Tttavani tissutteli aikansa perjantai-illat. Viisi puolen litran tölkkiä kolmoista ja siihen muutama kirkas vahva drinksusekoitus päälle. Yksin juo ja kotona. Nyt näyttää että useampana viikonloppuna myös launataina alkaa näkyä sama peli. Päivät menee silleen et auton rattiin ei voi lähteä ennen kuin iltapäivällä, illat menee tissutellessa.
Pitäsikö olla huolissaan.
Mikä on liikaa
178
2024
Vastaukset
Apuva, sois ennen kuin joku muu kerkiää, korjaan et tuttavani :).
siile
Miksi pitäisi olla huolissaan. Siinäpä vetää viinaa ja kaljaa kun tuntuu maistuvan. Se on se itsemääräämisoikeus jokaisella täysi-ikäisellä ihmisellä.yksilesken kirjoitti:
siile
Miksi pitäisi olla huolissaan. Siinäpä vetää viinaa ja kaljaa kun tuntuu maistuvan. Se on se itsemääräämisoikeus jokaisella täysi-ikäisellä ihmisellä.Juu mut hyvälle tyypille haluaa hyvää. Toki itse määrää mut onko joku hätä jossa vois auttaa.
siilenämää kirjoitti:
Juu mut hyvälle tyypille haluaa hyvää. Toki itse määrää mut onko joku hätä jossa vois auttaa.
siile
Voit auttaa, kun viet litran Leijonaviinaa ja salkullisen tölkkikaljaa. Muista laittaa kaljat kylmään. Ja tupakkaa tietty kanssa.yksilesken kirjoitti:
siile
Voit auttaa, kun viet litran Leijonaviinaa ja salkullisen tölkkikaljaa. Muista laittaa kaljat kylmään. Ja tupakkaa tietty kanssa.Minulla ei ole rahaa viinaan ja kaljaan.
siilenämää kirjoitti:
Minulla ei ole rahaa viinaan ja kaljaan.
siilen
Sitten et voi auttaa tuttavaasi.yksilesken kirjoitti:
siilen
Sitten et voi auttaa tuttavaasi.No ehkä minulla on oikkaisen erilainen näkemys auttamisesta. Jos meinaa juoda, juokoot omilla rahoillaan. Minulla ei juopotteluun ole varoja.
siilenämää kirjoitti:
No ehkä minulla on oikkaisen erilainen näkemys auttamisesta. Jos meinaa juoda, juokoot omilla rahoillaan. Minulla ei juopotteluun ole varoja.
siilen
Tarkoitin, että viet hänelle juomat ja hän maksaa ne itse. Tämäkin tapa on silti huono. Jokaisen pitää hakea omat juomisensa. Siitähän se hyysäminen alkaa, kun kannetaan viinat kotiin. Seuraavaksi pyydetään kuskia.yksilesken kirjoitti:
siilen
Tarkoitin, että viet hänelle juomat ja hän maksaa ne itse. Tämäkin tapa on silti huono. Jokaisen pitää hakea omat juomisensa. Siitähän se hyysäminen alkaa, kun kannetaan viinat kotiin. Seuraavaksi pyydetään kuskia.En vie juomia vaikka itse maksaisi eikä kyllä ole pyytänytkään tuomaan. Pääsee hakemaan itse.
- liikaonliikaa
siilenämää kirjoitti:
Juu mut hyvälle tyypille haluaa hyvää. Toki itse määrää mut onko joku hätä jossa vois auttaa.
mut kohtuus on ehdottomasti liian vähän. Joo, mitä sitä pikku tissuttelusta huolestuu? Kysyn mä.
- niinhänseon
Kuinka sä hänen juomisensa tiedät, kun on kyseessä tuttava?
- ö-Öö
Haha
Aloitus ilmeisesti samaa sarjaa kuin "tuttavallani on sukupuolitauti, mitä teen? ".
=DW= Liittynee myös tämmöseen:
Sukulaiseni rulla-tuolin toisen rullan toisen-pään laakeri on löysä.
Mitä teen?
H.yksilesken kirjoitti:
Mikä on rullatuoli?
Kauan sullakin menee, että tajuat sanan.
Eikö vieläkään ole selvinnyt?korpikirjailija kirjoitti:
Kauan sullakin menee, että tajuat sanan.
Eikö vieläkään ole selvinnyt?korpi
Ei ole selvinnyt mikä on rullatuoli.yksilesken kirjoitti:
korpi
Ei ole selvinnyt mikä on rullatuoli.Kyllä se aikanaan sullekin selviää 😊
korpikirjailija kirjoitti:
Kyllä se aikanaan sullekin selviää 😊
Korpi
Sitä odotellessa lähden veljeäni viemään pyörätuolilla ulkoilemaan.- se.pyörii.sittenkin
Rullatuoli totenaankin outo sana. Lieneekö pyörätuolin esiasteissa ollut rullat tai telat alla ja siksi kutsuttu rullatuoliksi.
Mutta pyörätuolin nimellä olen itsekin oppinut kutsumaan tuota apuvälinettä. - usein-myös-säädettävä
se.pyörii.sittenkin kirjoitti:
Rullatuoli totenaankin outo sana. Lieneekö pyörätuolin esiasteissa ollut rullat tai telat alla ja siksi kutsuttu rullatuoliksi.
Mutta pyörätuolin nimellä olen itsekin oppinut kutsumaan tuota apuvälinettä.rullatuoli on sellainen toimistotuoli missä on rullapyörät alla
- kuulovammainen
yksilesken kirjoitti:
Mikä on rullatuoli?
Se on vanhempi nimitys pyörätuolille. Samaa sarjaa kuin sokea, kuuro, rampa jne.
jotka nykyään ovat näkövammainen, kuulovammainen, tuki- ja liikuntaelinvammainen. se.pyörii.sittenkin kirjoitti:
Mutta pyörätuolin nimellä olen itsekin oppinut kutsumaan tuota apuvälinettä.Johdannainen ruotsin sanasta rullstol.
- oikaisuvaan
Se on muuten pyörätuoli,eikä rulla...kohta se on sullakin.
Jos tuttava on itse kertonut. Jos joka viikko juo noin paljon voi ajan mittaan vaikuttaa terveyteen. Varsinkin jos alkaa siirtymään kaksipäiväisiin.
Jos tuntee juomisen ongelmaksi alkaa vähätellä sitä ja salailla.
Olen nähnyt juoppoja elämäni aikana, ei heihin järkipuhe tehoa, juovat itsensä hautaan tai joku harva lopettaa. Ainakaan ei kannata auttaa ja hyysätä, se vain pitkittää tilannetta.siilenämää kirjoitti:
Ei tarvi kertoa, näen tyhjät tölkit ja pullot.
Kuljet siellä viikonloppuisin kyyläämässä toisen oluttölkkejä?
Missä on ongelma, jos ei hän kokoaikaisesti juo, vaan pelkästään viikonloppuisin?Tellukka kirjoitti:
Kuljet siellä viikonloppuisin kyyläämässä toisen oluttölkkejä?
Missä on ongelma, jos ei hän kokoaikaisesti juo, vaan pelkästään viikonloppuisin?Jos luit aloituksen kysyin, mikä on liikaa ja pitääkö olla huolissaan?
siilenämää kirjoitti:
Jos luit aloituksen kysyin, mikä on liikaa ja pitääkö olla huolissaan?
Mielestäni sinun ei tarvitse olla huolissasi, jos on kysymys täysi-ikäisestä ihmisestä, joka viikonloppujuomisestaan huolimatta pystyy pitämään huolen työstään ja muusta arkielämästään; maksamaan asumisensa, ruokansa, juomansa ...
Ethän ole kertonut hänen ikäänsä (ainakaan ketjun tähän astisissa kommenteissasi). Onko hän holhouksen alla? Oletko hänen holhoajansa?Tellukka kirjoitti:
Mielestäni sinun ei tarvitse olla huolissasi, jos on kysymys täysi-ikäisestä ihmisestä, joka viikonloppujuomisestaan huolimatta pystyy pitämään huolen työstään ja muusta arkielämästään; maksamaan asumisensa, ruokansa, juomansa ...
Ethän ole kertonut hänen ikäänsä (ainakaan ketjun tähän astisissa kommenteissasi). Onko hän holhouksen alla? Oletko hänen holhoajansa?Oletkos koksaan kuullut sellaisesta kuin lähimmäisen rakkaudesta?
siilenämää kirjoitti:
Oletkos koksaan kuullut sellaisesta kuin lähimmäisen rakkaudesta?
Ja mielestäsi on lähimmäisenrakkautta kyylätä laskemassa toisen kaljapurkkeja, että juoko hän enemmän kuin sinä (joka olet varmaan se oikea mittapuu juomiseen).
Jutuistasi päätellen hän ei ole alkoholiriippuvainen, koska pystyy olemaan juomattakin. Mikä siinä mättää, ettei hän saisi vapaa-aikanaan juoda, jos haluaa? Onko hän pahapäinen humalassa? Juoko hän toisten rahoilla? Rytyääkö kännissä niin, että satuttaa itseään?Tellukka kirjoitti:
Ja mielestäsi on lähimmäisenrakkautta kyylätä laskemassa toisen kaljapurkkeja, että juoko hän enemmän kuin sinä (joka olet varmaan se oikea mittapuu juomiseen).
Jutuistasi päätellen hän ei ole alkoholiriippuvainen, koska pystyy olemaan juomattakin. Mikä siinä mättää, ettei hän saisi vapaa-aikanaan juoda, jos haluaa? Onko hän pahapäinen humalassa? Juoko hän toisten rahoilla? Rytyääkö kännissä niin, että satuttaa itseään?Sie se olet eikä mestari provoamaan. Ei huvita tuollainen nyt.
siilenämää kirjoitti:
Sie se olet eikä mestari provoamaan. Ei huvita tuollainen nyt.
Et jaksa vääntää enää?
Eikös se niin mennyt.Tellukka kirjoitti:
Et jaksa vääntää enää?
Eikös se niin mennyt.Eiku nyt tää nimenomaan ei huvittanut.
