä ja 57 kg blondi (koska tarvitset kuitenkin nämä tiedot uskoaksesi probleemani olevan todellinen).
Jos valitsen profiiliini hyvän mielen kesämekkokuvia saaristomaisemassa, enkä tuo esiin koulutustani, niin saan viikossa j-u-m-a-l-a-t-t-o-m-a-n määrän täysin yhdentekevää irstailua ja vonkausta.
Kun kuvat ovat minusta hillityssä neuleessa vienosti hymyilemässä ja kerron olevani dippainssi alalta X, niin voin kertoa, että
1) yhteydenottoja tulee paljon vähemmän
2) yhteydenotot ovat oikeita keskustelunaloituksia
Miesten suhtautuminen minuun muuttuu, kun itsestäni esille tuomani asiat muuttuvat. Jostain syystä hyväntuulisuus ja valokuvakeskeinen esittely houkuttelevat irtosuhteita havittelevia miehiä - ja viralliset esittelyt parisuhdekeskeisempiä, keskustelukykyisiä miehiä.
Sinun ei tarvitse arvata kahta kertaa, kumpaa keskivertonainen pitää mielekkäämpänä. Surullinen maailma se on. Ja niin turha.
*huokaus*
Mutta jos se ei ole turha, nin mikä pointti sieltä löytyisi, mitä hyötyä sillä voisi olla evoluutiollemme?pete_pjn kirjoitti:
En mie ossoo tuota sanoa. Ei noista tilastoista näy ko viimeisen kuukauden aikana tulleet.
Jos haluaisi tuota lähteä selvittämään, niin pitäisi toisen profiilia seurata kuukauden välein ja kirjata ylös lukemat.
Omalta osalta voin kertoa, että itselleni on tullut sinä aikana ko nyt olen ollut tuolla, 8 päivän aikana 14:sta käyttäjältä viesti/flirtti. Näistä 11 viestiä ovat olleet flirttejä ja ovat olleet näiltä "maksullisten sivustojen mainostajilta" taikka "hoono soomi huijareilta".Kumppanietsintäsivustot kuulostavat aika synkältä paikalta.
- dfgdgr
elisakettu kirjoitti:
Kumppanietsintäsivustot kuulostavat aika synkältä paikalta.
En suosittele kenellekään niitä.
dfgdgr kirjoitti:
En suosittele kenellekään niitä.
Kokemuksia mitä kuulee/lukee, tai mitä oletuksia ihmiset tekevät täysin tuntemattomista ihmisistä - puhumattakaan miten toisen arvomaailmaa yritetään mitätöidä - ei kuulosta sen viihtyisimmältä seuranhakupaikoilta kuin törkeät keskustelupalstatkaan.
elisakettu kirjoitti:
Kokemuksia mitä kuulee/lukee, tai mitä oletuksia ihmiset tekevät täysin tuntemattomista ihmisistä - puhumattakaan miten toisen arvomaailmaa yritetään mitätöidä - ei kuulosta sen viihtyisimmältä seuranhakupaikoilta kuin törkeät keskustelupalstatkaan.
:D No ainakaan ei ole seuraavana päivänä kankkusta taikka palanut baarireissulla/kaupungilla hurvittelemassa niin paljon rahaa. Ja eipä sen puoleen mie viihdyn kotona paremmin ko baareissa. :D
pete_pjn kirjoitti:
:D No ainakaan ei ole seuraavana päivänä kankkusta taikka palanut baarireissulla/kaupungilla hurvittelemassa niin paljon rahaa. Ja eipä sen puoleen mie viihdyn kotona paremmin ko baareissa. :D
Hops. En mie tuomihe. Mutta ei ne puoleensavetäviltäkään kuulosta. Toki moni sanoo kumppanin löytäneensäkin sellaisista, että kyllä se ainakin joitakuita on palvellut. Yöelämä taas ... no. Sielläkin lienee monenlaista etsijää. Ja niitä, jotka eivät etsi. Yleisesti ottaen, ihmiset nyt taitavat nykyisin majailla aika paljon kotosalla.
Tässä nyt kun tullut lasketeltua kliseitä kliseiden perään, niin laitetaan vielä yksi. Kumppanin nyt voi löytää vaikka mistä. Yleensä se mahdollisuus tulee eteen silloin kun sitä ei edes osaa odottaa. Mutta itsestä on kiinni miten tilaisuuteen tarttuu jos jatkoon haluaa selvitä. Joskus se kannattaa.- fthcfthcft
elisakettu kirjoitti:
Hops. En mie tuomihe. Mutta ei ne puoleensavetäviltäkään kuulosta. Toki moni sanoo kumppanin löytäneensäkin sellaisista, että kyllä se ainakin joitakuita on palvellut. Yöelämä taas ... no. Sielläkin lienee monenlaista etsijää. Ja niitä, jotka eivät etsi. Yleisesti ottaen, ihmiset nyt taitavat nykyisin majailla aika paljon kotosalla.
Tässä nyt kun tullut lasketeltua kliseitä kliseiden perään, niin laitetaan vielä yksi. Kumppanin nyt voi löytää vaikka mistä. Yleensä se mahdollisuus tulee eteen silloin kun sitä ei edes osaa odottaa. Mutta itsestä on kiinni miten tilaisuuteen tarttuu jos jatkoon haluaa selvitä. Joskus se kannattaa.Tämä on erittäin hyvä kommentti.
Itse olen käynyt elämäni mielenkiintoisimmat keskustelut pitkää matkaa ajaessani (matkatyö). Otan silloin tällöin kyytiin liftareita tai etsin matkaseuraa kimppakyytiryhmistä. Niiden keskustelujen lomassa on käyty läpi kaikkea pientilojen ahdingosta astrologiaan ja voi että, osa keskusteluista on ollut sellaisia helmiä, että ne on täytynyt kirjoittaa matkan jälkeen ylös paperille :D
Alun perin kuskasin immeisiä hyvän tahdon eleenä; nykyään tuntuu että tarvitsen itsekin niitä hetkiä :D fthcfthcft kirjoitti:
Tämä on erittäin hyvä kommentti.
Itse olen käynyt elämäni mielenkiintoisimmat keskustelut pitkää matkaa ajaessani (matkatyö). Otan silloin tällöin kyytiin liftareita tai etsin matkaseuraa kimppakyytiryhmistä. Niiden keskustelujen lomassa on käyty läpi kaikkea pientilojen ahdingosta astrologiaan ja voi että, osa keskusteluista on ollut sellaisia helmiä, että ne on täytynyt kirjoittaa matkan jälkeen ylös paperille :D
Alun perin kuskasin immeisiä hyvän tahdon eleenä; nykyään tuntuu että tarvitsen itsekin niitä hetkiä :DTuo on eräänlainen osoitus siitä, että ihmiset eivät ole niin introvertteja kuin kuvittelevat olevansa. Pitää vain saada oikea kosketuspinta.
(ja en siis väitä että juuri sinä olet maininnut itsesi introksi, tuli vain mieleen tämä nykyinen maailma, oli sinkku tai ei)
Ihmisen arvomaailma tulee tutuksi keskustelun kautta. Teot saattavat nostaa mielenkiintoa, mutta esim parisuhdemielessä toinen vetoaa parhaiten sanoillaan. Jos toisen arvomaailma tuntuu epäillyttävältä, täytyy opetella kuuntelemaan myös, mitä toinen kertoo muista sekä ympäristöstä.
Jos arvomaailma sattuu kohdilleen, pitäisi liekin antaa syttyä kunnolla. On paljon ulkoisia tekijöitä merkittävämpää, miten mutkattomampaa yhteiselämä voi olla, kuin jos se olisi perustunut joihinkin "etsinnän" tulokseen, joissa pettyy lopulta vain sisäiseen erilaisuuteen. Sitä on hankalampi korjata. Omia ennakkoasenteita voi.- hyvinkuvattu
rdegtretg kirjoitti:
Olen 23-vuotias, 170 cm pitkä ja 57 kg blondi (koska tarvitset kuitenkin nämä tiedot uskoaksesi probleemani olevan todellinen).
Jos valitsen profiiliini hyvän mielen kesämekkokuvia saaristomaisemassa, enkä tuo esiin koulutustani, niin saan viikossa j-u-m-a-l-a-t-t-o-m-a-n määrän täysin yhdentekevää irstailua ja vonkausta.
Kun kuvat ovat minusta hillityssä neuleessa vienosti hymyilemässä ja kerron olevani dippainssi alalta X, niin voin kertoa, että
Miesten suhtautuminen minuun muuttuu, kun itsestäni esille tuomani asiat muuttuvat. Jostain syystä hyväntuulisuus ja valokuvakeskeinen esittely houkuttelevat irtosuhteita havittelevia miehiä - ja viralliset esittelyt parisuhdekeskeisempiä, keskustelukykyisiä miehiä.
Sinun ei tarvitse arvata kahta kertaa, kumpaa keskivertonainen pitää mielekkäämpänä.Juurikin näin. Aloittajakin korostaa koko ajan, mitä hän naisilta hakee ja on todistanut sen tässäkin ketjussa useita kertoja.
Eli kyllä sen koulutuksen korostamisesta on huomattavaa hyötyä. Sehän on kuin älykkyystesti :D
Aloittaja tippui jo. - Ex-Pertti
rdegtretg kirjoitti:
Olen 23-vuotias, 170 cm pitkä ja 57 kg blondi (koska tarvitset kuitenkin nämä tiedot uskoaksesi probleemani olevan todellinen).
Sinun ei tarvitse arvata kahta kertaa, kumpaa keskivertonainen pitää mielekkäämpänä.Minä olen tehnyt treffipalstalla haun omilla hakuehdoillani, ja ehdot täyttäviä naisten profiileita löytyi palstalta sillä hetkellä alle 1100 kpl.
Se on niin pieni määrä, että en oikeasti haluaisi ehdoin tahdoin pudottaa yhtäkään potentiaalista ehdokasta profiilikuvauksellani pois jos etsisin kumppania.
Ehkä naisilla sitten tilanne on jotain aivan muuta, en tiedä. - hgfjhff
Ex-Pertti kirjoitti:
Minä olen tehnyt treffipalstalla haun omilla hakuehdoillani, ja ehdot täyttäviä naisten profiileita löytyi palstalta sillä hetkellä alle 1100 kpl.
Se on niin pieni määrä, että en oikeasti haluaisi ehdoin tahdoin pudottaa yhtäkään potentiaalista ehdokasta profiilikuvauksellani pois jos etsisin kumppania.
Ehkä naisilla sitten tilanne on jotain aivan muuta, en tiedä.Yhden naisen tapa on tsekata perustietojen perusteella 3-6 miestä, joihin perehtyy syvemmin. Karsinta tapahtuu muutaman viikon kuluessa, lopulta jäljellä on yksi. Sinkkuilu on ohi.
Lähtökohtaisesti kumppania etsitään paljon pienemmästä joukosta. Jokaisen miehen haluaa kyetä muistamaan erityispiirteineen eksaktisti; 1000 miehen kanssa chattaily kuulostaa jo päivätyöltä. Eihän siinä muuta ehtisi tehdäkään! - Ex-Pertti
hgfjhff kirjoitti:
Yhden naisen tapa on tsekata perustietojen perusteella 3-6 miestä, joihin perehtyy syvemmin. Karsinta tapahtuu muutaman viikon kuluessa, lopulta jäljellä on yksi. Sinkkuilu on ohi.
Lähtökohtaisesti kumppania etsitään paljon pienemmästä joukosta. Jokaisen miehen haluaa kyetä muistamaan erityispiirteineen eksaktisti; 1000 miehen kanssa chattaily kuulostaa jo päivätyöltä. Eihän siinä muuta ehtisi tehdäkään!Minä onnistuin pudottamaan yhden päivän aikana 1100 proviilia joukosta pois lukemalla profiilikuvaukset, ei minun siihen tarvitse laittaa omaan profiiliini mitään epäoleellista tietoa.
- ftryurt6u
Ex-Pertti kirjoitti:
Minä onnistuin pudottamaan yhden päivän aikana 1100 proviilia joukosta pois lukemalla profiilikuvaukset, ei minun siihen tarvitse laittaa omaan profiiliini mitään epäoleellista tietoa.
Kuulostat jokseenkin ronkelilta.
Vertailun vuoksi: minä löydän vaivattomasti 100 paikkakuntalaismiehen (vain kuvalliset, ikä -5 v omani) joukosta 5 immeistä, joiden kanssa voisin aloittaa chattailyn.
En usko, että sinun ikäistesi naisten esittelyt ovat yhtään sen huonompia kuin minunikäisteni miesten. Lyhyitä, geneerisiä, silleen.
Mutta kaiketi iän myötä rima sitten nousee. - Ex-Pertti
ftryurt6u kirjoitti:
Kuulostat jokseenkin ronkelilta.
Vertailun vuoksi: minä löydän vaivattomasti 100 paikkakuntalaismiehen (vain kuvalliset, ikä -5 v omani) joukosta 5 immeistä, joiden kanssa voisin aloittaa chattailyn.
En usko, että sinun ikäistesi naisten esittelyt ovat yhtään sen huonompia kuin minunikäisteni miesten. Lyhyitä, geneerisiä, silleen.
Mutta kaiketi iän myötä rima sitten nousee.En usko että ikä vaikuttaa siihen että rima nousee, enemmän siihen vaikuttaa oma parisuhdehistoria ja mahdolliset lapset.
Parisuhdeosastolla mulla ei ole täyttymättömiä tavoitteita, olen saanut kaiken mitä tarvitsin.
Suhdetta en aloittaisi siksi että sitä kaipaan, vaan siksi että sattuisi kohdille sopiva. - jhgjhg
Ex-Pertti kirjoitti:
En usko että ikä vaikuttaa siihen että rima nousee, enemmän siihen vaikuttaa oma parisuhdehistoria ja mahdolliset lapset.
Parisuhdeosastolla mulla ei ole täyttymättömiä tavoitteita, olen saanut kaiken mitä tarvitsin.
Suhdetta en aloittaisi siksi että sitä kaipaan, vaan siksi että sattuisi kohdille sopiva.Jaa-a. Jos ei ole juuri aikaa jäljellä yhteen kasvamiselle ja särmien hiotuttamiselle, niin täytyy kaiketi tähdätä valmiiksi kaikin puolin sopivaan. Positiivista sinänsä, ettet pidä korkeiden vaatimusten toista puolta varsinaisesti miinuspuolena.
- Ex-Pertti
jhgjhg kirjoitti:
Jaa-a. Jos ei ole juuri aikaa jäljellä yhteen kasvamiselle ja särmien hiotuttamiselle, niin täytyy kaiketi tähdätä valmiiksi kaikin puolin sopivaan. Positiivista sinänsä, ettet pidä korkeiden vaatimusten toista puolta varsinaisesti miinuspuolena.
Mun särmät ei hioudu, ne muuttuu koko ajan terävämmäksi.
Jollain tasolla mä toivon että löytyisi kiva köllykkä vierelle, mutta en vain tiedä onko edes teoriassa mahdollista löytää naista joka voisi elää kaltaiseni jäärän kanssa.
Mutta tuo on tietenkin toisarvoista, lähinnä mietin kuinka helvetin kliseisiä profiileja naiset suoltavat. Missä on sielukkaat naiset? - fzsdrf
Ex-Pertti kirjoitti:
Mun särmät ei hioudu, ne muuttuu koko ajan terävämmäksi.
