Luotsi. Onko heitä?

Onko.luotseja

Mikä on luotsi? Eräällä palstalla lyödään peistä siitä kenet on valittu luotsiksi ja miksi. Kuulemma palastalaiset ovat ehdottaneet valittua tähän tehtävään. Missä tällaisia ehdotuksia tehdään? Kuinka ehdotuksiin osallistutaan? Mikä on luotsin merkitys? Aikaisemmin sheriffin nimi on mainittu palstan otsakkeen yhteydessä. Eikö luotsin tehtävä ole yhtä julkinen kuin aikanaan sherifinkin?

Mitä luotsi voi tehdä palstansa hyväksi?

6

74

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tollo.mikä.tollo

      Luotseja ei ole ollut kahteen vuoteen koko foorumilla. Poistuivat viimeisimmän Suomi24-uudistuksen myötä.

      Luotseja odotellaan takaisin, muutoin ei palstoilla tapahtuvaa voi saada kuntoon. Luotsien työkalut ovat vain unohtuneet tekemättä kokonaan:
      http://www.suomi24.fi/static/ops/uudistus.html

      Oli ovat TODO-listalla yhä...

    • luotsit.takaisin

      Tammikuun loppuun asti vuonna 2015 Suomi24:lla oli luotseja. Sen jälkeen luotseja ei ole ollut.

      Luotsin vanha määritelmä:
      ----------------------------------------
      Luotsi on keskustelupalstoilla ja chatissa vapaaehtoisesti toimiva aktivoija, tietäjä ja ilopilleri. Luotsin tehtävänä on huolehtia keskustelupalstan ja/tai chat-huoneen viihtyisästä tunnelmasta sekä yhteisön jäsenten välisestä hyvästä hengestä. Hän osallistuu aktiivisesti keskusteluun ja valvoo samalla keskustelupalstan ja chat-huoneen toimintaa sekä auttaa Suomi24 Ylläpitoa sääntöjen vastaisen sisällön poistamisessa. Pidit sitten puutarhan hoidosta, matkailusta tai moottoripyöristä, nyt voit ryhtyä Suomi24 Luotsiksi!

      Luotsin ominaisuudet

      1. Rekisteröitynyt Suomi24:n käyttäjä
      2. Aktiivinen yhteisön jäsen
      3. Ajatuksia herättävä keskustelija
      4. Positiivinen luonne
      ----------------------------------------
      Luotsin määritelmä oli aikoinaan Suomi24-promo sivulla missä pyrittiin "rekrytoimaan" uusia luotseja palstoille

      • Ei.Luotseille

        Luotsit olivat pahimpia häiriköitä. Väärinkäytöksiä oli valtavasti ja käyttäjien tietoturva olematon. Juuri siksi mätä luotsisysteemi lopetettiin.

        Aika-ajoin entiset luotsit vinkuvat luotsisysteemiä takaisin, jotta pääsisivät häiriköimään ja estämään asiallista keskustelua tehokkaammin. Pyrkimykset on estettävä päättäväisesti!

        Häirikköluotsisysteemiä ei tule ottaa käyttöön enää milloinkaan!


      • arjen.tilanteita
        Ei.Luotseille kirjoitti:

        Luotsit olivat pahimpia häiriköitä. Väärinkäytöksiä oli valtavasti ja käyttäjien tietoturva olematon. Juuri siksi mätä luotsisysteemi lopetettiin.

        Aika-ajoin entiset luotsit vinkuvat luotsisysteemiä takaisin, jotta pääsisivät häiriköimään ja estämään asiallista keskustelua tehokkaammin. Pyrkimykset on estettävä päättäväisesti!

        Häirikköluotsisysteemiä ei tule ottaa käyttöön enää milloinkaan!

        Hehheeehheeee.. Itse joudat kadotukseen.
        Useilla palstoilla luotsien ansiosta keskustelu toimi. Ehkä oli huonojakin luotseja mutta pääsääntöisesti toimi hyvin.
        Please, luotsit takaisin


      • Turhaan.haikailet
        arjen.tilanteita kirjoitti:

        Hehheeehheeee.. Itse joudat kadotukseen.
        Useilla palstoilla luotsien ansiosta keskustelu toimi. Ehkä oli huonojakin luotseja mutta pääsääntöisesti toimi hyvin.
        Please, luotsit takaisin

        Heh! Häirikköluotsi haikailee aikoja, jolloin häiriköi luotsina.

        Tekoälymoderointi on kymmeniä kertoja parempi vaihtoehto kuin mädän, syystäkin hylätyn luotsisysteemin palauttaminen.


      • Luotseja-tarvitaan
        arjen.tilanteita kirjoitti:

        Hehheeehheeee.. Itse joudat kadotukseen.
        Useilla palstoilla luotsien ansiosta keskustelu toimi. Ehkä oli huonojakin luotseja mutta pääsääntöisesti toimi hyvin.
        Please, luotsit takaisin

        Ai, pistikös luotsi sun töherrykses roskiin.

        Niin, luotsi on kuin poliisi. Menee väliin autovarkauksiin, tappeluihin ja muihin epätoivottaviin ilmiöihin , mikä tietenkin kismittää häiriökäyttäytyjää suunnattomasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe