karkaaminen ulkomaille

laitokseenkyllästynyt

moi
oon 13vuotias tyttö ja en jaksa enää olla laitoksessa
ikä kuulostaa tosiaan pieneltä moiseen
mutta vinkkejä että miten pääsisin toiseen maahan. itselläni ei ole ketään yli 18 vuotiasta kaveria joka voisi auttaa minua.
saako finnairil matkustaa edes 13v yksin
Haluaisin karata mahdollisimman pitkäksi aikaa ja omat taidot ei oikeen riitä joten neuvoja otan vastaan
jos olisit mukana tässä laita lisää viestiä.
kuullostaa idioottimaiselta ja aivan typerältä mutta on vain aivan sietämätön tilanne elämässäni!

14

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärränsiltiyskän

mummiälestä noi nuari ei saa ilma aiukuusi lentää

• käytä_aivoja

Elä ny Finnairilla hyvä lapsi! Miten edes meinasit selviytyä siellä ulkomailla yksin?

• MiraX1

Lentokentissä niin hyvä turvallisuus että mahotonta ilman oikeeta huoltajaa. 15 vuotiaana voi lentää yksin mutta mahotonta silti kenenkään huomaamatta

• Kaskuisma

Ennemmin mee junalla vaikka ruotsin rajalle ja siitä jalan sille puolen, ja liiku siitä sitte pikkuhiljaa etelämmäs. Eu- alueella voi hyvin onnistuakkin, varsinki jos sulla on passi. Mutta mites meinasit pärjätä?? Mistä raha, ruoka ja vaatteet? Kesällä nyt ei oo paha nukkua ulkona, mutta miten talvi?

• lautokseenkyllästynyt

Siinä tarttisinki sen yli 18 vuotiaan. Voisin kyllä miettiä jos matkaisin junalla Ouluun ja rajan yli ja siitä sitten eteenpäin. Junamatka taas riskialtis kun laitoksesta soittavat kytät, mutta lentokoneella vasta oliskin. Joten onko vinkkiä mistä saisin yli 18 vuotiaan luotettavan henkilön. Suomi24:stä sitä tuskin löytää😂

• lautokseenkyllästynyt kirjoitti:

Siinä tarttisinki sen yli 18 vuotiaan. Voisin kyllä miettiä jos matkaisin junalla Ouluun ja rajan yli ja siitä sitten eteenpäin. Junamatka taas riskialtis kun laitoksesta soittavat kytät, mutta lentokoneella vasta oliskin. Joten onko vinkkiä mistä saisin yli 18 vuotiaan luotettavan henkilön. Suomi24:stä sitä tuskin löytää😂

Toki löytää. Itsekin olen luotettava ja yli 18v. Tosin valitettavasti en jaksa lähteä auttamaan....

• osaannäähommat

Oon 16v tyttö ja laitoksesta hatkaillu ja joskus ollut samat jutut mielessä ja meikähän toteuttikin paljon. Menin tornioon ja siitä sitte vaa kävellen haaparantaan eli ruottin puolelle. Rahat loppu ja tuli kyl kiire takasi. Mutta voin auttaa sua tiiän sellasia mestoja mistä sua ei löydetä (ihan täältä suomesta). Vastaus on Helsinki jos et oo sieltä kotosi nii viellä parempi. Voisin ottaa suhu yhteyttä jotenki ja tutustua. Tiedän miten paha olo voi olla laitoksessa ja tahdon auttaa. Kysyn nyt sulta haluatko sä mun apua. Mulla on yli 18v kavereita.

• laitokseenkyllästynyt

Olen ollut jo Helsingissä, josta minut löydettiin. En päätä vielä lähdenkö edes yrittämään, koska kotiin pääsyyn on vielä mahdollisuus. Olisin kyllä kiitollinen jos voisit jotenkin auttaa minua. Kotimaa ei riitä pakopaikaksi ellen saa jotain yli 18 vuotiasta joka sitoutuisi auttamaan ja tarvitsen tarpeeksi hyvän piilopaikan.
        Haluatko kertoa vielä itsestäsi enemmän?