Jollain tasolla mä toivon että löytyisi kiva köllykkä vierelle, mutta en vain tiedä onko edes teoriassa mahdollista löytää naista joka voisi elää kaltaiseni jäärän kanssa.
Mutta tuo on tietenkin toisarvoista, lähinnä mietin kuinka helvetin kliseisiä profiileja naiset suoltavat. Missä on sielukkaat naiset?Onnellisessa parisuhteessa, kaiketi ;P Ei sellaisista päästetä irti.
- Ex-Pertti
fzsdrf kirjoitti:
Onnellisessa parisuhteessa, kaiketi ;P Ei sellaisista päästetä irti.
Niin varmaankin. Sama se on työntekijöissäkin, parhaat vaihtaa harvoin työpaikkaa.
"Kurjaa on myös katsella stä julkista teurastusta. Kun toinen mollataan ja nöyryytetään toisten kuullen/nähden."
Vähintään yhtä kurjaa se on.. Tai itseasiassa se on monesti vieläkin Kurjempaa, jos/kun toinen Teurastaa Toista Kuplan/Kulissin sisällä ja näyttelee enemmän tai vähemmän jotain muuta sen UlkoPuolella.. ;P
"mutta mikä mahtaa olla taustalla naisen ja miehen välisessä valtataistelussa?"
Joillakin "vaan" on ns. "huono" ja/tai "paha" luonne ainakin PariSuhdeLuonne.. Yleensä myös muutenkin.. Siis Mun Silmien läpi katsottuna.. ;P
"Luonnonläheisesti, heidänhän pitäisi lähentyä eikä erkaantua toisistaan."
On TaisteluPari Asenteiset/Luonteiset ja sitten On TappeluPari Luonteiset/Asenteiset.. Tosin, jos toinen on TappeluPari Yksilö ja Toinen TaisteluPari Yksilö, niin ei se suhde toimi silloinkaan.. Koska suhde on Vähintäänkin sen TaisteluPari Yksilön kannalta Huono ja EpäTasaPainoinen.. ;P
"Nyt ei kilpailla toisten uroitten/naaraiden kanssa johtavasta naaraasta/uroksesta tai nuotiopaikasta."
Kyllä vaan jotkut ovat sellaisia, että eivät Sitoudu/Leimaannu siihen Kumppaniin/Suhteeseen, niin kuin mun Silmien Läpi katsottuna "kuuluisi".. Onhan niitä vaikka minkälaista Yksilöä molemmissa sukupuolissa.. Osa kärkkyy "parempia" "uusia oksia", osa suhteilee enemmän tai vähemmän "Sinkkuna Suhteessa" tyylillä jne..jne.. ;P
SurkuHupaisaa touhua monesti.. On tämä maailma vaan niin "HassunHauska".. ;D(otetaanpa uusiksi. Halusin muikun näkemyksen tuohon kysymykseen)
Surullinen maailma se on. Ja niin turha.
Mutta jos se ei ole turha, niin mikä pointti sieltä löytyisi, mitä hyötyä sillä voisi olla evoluutiollemme?elisakettu kirjoitti:
(otetaanpa uusiksi. Halusin muikun näkemyksen tuohon kysymykseen)
Surullinen maailma se on. Ja niin turha.
Mutta jos se ei ole turha, niin mikä pointti sieltä löytyisi, mitä hyötyä sillä voisi olla evoluutiollemme?Noh, Sulla taitaa olla joku oma JohtoPäätelmä&Pohdinta asiasta, joten kerro toki siitä, jos näin on.. ;P
Jotenkin aihe on ainakin nyt sellainen, etten kauheasti ainakaan Just nyt haluaisi asiaa pohdiskella ja keksimällä keksiä "Mustan" hyötyjä.. ;P
Asiaan kun vaikuttaa ainakin mun mielestä moni asia enemmän, kuin Luontainen Evoluutio.. Eli Kulttuuri/Kulttuurit, jotka on (ja ovat olleet) enemmän tai vähemmän pienemmän piirin ohjaksissa.. Ja niille ihmiset on vain "pelinappuloita" heidän pelissään/peleissään.. ;P
Toki joidenkin yksilöiden ja persoonien/luonteiden mielestä esim. nämä jutut eivät ole turhia vaan hyödyllisiä.. Joidenkin mielestä ihan luontaisesti ja joidenkin mielestä enemmän tai vähemmän sen takia, koska ovat enemmän tai vähemmän KultaisenKuplan asukkeja ja syystä tai toisesta eivät kykene/pysty/halua tjmv. nähdä asioita sen laajemmin, kun ovat sen kuplan sokaisemia.. ;P
Mut joo.. Erillaisia kulttuurejakin on ja on ollut.. Yhtenä esimerkkinä yksi heimo, joka elää vahvasti Altruistista elämää keskenään.. Taisi olla joku dokumentti missä kerrottiin miten hyvin tämä järjestelmä heillä toimii ja kun heitä tutkittiin, niin he olivat paljon onnellisempia, eikä heillä esiintynyt esim. Stressiä jne.. tai se oli ainakin todella harvinaista tai todella pientä.. ;P
Voi olla, että meni ihan ohi koko aiheen.. Mutta kuten sanoin, niin ei ole ainakaan nyt mielenkiintoa lähteä KeksimälläKeksimään hyötyjä esim. NykyAjan YliAmpuvasta HuomioHuomio-, Kilpailu- ja VertailuKulttuureista.. ;PKiitos vastauksesta.
Toistaiseksi en katso ajankohtaiseksi - sanotaan nyt vaikka näin että jätetään toiseen, parempaan yhteyteen - tuon asian pohtiminen.
- MrHedgehog
Pakko myöntää että jos vaikka treffi-ilmoituksessa lukisi koulutettu/akateeminen tms nainen, minäkin hyppäisin sen kummemmin miettimättä yli.
Miksi kukaan haluaisi ensimmäisenä mainita koulutustasonsa?
Jos profiilissa lukisi vaikka "maailmanmatkaaja", "kiireinen yrittäjä", "kilpaurheilija" tai "siilihullu hippinainen"...nuo kertoisivat jotain arvoista, luonteesta ja elämäntyylistä. Harvard-tutkinnosta voisi mainita sitten treffeillä. Tai jättää mainitsematta. Ihan kummin päin vain.- TotuusSattuu
Minusta nuo ovat vain vaihtelevia mielikuvia tuottavia mainoslauseita ihan samalla tavalla kuin koulutustasokin. En itse pidä niitä kuin ilmoituksen kirjoittajan haluna erottua muista asioilla joiden kuvittelee houkuttelevan vastaajia.
- Ex-Pertti
TotuusSattuu kirjoitti:
Minusta nuo ovat vain vaihtelevia mielikuvia tuottavia mainoslauseita ihan samalla tavalla kuin koulutustasokin. En itse pidä niitä kuin ilmoituksen kirjoittajan haluna erottua muista asioilla joiden kuvittelee houkuttelevan vastaajia.
Jos minä laatisin treffiprofiilin, niin mainitsisin siinä asioita joilla pyrkisin karsimaan naiset joita en halua vaivata.
- MrHedgehog
TotuusSattuu kirjoitti:
Ovatko...?
Minusta nuo kertovat jotain ihmisestä ja millaista elämä hänen kanssaan olisi. Onko kiireistä ja hektistä? Matkaillaanko paljon vai ollaanko aloillaan? Onko mielessä tavoitteet, kilpaileminen ja voittaminen? Vai istutaanko takan ääressä meditoimassa?
Jos ihminen kuvaa itsensä "koulutetuksi", mitä se oikeastaan kertoo? Miten sanotaanko nyt vaikka maisterin elämäntyyli eroaa tradenomin elämäntyylistä?
En ihan äkkiseltään keksi :D - TotuusSattuu
MrHedgehog kirjoitti:
Ovatko...?
Minusta nuo kertovat jotain ihmisestä ja millaista elämä hänen kanssaan olisi. Onko kiireistä ja hektistä? Matkaillaanko paljon vai ollaanko aloillaan? Onko mielessä tavoitteet, kilpaileminen ja voittaminen? Vai istutaanko takan ääressä meditoimassa?
Jos ihminen kuvaa itsensä "koulutetuksi", mitä se oikeastaan kertoo? Miten sanotaanko nyt vaikka maisterin elämäntyyli eroaa tradenomin elämäntyylistä?
En ihan äkkiseltään keksi :D"Jos ihminen kuvaa itsensä "koulutetuksi", mitä se oikeastaan kertoo? Miten sanotaanko nyt vaikka maisterin elämäntyyli eroaa tradenomin elämäntyylistä?"
Kertoo se siitä että ihminen on ollut halukas panostamaan kouluttautumiseen ja opiskeluun. Kyllä se on varsin merkittävä ominaisuus ihmisessä ja kertoo arvoista ja asenteista.
Eikä vaikkapa "kiireinen yrittäjä" kerro ihmisestä oikeasti juuri mitään muuta kuin että hän on kiireinen ja yrittäjä. Hän saattaa yhtä hyvin olla kiireinen yhden miehen nakkikoskillaan kuin reissata ympäri maailmaa start-up yrityksen keulakuvana. Maailmanmatkaaja sattaa yhtä hyvin kiertää maailmaa polkupyörällä minibudjetilla tai tykätä lennähtää Milanoon oopperaan.
Eli kaikki tällaiset luonnehdinnat ovat aina hyvin tulkinnanvaraisia ja kertovat melko vähän siitä ihmisestä. - trademaisteri
TotuusSattuu kirjoitti:
"Jos ihminen kuvaa itsensä "koulutetuksi", mitä se oikeastaan kertoo? Miten sanotaanko nyt vaikka maisterin elämäntyyli eroaa tradenomin elämäntyylistä?"
Kertoo se siitä että ihminen on ollut halukas panostamaan kouluttautumiseen ja opiskeluun. Kyllä se on varsin merkittävä ominaisuus ihmisessä ja kertoo arvoista ja asenteista.
Eikä vaikkapa "kiireinen yrittäjä" kerro ihmisestä oikeasti juuri mitään muuta kuin että hän on kiireinen ja yrittäjä. Hän saattaa yhtä hyvin olla kiireinen yhden miehen nakkikoskillaan kuin reissata ympäri maailmaa start-up yrityksen keulakuvana. Maailmanmatkaaja sattaa yhtä hyvin kiertää maailmaa polkupyörällä minibudjetilla tai tykätä lennähtää Milanoon oopperaan.
Eli kaikki tällaiset luonnehdinnat ovat aina hyvin tulkinnanvaraisia ja kertovat melko vähän siitä ihmisestä.Tradenomi vs maisteri on vähän eri asia kuin elämänkoululainen vs tohtori.
Aika usein maisteri on se laiskuri joka valitsi helpon tien opiskelemalla kivempaa humanistista alaa kun taas tradenomi mietti enemmän mahdollisuuksia opintojen jälkeen.
Noin minäkin asian mietin aikanaan, katsoin yliopiston ja humanistisen tutkinnon mukavammaksi vaihtoehdoksi lyhyellä tähtäimellä...AMK/kaupallisen tutkinnon antaessa monipuolisemmat mahdollisuudet työelämässä. - 869408968
trademaisteri kirjoitti:
Tradenomi vs maisteri on vähän eri asia kuin elämänkoululainen vs tohtori.
Aika usein maisteri on se laiskuri joka valitsi helpon tien opiskelemalla kivempaa humanistista alaa kun taas tradenomi mietti enemmän mahdollisuuksia opintojen jälkeen.
Noin minäkin asian mietin aikanaan, katsoin yliopiston ja humanistisen tutkinnon mukavammaksi vaihtoehdoksi lyhyellä tähtäimellä...AMK/kaupallisen tutkinnon antaessa monipuolisemmat mahdollisuudet työelämässä.Sinäkö muka maisteri etkä silti tiedä yhtään mitään yliopiston tutkintonimikkeistä. Et taatusti ole yliopistossa suorittanut edes kandidaatin tutkintoa, muuten tietäisit edes jotain.
Maisterin tutkinto on ylempi korkeakoulututkinto, jota edeltää kandidaatin tutkinto. Esimerkiksi opettajat, juristit, psykologit, puheterapeutit, lastentarhanopettajat, papit,ekonomit, journalistit, agronomit, metsänhoitajat, ekonomit ovat maistereita kaikki. Maisterit alasta riippumatta ovat erilaisissa asiantuntija-ammatteissa ja johtotehtävissä. Lääkärit, proviisorit, arkkitehdit ovat myös suorittaneet maisterin tutkintoa vastaavan ylemmän korkeakoulututkinnon, mutta he ovat lisensiaatteja nimeltään. Siinä lista laiskureita sinulle.
- Hämärän_rajoilta
Noissa treffi-ilmoituksissa ja vastaavissa jokainen tietystikin yrittää luoda itsestään mahdollisimman positiivisen ja tasokkaan kuvan, ja koulutuksen korostaminen on yksi keino yrittää nostaa omaa arvoaan ja mielenkiintoisuuttaan, varsinkin jos niitä muita avuja ei ole liiaksi asti.
Käytännössähän korkea koulutus ei automaattisesti tarkoita yhtään mitään. Jos tekisin treffi-ilmoituksen, voisin mainita siinä olevani korkeasti koulutettu kolmekymppinen sinkkumies. Se kaikki olisi totta, sillä tilastoissahan humanistinen maisterin tutkintoni on samalla viivalla oikeidenkin ylempien korkeakoulututkintojen kanssa. Tai sitten voisin mainita ilmoituksessa olevani työtön peräkammarinpoika neljännellä kymmenelläni, mikä olisi aivan yhtä totta, mutta siinä missä edelliseen saattaisi saada vuodessa 1-2 vastausta, tähän vastausten lukema olisi 0.
Eli kyse on pelkästä markkinoinnista: asioiden muotoilemisesta kuulostamaan mahdollisimman hyvältä retoriikan keinoin, totuutta varsinaisesti muuntelematta mutta viestintää hallitusti manipuloiden.- MrHedgehog
"Jos tekisin treffi-ilmoituksen, voisin mainita siinä olevani korkeasti koulutettu kolmekymppinen sinkkumies."
Tässä oikeastaan päästäänkin ongelman ytimeen. Mitä kerrot itsestäsi, mikä on tärkeintä? Kerrot olevasi mies, kolmekymppinen, sinkku. Tärkeitä asioita treffien kannalta. Sitten kerrot vielä yhden asian.
"Minulla on korkeakoulututkinto". Et kertonut olevasi älykäs (viestiesi perusteella totta), sarkastisella tavalla hauska ((viestiesi perusteella totta), musiikillisesti lahjakas (youtubekanavasi perusteella totta).
Väliäkö niillä. Korkeakoulututkinto. Se, on asia jonka valitsit kertoa. Mielikuva joka minulle syntyy on hyvin kuvattu viestissäsi:
"Noissa treffi-ilmoituksissa ja vastaavissa jokainen tietystikin yrittää luoda itsestään mahdollisimman positiivisen ja tasokkaan kuvan, ja koulutuksen korostaminen on yksi keino yrittää nostaa omaa arvoaan ja mielenkiintoisuuttaan, varsinkin jos niitä muita avuja ei ole liiaksi asti."