- reppuriika
Jos tuttava ihan itse juomisestaan avoimesti puhuu, niin voi jo itsekin tiedostaa että mopo on karkaamassa käsistä. Jotain apatiaa, yksinäisyyttä, elämän tarkoituksettomuutta, on hänellä kun ei muuta ajankulukseen keksi. Auttaisiko jutteleminen, varovainen tiedustelu jos tapailette ja henkinen tuki. Auttaa kannattaa jos on voimia ja on luottamuksellinen yhteys.
Juomarille on ihan turha puhua, ainakaan järkeä. Ei kestä hiukkaakaan, jos kotiin mennään pitämään jotakin moraalisaarnaa. Heittää hyvässä tapauksessa ulos. Kyllä juoppo sen itsekin tietää, jos on mennyt överiksi. Vain hän itse, omalla päätöksellään voi lopettaa, hakea apua ja tai jatkaa niinkauan kun rahat ja kunto riittää.. Hyysäämään ei juoppoa ainakaan kannata ruveta. Korjatkoon itse omat sotkunsa tai eläköön niissä. Asioitaan.
siilenämää kirjoitti:
No sitähän minnäi kun näyttää et mikää muu ei ole kivaa kuin tissuttelu.
Ja ei auta ku ei koe itse juomistaan ongelmana.
siilenämää kirjoitti:
Ja ei auta ku ei koe itse juomistaan ongelmana.
siile
Nytkin tuntuu, että ongelma on sinun, ei juojan.yksilesken kirjoitti:
siile
Nytkin tuntuu, että ongelma on sinun, ei juojan.Ni, oisko vika siinä että ystäväni ongelmat koen myös omiksi ongelmikseni :D?
siilenämää kirjoitti:
Ni, oisko vika siinä että ystäväni ongelmat koen myös omiksi ongelmikseni :D?
siile
Ilmeisesti hän on miehesi. Ongelma ja häpeä on aina juojan. Ei se voi olla yhteinen ongelma.yksilesken kirjoitti:
siile
Ilmeisesti hän on miehesi. Ongelma ja häpeä on aina juojan. Ei se voi olla yhteinen ongelma.Heh, saat vapaasti pitää luulosi. Minä en juoppoa miestä katselisi.
ystävääni en häpeä, huolestuttaa vaan mihin suuntaan elämänsä on menossa. Jos antaa pikkusormen, vie koko käden.- SurullinenKohtalos
yksilesken kirjoitti:
siile
Ilmeisesti hän on miehesi. Ongelma ja häpeä on aina juojan. Ei se voi olla yhteinen ongelma.Noin sanoo ihminen, joka ei edes tiedä mitä rakkaus on. Vaikea tietää, kun ei osaa rakastaa edes itseään.
- ilmanselittelyjä
siilenämää kirjoitti:
Heh, saat vapaasti pitää luulosi. Minä en juoppoa miestä katselisi.
ystävääni en häpeä, huolestuttaa vaan mihin suuntaan elämänsä on menossa. Jos antaa pikkusormen, vie koko käden.Hyvä ystävä ymmärtää huolestua ajoissa läheistensä ongelmista ja pyrkii auttamaan parhaansa mukaan. Onko sinun mahdollista keksiä teille perjantaiksi jotain muuta tekemistä kuin kotona oleilu? Tissuttelu voi olla myös merkki masennuksesta, juttutuokio aiheesta voisi olla todella paikallaan, ennen kuin alkoholi ehtii saada liian voimakkaan otteen.
siilenämää kirjoitti:
Heh, saat vapaasti pitää luulosi. Minä en juoppoa miestä katselisi.
ystävääni en häpeä, huolestuttaa vaan mihin suuntaan elämänsä on menossa. Jos antaa pikkusormen, vie koko käden.siilen
Jos ei ole miehesi, on miespuolinen tuttava, Mitenkä oma mies hyväksyy tällaisen tuttavuuden. Edelleen korostan, että häpeä on juojan. Että mihinkö suuntaan. Sinä et ainakaan pysty vaikuttamaan siihen millään muotoa. Jos kaveri vetää ilolientä, se on hänen pattinsa. Muuten, hänhän on nyt selvinpäin. Anna lukea tämä ketju.ilmanselittelyjä kirjoitti:
Hyvä ystävä ymmärtää huolestua ajoissa läheistensä ongelmista ja pyrkii auttamaan parhaansa mukaan. Onko sinun mahdollista keksiä teille perjantaiksi jotain muuta tekemistä kuin kotona oleilu? Tissuttelu voi olla myös merkki masennuksesta, juttutuokio aiheesta voisi olla todella paikallaan, ennen kuin alkoholi ehtii saada liian voimakkaan otteen.
Minä en "oleile" hänen kanssaan perjantai -iltoja.
yksilesken kirjoitti:
siilen
Jos ei ole miehesi, on miespuolinen tuttava, Mitenkä oma mies hyväksyy tällaisen tuttavuuden. Edelleen korostan, että häpeä on juojan. Että mihinkö suuntaan. Sinä et ainakaan pysty vaikuttamaan siihen millään muotoa. Jos kaveri vetää ilolientä, se on hänen pattinsa. Muuten, hänhän on nyt selvinpäin. Anna lukea tämä ketju.Mistä päättelet että tuttavani on mies?
- ilmanselittelyjä
siilenämää kirjoitti:
Minä en "oleile" hänen kanssaan perjantai -iltoja.
no nyt joudun selittelemään omaa sanomistani ... eli en tarkoittanutkaan että sinä oleilisit, vaan sitä että jos saisit keksittyä teille jotain menoa mihin häninnostuisi mukaan, niin hän ei sitten oleilisi siellä kotonaan tölkki ja pullokavereittensa kanssa
siilenämää kirjoitti:
Mistä päättelet että tuttavani on mies?
siilen
Kirjoitit tyypistä. Mielleyhtymä heitti miespuoliseen.yksilesken kirjoitti:
siilen
Kirjoitit tyypistä. Mielleyhtymä heitti miespuoliseen.Mielleyhtymäsi on väärässä :D.
ilmanselittelyjä kirjoitti:
no nyt joudun selittelemään omaa sanomistani ... eli en tarkoittanutkaan että sinä oleilisit, vaan sitä että jos saisit keksittyä teille jotain menoa mihin häninnostuisi mukaan, niin hän ei sitten oleilisi siellä kotonaan tölkki ja pullokavereittensa kanssa
Olemme menneetikin ja silloin hän ei tissuttele. Mutta heti kun ei ole mitään sovittua, tsup tsup ja tsup.
- hehehehee
Koitapas kysyä itseltäsi 😃
Aloittaja on palstakirjoittelunsa perusteella terveydenhoitoalan ammattilainen. Nähnyt sinun topakasti, jopa vastustuksesta kiivastuen, täällä neuvovan joka lajin terveys- ja sairausketjuissa.- New-age
Mielestäni tämä huolissaan olija voisi kutsua tuttavansa kylään.
Tulee ainakin yksi katko. Voihan asiaa sivuta, jos ilkeää.
Tai ehkä se tulee sieltä itsestään. Jonkin ajantappoväline juominen on. New-age kirjoitti:
Tai ehkä se tulee sieltä itsestään. Jonkin ajantappoväline juominen on.Tuota pitää harkita.
yksilesken kirjoitti:
hehehe
Eikös tämä siilenämää ole mopinheiluttaja ammatiltaan.Jopas nyt meikäläisen ammatti kiinnostaa. Mites se liittyy tähän aloitukseen?
New-age kirjoitti:
Tai ehkä se tulee sieltä itsestään. Jonkin ajantappoväline juominen on.New
Mistä tiedät että tulee katko ?siilenämää kirjoitti:
Jopas nyt meikäläisen ammatti kiinnostaa. Mites se liittyy tähän aloitukseen?
siile
Hehehe-nikki kirjoitti, että hyvin kärkkäästi neuvot palstalla muita terveys-ja sairausasioissa. Niinkuin minuakin. Se on paljon helpompaa kun läheisen ongelmat- New-age
yksilesken kirjoitti:
New
Mistä tiedät että tulee katko ?En tiedäkään.
yksilesken kirjoitti:
siile
Hehehe-nikki kirjoitti, että hyvin kärkkäästi neuvot palstalla muita terveys-ja sairausasioissa. Niinkuin minuakin. Se on paljon helpompaa kun läheisen ongelmatMiten tekstistä voi päätell'ä että "kärkkäästi" ja kiivastuen. Mistä kirjoitetussa tekstissä voit päätellä kirjoittajan tunnetilan, se ei minulle ole vielä selvinnyt?
- jotenkinnäin
tissuttelija on alkoholisti
siilenämää kirjoitti:
Sitä minäkin pelkään, jos ei vielä nyt niin kovaa vauhtia tulossa.
siile
Mitä siinä eniten pelkäät?yksilesken kirjoitti:
siile
Mitä siinä eniten pelkäät?Sitä et hänestä tulee alkoholisti ja kaikkihan teitää et se ei pidemmän päälle hyvään pääty.
jotenkin
Näin on päässyt käymään.. Vaihtoehtoja hänellä on tasan yksi. Korkki kiinni, eikä enää pisaraakaan.
Lääkäriin kannattaa tilata aika, jos sieltä ohjaisivat terapiaan.
Myös nukkumattomuus tulee ongelmaksi ryyppämisen jälkeen, ahdistus ja moraalinen krapula. Lääkäri voi antaa näihin apua. Katkaisuhoito on tietty yksi vaihtari.
Mutta kaikki tämä apu on itsestä kiinni. Jos ryypääminen on hauskempaa, miksi lähtisi sitä katkaisemaan.
Ei ole saanut vielä pohjakosketusta. Eikä katkolle lähdetä kenenkään muun kun oman itsen takia.yksilesken kirjoitti:
jotenkin
Näin on päässyt käymään.. Vaihtoehtoja hänellä on tasan yksi. Korkki kiinni, eikä enää pisaraakaan.
Myös nukkumattomuus tulee ongelmaksi ryyppämisen jälkeen, ahdistus ja moraalinen krapula. Lääkäri voi antaa näihin apua. Katkaisuhoito on tietty yksi vaihtari.
