Onhan mukava tunne kun saa hoidetuksi varpaat kuntoon. Kynsilakasta olen luopunut, vaikka se somalta näyttäisikin kesäisin.
Tänä aamuna kun heräsin niin aikaisin , päätin upottaa jalat lämpimään veteen ja istua oikein mukavasti nojatuolissa, kylppärin sijasta.
No, ei se ämpäri yhtä mukava ollut kuin ammattilaisen palju, ämpärin reuna painoi vähän pohkeita, mutta mitäs pienistä, tuttuahan se ennestään.
Ilo on saada jalat siisteiksi,...mökillä ennen oli ulkopenkki johon oli hyvä nostaa tassu ja muotoilla kynnet, no jaa
muotoilla ja muotoilla, suoraanhan ne on leikattava.
Enimmäkseenhän sitä itse hoitanutkin homman, tutun ammattilaisen siirtyessä vuoden hemmottelutapaamisten jälkeen tähtitarhoihin. Pitäneekin laittaa muistilappuun parempi jalkakylpysoikko.
Iloisilla 🐾varpailla 🙉 kipitän jo hakemaan toisen ☕️kahvimukillisen ja huikkaan: 😊 🍉☕️🍰🍨🍹 huomenia kaikille ! 💕
Jalat paljuun aamuaikaisin
25
320
Vastaukset
Tulipa FB vilkaisun jälkeen katsastettua tämäkin aloitus, onhan herkkuja ladottu 😋))) onneks ei tarvitse oikeesti syödä,..
Huvittaa kun laulelin tässä vekslaillessani: "torstai on toivoa täynnä", Tyttären tyttären kanssa vaihdoin muutaman sanan Korkeasaareen, on sillä tytöllä ihana työpaikka. No, siinä sivussa opiskelee vielä, ja toki raskastakin on fyysinen osa työstä eläinten kanssa, enpä ole kysynyt mitä kaikkea se käsittääkään, Viikin koetilalla toki lehmien kanssa oli lannanluontia ja rehun jakelua. Sellaista,..nyt aamu tv:n pariin.- Se-entinen-Kukkahame
Aikaisin sinä oletkin puuhastelemassa varpaiden kanssa ;-)).
Jalkojen liottelu on tarpeellista sen jälkeen voi poistaa kovettumia helposti, niin jos niitä on.
Käyn 3x vuodessa jalkahoitajalla joka tekee tarkemman työn kynsien ja kynsinauhojen kanssa, ja lopuksi voitelee hieroen rasvan.
Olin kuntoutuksessa 2vk keväällä 'hellittävänä ja hoivattava' siellä saatu perusteellinen hieronta jaloille olikin sitä luokkaa että olin kuin '20v' sen jälkeen.
Olihan siellä monen laista hoitoa ja hoivaa, aamusta iltaan ohjelmoitua toimintaa sekä kropalle että mielelle.
Haluaisin sinne uudelleen jos vain mahdollista ja elonpäiviä riittää.
Niin se jalkahoito on hyvin tärkeä, kun jalat ja varpaat kunnossa on elämäkin nautittavaa.Oi kun kiva kuulla sinustakin !, just huomioin 2 vastausta, tuon telkkarin kuulee silti,..ihanalta kuullostaa tuo kuntoutuslomasi, onkin hyvä käyttää kaikki oikeutensa oman hyvinvointinsa eteen 😀 Just kun tv:ssa uutisoitiin ettei ihmiset edes käytä palveluja joihin olis oikeus monella tietämättömällä? vaiko ittepäisellä heh. Minäkin olen nyt ajatellut kylpylä mahdollisuutta, ihan Kaisan kotiin täyshoidolla muutama päivä, mutta en tiedä osaisinko olla moisessa 😙?
Minuahan ei enää kuntouteta varmaan, tai enpä tiedä, kunto on nyt hyvä,..huomisesta ei tiedä ja parempi
niin!