;)
Ymmärrän toki että kyseessä saattaa olla vihje profiilin lukijoille: haussa koulutettu mies. Mutta, jos 1. kriteerinä on tutkinto, vaikutelma on sama. - Hämärän_rajoilta
MrHedgehog kirjoitti:
"Jos tekisin treffi-ilmoituksen, voisin mainita siinä olevani korkeasti koulutettu kolmekymppinen sinkkumies."
Tässä oikeastaan päästäänkin ongelman ytimeen. Mitä kerrot itsestäsi, mikä on tärkeintä? Kerrot olevasi mies, kolmekymppinen, sinkku. Tärkeitä asioita treffien kannalta. Sitten kerrot vielä yhden asian.
"Minulla on korkeakoulututkinto". Et kertonut olevasi älykäs (viestiesi perusteella totta), sarkastisella tavalla hauska ((viestiesi perusteella totta), musiikillisesti lahjakas (youtubekanavasi perusteella totta).
Väliäkö niillä. Korkeakoulututkinto. Se, on asia jonka valitsit kertoa. Mielikuva joka minulle syntyy on hyvin kuvattu viestissäsi:
"Noissa treffi-ilmoituksissa ja vastaavissa jokainen tietystikin yrittää luoda itsestään mahdollisimman positiivisen ja tasokkaan kuvan, ja koulutuksen korostaminen on yksi keino yrittää nostaa omaa arvoaan ja mielenkiintoisuuttaan, varsinkin jos niitä muita avuja ei ole liiaksi asti."
;)
Ymmärrän toki että kyseessä saattaa olla vihje profiilin lukijoille: haussa koulutettu mies. Mutta, jos 1. kriteerinä on tutkinto, vaikutelma on sama.Voisi kai noita mainitsemiasi positiivisia ominaisuuksia kokeilla ilmoituksessa. Siinä tulee kuitenkin vastaan tiettyjä ongelmia. Ensimmäinen vaikeus on siinä, että itsensä kehuminen ei saa kuulostaa itsensä kehumiselta. Itsensä määritteleminen lahjakkaaksi ja älykkääksi kuulostaa vain ylimieliseltä ja narsistiselta, joten jälleen vaaditaan retoriikkaa. Siinä taas jokin yliopistokoulutuksen korostaminen toimii sopivan neutraalina; se vihjaa (ainakin humanistista tiedekuntaa tuntemattomille), että päässä liikkuu jotakin, mutta jättää tämän tulkinnan viestin vastaanottajan tehtäväksi. Vastaavasti lahjakkuus pitäisi pystyä ilmaisemaan jonkin konkreettisen saavutuksen kautta...
...mistä päästäänkin sujuvasti toiseen ongelmaan. Mitä on sellainen älykkyys ja lahjakkuus, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai näyttöäkään? Taitava viestijä voi sanoja pyörittelemällä luoda hienon ensivaikutelman kyvyistään, mutta siinä vaiheessa, kun treffikumppani kysyykin, miksi älysi ja lahjasi eivät ole työllistäneet tai tehneet sinua tunnetuksi, siitä ei enää selvitä ulos parhaillaan retorisilla keinoilla, sillä pelkät sanat ilman tekoja ja saavutuksia ovat yhtä tyhjän kanssa. "Jos olet niin fiksu ja lahjakas, miksi sitten olet työtön ja köyhä?" on kaikessa amerikkalaisuudessaan erinomainen kysymys, sillä se erottaa tyhjänpuhujat niistä, jotka oikeastikin osaavat jotakin.
Ja tämä kysymys tulee varmasti treffihaastattelussa esille. Eivät naiset hae älykästä ja lahjakasta miestä siksi, että tämä voisi keskustella henkeviä aamupuuroa keittäessään tai viihdyttää olohuonetrubaduurina, vaan siksi, että aito älykkyys ja lahjakkuus tuovat haltijalleen sellaisen yhteiskunnallisen aseman, jossa yksilön ja hänen perheensä toimeentulo on turvattu. Jos tällaista asemaa ei ole, silloin ei ole älyä ja lahjojakaan — ne kun eivät ole mitään itseisarvoja, vaan niiden olemassaolon ainoa mittari on siinä, mitä ne tuottavat. Niillä, jotka väittävät, ettei raha olisi loppujen lopuksi ainoa asia, jolla on väliä, on selvästi aina ollut sitä tarpeeksi. Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Voisi kai noita mainitsemiasi positiivisia ominaisuuksia kokeilla ilmoituksessa. Siinä tulee kuitenkin vastaan tiettyjä ongelmia. Ensimmäinen vaikeus on siinä, että itsensä kehuminen ei saa kuulostaa itsensä kehumiselta. Itsensä määritteleminen lahjakkaaksi ja älykkääksi kuulostaa vain ylimieliseltä ja narsistiselta, joten jälleen vaaditaan retoriikkaa. Siinä taas jokin yliopistokoulutuksen korostaminen toimii sopivan neutraalina; se vihjaa (ainakin humanistista tiedekuntaa tuntemattomille), että päässä liikkuu jotakin, mutta jättää tämän tulkinnan viestin vastaanottajan tehtäväksi. Vastaavasti lahjakkuus pitäisi pystyä ilmaisemaan jonkin konkreettisen saavutuksen kautta...
...mistä päästäänkin sujuvasti toiseen ongelmaan. Mitä on sellainen älykkyys ja lahjakkuus, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai näyttöäkään? Taitava viestijä voi sanoja pyörittelemällä luoda hienon ensivaikutelman kyvyistään, mutta siinä vaiheessa, kun treffikumppani kysyykin, miksi älysi ja lahjasi eivät ole työllistäneet tai tehneet sinua tunnetuksi, siitä ei enää selvitä ulos parhaillaan retorisilla keinoilla, sillä pelkät sanat ilman tekoja ja saavutuksia ovat yhtä tyhjän kanssa. "Jos olet niin fiksu ja lahjakas, miksi sitten olet työtön ja köyhä?" on kaikessa amerikkalaisuudessaan erinomainen kysymys, sillä se erottaa tyhjänpuhujat niistä, jotka oikeastikin osaavat jotakin.
Ja tämä kysymys tulee varmasti treffihaastattelussa esille. Eivät naiset hae älykästä ja lahjakasta miestä siksi, että tämä voisi keskustella henkeviä aamupuuroa keittäessään tai viihdyttää olohuonetrubaduurina, vaan siksi, että aito älykkyys ja lahjakkuus tuovat haltijalleen sellaisen yhteiskunnallisen aseman, jossa yksilön ja hänen perheensä toimeentulo on turvattu. Jos tällaista asemaa ei ole, silloin ei ole älyä ja lahjojakaan — ne kun eivät ole mitään itseisarvoja, vaan niiden olemassaolon ainoa mittari on siinä, mitä ne tuottavat. Niillä, jotka väittävät, ettei raha olisi loppujen lopuksi ainoa asia, jolla on väliä, on selvästi aina ollut sitä tarpeeksi."Niillä, jotka väittävät, ettei raha olisi loppujen lopuksi ainoa asia, jolla on väliä, on selvästi aina ollut sitä tarpeeksi."
Kysymys kuuluukin haluaisitko tälläisen suhteen, jos/kun näin se sille kumppaniehdokkaalle olisi ja sinulla olisi syystä tai toisesta siunaantunut hänelle tarpeeksi Statusta ja/tai Resursseja?.. ;P
Enpä kyllä itse ainakaan haluaisi.. "rakkaus" loppuu just siihen, jos/kun niitä ei ole tarpeeksi ja/tai joidenkin tapauksessa myös siihen jos kun on "parempaa" ja enemmän tarjolla jossain toisaalla.. ;P
Eipä tuollainen poikkea yhtään siitä, jos/kun mies toimii vastaavasti ja valkkaa tietyin kriteerein naisen ja/tai vaihtaa/pettää, jos/kun mahdollisuus "parempaan" tulee vastaan.. ;P
Tosin tuollaista monessa suhteessa on.. Harmi vain, jos/kun molemmat eivät ole tuollaisia.. Silloinhan asiassa ei ole mitään harmillista, jos/kun molemmat ovat toistensa VastinPareja.. ;P- MrHedgehog
Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Voisi kai noita mainitsemiasi positiivisia ominaisuuksia kokeilla ilmoituksessa. Siinä tulee kuitenkin vastaan tiettyjä ongelmia. Ensimmäinen vaikeus on siinä, että itsensä kehuminen ei saa kuulostaa itsensä kehumiselta. Itsensä määritteleminen lahjakkaaksi ja älykkääksi kuulostaa vain ylimieliseltä ja narsistiselta, joten jälleen vaaditaan retoriikkaa. Siinä taas jokin yliopistokoulutuksen korostaminen toimii sopivan neutraalina; se vihjaa (ainakin humanistista tiedekuntaa tuntemattomille), että päässä liikkuu jotakin, mutta jättää tämän tulkinnan viestin vastaanottajan tehtäväksi. Vastaavasti lahjakkuus pitäisi pystyä ilmaisemaan jonkin konkreettisen saavutuksen kautta...
Ja tämä kysymys tulee varmasti treffihaastattelussa esille. Eivät naiset hae älykästä ja lahjakasta miestä siksi, että tämä voisi keskustella henkeviä aamupuuroa keittäessään tai viihdyttää olohuonetrubaduurina, vaan siksi, että aito älykkyys ja lahjakkuus tuovat haltijalleen sellaisen yhteiskunnallisen aseman, jossa yksilön ja hänen perheensä toimeentulo on turvattu. Jos tällaista asemaa ei ole, silloin ei ole älyä ja lahjojakaan — ne kun eivät ole mitään itseisarvoja, vaan niiden olemassaolon ainoa mittari on siinä, mitä ne tuottavat. Niillä, jotka väittävät, ettei raha olisi loppujen lopuksi ainoa asia, jolla on väliä, on selvästi aina ollut sitä tarpeeksi.Haluatko perheen?
Kuvaat viestissäsi osuvasti stereotyyppisen perheunelman ja miehen joka siihen sopii. Koulutettu, menestyvä, sosiaalinen, hallitsee miesten työt autotallissa ja naisten jutut makuukamarissa.
Kun soppaan ympätään "MA-teoria", meillä on maailma jossa kaikilla on sama unelma ja pariutumismarkkinoilla halutut ominaisuutesi määrittävät sen unelman tason. Komea firman omistaja asuu isossa talossa mallivaimonsa kanssa, MrHedgehogin näköinen tavallinen duunari rivarikolmiossa vähän pyöreän ja toisinaan piikikkään siilivaimonsa kanssa.
En ole koskaan tehnyt deittiprofiilia, mutta heitän sinulle ajatuksen. Vaikutat tyypiltä jonka elämän tarina on yritys mutta toisaalta haluttomuus sopeutua massaan. Yrität olla kaikessa melkein-mies joka melkein vaikuttaa siltä unelmien mieheltä, mutta jääkin kaikessa 50m viivalle muiden räpiköidessä kohti maaliviivaa jolla se bodattu pikajuoksija jo seisoskelee hampaat loistaen pikajuoksijanaiset kainalossaan. Jos ei huvita kisata, älä kisaa. Ei muiden kanssa eikä muita vastaan. Astu sivulle, kentän nurmikolle. Siellä on uusia lajeja.
Ehdotus. Tee profiili jossa oletat että sinusta omana itsenäsi tykkääviä naisia on harvassa, mutta prkl jos sellainen profiiliisi eksyy, on se niin omaperäisesti, rohkeasti ja polarisoivasti väsätty ettei sitä voi sivuuttaa. Parempi olla 10 yhdelle ja 4- monille, kuin 5 kaikille ;) MrHedgehog kirjoitti:
Haluatko perheen?
Kuvaat viestissäsi osuvasti stereotyyppisen perheunelman ja miehen joka siihen sopii. Koulutettu, menestyvä, sosiaalinen, hallitsee miesten työt autotallissa ja naisten jutut makuukamarissa.
Kun soppaan ympätään "MA-teoria", meillä on maailma jossa kaikilla on sama unelma ja pariutumismarkkinoilla halutut ominaisuutesi määrittävät sen unelman tason. Komea firman omistaja asuu isossa talossa mallivaimonsa kanssa, MrHedgehogin näköinen tavallinen duunari rivarikolmiossa vähän pyöreän ja toisinaan piikikkään siilivaimonsa kanssa.
En ole koskaan tehnyt deittiprofiilia, mutta heitän sinulle ajatuksen. Vaikutat tyypiltä jonka elämän tarina on yritys mutta toisaalta haluttomuus sopeutua massaan. Yrität olla kaikessa melkein-mies joka melkein vaikuttaa siltä unelmien mieheltä, mutta jääkin kaikessa 50m viivalle muiden räpiköidessä kohti maaliviivaa jolla se bodattu pikajuoksija jo seisoskelee hampaat loistaen pikajuoksijanaiset kainalossaan. Jos ei huvita kisata, älä kisaa. Ei muiden kanssa eikä muita vastaan. Astu sivulle, kentän nurmikolle. Siellä on uusia lajeja.
Ehdotus. Tee profiili jossa oletat että sinusta omana itsenäsi tykkääviä naisia on harvassa, mutta prkl jos sellainen profiiliisi eksyy, on se niin omaperäisesti, rohkeasti ja polarisoivasti väsätty ettei sitä voi sivuuttaa. Parempi olla 10 yhdelle ja 4- monille, kuin 5 kaikille ;)"Parempi olla 10 yhdelle ja 4- monille, kuin 5 kaikille ;)"
Se on Just näin.. Ei mitään Lisättävää.. ;P
- OlenÄlykäs
Hyvä että laittavat koulutuksen - itse inhoan tyhmiä (kouluttamattomia ihmisiä). Kouluttautumaton ihminen on minulle ihan jätettä.
Koulutuksen puute = sivistymättömyys, abstraktin älykkyyden puute!- OlenÄlykäs
Ehkä oksettavin ilmentymä on kouluttamaton rasisti - sellaisen voisi heittää suoraan plastic shredderiin!
Koulutuksen dissaajat vain ovat kateellisia kun ei ole pitkäjänteisyyttä opiskeluun vaan aikahorisontin reuna on seuraavan lottokupongin viemisessä kioskiin! - Ex-Pertti
Jos olet nainen, koulutus ei silti tuo sulle unelmakumppania.
- ergtegrdegr
Ex-Pertti kirjoitti:
Jos olet nainen, koulutus ei silti tuo sulle unelmakumppania.
Koulutus suojelee pahimmilta mahdollisilta kumppaneilta (oma koulutus, omat tiedot, omat tulot... mikään näistä ei ole ollut naiselle itsestäänselvyys kuin muutaman hassun vuosikymmenen ajan).
Milloin miehet ymmärtävät, että työnteko ja kouluttautuminen ovat naiselle ensisijaisesti riskienhallintaa. Mitä koulutetumpi, sitä itsellisempi. OlenÄlykäs kirjoitti:
Ehkä oksettavin ilmentymä on kouluttamaton rasisti - sellaisen voisi heittää suoraan plastic shredderiin!