• Feeniksin_kyynel

Hei
      Olet varmaan jo monta kertaa pyytänyt laitoksesta, että saisit lähteä pois. Onko niin, että koska et ole saanut myöntävää vastausta niin haluat karata?

Onko pelkosi joutua samaan laitokseen sen verran kova, että haluat nimenonaan juuri ulkomaille? Ettei kukaan löytäisi. Vai kävisikö myös kotimaa jos sinua ei löydettäisi tai kävisi niin, että kukaan ei voisi enää sinua nykyiseen laitokseesi palauttaa, vaikka sinut löydettäisiinkin?

Sinua pitäisi kuunnella laitoksessasi. Jos koet, että jopa ulkomaille pakeneminen on parempi vaihtoehto, niin miten ihmeessä voidaan perustella, että nykyinen laitoksesi tekee sinulle hyvää? Eihän se silloin tee.

Suomen viranomaisilta pakeneminen ei ole todellakaan helppoa. Sen sijaan laitoksestasi pois pääseminen on paljon helpompaa. Kukaan täysjärkinen ihminen ei voi pitää sinua talossa jossa et voi hyvin. Siksi voit aina ehdottaa pois pääsyä, jonka toivottavasti olet jo tehnyt.

Anteeksi että kyselen liikaa mutta voitko kertoa mikä on päällimmäinen syy miksi haluat pois laitoksestasi?

• laitokseenkyllästynyt

Ei ole vielä varmaa joudunko jäämään, joten en päätä vielä mitään tuollaista. Perhe ja olosuhteet kotona on kunnossa. Olen itse vain hömöillyt josta jo paljonkin aikaa.
        En voi hyvin laitoksessa ja olen kertonut tästä sossuille mutta eivät piittaa.

• kiiltopää

Tosi typerä idea. Et voi lentää ilman saattajaa tai huoltajan lupaa mihinkään. Ei onnistu.
      Älä karkaa. Aiheutat vaan huolta läheisilles ja muille. En suosittele tekemään mitään tollasta. Sulla tulee olemaan helpompaa jos vaan teet mitä käsketään ja käyttäydyt kunnolla. Pääset 18-vuotiaana viimeistään pois ja voi kai sitä aikaisemminkin päästä jos käyttäytyy hyvin ja koulu sujuu eikä käytä päihteitä.
      Olen itse menettänyt liian monta ystävää laitokseen kun rupesivat käyttämään huumeita, ryyppäämään ja lintsaamaan koulusta. Tee sä fiksumpi päätös kun vielä voit.
      Tsemppiä, kyllä sä jaksat.

• laitokseenkyllästynyt

Vain äärinmäisessä tilanteessa lähden. Ja on kyllä lähellä. Etsin jo varmuuden varalle yli 18 vuotiaan.

• Setäkylauttaa

Setä auttaa... Setän kanssa pääset ulkomaille kyllä...

• Oi aivan unelmatilanne. Oon aina haaveillut tollasen suunnittelusta. :D En piilopaikkaa sulle voi tarjota, mutta voin auttaa suunnittelemaan täydellisen katkureissun. Ja kyllä kotimaasta löytää hyvän paikan jos vain osaa. Turvallisempaa olla täällä. Mutta voin auttaa suunnittelussa ja ottamaan kaikki seikat huomioon suunnitelmaa rakentaessasi! :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      99
      3832
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      38
      3286
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      61
      3271
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3079
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      70
      2940
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2849
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2544
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2351
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2182
    10. Yhtäkkinen vanheneminen kasvoista?

Voiko noin 33-vuotiaana jo vanhentua kasvoista yhtäkkiä niin paljon että tuntuu että peilistä katsoo eri ihminen? Käyti
      Sinkut
      161
      2177
    Aihe