Mutta kaikki tämä apu on itsestä kiinni. Jos ryypääminen on hauskempaa, miksi lähtisi sitä katkaisemaan.
Ei ole saanut vielä pohjakosketusta. Eikä katkolle lähdetä kenenkään muun kun oman itsen takia.Hyviä ohjeita mutta sanoppas se hälle jonka mielestä tissuttelu ei ole ongelma vaan rentoutumista.
siilenämää kirjoitti:
Hyviä ohjeita mutta sanoppas se hälle jonka mielestä tissuttelu ei ole ongelma vaan rentoutumista.
Niin koeta jo ymmärtää, ongelma on sinulla ei nautiskelijalla.
Uskonpa jos ystäväsi lukisi ketjusi hän olisi entinen ystäväsi.
Tuttava hän ei ole jos joka viikko perjantaina ja lauantaina piipahdat laskemassa hänen tyhjät kaljapullonsa tiiraat alkoholipullon pinnan vajumista.
Läheinen ystävä/sukulainen tms.korpikirjailija kirjoitti:
Niin koeta jo ymmärtää, ongelma on sinulla ei nautiskelijalla.
Uskonpa jos ystäväsi lukisi ketjusi hän olisi entinen ystäväsi.
Tuttava hän ei ole jos joka viikko perjantaina ja lauantaina piipahdat laskemassa hänen tyhjät kaljapullonsa tiiraat alkoholipullon pinnan vajumista.
Läheinen ystävä/sukulainen tms.Päinvastoin. Uskon että jos ottaisin puheeksi, hän tekisi korjausliikkeen. Kyse onkin siitä, otanko vai en. Siis liioittelenko asiaa, harkitsen vielä. Voi jopa olla että annan olla, eläkööt kuten elää mutta niin teen minäkin :).
- Vähemmänonparempi
yksilesken kirjoitti:
jotenkin
Ei ole saanut vielä pohjakosketusta. Eikä katkolle lähdetä kenenkään muun kun oman itsen takia.Vaihtoehtoja on tasan yksi, viisastelee sivulla joku. Tämä ei ollenkaan ehdottomasti pidä paikkaansa, vaihtoehto voi olla myös alkoholin käytön vähentäminen, sekin onnistuu monilta. Jos se on onnistunut itseltäni, miksi se ei onnistuisi muiltakin, saanko kysyä? Esim. kuluneella viikolla kyllä myös Ke- To- vaiheilla olisi pieni pullo brändyä mennyt iltapäivän aikana alas, mutta kun päätin ohittaa ruokakaupassa käydessä saman kiinteistön samassa sisäänkäynnissä olevan pitkäripaisen oven, ei sitä otettavaa sitten ollut. Eilen en enää ko. oveakaan ohittanut, ja tässä samalla nautin Bacardipulloon illalla jäänyttä siivua ja saunaoluttölkin samoin eilisestä jäänyttä loppua. Mutta kun tuo myös viikolla tapahtunut ottaminen oli jo tulla vähän kuin tavaksi, pystyn kyllä asioita karsimaankin, jopa alkoholin käyttöä. Tuleva viikkokin saa olla täysraitis ainakin Lauantai- iltaan asti, silloin ehkä saunon pikkupullon ja oluttölkin avittamana, mutta siis taas hieman entistä pienemmällä korillisella hölskyvää!
siilenämää kirjoitti:
Hyviä ohjeita mutta sanoppas se hälle jonka mielestä tissuttelu ei ole ongelma vaan rentoutumista.
siile
En todellakaan sano yhtään mitään. Vetäköön viinaa ranteet teipattuna vaikka maailman tappiin asti.
Jos on kyseessä oma äiti tai isä, eihän siinä mene kuin perintö. kurkusta alas. Josko sitä perintöä on tulossakkaan.Vähemmänonparempi kirjoitti:
Vaihtoehtoja on tasan yksi, viisastelee sivulla joku. Tämä ei ollenkaan ehdottomasti pidä paikkaansa, vaihtoehto voi olla myös alkoholin käytön vähentäminen, sekin onnistuu monilta. Jos se on onnistunut itseltäni, miksi se ei onnistuisi muiltakin, saanko kysyä? Esim. kuluneella viikolla kyllä myös Ke- To- vaiheilla olisi pieni pullo brändyä mennyt iltapäivän aikana alas, mutta kun päätin ohittaa ruokakaupassa käydessä saman kiinteistön samassa sisäänkäynnissä olevan pitkäripaisen oven, ei sitä otettavaa sitten ollut. Eilen en enää ko. oveakaan ohittanut, ja tässä samalla nautin Bacardipulloon illalla jäänyttä siivua ja saunaoluttölkin samoin eilisestä jäänyttä loppua. Mutta kun tuo myös viikolla tapahtunut ottaminen oli jo tulla vähän kuin tavaksi, pystyn kyllä asioita karsimaankin, jopa alkoholin käyttöä. Tuleva viikkokin saa olla täysraitis ainakin Lauantai- iltaan asti, silloin ehkä saunon pikkupullon ja oluttölkin avittamana, mutta siis taas hieman entistä pienemmällä korillisella hölskyvää!
Vähemmän
Pitää korjata kirjoittamaani. Vaihtoehtoja minulla ei ollut/ole kuin tasan yksi. En voi juoda pisaraakaan alkoholia. En edes spriteä tai pommacia. Mielleyhtymä viinaan on niin suuri. En halua enää helvetin ja kärsimyksen tielle. Juominen kun muuttuu pakkomielteiseksi ja aikataulutat kaiken ryyppämisen mukaan. Krapulat pahenevat ikää myöden ja tuntuu ettei pää selviä ikinä. Nyt kun olen vapaa juomisesta, haistan, maistan, tunnen, kuulen . Ja mikä parasta näen värit.yksilesken kirjoitti:
siile
En todellakaan sano yhtään mitään. Vetäköön viinaa ranteet teipattuna vaikka maailman tappiin asti.
Jos on kyseessä oma äiti tai isä, eihän siinä mene kuin perintö. kurkusta alas. Josko sitä perintöä on tulossakkaan.No herranjestas, meidän 80-90 vuotiaat ei kyllä juo :). Ja jos joisi, asiaan olisi jo puututtu.
- Heikunkeikku
Mistä tiedät, että hän juo 5 tölkkiä ja sen päälle kirkasta?
Siis kaikki perjantai-illat?
Jos tuttavasi tahtoo asiasta keskustella kanssasi, niin hän ottaa itse asian puheeksi.
Saattaahan olla, että hän juttelee jonkun toisen ihmisen kanssa?Olen hänen kanssaan paljon tekemisissä. Siis silloinkin kun olen siellä käymässä, tissuttelu on käynnissä. Näen hänen juovan ja näen tölkit ja pullot. Kaikki perjantai-illat ja nyt on alkanut levitä muutamiin lauantai-iltoihinkin. Itse ei koe sitä ongelmana. Asiasta ei ole vielä puhuttu mutta jos alkaa menä koko viikonloppu niin sitten kysäisen et onko murheita.
- Heikunkeikku
siilenämää kirjoitti:
Olen hänen kanssaan paljon tekemisissä. Siis silloinkin kun olen siellä käymässä, tissuttelu on käynnissä. Näen hänen juovan ja näen tölkit ja pullot. Kaikki perjantai-illat ja nyt on alkanut levitä muutamiin lauantai-iltoihinkin. Itse ei koe sitä ongelmana. Asiasta ei ole vielä puhuttu mutta jos alkaa menä koko viikonloppu niin sitten kysäisen et onko murheita.
Minä puolestani ajattelen niin, että jos ystävällä on murheita, niin hän kertoo niistä kysymättä.
Tietäen, että aina voi murheistaan kertoa. Saattaahan olla niin, että kertominen tulee viiveellä?
En kysele ystäviltäni, vaan odotan jos toinen alkaa juttelemaan.
Kun/jos kyse on aikuisesta ihmisestä, niin hänellä on päätäntävalta omissa asioissaan.
En tiedä, mimmonen tuttava/ystävä sinulla on, joten en ala neuvoilemaan mitään.
Tiedät varmaankin itse parhaiten, mitä "kannattaa" tehdä. Heikunkeikku kirjoitti:
Minä puolestani ajattelen niin, että jos ystävällä on murheita, niin hän kertoo niistä kysymättä.
Tietäen, että aina voi murheistaan kertoa. Saattaahan olla niin, että kertominen tulee viiveellä?
En kysele ystäviltäni, vaan odotan jos toinen alkaa juttelemaan.
Kun/jos kyse on aikuisesta ihmisestä, niin hänellä on päätäntävalta omissa asioissaan.
En tiedä, mimmonen tuttava/ystävä sinulla on, joten en ala neuvoilemaan mitään.