Koulutuksen dissaajat vain ovat kateellisia kun ei ole pitkäjänteisyyttä opiskeluun vaan aikahorisontin reuna on seuraavan lottokupongin viemisessä kioskiin!"kun ei ole pitkäjänteisyyttä opiskeluun"
Riippuu taas hieman Mistä Roikkuu.. On ihan eri asia, jos joku Kouluttautunut ns. TyhjänPäältä ja Täysin OminAvuin jne. vrt. siihen, että on Syntynyt KultaLusikka siellä minne Aurinko ei paista.. Eli Suku on ns. tukenut ja helpottanut Kouluttautumista paljonkin.. "Pappa Betalar" jne.. ;D
Toinen kun lähtee oikeasti Valloittamaan Vuorta ilman sen suurempia ApuVälineitä ihan Vuoren Juurelta asti, kun Taas toisella voi olla kaikki mahdolliset Apuvälineet ja LisäHapet käytössä.. Ja Osa näistä jopa Kuskataan HeliKopterilla johonkin Korkeammalla sijaitsevaan Leiriin.. ;P- Ex-Pertti
ergtegrdegr kirjoitti:
Koulutus suojelee pahimmilta mahdollisilta kumppaneilta (oma koulutus, omat tiedot, omat tulot... mikään näistä ei ole ollut naiselle itsestäänselvyys kuin muutaman hassun vuosikymmenen ajan).
Milloin miehet ymmärtävät, että työnteko ja kouluttautuminen ovat naiselle ensisijaisesti riskienhallintaa. Mitä koulutetumpi, sitä itsellisempi.Nuo on tärkeitä pointteja, mutta ei nuo lisää kiinnostavuutta parisuhdemarkkinoilla.
- fthcfth
Ex-Pertti kirjoitti:
Nuo on tärkeitä pointteja, mutta ei nuo lisää kiinnostavuutta parisuhdemarkkinoilla.
Ehkä siksi, ettei koulutuksen ole tarkoituskaan lisätä kiinnostettavuutta? Kuten sanoin, se on riskienhallintaa jonka tarkoituksena on rajata surkeimmat vaihtoehdot pois. Kuten esimerkiksi miehet, jotka haluavat kodinhengettären ja kotiäidin, tai nuoren miehestä taloudellisesti riippuvaisen hupakon.
- Ex-Pertti
fthcfth kirjoitti:
Ehkä siksi, ettei koulutuksen ole tarkoituskaan lisätä kiinnostettavuutta? Kuten sanoin, se on riskienhallintaa jonka tarkoituksena on rajata surkeimmat vaihtoehdot pois. Kuten esimerkiksi miehet, jotka haluavat kodinhengettären ja kotiäidin, tai nuoren miehestä taloudellisesti riippuvaisen hupakon.
Minä ymmärrän ajatuksen jollain tasolla, mutta myyntimiehenä minä en vain käsitä miksi markkinointivaiheessa pitäisi tehdä esikarsintaa...
Kun myyntiä silmälläpitäen laaditaan markkinointistrategiaa, niin aina pyritään saamaan liikkeelle mahdollisimman suuret massat koska tiedetään että kaikki kiinnostuneet eivät tee kauppaa. - drgxdrg
Ex-Pertti kirjoitti:
Minä ymmärrän ajatuksen jollain tasolla, mutta myyntimiehenä minä en vain käsitä miksi markkinointivaiheessa pitäisi tehdä esikarsintaa...
Kun myyntiä silmälläpitäen laaditaan markkinointistrategiaa, niin aina pyritään saamaan liikkeelle mahdollisimman suuret massat koska tiedetään että kaikki kiinnostuneet eivät tee kauppaa.Jonkun satunnaisen kauppiksen kurssin käyneenä tiedän, että tuo on vain yksi myyntistrategia (joka on tyypillinen halvoille, runsaasti käytössä oleville (päivittäis)tavaroille kuten K-menun elintarvikkeet) muiden joukossa.
Katsos kun määrä ei takaa laatua ja nainen ottaa mieluummin kännykäksi sen yhden toimivan Sonyn kuin viisi Jollaa, saati että alkaisi valikoida useiden kännyköiden komboa eri käyttötarkoituksia varten. - Ex-Pertti
drgxdrg kirjoitti:
Jonkun satunnaisen kauppiksen kurssin käyneenä tiedän, että tuo on vain yksi myyntistrategia (joka on tyypillinen halvoille, runsaasti käytössä oleville (päivittäis)tavaroille kuten K-menun elintarvikkeet) muiden joukossa.
Katsos kun määrä ei takaa laatua ja nainen ottaa mieluummin kännykäksi sen yhden toimivan Sonyn kuin viisi Jollaa, saati että alkaisi valikoida useiden kännyköiden komboa eri käyttötarkoituksia varten.Nythän nainen on markkinoimassa itseään, ja minun mielestäni naisen etu olisi saada mahdollisimman paljon tarjouksia jotta voisi poimia joukosta sen parhaan.
Koulutustiedot eivät ole miesten näkökulmasta kovinkaan oleellisia, naisten kannattaisi ehkä panostaa sellaiseen jolla on merkitystä. - drgxdrg
Ex-Pertti kirjoitti:
Nythän nainen on markkinoimassa itseään, ja minun mielestäni naisen etu olisi saada mahdollisimman paljon tarjouksia jotta voisi poimia joukosta sen parhaan.
Koulutustiedot eivät ole miesten näkökulmasta kovinkaan oleellisia, naisten kannattaisi ehkä panostaa sellaiseen jolla on merkitystä.En ala jankata kanssasi; olen jo argumenttini esittänyt. Ulkonäkökeskeinen mies ei ole naiselle kovin hyvä vaihtoehto. Se menettää kiinnostuksensa ennen pitkään. "Stereotyyppisen miehen" mielestä irrelevanteista seikoista kiinnostunut mies on parempi vaihtoehto, koska nainen pysyy todennäköisemmin mielenkiintoisempana. Stereotyyppiset ulkonäkökeskeiset miehet ovat vain ikävää taustakohinaa ja koska ne voivat lisäksi olla liukaskielisiä pleijereitä, on parempi vaikuttaa mokomien silmään tylsältä kuin tulla huijatuksi.
- Ex-Pertti
drgxdrg kirjoitti:
En ala jankata kanssasi; olen jo argumenttini esittänyt. Ulkonäkökeskeinen mies ei ole naiselle kovin hyvä vaihtoehto. Se menettää kiinnostuksensa ennen pitkään. "Stereotyyppisen miehen" mielestä irrelevanteista seikoista kiinnostunut mies on parempi vaihtoehto, koska nainen pysyy todennäköisemmin mielenkiintoisempana. Stereotyyppiset ulkonäkökeskeiset miehet ovat vain ikävää taustakohinaa ja koska ne voivat lisäksi olla liukaskielisiä pleijereitä, on parempi vaikuttaa mokomien silmään tylsältä kuin tulla huijatuksi.
Esitit argumenttisi mutta pidän niitä järjettöminä.
- drgdrg
Ex-Pertti kirjoitti:
Esitit argumenttisi mutta pidän niitä järjettöminä.
Se suotakoon sinulle.
- Ex-Pertti
drgdrg kirjoitti:
Se suotakoon sinulle.
Kiitos siitä.
- 121212121212
drgxdrg kirjoitti:
En ala jankata kanssasi; olen jo argumenttini esittänyt. Ulkonäkökeskeinen mies ei ole naiselle kovin hyvä vaihtoehto. Se menettää kiinnostuksensa ennen pitkään. "Stereotyyppisen miehen" mielestä irrelevanteista seikoista kiinnostunut mies on parempi vaihtoehto, koska nainen pysyy todennäköisemmin mielenkiintoisempana. Stereotyyppiset ulkonäkökeskeiset miehet ovat vain ikävää taustakohinaa ja koska ne voivat lisäksi olla liukaskielisiä pleijereitä, on parempi vaikuttaa mokomien silmään tylsältä kuin tulla huijatuksi.
Harmi vain kun Chapmanin yliopiston tutkimuksessa todettiin että:
Mitä _koulutetumpi_ ja _menestyneempi_ mies oli, sitä selkeämmin hänen ykköskriteerinsä naiselle olivat kauneus ja hoikka kroppa. - Kfkgjjhej
121212121212 kirjoitti:
Harmi vain kun Chapmanin yliopiston tutkimuksessa todettiin että:
Mitä _koulutetumpi_ ja _menestyneempi_ mies oli, sitä selkeämmin hänen ykköskriteerinsä naiselle olivat kauneus ja hoikka kroppa.Kerrohan vielä selitysaste ja jos kyseessä oli lineaarinen suhde, niin kulmakerroin, jotta päästään asiaan.
Jos 95 % normimiehistä ja 100 % rikkaasta miehistä pitää naisen ulkonäköä tärkeänä, niin ero on tilastollisesti merkitsevä, mutta naisen kannalta _herttaisen_yhdentekevä_. Tasan joka ikinen mies tsekkaa ne joka tapauksessa. Älä ole naiivi. - TotuusSattuu
Ex-Pertti kirjoitti:
Kun myyntiä silmälläpitäen laaditaan markkinointistrategiaa, niin aina pyritään saamaan liikkeelle mahdollisimman suuret massat koska tiedetään että kaikki kiinnostuneet eivät tee kauppaa."Minä ymmärrän ajatuksen jollain tasolla, mutta myyntimiehenä minä en vain käsitä miksi markkinointivaiheessa pitäisi tehdä esikarsintaa..."
Koska jokaisen ihmisen aika on rajallista, on tehokkainta kohdistaa markkinointi niihin jotka ovat varmimmin otollista kohderyhmää. Panokset siis laitetaan sinne joissa tuotto-odotus on suurin, ei ampuen haulikolla sinne tänne sattumanvaraisesti. TotuusSattuu kirjoitti:
"Minä ymmärrän ajatuksen jollain tasolla, mutta myyntimiehenä minä en vain käsitä miksi markkinointivaiheessa pitäisi tehdä esikarsintaa..."
Koska jokaisen ihmisen aika on rajallista, on tehokkainta kohdistaa markkinointi niihin jotka ovat varmimmin otollista kohderyhmää. Panokset siis laitetaan sinne joissa tuotto-odotus on suurin, ei ampuen haulikolla sinne tänne sattumanvaraisesti.Jos sulle tulisi 10 viestiä päivässä enemmän, niin olisiko se iso työ tsekata ne ja todeta ettei kiinnosta?
Tai ehkä yksi noista kymmenestä kolahtaisikin...- dfdrg
Alfabertti kirjoitti:
Jos sulle tulisi 10 viestiä päivässä enemmän, niin olisiko se iso työ tsekata ne ja todeta ettei kiinnosta?
Tai ehkä yksi noista kymmenestä kolahtaisikin...Se, ettei profiilia ole kohdennettu nimenomaan lipeville pleijereille, tiputtaa ne taitavimmat fuskaajat ja elämäntapahuijarit pois tarjonnasta. Omaa elämää ei kannata tuhlata siihen, että tutustuu yksi kerrallaan satusetiin ja siihen kuinka he osaavat puhua kuun auringoksi ja mustan valkoiseksi.
Peleistä kiinnostuneet kyllä tekevät pelinavaukset profiileissaan. Sinne vaan katselemaan niitä herutuskuvia ja lukemaan seikkailunkaipuusta.
- erimaailmasta
Eihän ne naiset väitäkään, et miehille olis koulutus tärkeä, vaan se sanotaan siks et itse toivotaan koulutettua. Se on niinku vihjaus :D Mulla lukis kans, jos etsisin netistä. Jutut lähtee eriytyyn jo siinä kun toiset menee amiskaan ja toiset lukioon.
- MrHedgehog
Vaan siihen eriytyminen pitkälti loppuukin...
- erimaailmasta
MrHedgehog kirjoitti:
Vaan siihen eriytyminen pitkälti loppuukin...
Ehkä sun maailmassa, mut ei mun.
- MrHedgehog
erimaailmasta kirjoitti:
Jos haluaa eriytyä, se varmasti onnistuu.
Itse en osaa kuvitella valkkaavani ystäviä tutkinnon perusteella. Kaveripiireistä löytyy ihmisiä skaalalla peruskoulu-Harvard ja työtön-kansanedustaja. Jos on hyvä tyyppi, se riittää. - akateemikko1984
erimaailmasta kirjoitti:
Noin kirjoittaa henkilö joka ei ole vielä valmistunut yliopistosta.
Opiston päätyttyä se akateemisuusleikki loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin, ja ihmiset sekoittuvat taas keskenään.
Yliopisto on melkein kuin armeija. Se tuntuu omalta yhteisöltään jossa on omat kaverit, omat jutut ja omat paikat. Kun se päättyy, ei ole mitään akateemista elämää. - Ex-Pertti
akateemikko1984 kirjoitti:
Opiston päätyttyä se akateemisuusleikki loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin, ja ihmiset sekoittuvat taas keskenään.
Yliopisto on melkein kuin armeija. Se tuntuu omalta yhteisöltään jossa on omat kaverit, omat jutut ja omat paikat. Kun se päättyy, ei ole mitään akateemista elämää.Juuri noin se menee. Mun exäni oli opiskeluaikoinaan hirveän tarkka jopa siitä ettei heittäydy liian tuttavalliseksi tarjoilijoille ja kaupan kassoille, mutta kyllä hänestäkin lopulta tuli ihminen.
- erimaailmasta
MrHedgehog kirjoitti:
Itse en osaa kuvitella valkkaavani ystäviä tutkinnon perusteella. Kaveripiireistä löytyy ihmisiä skaalalla peruskoulu-Harvard ja työtön-kansanedustaja. Jos on hyvä tyyppi, se riittää.En oo tietoisesti valkannu ystävii, mut suurimman osan ystäväthän on peräisin koulusta ja naapurustosta. Riippuu ympäristöstä missä sä asut, millainen ystäväpiiri. Mun peruskoulusta suurin osa meni samaan lukioon. Oikeastaan ainoita amistaustaisia joita tunnen on sukulaisissa, ihan mukavia, mut ei vaan ole mitään yhteistä.
- erimaailmasta
akateemikko1984 kirjoitti:
Yliopisto on melkein kuin armeija. Se tuntuu omalta yhteisöltään jossa on omat kaverit, omat jutut ja omat paikat. Kun se päättyy, ei ole mitään akateemista elämää.Toi sun nimimerkki...persut aina puhuu akateemikoista. Akateemikko on arvonimi, mikä arvonimi sulla on?
Teen jo oman alan töitä, vaikka oon kandi vasta ts. opinnot kesken. Sitten kun menee naimisiin ja syntyy lapsia tutustuu varmaan taas uusiin ystäviin, mut ne vanhat ystävät toivottavasti on edelleen kuvioissa. Tää on riippuvaista asuinpaikasta, koulutuksesta yms. Ei mitään hienostelua oo se, jos vain ei ole mitään yhteistä jonkun kanssa. - erimaailmasta
Ex-Pertti kirjoitti:
Juuri noin se menee. Mun exäni oli opiskeluaikoinaan hirveän tarkka jopa siitä ettei heittäydy liian tuttavalliseksi tarjoilijoille ja kaupan kassoille, mutta kyllä hänestäkin lopulta tuli ihminen.
Onpa outoo käytöstä.
