Miksi jehovan todistajat valehtelevat?

rehellinenevl

Tunnen muutamia jehovan todistajia ja olen huomannut että valehtelu on heille arkipäivää. Minullekkin on muutama valehdellut päin naamaa, eikä edes missään uskontoon liittyvissä asiossa vaan ihan siviili asioissa. Ja koen sellaisen loukkaavana. Ja kun he itse aina saarnaavat siitä että ihmisten tulisi elää raamatun mukaan, ja mitä itse raamattua tunnen niin valehtelu ja epärehellisyyshän ovat 1 pahimmista synneistä raamatunkin mukaan. Kyllä itselleni on ainakin kotona opetettu että täytyy olla rehellinen ja kenellekkään ei saa valehdella!

12

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VesisadeOnTotta

Oliko niiden sukunimi Sipilä?

• ei_tontit

Vaikeahan tuohon on mitään kommentoida, kun ei tiedä asioita, mistä on valehdeltu. Valehtelu, kuuluu hän mihin uskontoon tahansa, ei miellytä Jumalaa.
      Itselleni pappi teki kysymyksen ollessani pieni:Joko tontit ovat kurkistelleet ikkunasta ja tuleeko pukki? Ja kun ekaluokkalainen koulutoverini kuoli, sama pappi sanoi, että Jumala tarvitsi pienen enkelin taivaaseen. Ajattelin, miksi Jumala on niin ilkeä, että vie koulukaverini. Myöhemmin kyllä on selvinnyt, että hän valehteli molemmilla kerroilla.

korjaus, tontut, ei tontit

• 1975_järjestö_odotti

Miksi Jehovan todistajien järjestö ei ole rehellinen oman historiansa suhteen?

• Rahan tulo loppuisi, tai ainakin vähenisi. Ja miksi kertoa totuus, kun sadutkin menevät tolloille läpi.

• Rintti-

On aika hedelmätöntä väitellä tuntemattomien ihmisten valehtelusta. On vaikeaa todistaa, mitä joku on joskus sanonut. Oleellista sen sijaan olisi jo palstan aiheeseenkin liittyen keskustella järjestön valehtelusta. Tämä jokaisen on mahdollista todeta ihan itse vaikkapa vain järjestön omaa materiaalia tutkimalla. Järjestön todistajien kohdalla toteaminen vain on uskalluksesta kiinni.

Mietittäväksi: Millaista pyrkimystä rehellisyyteen osoittaa se, että kieltää ja sivuuttaa ilmeiset tosiasiat ilman vähäisintäkään yritystä perehtyä niihin?

• Ottispoppi

Niinpä, on kuitenkin hyvä tietää, että ovella stereotyyppisesti hymyilemään opetetut vartiotornikaupustelijat on toisaalta ohjeistettu käyttämään sitä "teokraattista sodankäyntiä", valehtelua, kuten nimim. Votshon tuossa alempana tuo esiin.

Itse vartiotorniseura puolestaan myös väärentää, yksi helppo toteamistapa on mennä kirjastoon, ottaa Turusen kirja esiin, ja lukea kohta, jossa Barclay toteaa lausuntonsa vartiotornin törkeästä Raamatun väärennöksestä edelleen väärennetyn muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.

• Rintti- kirjoitti:

On aika hedelmätöntä väitellä tuntemattomien ihmisten valehtelusta. On vaikeaa todistaa, mitä joku on joskus sanonut. Oleellista sen sijaan olisi jo palstan aiheeseenkin liittyen keskustella järjestön valehtelusta. Tämä jokaisen on mahdollista todeta ihan itse vaikkapa vain järjestön omaa materiaalia tutkimalla. Järjestön todistajien kohdalla toteaminen vain on uskalluksesta kiinni.

Mietittäväksi: Millaista pyrkimystä rehellisyyteen osoittaa se, että kieltää ja sivuuttaa ilmeiset tosiasiat ilman vähäisintäkään yritystä perehtyä niihin?

<>Mietittäväksi: Millaista pyrkimystä rehellisyyteen osoittaa se, että kieltää ja sivuuttaa ilmeiset tosiasiat ilman vähäisintäkään yritystä perehtyä niihin? ><

Ja miten rehellisyys on havaittavissa siinä vaiheessa kun varomattomille ja/tai tietämättömille ihmisille esiinnytään uskonnon asiantuntijana, vaikka laiminlyödään esitettyjen väitteiden koettelu.

• Paipapum

Tietokonetutkijat osoittivat aivojenkuvausohjelmissaan , että ihminen , joka on ns, kädellinen laji , valehtelee keskimäärin kerran 12 minuutissa , se kuuluu aivojen ohjaamaan liikevalvontaan ,
      Ennenvanhaan , hyvinä aikoina , kun hän meni luolasta ulos hiippaili siellä esim , 30, 000vuotta sitten , 500 kiloo painavia luolakissoja , joitten mielestä luolaväki oli aamiaisen namipala ,
      jos ei osannu huiputtaa yksinkertasta kattia , , niin ei päässy purolle kalaan ,
      Monta kertaahan kävi niin , että kun luolamies meni puron yli kaatuneen puun päälle kyttäämään seipäällä kalaa, niin toisella rannalla olikin läski luolakissa irwistelemässä , ja toisella sapelihammastiikeri samoin elkein ,
      Miten siitä pelastua ? luolamies sanoi myöhemmin , että ei niin mitenkään;
      Ne söi minut,
      Älä huijaa ... no juu ,kyllä ne söi toisensa , ja minä pelastuin ,

• Votshon

rehellinenevl 29.7.2017 0:57

"Tunnen muutamia jehovan todistajia ja olen huomannut että valehtelu on heille arkipäivää. Minullekkin on muutama valehdellut päin naamaa"

Se on todistajien työmenetelmä. Tarkoitettu lahkon etuja edistämään. Siitä on kirjoittanut lahkon pyhä lehtikin, vartiotorni,

tässä englanninkielisesti:
      "It is proper to misdirect the enemy by hiding the truth"
      Eli sinua on pidetty "vihollisena", (oikeastaan todistaja puolustautuu samalla ajatellen "vihollisellehan minä vain" - "vihollinen" on kaikki, jotka eivät ole lahkolaisia) ja valehtelu on korvattu ilmaisulla "harhaanjohtaa kätkemällä totuus" - se ei tunnu niin synnilliseltä.

Ja tuo ote on lehdestä Watchtower May 1, 1957, sivulta 286

• lyhyestinäin

Raamattu ei erittele valheita.
        Ilmestyskirja yleistää, että kaikki jotka ovat mieltyneet valehteluun, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        No,eihän he sinne ole menossakaan vaan vartiotornin ikiomaan paratiisiin, johon vain heillä on pääsylippu.
        Onhan muslimeillakin paratiisi.

• Narraa
        lyhyestinäin kirjoitti:

Raamattu ei erittele valheita.
        Ilmestyskirja yleistää, että kaikki jotka ovat mieltyneet valehteluun, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        No,eihän he sinne ole menossakaan vaan vartiotornin ikiomaan paratiisiin, johon vain heillä on pääsylippu.
        Onhan muslimeillakin paratiisi.

Älä

• Rintti-
        Narraa kirjoitti:

Älä

Mikä siinä oli narrausta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1228
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      154
      1192
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1105
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      94
      1038
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      49
      960
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      828
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      810
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      752
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      731
    Aihe