Voihan että paljaat varpaat tykkää elämästään,... ruoholle tai hiekalle vielä kun pääsevät,...terve 😎
- Ramoona_
Saan lahjoina joskus kylpylähemmottelua, tavaroita en enää huolikaan. Jalat ovat terveyden peruspilarit , toivottavasti tolpillamme saamme seistä loppuun asti ja ne kuljettavat meidät maaliin saakka. Meidän sukupolvi turhaan arastelee palvelujen käytössä, itse tekeminen ja pärjääminen on niin selkäytimessä. Monet kotityöt otan hyötyliikunnan kannalta, ja puutarhanhoitoa suorastaan rakastan. Hyvälle hierojalle, kosmetologille ja kampaajalle maksan mielelläni, ja voihan siinä ajatella myös työllistämisnäkökohtia. Tyttäret käyttävät siivoojan palveluksia , ovat nykyaikaisia kiireisiä työssäkäyviä perheenäitejä, hyödyntävät kotitalousvähennyksen. Tämä mummi toistaiseksi siivoaa itse, pitäisihän minun ensin itse siivota, ennenkuin ammatti-ihmisen voisin kutsua kotiini ;).
Sini-sirkku puhuu paljusta ja ämpäristä, minulla ne ovat lapsuuden peruina vati ja sanko. Paljusta tulee mieleen suuri kylpysaavin tapainen , ja vankilan paljusellistä puhutaan. Pyttykin on vankilasanastoa, onkohan se pakko-osasto. Soikko on tuttu sana, vanha sinkkipäällysteinen soikea kahvallinen pesusoikko palvelee minulla ulkona kesäkukkaryhmän astiana. Vauvat pestään vannassa, nekin ennen sinkittyä peltiä. Onhan meillä sanastossa tynnyreitä, pyttyjä, tiinuja, korvoja, kiuluja, haarikoita , koussikoita ... Näin ajatus laukkaa. Nyt puuron keittoon, lounas venyy iltapäivään. Minulla ei ole yhtään kasaria kaapissa, varrellinenkin kattila on vain kattila. Silti valmistan joskus katkarapukasaria kaksikorvaisessa kattilassa tai emaloidussa rautapadassa.
Olit varmaan hellyttävä näky olkkarissa nojatuolissa jalat vedessä , onneksi kukaan ei ollut torumassa veden läikyttämisestä parketille :). Minulle yksi tyttärentytär lakkaa joskus varpaankynnet, hän saa vapaat kädet toteuttaa näkemystään, kyllä siinä mummin varpaat kimaltaa. Itse upotan jalat saunan lauteilla muoviseen pesuvatiin, lämpimän veden sekaan jalkasuolaa. Rasvaan jalat perusvoiteella joka ilta, ei tarvitse raspata, kun muistaa rasvata.
Mukavaa päivää, luin että on tulossa hyvä mansikkasato viileän kesän ansiosta. On hauskaa lukea ajatuksenjuoksuasi Ramoona, liu'ut asiasta toiseen mukavasti,...tuo soikkosana oli hieman harkinnan alla, kun muoviastia tuntui sopimattomalta,..astioistahan syödään? Joskus käytän vehje sanaa🙂 tai vempele kun turhaudun aikailuun!
Olin minä kai hellyyttävä näky, kun sattui kiva yöasu olemaan, että parvekkeellekin uskaltauduin sillä. Yläosa kuin t-paita ja ohuen kangashousut, --- ja umpikaidekin vielä 😀
Pyyhe minulla ämpärin alla on aina, siihen kun on mukava jalkansa laskea ja kuivata. Ei viitsi loiskuttaa lattioillekaan.
Järkeviä nykyajan tyttöjä sinulla, työ on niin vaativaa nykyaikana, ettei varmaan halua kiukutella suotta siivousurakan kanssa viikoloppuisin. Toisaalta meidän ikäpolvemme pysyy työskennellessä norjempana, kuin jos heittäytyisi tekemättömäksi vallan. Minäkin rakastin puutarhanhoitoa, rehevyyttä ja kukkien loistoa, nyt ihailen istutusteni kasvua ikkunalaudalla ja pienimuotoista parvekkeella.
Hei taasPS.