- erimaailmasta
MrHedgehog kirjoitti:
Itse en osaa kuvitella valkkaavani ystäviä tutkinnon perusteella. Kaveripiireistä löytyy ihmisiä skaalalla peruskoulu-Harvard ja työtön-kansanedustaja. Jos on hyvä tyyppi, se riittää.Täällä ei muuten vaikuta olevan kovin hyviä tyyppejä. Just tällasii on amisvitseissä.
- rautalangasta
Koulutetun sinkkunaisen yksi näkökulma:
Naiset lähtökohtaisesti suomessa tulevat omalla koulutuksellaan toimeen. Käänteisesti naisen täytyy pystyä elättämään itsensä, mahdollisesti myös muutama kappale jälkikasvua oli miestä tai ei.
Lähtökohta on, että naisen tulotaso on paljon matalampi kuin miesten. Useassa miesten duunariammatissakin pärjää huomattavasti paremmin, kuin naisen korkeakoulututkinnolla, varsinkin jos se on humanistiselta alalta.
Nainen, jos nyt puhutaan aikuisista naisista, ei 15-20 vuotiaista teinitytöistä, jokatapauksessa siis yleensä jollakin tasolla edes kouluttautuu, korosti sitä tai ei.
Naisvaltaisilla aloilla vallitsee pätkätöitä ja kova kilpailu. Työnantajat pitävät kaikkia alle 40 vuotiaita potentiaalisina äitiyslomalle jäävinä (oli sinkku tai ei) eli kuluna.
Eli vakityöllistyminen on hankalampaa kuin miehillä, tosin vakityöpaikkojakaan ei ole. Tämä aiheuttaa sen, että jatkuvasti on kehitettävä itseään ja koulutusta, jotta pysyy työmarkkinoilla. Mikä aiheuttaa sen, että itseään elättävä ja kouluttava sinkkunainen viettää suurimman osan valveillaoloajastaan sen koulutuksen ja työn parissa. Viikosta 38-48 tuntia. Valveillaoloajasta siis valtaosan.
Jos tämä nyt sitten jotenkin tulee treffeillä ilmi, mihin nainen elämässään joutuu panostamaan tai keskittymään (halusi tai ei) niin miksi siitä mies valittaa?
Sama kuin sanoisi, että mies puhuu urheilusta / politiikasta / mistä tahansa mikä kiinnostaa tai minkä parissa mies viettää paljon aikaa.
Koulutus ei ole mikään meriitti vaan ehkä mies käsittää väärin, jos se kouluttautuminen on naisen toimeentulon elinehto ja välttämättömyys ja siihen nyt valitettavasti vain saattaa mennä aikaa ja vaivaa.
(huom rinnat ja takapuolen tietty malli eivät ole elinehto).
Mies valittaa, jos nainen on kouluttautunut, mutta toisaalta tuskin mies haluaisi kotirouvasysteemiäkään, jossa nainen viilaisi päivät kynsiään kotona ja mies kantaisi palkkapussin rouvalle säännöllisesti. Kauankohan olisi tyytyväinen, vaikka kurvit olisivat olleet alunperin kohdallaan?
Mutta, voin polttaa todistukseni ja lopettaa työni heti, jos niitä ei enää tarvita järjestääkseen elämänsä ja elättääkseen itsensä. Voin myös keksiä joukon tyhmänpäiväisiä puheenaiheita ja teeskennellä olevani perintörahoilla elelevä prinsessa tai miehiä hyväksikäyttävä kuppikoko, mikäli se aloittajan ahdistusta helpottaa. Ei koulutus ole mikään tae silti, että nainen silläkään pärjäisi välttämättä.
Me kaikki kun emme ole syntyneet kultalusikka siellä ja kuppikoko ja housukokostandardeina, valitettavasti.- 121212121212
Turhaa selittelyä.
Ei ole olemassa miesten vs naisten ammatteja. Miehet naisia useammin valitsevat töitä joissa kilpailu on kovempaa ja työpaikat katoavat nopeasti tai jopa pysyvästi (teollisuus, rahoitus, jne). Samoin kuin töitä joissa työpaikalla on meluista, likaista ja epämukavaa.
Johtuen työn em. mainitusta v-mäisestä luonteesta, palkat ovat parempia.
Jos naiset haluavat jotain näistä eduista:
- kiva ja siisti työympäristö jossa pomo ei huuda ja/tai kiroile
- mahdollisuus olla vuosikausia pois työelämästä ilman että osaaminen vanhenee
- mahdollisuus tehdä jotain kivaa, esim. julkisen sektorin projekteja, tutkimusta, jne
- mahdollisuus olla ihmisten parissa ja saada heti positiivista palautetta
...kompensaationa palkat ovat huonompia.
Jos haluat isomman palkan, älä hanki sitä helppoa ja kivaa humanistista tutkintoa. Älä pelaa varman päälle ja ala luokanopettajaksi tai lähihoitajaksi. Valitse parempipalkkainen ala esim. teollisuudessa ja tienaa enemmän. Älä valita. - miespomoonpop
kaksinaismoralismia. Toisaalta korosta kroppaa kroppaa ja kroppaa, ikäänkuin olisit joku tavara muita varten, toisaalta sitten kouluttaudu, ettet vaikuta olevan joku aivoton elätettävä..
täällä taas ohjeistetaan, miten luullaan toisen parhaiten pärjäävän. Mikä ylimielinen asenne, haluatko, että sinun elämääsi alkavat toiset neuvoa? Toisaalta tuossa ylempänä on usea maininta siitä, että koulutuksella ei tee mitään. Luuletko, että tässä nyt yksinkertaisesti pitäisi mielistellä joka suuntaan? Ketä itse mielistelisit?
Ja tiedoksi. Pääsääntöisesti naispuoleiset pomot kyllä huutavat ja kiroilevat, miespomojen en ole kuullut niin vielä tekevän, joten siitä hatunnosto heille. - Ex-Pertti
Pahoittelen sitä etten osannut tuoda avauksessani esille kyllin selkeästi sitä mitä ajan takaa.
En suinkaan esitä että naiset pitäisi eristää työmaailmasta ja heidän tutkintosuorituksensa hylätä takautuvasti, mutta haluan tähdentää ettei koulutuksella ole naiselle parisuhdemarkkinoilla suurtakaan merkitystä.
Tein jossain vaiheessa Suomi24 treffipalstalla antamillani hakuehdoilla haun naisista jotka uskon kuuluvan siihen ryhmään josta etsisin kumppania mikäli asia olisi ajankohtainen. Antamillani hakuehdoilla kone antoi minulle vähän vajaa 1100 hakuehdot täyttävää naista. Selasin yhden pitkän päivän aikana läpi kaikki profiilit, eikä silmiini sattunut yhtäkään profiilia joissa olisi jotain sellaista mikä olisi kolahtanut minuun.
Tyypillisin virhe oli markkinoida jotain sellaisia ominaisuuksia jotka ovat miehille toisarvoisia. - drgxgrdxrg
Ex-Pertti kirjoitti:
Pahoittelen sitä etten osannut tuoda avauksessani esille kyllin selkeästi sitä mitä ajan takaa.
En suinkaan esitä että naiset pitäisi eristää työmaailmasta ja heidän tutkintosuorituksensa hylätä takautuvasti, mutta haluan tähdentää ettei koulutuksella ole naiselle parisuhdemarkkinoilla suurtakaan merkitystä.
Tein jossain vaiheessa Suomi24 treffipalstalla antamillani hakuehdoilla haun naisista jotka uskon kuuluvan siihen ryhmään josta etsisin kumppania mikäli asia olisi ajankohtainen. Antamillani hakuehdoilla kone antoi minulle vähän vajaa 1100 hakuehdot täyttävää naista. Selasin yhden pitkän päivän aikana läpi kaikki profiilit, eikä silmiini sattunut yhtäkään profiilia joissa olisi jotain sellaista mikä olisi kolahtanut minuun.
Tyypillisin virhe oli markkinoida jotain sellaisia ominaisuuksia jotka ovat miehille toisarvoisia.Kyseessä ovat aivan erilaiset lähestymistavat. Niitä ei voi verrata toisiinsa (vaikka lähentymistä onkin tapahtunut).
Miehet luovat sen tarjonnan. Naiset hukkuvat tarjontaan ja pyrkivät siten ohjaamaan/rajoittamaan/younameit sitä. Miesten on ilmeisesti aivan mahdotonta ymmärtää, että
1) sitä tarjontaa oikeasti on. Paljon. Aina.
2) tavoitteena on _saada_mieluisa_vastaanotto_, ei maksimoida kiinnostuneiden miesten lukumäärää (vrt. oma esimerkkini kesämekko vs. dippainssinainen -> miehet eivät ehkä kiihotu dippainssin tutkinnosta, mutta he kohtelevat insinöörintutkinnolla varustettua naista aivan eri tavalla!).
3) parinhaku ei ole itsetarkoitus, vaan harrastus. Parisuhde itsessään tarjoaa melko vähän mielihyvää suhteutettuna vaadittuun inputtiin. Se jopa lyhentää elinikää. Tutkimuksen mukaan enemmistö naisista luopuisi ennemmin suuseksistä kuin juuston syömisestä*.
4) osa naisista ei vain vaivaudu kehittämään näitä viestintä/elämänhallintataitojaan. Noh, surkea markkinointi on suomalaisten helmasynti, kaikessa.
* http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/kysely_puolet_naisista_luopuisi_mieluummin_suuseksista_kuin_juustosta - Ex-Pertti
drgxgrdxrg kirjoitti:
Kyseessä ovat aivan erilaiset lähestymistavat. Niitä ei voi verrata toisiinsa (vaikka lähentymistä onkin tapahtunut).
Miehet luovat sen tarjonnan. Naiset hukkuvat tarjontaan ja pyrkivät siten ohjaamaan/rajoittamaan/younameit sitä. Miesten on ilmeisesti aivan mahdotonta ymmärtää, että
2) tavoitteena on _saada_mieluisa_vastaanotto_, ei maksimoida kiinnostuneiden miesten lukumäärää (vrt. oma esimerkkini kesämekko vs. dippainssinainen -> miehet eivät ehkä kiihotu dippainssin tutkinnosta, mutta he kohtelevat insinöörintutkinnolla varustettua naista aivan eri tavalla!).
3) parinhaku ei ole itsetarkoitus, vaan harrastus. Parisuhde itsessään tarjoaa melko vähän mielihyvää suhteutettuna vaadittuun inputtiin. Se jopa lyhentää elinikää. Tutkimuksen mukaan enemmistö naisista luopuisi ennemmin suuseksistä kuin juuston syömisestä*.
4) osa naisista ei vain vaivaudu kehittämään näitä viestintä/elämänhallintataitojaan. Noh, surkea markkinointi on suomalaisten helmasynti, kaikessa.
* http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/kysely_puolet_naisista_luopuisi_mieluummin_suuseksista_kuin_juustostaMun on pakko sanoa etten minä voi ymmärtää minkälaiset haasteet naisilla on voitettavanaan treffipalstoilla, minä vain en voi löytää naista sellaisen foorumin kautta jossa ilmoittelussa mainontaa on 0 prosenttia ja rivien välistä vihjailua 100 prosenttia.
Selaillessani profiileja läpi silmiini pisti etelä-suomalainen laatunainen sohvalla makoilemassa lähes vesiraja vilkkuen lyhyessä kesämekossaan, profiilikuvauksessa teksti "vain tositarkoituksella liikkeellä oleville". Vaikka minäkin peräänkuulutan ulkonäköä, huorien kanssa en silti ole koskaan ollut tositarkoituksella liikkeellä.
Tuosta suuseksistä olen samaa mieltä, en vaivaa sillä asialla edes rakkauden ammattilaisia sillä taitavat suuseksin tarjoajat ovat kiven alla. - rthdthdrh
Ex-Pertti kirjoitti:
Mun on pakko sanoa etten minä voi ymmärtää minkälaiset haasteet naisilla on voitettavanaan treffipalstoilla, minä vain en voi löytää naista sellaisen foorumin kautta jossa ilmoittelussa mainontaa on 0 prosenttia ja rivien välistä vihjailua 100 prosenttia.
Selaillessani profiileja läpi silmiini pisti etelä-suomalainen laatunainen sohvalla makoilemassa lähes vesiraja vilkkuen lyhyessä kesämekossaan, profiilikuvauksessa teksti "vain tositarkoituksella liikkeellä oleville". Vaikka minäkin peräänkuulutan ulkonäköä, huorien kanssa en silti ole koskaan ollut tositarkoituksella liikkeellä.
Tuosta suuseksistä olen samaa mieltä, en vaivaa sillä asialla edes rakkauden ammattilaisia sillä taitavat suuseksin tarjoajat ovat kiven alla.Suurin hankaluus on vastenmielinen vastaanotto. Tyrkyttäminen ei ole kivaa kenenkään mielestä.
Esimerkeistäsi päätellen tarjontasi on siis mustavalkoista; joko "markkinointi" ei herätä lainkaan kiinnostusta tai sitten "markkinointi" on niin päällekäyvää, että koet oman tarjontasi halveeratuksi.
Diagnoosi: Huipputuotteet viedään aina ensimmäisenä, surku ettet löytänyt omaasi jo vuosikymmeniä sitten. Nyt on jo myöhäistä. - Ex-Pertti
rthdthdrh kirjoitti:
Suurin hankaluus on vastenmielinen vastaanotto. Tyrkyttäminen ei ole kivaa kenenkään mielestä.
Esimerkeistäsi päätellen tarjontasi on siis mustavalkoista; joko "markkinointi" ei herätä lainkaan kiinnostusta tai sitten "markkinointi" on niin päällekäyvää, että koet oman tarjontasi halveeratuksi.
Diagnoosi: Huipputuotteet viedään aina ensimmäisenä, surku ettet löytänyt omaasi jo vuosikymmeniä sitten. Nyt on jo myöhäistä.Sanoisin niin että markkinointia ei ole ollenkaan, on vain aika suoraa vihjailua siitä mitä ei haeta. Valveutunut kuluttaja ei kiinnostu tuotteesta edes siinä tilanteessakaan jossa tajuaa kuuluvansa toivottuun ryhmään.
Hyvä esimerkki on viesti "onnenonkijat älkööt vaivautuko, minua kiinnostaa vain tositarkoituksella liikkeellä olevat". Tapaisinko tuollaista daamia joka vaatii avioliittolupauksen ennen tapaamista? En helvetissä...
Minä olen ehkä hivenen liian nirso kuluttaja, sillä minä elin jo sen oman rakkaussuhteeni loppuun, enkä ole tilanteessa jossa minun olisi pakosta valittava siitä joukosta joka on tarjolla. - sefegfseg
Ex-Pertti kirjoitti:
Sanoisin niin että markkinointia ei ole ollenkaan, on vain aika suoraa vihjailua siitä mitä ei haeta. Valveutunut kuluttaja ei kiinnostu tuotteesta edes siinä tilanteessakaan jossa tajuaa kuuluvansa toivottuun ryhmään.
Hyvä esimerkki on viesti "onnenonkijat älkööt vaivautuko, minua kiinnostaa vain tositarkoituksella liikkeellä olevat". Tapaisinko tuollaista daamia joka vaatii avioliittolupauksen ennen tapaamista? En helvetissä...