Tiedät varmaankin itse parhaiten, mitä "kannattaa" tehdä.Kyllä, oikeassa olet. Se tässä onkin se pointii et en tiedä onko juomisen syy murhe vai ajankulu, ilo? Jos ei itse ota puheeksi, en sekaannu. Ja jos ei puseissaan/olemuksessaan muutoinkaan paista alakulo, en koe voivani sekaantua.
siilenämää kirjoitti:
Olen hänen kanssaan paljon tekemisissä. Siis silloinkin kun olen siellä käymässä, tissuttelu on käynnissä. Näen hänen juovan ja näen tölkit ja pullot. Kaikki perjantai-illat ja nyt on alkanut levitä muutamiin lauantai-iltoihinkin. Itse ei koe sitä ongelmana. Asiasta ei ole vielä puhuttu mutta jos alkaa menä koko viikonloppu niin sitten kysäisen et onko murheita.
siile
Outo käsitys, että holisti juo aina murheeseen. Hän juo myös iloon, onnistumiseen, nimipäivään, synttäripäivään, saunapäivään. Hän juo viinaa kun hänelle tulee siitä hyvä fiilis. Ja juo, vaikkei tulisikaan.yksilesken kirjoitti:
siile
Outo käsitys, että holisti juo aina murheeseen. Hän juo myös iloon, onnistumiseen, nimipäivään, synttäripäivään, saunapäivään. Hän juo viinaa kun hänelle tulee siitä hyvä fiilis. Ja juo, vaikkei tulisikaan.Ihanko totta, tuo oli minulle ihan uutta :DD
siilenämää kirjoitti:
Ihanko totta, tuo oli minulle ihan uutta :DD
Sittenhän et ole lukenut vastauksia ajatuksella. Onhan tuo tullut hyvin selväksi tässäkin ketjussa. Taidat etsiä asian tynkää jatkaaksesi tyhjän jauhamista 🤣
- todellisuudessa
yksilesken kirjoitti:
siile
Outo käsitys, että holisti juo aina murheeseen. Hän juo myös iloon, onnistumiseen, nimipäivään, synttäripäivään, saunapäivään. Hän juo viinaa kun hänelle tulee siitä hyvä fiilis. Ja juo, vaikkei tulisikaan.yksinkertaisesti sanottuna hän juo hallitsemattomaan viinan himoon
todellisuudessa kirjoitti:
yksinkertaisesti sanottuna hän juo hallitsemattomaan viinan himoon
Siitä juuri on alkoholismissa kysymys. Kuka sitten on alkoholisti se onkin tulkinta kysymys ja siitä tässä ketjussa jankataan. Onko se perjantaipullon juoja vai viikolla viinin kanssa tissuttelija vaiko terveydellisistä syistä päivittäin alkoholiannoksen ottava.
Sittenhän et ole lukenut vastauksia ajatuksella. Onhan tuo tullut hyvin selväksi tässäkin ketjussa. Taidat etsiä asian tynkää jatkaaksesi tyhjän jauhamista 🤣
Sun kanssa keskustelu menee aina höpinäksi kuten lukuisissa ketjuissa todettu. Sinun kanssasi asiallinen keskustelu ei onnistu koska sinulla ei aloitukseen ole mitään oikeaa kannanottoa.
Älä kuvittelekkaan olevasi taas ohjaksissa!siilenämää kirjoitti:
Sun kanssa keskustelu menee aina höpinäksi kuten lukuisissa ketjuissa todettu. Sinun kanssasi asiallinen keskustelu ei onnistu koska sinulla ei aloitukseen ole mitään oikeaa kannanottoa.
Älä kuvittelekkaan olevasi taas ohjaksissa!Riitelyn raja menee siinä, astuuko toisen tontille. Saa sanoa, että 'v***u mua hermostuttaa' mutta ei että 'v***n ääliö'.
Ensimmäinen kommenttini, joka ei koske aloituksen aihetta.
No, eipä minulla enää ole mitään asiaan sanottavaa.
Lähden akupunktioon ja iltapäivällä keramiikkaa tekemään.
Olen ymmärtänyt sinun tekevän päivätyötä kotipalvelussa. Useat aloituksesi ovat työsi vaatiman vaitiolovelvollisuuden rikkomista.korpikirjailija kirjoitti:
Riitelyn raja menee siinä, astuuko toisen tontille. Saa sanoa, että 'v***u mua hermostuttaa' mutta ei että 'v***n ääliö'.
Ensimmäinen kommenttini, joka ei koske aloituksen aihetta.
No, eipä minulla enää ole mitään asiaan sanottavaa.
Lähden akupunktioon ja iltapäivällä keramiikkaa tekemään.
Olen ymmärtänyt sinun tekevän päivätyötä kotipalvelussa. Useat aloituksesi ovat työsi vaatiman vaitiolovelvollisuuden rikkomista.Kun ei synkkaa niin ei synkkaa :DD.
"Päivätyötä kotipalvelussa", niinkö kristallipallo näyttää :). Ja ihan uteliaisuudesta kysyn, mitähän vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvaa olen kertonut, jään mielenkiinnolla odottamaan vastausta.
Eihän tissuttelijalla välttämättä ole huolia. Hän voi naukkailla hyvään oloonsakin tai jonkin suorituksen jälkeen.
Joka perjantai on esim. työssä käyvien juopottelupäivä.
Jos esim. eläkeläinen ottaa kuppia perjantaina se on aika vähän eikä viittaa alkoholismiin.Tämä on työviikonkpun perjantaipullo -tyyppistä. Mutta kun se on siirtynyt jo lauantaillekin pikku hiljaa.Ilmeisesti palkitsee itseään työviikosta.
- ilmanselittelyjä
Jos ei voi olla ottamatta viikottaista "annostaan" niin on kyse alkoholismista. Jokainen voi kohdallaan kokeilla olla esim. 3 kk ilman mitään alkoholipitoista tuotetta, jos se ei tuota mitään ongelmaa niin silloin ei vielä ainakaan ole alkoholisti.
ilmanselittelyjä kirjoitti:
Jos ei voi olla ottamatta viikottaista "annostaan" niin on kyse alkoholismista. Jokainen voi kohdallaan kokeilla olla esim. 3 kk ilman mitään alkoholipitoista tuotetta, jos se ei tuota mitään ongelmaa niin silloin ei vielä ainakaan ole alkoholisti.
Onko sinulla tapoja ja tottumuksia, jotka toistuvat päivittäin tai viikottain?
Kahviriippuvuus ehkä. Kokeile kolme kuukautta ilman.
Nämä joka vuotiset tipattomat tammikuut ovat näitä testin paikkoja.
Helmikuu on kokeenonnistumisen palkitsemiskuukausi.
Teriasi mukaan suurin osa suomalaisesta ja pääosa eurooalaisista ovat alkoholisteja.siilenämää kirjoitti:
Tämä on työviikonkpun perjantaipullo -tyyppistä. Mutta kun se on siirtynyt jo lauantaillekin pikku hiljaa.Ilmeisesti palkitsee itseään työviikosta.
siile
Kun itse pämppäsin Helsingissä asuessani, aloitin perjantaina Vanhan Maestron päiväkemuilla. Jatkoin Bistroon pizzalle ja kaljalle. Illalla sitten Sillankorvaan tai Neckariin. Lauantaina loiventavaa paikallisessa ja iltapäiväjortsuihin Neckariin tai Paasiin. Ehkä illalla vielä Kurreen. Sunnuntaina pizza- kalja loivennusta. Maanantaina töistä Kolmeen kruunuun ottamaan pari huurteista. Selviä päiviä jäi 3 viikossa. Olin nuori ja jaksoin sekä duunit että jortsut.yksilesken kirjoitti:
siile
Kun itse pämppäsin Helsingissä asuessani, aloitin perjantaina Vanhan Maestron päiväkemuilla. Jatkoin Bistroon pizzalle ja kaljalle. Illalla sitten Sillankorvaan tai Neckariin. Lauantaina loiventavaa paikallisessa ja iltapäiväjortsuihin Neckariin tai Paasiin. Ehkä illalla vielä Kurreen. Sunnuntaina pizza- kalja loivennusta. Maanantaina töistä Kolmeen kruunuun ottamaan pari huurteista. Selviä päiviä jäi 3 viikossa. Olin nuori ja jaksoin sekä duunit että jortsut.Minusta naispuoliset alkoholistit ovat jotenkin vielä reppanampia kuin miehet. Naisilla alkon käyttö tuo ihan omat ongelmansa.
- ilmanselittelyjä
Onko sinulla tapoja ja tottumuksia, jotka toistuvat päivittäin tai viikottain?
Kahviriippuvuus ehkä. Kokeile kolme kuukautta ilman.
Nämä joka vuotiset tipattomat tammikuut ovat näitä testin paikkoja.
Helmikuu on kokeenonnistumisen palkitsemiskuukausi.
Teriasi mukaan suurin osa suomalaisesta ja pääosa eurooalaisista ovat alkoholisteja.Lue ja ymmättä: Jos Ei VOI olla ottamatta!
Kuukauden voi alkoholistikin seistä vaikka päällään kun tietää palkinnon odottavan maalissa, sen olen nähnyt monesti suurten lupauksien kera.
Jokaisen kannattaisi aina välillä kokeilla niitä tuntemuksia mitä tulee kun ei ota säännöllistä annostaan.
Kyllä, olen ollut kahviriippuvainen, en voinut olla 7 tuntia enempää ilman kofeiinia ilman että päätä olisi alkanut kivistämään. Onnekseni en ole enää, eikä ole muitakaan addikteja, joten elämä siltä osin on aika helppoa. Mistään ei tarvitse kieltäytyä ja mikään ei ole minulle niin välttämätöntä etten sitä ilman voisi elää. siilenämää kirjoitti:
Minusta naispuoliset alkoholistit ovat jotenkin vielä reppanampia kuin miehet. Naisilla alkon käyttö tuo ihan omat ongelmansa.
Miten naisten ja miesten alkoholismi poikkeaa toisistaan?
Minkälaisia ongelmia naisten alkoholin käyttö saa aikaan?ilmanselittelyjä kirjoitti:
Lue ja ymmättä: Jos Ei VOI olla ottamatta!
Kuukauden voi alkoholistikin seistä vaikka päällään kun tietää palkinnon odottavan maalissa, sen olen nähnyt monesti suurten lupauksien kera.
Jokaisen kannattaisi aina välillä kokeilla niitä tuntemuksia mitä tulee kun ei ota säännöllistä annostaan.
Kyllä, olen ollut kahviriippuvainen, en voinut olla 7 tuntia enempää ilman kofeiinia ilman että päätä olisi alkanut kivistämään. Onnekseni en ole enää, eikä ole muitakaan addikteja, joten elämä siltä osin on aika helppoa. Mistään ei tarvitse kieltäytyä ja mikään ei ole minulle niin välttämätöntä etten sitä ilman voisi elää.Ymmärrä lukemaasi.
Teoriasi mukaan suurin osa suomalaisista ja valtaosa eurooppalaisista ovat alkoholiriippuvaisia. (alkoholisteja).
Kaikkein suuri äänisempiä alkoholia käyttävien tuomitsijoita ovat niin kerroppas ketkä?korpikirjailija kirjoitti:
Miten naisten ja miesten alkoholismi poikkeaa toisistaan?