Herra jestas kun tajusin, ettei minulla ole ollut yhtään pesuvatia sitten Kesäheinän, enhän Lippajärvellä tarvinnut kun oli saunaämpärit ja neliön muotoiset muoviset,...voihan nenä.... pesuvadinhan minä voin ostaa,...😀 )))) mä kuolen kyllä nauruun vielä,..en tainut nähdä metsää puilta !
- Mummeli-Mia
Eräs terveydenhoitaja puhui aikoinaan veden sekaan lisättävästä etikasta, mutta se ei minun ihotyypilleni sopinut, lopetin heti kokeiltuani.
Minä olen käynyt useissa jalkahoitoloissa, kauneushoitoloitahan ne ovat, mutta en ole oikein tykännyt niistä mistään. Onneksi nykyisin laitetaan se muovivuoraus siihen astiaan, ettei muoviastia tartuta sienitauteja, kuten ennen oli pelkona.
Itse hoidan lakani pesemällä ja huuhtelemalla hyvin, sekä kuivaamalla ensin talouspapereilla ja myös varpaiden välit, ja sitten lämpöpuhaltimella.
Varpaiden kynnet pitää leikata suoraan varpaan pään kohdalta, silloin se suojaa varpaan päätä hyvin.
Jalkarasspit ovat mennyttä maailmaa, hyvä voide pestyihin ja hyvin kuivattuihin jalkoihin on paras hoito.
Käytän paljon Relaxant-voidetta, joka aikoinaan valittiinkin parhaaksi.
En enää lakkaa varpaitteni kynsiä, en käsienkään. Terveys-kylki edellä mennään. - Lakkaonnättiä
Lakkaus suojaa kynsiä. Sormien kynnet saan itse lakatuksi värittömällä mutta varpaan kynnet on hankala, koska en enää hyvin taivu. Käyn jalkahoitajalla joskus ja hän aina lopuksi lakkaa. Maha ei minulla kuitenkaan ole tiellä . Jotkut kun ei edes näe varpaitaan .Kasvaako sinulla karvoja varpaiden välissä kun föönillä kuivaat ?
- MummeliMia
Heh, ei todellakaan kasva, mutta lämpöpuhallus tuntuu hyvältä jaloissa ja koko olemuksessa
ja hyvä voide imeytyy sen jälkeen parhaiten.
Hyvä asia jalkojen hoito kuumassa vedessä, sen jälkeen kantapäissä ihon poisto teen sen veitsellä, sitten kuivaus ja voide.
Käyn jalkojen hoitajalla muutaman kerran vuodessa, terveyskeskuksen kautta maksaa 4e kerta, kestää 40 min.Jalat on ikäisillämme tärkeät. Pitkään niiden varassa ollaan liikuttu ja yhä niitä tarvitaan jokapäiväisissä askareissa. Toki voi pyörätuolissa, rollaattoriin tukeutua jos ei jalat kanna, mutta hoitaa ja helliä niitä kannattaa.
Tänään soitti tuo lapsuuden ystävättäreni ja kutsui syömään, ja siellä menikin koko iltapäivä jutun luistaessa 🤣 Ihmetellä täytyy miten pari vuotta vanhempi on kodin hengettärenä,..miehensä juuri 3:sta tyräleikkauksesta selvinnyt, joten paljon on vaimosta kiinni ostosten kantamiset ym. puuhat.
Naurannut olen jutuilleen niin, että nukahdin hetkeksi kotiin tullessa 6 aikaan.
Tule taas, sanoi saattaessaan autolle lapsuuteni rakas ystävä, minä siihen tosin ehdotin tapaamista kahvila Merenneidossa, kun miehensä vähän vahvistuu. Tuo kun aina tarjoaa ruokaa, niin pääsisi vähemmällä kun minä vuorostani tarjoaisin mielelläni ulkoilma ympäristössä.
Nyt veto on niin lopussa, että juuri ja juuri saan yövaatteetteeni ylle, ja ryömin peittooni,..hyviä öitä ja kiitos.
- seolenmie
Mikä herätti nyt tähän aikaan, aikani istuin ja tuijotteli ikkunasta ulos, hiljaista oli ei ristinsielua liikenteessä. Hiljainen sade jatkuu liekö kestänyt koko yön?