Minä olen ehkä hivenen liian nirso kuluttaja, sillä minä elin jo sen oman rakkaussuhteeni loppuun, enkä ole tilanteessa jossa minun olisi pakosta valittava siitä joukosta joka on tarjolla.Hyvää ronkelia loppuelämää sinulle, siinä tapauksessa... :D
sefegfseg kirjoitti:
Hyvää ronkelia loppuelämää sinulle, siinä tapauksessa... :D
Kieltämättä jos tuo "onnenonkijat älkööt vaivautuko, minua kiinnostaa vain tositarkoituksella liikkeellä olevat" on ainoa asia profiilitekstissä, niin silloin miekin kyllä ohitan suosiolla. :)
- Ex-Pertti
sefegfseg kirjoitti:
Hyvää ronkelia loppuelämää sinulle, siinä tapauksessa... :D
En ole päivääkään olettanutkaan löytäväni kumppania netistä.
- drgxdgrdrg
pete_pjn kirjoitti:
Kieltämättä jos tuo "onnenonkijat älkööt vaivautuko, minua kiinnostaa vain tositarkoituksella liikkeellä olevat" on ainoa asia profiilitekstissä, niin silloin miekin kyllä ohitan suosiolla. :)
Noh, en minä pelkästään tuon esimerkin perusteella ollut tuomitsemassa... enkä oikeastaan pahallakaan tarkoittanut. Jotenkin vain huvituin siitä, miten kypsään ikään ehtineet naiset ovat ronkelin sinkun arkkityyppi, ja sitten törmäänkin täällä mieheen, joka torppaa lähes 1100 naista profiilikuvan ja esittelytekstin perusteella. Yhtäkään edes tapaamatta! :D
Kukin tyylillään xD - 121212121212
drgxgrdxrg kirjoitti:
Kyseessä ovat aivan erilaiset lähestymistavat. Niitä ei voi verrata toisiinsa (vaikka lähentymistä onkin tapahtunut).
* http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/kysely_puolet_naisista_luopuisi_mieluummin_suuseksista_kuin_juustostaNuoren citysinkun illuusio.
Miehiä on tarjolla, aina. Rajattomasti. Ja miksi vakiintua? Miehiähän voi käyttää kuin puhelimen appeja, yhtä panokamuna ja toista kamupoikana. Sitten kun on sinkkuiltu, paneskeltu ja matkailtu voidaan vakiintua 185cm komean ja sosiaalisesti taitavan toimitusjohtajatohtorin kanssa.
Tosiasiassa naisella on lyhyt ikkuna jolloin suosio on rajaton. Se aika liittyy hedelmällisyyteen, ja huippukausi on tutkimusten mukaan 18-22v. Se miltä näytit vuosi sitten oli sinä parhaimmillasi, kaiken ikäisten miesten silmissä.
Harhan salakavalin puoli on siinä että kysyntä _suhteeseen_ laskee nopeammin kuin kysyntä _seksiin_. Ja miesten tullessa vanhemmiten rohkeammiksi, lähestyjien määrä voi jopa nousta.
Sitten kolmekymppisinä huomataankin että vakiintumishaluisen "kiinnostavan" miehen löytäminen onkin odotettua vaikeampaa. Mutta ainahan voi sanoa että input on liikaa suhteessa outputtiin, niin kuin nykyajan tunnekylmillä koulutetuilla naisilla on tapana. - Kfkgjf
121212121212 kirjoitti:
Nuoren citysinkun illuusio.
Miehiä on tarjolla, aina. Rajattomasti. Ja miksi vakiintua? Miehiähän voi käyttää kuin puhelimen appeja, yhtä panokamuna ja toista kamupoikana. Sitten kun on sinkkuiltu, paneskeltu ja matkailtu voidaan vakiintua 185cm komean ja sosiaalisesti taitavan toimitusjohtajatohtorin kanssa.
Tosiasiassa naisella on lyhyt ikkuna jolloin suosio on rajaton. Se aika liittyy hedelmällisyyteen, ja huippukausi on tutkimusten mukaan 18-22v. Se miltä näytit vuosi sitten oli sinä parhaimmillasi, kaiken ikäisten miesten silmissä.
Harhan salakavalin puoli on siinä että kysyntä _suhteeseen_ laskee nopeammin kuin kysyntä _seksiin_. Ja miesten tullessa vanhemmiten rohkeammiksi, lähestyjien määrä voi jopa nousta.
Sitten kolmekymppisinä huomataankin että vakiintumishaluisen "kiinnostavan" miehen löytäminen onkin odotettua vaikeampaa. Mutta ainahan voi sanoa että input on liikaa suhteessa outputtiin, niin kuin nykyajan tunnekylmillä koulutetuilla naisilla on tapana.Minä kuule pidän ihan yksittäisestä miehestä, joka täyttää ne kaikki lokerot. Sinun voi olla vaikea käsittää, kuinka vastenmielistä on saada ehdotteluja siltä sosiaalisesti taitavasti viisikymppiseltä toimitusjohtajalta (tunnen hänen vaimonsa henkilökohtaisesti; silti olisi pitänyt lähteä salasuhteeseen), kuulla kommentteja kropastaan insinöörityön ohessa (Ei, ei kuulu palveluun) ja niin edelleen. Eihän toki ole minulle mahdollista erakoitua yksin kämpässäni, koska olen lopullisesti menettänyt uskoni mieskuntaan. Koska minussa ei tosiaan nähdä mitään muuta kuin seksi. Kiva kun hierot sitä vielä tiilellä naamaan.
Nimenomaan korostan koulutusta, rationaalisuutta jne. jotta pääsisin tekemisiin niiden ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneet minusta ihmisenä. Vaikka ulkonäkö olisikin plussa, niin sille ei perusteta kestävää ihmissuhdetta. Luonteelle perustetaan. Arvaa jaksaako miehiä, jotka väittävät olevansa kiinnostuneita politiikasta mutta kun alamme keskustella maailman suurista johtajista, niin keskustelu kääntyy siihen että haluanko piiskaa? Pitäkää tunkkinne!
Jos pidätte asennettani kylmänä, niin vilkaista toki peiliin. Jos minussa ikinä oltaisiin nähty muuta kuin seksi, niin ehken olisi kyynistynyt. Yksikään mies omaa isääni lukuun ottamatta ei ole keskustellut kanssani ilman myöhemmin paljastuneita taka-ajatuksia :)
Voi hyvä palstalaisen, kun minä tiedän nuo itsestäänselvyydet. Kelpaan ihan kenelle tahansa tällä hetkenä seksileluksi mutta paria kimppakyytiläistä lukuun ottamatta kukaan ei ole osoittanut kiinnostuneensa minusta ihmisenä.
Toistan: ei tarvitse hieroa itsestäänselvyyksiä tiilellä naamaan. Kfkgjf kirjoitti:
Minä kuule pidän ihan yksittäisestä miehestä, joka täyttää ne kaikki lokerot. Sinun voi olla vaikea käsittää, kuinka vastenmielistä on saada ehdotteluja siltä sosiaalisesti taitavasti viisikymppiseltä toimitusjohtajalta (tunnen hänen vaimonsa henkilökohtaisesti; silti olisi pitänyt lähteä salasuhteeseen), kuulla kommentteja kropastaan insinöörityön ohessa (Ei, ei kuulu palveluun) ja niin edelleen. Eihän toki ole minulle mahdollista erakoitua yksin kämpässäni, koska olen lopullisesti menettänyt uskoni mieskuntaan. Koska minussa ei tosiaan nähdä mitään muuta kuin seksi. Kiva kun hierot sitä vielä tiilellä naamaan.
Nimenomaan korostan koulutusta, rationaalisuutta jne. jotta pääsisin tekemisiin niiden ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneet minusta ihmisenä. Vaikka ulkonäkö olisikin plussa, niin sille ei perusteta kestävää ihmissuhdetta. Luonteelle perustetaan. Arvaa jaksaako miehiä, jotka väittävät olevansa kiinnostuneita politiikasta mutta kun alamme keskustella maailman suurista johtajista, niin keskustelu kääntyy siihen että haluanko piiskaa? Pitäkää tunkkinne!
Jos pidätte asennettani kylmänä, niin vilkaista toki peiliin. Jos minussa ikinä oltaisiin nähty muuta kuin seksi, niin ehken olisi kyynistynyt. Yksikään mies omaa isääni lukuun ottamatta ei ole keskustellut kanssani ilman myöhemmin paljastuneita taka-ajatuksia :)
Voi hyvä palstalaisen, kun minä tiedän nuo itsestäänselvyydet. Kelpaan ihan kenelle tahansa tällä hetkenä seksileluksi mutta paria kimppakyytiläistä lukuun ottamatta kukaan ei ole osoittanut kiinnostuneensa minusta ihmisenä.
Toistan: ei tarvitse hieroa itsestäänselvyyksiä tiilellä naamaan."Nimenomaan korostan koulutusta, rationaalisuutta jne. jotta pääsisin tekemisiin niiden ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneet minusta ihmisenä. Vaikka ulkonäkö olisikin plussa, niin sille ei perusteta kestävää ihmissuhdetta."
Tuolla asenteella sinut sivuuttavat kaikki miehet jotka kaipaavat lämpöä ja inhimillisyyttä, robotin voi ostaa pian kaupastakin.- rgdrgdxrg
Alfabertti kirjoitti:
"Nimenomaan korostan koulutusta, rationaalisuutta jne. jotta pääsisin tekemisiin niiden ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneet minusta ihmisenä. Vaikka ulkonäkö olisikin plussa, niin sille ei perusteta kestävää ihmissuhdetta."
Tuolla asenteella sinut sivuuttavat kaikki miehet jotka kaipaavat lämpöä ja inhimillisyyttä, robotin voi ostaa pian kaupastakin.Lämpö ja inhimillisyys ovat naiselle roolitettuja itsestäänselvyyksiä. Minua kohdellaan jo valmiiksi typeränä seksiobjektina, jota pitää höösätä ja jonka kanssa kaikki keskustelut saavat johtaa seksiehdotuksiin. Miksi korostaisin asioita, jotka stereotypisoivat minua entisestään?
Analyyttisyys ja looginen ajattelu _minun_itseni_ esille tuomina
1) hillitsevät miesten päällekäyvyyttä.
2) hillitsevät sitä lässytystä ja paapomista, mitä täysin ulkopuoliset miehet harrastavat kuvitellessaan itsensä yksipuoliseen romanttiseen suhteeseen minun kanssani. Erityiskohtelu on vain kiusallista.
Nimenomaan tavoitteena on torpata ne geneeriset söpöä ja kilttiä tyttöä etsivät miehet, koska niitä on kolmetoista tusinassa. Haluan olla suhteessa enemmän kuin "söpö ja kiltti".
Jos minut voi korvata robotilla, niin en usko että suhde olisi ollut kummankaan mielestä tyydyttävä.
Tällaisesta suhteesta ilman jääminen ei ole mikään menetys. rgdrgdxrg kirjoitti:
Lämpö ja inhimillisyys ovat naiselle roolitettuja itsestäänselvyyksiä. Minua kohdellaan jo valmiiksi typeränä seksiobjektina, jota pitää höösätä ja jonka kanssa kaikki keskustelut saavat johtaa seksiehdotuksiin. Miksi korostaisin asioita, jotka stereotypisoivat minua entisestään?
Analyyttisyys ja looginen ajattelu _minun_itseni_ esille tuomina
1) hillitsevät miesten päällekäyvyyttä.
2) hillitsevät sitä lässytystä ja paapomista, mitä täysin ulkopuoliset miehet harrastavat kuvitellessaan itsensä yksipuoliseen romanttiseen suhteeseen minun kanssani. Erityiskohtelu on vain kiusallista.
Nimenomaan tavoitteena on torpata ne geneeriset söpöä ja kilttiä tyttöä etsivät miehet, koska niitä on kolmetoista tusinassa. Haluan olla suhteessa enemmän kuin "söpö ja kiltti".
Jos minut voi korvata robotilla, niin en usko että suhde olisi ollut kummankaan mielestä tyydyttävä.
Tällaisesta suhteesta ilman jääminen ei ole mikään menetys.Et kaipaa suhteelta mitään inhimillisyyttä?
- 121212121212
Kfkgjf kirjoitti:
Minä kuule pidän ihan yksittäisestä miehestä, joka täyttää ne kaikki lokerot. Sinun voi olla vaikea käsittää, kuinka vastenmielistä on saada ehdotteluja siltä sosiaalisesti taitavasti viisikymppiseltä toimitusjohtajalta (tunnen hänen vaimonsa henkilökohtaisesti; silti olisi pitänyt lähteä salasuhteeseen), kuulla kommentteja kropastaan insinöörityön ohessa (Ei, ei kuulu palveluun) ja niin edelleen. Eihän toki ole minulle mahdollista erakoitua yksin kämpässäni, koska olen lopullisesti menettänyt uskoni mieskuntaan. Koska minussa ei tosiaan nähdä mitään muuta kuin seksi. Kiva kun hierot sitä vielä tiilellä naamaan.
Toistan: ei tarvitse hieroa itsestäänselvyyksiä tiilellä naamaan."Kelpaan ihan kenelle tahansa tällä hetkenä seksileluksi mutta paria kimppakyytiläistä lukuun ottamatta kukaan ei ole osoittanut kiinnostuneensa minusta ihmisenä."
= kukaan pitkistä, komeista, itsevarmoista ja suosituista miehistä ei ole kiinnostunut sinusta ihmisenä ja potentiaalisena kumppanina. - sefzsef
Alfabertti kirjoitti:
Et kaipaa suhteelta mitään inhimillisyyttä?
Missä kohdin väitin noin?
- dxrgxdrg
121212121212 kirjoitti:
"Kelpaan ihan kenelle tahansa tällä hetkenä seksileluksi mutta paria kimppakyytiläistä lukuun ottamatta kukaan ei ole osoittanut kiinnostuneensa minusta ihmisenä."
= kukaan pitkistä, komeista, itsevarmoista ja suosituista miehistä ei ole kiinnostunut sinusta ihmisenä ja potentiaalisena kumppanina.Sinä varmasti kauniin naisen nähdessäsi näet ensimmäisenä hänen sielukkuutensa etkä vain pohdi, notta kivat tissit ja kunhan pääsis pukille?
Älä viitsi.
Kun kaikki miehet lähtökohtaisesti aloittavat ulkonäöllä ja etenevät siitä seksikkyyteen, niin ero miesten välillä tehdään sillä, että kuinka pitkälle he näkevät näiden tasojen ohi. Jos miehen näkökulmassa ei ole syvyyttä, niin ei jatkoon. Jostain syystä miehet keskimäärin tekevät minuun paremman vaikutuksen yötä myöten pitkää matkaa ajaessa.
Vaikutus lienee sillä, että heidän on helpompi keskittyä asiassa pysymiseen, kun minä en katso heitä ja toisaalta he eivät näe minua kunnolla? Veri pysyy oikeassa päässä kroppaa? - 121212121212
dxrgxdrg kirjoitti:
Sinä varmasti kauniin naisen nähdessäsi näet ensimmäisenä hänen sielukkuutensa etkä vain pohdi, notta kivat tissit ja kunhan pääsis pukille?
Älä viitsi.