Minkälaisia ongelmia naisten alkoholin käyttö saa aikaan?Voita aloittaa perehtymisen vaikka tästä linkistä:
https://www.naistenkartano.com/artikkelit/riippuvuudet/nainen_ja_alkoholi/
Tutustu myös Naisten kanssa tehtävä päihdetyö -oppaaseen, mikä on ladattavissa pdf-tiedostona seuraavasta linkistä:
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tyon-tueksi/naiserityinen-paihdetyo/naisten-kanssa-tehtava-paihdetyo-opas-pdfsiilenämää kirjoitti:
Voita aloittaa perehtymisen vaikka tästä linkistä:
Tutustu myös Naisten kanssa tehtävä päihdetyö -oppaaseen, mikä on ladattavissa pdf-tiedostona seuraavasta linkistä:
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tyon-tueksi/naiserityinen-paihdetyo/naisten-kanssa-tehtava-paihdetyo-opas-pdfTässä myös infoa naisten alkoholismin erityispiirteisiin liittyen:
http://www.is.fi/terveys/art-2000000260230.html- ilmanselittelyjä
Ymmärrä lukemaasi.
Teoriasi mukaan suurin osa suomalaisista ja valtaosa eurooppalaisista ovat alkoholiriippuvaisia. (alkoholisteja).
Kaikkein suuri äänisempiä alkoholia käyttävien tuomitsijoita ovat niin kerroppas ketkä?Oletko ihan oikeasti sitä mieltä ettei ole alkoholiongelmaa jos ei pysty olemaan ilman viikottaista alkoholiannostaan?
En tiedä ketkä ovat suuriäänisimpiä tuomitsijoita, joten kerro toki jos tiedät. siilenämää kirjoitti:
Voita aloittaa perehtymisen vaikka tästä linkistä:
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tyon-tueksi/naiserityinen-paihdetyo/naisten-kanssa-tehtava-paihdetyo-opas-pdfÄlä suotta etsi linkkejä luettavakseni, tähän ikään mennessä olet toki nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä sun toista.
Sinä olet kertonut eläneesi siveellisen elämän. Minä taas olen elänyt täysillä. Minulla ei kuitenkaan ole tuttavia, jotka istuvat hälytysmyssy päässä.
Kommentoin koska vastauksesi Leskelle oli ympäripyöreä, mitään sanomaton.siilenämää kirjoitti:
Minusta naispuoliset alkoholistit ovat jotenkin vielä reppanampia kuin miehet. Naisilla alkon käyttö tuo ihan omat ongelmansa.
siile
Kerro mitä ongelmia meikäläisellä raitistuneella alkoholistilla on enemmän kuin miehellä?ilmanselittelyjä kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä ettei ole alkoholiongelmaa jos ei pysty olemaan ilman viikottaista alkoholiannostaan?
En tiedä ketkä ovat suuriäänisimpiä tuomitsijoita, joten kerro toki jos tiedät.Pysty olemaan ottamstta.... on sinun ajatus alkoholismista.
Maitohan ei ole aikuisille tarpeellista, itse juon laktoositonta maitojuomaa ruoan kanssa. Ranskassa maito päivällisellä herättäisi huvitusta. Siellähän juodan päivittäin viiniä ruokajuomina samoin kuin useissa muissakin euroopan maissa.
Olut/lasi viiniä työpäivän päätteeksi kaveriporukoissa on hollantilainen tapa ennen kotiin paluuta. Pitäiskö olla huolissasn?- ilmanselittelyjä
Pysty olemaan ottamstta.... on sinun ajatus alkoholismista.
Maitohan ei ole aikuisille tarpeellista, itse juon laktoositonta maitojuomaa ruoan kanssa. Ranskassa maito päivällisellä herättäisi huvitusta. Siellähän juodan päivittäin viiniä ruokajuomina samoin kuin useissa muissakin euroopan maissa.
Olut/lasi viiniä työpäivän päätteeksi kaveriporukoissa on hollantilainen tapa ennen kotiin paluuta. Pitäiskö olla huolissasn?Tuttu juttu, aina löytyy syitä ja selityksiä, turha jatkaa, kun olet päättänyt olla ymmärtämättä niin olet, ehkä se on joku itsepuolustusreaktio, tedostettu tai tiedostamaton.
Kiertämällä epämiellyttävät kysymykset kerrot aika paljon itsestäsi. - New-age
Pysty olemaan ottamstta.... on sinun ajatus alkoholismista.
Olut/lasi viiniä työpäivän päätteeksi kaveriporukoissa on hollantilainen tapa ennen kotiin paluuta. Pitäiskö olla huolissasn?Eikös ranskalaisilla maidonnaurajilla ole maksakirroosia?
Meillä on vain perinteisesti rasvaa ja sokeria veressä.
Juomiset ja määrät ovat niitä valintoja. Yksi vinkkeli asiaan voisi olla rahankäyttö. Kun viinit ja oluet virtaa hetessä viemärin kauttaa Suomenlahteen esim. tai mikä minnekin, voisi testata, että jos laittaa saman verran seteleitä pyttyyn ja vetäisee, niin miltä tuntuu.
Ehkä, jos panostaisikin laatuun. Elämisen laatuun. Olla pikkuhiprakassa kotona on surullista. En halua sellaista elämää. Enkä haluaisi katsella sellaista.
Ei ole tarvinnut.
Edelleen ehdotus olisi kutsua tuttu kylään kahvittelemaan ja jospa hän avautuisi silloin. ilmanselittelyjä kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä ettei ole alkoholiongelmaa jos ei pysty olemaan ilman viikottaista alkoholiannostaan?
En tiedä ketkä ovat suuriäänisimpiä tuomitsijoita, joten kerro toki jos tiedät.Otin ettoset, on voimien keruu päivä. Olen istunut kolmena päivänä kuolevan ihmisen sängyn vierellä.
Kaksi päivää kuoleman jälkeen, kuolleen maallisia asioita esikoiseni kanssa järjestellessä.
Eilen illalla saunan jälkeen turpakäräjöitiin pojan kanssa. Otettiin kuppia, minä punkkua poika olutta.
Kaksi toinen toistaan erilaista ajatusmaailmaa mietti tapahtumia ohjeisti toinen toista elämän satuttaessa. Vanhankantainen ja globaali maailmankatsomus.
Elämän janaa tarkastelemalla nuoren aikuisen ja keski-iän ylittäneen mielipiteet tavoista ja tottumuksista poikkeavat välillä isostikin.
Vanhempi (minä) en ole samalla lailla avarakatseinen kuin hän maailmaa nähnyt ja eri kulttuureihin perehtynyt nuori aikuinen.
Kumpikin piti elämässään kaikkein tärkeimpänä rakkautta ja läheisistä välittämistä.
Voimme toki ohjeistaa, mutta mitä se oudon ihmisen ollessa kysymyksessä hyöveijjää.
Minun on opittava vielä kaksi asiaa.
Hyväksyä erilaisuutta.
Olla tuomitsematta.korpikirjailija kirjoitti:
Älä suotta etsi linkkejä luettavakseni, tähän ikään mennessä olet toki nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä sun toista.
Sinä olet kertonut eläneesi siveellisen elämän. Minä taas olen elänyt täysillä. Minulla ei kuitenkaan ole tuttavia, jotka istuvat hälytysmyssy päässä.
Kommentoin koska vastauksesi Leskelle oli ympäripyöreä, mitään sanomaton.Miksi sitten kysyt jos tiedät kaikesta kaiken etkä kestä vastausta. Minun ei tarvinnut etsiä linkkejä, ne oli minulla jo.
yksilesken kirjoitti:
siile
Kerro mitä ongelmia meikäläisellä raitistuneella alkoholistilla on enemmän kuin miehellä?MInulla ei ole kristallipalloa joten en tiedä mitä ongelmia siulla, raitistuneella alkoholistilla on raitistuneeseen alkoholistimieheen. Muta ilmeiesessti olet jo paremmalla puolenlla. Onnea siitä.
siilenämää kirjoitti:
Miksi sitten kysyt jos tiedät kaikesta kaiken etkä kestä vastausta. Minun ei tarvinnut etsiä linkkejä, ne oli minulla jo.
Enkö kestä vastauksia, miten tulit tähän johtopäätökseen. Siis olet opiskellut alkoholismin oireita, ei kai vaan, no olkoon.
Enkö kestä vastauksia, miten tulit tähän johtopäätökseen. Siis olet opiskellut alkoholismin oireita, ei kai vaan, no olkoon.
Etkö enää muista mitä kirjoitit kysymyksesi jälkeen.
"Älä suotta etsi linkkejä luettavakseni, tähän ikään mennessä olet toki nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä sun toista.
Sinä olet kertonut eläneesi siveellisen elämän. Minä taas olen elänyt täysillä. Minulla ei kuitenkaan ole tuttavia, jotka istuvat hälytysmyssy päässä."siilenämää kirjoitti:
Etkö enää muista mitä kirjoitit kysymyksesi jälkeen.
"Älä suotta etsi linkkejä luettavakseni, tähän ikään mennessä olet toki nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä sun toista.
Sinä olet kertonut eläneesi siveellisen elämän. Minä taas olen elänyt täysillä. Minulla ei kuitenkaan ole tuttavia, jotka istuvat hälytysmyssy päässä."Mitä tekemista tällä viestilläni on sen asian kanssa, että en kestä vastauksia.
En yleensäkään avaa linkkejä, en juurikaan ota osaa musiikkiketjujen linkitykseen. Ei ole kysymys kestämisestä, ei sietämisestä vaan EVVK.korpikirjailija kirjoitti:
Mitä tekemista tällä viestilläni on sen asian kanssa, että en kestä vastauksia.
En yleensäkään avaa linkkejä, en juurikaan ota osaa musiikkiketjujen linkitykseen. Ei ole kysymys kestämisestä, ei sietämisestä vaan EVVK.Sinun kanssasi keskustelu menee aina hänekseen. Jos ei kiinnosta, miksi ylipäätään osallistut?