Nyt vain takaisin peittojen alle pyörimään, ei täälläkään ole ketään muita.
Haukottelua ja haukottelua, vielä ehtisi katsella kaunista kesäistä unta jos se jostain tyynyltä löytyy?
Onkohan täällä kylmä? No miks niin? No ku palelee!- niityllä
Kesäyön aamuaikaisille soi tässä Puccinin sävellys
NESSUN DORMA 😙 laulajana Jussi Björling - niityllä
https://kirsimaria.wordpress.com/2009/07/24/kukaan-ei-nuku-savonlinnassakaan/
Oli unohtua liittää!
Rautapadasta kun Ramoona mainitsi, joskin emaloidussa, muistui mieleeni eilinen, 1000 ja 1 yön tarinankertojan juttu.
Saman Hesan kotitalon naapurityttöjä kun olimme, oli myös pesutupa tuttu harjoittelupaikka meille molemmille.
No, Leila kertomaan miten sodanjälkeiset vuodet, (sotaorpo kun hänkin oli ) vaati säästäväisyyttä, niin osto kaasupoleteilla kun vesi oli pesutuvassa kuumennettu isossa rautapadassa, jäi pataan vielä käyttämätöntä vettä. Äitinsä oli muitta mutkitta ennen lähtöä hypännyt kylpyyn, 😳....... hyödyntämään kerran lämmitetyn veden!~~~~~ Eihän se hukkaan voinut jäädä 😄)))),.... Uskomaton temppu,...nauroin kippurassa sohvalla, ajatellen,..ei kai tuo keksi niitä tarinoita, mutta vakuutti totta olevan. Tarina toisensa jälkeen seurasi,...en perässä oikein enää pysynyt kun "draamatkin " astui kuvaan !
No, hyvä kai oli purkaa vaikeatkin asiat, ainakin niin ❤️ koki, ja sitten päästiinkin jo keittiöön, isännän kattamaan kahvipöytään.- Toi-ei
ole totta.
- lehmät-lypsetty
Hanki väljät kumisaappaat ja täytä ne vedellä sopiva jalkasuola tai mäntysuopa joukkoon. Sitten vain jalat saappaisiin ja pihalle askartelemaan ja vot´! Jalkakylpy on hoidettu samalla, kun kukkapenkki on kitketty.
- Heh-tällaisille-oivalluk
-sille olen aina antanut arvoa. Kumisaappaatkin puhdistuvat, kun ne hyvin huuhtelee tuon kuurin jälkeen! :)
Heh-tällaisille-oivalluk kirjoitti:
-sille olen aina antanut arvoa. Kumisaappaatkin puhdistuvat, kun ne hyvin huuhtelee tuon kuurin jälkeen! :)
Terveh! Joo, tavallaan ajattelin samoin, joskin varpaat kyllä vieroksuisivat liukastelua!
Tutustuin aamusta Joel Lehtosen ajatusmaailmaan ja lähes järkyttävää kuvailua oli Kukkelmannin kohtalo hirteen vedettynä. kuin itsensä kirjailijankin! Huh,..kamalaa!
Lehtonen huutolaispoikana oli lahjakkaana aloittanut ensin romantiikan runoilulla, vaan liekö taustalta siinsi kotoisempi rahvaanomainen ympäristö, jonka värikkäitä personallisuuksia hän kuvaili aluksi ihan nautittavasti.
Synkeys tapahtumaketjussa sai vaan yhä enemmän sijaa, joskin mehevä kerronta jatkui aivan viime sivuille, pihapiirin lasten keinuttaessa liiteriin hirttäytynyttä Kukkelmannia.
No, elämä voi sisältää makaberiäkin kauhua, mutta Lehtosella sitä silmää oli huumorin höystämänä paljon!sini-sirkku kirjoitti:
Terveh! Joo, tavallaan ajattelin samoin, joskin varpaat kyllä vieroksuisivat liukastelua!