Kun kaikki miehet lähtökohtaisesti aloittavat ulkonäöllä ja etenevät siitä seksikkyyteen, niin ero miesten välillä tehdään sillä, että kuinka pitkälle he näkevät näiden tasojen ohi. Jos miehen näkökulmassa ei ole syvyyttä, niin ei jatkoon. Jostain syystä miehet keskimäärin tekevät minuun paremman vaikutuksen yötä myöten pitkää matkaa ajaessa.
Vaikutus lienee sillä, että heidän on helpompi keskittyä asiassa pysymiseen, kun minä en katso heitä ja toisaalta he eivät näe minua kunnolla? Veri pysyy oikeassa päässä kroppaa?Eli myönnät pitäväsi vain komeita ja suosittuja miehiä kiinnostavina.
Niiden joukosta haluat löytää sen syvällisen ja sielukkaan.
Ehkä olet nätti mutta et riittävän nätti. Ylität heidän rimansa seksiin mutta et suhteeseen. - fezsfse
121212121212 kirjoitti:
Eli myönnät pitäväsi vain komeita ja suosittuja miehiä kiinnostavina.
Niiden joukosta haluat löytää sen syvällisen ja sielukkaan.
Ehkä olet nätti mutta et riittävän nätti. Ylität heidän rimansa seksiin mutta et suhteeseen.Laitapa minulle lainaus, jossa sanoin tuon. (Ota tämä vaikka pienenä älypähkinänä.)
- Eikiitospapoille
Itse olen käynyt Amk selän ylemmän amk-tutkinnon, en ole ehkä näitä korkeasti koulutetuimpia naisia, mutta joku taso miesten suhteen. Ap n en koskisi pitkällä tikullakaan, vaikka omistan ne terhakkaat rinnat, treenatun kropan ja pyöreän pepun.
- Ex-Pertti
Harmin paikka, olisit ollut ainoa nainen tällä palstalla joka täyttäisi tiukat kriteerini.
Mikäli tulet toisiin ajatuksiin, laita mulle meiliä Suomi24-profiilini sähköpostiin.
- 58578282647
Ihminen on biologisesti ohjelmoitu etsimään kumppania, jolla on mahdollisimman hyvät geenit. Meidän yhteiskunnassamme koulutus korreloi aika usein niiden kanssa. Harvasta bussikuskista olisi ollut erikoislääkäriksi tai varatuomariksi, jos olisi yrittänyt. Toisin päin homma olisi varmasti ollut useinkin mahdollista.
- Ex-Pertti
En haluaisi romuttaa harhaluulojasi, mutta akateeminen tutkinto ei ole tae geneettisestä etevemmyydestä.
- 58578282647
Ex-Pertti kirjoitti:
En haluaisi romuttaa harhaluulojasi, mutta akateeminen tutkinto ei ole tae geneettisestä etevemmyydestä.
En puhunutkaan takeesta, vaan korrelaatiosta. Se johtuu siitä, että tietyt älykkyyden muodot ovat hyödyksi koulutuksen hankkimisessa. Yhteys geenien laatuun taas syntyy siitä, että älykkyyttä tuovat geenit ovat evoluution kannalta hyödyllisiä.
- Ex-Pertti
58578282647 kirjoitti:
En puhunutkaan takeesta, vaan korrelaatiosta. Se johtuu siitä, että tietyt älykkyyden muodot ovat hyödyksi koulutuksen hankkimisessa. Yhteys geenien laatuun taas syntyy siitä, että älykkyyttä tuovat geenit ovat evoluution kannalta hyödyllisiä.
Mä olin lähes 20 vuotta yhdessä akateemisesti koulutetun naisen kanssa ja tuttavapiiriimme kuului kymmenittäin akateemisesti koulutettuja ihmisiä. En havainnut heissä mitään eroa ihmisiin joilla oli vähäisempi koulutus.
Teen myyntityötä enkä siinäkään työssä näe mitään eroa akateemisten ja ei akateemisten välillä. - 58578282647
Ex-Pertti kirjoitti:
Mä olin lähes 20 vuotta yhdessä akateemisesti koulutetun naisen kanssa ja tuttavapiiriimme kuului kymmenittäin akateemisesti koulutettuja ihmisiä. En havainnut heissä mitään eroa ihmisiin joilla oli vähäisempi koulutus.
Teen myyntityötä enkä siinäkään työssä näe mitään eroa akateemisten ja ei akateemisten välillä.Akateemiseen koulutukseen liittyy muun muassa sellainen älykkyys, jolla on yhteys kykyyn ymmärtää ja muistaa lukemaansa. Voi hyvinkin olla, että vaikkapa myyntityössä tai kaikessa arkisessa seurustelussa se ei näy, ainakaan kaikille.
- Ex-Pertti
58578282647 kirjoitti:
Akateemiseen koulutukseen liittyy muun muassa sellainen älykkyys, jolla on yhteys kykyyn ymmärtää ja muistaa lukemaansa. Voi hyvinkin olla, että vaikkapa myyntityössä tai kaikessa arkisessa seurustelussa se ei näy, ainakaan kaikille.
Juttusi alkavat olemaan jo sitä itseään.
- 58578282647
Ex-Pertti kirjoitti:
Juttusi alkavat olemaan jo sitä itseään.
Miltä osin? Tarkoitatko, että vaikkapa suurella osalla peruskoulun keskeyttäneistä olisi geneettiset edellytykset saada eliittialan akateeminen tutkinto, jos he vain haluaisivat?
- Ex-Pertti
58578282647 kirjoitti:
Miltä osin? Tarkoitatko, että vaikkapa suurella osalla peruskoulun keskeyttäneistä olisi geneettiset edellytykset saada eliittialan akateeminen tutkinto, jos he vain haluaisivat?
Sitä että vain akateemisilla ihmisillä on kyky ymmärtää asioita ja muistaa oppimansa, juttusi alkavat olemaan jo Mustanaamiojuttujen tasolla.
Mun exä oli akateeminen ja minä peruskoulupohjalla (en oikeasti sitäkään), silti minä olin meillä se joka perehtyi asioihin ja teki päätökset. - eriamaailmasta
58578282647 kirjoitti:
Jopa keskustelu on vaikeeta, jos se toinen ei tajua mistä sä puhut.
Tätä mä just tarkotin, ettei oo mitään yhteistä. Jos sun täytyy rajoittaa omaa puhumista ja keskustelua johonki minkä toinen ymmärtää, niin ei siit voi tulla edes ystävyyttä parisuhteesta puhumattakaan. Tää oli ainoita aloituksii täällä, jossa oli edes jotain älyllisyyteen viittaavaa, eläimiin sekaantuminen ja pillupersejutut yms. mitä täällä on nyt ei vaan nappaa koulutettuun mimmiin. Jutut on yksinkertasesti liian tyhmii, älykäs kundi ei suoltais tällasta p..aa mihinkään. - 58578282647
Ex-Pertti kirjoitti:
Sitä että vain akateemisilla ihmisillä on kyky ymmärtää asioita ja muistaa oppimansa, juttusi alkavat olemaan jo Mustanaamiojuttujen tasolla.
Mun exä oli akateeminen ja minä peruskoulupohjalla (en oikeasti sitäkään), silti minä olin meillä se joka perehtyi asioihin ja teki päätökset.Uskoakseni akateemisilla ihmisillä on keskimäärin muita parempi kyky ymmärtää ja muistaa lukemaansa. Joku lukee vaikkapa oikiksen pääsykoekirjat kymmeneen kertaan läpi eikä saa opiskelupaikkaa, vaikka joku toinen saa sen paljon vähemmällä lukemisella. Olen aika vakuuttunut siitä, että geneettisillä eroilla on tämänkaltaisissa asioissa huomattava selitysvoima.
- erimaailmasta
58578282647 kirjoitti:
Uskoakseni akateemisilla ihmisillä on keskimäärin muita parempi kyky ymmärtää ja muistaa lukemaansa. Joku lukee vaikkapa oikiksen pääsykoekirjat kymmeneen kertaan läpi eikä saa opiskelupaikkaa, vaikka joku toinen saa sen paljon vähemmällä lukemisella. Olen aika vakuuttunut siitä, että geneettisillä eroilla on tämänkaltaisissa asioissa huomattava selitysvoima.
Älykäs jäsentää tietoa niin, et se on helppo muistaa. Vasta sitten kun asiat on tarpeeks monimutkaisia, huomaa älykkyyden erot, mut aiemminki huomaa usein jutuista. Totta kai geneettiset erot ratkaisee, ei se oo mielipide, vaan tosiasia.
erimaailmasta kirjoitti:
Älykäs jäsentää tietoa niin, et se on helppo muistaa. Vasta sitten kun asiat on tarpeeks monimutkaisia, huomaa älykkyyden erot, mut aiemminki huomaa usein jutuista. Totta kai geneettiset erot ratkaisee, ei se oo mielipide, vaan tosiasia.
Muistia voi kehittää, en ole täysin vakuuttunut että älykkyys on pelkästään taito muistaa asioita.
- eriamaailmasta
Alfabertti kirjoitti:
Muistia voi kehittää, en ole täysin vakuuttunut että älykkyys on pelkästään taito muistaa asioita.
Numerotyyppi kirjoitti: "Akateemiseen koulutukseen liittyy muun muassa sellainen älykkyys, jolla on yhteys kykyyn ymmärtää ja muistaa lukemaansa. " Älykkyys on tiedon käsittelyä. Se että sä muistat tai et muista lueteltuja asioita ei liity älyyn, muistitestit asia erikseen. Just tota mitataan pääsykokeiden monivalintatehtävillä. Ulkoaopettelemalla ei pääse sisälle.
58578282647 kirjoitti:
Uskoakseni akateemisilla ihmisillä on keskimäärin muita parempi kyky ymmärtää ja muistaa lukemaansa. Joku lukee vaikkapa oikiksen pääsykoekirjat kymmeneen kertaan läpi eikä saa opiskelupaikkaa, vaikka joku toinen saa sen paljon vähemmällä lukemisella. Olen aika vakuuttunut siitä, että geneettisillä eroilla on tämänkaltaisissa asioissa huomattava selitysvoima.
Mä elin lähes 20 vuotta akateemisen naisen kanssa, ja kouluttamattomana ihmisenä näin että me oltiin periaatteessa täysin samalla tasolla älyllisesti. Edes mun exäni ei ikinä vihjannut että hän pitäisi mua tyhmempänä.
Exälläni oli omat vahvat osa-alueensa, mutta ne liittyivät lähinnä hänen ammatilliseen erityisosaamiseensa.eriamaailmasta kirjoitti:
Numerotyyppi kirjoitti: "Akateemiseen koulutukseen liittyy muun muassa sellainen älykkyys, jolla on yhteys kykyyn ymmärtää ja muistaa lukemaansa. " Älykkyys on tiedon käsittelyä. Se että sä muistat tai et muista lueteltuja asioita ei liity älyyn, muistitestit asia erikseen. Just tota mitataan pääsykokeiden monivalintatehtävillä. Ulkoaopettelemalla ei pääse sisälle.
Kyky oppia ja muistaa asioita kehittyy opiskelemalla, mutta oppimisnopeudessa voi olla ihmisten välillä suuriakin eroja. Akateemiseen tutkintoon ei vaadita taitoa omaksua asioita erityisellä nopeudella, siihen riittää tunnollisuus ja pitkäjänteisyys.
Akateemiseen tutkintoon riittää ihan perusäly, ei siihen vaadita poikkeavaa älykkyyttä.- erimaailmasta
Alfabertti kirjoitti:
Kyky oppia ja muistaa asioita kehittyy opiskelemalla, mutta oppimisnopeudessa voi olla ihmisten välillä suuriakin eroja. Akateemiseen tutkintoon ei vaadita taitoa omaksua asioita erityisellä nopeudella, siihen riittää tunnollisuus ja pitkäjänteisyys.
Akateemiseen tutkintoon riittää ihan perusäly, ei siihen vaadita poikkeavaa älykkyyttä.Mistä sä oikein nyt puhut? Ihan eri asiasta. Opiskelutaito ei ole sama asia kuin älykkyys. Minkä verran älyä vaaditaan ja millaista, riippuu tietty tutkinnosta myös. Kun johonki yliopiston suositulle alalle on paljon pyrkijöitä, seulasta tulee älyä seulovan tiukka. Hakijoissa on niin paljon sellaisia, joiden alkupisteet on jo tapissa.
Jos sulla on lapsii, jotka pyrkii lääkikseen, oikikseen tai kauppikseen HY:hyn niin sä tulet huomaamaan mitä mä tarkoitan. Moni lähtee ulkomaille, kun ei pääse. Syy miks mä oon sinkku :( erimaailmasta kirjoitti:
Mistä sä oikein nyt puhut? Ihan eri asiasta. Opiskelutaito ei ole sama asia kuin älykkyys. Minkä verran älyä vaaditaan ja millaista, riippuu tietty tutkinnosta myös. Kun johonki yliopiston suositulle alalle on paljon pyrkijöitä, seulasta tulee älyä seulovan tiukka. Hakijoissa on niin paljon sellaisia, joiden alkupisteet on jo tapissa.
Jos sulla on lapsii, jotka pyrkii lääkikseen, oikikseen tai kauppikseen HY:hyn niin sä tulet huomaamaan mitä mä tarkoitan. Moni lähtee ulkomaille, kun ei pääse. Syy miks mä oon sinkku :(Onhan näitä pääsykokeisiin valmentavia kursseja joihin monet hakeutuvat parantaakseen mahdollisuuksiaan pärjätä pääsykokeissa. Kehittävätkö nuo älykkyyttä?
- erimaailmasta
Alfabertti kirjoitti:
Onhan näitä pääsykokeisiin valmentavia kursseja joihin monet hakeutuvat parantaakseen mahdollisuuksiaan pärjätä pääsykokeissa. Kehittävätkö nuo älykkyyttä?
Ei, ja sinne voi mennä kuka tahansa, joka maksaa.
erimaailmasta kirjoitti:
Ei, ja sinne voi mennä kuka tahansa, joka maksaa.
Käytännössä rahalla voi saada paremmat edellytykset päästä opiskelemaan sitä mitä haluaa.
Ei tuo siltä tunnu että pelkkä äly jyllää.- erimaailmasta
Alfabertti kirjoitti:
Käytännössä rahalla voi saada paremmat edellytykset päästä opiskelemaan sitä mitä haluaa.
Ei tuo siltä tunnu että pelkkä äly jyllää.Mun mielestä tää Suomen systeemi ei oo hyvä, koska tulee välivuosia. Oon melkein ainoo, joka pääsi ekalla tietämistäni tyypeistä. On niin vaikee päästä, kaikkialla muualla pääsee helpommin, todistuksen perusteella ja ulman pääsykokeita, mut se tietty maksaa. Suomes ei maksa mitään, mut tulee hirveesti välivuosia, jos et pääse heti. Tai sit on mentävä ulkomaille.
erimaailmasta kirjoitti:
Mun mielestä tää Suomen systeemi ei oo hyvä, koska tulee välivuosia. Oon melkein ainoo, joka pääsi ekalla tietämistäni tyypeistä. On niin vaikee päästä, kaikkialla muualla pääsee helpommin, todistuksen perusteella ja ulman pääsykokeita, mut se tietty maksaa. Suomes ei maksa mitään, mut tulee hirveesti välivuosia, jos et pääse heti. Tai sit on mentävä ulkomaille.
Ruotsinkielisten kiintiöpaikat?