- seitkytlukua
yksilesken kirjoitti:
siile
Kun itse pämppäsin Helsingissä asuessani, aloitin perjantaina Vanhan Maestron päiväkemuilla. Jatkoin Bistroon pizzalle ja kaljalle. Illalla sitten Sillankorvaan tai Neckariin. Lauantaina loiventavaa paikallisessa ja iltapäiväjortsuihin Neckariin tai Paasiin. Ehkä illalla vielä Kurreen. Sunnuntaina pizza- kalja loivennusta. Maanantaina töistä Kolmeen kruunuun ottamaan pari huurteista. Selviä päiviä jäi 3 viikossa. Olin nuori ja jaksoin sekä duunit että jortsut.yksilesken
Ompa tuttuja paikkoja,samat on aikoinaan koluttu ja töissä käytiin oli kunto mikä hyvänsä.Ja kaikesta selvitty kun ei ihan kaatokännissä oltu,eihän nyt likat....kunhan pidettiin hauskaa kaikin tavoin!
- vfmsf
Päihteitten maailma on oma tila ja oma maailmansa kaikkine kulttuurikeitoksineen
- itsekin juon mieluummin vettä kuin maitoa
- mitä pahaa siinäkään j os ranskalaisia naurattaa - suomalaisakat ja ukot herkästi jurreissaan ollessaan kyllä turvautuu terä- tai muihin aseisiin
-jos sukuvihoja enempikin kertynyt setvimättä? Tai laatikkofirmat ruvennu kusettamaan. - vhimsf
Toisille ihmisille koko keho on rytmikone puhuessa, laulussa, esiintyessä tms
- monien mielestä joku joku synnillinen tai huorateema silti elää voimakkaana ihmisissä
-ei ne muuten aina olis persaukkoaan esille tuomassa joka keskustelussa --
- siks mulla ainakin tosi kehno kokemusmaailma ollut kansalaisopiston toiminta vaikka kuorossa - ei jaksa sitä tönkkösuolattukalamaisuus-eetosta mitä niissäkin ajetaan
-rahat kyllä kelpaa ja viedään - mutta ihmiset eivät kelpaa ja ole hyväksyttyjä porukkaan. - tunnustetaan
Toisten ongelmat puhuttaa taas, milloin matot, milloin tissuttelu. Entäs omat ongelmat.
Tähän tissutteluun sanoisin, että juon kyllä viikottaen pari kertaa hiukan viiniä ja joskus vähän väkevääkin laimennettuna. Vanhaa unettaa pian, joten tule humalajuomista. - mimmimum-..mi
Aina ...jo antiikin ajoista on nautintoaineita käytetty ja tullaan käyttämään....Rooman valtakunnan aikana kuluttivat 200miljoonaa litraa vuodessa viiniä...Toisen kohtuus on toiselle jo alkoholisti... En puolustele alkoholin käyttöä...mutta ei se aina pahastakaan ole.. itse kukin vetää rajansa...ainakin siihen asti kun itse hallitsee sitä...sitten jos alkoholi alkaa hallita...pitää harkita...joko tai....
Siinä onkin se pointti. Sen jälkeen kun on alkanut hallita, on usein liian myöhäistä. Kerran alkoholisti, aina alkoholisti.
- Vain-
viestiin 12.37 jaksoin, nyt pois-pois-pois!!!
- kummastelen
Pakotin itseni lukemaan koko ketjun. Keskusteletteko livessä samallalailla kuin tässä ketjussa?
- 1eero
Jaa että juoppokeskustelu täällä no joo entisenä huikkaihmisenä en kehtoo muistella, tänävuonna on pari wiskipulloa maistellu siis maistellu ja muutaman tölkin A-olutta ei muuta sitten.
- 1eero
siilenämää kirjoitti:
Hienoa et olet kuivilla ja että kykenet ottamaan kohtuudella silloin kun otat :).
Nii ei käy edes mielessä törpöttely, jotkut ikäiseni lähinaapureista jaksavat vielä melkein päivittäin juoda etupäässä kaljaa, ite en perusta siitä, siitä tulee töhnä olo ja väkevästä humala kun ikää on ei elimistö tykkää enää.
1eero kirjoitti:
Nii ei käy edes mielessä törpöttely, jotkut ikäiseni lähinaapureista jaksavat vielä melkein päivittäin juoda etupäässä kaljaa, ite en perusta siitä, siitä tulee töhnä olo ja väkevästä humala kun ikää on ei elimistö tykkää enää.
Totta. Elimistö alkaa hylkimään alkon tuotteita iän myötä. Jo pari annosta riittää.
- tööttt
Ihmejengejä kiertää välillä tälläkin alueella -tunnuksin tai ilman
- joskus viikonloput alkaa rehvakkaasti - autoista halveksien muita kadun varressa asujia
lentelee milloin mitäkin - vinpullopakkauksien ja kaljatölkkien mäyräkoirapakkausten pahveja toisten kerättäväksi - sitten välillä uhotaan vanhuksille että s-na, tuunks vähän vetämään suaaaaaaa, mitääh...
En usko että kukaan alueen vanhuksista kaipaa yhtään mitään vetämistä - varsinkaan moottoripyöräjengien taholta - karseat kokemukset entuudestaankin niittenkin toiminnaasta - olipa nais-tai miespuolisia. - hmpff
Mun mielestä se että juo yksin kotonansa on pelkkää plussaa :)) sivulliset ei kärsi.
Kyllä mä huomauttaisin, että oletko miettinyt, aika paljon tuota alkoholia menee sulla... Enkä varmaan sanoisi vain ohimennen, vaan pieni keskustelu, nenät vastakkain, miksi, tuo on liikaa, mitä sä tuumaat, tarviitko apua, mitä vaihtoehtoja olisi.. Niin perusteellisesti ettei tarvi enää sanoa asiasta sanaakaan ennen kuin toinen ottaa sen puheeksi.
Saattaahan se olla että välit viilenee vähäksi aikaa, mutta eiköhän toinen rauhoitu kun huomaa ettei jankuta asiasta.
Joku ehdotti että ota kotiisi perjantaiksi, mun mielestä hieno ehdotus, ainakin noin ensiavuksi. Mutta jos joku haluaa ryypätä, niin hänhän ryyppää. Ei ole sinusta kiinni se. Silti se voi olla jonkunlainen herätys, että edes sanot oman mielipiteesi. Meinaan, jos ihminen haluaa tehdä jotain, hän on pirun hyvä etsimään itselleen syitä siihen, ja katsomaan sormien läpi omaa tekemistään.hmpf
Se että juo yksin kotona, on alkoholistin merkki.
Jos siitä kukaan ei kärsi, juokoon. Juoja vähiten kaipaa jotain hyviä neuvoja tyyliin:
Hidasta, vähennä, pidä paussia, terveys menee, maksa paukkuu, haima huutaa, duunit on vaarassa, rahat kuluu, mitä äitisikin-sisaresi-veljesi-kaikki-ajattelee.
Nämä puheet kaikuvat kuuroille korville.
Juoja haluaa sen euforisen tilansa, ja kaikki muu on täysin turhaa.
Jos oikeasti haluaa auttaa, menee kylään suden tunteina. Eli kolmenkin päivän putken jälkeen aamuyöllä uni ei tule ja on helvetinmoinen ahdistus.
Siihen kaivattaisiin tukijaa liskojen näkemisen poistamiseksi.
Juoja käy läpi helvetin ja menee itse, oma-aloitteisesti hakemaan apua. Tai jatkaa samalla linjalla, hällä väliä tyyliin.yksilesken kirjoitti:
hmpf
Jos siitä kukaan ei kärsi, juokoon. Juoja vähiten kaipaa jotain hyviä neuvoja tyyliin:
Hidasta, vähennä, pidä paussia, terveys menee, maksa paukkuu, haima huutaa, duunit on vaarassa, rahat kuluu, mitä äitisikin-sisaresi-veljesi-kaikki-ajattelee.
Jos oikeasti haluaa auttaa, menee kylään suden tunteina. Eli kolmenkin päivän putken jälkeen aamuyöllä uni ei tule ja on helvetinmoinen ahdistus.
Juoja käy läpi helvetin ja menee itse, oma-aloitteisesti hakemaan apua. Tai jatkaa samalla linjalla, hällä väliä tyyliin.Tykkään rehellisyydestäsi alkoholismi-aihetta käsiteltäessä.
Missä menee ulkopuolisten kyky arvioida alkoholismia.
Olen kokenut ns.mandoliinirapulan tiedän mistä puhut.
Jos viina on viedäkseen se vie jos kokemuksista oppii ei viina vie.
AA-on pelastanut, heitä joilla ei ole ollut riittäviä vahvuuksia päästä voimakkaasta viinan himosta.
Nostamalla kädet pystyyn antamalla itselleen luvan olla heikko ja avun tarpeessa on ensimmäinen askel kohti raittiutta.
En usko moraalin vartijoiden nuhdesaarnoihin.- hmpff
yksilesken kirjoitti:
hmpf
Juoja käy läpi helvetin ja menee itse, oma-aloitteisesti hakemaan apua. Tai jatkaa samalla linjalla, hällä väliä tyyliin.Sun oletus on, että tämä siilen ystävä on jo alkoholisoitunut. Nojoo, määrät viittaa siihen. Toisaalta se taas, että pulloja ei siivota, viittaa mun mielestä siihen ettei ehkä itse ihan tajua kuinka alas on vajonnut?
Se että juo yksin, ei tarkoita että on alkolisti. Jos haluan juoda, juon mieluummin yksin kuin lasten nähden. Enkä meinaa ihan vain sitä varten hakea seuraa tai varsinkaan mennä yksinäni hunningolle.
Olen pariin otteeseen joutunut ottamaan itseäni niskasta kiinni alkoholin kanssa kun on meinannut lipsua liian tiheäksi. Tiedän ne vaiheet kun ylipuhuu itseään että tämä on ihan okej, näinhän muutkin... Parastahan on, jos itse huomaa, jos joku toinen huomaa ennen sua, rupeaa vaan ärsyttämään. Toisaalta se pakottaa vidutuksen jälkeen vähän tarkastamaan ittensä.