Tutustuin aamusta Joel Lehtosen ajatusmaailmaan ja lähes järkyttävää kuvailua oli Kukkelmannin kohtalo hirteen vedettynä. kuin itsensä kirjailijankin! Huh,..kamalaa!
Lehtonen huutolaispoikana oli lahjakkaana aloittanut ensin romantiikan runoilulla, vaan liekö taustalta siinsi kotoisempi rahvaanomainen ympäristö, jonka värikkäitä personallisuuksia hän kuvaili aluksi ihan nautittavasti.
Synkeys tapahtumaketjussa sai vaan yhä enemmän sijaa, joskin mehevä kerronta jatkui aivan viime sivuille, pihapiirin lasten keinuttaessa liiteriin hirttäytynyttä Kukkelmannia.
No, elämä voi sisältää makaberiäkin kauhua, mutta Lehtosella sitä silmää oli huumorin höystämänä paljon!"joskin varpaat kyllä vieroksuisivat liukastelua!"
Älä sinä laita mäntysuopaa, vaan jotain jalkasuolaa. Laiska mies laittaa myös villasukat jalkaan, niin tulee puhdasta pyykkiä samalla!D Nuo kitkemiset ja lypsyt ei taida kuulua miesten askareisiin, kunhan vain kirjoitin.
Minulle tuli pienoinen ongelma hölmöyttäni, kun laitoin uunipellin keittiön ikkunan eteen, sillä verho oli lyhyt ja aurinko paistoi kuumasti. Ottaessani sitä pois, niin pudotin sen käsistäni, joten se putosi, mutta, mutta, seinän ja patterin väliin. Patteri on aika korkea ja putket edessä, joten millä sen nyt pois saan? Olen jo kehitellyt, että nostan sitä alalaidasta ison grillihaarukan avulla, mutta ensin on raivattava kattila hylly siitä edestä ja seuraavaksi tarvitsen apua, että toinen nostaa sen ylälaidasta, mikäli saan sen sillä haarukalla ylös, koska kiinteä pöytätaso on siinä edessä. Olkoon siellä, koska on liian vaikea ongelma minulle ja onhan minulla toinen emaloitu pelti.
Vaikka tuo "saapasjalkakylpy" on itseni keksimä, niin miehelläni niitä ratkaisuja oli myös silloin, kun asuimme mökillä, jossa ei ollut pesukonetta. Hän laittoi vaatteensa likoon saaviin ja sitten sauna reisulla polki niitä jaloillaan, joten oli kuin pulsaattorikone. Joskus käytti myös tätä viemärinavaaja, sitä, missä on se kuminen tötsä. Minä vain "nyrkkipyykkiä".
Koksa lehmät on lypsetty ja kukkapenkit kitketty, niin siirryn pian taas tuonne kirjojen maailmaan, mutta Joel Lehtosta en taida lukea, tai tiedä häntä?Terveiset H:san Wanhasta Kauppahallista, oli harvinainen tapaaminen kuvataideystävän kanssa. Siinä meni iltapäivä turistirysässä 😃 kalaa sentään tuli ostettua!
Isä Kippari keksi pestä haalarin saippuoituna ja köydellä kiinni hinaajan perässä,...siinähän pyöri kuin pesukoneessa myös 🤣 Kajuutan britsin huovankin pesi kesäaikaan, ilmankos kajuutassa tuoksuikin niin puhtaalle.
Kyll' ne "isät" vaan on luovia, lopulta keksivät pesukoneetki mm. 💋
- Ramoona_
Kumisaappaista on moneksi, katselin juuri puutarhalehdestä, miten niihin oli valettu betonia, toimivat puutarhan koristeina, ja ilman betonia kukkaruukkuina. Hmmm...enpä taida innostua,
Pyykkäys on ollut raskasta ennen koneita, ei ihme että niksejä on kehitelty. Pyykkilaudat varmaan muistamme nyrkkipyykin apuna, mutta pesukarttu on kaukaisempaa historiaa. Sulhaset valmistivat kauniisti koristeltuja karttuja, joilla valkopyykkiä mätkittiin padasta noston jälkeen rantakiviä vasten. Aika rajua meininkiä sekää vaatteille että pesijälle.
