Minulla tulee kaavan tuottamana soluun lukuavo hyvin laajalta alueella 0,0001- 10000. Minun pitää muotoilla solu lukuarvoksi ja desimaaleja neljä, ettei solu näyttäisi nollaa hyvin pienillä arvoilla. Näyttää kuitenkin hassulta kun lukuarvo on tuhansia ja vielä desimaaleja neljä perässä. Muotoilu "yleinen" tuottaa myös desimaaleja tuhottomasti luvun perään.
Voiko jotenkin määrittää että jos luvussa on kokonaisosa niin näytetään vain esim. kaksi desimaalia, ja vasta kun kokonaisosaa ei ole otetaan useampi desimaali käyttöön?
Solun muotoilu ja desmaalien määrä
8
250
Vastaukset
ko. taulukon moduuliin...
muuta solualue sopivaksi nyt A -sarake
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Solu As Range
For Each Solu In Intersect(Target, Columns("A"))
If Not Solu.Value Like "*[!0-9]*" Then
Solu.NumberFormat = "General"
ElseIf Not Solu.Value Like "*[!0-9,]*" And Not Solu.Value Like "*,*,*" Then
Solu.NumberFormat = "0.0000"
Else
End If
Next
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- suurella_tarkkuudella
Tämän siis pitäisi vaikuttaa koko sarakkeen kaikkien rivien muotoiluun? Lisäsin tämän koodin VBA:n moduliin, mutta solukohtainen muotoilu on edelleenkin voimassa. Miten tämän pitäisi oikein toimia, tarvitseeko se jotenkin erikseen käynnistää?
Huonosti luin ...
Sulla olikin siis kaava soluissa, joka muuttuu. Muutin nyt alueeksi A1:A100, jolla tekee muutokset....
helppo fiksata tota solualuetta
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Solu As Range
For Each Solu In Range("A1:A100")
If Not Solu.Value Like "*[!0-9]*" Then
Solu.NumberFormat = "0.0000"
Else
End If
Next
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- suurella_tarkkuudella
Joo kaavat ovat soluissa, jotka tuottavat nämä lukuarvot.
Ei ollut tällä fiksatullakaan makrolla mitään vaikutusta alueen desimaaleihin, eli menee solukohtaisen muotoilun mukaisesti. Jokin mättää...
- 3dots
Eikö ensimmäinen Not ole tarpeeton? - ORCL
Solukohtaisiksi muotoiluksi kaavoja sisältäviin soluihin (=Format Cells, Number Category: Custom, Type kohtaan): [>=1]#####,00;[<1]0,0000
- suurella_tarkkuudella
No siinä oli helppo ratkaisu peruskäyttäjälle, tuo litania vain tarvittaviin soluihin "oma muotoilu" listalta. Kiitos!
- exexel123d
Ilman makroja.
Esim
Sarakkeelle Conditional Formatting -> Format only cells that contain , Cell value, less than, 1 ->
Format Number, Number , Decimal placess 4
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720