Mutta oikeassa olet siinä, että alkoholistin päätä ei käännä kuin hän itse. Yleensä vasta siinä vaiheessa kun saa pohjakosketuksen, jos silloinkaan. - hmpff
Tykkään rehellisyydestäsi alkoholismi-aihetta käsiteltäessä.
Missä menee ulkopuolisten kyky arvioida alkoholismia.
Olen kokenut ns.mandoliinirapulan tiedän mistä puhut.
Jos viina on viedäkseen se vie jos kokemuksista oppii ei viina vie.
AA-on pelastanut, heitä joilla ei ole ollut riittäviä vahvuuksia päästä voimakkaasta viinan himosta.
Nostamalla kädet pystyyn antamalla itselleen luvan olla heikko ja avun tarpeessa on ensimmäinen askel kohti raittiutta.
En usko moraalin vartijoiden nuhdesaarnoihin.Mun mielestä rehdimpää saarnata kuin vain katsella vierestä hiljaa ja miettiä päissään asioita. Hän joko kuuntelee tai sitten ei. Tai asia jää edes muhimaan, jos hyvin käy.
Jos on vain hiljaa, ja mukamas näkemättä, se on minusta vääränlaista lojaalisuutta. Miksei tehdä kaikkensa mihin pystyy jos näkee että toisen tie tuhoaa häntä?
Minä aloitin alkoholin 1964.
Olin 14 vuotias.
Dokaan edelleenkin sivistyneesti.
Samaan aikaan käytin ikäisiäni lapsia siekailematta hyväkseni.
Yhtään ei sattunut vaikka reikiä tuli.
Yhtään en ole velkaantunutkaan.
Ainakaan rahalla.
Hyvä eläkkeeni menee siis hukkaan.
Ihan vaan omiin tarpeisiini.
Ymmärtänet siis että nyt, 67-vuotiaana vanhuksena olen edelleenkin ylettömän onnellinen.
Niin nuorena, kuin vanhanakin pitää muistaa ottaa ja osata elää.
-
Ymmärrän että sinä taidat olla epä-onnistunut yksilö.
Koeta kuitenkin välttää tällaisia kateen-purkauksia.
Ne ovat niin tyhjän-päiväisiä että tulevat korvasta ulos.
Ihan tulee lesken-siili taas mieleen.
Ja pikkasen demeter.
Niin on taas nimmareita vaihtamalla venytettyä pashaa.
H.siilenämää kirjoitti:
No sullahan on aina mielessä.
Mikä sinua oikeastaan, siili, siinä ystäväsi juomisessa vaivaa?
Sekö, ettei hän keksi kertoa sinulle mitää tekosyytä oluen juomiseen, niinkuin "saunan päälle" tai sellaista, niinkuin itselläsi on.Tellukka kirjoitti:
Mikä sinua oikeastaan, siili, siinä ystäväsi juomisessa vaivaa?
Sekö, ettei hän keksi kertoa sinulle mitää tekosyytä oluen juomiseen, niinkuin "saunan päälle" tai sellaista, niinkuin itselläsi on.Lue aiemmat kommenttini, ehkä niistä aukeaa.
siilenämää kirjoitti:
Lue aiemmat kommenttini, ehkä niistä aukeaa.
Olenhan noita jankkuja lukenut, vaan en ole tullut hullua hurskaammaksi siitä, mikä sinua huolettaa.
Tellukka kirjoitti:
Olenhan noita jankkuja lukenut, vaan en ole tullut hullua hurskaammaksi siitä, mikä sinua huolettaa.
Ootpas reipas, aina silti vaan jaksat :D.
siilenämää kirjoitti:
Ootpas reipas, aina silti vaan jaksat :D.
Olen vain ymmärtänyt sinulla olevan joku ongelma.
Mikä pätemisen tarve sinulle on tullut (vai onko se ollut aina), kun pitää kantaa huolta milloin kenenkin toisen asioista?
Onko sinulla tylsää ja tunnet itsesi jotenkin turhautuneeksi?Tellukka kirjoitti:
Olen vain ymmärtänyt sinulla olevan joku ongelma.
Mikä pätemisen tarve sinulle on tullut (vai onko se ollut aina), kun pitää kantaa huolta milloin kenenkin toisen asioista?
Onko sinulla tylsää ja tunnet itsesi jotenkin turhautuneeksi?Oisko luonnevika? Häytyy murehtia tai kantaa huolta enemmän muiden kuin omista?
- hmpff
siilenämää kirjoitti:
Oisko luonnevika? Häytyy murehtia tai kantaa huolta enemmän muiden kuin omista?
Mulla on ihan samaa luonnevikaa kuin sulla :)) Olen pontevasti sitä mieltä, että ihan liikaa suljetaan silmiä, vihellellään ja ollaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Lakaistaan ongelmat maton alle "tämä ei kuulu minulle".
- tööttt
Oon samaa mieltä että virta vie,virta tuo js sekin van elämää, mutta
miksi juuri minä en itse saisi päättää asioista, mihin suuntaan elämän virta mua kuljettaa
- ei kuulu viinat mun jokapäiväisiin eikä kukaan toinen päätä mun käännä
- mikä olis ihmisen oikea tapa elää.
Eikä vaikeitakaan sairauksia sairastelevien tartteis aina lastata maailman taakkoja toisten kannettavaksi tai syiksi, miksi joutuu vihan kohteeksi - joka päivällä omat murheensa itse kunkin elossa - vai onko sekin jokin poliittinen oppirakennelma maailmanmenossa että köyhimykset ja naiset varsinkin pannaan tappelemaan aina asioistaan - olipa kuin
leipää tai sirkushuveja överimmille katsomossa - tai jos huumeet vei jotain toimittajaa
ja samalla muitakin nuoria samanmielisiä - oliko sekään firman vika tai yleisesti hyväksytyn nuorisokulttuurin? Hyvinä vaihtoehtoina - kavereita tai taivaan herraakaan enkeljoukkoineen kaikki eivät tavoittaneet - ei heitä saanut edes maallisilla murheillakaan rasittaa.Edes pyhien lehmien maassa. - lacucaracha
Kun olet kirjoittanut tämän, olet jo vastannut kysymykseesi. Vaikka olisit kuinka huolestunut ja mekin täällä päivisteltäisiin asiaa, mitä itse asiassa voisit tehdä? Hoitoon et häntä saa, ellei hän itse ole huolestunut tilastaan. Kukaan viranomainen ei ota sinua todesta tai noteeraa miksikään, jos vieraana ihmisenä tai vaikka lähiomaisenakin yrität saada apua täysijärkisen kirjoissa olevalle, kun hän ei itse halua tai pysty apua hakemaan.
Voit tietysti keskustella henkilön kanssa, jos hän haluaa tai pystyy puhumaan. Mutta kenenkään päätä ei puheilla käännetä, jos omaa tahtoa ei ole. Pare kuitenkin yrittää kuin olla yrittämättä.- olut-ja-jallu-sekoitus
"Voit tietysti keskustella henkilön kanssa, jos hän haluaa tai pystyy puhumaan. Mutta kenenkään päätä ei puheilla käännetä, jos omaa tahtoa ei ole. Pare kuitenkin yrittää kuin olla yrittämättä."
Minä en nykyisin menisi edes yrittämään kenenkään alkoholin kulutusta hillitsemään, koska kokemuksesta tiedän, että se voi jopa yllyttää lisää juomaan, ajatuksella, että minua et määräile koskaan.
Ja mitä tuo perjantain juominen ja lauantainkin ja määristäkään minä en kauhistele, koska itse en ole ollut koskaan sellainen, että otampa nyt yhdet saunakaljat. Ainakin 8-10 pulloa olutta on oltava, kunnes edes aloitan ja tunnustan heti, että olen alkoholisti.
Koska minulla ei ole sitä ns. "ryyppyjengiä" nykyisin, niin yksin juon, mitä juon ja siihen ei ole kenelläkään nokankoputtamista, onneksi.
Tämä "yksilesken" kirjoitus oli oivallinen, mutta tämä ei ole kohdannut minua koskaan;?
"Jos oikeasti haluaa auttaa, menee kylään suden tunteina. Eli kolmenkin päivän putken jälkeen aamuyöllä uni ei tule ja on helvetinmoinen ahdistus.
Juoja käy läpi helvetin ja menee itse, oma-aloitteisesti hakemaan apua. Tai jatkaa samalla linjalla, hällä väliä tyyliin."
On tuokin mahdollista/siis tosiasia, koska mieheni koki ja näki näitä utopisia vieraita meillä kotonakin, puhumattakaan lomilla, kun ryyppäsi ystävien kanssa. Hyvin on kuitenkin ukko pärjännyt kauan yksinkin, koska jätin hänet, että ei olisi vain minun syy hänen juopotteluunsa, koska ainahan se yleensä on se "akka paholainen", kun täytyy ryypätä?DD
Itse en koe mitään syyllisyydentunteita, vaikka ryyppäilen yksin. Miksi lähtisin johonkin Baariin/kuppilaan tuhlaamaan rahojani, koska en halua mitään seuraa itselleni. Päin vastoin energiani kohoaa ja voin jopa siivota asuntoni, tai tehdä jotain "järkeviä" suunitelmia, vaikka usein ne ei olekkaan aivan järkeviä, muutta usein onkin.
- tööttt
Jos kysymys kuuluisi- kenen asia yhteiskunnassa on huolehtia niistä poikaisista, joilta joo lapsena siivet on leikattu ja emot teurastettu ja kynitty jo valmiiksi pataan pistettäväksi - kuka on halukas makselemaan kaikkien kulutusjuhlien kulut?
Ei riitä vastaukseksi että koskaan ei tarvitse mitään omaa kirjanpitoa olla tuloista ynnä menoista koska pääoma aina täytyy olla yhteistä koska samassa kylässä tai kaupungissa/maassa/valtiossa/maapallolla kaikki asuvat - sosiaalisen yhteiskunnan poikkileikkaus lie vähän sama juttu kuin mädän omenan halkileikkaus
- toinen puoli ehtaa prinsessaa - toisen puolen ollessa kuin piereskelevä virtahepo
- lainaus lehden mainiosta jutusta - henkisen kasvun aakkosia opetellessa. - tunnustetaan
Huomenna todennäköisesti juon pari lasillista viiniä. Muutama päivä on ollut ilman mitään.