Kaunis pesijätär kertoo Portugalin Setubalin Ninasta, johon seudun miehet ihastuvat. Pyykkilauta ja paljaat varpaat, siinäpä vetävä yhdistelmä. Laulun sanoissa kuuluu on kylläkin klip ja klap, joten olisikohan Nina karttuakin käyttänyt. Nina sanoo ostavansa lantilla leipää ja toisella manzanillan. Kauan luulin viattomasti, että Nina ostaa pitsihuivin, mutta manzanilla onkin väkevää viiniä, mantija on huivi.
https://www.youtube.com/watch?v=j3rznMSdNtQ
Kristiinan pulmaan ehdotan hyvin voimakasta magneettia, riippuu tietenkin uunipellin materiaalista, tepsiikö . Magneetteja käytetään metalliromun erottamisessakin, eiköhän yksi uunipeltikin nouse. Minä tosin olen magneetilla lähinnä pudonneita neuloja pyydystellyt.Eiks' nyt ohuella kepillä mahdu seinän ja patterin väliin työntämään?, vai putketko molemmin puolin on esteenä,..sitten onkin jo konstikkaampi juttu. Vaan eikös se vävypoika asu lähellä, saattais osata ratkaista?
⛑
PS Enpä ole aurinkosuojana uunipeltiä koskaan osannut ajatellakaan.sini-sirkku kirjoitti:
Eiks' nyt ohuella kepillä mahdu seinän ja patterin väliin työntämään?, vai putketko molemmin puolin on esteenä,..sitten onkin jo konstikkaampi juttu. Vaan eikös se vävypoika asu lähellä, saattais osata ratkaista?
⛑
PS Enpä ole aurinkosuojana uunipeltiä koskaan osannut ajatellakaan."Vaan eikös se vävypoika asu lähellä" (en uskalla moittia häntä, mutta ei hänestä ole tällaisten ongelmien ratkaisijaksi)
Palaan tähän ongelmaani, jota ei vävypoika ratkaissut, ei keppi, eikä mangneetti, vaan minä itse yön nukuttuani ja tänään sen toteutin. Siis se uunipelti.
Minulla oli pitkä naru, olisko joku hyppynaru, mutta välikö sillä. Laitoin sen U-lenkiksi sinne seinän ja patterin väliin ja pujotin pellin alalaidan siihen lenkkiin ja nosto ylös. Se oli siinä sen pellin ylälaita, josta nostin sen oikeaan paikkaan, uunin alaosaan etten nostele sitä auringonsuojaksi.
Nyt vain täytyisi vaihtaa verho tuohon keittokomeron ikkunaan, joka ylettyy 10 cm alemmaksi, siis peittää koko ikkunan. Sitä´paitsi täytyisi pestä nuo "olohuoneen" verhot, jotka riipaisin jo keväällä ja ne on tuossa odottamassa pesua, silitystä ja paikalleen laittoa. Ensi viikoksi on luvassa poutaa ja aurinkoista, joten täytyy kai tomertautua tuohonkin possakkaan. Ihanaa on samalla kuulla, kuinka lapsenlapset viihtyivät Tanskassa tätinsä luona.
Aamu oli erittäin sumuinen ( 9) ja nyt on hieman on seljennyt, mutta kovin syksyn tuntuinen, sillä eilen jo löysin ensimmäisen keltaisen lehden tuosta pihasta.- m-nä
Kylmä oli aamu täälläkin, ikkuna kun oli raollaan koko yön.
Tuohon omaan verho-ongelmaani jouduin asettamaan pyyheliinan nuppineuloilla kiinni valoverhoon, häikäisyn vuoksi.
Hyvin se piti auringon aisoissa häikäisemästä työpöydän luona iltapäivisin.
Rullaverhoa jouduin odottamaan pitkään, ennenkuin poikani sen ehti asentaa, vaikka sain sen jo äitienpäivälahjaksi tytöiltä.
Keinoja selvitä pitää pussissa olla !
t. sini-sirkku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1233543EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2222541Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2141975Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta491802Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b521177Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu671007Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva18895- 109889
Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p26821Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty72782