- erimaailmasta
Alfabertti kirjoitti:
Ruotsinkielisten kiintiöpaikat?
Persuille omat kiintiöt vai :D Ihan oon suomenkielisistä pääsykokeistä päässy sisälle. Mut ei paskempi ehdotus ainak niille, jotka pyrkki lääksikseen, vaik olisit suomenkielinen.
erimaailmasta kirjoitti:
Persuille omat kiintiöt vai :D Ihan oon suomenkielisistä pääsykokeistä päässy sisälle. Mut ei paskempi ehdotus ainak niille, jotka pyrkki lääksikseen, vaik olisit suomenkielinen.
Mulla on tuttu suomenkielinen naislääkäri joka opiskeli ruotsinkielisten kiintiöllä.
Taisi yrittää ensin neljä kertaa suomenkielisten pääsykokeilla.- 58578282647
Alfabertti kirjoitti:
Kyllä älykkyys aika usein juuri oppimiskyvyn kautta määritellään. Oppimiskyvyn yhteyttä genetiikkaan taas ei kumoa se, että jossain määrin on mahdollista oppia oppimaan. Vaaditaanhan esimerkiksi urheilussakin menestymiseen sekä hyvät geenit että harjoittelua.
Sitä on vaikea sanoa, miten hyvin perusäly riittää akateemiseen tutkintoon. Voi se joidenkin oppilaitosten joillakin aloilla riittää. En tunne vaikkapa teologeja, jotka ovat valmistuneet jostakin Joensuusta. Harvassa taitavat kuitenkin olla perusälykkäät, jotka esimerkiksi menevät ensiyrittämällä Helsingin oikikseen. 58578282647 kirjoitti:
Kyllä älykkyys aika usein juuri oppimiskyvyn kautta määritellään. Oppimiskyvyn yhteyttä genetiikkaan taas ei kumoa se, että jossain määrin on mahdollista oppia oppimaan. Vaaditaanhan esimerkiksi urheilussakin menestymiseen sekä hyvät geenit että harjoittelua.
Sitä on vaikea sanoa, miten hyvin perusäly riittää akateemiseen tutkintoon. Voi se joidenkin oppilaitosten joillakin aloilla riittää. En tunne vaikkapa teologeja, jotka ovat valmistuneet jostakin Joensuusta. Harvassa taitavat kuitenkin olla perusälykkäät, jotka esimerkiksi menevät ensiyrittämällä Helsingin oikikseen.En haluaisi saivarrella, mutta termiin oppimiskyky voidaan herkästi sisällyttää perusolettama että meillä kaikilla on yhtäläinen opiskelumotivaatio. Esimerkiksi ihminen joka ei hae ja pääse oikikseen, voi helposti saada vähättelyä älynlahjoistaan koska hän ei ole "mittauttanut" älyään. Silti kaveri voi olla älykkäämpi kuin joku kasvatustieteen maisteri.
Mulla on tuttavapiirissä koulutettua väkeä, koulutettua liike-elämässä menestynyttä väkeä, sekä kaltaisiani vähemmän koulutettuja ihmisiä. Ainoa ryhmä noista edellämainituista jotka eroavat muusta massasta, ovat liike-elämässä menestyneet, he ovat oikeasti kilpailijoita.- 58578282647
Alfabertti kirjoitti:
En haluaisi saivarrella, mutta termiin oppimiskyky voidaan herkästi sisällyttää perusolettama että meillä kaikilla on yhtäläinen opiskelumotivaatio. Esimerkiksi ihminen joka ei hae ja pääse oikikseen, voi helposti saada vähättelyä älynlahjoistaan koska hän ei ole "mittauttanut" älyään. Silti kaveri voi olla älykkäämpi kuin joku kasvatustieteen maisteri.
Mulla on tuttavapiirissä koulutettua väkeä, koulutettua liike-elämässä menestynyttä väkeä, sekä kaltaisiani vähemmän koulutettuja ihmisiä. Ainoa ryhmä noista edellämainituista jotka eroavat muusta massasta, ovat liike-elämässä menestyneet, he ovat oikeasti kilpailijoita.Totta kai kyky ja halu ovat eri asioita. Toisaalta nyky-yhteiskunnassa pyrkimyksestä toteuttaa älyllinen potentiaalinsa palkitaan yleensä sen verran hyvin, että ihmiset tehnevät niin kohtalaisen usein.
Yhteiskunnallisella palkkiolla tarkoitan monia koulutuksen välinearvoja. Alimman koulutustason turvin saavutettavissa olevien töiden ajatellaan ehkä aika usein olevan sisällöltään vähemmän mielekkäitä, palkaltaan pienempiä ja sosiaaliselta statukseltaan heikompia kuin korkeimmalla tasolla. 58578282647 kirjoitti:
Totta kai kyky ja halu ovat eri asioita. Toisaalta nyky-yhteiskunnassa pyrkimyksestä toteuttaa älyllinen potentiaalinsa palkitaan yleensä sen verran hyvin, että ihmiset tehnevät niin kohtalaisen usein.
Yhteiskunnallisella palkkiolla tarkoitan monia koulutuksen välinearvoja. Alimman koulutustason turvin saavutettavissa olevien töiden ajatellaan ehkä aika usein olevan sisällöltään vähemmän mielekkäitä, palkaltaan pienempiä ja sosiaaliselta statukseltaan heikompia kuin korkeimmalla tasolla.Kyllä minullekin esiteltiin nuorempana näitä tikapuita ja sanottiin että herralla on mahdollisuudet vaikka mihin jos halua on.
Mulla oli kuitenkin oma suuntani.
- 184
Minulle tuo naisen koulutustason esittely menee laatikkoon hyvä tietää, mutta siinä on liian vähän tietoa ihmisestä. Vähän sama kun joku mainitsee käyvänsä tanssimassa. Ei se minulle kerro nauttiiko hän isossa porukassa esiintymistä eli kuuluuko johonkin vaikka kansantanhuporukkaan vai käykö lavatansseissa iltoja viettämässä; tai onko kenties kyseessä vapaavalintaisilla askelkuvioilla pyörimistä tangon ympärillä. Näitä voi sitten kysyä treffeillä.
Minua kiinnostaa se miten se ihminen on päätynyt tähän ammattiin tai työpaikkaan. Onko toiveammatissaan vai kärvistelläänkö vanhempien mieliksi? Miten suhtautuu työhönsä; onko se elämän keskiössä vai onko se vaan paikka jossa käydään hakemassa rahoitusta johonkin itsellä tärkeämpiin asioihin kuten vaikka harrastuksiin, matkusteluuun tai vaikka kenkien keräilyyn? Millaisella tuulella tulee töistä useinmiten kotiin jne? Nämä asiat ovat niitä asioita jotka minua oikeasti kiinnostavat sillä niistä sitten näkyy se nainen tittelin tai ammatin takaa.
Muutaman kerran on tullut itselleenkin hyvä mieli kun on huomannut miten antaumuksella toinen on kertonut työstään ja siitä on huokunut sellainen aito ammattiylpeys. - Raha-on-kemia
Nainen kysyi koulutustani ja sanoin että kävin vain amiksen. Nainen sitten sanoi että haluaa paremman tulevaisuuden ettei me sovita yhteen. Mainitsin että asun velattomassa omakotitalossa 80 tonnia vuositulot, johan nainen muutti mieltä ja halusi heti treffeille. Itse ens itten enää suostunut vaan sanoin sille että etsii rikkaamman miehen jonka voi ryöstää.
- KolutusEiSivistä
Some maailma ja nyky ihmiset nyt toistelee marakatin tavoin mitä tahansa.... mikä nyt on vaan esissä.
Kovin sivistymätöntä väkeäon, oli koulutusta tai ei...... Mjaa, mä olen joskus saanut semmoisista ihmisistä mielikuvan, että ovat besserwissereitä ja ne kierrän kaukaa. Mutta nähtävästi kuitenkaan asia ei olekaan niin yksinkertainen..joillain on oikeasti tarvetta ja kysyntää korkealle koulutukselle. Myös kumppanin sellaiselle...en kyllä tiedä missä asiassa se olisi oleellista mainostaa korkeaa kouluttautuneisuutta, paitsi työnhaussa. :)
- Pillujen--asiantuntija
Nykyään seurustelu on sitä että halutaan materiaa liikaa eikä sitä mitä seurustelussa on kyse eli yhdessä elämisestä. Jos omistaa omakotitalon niin onko sellainen kumppani hyvä kumppani sitten koska on varakas. Ei se niin mene, onko se komea unelma mies hyvä kumppani aina. Naisten mielestä rumat miehet ei voi olla hyviä kumppaneita.
- KatriinaX
Noh... ei nainen laita ilmoitusta miestä varten vaan itseään. Koulutus kertoo aikapaljon ihmisestä. Esimerkiksi onko sitkoa ja yritystä ylipäätään, vai onko luuseri. Luuseri tuskin vaivautuu peittojen heiluttelussakaan muuhun kuin omaan tarpeeseensa. Minimi koulutustaso kertoo laiskuudesta, aloitekyvyttömyydestä, kunnianhimottomuudesta ja tyhmyydestä. Lisäksi se joka enemmän tietää, vähemmän tietää. Huonosti koulutetut tai elämänkoulujesperit ovat yleensä näsäviisaita typeryksiä jotka alistavat naista ainakin ajatuksissan. Ja kyllä se vaan on niin, että hyvän seksin tärkein elin on aivot.
Sinulla on vielä paljon opittavaa, tyttö. Nimittäin jostain ihan muualta kuin luennoilta ja oppikirjoista.
- KatriinaX
Hah...johan pahastutti suora suomenkielinen perustelu. Ei teiltä elämänkoulujespereiltä muuta voi odottaakaan. Ja mikä stereotypia onkaan tuo, että jos ihminen on korkeasti koulutettu, ei hän ole muuta tehnyt kuin kirjoja lukenut. Kuulkaas lukihäröt ja oppimisongelmaiset ja laiskat puupäät; koulutetuillakin ihmisillä on aina matkassa myös elämänkoulu. He voivat aivan hyvin olla maistereita tai tohtoreita silläkin tasolla- yleensä he pystyvät myös sitä matkaa analysoimaan ihan eri tasolla kuin vain perustarpeitaan tyydyttävät perusjesset. Ja ottavat opikseen siitäkin, koska ovat kykeneviä oppimaan.
- Pillujen--asiantuntija
Koulutus kertoo siitä että haluaa hyvän elämän, tienata rahaa ja ehkä perheen. Se ei kerro mitään siitä millainen kumppani itse on. Voihan sitä käydä kouluja vaikka kuinka paljon mutta silti olla pettäjä ja väkivaltainen huono kumppani.
- koulutettu
Olen koulutettu mies ja mulla oli kerran kouluttamaton nainen. Suhde ei toiminut, kun oltiin asioista eri mieltä. Oli aika vaikea olla, kun toisen mielipiteet olivat välillä niin erilaisia kuin mitä asiantuntijat tai vaikka Google sanoo. Sikäli mua ei naisen kouluttautumisella ole väliä kunhan asiat ratkeisivat sovussa.
Totuus tuossakin asiassa on vain se, että joko toisella tai molemmilla on "vain" enemmän tai vähemmän "VaikeaLuonne".. ;P
- muutama.ajatusvain
Luulenpa, että ihmiset ovat jo 50-luvulla kirjoittaneet kirjeenvaihtoilmoituksiin ammattinsa. Ammatti tai koulutus kuitenkin usein katsotaan "perustiedoksi" henkilöstä. Ennen ammatti oli jopa tärkeämpi, lääkärikin aloitti sairaskertomuksen: 51-vuotias muurari valittaa hengenahdistusta, kun siinä nykyään lukee muurarin sijasta mies, ja ammatti mainitaan vain, jos se liittyy sairauteen.
Keskustelu on niin pitkä, etten jaksanut kokonaan lukea, mutta ennakkoluuloja ja tietämättömyyttä näyttää olevan molemmin puolin. Varsinkin vanhemmassa ikäpolvessa on niitä, jotka eivät ole voineet kouluttautua, vaikka olisivat halunneet. Nykyäänkin sellaista on, lähtökohdat eivät todellakaan ole samat, vaikka koulutus onkin maksutonta Suomessa.
Myös älykkyydellä on elämässä suoriutumiseen vaikutusta, mutta ei niin suoraviivaisesti, että akateemisuus olisi tae suuremmasta älykkyydestä kuin ei-akateemisilla. Älykkyyteen käsitteenä liittyy ylimääräistä arvolatausta (älykäs-tyhmä). On monenlaista älykkyyttä, lisäksi monimutkaisista asioista suoriutuminen on koko ajan keskimääräisesti parempaa eli älykkyystestien rajoja on koko ajan hilattu ylöspäin johtuen paremmasta ravinnosta (kehitysmaissa mitataan alhaisempia älykkyysosamääriä osin aliravitsemuksen vuoksi) ja siitä, että testeissä mitattavan kaltaista älykkyyttä harjoitetaan nykyään enemmän. Kognitiivista suoriutuminen testeissä säilyy suurin piirtein samanlaisena koko eliniän, siinä mielessä älykkyyttä ei voi kehittää. Suorituskyvyn muutos kertoo muisti- tai muusta aivotoimintaan vaikuttavasta sairaudesta.
Entäpä yhteensopivuus. On ehkä todennäköisempää, että kahdella akateemisella on enemmän yhteistä kuin ammattikoulun käyneellä ja tohtorilla, vaikka poikkeuksiakin varmasti löytyy. Paljon riippuu siitäkin, millaisessa ammatissa toimii, mitä harrastaa jne. Ekonomi ja tradenomi ovat todennäköisemmin samalla aaltopituudella kuin siivoustyöntekijä ja psykiatrian erikoislääkäri. Luulisin, että asema työelämässä voi olla jopa yhdistävämpi kuin koulutus. Hierarkkisissa ammateissa toimivat, ihmisiä työkseen johtavat tai arvioivat viihtyvät ehkä paremmin yhdessä keskenään, koska työ muuttaa niin paljon ihmistä. Vastuullinen työ myös vaikuttaa vapaa-aikaan toisella tavalla kuin sellainen työ, jossa ei olla muista vastuussa. Jos toimii sellaisessa ammatissa, niin ajatusmaailma saattaa olla aika erilainen kuin selkeää, muiden antamaa tehtävää toteuttavassa ammatissa toimivalla. Ammatti ja koulutus vaikuttaa aika paljon siihen, millainen elämäntyyli on, millaiset arvot. Vietämme työssä määrällisesti niin paljon aikaa, ettei sitä viitsi edes ajatella :) - aspergertyttö
Mikäli itse olisin seuranhakuasioista kiinnostunut, kertoisin etten hae elättäjää, enkä sairaan mustasukkaista. Kaikessa itsekkyydessäni toivoisin, että miehellä on sentään ymmärrystä perusasioissa.
Sen verran voisi myös ymmärtää, että naiset eivät ole jätkiä. Hmm lähiaikojen työmailta olenkin nähnyt ihan kivoja mieshenkilöitä. Raskassa sarjassa tekevät naiset ovat miehile usein se sananvaihtokaverikin. keskellä öljyjä, jne.
Itsestä kukaan osaa kirjoittaa. se on vain tutustuttava ihmisiin livenä, niin näkee millainen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137