Koettakaa nyt saada minut kirjoittamalla "kaidalle tielle", siis ei huomennakaan viiniä! - sipisevits
Hemmo katselee liikaa uutisia , eduskunnan istuntoja to, hallitus pamppujen juttuja ,,, jos siitä ei rupee soppa maistuun pikkuhiljaa ni ei mistään , on senverran paksuja juttuja et joutuu kohta vaihtaan ne kaljat kirkkaaseen !
- toinentoistaantukien
Jos minä olisin tuttavasi, niin arvostaisin huolissa oloasi, niin vähän on enää ihmisiä jotka välittää kanssaihmisistä.
- olut-ja-jallu-sekoitus
"Jos minä olisin tuttavasi, niin arvostaisin huolissa oloasi,"
Sinä et todennäköisesti tiedä, mitä on ryypätä perjantai- lauantai iltaisin ja olla viikot ottamatta mitään alkoholipitoista, joten et tiedä ongelmasta ja tuossahan ei ole edes ongelmaa mielestäni., kuin "kukkahattutätien" mielestä.
Totta´kai voitte olla huolissanne "maailmantappiin saakka", mutta silloin olette keksineen sen viisasten kiven, jolla porukka raitistuu ja taitaa olla yhtä hakusessa, kuin ikiliikkujan keksintö?? Vai onko se jo keksitty?
Olen minäkin ollut todella huolissani isäni, veljieni, sukulaisten ja lopulta oman lapsenikin vuoksi, mutta ei itku-, ei ojennus-, ei rukoukset auta, joten päädyin siihen, että otan minäkin omaksi iloksi yksin ja onneksi suruksi ei ole vielä tullut. - New-age
Siis lannistuit läheisten dokailusta ja päätit moittia kukkahattutätejä.
Heillähän voi olla syynsä.
Nettiuutisia kun katsoo, niin raatoja löytyy joka puolelta maata: järvistä, metsistä, puistoista...ja loput teloo itsensä tiellä. olut-ja-jallu-sekoitus kirjoitti:
"Jos minä olisin tuttavasi, niin arvostaisin huolissa oloasi,"
Sinä et todennäköisesti tiedä, mitä on ryypätä perjantai- lauantai iltaisin ja olla viikot ottamatta mitään alkoholipitoista, joten et tiedä ongelmasta ja tuossahan ei ole edes ongelmaa mielestäni., kuin "kukkahattutätien" mielestä.
Totta´kai voitte olla huolissanne "maailmantappiin saakka", mutta silloin olette keksineen sen viisasten kiven, jolla porukka raitistuu ja taitaa olla yhtä hakusessa, kuin ikiliikkujan keksintö?? Vai onko se jo keksitty?
Olen minäkin ollut todella huolissani isäni, veljieni, sukulaisten ja lopulta oman lapsenikin vuoksi, mutta ei itku-, ei ojennus-, ei rukoukset auta, joten päädyin siihen, että otan minäkin omaksi iloksi yksin ja onneksi suruksi ei ole vielä tullut.Niin että antaa mennä vaan kun on alamäki jo alkanut, niinkö? Ryypätköön itsensä sillan alle, hällä väliä. Menettäköön kaiken mikä enää on jäljellä.
siilenämää kirjoitti:
Niin että antaa mennä vaan kun on alamäki jo alkanut, niinkö? Ryypätköön itsensä sillan alle, hällä väliä. Menettäköön kaiken mikä enää on jäljellä.
Onko häneltä siis nyt menossa asunto viikonloppujuomisensa takia?
Tellukka kirjoitti:
Onko häneltä siis nyt menossa asunto viikonloppujuomisensa takia?
Tillintallin Tellukka. Onkos sulla tylsää ?
siilenämää kirjoitti:
Tillintallin Tellukka. Onkos sulla tylsää ?
Tuoko oli vastauksesi kysymykseeni?
Vai etkö jaksanut enää sepitellä tarinaasi lisää?
Olisthan voinut jatkaa juttuasi vaikka niin, että tuttavasi on kaulaansa myöten veloissaan, vuokrat pystyssä, laihtuu ja näkee nälkää, kun rahat menevät viikonloppujuomiin.
Lopulta olisit voinut alkaa vaikka vihjailemaan, että näyttää siltä kuin hän jo tissuttelisi muutenkin kuin viikonloppuna.
Ehkä se tulee sitten joskus myöhemmin.
Odotellaanhan nyt jatkoa.
Alkoiko hänenkin juomisensa yhdestä saunakaljasta silloin tällöin ja nyt pelkäät itsekin alkoholisoituvasi, kun olet nähnyt kuinka tuttavallesi on käynyt, että ihan viisi purkkia jo ...?
Voi voi! Alamäkesi on alkanut siiliseni.Tellukka kirjoitti:
Tuoko oli vastauksesi kysymykseeni?
Vai etkö jaksanut enää sepitellä tarinaasi lisää?
Olisthan voinut jatkaa juttuasi vaikka niin, että tuttavasi on kaulaansa myöten veloissaan, vuokrat pystyssä, laihtuu ja näkee nälkää, kun rahat menevät viikonloppujuomiin.
Lopulta olisit voinut alkaa vaikka vihjailemaan, että näyttää siltä kuin hän jo tissuttelisi muutenkin kuin viikonloppuna.
Ehkä se tulee sitten joskus myöhemmin.
Odotellaanhan nyt jatkoa.
Alkoiko hänenkin juomisensa yhdestä saunakaljasta silloin tällöin ja nyt pelkäät itsekin alkoholisoituvasi, kun olet nähnyt kuinka tuttavallesi on käynyt, että ihan viisi purkkia jo ...?
Voi voi! Alamäkesi on alkanut siiliseni.Se oli vastaus sun provohöbinöihisi.
siilenämää kirjoitti:
Se oli vastaus sun provohöbinöihisi.
En minä ole provoillut.
Ihan aidosti olen yrittänyt saada selvää, mikä on ongelmasi.Tellukka kirjoitti:
En minä ole provoillut.
Ihan aidosti olen yrittänyt saada selvää, mikä on ongelmasi.Ja höpö höpö, tahallas väännät ja käännät ja pyörität. Siis provoat. Yrität saada hirveenä selittelemään. Muta noup, ei onnistu. Kaikki on jo sanottu.
siilenämää kirjoitti:
Ja höpö höpö, tahallas väännät ja käännät ja pyörität. Siis provoat. Yrität saada hirveenä selittelemään. Muta noup, ei onnistu. Kaikki on jo sanottu.
Tottakai tahallani.
Enhän minä nyt mitenkään vahingossa kirjoittele.
Ok, olet sanonut kaiken sanottavasi. Toisin sanoen et mitään. Et ole vastannut mihinkään kysymyksiini, että saisin tietää mistä oikeastaan on kysymys.Tellukka kirjoitti:
Tottakai tahallani.
Enhän minä nyt mitenkään vahingossa kirjoittele.
Ok, olet sanonut kaiken sanottavasi. Toisin sanoen et mitään. Et ole vastannut mihinkään kysymyksiini, että saisin tietää mistä oikeastaan on kysymys.Siis et ymmärrä lukemaasi, syytön kai minä siihen olen :).
- 1eero
Juopotellaanko täällä, on keskustelu pitkittynyt mut en häiritse enempää enkä jaksa lukea ketjua läpi.
Tänne jäi jankkaamaan ne jotka kokivat itseensä tämän keskustelun jotenkin kalahtaneen :D.
- 1eero
Ja aina loppui kesken.
1eero kirjoitti:
Ja aina loppui kesken.
Hyi kauhia. Kyllä minäkin muistan miltä ne krapulapäivät tuntui, Yöööök. Ei kiinnosta tahallaan hankkia itelleen sellaista oloa.
Mut nyt lopuksi tähän ketjuun:
Hyvvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia :).- 1eero
Kenen ? Öitä :)
- Per-kel
Jokainen päivä on liikaa.... lauloivat 60-luvulla.-
Suomi ja suomalaiset olette apinoita kuin eu näkee!!!
- puhuystävällesi
Alkoholi on suurin yksittäinen tappaja Suomessa.
Puhu ystävällesi, jos ymmärtäisi vielä tuhon tapahtuvan.
Monista vastauksista näkee, kuinka voimakkaasti se on vastaajienkin ongelmana. Vuosikymmeniä sitten lähdin työpaikalta ruokatunnilla viinakauppaan. Alkon lähellä olevan myymälän ikkunassa näin mainoksen: Ruustukkeja halvalla! Hinta oli sama kuin kossupullon. Ajattelin mielessäni ruustukista olevan pitkässä juoksussa enemmän iloa kuin kossupullosta. Niinpä poikkesin liikkeeseen ja ostin ruustukin josta on tosiaankin iloa vieläkin. Työpaikalle palattuani työkaveri sanoi, kävit sitten viinakaupassa? Vastasin etten päässyt sinne asti kun ostin viinarahalla ruustukin. Johon työkaveri totesi: Jos minä olisin noin tehnyt niin meidän piha olisi täynnä ruustukkeja.
- pienoinenapulainen
siilenämää kirjoitti:
Mikä on ruustukki?
ruuvipenkki
- viikonputki
Osta sille seitsemän pulloa viinaa (merkillä ei väliä) , ja sanot: vedä nuo huiviisi vuorokaudet ympäri! Kuurin jälkeen jos liskoilta ja vapinalta toipuu, niin terkkarin vuodeosastolle katkolle tai jatkaako vanhaan malliin.
Alkoholisti on tullut tiensä päähän kun se Sinolia hörpätessään massuttaa suutaan ja hymyilee tyytyväisenä.
- Lakkaaseoli
Kun minä lopetin ryyppäämisen, niin pullossa luki "lakkaa", näin lauleskeli Juha Vainio!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M697314Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art1574044Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1284037Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v533956Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn593627HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen602658Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e602478Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka362272KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2482094Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu101931